بهترین رستوران‌ های استانبول 

استانبول ترکیه جهان‌گردی
بهترین رستوران‌ های استانبول 

شهر استانبول یکی از بهترين شهرهای دیدنی و گردشگری ترکیه است و افرادی که مقصد استانبول را برای سفر انتخاب می‌کنند، از غذاهای محلی و رستوران‌های بی‌نظیر این منطقه بسیار سخن می‌گویند. تقریبا می‌توان گفت که اکثر رستوران‌های این شهر غذاهای خوش‌مزه‌ای سرو می‌می‌کنند و محیط رستوران‌ها معمولا آرامش‌بخش هستند. امروز قصد داریم بهترین رستوران‌ های استانبول اطراف میدان تکسیم و البته رستوران‌ های ارزان‌ قیمت این شهر را برایتان معرفی کنیم.

بهترین رستوران‌ های استانبول در میدان تکسیم 

میدان تکسیم استانبول نیمی از بهترین جاذبه‌های دیدنی، بهترین مراکز خرید استانبول و البته بهترین رستوران‌ های استانبول در خود جای داده است. از طرفی موقعیت جغرافیایی ویژه این میدان بر پرطرفدار بودن آن افزوده است چراکه دسترسی از این میدان به دیگر نقاط استانبول بسیار راحت است. پس از گشت و گذار در خیان‌ها و مراکز خرید میدان تکسیم، وجود جایی برای استراحت و رفع گرسنگی می‌تواند جزو برنامه‌های شما در سفر به استانبول باشد. رستوران‌های متنوع زیادی در اطراف میدان تکسیم وجود دارند که انواع غذاهای خوش‌طعم ترکی، مدیترانه‌ای و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

بهترین رستوران‌ های استانبول 

رستوران میکلا

رستوران میکلا در سال ۲۰۱۵ میلادی در بالای ساختمان هتل مارمارا پرا افتتاح شد. این رستوران رو باز بوده و بر همین اساس نیز، از همان ابتدای بازگشایی افراد زیادی برای دیدن معماری و چشیدن طعم غذاهای این مکان، به رستوران آمده‌اند. منوی غذای ارائه شده در این رستوران، یک منوی ثابت بوده و وجه تمایز این رستوران با دیگر رستوران‌های اطراف، ترکیب غذای ترکی با غذاهای اسکاندیناوی است.

البته ناگفته نماند که در این رستوران‌ها، انواع غذاهای بین‌المللی نیز سرو می‌شود. سوفله، سالاد لوبیا سبز، وینگریت سیب، لیموناد، بستنی، اسپرسو در لیست منوی خوش‌مزه این رستوران قرار دارد. همچنین ماهی باس کبابی، استیک گوشت گاو و قلب بره در کنار سس و سرکه انار از جمله غذاهای پرطرفدار این رستوران هستند.

محیط رستوران میلکا به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند برای شما و خانواده‌تان جوی صمیمی و باآرامش ایجاد کند. از طرفی میلکا برای یک قرار کاری مهم نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. فرض کنید در رستوران نشسته‌اید و در حال خوردن غذا و یا دسری خوش‌مزه هستید؛ از طرفی منظره روبریتان، استانبول زیبا و حس زندگی درون این شهر است؛ قطع به یقین حس و حال خوبی به شما دست خواهد داد. 

رستوران میکلا از رستوران‌های اطراف میدان تکسیم است. به این صورت که این رستوران در محله بی اوغلو  شهر و خیابان‌ پرتردد و شلوغ استقلال قرار دارد. از آن‌جایی که میکلا در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های استانبول واقع شده است و روزانه مسافران و گردشگران زیادی از این خیابان عبور می‌کنند؛ امکانات رفاهی و خدماتی بسیار زیادی در اطراف رستوران و در خیابان استقلال وجود دارد. نزدیک‌ترین هتل به این رستوران، همان هتل مارمارا پرا است ولی اگر بخواهید انتخاب‌های دیگری داشته باشید، هتل‌هایی همچون هتل پرا پالاس، وستیس پرا، پرا استانبول، و هتل آریا در همین حوالی قرار دارند. 

اگر بخواهید پس از نوش جان کردن غذا در رستوران میلکا، قدمی در شهر بگذارید و به انجام کارهای تفریحی و یا حتی خرید بپردازید؛ نزدیک‌ترین محل به شما مرکز خرید مدرن جواهیر و اوزدیلک است. البته بهتر است بدانید که فرودگاه بین‌المللی استانبول در نزدیکی رستوران میکلا واقع شده و این مورد نیز یکی از دلایل پرطرفدار بودن رستوران میکلا در بین گردشگران است. 

از دیگر امکانات رفاهی رستوران میکلا می‌توان به اینترنت رایگان، پارکینگ، پارکینگ، میزهای فضای باز و … اشاره کرد. 

  • آدرس: خیابان مشروطیت، مارمارا پرا، پلاک ۱۵

میکلا از بهترین رستوران‌ های استانبول 

رستوران نیکول استانبول 

رستوران نیکول استانبول در دسته شیک‌ترین و لوکس‌ترین رستوران‌های استانبول و اطراف میدان تکسیم قرار دارد. البته بهتر است بگوییم که نیکول از اولین رستوران‌هایی است که که به مقام کسب جایزه مشهور میشلن دست یافته است. اگر این رستوران را به عنوان مقصد خود برای ناهار، شام و یا هر وعده دیگری انتخاب کردید؛ باید بگویم که دست‌پخت یک سرآشپز ماهر به نام آیلین یازیکیوقلو در انتظار شماست.

این سرآشپز سرگذشت جالبی دارد ولی همین‌قدر بگوییم که او بخاطر علاقه‌اش به آشپزی مدرک دکتری خود را از دانشگاه کمبریج رها کرد و پس از آن در نزد مشهورترین سرآشپزهای دنیا کار کرد و به همین دلیل اکنون غذاهای سرو شده در رستوران نیکول زبان‌زد خاص و عام است‌. 

از ویژگی‌های جالب این رستوران می‌توان به تغییر منوی رستوران به هنگام تغییر فصل اشاره کرد. از طرفی شما می‌توانید در صورت داشتن آلرژی و یا حساسیت نسبت به یک غذا و یا هر چیز دیگری، حین سفارش به کارمندان رستوران اطلاع دهید. در منوی رستوران انواعی از غذاهای ترکی و فرانسوی مشاهده می‌شود که برای تهیه هر کدام از بهترین محصولات و البته ارگانیک استفاده می‌شود.

سرآشپز آیلین در سرو غذاهای خود معمولا از ادویه‌های خاورمیانه و لذیذ استفاده می‌کند که طعم غذا را دوبرابر خوش‌مزه می‌کند. دسر‌های پارفه، میل فوی، چای، قهوه و لیموناد از جمله دسرهای پرطرفدار این رستوران هستند. ناگفته نماند که چشم‌انداز این رستوران به جزایر استانبول مثل جزایر پرنس و … است که در بالای هتل عتیقه قرار گرفته است‌. البته شما می‌توانید در بالای تراس رستوران نیز غذای خود را نوش جان کنید.

نکته‌ای که حائز اهمیت است؛ این است که این رستوران فقط برای افراد بالای ۱۲ سال اجازه ورود می‌دهد و در سفرهای خانوادگی احتمالا برایتان مشکل‌ساز باشد. از طرفی منوی این رستوران از حداقل قیمت ۵۹ دلار شروع می‌شود و تا حداکثر قیمت ۷۵ دلار می‌رسد. وای فای رایگان، تلویزیون و قیمت‌های مقرون به صرفه از دیگر ویژگی‌های خوب این رستوران هستند. این رستوران در روزهای یکشنبه تعطیل بوده و در سایز روزها از ساعت ۶/۳۰ صبح تا ۹/۳۰ شب دایر است.

  • آدرس: محله تام تام، پلاک ۱۸

نیکول از بهترین رستوران‌ های استانبول  

رستوران الئوس استانبول 

رستوران الئوس از بهترین رستوران‌ های استانبول در خیابان استقلال و در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است. حتما می‌دانید که هر رستورانی در این منطقه قرار بگیرد، طرفداران و مشتریان زیادی پیدا خواهد کرد. حال این‌که خود رستوران نیز ویژگی‌هایی داشته باشد که مشتریان دلشان بخواهد برای بار دوم و سوم نیز به آن‌جا بیایند. رستوران الئوس استانبول از آن دست رستوران‌هایی است که افراد پس از خوردن هر یک از غذاهای پر و پیمان و لذیذ منو مشتری دائم می‌شوند. 

تنوع غذایی منوی این رستوران زیاد است و شما می‌توانید از هر نوع غذای ترکی، یونانی، دریایی و حتی مدیترانه‌ای سفارش دهید. البته این رستوران برای گیاه‌خواران نیز غذاهای لذیدی ترتیب می‌دهد و شما می‌توانید از انواع غذاهای گیاهی و بدون روغن گلوتن نوش جان کنید. اصلی‌ترین وعده غذایی این رستوران ناهار و شام است. ضمن این‌که‌ غذاهای این رستوران تا دیروقت قابل سفارش است و اگر شما به هر دلیلی در زمانی به غیر از زمان اصلی ناهار و شام سفارش داشته باشید؛ سفارش شما تازه و گرم به دستتان می‌رسد.

چشم‌انداز رستوران به سمت دریا است و شما می‌توانید غذای خود را یا در محیط داخلی میل کنید و یا می‌توانید در تراس رستوران بنشینید و با تماشای دریای زیبای استانبول، غذای خوش‌مزه الئوس را نوش جان کنید. بهتر است بدانید که محیط داخلی مجموعه اندکی کوچک است و ممکن است در روزهای شلوغ، زمان تهیه سفارش شما اندکی طول بکشد ولی چشیدن طعم لذیذ غذاهای این رستوران ارزش صبوری را دارد. دکوراسیون و معماری محیط داخلی و البته نمای ظاهری رستوران فوق‌العاده است و شما هنگام حضور در این مکان احساس آرامش و راحتی خواهید داشت. از طرفی خوش‌اخلاقی کارکنان و جو صمیمی موجود در رستوران از دیگر مزایای این رستوران محسوب می‌شود.

تمامی غذاهای این مجموعه با بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه تهیه می‌شوند، در نتیجه خیالتان از بابت کیفیت غذاها راحت باشد. از جمله غذاهای محبوب این مجموعه می‌توان به تاو کوسی، ماهی سرخ شده، سبزیجات ساحل اژه، اختاپوس گریل، سوفله، دوندورما، توت‌های مختلف، چای، قهوه و لیموناد و … اشاره کرد. وای فای رایگان، امکان رزرو غذا از قبل، صندلی کودک و پارکینگ از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه محسوب می‌شود. در ضمن ساعت کاری این رستوران، روزانه از ساعت ۳۰/۲ ظهر تا ۱ نصف شب است.

  • آدرس: یشیل باغچه، خیابان استقلال، پلاک ۷

رستوران الئوس استانبول 

رستوران آهسته استانبول 

از دیگر رستوران‌های نزدیک به میدان تکسیم، می‌توانیم به رستوران آهسته استانبول اشاره کنیم. البته که این رستوران در یکی از خیابان‌های مشهور و شلوغ میدان تکسیم، به اسم خیابان بی اوغلو قرار دارد. این خیابان به قدری شلوغ است که حتی گشت و گذار یک ساعته در مغازه‌های رنگارنگ آن نیز می‌تواند شما را خسته کند‌. البته دیدن حال و هوای این خیابان در چنین روزهایی ارزش خستگی را دارد. در نتیجه نیاز خواهید داشت در رستورانی نشسته و ضمن خوردن غذا یا هر خوراکی دیگر خستگی در کنید. رستوران آهسته استانبول در چنین شرایطی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد‌.

رستوران آهسته استانبول در نبش یک کوچه قرار دارد و محیط داخلی آن نسبتا کوچک است ولی با داشتن میز و صندل‌های چوبی در فضای خود، یک محیط پر از آرامش و البته دل‌باز ایجاد کرده است.  محیط این رستوران به ویژه مناسب کسانی است که رنگ‌های کرمی و یا قهوه‌ای را دوست دارند و از دیدن چنین فضایی آرامش می‌گیرند. دیوارهای رستوران با آجرهای سه سانت تزئین شده است و در درون آن فضای غذا خوری و خوردن نوشیدنی از یکدیگر جدا شده‌اند. ناگفته نماند که اگر زمانی قصد مراجعه به رستوران آهسته را داشتید؛ بهتر است بدانید که ورودی رستوران و درب‌های آن شیشه‌ای هستند و شما برای ورود به بخش اصلی رستوران باید چند پله پایین بیاید.

قلب بره، کوفته، فیله آمریکایی و کباب اختاپوس از جمله غذاهای لذت‌بخش این مجموعه هستند. خوشبختانه در منوی این رستوران نیز غذاهای گیاهی برای گیاه‌خواران پیدا می‌شود. معمولا گفته می‌شود که طعم مزه‌های اطراف غذاها، از طعم خود غذا خیلی خوش‌مزه هستند ولی با این وجود، رستوران آهسته نیز طرفداران پر و پا قرصی دارد. شما در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای مخصوص صبحانه، ناهار و شام را سفارش دهید. پارکینگ رایگان، داشتن فضای بیرونی، تلویزیون، وای فای رایگان و … از دیگر امکانات رفاهی رستوران آهسته هستند.

  • آدرس: منطقه پرا، اطراف موزه ادبیات

رستوران آهسته استانبول 

رستوران ۳۶۰ درجه استانبول 

رستوران ۳۶۰ درجه استانبول که در خیابان استقلال قرار است، رستورانی بسیار شیک و لوکس است و از آن‌جایی که تنها ۱۰ دقیقه با میدان تکسیم فاصله دارد؛ از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است و این مورد یکی از دلایل شلوغ بودن این رستوران است. احتمالا از خودتان می‌پرسید که دلیل نام‌گذاری این رستوران به نام ۳۶۰ درجه چیست؛ در پاسخ باید بگویم که این مجموعه یک منظر‌ه‌ای کامل از کل استانبول را به شما نشان می‌دهد و شما می‌توانید ۳۶۰ درجه‌ی این شهر را در رستوران مشاهده کنید. البته اگر روزی راهتان به این رستوران افتاد؛ حتما این حرف را به عینه لمس می‌کنید مخصوصا اگر چشمتان به دو جاذبه ناقوس سنت آنتوان و شاخ طلایی بیافتد.

اگر از ظاهر لوکس و معماری جذاب این رستوران بگذریم؛ نوبت به کیفیت و خوش‌طعمی غذا و دیگر خوردنی‌های رستوران ۳۶۰ درجه می‌رسد. در لیست منوی این رستوران، انواع غذاهای ترکی، بین‌المللی و حتی تایلندی دیده می‌شود و تک تک غذاهای آن مشتریان خاص خود را دارند. البته غذاهایی همچون مرغ دودی و میگو در بین مشتریان بسیار محبوب است. ناگفته نماند که این رستوران نوعی کافه رستوران محسوب می‌شود و انواع دسرها، کیک‌ها و نوشیدنی‌های خوش‌طعم در منوی آن موجود است. 

موسیقی زنده که در سالن رستوران پخش می‌شود، به همراه چشم‌انداز زیبای آن و البته چشیدن طعم بی‌نظیر غذاها می‌تواند تجربه دلچسبی برای هر کسی باشد. توجه داشته باشید که این رستوران در اکثر روزهای سال مخصوصا در بهار شلوغ بوده و اگر می‌خواهید وعده‌ای را در این رستوران میل کنید؛ بهتر است از قبل و به صورت اینترنتی کارهای رزرو خود را انجام دهید. ساعت فعالیت این رستوران همه روزه از ساعت ۱ ظهر الی ۲ نصف شب است به غیر از روزهای شنبه و جمعه که تا ۴ نصف شب در خدمت مشتریان است. 

  • آدرس: محله تامتام، خیابان استقلال

رستوران ۳۶۰ درجه استانبول 

رستوران کوما استانبول 

اگر اهل عتیقه‌جات هستید و از قضا راهتان به منطقه شلوغ و پرتردد چوکورجوما افتاده است و پس از خرید‌های طولانی‌ مدت، به استراحت و البته رفع گرسنگی نیاز دارید؛ بهترین گزینه پیش روی شما رستوران کوما است‌ که‌ در لیست بهترین رستوران‌های اطراف میدان تکسیم قرار دارد. اول از هر چیزی باید بگویم که این رستوران از جمله رستوران‌هایی است که جایزه ستاره میشلن را به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول در حال حاضر دریافت کرده است. 

مواد اولیه به کار رفته برای پختن غذاهای این رستوران همگی محلی بوده و در واقع شما قرار است تجربه خوردن یک صبحانه، ناهار و یا شام به سبک سنتی و البته ترکی را به دست آورید. خوشبختانه این رستوران برای تمامی ذائقه‌های غذایی، غذایی تدارک دیده است که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ساندویچ تخم‌ مرغ، تخم‌ مرغ نیم‌پز، باس دریایی، پاستا، پیتزا، تخم‌ مرغ با سوسیس گوشت و … اشاره کرد. البته از منوی کافی‌شاپی رستوران نیز می‌توانید خوراکی‌های متنوعی مثل پای سیب، پنکیک، اسکون، چای آمریکایی، آبمیوه‌های تازه از هر میوه‌ای و … سفارش دهید.

از دیگر مزایای این رستوران باید به همواره باز بودن آن اشاره کنیم؛ به این صورت که شما حتی اگر نصف شب نیز به این رستوران مراجعه کنید؛ قطع به یقین منویی برای سفارش پیدا خواهید کرد. ضمن این‌که در نزدیکی این رستوران موزه‌ای به نام موزه معصومیت وجود دارد که می‌تواند مقصد شما پس از خوردن یک وعده دیگری ناهار و یا صبحانه‌ دلچسب باشد.

این رستوران نیز مثل اکثر رستوران‌های اطراف میدان تکسیم چشم‌اندازی از یک منظره زیبا دارد و شما در صورت علاقه می‌توانید در تراس آن غذای خود را میل کنید. از جمله امکانات رفاهی دیگر مجموعه می‌توان به برخورد خوب پرسنل رستوران، وای فای رایگان، پارکینگ، قیمت مناسب و یک فضای دلچسب اشاره کرد.

  • آدرس: خیابان چوکورجوما

رستوران کوما استانبول 

رستوران کوبلی استانبول

رستوران کوبلی استانبول از آن دست رستوران‌هایی است که معماری و فضای داخلی آن، می‌تواند عقل از سر هر بیننده‌‌ای ببرد و خودش به تنهایی از جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود. این رستوران در هتل پرا پالاس و در منطقه بی اوغلو واقع شده است‌ که‌ هرچقدر از لوکس بودن و زیبایی آن بگوییم، کم گفته‌ایم. سقف بلند رستوران، نقاشی‌های زیبا و برجسته کشیده شده روی دیوارهای آن، لوستر بزرگ و چراغانی وسط سالن و هزاران جزئیات دیگر، این رستوران را به یک مکان جادویی و البته آرامش‌بخش تبدیل کرده است. 

این رستوران حالت سنتی دارد و انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و فرانسوی در منوهای آن وجود دارند. فرض کنید به همراه دوستانتان به یک دورهمی دوستانه در این رستوران دعوت شده‌اید؛ پس از صرف غذای خوش‌مزه، در حال خوردن چای عصرانه را به همراه دسر خوش‌طعم رستوران هستید. البته صبوری و خوش‌اخلاقی کادر رستوران، اینترنت رایگان و پارکینگ بر جذابیت رستوران افزوده است. ناگفته نماند که این رستوران حتی برای افراد غیر ساکن در هتل نیز سرویس می‌دهد. 

  • آدرس: منطقه بی اوغلو، هتل پرا پالاس

رستوران کوبلی استانبول

رستوران صوفیالی ۹ استانبول 

اگر به فضای کلاسیک علاقه‌مند هستید و از خوردن غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای لذت می‌برید، پیشنهاد ما به شما، مراجعه به رستوران کلاسیک صوفیالی ۹ استانبول است که در اطراف میدان تکسیم قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید موقعیت مکانی آن نیز برای دسترسی با هر وسیله نقلیه‌ای مناسب است.

از جمله غذاهای موجود در منوی متنوع این رستوران می‌توان به اختاپوس کبابی، جگر سرخ شده با سس تند، بره با سس گوجه فرنگی تند و ماست هالو اشاره کرد که محبوبیت بالایی در بین مشتریان این رستوران دارد. البته پخش موسیقی ملایم و روح‌بخش در رستوران، خوردن چنین غذاها را دلچسب‌تر می‌کند. این رستوران دارای پارکینگ، کادری مهربان، وای فای رایگان، امکان خوردن غذا در فضای باز است و قیمت منوی آن نیز مناسب است.

رستوران صوفیالی ۹ استانبول 

رستوران کوک کوی تای استانبول 

رستوران کوک کوی تای مناسب افرادی است که به دنبال غذاهای طعم دار و بسیار تند هستند. این رستوران نیز در لیست یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول در اطراف میدان تکسیم قرار می‌گیرد. کادر این مجموعه از تازه‌ترین و بهترین مواد اولیه برای پختن و طبخ غذاهای این رستوران استفاده می‌کنند. کاری بادمجان با فلفل آتشین، اسپرینگ رول‌های شیرین و یا تند و … در لیست غذاهای مشهور رستوران کوک کوک تای قرار دارد. داشتن فضای باز رستوران، پارکینگ و اینترنت رایگان ز جمله مزایای دیگر این رستوران محسوب می‌شود.

  • آدرس: خیابان مشروطیت، اطراف میدان تکسیم

رستوران کوک کوی تای استانبول 

بهترین رستوران‌های ارزان استانبول

از آ‌ن‌جایی که استانبول شهر بزرگی است و رستوران‌های متنوع زیادی دارد، بهتر است قبل از سفر خود در مورد هر یک از آن‌ها اطلاعاتی به دست آورید تا بدانید چه خوراکی و چه غذاهایی را بخورید تا هم طعم خوبی داشته باشند و هم قیمت به صرفه‌ای داشته باشند. در لیست زیر به برخی از رستوران‌های ارزان‌قیمت استانبول اشاره کرده‌ایم.

بهترین رستوران‌ های استانبول 

رستوران چیا سفراسی استانبول 

اگر قصد دارید کل تور استانبول‌گردی خود را با صرف هزینه کم بگذرانید؛ پیشنهاد ما به شما مراجعه به رستوران چیا سفراسی در محله کادیکوی است. البته شاید با خودتان بگویید که قیمت کم، کیفیت غذا را پایین می‌آورد ولی سخت در اشتباهید، رستوران چیا سفراسی بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها را با قیمت‌های پایین و مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. امکان ندارد که شما از منوی این رستوران غذا، پیش غذا یا نوشیدنی سفارش دهید و طعم و مزه آن را نپسندید. 

منوی این رستوران دارای انواع مختلفی از غذاهای حلال، غذاهای وگان و بدون گلوتن است که حتی اگر وگان نیز نباشید؛ طعم بی‌نظیر آن‌ها شما را مست می‌کند. حال اگر انتخاب شما غذاهای پر و پیمانی مثل مرغ پلو، کوفته تو پر و یا لاحمعجون باشد؛ از طعم فوق‌العاده این غذاها، روح و جسمتان به وجد می‌آید. البته در منوی این رستوران انواع غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و خاورمیانه‌ای یافت می‌شود. 

اگر بخواهیم در مورد قیمت غذاهای سرو شده در این رستوران صحبت کنیم، باید بگوییم که رنج قیمت‌های غذاها از ۴ تا ۱۶ دلار است که قیمت واقعا پایینی برای چنین طعم‌های خوش‌مزه است. از طرفی شما با ۷۵ لیر ترکیه می‌توانید ضمن سفارش یک وعده غذایی کامل، پیش غذا نیز سفارش دهید. ناگفته نماند که این رستوران وعده صبحانه ندارد ولی شما می‌توانید وعده ناهار و یا شام را حتی دیروقت از رستوران چیا سفراسی سفارش دهید. 

فضای رستوران بسیار آرامش‌بخش و زیبا است. ضمن این‌که امکان سرو و میل غذا در محیط بیرون و روباز وجود دارد. البته شما می‌توانید غذای مورد نظر خود را از پیش رزرو کنید تا در رستوران منتظر نمانید. خوش‌اخلاقی گارسون‌های رستوران نیز از دیگر مزایای خوردن غذا در این محیط است. از دیگر ویژگی‌های جالب این رستوران همین‌قدر برایتان بگویم که دارای دو بوفه است که در یکی از آن‌ها شما می‌توانید پیش غذای خود را انتخاب کنید و در نهایت قیمت آن بر اساس وزن آن‌ها تعیین می‌شود. بوفه دوم نیز مربوط به سرو غذای اصلی است.

  • آدرس: کادیکوی، گونشلی باغچه

رستوران چیا سفراسی استانبول 

کافه روملی کاله استانبول 

اگر در سفر خود برای خوردن صبحانه در خیابان‌های زیبای استانبول نیز برنامه ریخته‌اید، کافه روملی کاله می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، بخصوص که قیمت صبحانه در این رستوران بسیار ارزان و مقرون به صرفه است‌. از طرفی موقعیت این رستوران ویژه بوده و چشم‌اندازی زیبا از تنگه بسفر را به شما نشان می‌دهد. فرض کنید به هنگام صبح بر روی صندلی نشسته‌اید و در کنار صرف صبحانه‌ای لذیذ، طلوع آفتاب از تنگه بسفر را نظاره‌گر هستید. البته کافه روملی منوی ناهار نیز دارد و شما می‌توانید پس از ناهار خود را به صرف چای و یا قهوه مهمان کنید. 

این رستوران در منطقه ببک واقع شده است و به پاتوقی برای برگزاری دورهمی دوستانه و یا جسات کاری غیر رسمی تبدیل شده است چراکه طعم غذاها و نوشیدنی‌های آن با توجه به قیمتی که دارند، بسیار کم است‌. قیمت منوی صبحانه در این رستوران مابین ۲۵ الی ۳۵ لیر ترکیه است. خوش‌اخلاقی کارکنان رستوران و فضای صمیمی حاکم در آن بر مشتریان آن افزوده است. 

  • آدرس: منطقه ببک

کافه روملی کاله استانبول 

رستوران بالیک دوروم

از دیگر رستوران‌های ارزان استانبول که در منطقه کادیکوی واقع شده است؛ می‌توان به رستوران بالیک دوروم اشاره کرد. این رستوران بیشتر مورد توجه مردم محلی استانبول قرار دارد چراکه به دلیل کوچک بودن گردشگران زیادی آن را ندیده‌اند. ولی به جرئت می‌توان گفت که غذای سرو شده در این رستوران هم طعم لذیذی دارد و هم ارزان است. البته منوی این رستوران اکثرا دارای غذاهای دریایی است که مشهورترین آن‌ها لقمه ماهی است و می‌توانید آن را به قیمت تنها ۱۵ لیر سفارش دهید. البته در این رستوران فست‌فودهای خوش‌مزه نیز سرو می‌شود و شما می‌توانید غذای خود را یا به صورت بیرون‌بر و یا با نشستن روی نیکمت‌های خیابانی نوش جان کنید.

  • آدرس: نزدیکی برج گاتالا

رستوران بالیک دوروم

رستوران کالکان اوغلو پیلاوچیشی

از دیگر رستوران‌های ارزان در استانبول که در منطقه بی اوغلو واقع شده است، رستوران کالکان اوغلو پیلاوچیشی است. منوی این رستوران غذاهای متنوعی دارد که می‌تواند مورد رضایت افراد زیادی قرار گیرد.

  • آدرس: منطقه بی اوغلو

رستوران کالکان اوغلو پیلاوچیشی

رستوران چیاچیا استانبول

رستوران چیاچیا که در نزدیکی بازار گرند استانبول واقع شده است؛ می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که علاقه‌مند به غذای ایتالیایی و یا اروپایی هستند. خوشبختانه برخلاف سایر رستوران‌های اروپایی، قیمت غذاهای سرو شده در این رستوران بسیار کم و البته باکیفیت است.

  • آدرس: نزدیکی بازار گرند

رستوران چیاچیا استانبول

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی استانبول 

طبيعتا پیدا کردن یک رستوران خوب در شهری شلوغ و پر رفت‌وآمد کار آسانی نیست و زمان زیادی از شما می‌گیرد. از طرفی اگر بار اولتان است که به استانبول سفر می‌کنید و یا می‌خواهید در رستورانی به صرف غذا بپردازید، صددرصد تشخیص نخواهید داد که کدام رستوران با ذائقه شما سازگار است. در ادامه به معرفی برخی از بهترین رستوران‌ های استانبول به صورت محلی و بین‌المللی خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید. 

بهترین رستوران‌ های استانبول 

رستوران لوکانتا مایا

اگر به دنبال به‌روزترین طرزپخت‌ها و بهترین غذاهای فصلی ترکی هستید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به رستوران لوکانتا مایا است. این رستوران که توسط سرآشپز معروف آن ینی شنول دیدم اداره می‌شود، در لیست یکی از مشهورترین و معروف‌ترین رستوران‌های استانبول قرار دارد.

اگر این رستوران را به عنوان مقصد خود برای صرف ناهار و یا شام انتخاب کردید، احتمالا روی یکی از شیشه‌‌های داخل رستوران نوشته‌هایی ببینید و کنجکاو شوید که در مورد چیست. نوشته‌های روی شیشه طرز تهیه دو غذای محبوب از منوی رستوران یعنی زوکینی فریترز و مجوش است که توسط شنول دیدم و به درخواست زیاد مشتریان نوشته شده است. محیط داخلی رستوران نیز بسیار فوق‌العاده و تمیز است. ساعت کاری این رستوران نیز روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ عصر و از ۷ عصر تا ۱ نصف شب بوده ولی روزهای دوشنبه تنها وعده حاضر رستوران ناهار است.

  • آدرس: خیابان کمانکش استانبول

رستوران لوکانتا مایا

رستوران روملی حصار اسکله استانبول 

در امتداد بوسفورس و در مجاورت تنگه بسفر و در نزدیکی قلعه‌ای به جای مانده از امپراتوری عثمانی،  کلبه‌ای کوچک دیده می‌شود که آن را با نام رستوران روملی حصار اسکله استانبول می‌شناسند. ظاهر داخلی و معماری خارجی این رستوران بسیار سنتی است چراکه توسط یک آدم سنت‌گرا احداث شده است. از طعم بسیار خوش‌مزه غذاهای این رستوران همین‌قدر بگویم که حتی باب میل افراد سخت‌ذائقه هم قرار می‌گیرد. البته تنوع غذایی منوی رستوران نیز دلیلی دیگر بر محبوبیت رستوران است. 

از آن‌جایی که این رستوران سنتی است، آداب و رسوم سنتی غذا خوردن نیز در آن رعایت می‌شود. به این صورت که در ترکیه قبل از سرو غذای اصلی نوعی دسر یا غذای سرد سرو می‌شود و در نهایت نوبت به غذای گرم اصلی می‌رسد. خوشبختانه کادر این مجموعه نیز با مشتریان خوش‌برخورد بوده و جو صمیمی بر رستوران حاکم است. 

چشم‌انداز این رستوران بسیار زیبا است و شما می‌توانید در تراس رستوران و با مشاهده آبی دریای بسفر غذای خود را نوش جان کنید. این رستوران برای میل غذاهای دریایی می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد. ناگفته نماند که این رستوران همه روزه و از ساعت ۱۲ الی ۱ نصف شب در خدمت شما عزیزان است.

  • آدرس: خیابان کمال یحیی اول

رستوران روملی حصار اسکله استانبول 

رستوران لموئت یا مرغ دریایی استانبول 

رستوران لموئت یا مرغ دریای استانبول توسط دو سرآشپز جوان اداره می‌شود که به کمک بهترین مواد اولیه و تازه‌ترین آن‌ها غذاهای لذید و خوش‌مزه تهیه می‌کنند. مشتریان این رستوران معمولا تنها با یک بار چشیدن طعم غذاهای آن، به مشتری دائم تبدیل می‌شوند. از طرفی چشم‌انداز زیبای آن که به سمت بافت قدیمی شهر استانبول است بل محبوبیت آن افزوده است. از جمله غذاهای بسیار مشهور لموئت می‌توان به جگر سرخ شده و دسر پاناکوتا با ماست اشاره کرد. 

  • آدرس: منطقه بی اوغلو، توم توم سوئیت

رستوران لموئت یا مرغ دریایی استانبول 

رستوران فیش یا ماهی

اگر علاقه‌مند به غذاهای دریایی از جمله انواع ماهی‌های تازه هستید، بهتر است به رستوران فیش یا ماهی بروید که در جزیره گالاتاسرای قرار دارد. این جزیره در مجاورت تنگه بسفر واقع شده است. شاید با خودتان بگویید که در چنین جزیره‌ای رستوران خوب پیدا نمی‌شود، ولی باید بگوییم که رستوران فیش در دسته بهترین رستوران‌ های استانبول قرار دارد. این رستوران از ساعت ۱۲ الی ۱ نصف شب و همه روزه دایر است.

  • آدرس: جزیره گالاتاسرای

رستوران فیش یا ماهی

رستوران ایکس استانبول 

بیشترین دلیل شهرت رستوران ایکس به دلیل منظره زیبای تماشایی از طریق این رستوران و موقعیت قرارگیری آن است. به این صورت که این رستوران در بالای یک برج قدیمی ۹۰ ساله قرار گرفته است و شما می‌توانید هنگام غروب خورشید شاخ طلایی را از دریای مرمره مشاهده کنید.

خوشبختانه در این رستوران هم برای دوستداران غذاهای محلی، مدیترانه‌ای و هم برای علاقه‌مندان به فست‌فود منویی طراحی شده است. البته پیتزای پخته‌شده درون تنور داغ در این رستوران خواهان زیادی دارد. بر این اساس طراحی داخلی رستوران نیز به دو قسمت سنتی و مدرن تقسیم شده است. این رستوران همه روزه و از ساعت ۱۲ الی ۱ نصف شب دایر است.

  • آدرس: بالای ساختمان دنیز پالاس

رستوران ایکس استانبول 

بهترین رستوران‌های ایرانی استانبول 

تصور این‌که بتوانی در شهر غریب، جایی آشنا، مردمانی هم‌زبان و غذاهایی خوش‌طعم و باز هم آشنا پیدا کنی، واقعا لذت‌بخش است. در شهر بزرگ استانبول رستوران‌هایی وجود دارد که به نام رستوران‌های ایرانی شهرت یافته‌اند و نه تنها برای مردم ایرانی بلکه برای مردم محلی ترکیه و مسافران دیگر کشورها نیز به عنوان مقصدی برای صرف یک وعده ناهار و یا شام تبدیل شده است. در ادامه به معرفی چندتا از بهترین رستوران‌ های استانبول برای ایرانیان می‌پردازیم.

بهترین رستوران‌ های استانبول 

رستوران ریحون استانبول 

رستوران ریحون استانبول در منطقه بی اوغلو واقع شده و در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده است. این رستوران جزو پرطرفدارترین و بهترین رستوران‌ های استانبول و ایرانی محسوب می‌شود. این رستوران معروف‌ترین و بهترین غذاهای ایرانی را با بهترین کیفیت ارائه می‌کند. ضمن این‌که قیمت مقرون به صرفه منوی رستوران بر افزایش مشتریان آن کمک کرده است. 

فضای رستوران نیز به دو قسمت روباز و سرپوشیده تقسیم شده است و شما می‌توانید در صورت مساعد بودن هوا، غذای خود را در محیط باز و آرامش‌بخش نوش جان کنید. این رستوران همه روزه و در ساعت‌های ۱۲ ظهر الی ۱۱ شب دایر است. ناگفته نماند که قرارگیری این رستوران در اطراف میدان تکسیم، برای ایرانی‌ها و دیگر گردشگران مزایای زیادی دارد چراکه پس از گشت و گذار در خیابان‌های شلوغ تکسیم، می‌توانید خودتان را به صرف یک قورمه‌سبزی یا چلوکبابی لذیذ در این رستوران مهمان کنید.

  • آدرس: منطقه بی اوغلو، اطراف میدان تکسیم

رستوران ریحون استانبول 

رستوران دامو 

یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول که بعد از رستوران ایرانی ریحون طرفدار زیادی دارد، رستوران دامو است. این رستوران نیز ضمن داشتن غذاهای ایرانی اصیل و بسیار خوش‌مزه، قیمت مناسبی دارد و برای کسانی که می‌خواهند برای اولین بار طعم غذای ایرانی را بچشند، بهترین و مناسب‌ترین گزینه است. از طرفی برخورد خوب پرسنل مجموعه سبب افزایش مشتری‌های این رستوران شده است. این رستوران از ۱۱/۵ صبح تا ۱۱/۵ شب دایر است.

  • آدرس: منطقه بی اوغلو

رستوران دامو 

رستوران شهرزاد استانبول 

یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول شهرزاد با غذاهای ایرانی است. اگر قصد خوردن کتلت، کشک بادمجان و انواع محتلف کباب‌ها و خورشت‌های ایرانی در دل استانبول و در کنار ساحل خوش آب‌ و هوای استانبول را کرده‌اید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به رستوران ایرانی شهرزاد در اورتاکوی استانبول است. این رستوران روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب و روزهای دوشنبه تا جمعه از ۹ صبح تا ۱۱ شب دایر است.

  • آدرس: منطقه اورتاکوی، نزدیکی ساحل

رستوران شهرزاد استانبول 

کلام پایانی

استانبول، با غنی بودن در فرهنگ، تاریخ و غذاهای خوشمزه، از بهترین مقاصد گردشگری جهان است. در این شهر زیبا، رستوران‌هایی با غذاهای متنوع و لذیذ وجود دارند که تجربه‌ی بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورند. از رستوران‌های سنتی گرفته تا رستوران‌های مدرن با مناظر فوق‌العاده، استانبول پر از گزینه‌های شگفت‌انگیز است. امیدوارم سفر شما به استانبول با بازدید از بهترین رستوران‌ها، یک تجربه فراموش‌نشدنی باشد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید