معرفی بهترین مراکز خرید استانبول 

استانبول ترکیه جهان‌گردی
معرفی بهترین مراکز خرید استانبول 

در بین شهرهای مختلف ترکیه، استانبول بزرگ‌ترین، پرجمعیت‌ترین و البته پیشرفته‌ترین شهر ترکیه است و سالانه میلیون‌ها مسافر خارجی و داخلی برای گشت‌و‌گذار، تفریح و البته خرید در مراکز خرید استانبول به این شهر می‌آیند. شهر استانبول به قدری جاذبه دیدنی و تاریخی دارد که یقین دارم افراد بسیار زیادی سفر به استانبول را در برنامه آینده خود قرار داده‌اند.

شهر استانبول در کنار داشتن زیبایی‌های تماشایی، مراکز خرید متنوع و زیادی دارد که بازدید و گشت‌وگذار، تنها در یکی از آن‌ها می‌تواند خاطره جالبی از سفر استانبول برای شما به یادگار بگذارد. چرا که اکثر مراکز خرید استانبول ضمن داشتن مغازه‌های مختلف از پوشاک، لوازم خانگی، جواهرات و … مراکز تفریحی و سرگرمی متنوعی دارند و در صورتی خستگی از خرید، شما می‌توانید انرژی خود را در چنین مجموعه‌های تفریحی بازگردانید و یا در کافه‌ها و رستوران‌های این مراکز خرید، از انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی نوش جان کنید.

همان‌طور که گفتیم شهر استانبول در قسمت‌های مختلف اروپایی و آسیایی خود مراکز خرید مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. شما تنها کافی‌ است که هدفتان را از خرید مشخص کرده و به آن‌ها مراجعه کنید. البته گاهی اوقات ملاک انتخابی شما، می‌تواند دوری و نزدیکی به یک مرکز خرید باشد. در ادامه به معرفی مراکز خرید ارزان‌قیمت، لوکس، عمده فروشی‌ها و دیگر اوت لت‌های استانبول خواهیم پرداخت.

مراکز خرید استانبول

ارزان‌ ترین مراکز خرید استانبول

افراد برای سفر به استانبول، می‌توانند انگیزه‌های مختلفی داشته باشند که مهم‌ترین دلیل آن‌ها معمولا بازدید از جاهای دیدنی استانبول و دلیل دیگر خرید است‌. استانبول مراکز خرید مختلفی دارد و برند‌های مختلف و بین‌المللی را در این فروشگاه‌ها عرضه می‌کند. ولی در بین آن‌ها مراکزی وجود دارد که قیمت ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تری دارند. در ادامه به معرفی ارزان‌قیمت‌ترین مراکز خرید استانبول اشاره خواهیم کرد.

مراکز خرید استانبول 

مرکز خرید فروم استانبول

یکی از مراکز خرید ارزان در استانبول، مرکز خرید فروم است که در لیست مهم‌ترین مراکز خرید آن نیز قرار دارد. مساحت این مرکز چیزی حدود ۵۰۰ هزار مترمربع است و برندی نیست که نتوانید در آن پیدا کنید. البته این مرکز ضمن داشتن مراکز خرید، مراکز تفریحی و دیدنی زیادی دارد که هر موقع از خرید خسته شدید، می‌توانید با مراجعه با اماکن تفریحی این مرکز، خستگی را از تن خود بیرون کنید.

از جمله برند‌های برتر که در فروشگاه فروم یافت می‌شود، می‌توان به برند ایکیا و برند دکتلون اشاره کرد. بهتر است بگوییم که برند ایکیا، از محبوب‌ترین و مهم‌ترین برندهای لوازم خانگی در سرتاسر جهان است که کمتر کسی پیدا می‌شود که لوازم آن را دوست نداشته باشد. برند دکتلون نیز لوازم کوهنوردی و لباس‌های آن را طراحی می‌کند و مخصوص دوستداران ورزش و کوهنوردی است.

فروم استانبول به قدری بزرگ است که شما نمی‌توانید در یک روز تمام پاساژها و فروشگاه‌های آن را بگردید. ضمن این‌که در رستوران و کافی‌شاپ‌های آن می‌توانید خودتان را به صرف یک غذا و یا نوشیدنی خوش‌مزه مهمان کنید. همان‌طور که گفتیم فروم تنها مرکز خرید نیست و تفریحات بسیاری دارد که از جمله می‌توان به آکواریوم زنجیره‌ای سی لایف اشاره کرد. این آکواریوم طولانی‌ترین تونل دریایی در ترکیه و اروپا است که جانداران دریایی بسیار زیبا و جذابی را درون خود جای داده است.

پیشنهاد خواندنی
تفریحات وان ترکیه

از دیگر امکانات این مرکز خرید باید به هایپر مارکت بسیار بزرگ آن اشاره کنیم که برای مردمی که در نزدیکی میدان تقسیم و خیابان استقلال زندگی می‌کنند، می‌تواند تامین کننده خوبی باشد.

در پارک فستیوال این مجموعه، سالانه برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی برگزار می‌شود که اگر سفرتان را با آن‌ها تنظیم کنید، می‌توانید در یکی از انواع مراسمشان شرکت کنید.

اتاق بازی برای کودکان، سالن‌های مختلف جهت نمایش، زمین اسکی روی یخ، سالن بولینگ و پاک ژوراسیک و … از دیگر امکانات این مرکز خرید بزرگ است. ناگفته نماند که مدرن‌ترین بازی‌های ترکیه و کل استانبول را می‌توانید در مجهزترین شهربازی فروم پیدا کنید. پارکینگ سرپوشیده این پاساژ از دیگر امکانات مجموعه است که سفر برای افراد مختلف را راحت می‌کند. طبقه بالای مرکز خرید، چشم‌انداز زیبایی دارد و شما می‌توانید از آنجا تنگه بسفر و پل گالاتا را مشاهده کنید.

به نظر بعضی‌ها مرکز خرید فروم استانبول چندان هم کالاهای ارزانی ندارد به شرطی که بتوانید حراجی‌های آخر فصل فروشگاه‌ها را پیدا کنید. البته مهم‌ترین و بهترین تخفیف فروم در اوایل خرداد و اواخر اردیبهشت پیدا می‌شود.

  • آدرس: بایرام پاشا، کوکاتپه، خیابان پاشا، از جمله مراکز خرید اطراف میدان تقسیم
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید اوت لت اولویوم استانبول

از مراکز خرید معروف ایرانی‌ها می‌توان به مرکز خرید اوت لت اولویوم اشاره کرد که البته جزو قدیمی‌ترین مراکز خرید استانبول است. از برندهای معروف این مرکز خرید می‌توان به اسکچرز، پوما، آدیداس، یو اس پولو، پیر کاردین، کوتون، دفکتو، السی و … اشاره کرد که در لیست برندهای ارزان قیمت قرار دارند.

بزرگ‌ترین حراجی این مرکز خرید در روزهای سه‌شنبه اجرا می‌شود که باید صبر و حوصله زیادی برای پیدا کردن جنسی سالم و مقرون به صرفه خرج کنید. ضمن این‌که گاهی اوقات فروشگاه‌های آن تخفیفات ویژه‌ای برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. مراکز بازی کودکان، سالن بولینگ و سالن سینما از دیگر امکانات این مرکز خرید هستند.

  • آدرس: محله گوکالپ

مرکز خرید اوت لت اولویوم استانبول

مرکز خرید مال آو استانبول

استانبول مال و یا موی که در منطقه بشیکتاش استانبول قرار دارد، به داشتن تخفیفات جانانه و ویژه برای مشتریان خود معروف است که این تخفیفات معمولا از اواخر فصل بهار شروع شده و تا تابستان ادامه می‌یابد. استانبول مال در چهار طبقه ساخته شده و از سال ۲۰۱۴ میلادی برندهای معروف همچون بالمین، دکتلون، دبنهامز و دیگر برندهای معروف جهانی فعالیت خود را در این مجموعه شروع کرده‌اند.

در تک تک طبقه‌های این مجموعه فروشگاه‌های بزرگی دایر هستند و شما می‌توانید اجناس مختلفی اعم از پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اکسسوری‌های گوناگون، کیف و کفش، زیورآلات مختلف، عینک از برندهای مشهور، لوازم خانگی لوازم بهداشتی و آرایشی و … در حدود ۳۰ فروشگاه فعال این مرکز پیدا کنید.

البته اگر از خرید کردن خسته شدید، می‌تواند در کافه و یا رستوران‌های موی مال استراحت کنید. رستوران‌های این مرکز غذاهای مختلف ترکی، اروپایی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند و تنها کافی است، تصمیم بگیرید که چه نوع غذایی دوست دارید. البته غذاهای فست فودی این مجموعه هم بسیار خوش‌مزه است.

از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به سینمای ۱۶ سالنه سین تک اشاره کرد که فیلم‌های به روز و جذابی در سالن‌های آن، همه روزه در حال پخش است. ناگفته نماند که این مجموعه دارای بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده در کل ترکیه است که می‌توانید ضمن انجام خرید، در شهربازی آن به تفریح بپردازید. از دیگر امکانات این استانبول مال می‌توان به اتاق مادر و کودک، بولینگ آتلانتیس، پارکینگ خانوادگی، مرکز کمک‌های اولیه و اورژانس، پارک ژوراسیک و پیست اسکی روی یخ اشاره کرد.

  • آدرس: محله باشک شهیر، ایکیتلی، محله ضیا گوکالپ، خیابان سلیمان دمیرل
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید مال آو استانبول

مرکز خرید کانیون مال استانبول

مرکز خرید کانیون مال استانبول طراحی و معماری جالبی دارد، به این صورت که فروشگاه‌های آن کاملا سرپوشیده هستند ولی شما در هر نقطه از این مرکز خرید، می‌توانید آسمان آبی بالای سرتان را مشاهده کنید. از جمله خریدنی‌های محبوب در این فروشگاه می‌توان به خرید خوراکی‌های خوشمزه و برند از سوپرمارکت بزرگ این مجموعه است.

از جمله برندهای برتری که در کانیون مال فعالیت دارند، می‌توانیم به برندهای گپ، کالوین، مکس، لئو جو و ..‌ اشاره کنیم‌. زیورآلات، ساعت، کیف و کفش و پوشاک از جمله اجناسی است که توسط برندهای مشهور در این مرکز ارائه می‌شوند. البته در طبقه دوم کانیون مال، می‌توانید برای کودکان خود خرید کنید چراکه اسباب‌بازی فروشی‌های محبوب و بزرگی در این طبقه وجود دارد. اگر به دنبال تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند هستید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به طبقه مخصوص لوازم هوشمند است.

از دیگر امکانات کانیون مال می‌توان به باشگاه‌های ورزشی، سینمای چند بعدی، پخش موزیک زنده، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف اشاره کرد.

  • آدرس: لونت، بیوک دره کادسی، شیشلی
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید کانیون مال استانبول

مرکز خرید اوت لت اوپتیمیوم استانبول

اگر بخواهیم از مراکز مهم دیدنی و البته خرید در استانبول را به شما معرفی کنیم، باید از مرکز خرید اوت لت اوپتیمیوم استانبول سخن به میان بیاوریم. این مرکز خرید در ساختمانی ۵ طبقه ساخته شده است و همانند دیگر اوت لت‌های استانبول معماری جالبی دارد‌. به این صورت که پنجره‌های آهنی مرکز خرید در فصل‌های مختلف، نمای متفاوتی به خود می‌گیرد.

شاید سوال باشد که چرا اوت لت اوپتیمیوم را د لیست مراکز خرید ارزان‌قیمت استانبول نوشته‌ایم، باید بگوییم که برخی از فروشگاه‌های این مرکز خرید، با قمیت عادی به عرضه اجناس مختلف می‌پردازند. از جمله کالاهای عرضه شده در این فروشگاه می‌توان به جواهرات، لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم کامپیوتری و … اشاره کرد. البته شما می‌توانید خرید خود را از برندهایی همچون آدیداس، پوما، نایک، ماوی، ال‌سی وایکیکی، پولو، تفال، لیوایز، سامسونگ و … نیز انجام دهید.

البته در فودکورت این مجموعه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های گوناگونی وجود دارند. ضمن اینکه شما علاوه بر خرید در این مجموعه، می‌توانید به انجام تفریحات در زمین پاتیناژ و سینمای آن بپردازید. اتاق مادر و کودک، نمازخانه، ماشین واکس، پارکینگ رایگان، خودپرداز و دسترسی معلولین از دیگر امکانات این مجموعه است.

مرکز خرید اوت لت اوپتیمیوم استانبول

مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول

برای کسانی که خواهان مراکز خرید ارزان‌قیمت هستند، مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول می‌تواند از گزینه‌های دیگر باشد. مخصوصا اگر بدانید که این مرکز خرید، جزو مراکز خرید معروف اطراف میدان تقسیم است.

برای کسانی که تا به حال به استانبول سفر نکرده‌اند شاید سوال پیش بیاید که میدان تقسیم کجاست و چرا اینقدر اهمیت دارد. باید بگوییم که میدان تقسیم در مرکز شهر بزرگ استانبول واقع شده است و تقریبا به تمامی مناطق دیگر استانبول راه دارد و به نوعی شاه‌راه ارتباطی استانبول محسوب می‌شود. به همین دلیل تردد در میدان تقسیم همواره زیاد است و با وجود شلوغ بودن اولین ترجیح سافران و گردشگران، رفتن به میدان تقسیم است.

مراکز خرید مختلفی در این میدان و خیابان‌های اطراف آن وجود دارد که مرکز خرید بی اوغلو یکی از آن‌ها است. این مرکز خرید در لیست مراکز خرید معروف استانبول قرار دارد با این تفاوت که شما می‌تواند اجناس باکیفیت را قیمت پایین و مقرون به صرفه تهیه کنید. البته مرکز خرید بی اوغلو به دلیل قرار گرفتن در یکی از مناطق اروپایی استانبول یعنی منطقه بی اوغلو اعتبار زیادی پیدا کرده است.

مرکز خرید بی اوغلو با ارائه اجناس مختلفی از جمله لباس‌های زنانه، بچگانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی، کیف و کفش و … با قیمت مناسب در میان گردشگران نیز شهرت دارد و شما می‌توانید اجناس برندهای مختلفی نظیر منگو، زارا، اچ اند ام، کوتون، آدیداس، گوچی، نایک و … در آن پیدا کنید.

اگر از مرکز خرید بی اوغلو خارج شوید، به راحتی می‌توانید در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های اطراف میدان تقسیم ساکن شوید. ضمن این‌که رستوران‌ها و کافه‌های این منطقه نیز خوراکی‌ها و غذاهای خوش‌مزه‌ای سرو می‌کنند.

باید بگوییم که قدم زدن در خیابان‌های اطراف میدان تقسیم، دانه دادن پرنده‌ها، خوردن خوراکی‌های خیابانی، گوش دادن به موسیقی‌های زنده و خیابانی می‌تواند بیشتر از هر چیزی روح و انرژی شما را برانگیزد.

  • آدرس: میدان تقسیم، ابتدای خیابان استقلال
  • ساعت کاری: از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول

مرکز خرید استار سیتی اوت لت استانبول

از دیگر مراکز خرید ارزان‌قیمت استانبول باید به مرکز خرید استار سیتی اوت لت اشاره کنیم. این مرکز که در سال ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شده است، مرکزی تقریبا نوساز است و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی آتاتورک واقع شده است.

در هنگامی که فصل‌ها تغییر می‌یابند، فروشگاه‌های این مرکز معمولا، لباس‌های تک سایز خود را قیمت‌های پایین‌تری به فروش می‌گذارند. این مرکز خرید جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید اوت لت در ترکیه است که به دلیل تازه تاسیس بودن، نسبت به سایر اوت لت‌ها به روزتر است.

فروشگاه‌های این مرکز خرید تنوع زیادی دارند و لوازم مختلفی نظیر پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، لوازم ورزشی، لوازم خانگی، لوازم برقی، لوازم نوزاد، لوازم آرایشی و بهداشتی و … توسط مغازه‌های این اوت لت به فروش می‌رسد. برند‌های  ماوی، کوتون، یو اس پولو، آندر آرمور، مادام کوکو، بیمن، فابریکا، بوینز، ملنگو، تدی، آدیداس، نایک، پوما، بنتون، کالینز، کاراجا، گیزیا، میگروس، ال سی وایکیکی، دفکتو، تک زن و … از جمله برندهای فعال این مرکز خرید هستند‌.

البته این مرکز خرید نیز همانند دیگر مراکز خرید و اوت لت‌های استانبول، علاوه بر داشتن مغازه و فروشگاه‌های خرید، مراکز تفریحی نیز دارد. در طبقه آخر این مجموعه سینما، شهربازی و گیم نت وجود دارد و شما می‌توانید ساعاتی را برای تفریح و استراحت کنار بگذارید. همچنین در این طبقه رستوران و کافی‌شاپ‌های متعددی وجود دارند که غذاهای خوش‌مزه و لذیدی سرو می‌کنند. قهوه دنیاسی کافه مشهوری است‌ که‌ یکی از شعب آن در این مجموعه فعالیت می‌کند. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به نمازخانه، داروخانه، دستگاه خودپرداز، صرافی، اتاق مادر و کودک و … اشاره کرد.

  • آدرس: منطقه ینی بوسنا، خیابان دیرمین باغچه، پلاک ۳۴
  • ساعت کار: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید استار سیتی اوت لت استانبول

مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا

مرکز خرید اوت لت ویاپورت آسیا از همان ابتدای افتتاح، با داشتن کیفیت خوب، رضایت اکثر مردم را به دست آورد و مشتریان زیادی را به خود جذب کرد. این مرکز خرید با داشتن ۱۹۸ فروشگاه و یک پارکینگ با ظرفیت ۴۵۰۰ وسیله، به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید اوت لت در ترکیه محسوب می‌شود.

مرکز خرید ویاپورت از برندهای مشهوری همچون پیرکاردین، پوما، کلوین کلین، آدیداس، نایک، بنتون، اکو و دیزل پشتیبانی می‌کند و بر همین اساس نیز جزو مراکز خرید مشهور و بسیار معروف ترکیه و استانبول است. معماری مرکز خرید ویاپورت به حالت گنبدی است. به این صورت که قسمتی از آن در فضای باز و قسمتی در فضای سرپوشیده قرار گرفته است. در فضای باز مجموعه رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوع، فست فود، زمین بازی و فضای سبز تعبیه شده است.

از جمله شگفتی‌های این مرکز خرید باید به دریاچه وسط فضای سبز اشاره کنیم که جذابیت زیادی به رستوران‌های اطراف آن بخشیده است. از جمله رستوران‌های بین‌المللی و فست فود های این مرکز می‌توان به مک دونالدز، کی‌اف‌سی و برگر کینگ اشاره کرد.

فروشگاه‌های مرکز خرید ویاپورت اجناس گوناگونی اعم از کیف و کفش، لباس، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و … عرضه می‌کنند. البته این مرکز تنها به خرید و مغازه‌های مختلف ختم نمی‌شود بلکه شما می‌توانید در پیست اسکی روی یخ در این مجموعه اوقات خوشی را در کنار فرزندان و خانواده خود بگذرانید. البته شما می‌توانید در سالن بولینگ، باشگاه سوارکاری و یا بازدید از آکواریوم مجموعه به انجام تفریحات بپردازید.

  • آدرس: محله پندیک، منطقه ینی شهیر، بلوار پیپاشا
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مراکز خرید استانبول اوت لت ویاپورت آسیا

بازار های استانبول

اجناس ارزان‌ قیمت در ترکیه تنها به این مراکز گفته شده ختم نمی‌شود بلکه در برخی از بازارهای ترکیه نیز می‌توانید اجناس باکیفیت و البته به صرفه پیدا کنید.

بازار بزرگ استانبول

اگر بخواهیم یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان را مثال بزنیم، باید به بازار بزرگ استانبول اشاره کنیم. هر چقدر هم که بازارها و مراکز خرید مدرن در استانبول و یا ترکیه تاسیس و افتتاح شود، باز هم نمی‌توانند جایگزین بازار بزرگ و سنتی همچون بازار بزرگ استانبول شوند.

تقریبا می‌توان گفت که جنس و یا کالایی نیست که نتوانید در این بازار بزرگ پیدا کنید. از پوشاک و جواهرات گرفته تا لوازم خانگی، ادویه‌جات، سرامیک، کتاب، پارچه، طلا، نقره، فرش،چرم و … در این بازار یافت می‌شود. البته این بازار به این گونه است که مغازه‌هایی با جنس‌های مشابه در یک سمت قرار گرفته‌اند و این کار، روند پیدا کردن اجناس را برای شما راحت‌تر می‌کند. از طرفی قیمت کالاهای عرضه شده در این مرکز خرید مقرون به صرفه و الته ثابت است و مغازه‌های مختلف تقریبا قیمت‌های مشابهی دارند.

بازار بزرگ استانبول یا همان کاپالی چارشی معماری زیبایی دارد، به طوری که روی دیوارهای آن نقاشی‌های سنتی و زیبایی ترسیم شده است. این مرکز با داشتن ۶۰۰۰ مغازه یکی از جاذبه‌های اصلی استانبول است که حتی اگر شما قصد خرید نداشته باشید، صرفا بازدید از این مرکز نیز می‌تواند تجربه جالبی برایتان باشد.

گردشگران خارجی از این بازار با نام گرند بازار نیز یاد می‌کنند. ورودی‌های مختلف این بازار، مسیر ورود و پیدا کردن جنس مورد نظر را برای شما راحت کرده است. به این صورت که ورودی با رنگ زرد به مغازه‌های طلافروشی ختم می‌شود و یا ورودی با رنگ سبز مخصوص مغازه‌های فرش فروشی است. به این ترتیب که ورودی قهوه‌ای رنگ مخصوص عتیقه‌فروشان، ورودی نارنجی رنگ مخصوص فروش ظروف مسی، ورودی بنفش رنگ مخصوص پارچه‌فروشان، ورودی خاکستری مخصوص نقره فروشان است.

  • آدرس: بیازیت، خیابان کالپا کچیلار
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ عصر

بازار بزرگ استانبول

بازار مصری استانبول

بازار مصری که با نام بازار ادویه نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از بازارهای بزرگ و سنتی ترکیه است. همان‌طور که از نام این بازار مشخص است، محل فروش ادویه‌های متنوع و رنگارنگ است که شما می‌توانید نه تنها برای خود بلکه برای عزیزانتان نیز از آن‌ها سوغاتی بخرید.

البته در این بازار علاوه بر ادویه کالاهایی همچون طلا و جواهر؛ ظروف تزئینی، پوشاک، شیرینی، میوه و خشکبار، خاوار، پنیر ترکیب، آجیل، موم عسل، چای و قهوه، سوغاتی های مختلف استانبول و … یافت می‌شود. ضمن آن روغن‌ها و داروهای گیاهی مختلف نیز در این بازار پیدا می‌شود. اگر دنبال سوغاتی‌های جالب هستید، حتما به حوله‌ها، دمپایی‌ها و سبدهای عجیب و غریب این بازار نگاهی بیندازید.

از آن‌جایی که این بازار از مالیات گرفته شده از مصر ساخته شده است، به بازار میصیر و یا همان مصری معروف است. این بازار نیز از دیگر بازارهای شلوغ استانبول است چرا که نه تنها گردشگران بلکه مردم محلی خود استانبول نیز، بازار مصری را به عنوان مرکز خرید و تأمین آذوقه می‌شناسند.

  • آدرس: منطقه فاتح، رستم پاشا
  • ساعت کاری: از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۸ شب به غیر از روزهای شنبه که از ۹/۳۰ تا ۷ عصر دایر است و روزهای یکشنبه که تعطیل است‌.

بازار مصری استانبول

بازارهای عمده فروشی در استانبول

استانبول به غیر از داشتن پاساژهای لوکس و گران‌قیمت، بازارهایی دارد که اجناس عمده و ارزانی عرضه می‌کنند. اگر خودتان صاحب مغازه و یا آنلاین‌شاپ هستید، قطع به یقین به دنبال بازارهای عمده فروشی خواهید بود. لیست زیر، بازارهای عمدی فروشی استانبول را نشان می‌دهد.

بازارهای عمده فروشی در استانبول

بازار محمود پاشا استانبول

بازار محمود پاشا یکی از بازارهای محلی استانبول و البته یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است. به این صورت که بافت قدیمی خود بازار و خانه‌های اطراف آن بسیار دیدنی هستند. این بازار و مسجد محمود پاشا اطراف آن توسط محمود پاشا، صدر اعظم عثمانی ساخته شده و به همین نام شهرت یافته است.

این بازار یکی از بازارهای بزرگ استانبول است که به عرضه کالاهای عمده و ارزان‌قیمت می‌پردازد. البته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در این بازار خرید خوبی داشته باشید، باید هنگام خرید چانه بزنید چراکه در این صورت می‌توانید با قیمت پایین‌تری نیز خرید کنید. مخصوصا وقتی که فروشندگان متوجه شوند شما گردشگر هستید، قیمت بالایی به شما می‌گویند.

لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه، کیف، عینک، روسری، جواهرات و طلا، صنایع دستی، ظروف مسی، شیرینی و باقلوا، سبزیجات و مواد غذایی، ادویه‌جات و … از جمله کالاهایی هستند که شما می‌توانید در این بازار به صورت عمده و با قیمت کم خریداری کنید. بازار محمود پاشا به غیر از داشتن ۲۵۶ فروشگاه مختلف، دارای یک حمام سنتی و عمومی، چشمه قدیمی و بخوری، قبرستان و آرامگاه و دکه‌های فروش مطبوعات و آب است. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، بازدید از این بازار خودش می‌تواند تجربه جالب و دوست‌داشتنی باشد.

  • آدرس: منطقه فاتح، محله محمود پاشا

بازار محمود پاشا استانبول

بازارهای خیابان بغداد استانبول 

یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین بازارهای استانبول، بازارهای خیابان بغداد است که با نام خیابان نیز شناخته می‌شود. این خیابان در عین این‌که قدیمی و شلوغ است ولی جزو خیابان‌های لوکس ترکیه محسوب می‌شود که در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است. ناگفته نماند که خیابان بغداد در میان گردشگران داخلی و خارجی شهرت بالایی دارد و یکی از مقاصد اصلی گردشگران هنگام سفر به ترکیه محسوب می‌شود.

خیابان بغداد استانبول فروشگاه‌ها و پاساژ‌های متنوعی دارد که از فروشگاه‌های فروش عمده گرفته تا مغازه‌های برندهای برتر در این خیابان فعالیت دارند. بهتر است بدانید که خیابان بغداد یک طرفه است و از انتهای شرق و غرب خود به مال‌تپه و کادیکوی می‌رسد. به همین دلیل نیز جاذبه‌های دیدنی بسیاری را درون خود جای داده است.

ضمن این‌که شما می‌توانید در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های معروف این خیابان، خستگی در کنید. فرض کنید روی یو صندل در خیابان نشسته ‌اید و نظاره‌گر شلوغی و زندگی مردم در میان بازارها و ساختمان‌های زیبا به همراه چنارهای سر به فلک کشیده هستید. یا در هتل‌های این خیابان می‌توانید اقامت داشته باشید.

در خیابان بغداد، خیابانی با عنوان خیابان مد وجود دارد که دارای مغازه‌هایی مختلف از برند‌های مطرح و مشهور است و شما می‌توانید پوشاک و یا سوغاتی‌های مختلفی از آن‌جا خریداری کنید.

  • آدرس: مال تپه، خیابان بغداد
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح

بازارهای خیابان بغداد استانبول 

بازار عثمان بی استانبول 

بازار عثمان بی در میدان نیشانتاشی که یکی از مناطق شلوغ استانبول است، قرار دارد‌. بازار عثمان بی که در خیابان عثمان بی قرار دارد، پر از مغازه‌های عمده فروشی داخلی و خارجی است. این بازار بهترین مرکز خرید پوشاک زنانه است که انواع لباس‌های زنانه و حتی لباس‌های شب بانوان با قیمت‌های باورنکردنی به فروش می‌رسد. علاوه بر این در دیگر قسمت‌های این بازار وسایل تزئینی، لوازم جانبی، پوشاک مردانه، عتیقه‌جات، صنایع دستی، عطر و … یافت می‌شود.

از آن‌جایی که قیمت کالاهای عرضه شده در این بازار مقرون به صرفه است، بازار عثمان بی همواره شلوغ است. البته نزدیکی آن به میدان تکسیم مشهور را هم نمی‌توان نادیده گرفت. ناگفته نماند که تولیدی‌های بسیار زیادی در این بازار وجود دارند که پوشاک و طراحی‌های مختلف خود را به سرتاسر جهان صادر می‌کنند.

  • آدرس: میدان نیشانتاشی، خیابان عثمان بی

بازار عثمان بی استانبول 

بازار مرتر استانبول 

از معروف‌ترین بازارهای استانبول در زمینه فروش عمده می‌توان به بازار مرتر استانبول اشاره کرد. البته بیشتر تمرکز این بازار بر روی فروش عمده پوشاک است که از جمله می‌توان به پوشاک ترکی زنان و محجبه، پوشاک مردانه و بچگانه اشاره کرد.  در نتیجه خبری از برندهای مشهور جهانی در این بازار نیست. اگر قصد خرید تکی دارد، مراجعه به این بازار مناسب نیست چراکه فروشندگان تکی محصولات در این بازار قیمت‌های بسیار بالایی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند.

بازار مرتر که مقصد اصلی بسیاری از واردکنندگان داخلی و خارجی است، فروشگاه‌ها و مغازه‌های متنوعی دارد که با سلایق مختلف مردم سازگار است و پوشاک متنوعی ارائه می‌کند. از طرفی پوشاک محجبه این بازار در میان اعراب بسیار شهرت دارد و برای خرید به این بازار مراجعه می‌کنند.

  • آدرس: محله مرتر، قسمت اروپایی استانبول

بازار مرتر استانبول 

بازار لاله لی استانبول 

بازار لاله لی استانبول در خیابان لاله لی و در منطقه پرتردد استانبول یعنی منطقه فاتیح واقع شده است. از آن‌جایی که مغازه‌های عمده فروشی بسیار زیادی در این خیابان وجود دارند که همگی باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه هستند؛ د نتیجه این بازار جزو شلوغ‌ترین بازارهای استانبول نیز محسوب می‌شود. شاید باور نکنید ولی باید بگوییم که حدود ۷۰۰۰ مغازه عمده فروشی و البته ارزان فروشی در این منطقه وجود دارد که بیشترین تخصص آن‌ها پوشاک است.

ناگفته نماند که علاوه بر ارزانی فروشگاه‌های این بازار، از اواسط مرداد تا اواسط شهریور، فستیوال‌هایی در این مرکز خرید برگزار می‌شود که به دنبال آن محصولات زیادی با تخفیفات باورنکردنی به فروش می‌رسد. در نتیجه مرکز خرید لاله لی مکان بسیار خوبی برای خرید عمده به حساب می‌آید.

  • آدرس: قسمت اروپایی استانبول، محله فاتیح

بازار لاله لی استانبول 

بازار فاتیح استانبول 

بازار فاتیح استانبول که با نام چهارشنبه بازار نیز در بین مردم محلی شناخته می‌شود، در منطقه معروف و شلوغ فاتیح قرار دارد. بیشترین کالای عمده فروشی در این بازار نیز پوشاک زنانه است. البته فروشگاه‌های زیادی در رابطه با فروش لباس عروس، لباس مجلسی و … در این بازار یافت می‌شود که قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای دارند.

این بازار که دارای چند خیابان اصلی و فرعی است؛ چهارشنبه‌ها دایر می‌شود و محصولات دیگری نظیر کیف و کفش، لوازم خانگی و … در آن به فروش می‌رسد.

آدرس: منطقه فاتیح، خیابان نوشهیر ابراهیم پاشا

بازار فاتیح استانبول 

مراکز خرید لوکس استانبول 

از مراکز خرید ارزان‌ قیمت استانبول که بگذریم، صحبت از مراکز خرید لوکس استانبول می‌رسد. تعداد این مراکز به بیش از ۳۰۰ مرکز می‌رسد که اکثر آن‌ها چند منظوره هستند و شما می‌توانید ضمن خرید به انجام تفریحات متفاوت و جذاب بپردازید.

مراکز خرید لوکس استانبول 

مرکز خرید جواهیر

یکی از مراکز خریدی که در نزدیکی میدان تقسیم وجود دارد، مرکز خرید جواهیر است و به دلیل این‌که در نزدیکی سیستم حمل و نقل عمومی قرار دارد، شما می‌توانید به راحتی به آن‌جا دسترسی پیدا کنید. مرکز خرید جواهیر که به اسم جواهیر ترکیه نیز شناخته می‌شود، معماري خاص و بی‌نظیری دارد و همه روزه مردم زیادی از خود استانبول و یا خارج ترکیه در این مرکز خرید رفت و آمد می‌کنند.

این مرکز خرید در ۶ طبقه ساخته شده است و دارای ۳۴۳ فروشگاه است. ناگفته نماند که مغازه‌های این مرکز در لیست پاساژهای گران استانبول قرار دارند. اگر به  سقف این مرکز خرید نگاه کنید، سومین ساعت بزرگ دنیا را مشاهده خواهید کرد که توسط مینورو یاماساکی، معمار معروف آمریکایی_ژاپنی و یاووز ارسلا، معمار مطرح ترک ساخته شده است. این مرکز به قدری بزرگ است که برای بازدید از همه قسمت‌های آن شما به بیشتر از یک روز زمان نیاز خواهید داشت.

در پاساژهای لوکس این مرکز خرید می‌توانید پوشاک زنانه، مردانه، پوشاک کودکان، کیف و کفش لباس زیر، جواهرات، ساعت و عینک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس ورزشی، عطر، لوازم منزل و لوازم الکترونیکی پیدا کنید. برندهای مطرح جهانی از جمله برشکا، کولینز، ماوی، پول اندبیر، نت ورک، آدل، توییست، زارا، بنتون، گپ، آی ببک، منگو، پانچو، کوتون، ال‌سی وایکیکی، بامبی‌، آلدو، کاراجا، انزا هوم، مادام کوکو، انگلیش هوم، رزمن، سفورا، فلورمار، گلدن رز، آدیداس، پوما، ریباک، اسکچرز، سامسونگ، آلیتنباش، آتاسای و … در مجموعه جواهیر فعالیت می‌کنند.

همانند دیگر مراکز خرید استانبول، جواهیر ترکیه نیز ضمن داشتن پاساژهای مختلف، مراکز تفریحی همچون شهربازی فان لب و سینماکسیموم دارد که به شما اجازه بازی و استراحت در کنار خرید می‌دهد. از جمله دیگر امکانات رفاهی این مجموعه باید به اتاق مراقبت نوزاد، نمازخانه، داروخانه، اینترنت رایگان، پارکینگ، آرایشگاه و … اشاره کرد.  البته رستوران‌ها و کافه‌های این مرکز بیشتر در طبقه پنجم آن متمرکز شده‌اند.

  • آدرس: منطقه شیشلی، محله مایس، جاده بیوک دره
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید جواهیر

ایستینیه پارک

ایستینه پارک کانون تجمع برندهای خاص و منحصر به فرد است و اولین مرکزی است که برندهای خارجی برای فعالیت در ترکیه انتخاب می‌کنند. شاید تعجب کنید ولی باید بگوییم که ایستینه پارک جایزه بهترین مرکز خرید سال را از سوی موسسه‌های مختلف از آن خود کرده است.

برندهای گران و معروفی همانند شنل، کریستین دیور، گوچی، لورو پیانا، دی اند چی و … در حدود ۳۰۰ فروشگاه این مجموعه فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این امکاناتی نظیر سالن ورزشی بزرگ، سینمای مدرن، بازاری از غذای ترکی اصیل، کافه و رستوران‌های مختلف، پارک و فضای سبز در این مجموعه وجود دارد.

  • آدرس: محله پینار، خیابان کاتار، پلاک ۷۳
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

ایستینیه پارک

مرکز خرید زورلو سنتر استانبول 

یکی دیگر از مراکز خرید لوکس استانبول، مرکز خرید زولو سنتر است که در یکی از بهترین مناطق استانبول یعنی منطقه شیشلی واقع شده است و از طریق اتوبوس و ایستگاه مترو، به طور مستقیم می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. معماری جذاب زورلو سنتر زبان‌زد خاص و عام است‌. این مرکز که وسعتی حدود ۱۰۵ هزار مترمربع دارد، دارای ۲۰۵ فروشگاه مختلف است و کالاهای گوناگونی نظیر پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک کودکان، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، جواهرات و ساعت، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و الکترونیک عرضه می‌کنند.

هر کدام از این لوازم و کالاهای گفته شده توسط برندهای مطرح جهانی همچون بربری، فندی، دیور، دولچه اند گابانا، لوئیس ویتون، دیزل، ویکتوریا سکرت، اچ اند ام، منگو، تیفانی اند کو، انگلیش هوم و … اداره می‌شود.

یکی از دلایل تفاوت این مرکز خرید با دیگر مراکز خرید لوکس استانبول، وجود بزرگ‌ترین مرکز نمایش‌های هنری  به اسم مرکز هنری پی اس ام در این مجموعه است که کانون برگزاری کنسرت‌ها و نمایش‌های مختلف است. علاوه بر این، اگر به دنبال تفریح در مرکز خرید زورلو سنتر باشید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به سینما ماکسیموم و شهربازی فان لوفت است.

البته این مجموعه برای دوستداران ورزش نیز ترتیبی فراهم داده است‌ و این افراد می‌توانند د مجموعه ورزشی این مرکز خرید از خدماتی همچون فیتنس، ماساژ و … بهره‌مند شوند. رستوران و کافی‌شاپ‌های زورلو سنتر انواع غذاهای محلی و بین‌المللی و فست فود‌های مک دونالد، کی اف سی، برگر کینگ و … را سرو می‌کنند.

  • آدرس: منطقه بشیکتاش، محله لوازیم، خیابان کورو
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید زورلو سنتر استانبول 

مرکز خرید اسفانبول

یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک موضوعی یا تم پارک اروپا، مجموعه اسفانبول است که در محله یشیل پینار استانبول قرار دارد. این مجموعه تجربه‌ای متفاوت از خرید و سرگرمی را برای شما مهیا کرده است‌‌. این مرکز دارای حدود ۱۰۰ فروشگاه از بهترین برندهای بین‌المللی و ترکیه‌ای است. رستوران و فودکورت‌های این مجموعه نیز غذاهای خوش‌مزه‌ای سرو می‌کنند.

مرکز خرید اسفانبول که با نام پارک ویالند نیز در گذشته شناخته می‌شد، دارای تفریحات و امکاناتی همچون کنسرت در فضای باز، سینما، باغ وحش، بازی زندان، سافاری و … است.

  • آدرس: محله یشیل پینار

مرکز خرید اسفانبول

مرکز خرید نیشانتاشی

مرکز خرید نیشانتاشی در نزدیکی میدان تقسیم و در محله شیشلی استانبول واقع شده است. منطقه‌ای بسیار مرفه و مجلل که کانون تجمع ساختمان‌های تجاری لوکس و گران‌قیمت است‌. این مرکز خرید با ظاهری بسیار زیبا و معماری جذاب دارای حدود ۱۵۰ فروشگاه مختلف است و از برندهای محبوب بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

این فروشگاه‌ها در زمینه لباس کودک، کیف و کفش، پوشاک، لباس زیر، لوازم آرایشی، لوازم دکور خانه، وسایل ورزشی و … فعالیت می‌کنند. امکان ندارد که به نیشانتاشی بروید و از برندهایی مثل تامی، منگو، ویکتوریا سکرت، کوتون و … خرید نداشته باشید.

البته اگر به دنبال وسایل الکترونیکی و دیجیتالی میگردید، می‌توانید از فروشگاه‌های سامسونگ، تکنو، بوش و تروی اپل بازدید کنید. حدود ۱۳ رستوران و کافه در این مجموعه فعالیت دارند و آماده میزبانی از  شما هستند. یک طبقه از ین مجموعه به معروف‌ترین سینمای زنجیره‌ای ترکیه اختصاص يافته است که دارای پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیا است.

البته سالن ورزشی این مجموعه پذیرای همه افراد به خصوص افراد محلی است که روزانه به انجام ورزش می‌پردازند. از دیگر امکانات مرکز خرید نیشانتاشی می‌توان به اتاق بهداری، اینترنت رایگان، کالسکه رایگان، اتاق نگهداری بچه صندوق امانات اشاره کرد.

  • آدرس: منطقه اروپایی شیشلی، محله تشویکیه، خیابان تشویکیه، پلاک ۱۶۲

مرکز خرید نیشانتاشی

مرکز خرید آکمرکز

از دیگر مراکز خرید لوکس استانبول می‌توان به مرکز خرید آکمرکز اشاره کرد که در چهار طبقه ساخته شده و در منطقه بشیکتاش قرار دارد. این مرکز با کسب جایزه بین‌المللی به دلیل آمار بالای رضایت مسافران و مشتریان در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ میلادی به ترتیب به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا و جهان شناخته شد‌.

مرکز خرید آکمرکز مغازه‌های گوناگونی دارد که برخی از آن‌ها بسیار لوکس و گران‌قیمت هستند و برخی دیگر قیمت‌های مقرون به صرفه دارند. انواع لباس‌های زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه، لوازم آرایشی آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیکی و … در فروشگاه‌های این مرکز خرید یافت می‌شود. از جمله برندهایی که در این مرکز خرید فعالیت دارند، می‌توان به گپ، مانگو، ماسیمو دوتی، هوگوباس، آدیداس، سامسونگ، نایک، فیلیپس، تفال، زارا، سواروسکی، ماوی و … اشاره کرد.

رستوران‌ها و کافه‌های این مرکز خرید همواره آماده پذیرایی از شما عزیزان هستند. البته اگر طرفدار برندهای معروف هستید، می‌توانید در برگر کینگ و استارباکس به صرف فست فود و یا نوشیدنی بپردازید. ناگفته نماند که در تراس آکمرکز، پیست اسکی روی یخ وجود دارد و شما در صورت خسته شدن از خرید، می‌توانید در تراس این مجموعه به تفریح بپردازید.

  • آدرس: منطقه بشیکتاش، خیابان نیسپتیه
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول

مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص، تفاوت زیادی با دیگر مراکز خرید استانبول دارد. این مرکز خرید که در کنار دریا قرار دارد در سال ۲۰۱۲ میلادی شروع به کار کرده است. این مجموعه با دارا بودن حدود ۱۴۵ مغازه با برندهای مطرح و معروف، مکانی فوق‌العاده برای خرید و البته تفریح است.

خرید در این مرکز شاید تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزنید چراکه قسمت تفریحی این مرکز به دلیل نزدیکی با دریا بسیار متفاوت‌تر از مراکز دیگر است.

وجود آکواریوم دریایی و البته ساحل مشهور فلوریا در این مجموعه، گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

فرض کنید در فروشگاه‌های لوکس فلوریا گردش و خرید کنید و زمانی که خسته شدید، خودتان را د یکی از کافه‌ها و یا رستوران‌های این مرکز و با چشم‌انداز ساحل، به صرف غذاهای ترکی و یا بین‌المللی مهمان کنید. ناگفته نماند که این مجموعه دارای سالن آمفی تئاتر بزرگ درون خود است که نمایش‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود.

  • آدرس: شنلیکوی، منطقه یشیل کوی
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول

مرکز خرید پالادیوم استانبول

ظاهر مرکز خرید پالادیوم به قدری زیبا و جذاب است که به خودی خود می‌تواند به عنوان جاذبه دیدنی محسوب شود. این سازه شیشه‌ای و گوی مانند در ۵ طبقه و در سال ۲۰۰۸ میلادی بنا شده است. مرکز خرید اسفانبول با داشتن ۱۹۰ مغازه در لیست یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول قرار دارد. این مرکز با قرار گرفتن در یکی از مناطق مدرن استانبول یعنی منطقه آتاشهیر، مشتریان و مسافران زیادی را به خود جذب کرده است.

برندهای برتر و مطرح بین‌المللی و ترکیه‌ای از جمله آدیداس، نایک، پولو، گپ، منگو، تامی، برشکا، بنتون، ال‌سی وایکیکی به عرضه محصولاتی نظیر پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک ورزشی، پوشاک بچگانه،  لوازم آرایشی و بهداشتی و … می‌پردازند.

از دیگر امکانات پالادیوم استانبول می‌توان به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوع، فودکورت، سالن تئاتر و سالن سینما، پارکینگ با ظرفیت ۲۵۰۰ وسيله نقلیه، آرایشگاه و سرویس بهداشتی اشاره کرد. ناگفته نماند که تنوع رستوران‌های این مرکز به قدری بالا است که کمتر کسی پیدا می‌شود که نتواند در هیچ یک از این رستوران‌ها غذای مورد علاقه خود را پیدا کند.

  • آدرس: منطقه آسیایی آتاشهیر، ینی صحرا، محله بارباروس، خیابان هالک، پلاک ۸

مرکز خرید پالادیوم استانبول

مرکز خرید عمار استانبول

تقریبا می‌توان گفت که مرکز خرید عمار لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین مرکز خرید در کل استانبول شناخته می‌شود. حدود ۴۰۰ مغازه لوکس و گران‌قیمت در این مرکز فعالیت دارند و توسط برندهای محبوبی همچون ماسیمو دوتی، ماوی، پوما، زارا، زارا هوم، کوتون، جوک تویز، هرمس، سامسونایت، اسکچرز، گس، گوچی، کلمبیا، برشکا، کارتیه، آدیداس، ای دی ال و … پشتیبانی می‌شوند. وجود چنین برندهایی در این مرکز خرید ثابت می‌کند که امکان ندارد، به مرکز خرید عمار بروید و دست خالی بیرون بیایید.

ناگفته نماند که وجود رستوران و یا کافه‌هایی همچون هاوس کافه، آی اند پیتزا، کافه نرو، بیگ شف، کساپ دونر، وافل شاپ، برگر کینگ، استار باکس، کی اف سی و … در این مجموعه، بر محبوبیت آن افزوده است.

البته شما می‌توانید پس از خرید خود سری به سینما ماکسیموم مرکز بزنید و فیلم دلخواه خود را تماشا کنید. یا می‌توانید از آکواریوم دریایی مجموعه بازدید کنید و فرزندان خود را با انواع جانداران دریایی آشنا کنید. همچنین اگر به تفریح و سرگرمی در شهربازی علاقه دارید، می‌توانید به فان لب بروید. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به پارکینگ رایگان، کالسکه رایگان، ویلچر رایگان، خدمات امنیتی و … اشاره کرد.

  • آدرس: منطقه آسیایی اسکودار، محله اونالان، خیابان لیبادیه، پلاک ۸۱

مرکز خرید عمار استانبول

مرکز خرید آکسایا استانبول

مرکز خرید آکسایا در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. بخش آسیایی استانبول همان تنگه بسفر و شاه‌راه‌های ارتباطی مهم استانبول است؛ در نتیجه این مرکز خرید از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و البته به سیستم حمل و نقل عمومی دسترسی دارد.

مرکز خرید آکسایا از دو قسمت فضای روباز و فضای سرپوشیده تشکیل شده است.سقف این مجموعه شیشه‌ای است و به شما حس و تجریه خرید در محیطی نورانی و با چشم‌انداز آسمان آبی هدیه می‌دهد. از آن‌جایی که اغلب دیوارهای مغازه‌ها نیز از شیشه هستند؛ به هنگام غروب آفتاب منظره‌ای تماشایی از پشت شیشه‌ها منتظر شما است.

مرکز خرید آکسایا با داشتن برند‌هایی نظیر اسکچرز، سواچ، ویکتوریا سکرت، هوگوباس، اپل و آرمانی و … در مغازه‌های خود در لیست مراکز خرید لوکس و گران‌قیمت استانبول قرار می‌گیرد. البته تنوع محصولات این مرکز نیز بالا بوده و از انواع پوشاک و لوازم خانه و حتی لوازم دیجیتال در مغازه‌های آن دیده می‌شود.

البته همانند دیگر مراکز خرید لوکس استانبول، این مرکز خرید نیز از داشتن رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های خوش‌مزه مستثني نیست و در آن‌ها انواع غذاهای بین‌المللی و ترکیه‌ای، قهوه اصل ترک و دیگر نوشیدنی‌ها سرو می‌شوند. از دیگر مزایای این مرکز خرید می‌توان به سالن سینمای بزرگ، فودکورت، پارکینگ و اینترنت رایگان اشاره کرد.

آدرس: آچیبادم، منطقه اسکودار

مرکز خرید آکسایا استانبول

مرکز خرید ونیزیا استانبول

مرکز خرید ونیزیا استانبول از آن دست مراکزی است که با داشتن ظاهری زیبا و معماری متفاوت، در لیست یکی از جاذبه‌های دیدنی استانبول قرار می‌گیرد. احتمالا اسم شهر ونیز ایتالیا، شهر روی آب را شنیده باشید. این مرکز خرید با الهام از شهر ونیز ساخته شده و بر همین اساس نیز به اسم ونیزیا شهرت یافته است‌.

حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشد، می‌توانید با مراجعه به این مجموعه، تجربه حضور در ونیز ایتالیا را کسب کنید. به این صورت که شما سوار بر قایق‌های می‌شوید و قایق رانان با عبور از دریاچه مصنوعی داخل مجموعه، قسمت‌های مختلف و پاساژهای این مرکز را به شما نشان می‌دهند.

توجه داشته باشید که این مرکز خرید به قدری بزرگ است که برخی از برندها و فروشگاه‌ها با تولید محصولات و فروش آن‌ها به صورت مستقيم، هزینه کمتری از شما دریافت می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت که کالاهای آن‌ها قیمت پایین‌تری دارند. در مقابل برخی دیگر از برندهای مطرح وجود دارند که قیمت بالایی دارند.

کافه و رستوران‌های این مجموعه نیز بی‌نظیر است‌ و شما ضمن امتحان غذاهای ترکی و استانبولی، می‌توانید در صورت تمایل از منوی ایتالیایی رستوران‌های آن انتخاب داشته باشید.

  • آدرس: کاردنیز، منطقه قاضی عثمان پاشا
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید ونیزیا استانبول

مرکز خرید آتاکوی گالریا استانبول

مرکز خرید آتاکوی گالریا که در بخش اروپایی استانبول ساخته شده است؛ چهار طبقه دارد که دو طبقه بالایی آن به فودکورت و بخش تفریحی اختصاص يافته است و دو طبقه پایینی آن به ۱۳۰ فروشگاه از برندهای مطرح جهانی تعلق دارد. از جمله لوازمی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسد، می‌توان به کیف و کفش، پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم الکترونیکی اشاره کرد. با این‌که این مرکز در لیست مراکز خرید لوکس قرار دارد ولی شما می‌توانید کالاهای مختلف را با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب تهیه کنید.

برندهایی همچون آرمانی جونیور، باگوزا، لاکوست، ماوی، ورساچه، لوفیان، پولو، تکنوسا، ترکسل، سامسونگ، بوش، پلی کیدز و … از جمله برندهایی است که می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. این مرکز خرید نیز همانند دیگر مجموعه‌های خرید دارای مراکز تفریحی همانند سالن ورزشی، سالن یوگا، گالری، سالن شطرنج و همچنین پارکینگ است. در نهایت شما می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه که شامل برگر کینگ، کوک شاپ، بورسا کباب، کی اف سی و ..‌ هستند، اوقات خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنید.

  • آدرس: بزرگراه کندی، محله آتاکوی، مرکز خرید گالریا
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید آتاکوی گالریا استانبول

مرکز خرید پروفایل استانبول

مرکز خرید پروفایل استانبول در نزدیکی مراکز مهمی همچون مسیدی کوی و شیشلی واقع شده است و در لیست مراکز خرید مهم استانبول قرار دارد. مرکز خرید پروفایل ضمن داشتن فروشگاه‌ها و مغازه‌های خرید، دارای امکانات تفریحی همچون سالن‌های سینمای مختلف، سالن تئاتر، سالن بولینگ، حدود ۴۳ رستوران از انواع غذاهای بین‌المللی و ترکیه‌ای و … است که می‌تواند اوقات خوشی را برای شما به همراه خانواده‌تان رقم بزند.

مرکز خرید پروفایل استانبول

مرکز خرید آکباتی استانبول

از دیگر مراکز خرید لوکس استانبول که در بخش اروپایی آن واقع شده است، مرکز خرید آکباتی است که در سال ۲۰۱۱ میلادی افتتاح شده است. این مجموعه هم در دارای موقعیت جغرافیایی خوب و ویژه است و هم با داشتن سرویس‌های رایگان حمل و نقل، به مسیر‌های ارتباطی مهم و مختلف دسترسی پیدا می‌کند.

مرکز خرید آکباتی با داشتن حدود ۲۰۰ مغازه از برندهای معروف به خرید و فروش کالاهایی مانند پوشاک زنانه و مردانه، ساعت و جواهرات، اسباب‌بازی، عطر و ادکلن، عینک، لوازم منزل و … می‌پردازد. البته گردشگران می‌توانند پس از خرید در فروشگاه‌های این مرکز، به انجام تفریحات و خوش‌گذرانی در مراکز تفریحی این مجموعه بپردازند. ناگفته نماند که این مرکز خرید دارای پارکینگی سرپوشیده با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو است و گشت و گذار را برای افراد آسان کرده است. همه ساله جشنواره‌ها و کنسرت‌های مختلفی در پارک فستیوال مرکز خرید آکباتی برگزار می‌شود.

  • آدرس: محله اسن پورت، باهچه شهیر
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید آکباتی استانبول

مرکز خرید مارمارا فروم استانبول

مرکز خرید مارمارا فروم استانبول هم دارای مراکز خرید و هم مجموعه تفریحی و سرگرمی است و البته جزو مرکزی ترین مراکز جهت خرید و سرگرمی در استانبول است. حدود ۳۰۰ برند مطرح و ترکیه‌ای مانند ال سی وایکیکی، منگو، زارا، لاکوسته، اچ اند ام، مارکس اند اسپنسر و … در این مجموعه فعالیت دارند و لباس‌های زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه و جواهرات و ساعت عرضه می‌کنند. البته بخشی از این مرکز خرید به صورت اختصاصی به کودکان تعلق دارد و شامل مغازه‌های لباس کودک، لوازم آن‌ها و اسباب بازی هستند.

بسیاری از جشنواره‌های مد و فشن در سالن‌های این مجموعه برگزار می‌شود که افراد زیادی علاقه‌مند به حضور در اجتماعات هستند. این مرکز با داشتن ۱۶ پرده سینمایی فیلم به یکی بزرگ‌ترین مجموعه سینمایی تبدیل شده است. زمین‌های بولینگ و ۶۰ رستوران و کافی‌شاپ‌های مختلف از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید مارمارا فروم استانبول هستند.

  • آدرس: چوبان چشمه، عثمانیه، باکرکوی

مرکز خرید مارمارا فروم استانبول

مرکز خرید تپه ناوتیلوس

از آن‌جایی که مرکز خرید ناوتیلوس  در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است، جزو مراکز خرید مهم این شهر محسوب می‌شود. این مرکز حدود ۱۱۶ فروشگاه از برندهای کوتون، زارا، گس، مادر کر، پولو، لاگوست، پی یر گاردن، آدیداس، کیغیلی، پنتی، بنتون، هاتیچ، اکو و … دارد.

طبقه آخر این مجموعه به رستوران‌ها و کافه‌ها اختصاص يافته است. البته این مرکز برای دوستداران تفریح نیز چاره‌ای اندیشیده است که ا جمله می‌توان به سالن سینما، بولینگ و بدنسازی اشاره کرد.

  • آدرس: کادیکوی استانبول

مرکز خرید پلیکان استانبول

اگر بخواهیم از معماری و بنای مرکز خرید پلیکان بگوییم، باید از یک سازه فولادی ۴ طبقه سخن به میان آوریم. محوطه مرکزی این سازه رو باز است و در وسط آن یک استخر تزئینی زیبا قرار گرفته است. این مرکز خرید با داشتن حدود ۱۰۰ مغازه دز برندهای معتبر در لیست مراکز خرید مدرن و لوکس استانبول قرار می‌گیرد.

از جمله برندهایی که می‌توانید در مرکز خرید پلیکان پیدا کنیم، می‌توان به برندهای ماوی، پنتی، ال سی وایکیکی، منگو، دفکتو، پاپسی، فلورمار و … اشاره کرد. البته گاهی اوقات نیز در حراج‌های سالانه می‌توانید این برندهای معروف را با قیمت پایین‌تری از پلیکان خریداری کنید. از دیگر خدمات رفاهی موجود در این مرکز می‌توان به مجموعه بازی‌های کامپیوتری، سالن ورزشی، رستوران و کافی‌شاپ، پارکینگ، سینما، اتاق بازی کودک، اتاق مادر و کودک و … اشاره کرد.

  • آدرس: محله یونیورسیتی، مجاورت بلوار کوزی یانلو

مرکز خرید پلیکان استانبول

مرکز خرید وادی استانبول

مرکز خرید وادی استانبول در قسمت اروپایی شهر استانبول در مساحت ۱۰۳ هزار مترمربع ساخته شده است. این مرکز خرید مدرن در سال ۲۰۱۷ میلادی تأسیس شده و با توجه به این‌که در نزدیکی منطقه زیبای بلگراد واقع شده است، منظره‌ای بسیار زیبا از تک تک مغازه‌ها و یا رستوران‌های آن قابل مشاهده است.

وادی استانبول بیش از ۲۷۰ فروشگاه مختلف دارد و هر کدام از آن‌ها شامل برندهای معروفی همچون مانگو، زارا، برشکا، ماوی، دسا، پنتی، جین ماوی و … هستند‌. اما مرکز خرید وادی چیزی بیشتر از یک مرکز خرید ساده است چراکه یک هتل بین‌المللی و پنج ستاره، بیمارستان، کافه و رستوران‌های بزرگ و متنوع، خیابانی از مغازه‌های لوکس را نیز شامل می‌شود‌. ناگفته نماند که این مرکز خرید دارای بزرگ‌ترین سقف شیشه‌ای است تا بتواند از نور طبیعی خورشید، نهایت استفاده را داشته باشد.

این مرکز همانند دیگر مراکز خرید استانبول از داشتن امکانات تفریحی مستثني نیست و شامل یک سینماکسیموم که دارای ۱۱ سالن پیشرفته بوده و فیلم‌های روز ترکیه و جهان در آن‌ها همواره در حال پخش است، جولی جوکر که نوعی سالن برنامه‌های شبانه است که ستارگان دنیای موسیقی در آن‌جا دور هم جمع می‌شوند و موسیقی زنده پخش می‌کنند، مجیک ورلد که نوعی سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان است و آبنمای موزیکال که بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال قسمت اروپایی استانبول محسوب می‌شود؛ هستند.

از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به باشگاه ورزشی، اتاق مراقبت از کودک، اینترنت رایگان، پارکینگ با ظرفیت ۵۵۰۰ خودرو و … اشاره کرد.

  • آدرس: ساریر، محله ماسلاک، محله آیازآقا، خیابان کمربورگاز
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید وادی استانبول

مرکز خرید کاپیتول استانبول

مرکز خرید کاپیتول در بخش آسیایی استانبول و د منطقه اسکودار واقع شده است که به عنوان اولین و بزرگ‌ترین مرکز خرید مدرن در این قسمت استانبول شروع به فعالیت کرده است. اگر به قسمت آسیایی استانبول سفر کرده‌اید و در یکی از هتل‌های این قسمت سکونت دارید، بازدید و مراجعه به مرکز خرید کاپیتول می‌توانید مناسب‌ترین گزینه باشد.

این مرکز ۶ طبقه با داشتن ۱۵۷ فروشگاه مختلف اعم از پوشاک، جواهرات، ساعت، کيف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و … توسط برندهای مختلف و مطرح جهانی پشتیانی می‌شود. در این مرکز خرید امکانات دیگری اعم از سینما، سالن بولینگ، سوپرمارکت، زمین بازی کودکان، اتاق مادر و کودک، پارکینگ، رستوران و کافه‌های متنوع یافت می‌شود.

  • آدرس: منطقه اسکودار، محله آلتونی زاده
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید کاپیتول استانبول

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک

از دیگر اوت لت‌های معروف و محبوب قسمت آسیایی استانبول می‌توان به مرکز خرید اوت لت آسیا پارک اشاره کرد. ناگفته نماند که قیمت اجناس در این اوت لت نسبت به دیگر اوت لت‌های استانبول مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر است. این مرکز خرید فروشگاه‌های مختلفی از برندهای مطرح درون خود جای داده است که از جمله می‌توان به شعبه ال سی وایکیکی در این مجموعه اشاره کرد. این برند انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه و البته پوشاک مخصوص نوجوانان عرضه می‌کند.

البته این مرکز خرید در بازه زمانی مشخصی تخفیفات ویژ‌ه‌ای روی کالاهای خود می‌گذارد، کالاهایی که مناسب فصل نبوده و یا از سایز افتاده باشند، همواره در حراجی آخر فصل‌ها از تخفیفات زیادی بهره‌مند می‌شوند.  از جمله امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به شهربازی آن اشاره کرد که محلی تفریحی برای کودکان محسوب می‌شود.

  • آدرس: منطقه عمرانیه، فاضل نصیب
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید اوت لت آسیا پارک

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول

شما می‌توانید در مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول کالاهایی با برندهای معروف جهانی خریداری کنید که به نسبت بقیه جاها قیمت کمتری دارند. همچنین گاهی اوقات در حراج‌های آخر فصل تخفیفات ویژ‌ه‌ای روی این محصولات گذاشته می‌شود. مرکز خرید ایرپورت در ۶ طبقه و در سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح گردیده است‌.

در این مرکز خرید برندهایی همچون مودو، بیمن، واکو، چیکو، آرمانی، ورساچه، فابریکا، سارار و … به فروش انواع پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرات، کالای خانگی و دکوراسیون می‌پردازند. پارکینگ سرپوشیده این مجموعه از دیگر مزایای آن است که گشت و گذار را برای مشتریان راحت کرده است.

این مرکز دارای امکانات تفریحی مثل پیست اسکی روی یخ و سینما است که افراد می‌توانند پس از انجام خرید خود، در بخش مرکز خرید به سرگرمی بپردازند و در نهایت در کافه و یا رستوران‌های مرکز به خوردن خوراکی و یا غذا خودشان را مهمان کنند.

  • آدرس: منطقه باکرکوی، کاراکوی
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول

کلام آخر

استانبول، به عنوان یکی از مقاصد توریستی پرطرفدار جهان، به عنوان یک مرکز خرید فراوان و متنوع شناخته می‌شود. این شهر با فراهم آوردن انواع مراکز خرید از بازارهای محلی تا مجتمع‌های خرید بزرگ و مدرن، گزینه‌های بی‌شماری را برای خریداران فراهم می‌کند.

یکی از بهترین زمان‌های خرید در استانبول، در دوره‌های تخفیف و فروش ویژه است. این دوره‌ها معمولاً در فصل‌های پاییز و زمستان برگزار می‌شوند و معمولاً بهارهای پیش روزهایی که می‌توانید به بلیط‌ پرواز استانبول با تخفیف دسترسی داشته باشید.

با وجود این، در هر زمانی از سال، شهر استانبول به خریداران گوناگون خود پذیرایی می‌کند. از بازارهای معروف مانند بازار بزرگ کاپالی چارشی و بازار ازمیر تا مجتمع‌های خرید مانند مرکز خرید ایستینیاپارک، همه چیز در این شهر برای تجربه خرید لذت‌بخش است. برای خرید بلیط پرواز به استانبول و بهره‌مندی از تخفیف‌های خاص، می‌توانید از سامانه‌ آنلاین پته استفاده کنید که امکان مقایسه قیمت بلیط‌های مختلف و انتخاب بهترین گزینه را برای شما فراهم می‌آورد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید