تفریحات وان ترکیه

ترکیه جهان‌گردی وان
تفریحات وان ترکیه

احتمالا تا به الان آوازه تفریحات وان ترکیه به گوشتان خورده باشد، وان شهر کوچکی است که در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد و به دلیل داشتن طبیعت زیبا، پاساژهای ارزان قیمت برای خرید، اماکن تفریحی و مواردی از این دست، به مقصد گردشگران بسیاری تبدیل شده است.

البته ناگفته نماند که همه شهرهای ترکیه تفریحی و گردشگری هستند و همه ساله گردشگران زیادی از قسمتهای گوناگون به این کشور سفر میکنند ولی وان ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و امکان سفر راحت به این منطقه، سالانه پذیرای تعداد زیادی از توریستهای ایرانی است که به دلایلی همچون خرید و یا تفریح به این شهر سفر میکنند. اگر قصد سفر تفریحی و خرید بلیط هواپیما وان ترکیه دارید، بهتر است در این صفحه با ما همراه باشید. 

تفریحات وان ترکیه

وان یکی از شهرهای زیبای ترکیه است که دارای تفریحات متنوعی برای بازدیدکنندگان خارجی و داخلی می‌باشد. در زیر تعدادی از مهم ترین تفریحات وان ترکیه ذکر شده است:

دریاچه وان ترکیه

دریاچه وان ترکیه، دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است که در اطراف شهر وان ترکیه قرار گرفته است و میتوان گفت یکی از جاذبههای طبیعی این شهر محسوب میشود. این دریاچه نه تنها خودش به عنوان مکانی تفریحی و گردشگری از مسافران زیادی استقبال میکند، بلکه با داشتن اماکن تاریخی و جزیرههای بسیار درون خود، جزو مقاصد مهم توریست ها قرار گرفته است. 

اگر بخواهیم به خود دریاچه وان اشاره کنیم، باید بگوییم که یکی از تفریحات این دریاچه، قایقسواری و یا ماهیگیری در داخل آب است. البته شما میتوانید به کمک کشتیهای تفریحی داخل آب، از مناظر زیبای اطراف دریاچه دیدن کنید و لذب ببرید. قیمت بلیط برای یک نفر، جهت حضور در این کشتی تفریحی، 50 لیر است و کشتی پس از تکمیل ظرفیت به حرکت درمیآید و شما حدود نیم ساعت روی آب خواهید ماند. 

دریاچه وان ترکیه

خانه گربه های وان

احتمالا برایتان جالب باشد ولی باید بدانید که گربه های سفید رنگ و پشمالوی شهر وان ترکیه با چشمهای سبز، آبی و یا زرد شهرت جهانی دارند و افراد زیادی از سرتاسر دنیا تمایل دارند که چنین گربههایی را از نزدیک ببینند. این گربه ها شاید همانند دیگر گربه ها ظاهری معمولی داشته باشند ولی سفیدی کامل بدنشان و داشتن چشمهای تابهتا آنها را به طور کامل از سایر گربهها متمایز کرده است. از طرفی نژاد گربههای ترکیه مخصوصا شهر وان، جزو نژادهای مشهور منطقه به حساب میآید. 

در سال 1999 میلادی، مسئولان متوجه کاهش نسل گربه های ترکیه شدند، به طوری که از نژاد این گربه های خاص فقط تعداد 90 تای آنها زنده مانده بود؛ به دنبال این شرایط آنها تصمیم به ساخت مرکزی برای نگهداری و محافظت از این گربه ها کردند که امروزه با نام خانه گربه های وان شناخته میشود. این خانه در نزذیکی دریاچه وان و در محوطه دانشگاه واقع شده است و گردشگران زیادی علاقه مند به بازدید از این گربه های دوست داشتنی و خاص هستند. به خصوص که خانه گربه وان در نزدیکی دریاچه واقع شده است و بد نیست به هنگام گذر از کنار دریاچه سری به این خانه دوست داشتنی بزنند و با نژاد خاصی از گربه های دنیا آشنا شوند.

ناگفته نماند که این مکان برای کسانی که به موی گربه حساسیت دارند، محل مناسبی نیست و بهتر است مراجه نداشته باشند. خانه گربه وان از ساعت 30/8 صبح تا 6 عصر دایر و قابل بازدید است و بلیط آن به ازای هر نفر، تنها 2 است.

خانه گربه های وان

لونا پارک گولی وان

معمولا اکثر افراد ترجیح میدهند که به همراه خانواده خود به سفرهای خارج از کشور بروند و از حضور در آنجا لذت ببرند. اگر در سفر به وان ترکیه، تصمیم دارید به همراه همسر و فرزندانتان از اماکن تفریحی آن لذت ببرید، بد نیست اندکی نیز به فکر کوچولوهای خود باشید. لونا پارک گولی وان ترکیه میتواند مقصدی خوب برای بچههایتان باشد. این پارک در لیست جاهای تفریحی وان قرار دارد و همانند دیگر اماکن تفریحی به هزینه کمی برای تفریح نیازمند است. حال اینکه بلیط این پارک نیز رایگان بوده و کار شما اندکی نیز راحتتر شده است. ناگفته نماند که پارک لونا در نزدیکی دریاچه قرار دارد و در اکثر ساعات باز است. 

لونا پارک گولی وان

لونا پارک دوئو وان

از جمله اماکن تفریحی دیگر شهر وان میتوان لونا پارک دوئو اشاره کرد که مکان مناسبی برای بازی و تفریح بچهها به همراه والدین خود است. این شهربازی از ساعت 9 صبح الی 1 نصف شب دایر است و بازیهای مختلفی برای سرگرم کردن بچهها دارد. ناگفته نماند که این شهربازی برای ورود بلیط رایگان دریافت میکند. 

لونا پارک دوئو وان

ایپک پارک

ایپک پارک که با نام خانه وارونه نیز شناخته میشود، در منطه ایپکیولوی وان واقع شده است. این پارک در واقع مجموعهای است که جاهای دیدنی وان را در خود جای داده است که از جمله میتوان به خانه وارونه، موزه اسباب بازی، پیست اسکی روی یخ و زمین بازی موضوعی اشاره کرد. بازدید از خانه وارونه واقعا میتواند برای هر کسی جالب باشد چرا که شما وارد خانهای خواهید شد که تمام وسایلش از جمله فرش یا مبل به سقف چسبیده است. از دیگر کارهای هیجان انگیز که میتوانید در این خانه انجام دهید، میتوان به عکاسی اشاره کرد. هزینه بلیط ورودی ایپک پارک 5 لیر بوده و از ساعت 10 صبح تا 9 شب دایر است.

ایپک پارک

آکوا پارک وان

اگر از دوستداران تفریحات آبی هستید و تمایل دارید که در فصلهای گرم سال از جمله تابستان به وان ترکیه سفر کنید، مطمعنا نباید پارکهای آب وان را از لیست اماکن تفریحی خود حذف کنید. علت بر اینکه پارکهای آبی وان تنها در فصول گرم سال دایر هستند چرا که سرمای وان ترکیه بسیار شدید است.

آکوا پارک وان از جمله پارکهای آبی مشهور این شهر است که به صورت اختصاصی، هم برای آقایان و هم برای بانوان در سانسهای مختلف اجازه ورود میدهد. در واقع باید بگویم که در این پارک فضای مختلط وجود ندارد. این پارک آبی از ساعت 30/7 صبح تا 30/6 بعد از ظهر دایر است و بلیط ورودی آن 170 لیر به ازای هر نفر است. 

آکوا پارک وان

پارک آبی ساحل دیوان

در اطراف دریاچه وان پارکهای ساحلی مختلفی قرار دارند که یکی دیگر از مشهورترین آنها، پارک آبی ساحل دیوان است. این پارک نیز امکانات تفریحی زیادی از جمله کافیشاپهای گوناگون، رستوران منقل، تختهای ماساژ و .. دارد و از جمله مکانهای تفریحی مناسب به هنگام تابستان است. این پارک از ساعت 10 صبح الی الی 8 شب دایر بوده و قیمت بلیط ورودی آن به ازای هر نفر 150 لیر است. 

پارک آبی ساحل دیوان

اسکله وان

از جمله تفریحات رایگان وان ترکیه میتوان به اسکله وان اشاره کرد. شما میتوانید ساعتها در اطراف اسکله قدم بزنید و نظارهگر کشتیها و قایقهای مختلف سکون یافته در اطراف اسکله باشید. البته این مکان برای دوستدارن عکاسی، میتواند جای شگفتانگیزی باشد چراکه شما میتوانید در اطراف اسکله و کشتیها، عکسهای بهیادماندنی ثبت کنید. 

اسکله وان

کارتینگ وان

اگر به ماشینسواری و انجام مسابقات این چنینی، علاقهمند هستید، مجموعه سرپوشیده کارتینگ وان میتواند گزینه مناسبی باشد. البته این مجموعه دارای تفریحات دیگری همچون کافه تریا و میز پینگپنگ است. مجموعه کارتینگ وان از ساعت 9 صبح تا 11 شب دایر است.

کارتینگ وان

پارک کورتولوش 

اگر میخواهید ساعاتی را در آرامش خاطر و البته در کنار خانواده خود بگذرانید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به پارک کورتولوش است. این پارم جای مناسبی برای قدم زدن و پیاده روی است. این پارک دارای بلیط ورودی رایگان است و همه روزه و در همه ساعات دایر است. 

پارک کورتولوش 

جزیره آکدامار

از دیگر مراکز تفریحی و دیدنی شهر کوچک وان، میتوان به جزیره آکدامدار اشاره کرد. این جزیره در بین گردشگران بسیار معروف است و شما میتوانید از طبیعت زیبای آن و البته کلیسای بزرگ ارمنی در کنار آن بازدید کنید.

جزیره آکدامار

سخن پایانی

شهر وان ترکیه جرو شهرهای ارزان قیمت ترکیه محسوب میشود که نه تنها قیمت کالاهای عرضه شده در پاساژهای آن، ارزان است بلکه شما به راحتی می توانید به انجام تفریحات ارزان قیمت و گاهی اوقات رایگان در این شهر بپردازید، اما با این وجود بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه از نظر ارزانی به موارد متعددی بسیاری از جمله شلوغی، میزان تعطیلات و… بستگی دارد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید