راهنمای سفر به وان ترکیه در ١۴۰۲

ترکیه جهان‌گردی وان
راهنمای سفر به وان ترکیه در ١۴۰۲

شهر مرزی وان، که بسیار هم به ایران و فرهنگ ایرانی شبیه است، مقصد گردشگری مسافران زیادی است. وان ترکیه تنها یک ساعت با مرز رازی فاصله دارد. بنابراین یکی از گزینه‌ های عالی برای گردشگران ایرانی است که می ‌خواهند به ترکیه سفر کنند و در بین جاذبه‌ های تاریخی این شهر باستانی، چند روزی را سپری کنند. آژانس هواپیمایی پته در این مقاله راهنمای سفر به وان ترکیه را برای شما همراهان عزیز منتشر کرده است. تا انتهای مطلب با مجله پته همراه باشید.

راهنمای کامل سفر به وان ترکیه

در راهنمای کامل سفر به وان ترکیه درباره مسیر زمینی وان ترکیه، جمعیت این شهر و شرایط آب و هوایی صحبت می ‌کنیم. اگر تصمیم گرفته‌اید چند روزی را به گشت و گذار و خرید بگذرانید، بد نیست اطلاعات کافی در این باره داشته باشید.

شهر وان یکی از شهر های ترکیه است و یک دریاچه بسیار زیبا با سواحلی طبیعی و دنج دارد. به همین خاطر افرادی که می ‌خواهند از آب و هوای اروپایی ترکیه لذت ببرند و چند روزی را در سواحل زیبای آن استراحت کنند، شهر وان می ‌تواند برای آن ها گزینه مناسب و ارزانی باشد.

مراکز خرید شهر وان نیز دارای فروشگاه‌ ها و مغازه ‌هایی هستند که قیمت‌ های بسیار مناسبی دارند. اما باید برای سفر به وان حتماً لیر تهیه کنید. اگر بتوانید در فصل‌ های حراج به وان سفر کنید، هزینه خرید برای شما ارزان‌تر تمام می‌ شود. درست است که سفر هوایی نسبت به سفر زمینی راحت‌تر است، اما وقتی صحبت از سفر به وان ترکیه باشد، بهتر است سفر زمینی را انتخاب کنید. زیرا فاصله آن تا مرز ایران تنها یک ساعت است و هزینه سفر به وان به این صورت برای شما کمتر تمام می ‌شود.

 

همه آنچه باید قبل از سفر به وان ترکیه بدانید!

قبل از مسافرت به وان ترکیه باید درباره تاریخچه این شهر و هزینه‌ های سفر به وان اطلاعات کافی داشته باشید. اگر بخواهید با خودروی شخصی به وان بروید، باید حتماً گواهینامه بین المللی بگیرید تا بتوانید خودروی خود را از مرز کاپوتاژ کنید. پرداخت هزینه‌ های مربوط به کاپوتاژ و ترجمه مدارک نیز ضروری است. در ادامه بیشتر درباره اطلاعاتی که باید قبل از سفر به وان داشته باشید، صحبت می‌ کنیم.

 

تاریخچه شهر وان ترکیه

شهر وان در قسمت شرقی ترکیه واقع شده و نزدیک دریاچه وان قرار دارد. این شهر در هزاره نخستین پیش از میلاد مسیح ساخته شده است و در آن زمان یکی از شهرهای بزرگ ترکیه بوده است. تا قرن نهم به شهر وان ترکیه توشپا گفته می ‌شد. اما در سال ۱۵۰۲ پادشاهان صفوی توانستند شهر وان را تصرف کنند. این شهر مدت طولانی تحت حکومت ایرانیان بود، اما در نهایت پس از سال‌ ها جنگ، در سال ۱۵۵۵ تحت حکومت عثمانی‌ها قرار گرفت. ساکنان شهر وان ترکیه بیشتر کرد ها هستند و مردم ترک شهر وان جمعیت کمتری دارند. جمعیت وان ترکیه در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نفر است.

تاریخچه شهر وان ترکیه

فرهنگ مردم وان

اکثر مردم وان ترکیه کرد زبان هستند. اما بسیاری از آن ها نیز با زبان رسمی کشور ترکیه یعنی زبان ترکی صحبت می‌ کنند. مردم این شهر اغلب مسلمان هستند. فرهنگ و آداب رسوم آن ها از دین اسلام نشئت می ‌گیرد. یکی از آداب و رسوم خاص مردم وان ترکیه این است که عقیده دارند خانم ‌ها نباید به چایخانه ‌های سنتی بروند.

بیشتر مردم وان مهمان نواز و خون گرم هستند. یکی از کار های جالبی که اکثر مردان اهل وان انجام می‌ دهند، سیگار کشیدن در طول غذا خوردن است. در شهر وان بلافاصله بعد از صرف غذا، چای یا قهوه به همراه شیرینی سرو می ‌شود.

مردم شهر وان با مهمانان خود به گرمی دست می ‌دهند و دست آن ها را محکم می ‌فشارند. اگر برای خرید به وان سفر می ‌کنید باید بدانید که فروشنده‌ های اهل وان به شدت اهل چانه زدن هستند. پس شما می ‌توانید مدت ‌ها برای یک خرید کوچک چانه بزنید و از آن ها تخفیف بگیرید.

کی به وان برویم؟ بهترین زمان سفر به وان؟

بهترین زمان سفر به وان ترکیه فصل بهار، تابستان و ابتدای فصل پاییز است. زیرا هوا در این فصل ‌ها گرم و معتدل است. بنابراین افرادی که قصد گشت و گذار و خرید را داشته باشند از گرمای هوا کلافه نمی ‌شوند. همچنین جاذبه ‌های ساحلی و تفریحات آبی شهر وان فقط در فصل تابستان قابل استفاده هستند. زیرا هرچه هوا سرد شود، دیگر نمی ‌توان از تفریحات آبی لذت برد. تیر ماه یکی از فصل ‌های پر سفر شهر وان محسوب می‌ شود. البته در روز های نزدیک کریسمس هم که بسیاری از فروشگاه‌ ها حراج‌ های ویژه ‌ای را برای مشتریان خود قرار می ‌دهند و جشنواره ‌های بسیاری برگزار می ‌شود، گردشگران به این شهر زیبای ترکیه سفر می‌ کنند.

آب و هوای وان

وان دارای آب و هوای کوهستانی است. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده تا اقلیم مرطوب و قاره‌ای داشته باشد. آب و هوا در فصل بهار و پاییز در شهر وان معتدل و خنک است. در این فصل ‌ها بارش‌ های زیادی مشاهده می ‌شود. به طور کلی شهر وان یک شهر ۴ فصل است و شما در هر فصل که به آنجا سفر کنید، جذابیت ‌های خاصی برای شما خواهد داشت. اما به دلیل اینکه زمستان ‌های شهر وان پر بارش و پر از برف و یخبندان است، ممکن است سفر برای افرادی که از سرما گریزانند، مناسب نباشد. افرادی که به اسکی و ورزش ‌های زمستانی علاقه دارند، حتماً باید در زمستان سری به وان بزنند. به طور کلی میانگین دما در تابستان ‌های وان ۲۹ درجه سانتی گراد و در زمستان ‌ها ۴ درجه زیر صفر است.

آب و هوای وان

وسایل مورد نیاز برای سفر به وان ترکیه

اگر قصد سفر به وان با ماشین شخصی را دارید، باید حتماً وسایل مورد نیاز برای سفر به وان ترکیه را از قبل آماده کنید و نکات سفر به وان با وسیله نقلیه شخصی را بدانید.

  • در سفر به وان ترکیه حتماً باید لباس مناسب، وسایل شخصی مانند مسواک، حوله و دوربین عکاسی برای ثبت خاطرات را به همراه داشته باشید.
  • بهتر است حتماً یک پاور بانک تهیه کنید و برای شارژ تلفن همراه خود در سفر به وان از آن استفاده کنید.
  • قبل از سفر به وان چمدان بزرگی آماده کنید و وسایل شخصی خود را داخل آن قرار دهید.
  • پیش از سفر حتماً لیر تهیه کنید. چرا که در وان ترکیه اگر بخواهید لیر تهیه کنید، برای شما گران تمام می ‌شود.
  • همراه داشتن آب معدنی، کفش مناسب و مدارک مورد نیاز برای سفر ضروری است.

 

هزینه سفر به وان

هزینه سفر به وان با ماشین شخصی نسبت به سفر هوایی و پرواز با هواپیما ارزان‌تر است. به همین خاطر در این قسمت می ‌خواهیم به هزینه سفر به وان بپردازیم. با توجه به اینکه واحد پول کشور ترکیه لیر است، شما باید برای سفر به وان لیر تهیه کنید. قیمت لیر هم که در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده، بنابراین سفر شما به ترکیه ارزان‌تر از سال ‌های قبل تمام می‌ شود.

 

هزینه سفر به وان با اتوبوس

اگر بخواهید با اتوبوس به وان ترکیه سفر کنید، باید برای خرید بلیط اتوبوس از تهران تا خوی ۲۵۵ هزار تومان بپردازید و از خوی به وان ۱ ون کرایه کنید که هزینه آن هم ۳۰۰ هزار تومان می ‌شود. البته اگر بخواهید از مرز رازی به شهر وان بروید، کرایه ون ۱۰۰ لیر ترکیه است.

 

هزینه سفر به وان با خودروی شخصی

اگر تصمیم گرفته‌اید یک سفر ماجراجویانه به شهر وان ترکیه با ماشین شخصی خودتان داشته باشید، باید روی هزینه‌ های مربوط به پلاک بین المللی، گواهینامه، بیمه ماشین و عوارض خروج از کشور هم حساب کنید. اگر بخواهید در سال ۱۴۰۲ گواهینامه بین المللی بگیرید، باید ۳۳۵ هزار تومان پرداخت کنید. هزینه خرید بنزین برای سفر به وان هم به صورت جداگانه محاسبه می ‌شود.

 

هزینه رزرو هتل در وان

علاوه بر هزینه سفر با اتوبوس یا خودروی شخصی، شما باید به فکر هزینه ‌های اقامت در شهر وان هم باشید. قیمت رزرو هتل در این شهر مرزی ترکیه برای یک شب ۵ میلیون تومان است. اگر بخواهید هتل آپارتمان اجاره کنید با توجه به تعداد ستاره ‌های آن و امکانات هتل، قیمت آن ها از ۱۰۰۰ لیر آغاز می ‌شود.

 

هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی در وان

اگر بخواهید با خودروی شخصی خود به وان سفر کنید که هزینه‌ای برای وسایل حمل و نقل عمومی نمی ‌پردازید و فقط باید هزینه بنزین بدهید. هزینه هر لیتر بنزین هم در شهر وان ۲۰ الی ۳۰ لیر است. اما اگر بخواهید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مینی بوس و تاکسی استفاده کنید، باید بدانید که کرایه مینی بوس از ۷ لیر شروع می ‌شود. قیمت تاکسی در وان نیز بالای ۵۰ لیر است.

 

هزینه خورد و خوراک در وان ترکیه

یکی از اصلی‌ترین بخش ‌های هزینه سفر به وان مربوط به هزینه ‌های خورد و خوراک می ‌شود. در شهر وان رستوران ‌های با کیفیت و رستوران ‌های ارزان قیمت به وفور یافت می ‌شوند. شما می ‌توانید با توجه به بودجه خود در این رستوران ‌ها غذا بخورید. رستوران‌های ارزان قیمت مانند فست فودی‌ ها، غذا هایی از ۵۰ تا ۱۰۰ لیر دارند که می ‌توانید از آن ها استفاده کنید. اما اگر بخواهید در یک رستوران خوب وان غذا بخورید، باید ۱۲۰ لیر و حتی بیشتر از آن پرداخت کنید. در این قسمت قیمت بعضی از مواد غذایی و اقلام مورد نیاز را ارائه می ‌کنیم.

  • یک بطری آب معدنی…. ۶ تا ۱۰ لیر
  • یک فنجان قهوه…. ۲۰ لیر
  • پیتزا…. ۱۶۰ لیر
  • دونر کباب…. ۱۲۰ لیر
  • کوفته…. ۱۳۰ لیر
  • جوجه کباب…. ۱۳۰ لیر
  • میوه…. بیش از ۸۰ لیر

 

هزینه‌ های سفر به وان با خودروی شخصی علاوه بر هزینه ‌هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، شامل هزینه خرید سوغاتی، استفاده از سرویس موبایل در شهر وان و … می‌شود. به عنوان مثال اگر بخواهید یک پیراهن زنانه در شهر وان بخرید، باید بالای ۶۰۰ لیر پول پرداخت کنید. قیمت یک جفت کفش کتانی هم از ۱۰۰۰ لیر بیشتر است. پس ابتدا حساب کتاب ‌های خودتان را بکنید و به اندازه کافی برای سفر به وان لیر تهیه کنید.

 

کاربردی‌ترین شماره‌ های تماس پیش از سفر به وان ترکیه

آشنایی با بعضی از شماره‌ ها و تلفن‌ های ضروری قبل از سفر به وان برای شما لازم است. به همین خاطر باید این شماره‌ ها را بدانید.

  • کد شهر وان: ۴۳۲
  • کد تلفن ترکیه: ۹۰+
  • شماره آتش نشانی: ۱۱۰
  • شماره پلیس: ۱۵۵
  • شماره آمبولانس: ۱۱۲
  • شماره بیمارستان دولتی ایپک یولو: ۴۳۲-۲۱۷۱۹۷۸

 

در وان به کجاها حتماً سر بزنیم؟ (جاهای دیدنی وان ترکیه)

شهر وان در کنار طبیعت زیبایی که دارد، جاذبه ‌های دیدنی و تاریخی هم دارد. بنابراین اگر تصمیمتان را گرفته‌اید و می ‌خواهید به وان سفر کنید، حتماً باید جاذبه ‌های دیدنی وان را ببینید و از مراکز خرید زیبای آن سوغاتی بخرید تا یادگاری برای عزیزانتان به همراه ببرید. جاهای دیدنی وان ترکیه علاوه بر مناظر طبیعی شامل مکان‌ های تاریخی و کلیسا های قدیمی هم می ‌شوند که در این قسمت به آن ها اشاره می‌کنیم.

 

دریاچه وان

دریاچه وان ترکیه در قسمت غربی شهر قرار گرفته و در دامنه کوه سبحان واقع شده است. این دریاچه زیبا که ۸۰ کیلومتر وسعت دارد، دارای عمقی به میزان ۱۷۱ متر است و یکی از زیباترین سواحل ترکیه برای تفریح و استراحت را دارد.

دریاچه وان ترکیه

 

 قلعه وان

قلعه تاریخی شهر وان که امروزه تنها خرابه‌ای از آن باقی مانده، دارای دیوار های بسیار بلند و ستون ‌های سر به فلک کشیده‌ای است که نشان از اقتدار آن در دوران گذشته دارد. این قلعه که گفته می ‌شود در زمان حکومت اورارتو ها ساخته شده، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است و گردشگران می ‌توانند برای دیدن آن مراجعه کنند.

 قلعه وان ترکیه

کلیسای آختامار

یک کلیسای تاریخی و بسیار زیبا که از سال ۹۱۵ میلادی به جا مانده کلیسای آختامار است. این کلیسا که در جزیره ای به همین نام قرار گرفته، داستان عاشقانه و بسیار جذابی دارد. داستان عشق مردی از طبقه متوسط به دختری به نام تامار! البته مرد عاشق در نهایت نتوانست به عشق خود برسد و در آب‌ های اطراف جزیره زمانی که نام تامار را فریاد می‌زد، غرق شد.

کلیسای آختامار

خانه گربه‌ های وان

یکی از دلایل شهرت وان در جهان دارا بودن گربه ‌های بسیار زیبایی است که چشمان دورنگ دارند. به همین خاطر محلی به نام خانه گربه‌ های وان یا وان کدی اوی دایر شده و از گربه ‌های کمیاب و زیبا نگهداری می ‌کند. گردشگران می ‌توانند هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۷ عصر برای دیدن آن ها به این خانه بروند.

خانه گربه‌ های وان

آبشار مرادیه

یکی از مناظر طبیعی و زیبای شهر وان آبشار مرادیه است که در فصل تابستان و بهار جزو مکان های دیدنی شهر وان محسوب می ‌شود که می ‌توانید در طول سفر خود از آن دیدن کنید.

آبشار مرادیه ترکیه

 

جشنواره خرید در وان

یکی از دلایلی که ایرانیان را به این شهر شرقی ترکیه می‌ کشاند، برگزاری جشنواره ‌های خرید و قرار دادن تخفیف ‌های فوق العاده‌ای است که طرفداران بسیاری دارند. بنابراین اگر می‌ خواهید بدانید جشنواره ‌های خرید و حراجی ‌های وان ترکیه در چه فصلی برگزار می ‌شوند، این قسمت را از دست ندهید.

بهترین زمان حراج در وان ترکیه یا بهترین زمان خرید از جشنواره‌ های خرید وان ترکیه انتهای هر فصل می‌باشد. البته در اعیاد مهم مانند عید فطر و عید قربان هم جشنواره‌ های ویژه‌ای برای خرید برگزار می ‌شوند.

از اول دی تا پانزدهم هم زمان برگزاری حراج ‌ها در وان ترکیه است. همین باعث می ‌شود تا خیل عظیم مسافران در این زمان به سمت وان ترکیه روانه شوند و مرز ایران و ترکیه هنگام برگزاری جشنواره‌ های خرید بسیار شلوغ شود. به طور کلی حراجی‌ ها و جشنواره‌ های خرید وان دو دسته دارند که در ادامه به آن ها اشاره می ‌کنیم.

 

حراجی‌ های مناسبتی در وان

حراج‌ های مناسبتی، همانطور که گفتیم در مناسبت ‌هایی مانند عید فطر و عید قربان برگزار می ‌شوند. البته عید نوروز هم یکی از زمان‌ های برگزاری حراج ‌های مناسبتی در وان ترکیه است.

جمعه سیاه یا زمان برگزاری حراج‌ های بین‌المللی بلک فرایدی نیز فرصت خوبی برای سفر به وان و خرید است. تعطیلات کریسمس هم برای استفاده از تخفیف‌ های عالی مراکز خرید وان مناسب است.

اگر می ‌خواهید از حراج‌ های مناسبتی وان در کریسمس استفاده کنید، بهتر است از ابتدای دی ماه تا پس از جشن‌ های سال نو میلادی به مدت یک ماه به این شهر سفر کنید.

حراجی ‌های عید فطر نیز جزو حراجی‌ های معروفی هستند که بعد از ماه رمضان برگزار می ‌شوند و در سراسر کشور ترکیه برگزار می ‌شوند.

 

حراجی‌ های فصلی شهر وان

بیشتر بازار های خرید و بازار های سنتی وان در آخر هر فصل حراجی فصلی برگزار می‌ کنند. بنابراین اگر شما می ‌خواهید در فصل بهار به شهر وان سفر کنید، بهتر است در انتهای فصل به وان بروید تا بتوانید از تخفیف های خوب فصلی استفاده کنید. البته هرچه به شروع فصل جدید نزدیک‌تر شویم، پیدا کردن اجناس با قیمت مناسب کار دشواری است. بنابراین بهتر است بدانید چه زمانی باید به وان سفر کنید.

جشنواره خرید وان ترکیه

در وان چی از کجا بخریم؟ معرفی بهترین مراکز خرید وان ترکیه

پیش از اینکه درباره بهترین مراکز خرید شهر وان صحبت کنیم، بهتر است بدانید که حراج های فصلی در دی ماه برگزار می ‌شوند. اما از آنجا که زمستان ‌های وان خیلی سرد است و ممکن است به خاطر تعطیلات کریسمس قیمت هتل ‌ها افزایش پیدا کند، هنگام سفر به وان به این موارد توجه داشته باشید.

اگر می ‌توانید صبر کنید و از حراج ‌های آخر هر فصل استفاده کنید. مراکز خرید شهر وان که بهترین حراجی ‌ها را می ‌توانید در آنجا پیدا کنید، علاوه بر برند های معتبر ترکی، برند های خارجی را هم به فروش می ‌رسانند. تمام کالا های مورد نظرتان را می ‌توانید در مراکز خرید معروف وان پیدا کنید.

 

حراجی‌ های خیابان جمهوریت

حراجی های خیابانی و فروشگاه ‌های متعددی که در خیابان اصلی وان، یعنی خیابان جمهوریت قرار گرفته‌اند، جای بسیار مناسبی برای خرید انواع پوشاک، لوازم آرایش، کیف و کفش و … هستند. بنابراین بهتر است علاوه بر دیدن مراکز خرید مدرن در سطح شهر وان از فروشگاه‌ های خیابان جمهوریت هم دیدن کنید. زیرا جزو بهترین مراکز خرید عرضه کننده اجناس با قیمت ‌های ارزان هستند.

 

مرکز خرید آتایوس سیلور وان

اگر به قصد خرید طلا، جواهرات و اشیای قیمتی به وان سفر کرده‌اید، مرکز خرید آتایوس سیلور یکی از بهترین جاهایی است که می ‌توانید انتخاب کنید. در این مرکز خرید کارگاه ‌های تولیدی جواهرات و همچنین کارگاه‌ های تعمیرات زیورآلات نیز به چشم می ‌خورند. انواع گوشواره، دستبند، گردنبند های دست ساز، نقره طلا و … را می‌ توانید در این مرکز خرید پیدا کنید.

آدرس: وان -محله باغچیوان- خیابان کاظم کارابکر -کوچه یوز باشیئلو

 

مرکز خرید آوان

شما که عاشق لوازم آرایشی، لوازم آشپزخانه، لوازم الکترونیکی، کیف، کفش، پوشاک، ساعت، جواهرات و هر چیز دیگری هستید، مرکز خرید آوان می ‌تواند سرزمین رویا های شما باشد. انواع اجناس با کیفیت‌ های بالا و قیمت‌ های مناسب را می ‌توانید از نمایندگی ‌هایی که در مرکز خرید آوان قرار دارند، تهیه کنید. این مرکز خرید دارای رستوران، کافی شاپ، سینما، زمین بازی کودکان و … است. بنابراین خیلی راحت می ‌توانید در این مرکز خرید چیز هایی که می ‌خواهید را پیدا کنید.

آدرس: وان -خیابان جمهوریت- محله ایپیک یولو- محله سرحت- شماره ۱۴۷

بهترین مراکز خرید وان ترکیه

مرکز خرید تورکو آز

لباس ‌های با کیفیت با برند های معتبر جهانی را می ‌توانید در مرکز خرید تورکو آز وان پیدا کنید. انواع پارچه‌ های ترکی نیز در این مرکز خرید عرضه می ‌شوند. اما از آنجا که بیشتر فروشنده ‌ها به زبان انگلیسی آشنایی ندارند، ممکن است برای ارتباط برقرار کردن به مشکل بربخورید. در این مرکز خرید، بولینگ، سینما، کافه و رستوران نیز وجود دارد.

آدرس: وان محله باغچیوان -خیابان کاظم کارابکر

 

مرکز خرید آیدین پریهان

انواع اسباب بازی، لوازم آشپزخانه، لوازم تحریر، پوشاک چرم، مواد غذایی و جواهرات را می ‌توانید در مرکز خرید آیدین پریهان وان پیدا کنید. این مرکز خرید دارای فروشگاه ‌های بسیار بزرگ، رستوران، کافی شاپ، زمین بولینگ، یک آکواریوم بسیار زیبا و سالن سینما است. مرکز خرید ایدین، دسترسی خوبی به هتل ‌ها و مرکز شهر وان دارد.

آدرس: وان- خیابان جمهوریت- کوچه اوزون -پلاک ۴

 

مرکز خرید وان پارک

در مرکز خرید وان پارک، می ‌توانید انواع فروشگاه‌ هایی را پیدا کنید که برند های معتبر ترکی و خارجی را با قیمت ‌های بسیار مقرون به صرفه در اختیار شما قرار می‌ دهند. این مرکز خرید دارای امکانات متنوعی است و چند طبقه دارد.

آدرس: وان -محله ایپکیولو کارشیاکا

 

مراکز خرید ارزان وان

اگر به دنبال مراکز خرید ارزان قیمت وان می ‌گردید، می ‌توانید علاوه بر بازار روسی ‌ها به بازار اروپا، مرکز خرید لیمون، مرکز خرید زیرزمینی یرآلتی وان و جا های دیگری بروید که انواع زیورآلات، پوشاک، ظروف، عروسک ‌های چوبی و کیف و کفش را به فروش می ‌رسانند. بیشتر این مراکز خرید در خیابان والی میتهات بی شهر وان قرار دارند.

آدرس: وان -خیابان والی میتهات بی

 

بازار سنتی وان

در شهر وان علاوه بر مراکز خرید مدرنی مانند مرکز خرید لیمون که برای ایرانیان جذابیت زیادی دارد و انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل خانه و آشپزخانه را به فروش می‌ رساند. بازار سنتی و قدیمی شهر وان نیز جزو مکان‌ های خوبی است که برای خرید می ‌توانند به آنجا سر بزنند. در این بازار صرافی هم وجود دارد و خیلی راحت می‌ توانند پول خودشان را به لیر تبدیل کنند.

آدرس: وان- انتهای خیابان جمهوریت

 

جملات ضروری و کاربردی در سفر به وان

با توجه به اینکه هدف افراد از سفر به وان ترکیه متفاوت است، بهتر است قبل از خرید یا تفریح در وان با یک سری از کلمات جملات و اصطلاحات ضروری آشنا شوند. به عنوان مثال افرادی که برای خرید به وان سفر می ‌کنند، بهتر است علاوه بر سلام و احوالپرسی با کلماتی آشنا شوند که برای چانه زدن و تخفیف گرفتن به درد آن ها می.‌خورد. اما اگر هدف افراد فقط گردشگری و بازدید از جاذبه‌ های دیدنی باشد، باید درباره نحوه تاکسی گرفتن، سوال درباره ایستگاه مترو و … نیز بدانند. به همین خاطر در این قسمت درباره جملات ضروری و کاربردی که می‌ توانید در سفر به وان از آن ها استفاده کنید، صحبت می‌ کنیم.

 

اصطلاحات ضروری برای مکالمه روزمره در وان

  • سلام: مرحبا (merhaba)
  • صبح بخیر: گونون آیدین (Gunaydin)
  • خیر: هیر (hayir)
  • بله: اوت (evet)
  • امروز: بوگون (Bugun)
  • ببخشید: آفدرسینیز (Affedersiniz)
  • دیروز: دون (Dun)
  • شب به خیر: ای گجلر (Iyi geceler)
  • خداحافظ: گول گولدر (Gule Gule)
  • لطفاً: لوطفاً (Lutfan)

جملات پرسشی و پرکاربرد ترکی

  • اسم شما چیست: آندینیزن (Adınız ne)
  • حال شما چطوره: ناسیلیسین (Nasılsını)
  • ساعت چنده: ساعات کاچ (saat kac)
  • کجاست: نرد (Nerede)
  • چه کسی: کیم (Kim)
  • چه مکانی تاکسی بگیرم: نرد تاکسی بولابیلیریم (nereden taksi bulabilirim)
  • ایستگاه مترو کجاست: مترو ایستاسیونو نرد (Metro istasyonu nerede)
  • قیمت آن چقدر است: اونون فیلت نکدر دی (onun fiyati  nekadardir)
  • کدام بانک نزدیک‌تر است: این یکین بانک نردنیر (en yakin banka nerdedir)
  • چند و چقدر: کاچ (Kaç)

اصطلاحات ترکیه

جملات و اصطلاحات پرکاربرد برای پیدا کردن مکان و جابجایی

  • هواپیما: اوجاک (Uçak)
  • ماشین: آرابا (Araba     )
  • فرودگاه: هوا آلانی (Hava alanı)
  • رستوران: رستوران، لوکانتا ( Restoran/Lokanta)
  • اتاق: ادا (Oda)
  • هتل: اتل (otel)

 

جملات پرکاربرد برای ادای احترام

  • خوش آمدید: هوش گلدینیز ( Hoş Geldiniz)
  • ممنون: تشک کر هدیریم (Teşekkür ederim)
  • متوجه نمی شوم: سیزی آنلامیوروم (Sizi anlamıyorum)
  • خواهش می‌کنم: بیر شی دی ایل ( Birşey değil)
  • معذرت می خواهم: پاردون، اوزور دیلریم ( Özür dilerim/ Pardon)
  • قابل نداشت: بیر شی دییل، ریجا ادرین (Bir şey değil, Rica ederim )

اصطلاحاتی که برای مواقع ضروری در سفر به وان باید بدانید

  • من گم شده‌ام: بن کایبولدم (Ben Kayboldum)
  • من ترکی بلد نیستم: بن تورکچا بیلمیوروم (Ben Turkse Bilmiyorum)
  • خوب است: چوک ای ( cok iyi)
  • می‌خواهم: ایستیریوم (istiyorum)

 

تفریحات وان

هدف شما از سفر به وان گردشگری باشد یا خرید، نیاز به تفریح و استراحت دارید. بنابراین بهتر است با مکان‌ های تفریحی وان آشنا شوید تا بدانید در زمان‌ هایی که قصد استراحت دارید، چه تفریحاتی می ‌توانند شما را سرحال بیاورند.

بازدید از خانه گربه ‌ها در وان و دیدن دریاچه وان ترکیه جزو تفریحاتی هستند که می ‌توانید از آن ها استفاده کنید. حتی می‌ توانید در دریاچه وان، سوار کشتی‌ های تفریحی بشوید و چند ساعتی خوشگذرانی کنید. مدت زمان گشت زدن روی دریاچه وان، نهایتاً نیم ساعت است. بنابراین اگر به فکر تفریحات طولانی‌تر هستید با ما همراه باشید.

 

لونا پارک وان

لونا پارک گولی وان، یکی از جا های دیدنی شهر وان است که می ‌تواند برای چند ساعت تفریح و خوشگذرانی مناسب باشد. این شهربازی کوچک، نزدیک دریاچه وان قرار گرفته و نمای زیبایی از این دریاچه را پیش روی شما قرار می ‌دهد.

آدرس: انتهای خیابان اسکله، خیابان گول ۱

لونا پارک وان

شهربازی لونا پارک دوئو

شهربازی دیگری هم در شهر وان قرار دارد که برای استراحت و تفریح خانواده ‌ها بسیار مناسب است. بیشتر افرادی که در نوروز به وان سفر می‌ کنند، برای تفریح در کنار کودکان خود به این شهربازی می‌ روند.

آدرس: ترکیه، وان، در نزدیکی اسکله تفریحی وان و دریاچه وان، لونا پارک دوئو

 

ایپک پارک

ایپک پارک یک نیز یک مجموعه بسیار زیبا در شهر وان است که تجربه وارونه شدن را می ‌توانید در آنجا امتحان کنید. این خانه وارونه که یک مجموعه تفریحی است، شامل موزه اسباب بازی، زمین پاتیناژ و امکانات تفریحی دیگر می ‌شود.

آدرس: ترکیه، شهر وان، منطقه ایپکیولوی، ایپک پارک

 

آکوا پارک

آکوا پارک، یک پارک آبی در شهر وان است که برای سفرهای تابستانی بسیار مناسب است. این پارک آبی فضای مختلف ندارد و خانم‌ ها و آقایان باید به صورت جداگانه از سانس ‌های مختلف این پارک آبی استفاده کنند.

آدرس: شهر وان، محله امین پاشا، خیابان ایپک یولو م، ساحل دریاچه وان، آکوا پارک

 

پارک آبی ساحل دیوان

یکی دیگر از پارک‌ های آبی شهر وان، پارک ساحل دیوان است که ۱۰ کیلومتر تا مرکز وان فاصله دارد. این پارک در نزدیکی دریاچه وان قرار گرفته و دارای امکانات بی‌نظیری مانند تخت ‌های استراحت کنار استخر، رستوران، کافی شاپ و … است.

آدرس: شهر وان، منطقه ادرمیت، پارک آبی ساحل دیوان

پارک آبی ساحل دیوان

اسکله وان

اسکله وان نیز یکی دیگر از مکان‌ های تفریحی است که می ‌توانید به آنجا بروید و قدم بزنید. حتماً که لازم نیست برای تفریح کردن در وان پول بدهید. همین که در اسکله قدم بزنید و مناظر زیبای طبیعی را ببینید، کافی است.

آدرس: شهر وان، کنار دریاچه وان

 

پارک کور تولوش وان

در پارک کورتولوش وان می ‌توانید پیاده‌روی کنید، استراحت کنید و از آب و هوای تازه این منطقه لذت ببرید. کودکان نیز می ‌توانند در زمین بازی تفریح کنند و انرژی خود را تخلیه کنند.

آدرس: مرکز شهر وان، محله هلیلا‌آ، پارک کورتولوش

 

کارتینگ وان

افرادی که اهل هیجان هستند و بیشتر از اینکه به فکر تفریحات شبانه باشند، فکر سوزاندن آدرنالین هستند. می ‌توانند به کارتینگ وان سری بزنند و چند ساعتی را با افراد خانواده خود تفریح کنند.

آدرس: شهر وان، ۹۰۰ متری مرکز شهر وان- محله زبیده خاتون – در نزدیکی خیابان های جمهوریت و کاظم کارابکر

 

تفریحات شبانه در وان

تفریحات شبانه در وان تنوع بالایی دارند. از کلاب گردی و رستوران گردی گرفته تا رقص و پایکوبی در دیسکوهای وان، همه و همه جزو تفریحات شبانه محسوب می ‌شوند. رفتن به شهربازی‌ ها، تماشای تئاتر، شرکت در فستیوال‌ ها و رویداد های شبانه، پاساژگردی و خیابانگردی هم جزو تفریحات شبانه محسوب می ‌شوند. اما اگر می ‌خواهید بیشتر درباره تفریحات شبانه وان بدانید، این قسمت از مقاله را حتماً مطالعه کنید.

 

فستیوال ‌های شبانه وان

افرادی که با خرید تور ترکیه به وان سفر می ‌کنند، ترجیح می ‌دهند در زمان برگزاری جشنواره‌ها و رویداد های وان آن جا باشند. فستیوال ‌های بین‌المللی موسیقی و فستیوال‌ های محلی مانند شکوفه‌ های بادام، فستیوال خرید پوشاک و … جزو جشنواره‌ هایی هستند که در چند روز متوالی برگزار می‌ شوند. امکان خرید با قیمت ‌های مناسب نیز در این جشنواره ‌ها وجود دارد.

 

رستوران گردی در وان

کافه گردی و رستوران گردی نیز برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. با توجه به اینکه بهترین رستوران ‌های وان را در این مقاله معرفی کردیم، می ‌توانید شب که از قدم زدن در مراکز خرید و جاذبه ‌های دیدنی خسته شده‌اید به کافه ‌ها و رستوران‌ های معروف وان بروید و دلی از عزا در بیاورید.

رستوران گردی در وان

تفریح در کلاب‌ ها و دیسکو های وان

شهر وان به خاطر اینکه پذیرای مسافران زیادی است، دارای دیسکو های شبانه و کلاب‌ هایی است که برای مسافران و عاشقان رقص و موسیقی جذابیت زیادی دارند. از محبوب‌ترین دیسکو های وان، می ‌توان به کلاب وان، کلاب گالاکسی و کلاب هاوانا اشاره نمود که برای تفریح و شادی بسیار مناسب هستند.

 

پاساژ گردی و بازار گردی

بیشتر مراکز خرید مهم وان شب ‌ها هم باز هستند. بنابراین خیلی راحت می ‌توانید به مراکز خرید مدرن این شهر بروید و خرید های خودتان را شب‌ ها انجام دهید. بعضی از این مراکز خرید امکانات تفریحی مانند سینما و … دارند و حتی دارای رستوران و کافه هم هستند.

 

تفریحات شبانه در پارک ‌های وان

باغ‌ ها و پارک‌ های متعددی در وان وجود دارد. می ‌توانید شب ‌ها به آنجا بروید و علاوه بر خوردن یک خوراکی و نوشیدنی خوشمزه، در کافه‌ ها و رستوران ‌های آنجا در کنار کودکانتان در زمین ‌های بازی تفریح کنید و از آب و هوای خوبان این پارک‌ها لذت ببرید.

 

سیم کارت ‌های وان

برای خرید سیم کارت‌ های وان، علاوه بر فرودگاه ‌ها، دفاتر هواپیمایی آژانس ‌ها و نمایندگی ‌های سطح شهر، می‌ توانید از طریق کارگزاران تور های مسافرتی هم این کار را انجام دهید.

نکته: فعال سازی سیم کارت ‌ها در کشور ترکیه بسیار راحت است. به محض اینکه سیم کارت را داخل گوشی خودتان قرار دهید، به صورت خودکار فعال می شود و تا سه ماه اعتبار دارد. البته بعضی از سیم کارت‌ ها اگر بلا استفاده بمانند، بعد از سه ماه از کار می ‌افتند و دیگر قابل استفاده نیستند. بعضی از آن ها مجدداً قابلیت شارژ دارند و در سفرهای بعدی هم می ‌توانید آن ها را فعال کنید. در این قسمت به معرفی بهترین سیم کارت ‌هایی می ‌پردازیم که می‌ توانید در شهر وان تهیه کنید.

 

سیم کارت ترک سل

اپراتور ترک سل بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ترکیه است که پوشش شبکه خوبی دارد. این سیم کارت اینترنت 4G دارد و می ‌توانید به راحتی از آن در وان استفاده کنید.

سیم کارت ودافون

اپراتور ودافون نیز یک اپراتور بزرگ در کشور ترکیه است که دارای اینترنت پرسرعت است. این سیم کارت را هم می‌ توانید در شهر وان انتخاب کنید.

سیم کارت ودافون

سیم کارت ترک تلکام

یک شرکت بسیار کوچک که در ترکیه فعالیت می ‌کند و به خاطر داشتن پوشش شبکه خوب و اینترنت پرسرعت شهرت دارد، ترک تلکام است. در سفر به وان می ‌توانید این سیم کارت را هم تهیه کنید.

 

 محل خرید سیم کارت در وان ترکیه

خیابان جمهوریت وان محل خرید سیم کارت از طریق نمایندگی ‌های اپراتور سیم کارت است. همچنین در مکان ‌های مختلف می ‌توانید از نمایندگی‌ های این اپراتورها، سیم کارت تهیه کنید. هتل سمیرا در شهر وان نیز در نزدیکی نمایندگی سیم کارت ترک سل قرار دارد. بنابراین اگر در این هتل اتاق رزرو کرده باشید، می ‌توانید به راحتی یک سیم کارت با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

قیمت سیم کارت‌ ها در وان

قیمت سیمکارت در وان از ۷۰ لیر شروع می ‌شود و تا ۲۰۰ لیر متغیر است. این قیمت با توجه به بسته ‌های موجود در سیم کارت، تغییر می ‌کند. برای خرید بسته هم باید از ۲۵ لیر تا ۱۰۰ لیر هزینه کنید.

 

امنیت در وان

مقامات شهر وان ترکیه با توجه به اینکه هر روز به تعداد گردشگران و مسافران خارجی افزوده می ‌شود، تصمیم گرفته اند زیرساخت ‌های لازم برای یک شهر امن را در وان فراهم کنند.

  • نیرو های امنیتی در تمام قسمت‌ های شهر وان دیده می‌ شوند.
  • همه هتل‌ ها تحت نظر استانداری و پلیس این شهر هستند. بنابراین افرادی که نگران امنیت در وان هستند، بهتر است حتماً در هتل ‌هایی اقامت کنند که دارای ستاره و مجوز لازم هستند.
  • در فروشگاه‌ های معتبر امنیت بالایی از نظر خرید حاکم است و مسافران می ‌توانند با حفظ امنیت مالی خود از مراکز خرید شهر وان کالا های مورد نیازشان را خریداری کنند.
  • مرز های ترکیه نیز از نظر امنیت شدیداً کنترل می ‌شوند و مسافران در طول مسیر دچار مشکلی نمی‌ شوند. بیشتر مسافران از مرز رازی و مرز سرو وارد وان ترکیه می ‌شوند. این مناطق مرزی کاملاً تحت کنترل هستند.

بنابراین اگر قصد سفر به وان را دارید، بدون نگرانی می ‌توانید راهی این شهر شوید و در یکی از امن‌ترین شهرهای ترکیه به تفریح و خوشگذرانی بپردازید.

توجه: همه جای دنیا افراد سودجو و کلاهبردار هم پیدا می ‌شود. بنابراین بهتر است تمام پول نقدی که دارید را پیش خودتان نگهداری نکنید. از پاسپورت و وسایل هویتی خود به خوبی محافظت کنید. به این صورت سفری خاطره انگیز را برای خودتان و افراد خانواده رقم می زنید. از آنجا که مردم شهر وان با ایرانیان صمیمی برخورد می ‌کنند، در اولین برخورد های خودتان متوجه می‌ شوید که وان یکی از شهر های امن ترکیه است.

 

غذا های محبوب ترکی (غذاهای وان)

یکی از جاذبه‌ های سفر به هر شهر و دیاری چشیدن غذا های محلی آن شهر است. بنابراین اگر قصد دارید به وان ترکیه سفر کنید، باید حتماً غذا های محلی آن ها را امتحان کنید. از جمله غذا های معروف شهر وان ترکیه می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سوپ عدس
  • کوفته ترکی که نام دیگر آن توپ گوشتی است دارای انواع مختلفی است. این غذا شامل گوشت چرخ کرده،‌ جعفری، فلفل و نمک است.
  • کنفه
  • کمپیر
  • بورک
  • لاهماجون یک نوع پیتزای ترکیه ای است که از خمیر و گوشت چرخ کرده تهیه می شود.
  • پیده یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین غذاهای ترکی که مواد تشکیل دهنده آن سوسیس ترکی، گوشت، پنیر و سبزیجات است. عطر غذای تنوری به این خوراک مزه ای دلچسب تر می دهد.
  • سارما
  • دونر کباب
  • کباب آدانا: این غذا که با گوشت ساطوری تهیه می شود شبیه ترین غذا به کباب کوبیده ما است. گوشت آنچنان ساطوری می شود که شبیه به گوشت چرخ کرده شود.

غذاهای ترکیه

بهترین رستوران ‌های وان ترکیه

وان ترکیه علاوه بر مناظر طبیعی و زیبایی که دارد به خاطر بازارچه ‌های سنتی و مراکز خرید خود در بین ایرانیان شهرت زیادی پیدا کرده است. از آنجا که هر ساله تعداد زیادی از مسافران ایرانی به وان ترکیه سفر می‌ کنند، ترجیح می ‌دهند علاوه بر آشنایی با هتل‌ های وان با بهترین رستوران ‌های وان ترکیه هم آشنا شوند و در طول مدت اقامت خود، غذا های متنوع و لذیذ ترکی را امتحان کنند.

بعضی از معروف‌ترین رستوران‌ های وان ترکیه در هتل ‌های ۴ ستاره، ۵ ستاره و سه ستاره وان قرار دارند. اما بعضی دیگر از این رستوران ‌ها در مناطق مختلف شهر قرار گرفته اند و گردشگران می ‌توانند غذا های خوشمزه و لذیذی را در این رستوران ‌ها امتحان کنند. از میان فهرست بهترین رستوران ‌های شهر وان، می ‌توان موارد زیر را نام برد.

 

رستوران کروانسرای وان

اگر عاشق کباب ترکی هستید و هوس غذا های سنتی ترکی مانند پیده کرده‌اید، توصیه می ‌کنیم حتماً به رستوران کروانسرای، سری بزنید. این رستوران پرسنل ایرانی زبان هم دارد و اگر مشکل ترکی صحبت کردن دارید، می ‌توانید خیلی راحت به این رستوران بروید و در یک فضای صمیمانه انواع غذا های خوشمزه ترکی را امتحان کنید.

آدرس: وان خیابان جمهوریت

 

رستوران آکدامار وان

در میان بهترین رستوران ‌های وان، می ‌توان رستوران آکدامار را هم نام برد که در جزیره زیبا و معروف آکدامار قرار گرفته است. این جزیره که جزو جاذبه ‌های طبیعی و گردشگری شهر وان است، همیشه شلوغ و پر جنب و جوش است. بنابراین طبیعی است که یکی از بهترین رستوران ‌های وان در این جزیره قرار داشته باشد. مسافران می ‌توانند انواع غذا های دریایی، غذا های سنتی ترکی، غذا های مدیترانه‌ای، آش ‌های محلی، ماهی تازه و … را در این رستوران امتحان کنند. خوبی رستوران آکدامار این است که منظره بسیار زیبایی را می‌ توانید موقع غذا خوردن تماشا کنید.

آدرس: وان- جاده وان- تات وان- روبروی اسکله -جزیره آکدامار

 

رستوران مولانا

شاید اسم این رستوران برایتان عجیب باشد. اما ترک‌ ها بیشتر از خود ما ایرانی ‌ها به مولانا ارزش می ‌دهند و نام آن را برای هتل ‌ها، اقامتگاه‌ ها، رستوران ‌ها و مکان‌ های مهم انتخاب می‌ کنند. این رستوران که با انواع مواد غذایی تازه، غذا های مورد علاقه مسافران را تهیه می ‌کند، جزو رستوران ‌های تقریباً گران است. فضای داخلی این رستوران بسیار ساده است. اما کیفیت غذا ها بسیار بالا است. از غذا های معروف رستوران مولانا می ‌توان به لاهماجون معروف آن، سوپ عدس و سایر غذا های سنتی ترکی اشاره نمود.

آدرس: وان -جاده اسکله -روبروی Van Tso

 

رستوران حاجی اوغلو کباب

اگر از گشتزنی در بین مراکز خرید بی‌نظیر وان خسته شده‌اید، بد نیست کباب خوشمزه حاجی اوغلو را در رستوران تاریخی این شهر امتحان کنید. البته این رستوران فقط کباب سرو نمی‌ کند. انواع غذا های ترکی مانند پیده، دونر، پیلاف، آش، مرغ ترکی و غذا های گیاهی و سنتی نیز سرو می ‌شود. دکوراسیون این رستوران سنتی است و با استفاده از چوب و سنگ تزیین شده و یک فضای صمیمی برای شما به وجود می ‌آورد. دسر های خوشمزه این رستوران هم معروف هستند.

آدرس: خیابان کریم بیگ -شهرک قاضی پاشا -بلوک ۱۶۷ -پلاک ۲۹ -رستوران حاجی اوغلو کبابچیسی

رستوران حاجی اوغلو کباب

رستوران اورارتو هان

رستوران اورارتو هان نیز یکی از بهترین رستوران ‌های وان است که دکوراسیونی بسیار شیک و مجلل دارد. شاید از بیرون که به این رستوران نگاه کنید، شبیه قصر به نظر برسد. منوی این رستوران بسیار متنوع است و علاوه بر انواع غذای محلی و کباب‌ های ترکی، دسر ها، پیش غذا ها و سایر غذا های دیگر را نیز در اختیار مسافران قرار می‌ دهد.

آدرس: وان- خیابان سرباز گمنام- رستوران اورارتو هان

 

رستوران مرکز ات لوکانتاسی

اگر به رستوران مرکز ات لوکانتاسی بروید، هرچه کباب ترکی در ایران خورده‌اید را فراموش می‌ کنید. این رستوران مرکز غذا های گوشتی است و بیشتر غذا های ترکی را با نان داغ و دوغ محلی سرو می ‌کند. شاید قیمت غذا های گوشتی این رستوران بالا باشد. اما کیفیت آن ها به قدری رضایت بخش است که بیشتر ایرانی ‌ها این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب می ‌کنند.

آدرس: وان- خیابان اسکله- رستوران مرکز ات لوکانتاسی

 

رستوران الیت وان

الیت نیز یکی دیگر از رستوران ‌هایی است که طراحی دکوراسیون آن بسیار مدرن است. این رستوران دارای فضای باز هم هست و اگر بخواهید نوشیدنی ‌ها و غذا های خوشمزه محلی و بین المللی را در فضای باز میل کنید، در رستوران الیت این فرصت را دارید. بیشتر کباب‌ هایی که در این رستوران سرو می ‌شوند، داخل اجاق پخته می‌ شوند و غذا های گوشتی مانند دونر کباب ترکی از جمله غذا های محبوب این رستوران هستند.

آدرس: وان- باغچه بان- بلوار کاظم کارابکر -رستوران الیت

 

رستوران شب ‌های وان

به قدری ایرانی ‌ها از سفر به شهر وان استقبال کرده اند که یک رستوران ایرانی هم در شهر وان باز شده که منوی متنوعی دارد. از غذا های ایرانی گرفته تا غذا های خوشمزه ترکی همگی با بهترین کیفیت و قیمت‌ های مناسب در رستوران شب ‌های وان سرو می ‌شوند. بنابراین هر وقت دلتان برای غذا های ایرانی مانند چلوکباب، قورمه سبزی، زرشک پلو، دیزی و انواع خورشت‌ های ایرانی تنگ شده، حتماً سری به این رستوران بزنید.

آدرس: وان -خیابان جمهوریت- روبروی بانک مرکزی -ساختمان کاروانسرا- طبقه سوم -رستوران شب ‌های وان

 

رستوران ارکوچ چاق کباب

اگر عاشق کباب ‌های چاق ترکی هستید، بهتر است رستوران ارکوچ چاق کباب را انتخاب کنید که تخصص اصلیش آماده کردن کباب‌ های خوشمزه و با کیفیت است. بیشتر مسافرانی که به این رستوران می ‌روند از طعم و کیفیت غذا ها رضایت دارند. دسر های محلی و خوشمزه‌ای نیز در این رستوران سرو می ‌شوند. اما نکته عطف این رستوران، کباب‌ های لذیذی است که سرو می‌ کند. طراحی این رستوران، مدرن و لوکس است و فضای دلبازی دارد.

آدرس: وان- بلوار ایپکیولی- محله شعبانیه

 

رستوران آلتین سوبالیک

اگر دوست دارید در نزدیکی دریاچه وان، غذا های خوشمزه دریایی را امتحان کنید به شما پیشنهاد می‌ کنیم به رستوران آلتین سو بروید که بهترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌ ها را سرو می ‌کند. اکثر ماهی ‌هایی که در این رستوران سرو می ‌شوند، تازه صید هستند. همچنین می‌ توانید هنگام خوردن غذا، منظره زیبای دریاچه وان و غروب خورشید را از نزدیک ببینید.

آدرس: وان -جاده ساحل -محله اسکیجامی

رستوران آلتین سوبالیک

رستوران مک دونالد

رستوران مک دونالد وان محلی برای سرو فست فود های خوشمزه‌ و لذیذ است. این رستوران که یکی از شعبه ‌های رستوران معروف مک دونالد است، فضای بسیار دلبازی دارد و غذا های آن بسیار متنوع هستند. علاوه بر فست فود ها و غذا های اروپایی، می ‌توانید غذا های ترکیه‌ای را هم در این رستوران پیدا کنید.

آدرس: وان -خیابان جمهوریت- رستوران مک دونالد

 

بهترین هتل ‌های وان ترکیه

خوبی رزرو آنلاین هتل پیش از سفر این است که قبل از ورود به وان، می ‌توانید به صورت آنلاین تمام هتل ‌های موجود در این شهر را ببینید و در صورتی که از قیمت و امکانات آن ها خوشتان آمد، برای اقامت رزرو کنید. تنوع هتل و اقامتگاه‌ های شهر وان ترکیه به قدری بالا است که تمام هم‌وطنان ما با هر بودجه و امکاناتی می ‌توانند یک محل اقامت مناسب با شرایط خود رزرو کنند.

بیشتر افرادی که بدون برنامه‌ریزی و رزرو هتل به وان سفر می‌ کنند؛ هنگام ورود به شهر مرزی ترکیه با قیمت‌ های بسیار بالایی برای رزرو هتل روبرو می ‌شوند. بنابراین قبل از معرفی بهترین هتل ‌های وان ترکیه به شما توصیه می ‌کنیم که حتماً از طریق سایت‌ های معتبری چون پته و با استفاده از کارت‌ های عضو شتاب به صورت آنلاین هتل محل اقامت خود را رزرو کنید. زیرا به این صورت می ‌توانید از تخفیف‌ های ویژه استفاده کنید و در روز های مناسب، هتل محل اقامت خود را رزرو نمایید.

 

بهترین هتل ‌های وان ۵ ستاره

شهر وان یکی از شهر های مرزی ترکیه است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود دارای اقامتگاه‌ های متنوعی است. از هتل‌ های ۵ ستاره و مجلل گرفته تا هتل ‌های سه ستاره و با کیفیت، همه می ‌توانند جزو گزینه‌ های شما برای اقامت در وان باشند. بهترین هتل‌های ۵ ستاره وان عبارتند از:

 

هتل Doble Tree by Hilton Hotel

هتل دابل تری هیلتون یکی از هتل ‌های لوکس و ۵ ستاره است که در نزدیکی دریاچه وان ترکیه قرار گرفته است. افرادی که در این هتل اقامت کنند، خیلی راحت می ‌توانند چند دقیقه پیاده‌روی کنند و اوقات خوشی را در کنار دریاچه وان سپری کنند. اگر به دنبال یک هتل مدرن و رویایی می ‌گردید، هتل دابل تری هیلتون، می‌ تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. از امکانات هتل می‌ توان به سالن بدن‌سازی، حمام ترکی، خدمات اسپا و رستوران معروف این هتل اشاره نمود. این هتل در نزدیکی ساحل ادر میت قرار گرفته و قیمت رزرو اتاق‌های آن تقریباً بالا است. برای رزرو یک اتاق با مساحتی حدود ۳۱ متر، حدود ۷۵ دلار آمریکا باید هزینه کنید.

آدرس:  İpekyolu Cad. 8. Km Edremit, Van, 65000 Van, Turkey

 

هتل Elite World

هتل الیت ورد نیز یک هتل باشکوه و زیبا در شهر وان است که برای پذیرایی از مسافران خارجی آمادگی کامل دارد. امکانات درجه یک این هتل مانند رستوران، استخر، جکوزی، سونا، آرایشگاه، اسپا و سالن بدن‌سازی باعث شده تا در فهرست مجلل‌ترین هتل‌های ۵ ستاره وان قرار بگیرد. ظاهر این هتل و نمای بیرونی آن بسیار ساده است. اما طراحی داخلی اتاق‌ های هتل الیت ورلد به قدری زیبا و اشرافی هستند که پس از ورود به آن ها تعجب می ‌کنید. از امکانات هتل می ‌توان به مینی بار، حمام خصوصی، تهویه مطبوع با کیفیت و اینترنت بیسیم رایگان آن اشاره کرد. بوفه این هتل به صورت بوفه باز است و صبحانه را می‌ توانید به صورت کامل از بین منو های مختلف انتخاب کنید. مسافران می ‌توانند از صندوق امانات این هتل به صورت رایگان استفاده کنند. اگر سوئیت ‌های هتل را رزرو کنند به راحتی می ‌توانند از امکانات پخت و پز استفاده کنند و اقامت طولانی و ارزانتری در شهر وان داشته باشند.

آدرس: Bahcivan Mah. Kazmkarabekir Bulv. No: 67, Merkez Van VAN

هتل Elite World

معرفی هتل های ۴ ستاره وان

در ابتدای بحث گفتیم که تنوع اقامتگاه ‌های شهر وان بسیار بالا است. به دلیل اینکه مسافران بسیاری شهر وان را برای اقامت خود پس از ورود به ترکیه انتخاب می ‌کنند، انواع هتل ‌های ۴ ستاره نیز در این شهر تاسیس شده اند که دارای امکانات ایده آلی هستند. قیمت رزرو اتاق در این هتل‌ ها نیز نسبت به هتل ‌های ۵ ستاره تقریباً کمتر است. این هتل ‌ها عبارتند از:

 

هتل Royal Milano

هتل رویال میلانو یکی از بهترین هتل ‌هایی است که می ‌توانید در آن اقامت داشته باشید. این هتل مجلل دارای خدمه بسیار با تجربه‌ای است و با روی خوش از میهمانان، به ویژه مسافران ایرانی پذیرایی می‌ کند. خدمات این هتل کیفیت بالایی دارند و پذیرش مسافران به صورت ۲۴ ساعته انجام می ‌شود. در هتل ستاره رویال میلانو، می ‌توانید اتاق ‌های بسیار مجلل با اینترنت بیسیم رایگان رزرو کنید. همچنین می ‌توانید از خدماتی مانند ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، خدمات خانه‌داری، اتاق چمدان، خدمات تور، دستگاه فکس، خدمات لاندری و … نیز استفاده کنید.

آدرس: Vali Mithatbey Mah. Eski Deftardarlik Cad. No. 28, Van 65100

 

هتل Haldi

هتل هالدی وان نیز یکی دیگر از بهترین هتل‌ های ۴ ستاره است که به خاطر ارائه خدماتی مانند اینترنت بی‌سیم رایگان و صبحانه رایگان جزو محبوب‌ترین هتل ‌های این شهر است. لابی بزرگ این هتل، امکاناتی چون باشگاه ورزشی، خدمات ماساژ و … نیز جزوه مهم‌ترین نکاتی هستند که می ‌توانیم درباره هتل هالدی به آن ها اشاره کنیم. در این هتل یک استخر سرپوشیده هم وجود دارد که مسافران می ‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده نمایند. امکاناتی چون چای‌ساز و قهوه ساز نیز در داخل همه اتاق ‌ها وجود دارد تا مسافران بتوانند برای خودشان چای یا قهوه آماده کنند.

آدرس: Cumhuri̇yet Cad.Demi̇rci̇ler Sok.No:4, 65100 Van, Turkey

 

هتل Tamara

هتل تامارا نیز جزو هتل‌ های چهار ستاره‌ای است که نزدیک مراکز تجاری وان قرار گرفته است. محیط این هتل بسیار لاکچری است و تمام امکانات رفاهی مناسب برای تفریح و استراحت مسافران را فراهم کرده است. این هتل دارای اینترنت وای فای پرسرعت است که به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می گیرد. از دیگر خدمات و امکانات هتل می ‌توان به لاندری، صندوق امانات، جکوزی، اتاق چمدان، استخر، سالن بدن‌سازی، کافی شاپ و رستوران اشاره نمود. در هتل تامارا یکی از خوشمزه‌ترین کباب ‌های شهر وان را می ‌توانید امتحان کنید. زیرا رستوران هتل کباب‌ های سنتی با کیفیتی را سرو می ‌کند. نحوه طراحی و چیدمان اتاق ‌های هتل نیز سبکی جدید است و از معماری سنتی عثمانی و معماری مدرن بهره گرفته است.

آدرس: Yüzbaşı Oğlu Sok No 1 Merkez, 65100 Van, Turkey

 

هتل Buyuk Urartu

هتل بویوک اورارتو نیز یکی از بهترین ‌ها در وان است. این هتل مجلل که دسترسی خوبی به جاذبه‌ های تفریحی و تاریخی شهر وان دارد، جزو هتل ‌های لوکس و خوش قیمت این شهر محسوب می ‌شود. داشتن امکانات مناسب و اتاق‌ های شیک، جزو ویژگی ‌های هتل بویوک اورارتو است. از امکانات داخل هتل می ‌توان به لوازم بهداشتی رایگان، حمام مجهز، تلفن، تلویزیون، مینی بار، امکانات رفاهی ضروری و … اشاره نمود. این هتل دارای پذیرش ۲۴ ساعته و لاندری، سالن ورزشی، خدمات اسپا، صرافی، صندوق امانات و … نیز هست. نکته جالبی که درباره رستوران اورارتو می‌توانیم بگوییم این است که صبحانه ‌های این هتل بسیار کامل هستند و مسافران می ‌توانند از انواع غذای گرم و سرد و حتی نان داغی که هنگام صبحانه سرو می‌ شود استفاده کنند.

آدرس: Cevdet Paşa, Cumhuriyet Cd. No:60, 65150 İpekyolu/Van, Turkey

هتل Buyuk Urartu

معرفی بهترین هتل ‌های 3 ستاره وان

معمولاً در همه شهر ها و کشور ها هزینه رزرو هتل ‌های سه ستاره نسبت به هتل‌ های ۴ ستاره و ۵ ستاره کمتر است. در شهر وان هم به این صورت است. اما قیمت هتل ‌های سه ستاره وان به امکانات آن ها نیز بستگی دارد. هتل ‌هایی که دسترسی خوبی به مراکز خرید، ایستگاه اتوبوس، ایستگاه مترو، جاذبه‌ های گردشگری و امکانات تفریحی دارند، ممکن است قیمت‌ های بیشتری داشته باشند. بنابراین نمی ‌توان گفت همیشه هم هتل‌ های سه ستاره ارزان هستند. در این قسمت به معرفی بهترین هتل ‌های سه ستاره شهر وان می ‌پردازیم.

 

هتل Ramada by Wyndham

هتل رامادا بای ویندهام، معروف‌ترین هتل سه ستاره وان است که امتیاز بسیار بالایی را از مسافران دریافت کرده است. این هتل دارای امکانات و تجهیزات مدرنی است. اما به خاطر داشتن فضای دنج و راحت خود توانسته مسافران را از هر نظر راضی کند. محوطه سرسبز و زیبایی در بیرون این هتل برای پیاده‌روی قرار داده شده است که مهمانان می ‌توانند برای استراحت به این فضای سبز بروند. امکانات این هتل نیز شامل سرویس اینترنت بیسیم رایگان، میز تحریر، کمد، حمام اختصاصی و وسایل بهداشتی می ‌شود. این هتل یک رستوران بسیار با کیفیت دارد که دارای فضای مدرنی است و انواع غذا های خوشمزه ترکی را سرو می ‌کند. نکته جالبی که درباره هتل رامادا بای ویندهام وان وجود دارد این است که در آنجا احساس می ‌کنید یک اتاق در هتل‌ های ایران رزرو کرده‌اید. زیرا پرسنل این مجموعه مسلط به زبان فارسی هستند. دسترسی این هتل به مراکز خرید و جاذبه ‌های تاریخی هم راحت است.

آدرس: Yeni Mahalle Sahil Caddesi No, 65170 Van

 

هتل Yakut

هتل یاقوت نیز یک هتل سه ستاره است که دسترسی خوبی به مراکز خرید و جاذبه‌ های گردشگری وان دارد. این هتل تا فرودگاه وان نیز ۱۰ دقیقه فاصله دارد و افرادی که با خرید بلیط هواپیما به وان سفر می‌ کنند در کمتر از ۱۰ دقیقه می ‌توانند به محل اقامت خود برسند. دسترسی هتل به ایستگاه تاکسی و اتوبوس هم مناسب است. از خدمات هتل سه ستاره یاقوت نیز می ‌توان به پذیرش ۲۴ ساعته، پارکینگ اختصاصی و پرسنل فارسی زبان اشاره نمود.

آدرس: Bahcivan mahallesi posta caddesi no:59, 65130 Van, Turkey

 

 هتل Dimet Park

هتل دیمت پارک نیز یک هتل سه ستاره با کیفیت است که در نزدیک دانشگاه بزرگ وان قرار گرفته است. این هتل که دارای ویوی بسیار زیبایی است، می‌تواند فرصت دیدن منظره زیبای شهر وان را در اختیار مسافران قرار دهد. امکانات این هتل شامل میز تحریر، اینترنت بیسیم رایگان، تلویزیون، تهویه مطبوع، کتری برقی، سالن بدن‌سازی، سالن ماساژ و اسپا می ‌شود. فاصله این هتل تا فرودگاه ۷ کیلومتر است و در محله شریفیه قرار گرفته است.

آدرس: Serefiye Mahallesi Irfan Bastug Caddesi No:10 – Merkez, 65100 Van

 

هتل Fuat

هتل فوؤاد نیز یک هتل بسیار تمیز و سه ستاره است که مسافران از اقامت خود در آن رضایت زیادی دارند. امکانات این هتل کاملاً مقرون به صرفه هستند و شامل حمام اختصاصی، اینترنت پرسرعت، رستوران شیک و اتاق‌ های مبله تمیز می ‌شوند. این هتل دسترسی خوبی به مراکز خرید و بازار سنتی شهر وان دارد. فاصله هتل سه ستاره فواد تا مسجد جامع شهر وان و موزه این شهر حدود ۱۰ دقیقه است. افرادی که دوست دارند غذا های خوشمزه ترکی را با بهترین کیفیت امتحان کنند، می ‌توانند پس از اقامت در این هتل، غذای خود را نیز در رستوران شیک و مدرن هتل فواد میل کنند.

آدرس: Bahcivan Mh. Ptt Cd. No:54, Van 65100, Turkey

 

هتل‌ های ترکیه

 

مسیرهای رسیدن به وان

راه‌ های سفر به وان شامل راه‌ های هوایی و زمینی می‌ شود. در شهر وان یک فرودگاه وجود دارد. اما بیشتر پرواز های داخلی را انجام می‌ دهد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، ابتدا از ایران به استانبول و سپس به وان سفر کنید. برای خرید بلیط هواپیما به وبسایت پته مراجعه کنید. یگی دیگر از راه های سفر به وان، زمینی است که هزینه هم کمتری دارند. سه مسیر برای سفر زمینی از ایران به شهر وان ترکیه وجود دارد که عبارتند از:

  • مرز رازی در شهر ماکو آذربایجان غربی
  • مرز بازرگان در آذربایجان غربی
  • مرز سرو در آذربایجان غربی

شما می ‌توانید برای سفر به وان به شهر تبریز بروید و پس از آن به شهر خوی بروید. به این صورت می‌ توانید از طریق مرز رازی وارد شهر وان شوید. همچنین می‌توانید از شهر ارومیه و مرز بازرگان به سمت وان حرکت کنید. مرز سرو نیز با ارومیه ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر بخواهید بدانید که نزدیک‌ترین مسیر به شهر وان کدام است، باید بگوییم که مرز رازی نزدیک‌ترین مرز ایران به شهر وان ترکیه است که تنها یک ساعت با آن فاصله دارد.

توجه: مرز وان فقط برای عبور و مرور خودرو های شخصی است و اگر می ‌خواهید با اتوبوس به وان ترکیه بروید، باید دو مرز دیگر را انتخاب کنید.

 

سخن آخر

در این نوشتار از سایت پته تلاش کردیم تمام جزئیات و اطلاعاتی که برای سفر به وان ترکیه را نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهیم. به همین خاطر درباره تاریخچه این شهر، هزینه‌ های سفر به وان، محل اقامت و راه‌ های زمینی سفر به وان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم توانسته باشیم با این اطلاعات به شما کمک کنیم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید