بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه

ترکیه جهان‌گردی وان
بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه

شهر رویایی وان، یکی از شهرهای کشور ترکیه است که فاصله کمی تا مرز های کشور ایران دارد. سفر به وان به نسبت دیگر شهرهای ترکیه به صرفه تر است. روش های زیادی برای وان وجود دارد، اگر اهل سفر زمینی هستید و از مسیر لذت می برید، می توانید با اتوبوس به وان سفر کنید. ولی اگر زمان برای شما خیلی اهمیت دارد و تمایل دارید که تایم بیشتری را در شهر با صفای وان بگذرانید، پیشنهاد می کنیم بلیط هواپیما وان را خریداری کنید تا زودتر به تفریحات مهیج وان بپردازید. شهر وان یکی از مکان های مناسب برای  خرید اجناس ترکی و خارجی است و خرید کردن در وان ترکیه طرفداران زیادی دارد. ولی پیش از خرید بلیط هواپیما باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه چه فصلی است، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره شهر وان

شهر وان به خاطر اینکه از نظر ویژگی‌ های تاریخی و فرهنگی شباهت زیادی به کشورمان دارد، بین ایرانیان محبوب است. البته شهر وان به خاطر داشتن مناظر زیبای طبیعی، سواحل آرام و جذاب و همچنین مراکز خرید معروفی که در فصل ‌های مختلف حراجی ‌های گوناگونی برگزار می ‌کنند، در بین ایرانیان شهرت زیادی پیدا کرده است.

درست است که شهر وان یک شهر کوچک است، اما از نظر دارا بودن مراکز خرید بزرگ و مجلل توسعه بسیاری پیدا کرده است. همچنین شهر وان جاذبه ‌های تاریخی و گردشگری هم دارد که دیدن آن ها برای مسافران خالی از لطف نیست.

 

بهترین زمان برای سفر به وان از نظر آب و هوا

وان یکی از شهر های مرزی ترکیه است که دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است. زمستان ‌ها در این شهر مرزی هوا بسیار سرد می ‌شود. به همین خاطر بهترین زمان سفر به وان از نظر آب و هوا، فصل بهار و تابستان است. البته اوایل پاییز هم برای سفر به وان مناسب است. اما از اواسط پاییز تا زمستان هوا سرد می‌ شود. اگر قصد دارید از طریق مسیر زمینی به وان ترکیه بروید، باید حتماً وسایل ایمنی همراه داشته باشید. چراکه جاده‌ های کوهستانی این شهر همیشه برفی هستند و ممکن است عبور و مرور از جاده‌ های کوهستانی برای مسافران دشوار باشد.

بهترین زمان برای سفر به وان از نظر آب و هوا

بهترین زمان برای سفر به وان از نظر هزینه

اگر به فکر کاهش هزینه سفر باشید و بخواهید در زمانی به وان ترکیه سفر کنید که هزینه ‌های شما کاهش پیدا کند، باید فصل زمستان را انتخاب کنید. چراکه عبور و مرور به این شهر دشوار می ‌شود و تعداد مسافران در فصل زمستان کمتر می ‌شود. بنابراین بهترین زمان سفر ارزان به وان ترکیه فصل زمستان است. با توجه به اینکه امکان رفتن به شهر وان ترکیه از طریق هواپیما وجود ندارد و پرواز مستقیم از ایران به وان انجام نمی ‌شود، مسافرانی که بخواهند از طریق سفر هوایی به وان بروند، ابتدا باید به یکی از شهر های آنکارا یا استانبول بروند و از آنجا مجدداً بلیط هواپیما بگیرند تا به وان برسند. شما می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول را از پته خریداری کنید. اما راحت‌ترین راه برای رسیدن به وان ترکیه از طریق زمینی است. به این صورت هزینه ها بسیار پایین می‌آید. زیرا شهر وان ترکیه تا مرز ایران تنها یک الی دو ساعت فاصله دارد.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه برای خرید

یکی از دلایلی که گردشگران شهر وان را برای سفر انتخاب می ‌کنند، خرید از مراکز خرید و فروشگاه ‌های معروف شهر وان ترکیه است. اما با توجه به اینکه در بعضی از فصل ‌ها این فروشگاه ‌ها تخفیف ‌های بسیار خوبی را برای اجناس خود در نظر می‌ گیرند، بهتر است مسافران در فصل ‌هایی به وان سفر کنند که بتوانند با استفاده از تخفیف ‌ها، خرید های مناسبی داشته باشند.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه برای خرید

جمعه سیاه

جمعه سیاه یکی از زمان‌ هایی است که در وان ترکیه مسافران می ‌توانند کالا های مورد نیاز خود حتی برند های معروف جهانی را با تخفیف ‌های خیلی خوب خریداری کنند.

حراج‌ های فصلی

در پایان سال به خصوص ماه دسامبر و در روز های تابستانی در ماه ژوئیه یا آگوست حراج‌ های فصلی بسیار خوبی در وان ترکیه برگزار می ‌شود. البته مسافران می ‌توانند هنگام شروع سال تحصیلی هم در ماه اکتبر و سپتامبر برای خرید از فروشگاه ‌هایی که اجناس خود را حراج می‌ کنند به پاساژ های بزرگ و مراکز خرید مدرن وان بروند.

جمعه بازار

در جمعه بازار های محلی که در خیابان جمهوریت وان و همچنین بازار کاظم کارابکر برگزار می ‌شود، اجناس بسیار مرغوبی با قیمت ‌های واقعاً ارزان به فروش می ‌رسند. بنابراین یکی از بهترین زمان‌ ها برای سفر به وان و خرید، روز های جمعه است.

تعطیلات کریسمس

با نزدیک شدن به کریسمس، بیشتر مغازه‌ های شهر وان جنس‌ های خود را حراج می ‌کنند. معمولاً از بیست و دوم دسامبر تا پایان ماه ژانویه این حراجی ‌ها ادامه دارد. بنابراین هنگام تعطیلات کریسمس بهترین زمان برای سفر به وان و خرید ارزان است.

به طور کلی باید بگوییم که شهر وان در فصل پاییز و بهار به خاطر تعداد بالای مسافران و برگزاری حراجی‌ ها خیلی شلوغ می ‌شود. یکی از اقلامی که بیشتر مسافران وان برای خرید انتخاب می ‌کنند، طلا و نقره است. بازار های محلی، بازار های مدرن و بازار اصلی وان مکان مناسبی برای خرید طلا و نقره در شهر وان هستند.

بهترین زمان سفر به وان برای گردش و تفریح

اگر به فکر تفریح و گشت و گذار در شهر زیبای وان هستید، بهتر است ابتدای اردیبهشت ما سفر خود را شروع کنید. زیرا دیگر از بارش ‌های فروردین ماه خبری نیست و آسمان صاف و آفتابی می ‌شود. به همین خاطر خیلی راحت می‌ توانید از مناظر طبیعی و جاذبه ‌های دیدنی وان دیدن کنید. از اوایل فروردین ماه تا اوایل مهر ماه آب و هوا برای گشت و گذار و تفریح و همچنین استفاده از سواحل زیبای وان بسیار مناسب است. اما توجه داشته باشید که قیمت رزرو هتل و سایر موارد در این فصل بیشتر می ‌شود. زیرا تعداد مسافرانی که در این فصل به وان سفر می ‌کنند زیاد است. فصل تابستان نیز بهترین فصل برای تفریحات تابستانه و شنا کردن در سواحل زیبای وان است.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه برای گردش و تفریح

سخن آخر

شهر وان ترکیه علاوه بر نزدیکی به مرز های ایران به خاطر داشتن بازار ها و مراکز خرید در بین ایرانیان شهرت زیادی دارد. در تعطیلاتی مانند تعطیلات عید فطر، عید قربان و نیمه دوم ماه دسامبر تا پانزدهم ماه ژانویه، زمان برگزاری حراج در بازار های شهر وان است. البته در پایان هر فصل هم حراج ‌های فصلی برگزار می ‌شوند و مسافران می ‌توانند برای خرید در این مواقع به وان سفر کنند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید