جاهای دیدنی استانبول در شب؛ 15 مورد از تفریحات شبانه استانبول

جاذبه های گردشگری
جاهای دیدنی استانبول در شب؛ 15 مورد از تفریحات شبانه استانبول

تفریحات شبانه همیشه برای گردشگران ایرانی که به ترکیه سفر می‌ کنند جذابیت خاصی دارند. به خصوص اگر برای چند شب بخواهند در استانبول این شهر پر جنب و جوش و همیشه بیدار ترکیه بمانند، باید با جاهای دیدنی استانبول آشنا شوند.

معرفی جاهای دیدنی استانبول در شب

اگر قصد سفر تابستانی به استانبول را دارید باید حتما از جاهای دیدنی استانبول در شب آگاه باشید. سفر در اوج گرما به دلیل هزینه پایین تر و تخفیف های ویژه ای که فروشگاه ها معمولا روی محصولاتشان می زنند از جمله دلایلی است که بسیاری را ترغیب به سفر در تابستان می کند. اما شاید گردش در روز به دلیل گرمای هوا اذیت کننده باشد؛ اما بسیاری هم از تفریحات شبانه و هم از سکوت و هوای لذت بخش شب بیشتر لذت می برند. اگر شما جزو یکی از دست های یاد شده فوق هستید با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین مکان های دیدنی استانبول در شب بپردازیم.

منطقه ارتاکوی غروب آفتاب در کنار بسفر

یکی از جاهای دیدنی استانبول که دیدن آن در شب هم خالی از لطف نیست، مسجد اورتاکوی است. این مسجد زیبا به دلیل اینکه جلوه بی‌نظیری در شب دارد، برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. بیشتر گردشگران برای عکاسی در شب به این مسجد می‌ روند و علاوه بر مسجد اورتاکوی، عکس تنگه بسفر را هم ثبت می ‌کنند که در پشت این مسجد قرار گرفته است.

منطقه ارتاکوی غروب آفتاب در کنار بسفر

پل بسفر زیباترین پل استانبول در شب

از آنجا که ارتباط بین دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول به واسطه پل بسفر برقرار می‌ شود، این مکان جذابیت خاصی در شب دارد. پس از غروب آفتاب، بسیاری از مسافران برای گشت و گذار و تفریح به این منطقه می ‌روند. همچنین یکی از بهترین منطقه ‌ها برای عکاسی در شب های استانبول، تنگه بسفر است.

پل بسفر زیباترین پل استانبول در شب

 

کلاب‌ های شبانه

اگر برای گذراندن شبی پر خاطره و هیجان انگیز با دوستان و افراد خانواده خود به دنبال یک محیط شاد و جذاب می ‌گردید، کلاب‌ های شبانه در استانبول می ‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند. بیشتر کلاب ‌های شبانه استانبول تا صبح از مهمانان خود پذیرایی می ‌کنند و با پخش انواع موسیقی ‌های زنده، ساعات خوشی را برای آن ها به ارمغان می ‌آورند. افرادی که به رقص و پایکوبی و تفریحات شبانه علاقه دارند، می ‌توانند در این کلاب ‌ها از موسیقی های شاد لذت ببرند. همچنین می توانند از نوشیدنی‌ ها و غذا های خوشمزه این کلاب‌ ها هم میل کنند. البته به دلیل شلوغی این کلاب‌ ها مسافران حتماً باید از قبل جا رزرو کنند. از جمله کلاب‌ های استانبول، می ‌توان به کلاب بابل، آنجلیکا و کلاب رینا اشاره نمود.

کلاب‌ های شبانه

تماشای فواره موزیکال مقابل مسجد آبی

درست روبروی مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد، یک فواره موزیکال قرار دارد که در طول شب این منطقه را نورانی می‌ کند. علاوه بر زیبایی این فواره موزیکال، گردشگران می ‌توانند در خیابان ‌های اطراف هم قدمی بزنند و غذا های خوشمزه که در کافه ها و رستوران ‌های خیابانی عرضه می ‌شوند، امتحان کنند.

تماشای فواره موزیکال مقابل مسجد آبی

 کروز بر روی دریای مرمره

سوار شدن بر کروز بر روی دریای مرمره و تنگه بسفر خاطره‌ای است که هیچ وقت از خاطر گردشگران فراموش نمی ‌شود. کشتی سواری در شب آن هم در تنگه بسفر، یکی از بهترین تفریحات شبانه در استانبول است که حتماً باید آن را امتحان کنید. علاوه بر کشتی‌ های معمولی، کشتی ‌های کروز هم هستند که با سرو غذا های خوشمزه ترکی و پخش موسیقی، جذابیت کشتی سواری را برای گردشگران دوچندان می ‌کنند. در کنار دیدن دریا در شب و عکاسی از پل زیبای بسفر، می ‌توانید از امکانات تفریحی کشتی ‌ها نیز استفاده کنید و خاطرات خوشی را برای خودتان و افراد خانواده رقم بزنید.

 کروز بر روی دریای مرمره

 

شهربازی

از میان جاهای دیدنی استانبول در شب، می ‌توان به شهربازی ‌های معروف این شهر اشاره کرد که مکان خوبی برای تفریح خانواده ‌ها و تخلیه انرژی و هیجان بچه ‌ها هستند. اکثر شهربازی‌ های استانبول چرخ و فلک، ترن هوایی، مجموعه وحشت، رنجر، قالیچه پرنده و … دارند و گردشگران می‌ توانند ساعاتی پر انرژی را در این شهربازی‌ ها سپری کنند. از جمله شهربازی ‌های معروف استانبول نیز می ‌توان به ویالند، موی پارک، ویاپورت، بوستانسی، بابالو و شهربازی بستانجی اشاره کرد.

 

میدان تقسیم

میدان تقسیم یکی از بهترین و شلوغ‌ترین مکان ‌ها در استانبول برای شبگردی و تفریحات شبانه است. بسیاری از مسافران در این منطقه هتل رزرو می‌ کنند. به همین خاطر می ‌توانند برای پیاده‌روی شبانه و گشت و گذار در خیابان ‌های اطراف، خیلی راحت به میدان تقسیم بروند. با وجود رستوران ‌های بسیار با کیفیت و مراکز خرید معروف در این منطقه، بهترین شرایط برای شکم گردی، خرید و خوش‌گذرانی فراهم شده است.

میدان تقسیم

مراکز خرید استانبول

بسیاری از گردشگران ترجیح می ‌دهند شب‌ ها به سراغ مراکز خرید و بازار های استانبول بروند. مراکز خرید استانبول نیز در سرتاسر شهر پراکنده هستند و مسافران می‌ توانند با توجه به محل اقامت خود از مراکز خرید و امکانات رفاهی آن ها استفاده کنند. بعضی از مراکز خرید، سالن ‌های بازی، سالن سینما یا شهربازی سرپوشیده دارند. بعضی دیگر از این مراکز خرید دارای زمین بازی مخصوص کودکان، آکواریوم و فروشگاه ‌های زنجیره‌ای هستند؛ بنابراین می ‌توان گفت که مسافران می ‌توانند هر چیزی که نیاز دارند را در این مراکز خرید پیدا کنند و علاوه بر خرید، تفریح هم داشته باشند.

مراکز خرید استانبول

پل گالاتا

مسافرانی که تجربه سفر به استانبول را دارند، می ‌دانند که پیاده‌روی روی پل گالاتا آن هم در شب تا چه اندازه می ‌تواند جذاب باشد. این پل زیبا و تاریخی که نمای بسیار زیبایی از شهر استانبول قدیم و استانبول اروپایی را پیش روی مسافران قرار می ‌دهد، می‌ تواند برای گردش در شب بسیار مناسب باشد. همچنین وجود رستوران ‌های با کیفیت در زیر این پل و کافه‌ های شبانه، فرصت مناسبی را برای مسافران فراهم می ‌کند تا غذا های خوشمزه ترکیه را هم امتحان کنند.

پل گالاتا

خیابان ایستیکلاال

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول در شب، خیابان استقلال است. این خیابان که همیشه شلوغ و پر تردد است، مملو از کافه‌ ها، رستوران ‌ها و جاذبه‌ های تاریخی است که دیدن آن ها برای مسافران همیشه جذابیت دارد. مخصوصاً اینکه بخواهند در طول شب از این خیابان دیدن کنند.

خیابان ایستیکلاال

پل بغاز

شهر استانبول به خاطر اینکه در کنار دریا قرار دارد، در واقع به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می ‌شود و دارای پل ‌های تاریخی و پل ‌های مدرن زیادی است. یکی از این پل‌ های زیبا، پل بغاز است که برای عبور و مرور وسایل نقلیه ساخته شده است. اگرچه مسافران نمی ‌توانند از روی این پل پیاده‌روی کنند، اما می ‌توانند در ساحل اورتاکوی بنشینند و علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌ های منطقه بشیکتاش، پل بغاز را نیز از نزدیک تماشا کنند.

پل بغاز

حمام ترکی

اگر از گشتن در شهر شلوغ استانبول خسته شده‌اید و می ‌خواهید ساعاتی را به استراحت بپردازید، توصیه ما به شما این است که سری به حمام ترکی بزنید، از ماساژ‌ های آرام بخش و شستشوی بدن ببرید. بیشتر توریست ‌ها علاقه دارند به این حمام ‌ها که در شهر استانبول شهرت خاصی دارند، بروند و علاوه بر آشنایی با آداب و رسوم مردم قدیم این شهر، ماساژ بگیرند و قوای از دست رفته خود را بازیابند.

حمام ترکی

موزه پرا

یکی از زیباترین موزه ‌های استانبول موزه پرا است که در روز های جمعه تا ساعت ۱۰ شب، پذیرای گردشگران است. بنابراین اگر فرصت کافی برای دیدن موزه‌ ها را نداشته ‌اید، می‌ توانید دیدن موزه پرا را به شب موکول کنید.

موزه پرا

کاراکوی

منطقه کاراکوی استانبول که نزدیک بندرگاه‌ های مهم این شهر قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین نقاط شهر برای گشت و گذار در شب است. رستوران ‌ها، کافه ‌ها و بوتیک‌ های متعددی در این منطقه قرار گرفته‌اند که گردشگران می ‌توانند در طول شب از این مکان ‌ها دیدن کنند. این محله که از قرن نوزدهم میلادی و دوره بیزانس به جامانده یکی از محله‌ های تاریخی شهر استانبول است. بنا های تاریخی زیادی هم در این منطقه قرار گرفته‌اند. گردشگران می ‌توانند به کتابخانه ‌ها، گالری ‌ها، کتاب‌فروشی ‌ها، موزه و نمایشگاه ‌های هنری بروند. حتی برای خرید سوغاتی می ‌توانند به فروشگاه ‌های جذاب این منطقه سری بزنند.

کاراکوی

میدان سلطان احمد

میدان سلطان احمد یکی از مراکز مهم اجتماعی مردم ترکیه در زمان‌ های دور بوده است. گردشگرانی که بخواهند در طول شب از مکان ‌های تاریخی دیدن کنند، حتماً باید میدان سلطان احمد یا هیپودروم را ببینند. وجود ستون‌ های بلند سرپانتین، ابلیسک مصری، فواره آلمانی و … جزو ویژگی ‌های این میدان است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

میدان سلطان احمد

 ارتاکوی

محله ارتاکوی استانبول یکی از زیباترین محله ‌ها است که در منطقه ساحلی بشیکتاش قرار گرفته است. این محله که زیر پل بسفر قرار گرفته در نزدیکی مسجد ارتاکوی هم قرار دارد. منطقه ارتاکوی جزو مناطق توریستی استانبول است که در بخش اروپایی واقع شده. رستوران ‌های زیبای ساحل ارتاکوی و تماشای مناظر تنگه بسفر برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. فروشگاه‌ ها و کتاب‌فروشی ‌های زیادی هم در این منطقه هستند که گردشگران می ‌توانند از آن ها دیدن کنند.

ارتاکوی

 

جزایر شهری

یکی دیگر از جا های دیدنی استانبول که دیدن آن ها در شب جذابیت بسیاری دارد، جزایر استانبول است. جزایر شهری استانبول که منطقه مسکونی هستند، دارای امکانات رفاهی برای پذیرایی از گردشگران هستند. این شهر زیبا ۱۱ جزیره کوچک و بزرگ دارد که گردشگران می ‌توانند از آن ها دیدن کنند. بزرگترین جزیره استانبول جزیره بیوک آدا است که جزو مجمع الجزایر پرنس محسوب می ‌شود. نزدیک‌ترین جزیره نیز بورگاز آدا است که فاصله کمی تا استانبول دارد. جزیره کاشیک نیز تنها برای مسافرانی قابل دیدن است که از طریق تورهای گردشگری به استانبول می‌ روند.

Urban islands

اسمالی مشیت

محله اسمالی مشیت یکی از محله ‌های قدیمی استانبول است. این محله زیبا که در نزدیکی خیابان استقلال قرار گرفته دارای ساختمان‌ های بسیار زیبایی است. اما از سال ۱۹۲۰ میلادی شهرت زیادی بین گردشگران پیدا کرده است. این محله دارای خانه ‌های رنگارنگی است که برای تفریح و گردش مناسب است. کافه ‌ها و رستوران ‌های این منطقه هم شکل و شمایل جالبی برای مسافران دارند. خانه‌ های رنگی محله اسمالی مشیت به خاطر رنگ ‌های جالبی که دارند، برای مسافران جذاب هستند. به همین خاطر می ‌توان آن را جزو جا های دیدنی استانبول در شب معرفی کرد.

اسمالی مشیت

بار های روی پشت بام بیوگلو

منطقه بیوگلو برای گردشگرانی که شب را برای تفریح و گشت و گذار در استانبول انتخاب می‌ کنند، بسیار جذاب است. بعضی از بار ها و رستوران ‌های این منطقه که روی پشت بام قرار گرفته‌اند، منظره بسیار زیبایی از شب ‌های استانبول را تماشاگران مسافران قرار می ‌دهند. البته یکی از معایب این بار ها این است که افرادی که در هتل‌ های نزدیک این منطقه زندگی می ‌کنند از دست سر و صدای زیاد مردم در این بار های شبانه کلافه می‌ شوند.

بار های روی پشت بام بیوگلو

کادیکوی

مرحله کادیکوی استانبول نیز یکی از جا های دیدنی این شهر زیبا در شب است. این محله در بخش آسیایی قرار گرفته و یک خیابان عریض است که مراکز خرید و بازار های متعددی در کنار آن قرار گرفته اند. سواحل زیبای کادیکوی هم برای تفریحات شبانه مناسبند.

کادیکوی

بازار بزرگ

بازار بزرگ استانبول یا همان بازار معروف سنتی سرپوشیده مکان خوبی برای گشت و گذار تفریح و خرید است. این بازار که از عتیقه گرفته تا پوشاک‌ های برند ترکی را به فروش می‌ رساند، محل مناسبی برای گشت و گذار در شهر استانبول آن هم در شب است. توجه کنید که بازار بزرگ استانبول یکشنبه ‌ها تعطیل است. اما همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر باز است.

بازار بزرگ

کاخ کمینسکی چراغان

کاخ کمینسکی چراغان یکی از کاخ‌ های به جا مانده از دوران عثمانی در استانبول است که این روز ها تبدیل به یک هتل ۵ ستاره شده است. این کاخ که در منطقه بشیکتاش و ارتاکوی قرار گرفته، در نزدیکی ساحل اروپایی بسفر هم قرار دارد. طراحی بسیار زیبا و معماری آن به قدری شگفت انگیز است که حتماً در سفر خود به استانبول باید از آن دیدن کنید.

کاخ کمینسکی چراغان

نمایش‌ های سنتی ترکیه

یکی از جذابیت‌ های گشتن در سواحل تنگه بسفر دیدن نمایش ‌های سنتی و جذاب ترکی است. یکی از این نمایش ‌ها مربوط به خیمه شب بازی می ‌شوند و بعضی دیگر نمایش ‌هایی هستند که شامل رقص و آواز می ‌شوند. نمی‌ توان از نمایش‌ های سنتی صوفیان نیز چشم پوشی کرد. زیرا گردشگران می ‌توانند در سالن ‌های تئاتر رقص زیبای سماع دراویش را ببینند و از آن لذت ببرند.

نمایش‌ های سنتی ترکیه

برج دختر در منطقه اسکودار

برج دختر یکی از دیدنی‌ترین مناطق شهر استانبول است که گردشگران می‌ توانند برای تماشای غروب آفتاب و دیدن مناظر زیبای شهر استانبول در شب به آنجا بروند. این بنای تاریخی که در قرن چهارم ساخته شده در یک جزیره کوچک قرار دارد. یکی از بهترین مکان ‌ها برای عکاسی از استانبول زیبا در شب برج دختر است و یک رستوران در طبقه بالای برج قرار گرفته که نمای بسیار زیبایی دارد.

برج دختر در منطقه اسکودار

برج گالاتا؛ منطقه‌ای برای عکاسی در شب

تاریخ ساخت این برج به سال ۱۳۸۴ میلادی می ‌رسد. این برج ۶۷ متر ارتفاع دارد. در گذشته برای رصد کردن عبور و مرور دریایی و جابجا شدن کشتی ‌ها از آن استفاده می ‌شد. برج گالاتا دارای ۹ طبقه و وزنی معادل ۱۰ هزار تن است. برج گالاتا دارای یک رستوران بزرگ است که در بالای آن قرار گرفته و مناظر اطراف را با زیبایی هرچه تمام‌تر به رخ گردشگران می ‌کشد.

برج گالاتا؛ منطقه‌ای برای عکاسی در شب

پیرلوتی؛ تماشای گلدن هورن در شب

یکی از محل ‌های زیبایی که گردشگران می ‌توانند در شب‌ های استانبول از آن دیدن کنند، تپه پیرلوتی است که به نام یک رمان نویس فرانسوی شناخته می‌ شود. چشم انداز بسیار زیبایی از گلدن هورن یا شاخ طلایی روبروی این تپه قرار دارد و مسافران می ‌توانند از روی این تپه، چراغ‌ های نورانی شهر را ببینند و عکس ‌های زیبایی از سفر خود ثبت کنند.

پیرلوتی؛ تماشای گلدن هورن در شب

تپه چاملیجا بر فراز شب ‌های استانبول

تپه چاملیجا یا بام استانبول از دو تپه بویوک چاملیجا و کوچوک چاملیجا تشکیل شده است. مسافرانی که بخواهند مناظر زیبای شهر استانبول را در شب ببینند، حتماً باید به تپه‌ های چاملیجا سر بزنند. در این منطقه رستوران‌ های با کیفیتی قرار دارند که انواع غذا های سنتی و بین‌المللی را سرو می ‌کنند. برج چاملیجا نیز که یکی از برج ‌های بلند استانبول است که ۴۵ طبقه بالای زمین دارد. گردشگران می ‌توانند به این برج هم سری بزنند و چند ساعتی را به استراحت و تفریح بگذرانند.

تپه چاملیجا بر فراز شب ‌های استانبول

پارک و بیشه فتحی پاشا مناظر باشکوه در کنار طبیعت

پارک و بیشه فتحی پاشا در شهر استانبول یکی دیگر از مناطق پرهیاهو، شلوغ و پر جنب و جوش این شهر است که مسافران همیشه علاقه دارند آنجا را ببینند. طبیعت بسیار زیبا و شگفت انگیز این منطقه برای همه گردشگران جالب است. این پارک نمای بسیار زیبایی از مسجد سلطان احمد پیش روی مسافران قرار می ‌دهد. این پارک در محله اسکودار قرار گرفته و به وسایل حمل و نقل عمومی هم دسترسی خوبی دارد. کافه‌ ها، رستوران ‌ها و زمین‌ های بازی و ورزشی نیز در این پارک قرار گرفته‌اند.

پارک و بیشه فتحی پاشا مناظر باشکوه در کنار طبیعت

کلام آخر

بسیاری از گردشگران هستند که در کل در طول روز از جاذبه‌ های گردشگری مقصد خود دیدن می ‌کنند و شب هنگام استراحت می ‌کنند. اما استانبول یک شهر زنده و پر جنب و جوش است که در طول شب هم شگفتی‌ هایی برای گردشگران دارد. به همین خاطر ما سعی کردیم، بعضی از جا های دیدنی استانبول در شب را معرفی کنیم تا در صورت سفر به این شهر زیبا، برای تفریحات شبانه هم ایده‌ هایی داشته باشید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید