جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم (آدرس و عکس)

استانبول ترکیه جاذبه های گردشگری
جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم (آدرس و عکس)

میدان تقسیم یکی از اصلی‌ترین مناطق شهر استانبول است که هر گردشگری در طول سفر خود به ترکیه، حتماً از آنجا دیدن می ‌کند. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم را در این نوشتار از پته به شما معرفی کنیم.

میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم یا تقسیم در شهر استانبول و در قسمت اروپایی آن قرار گرفته است. این میدان مهم و تاریخی در محله بی اوغلو استانبول واقع شده است. به دلیل اینکه میدان تکسیم دارای یک موقعیت استراتژیک است، اهمیت زیادی برای مردم شهر استانبول و کشور ترکیه دارد. البته جاذبه ‌های گردشگری زیادی هم در نزدیکی میدان و خیابان تکسیم استانبول قرار دارند.

گردشگران می ‌توانند در سفر خود به ترکیه با یک تیر چند نشان بزنند و علاوه بر دیدن میدان تقسیم، جاهای دیدنی استانبول نزدیک این میدان را هم ببینند. به دلیل اینکه یادبود جمهوریت یکی از آثار تاریخی مهم ترکیه در میدان تقسیم قرار گرفته و اتفاق ‌های سیاسی و تاریخی بسیاری در طول تاریخ ترکیه در این میدان افتاده است، برای مردم شهر استانبول اهمیت زیادی دارد.

 

یادبود جمهوریت

یادبود جمهوریت که توسط یک مجسمه ساز ایتالیایی ساخته شده، یک طرح دو طرفه است که مصطفی کمال آتاتورک را نشان می ‌دهد. در این یادبود آتاتورک در حال رهبری سربازان خود است. در اطراف این میدان گل فروشی، کافی شاپ، هتل‌ های بسیار لوکس و مدرن، جاذبه ‌های گردشگری و مراکز خرید مهمی وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می ‌کنیم.

یادبود جمهوریت ترکیه

خیابان استقلال

یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم، خیابان استقلال است که از معروف‌ترین خیابان‌ های استانبول محسوب می ‌شود. این خیابان که در طول شبانه روز همیشه شلوغ و پر جنب و جوش است، محل پیاده‌روی و گشت و گذار مردم شهر استانبول و مسافرانی است که به این شهر سفر می ‌کنند.

به خاطر وجود تعداد زیاد مراکز خرید، رستوران ‌ها، فروشگاه ها و سینما ها در این خیابان زیبا و سنگفرش شده، آنجا همیشه شلوغ است. خیابان استقلال در بخش جنوبی میدان تقسیم قرار گرفته و سرتاسر آن پوشیده از ساختمان ‌هایی است که مربوط به دوران عثمانی می ‌شوند. بسیاری از بستنی فروشی ‌ها، رستوران های کباب ترکی‌ و باقلوا فروشی‌ های معروف شهر استانبول، در خیابان استقلال هستند. نوازندگان و خوانندگان خیابانی هم در این خیابان زیاد دیده می ‌شوند.

خیابان استقلال ترکیه

کاخ دلما باغچه

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم، کاخ دلما باغچه است که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است. دستور ساخت این کاخ زیبا و بزرگ را سی و یکمین پادشاه عثمانی یعنی سلطان عبدالمجید اول داده است. گفته می ‌شود برای ساخت بخش‌ های مختلف این کاخ تاریخی، ۳۵ تن طلا استفاده شده است.

در گذشته کاخ دلما باغچه محل زندگی ۶ پادشاه دوران عثمانی بوده و پس از اینکه مصطفی کمال آتاتورک رئیس جمهور ترکیه شد، تابستان ها در این کاخ اقامت می ‌کرد. محل فوت آتاتورک نیز در همین کاخ بوده است. افرادی که بخواهند از میدان تقسیم تا کاخ دلما باغچه پیاده‌روی کنند، می ‌توانند پس از ۲۰ دقیقه به این مکان گردشگری برسند. مجسمه‌ های بسیار زیبا و باشکوه، فرش ‌های دستباف، انواع شیشه کاری ‌ها، آثار تاریخی و دیوار ها و سقف ‌های طلاکاری شده، چشم گردشگران را به خود خیره می ‌کنند.

کاخ دلما باغچه

پارک تکسیم گزی

پارک تکسیم گزی که در بخش شرقی میدان تقسیم واقع شده، یک پارک بسیار زیبا و سرسبز است که مسافران می ‌توانند در حین گشت و گذار در مراکز خرید و دیدن جاذبه ‌های گردشگری، ساعتی را هم در این پارک استراحت کنند. این پارک که در گذشته یک پادگان نظامی بوده، توسط معماران فرانسوی و در سال ۱۹۴۳ ساخته شده است. به دلیل اینکه میدان تقسیم در یکی از شلوغ‌ترین محله ‌های استانبول قرار گرفته، دیدن یک پارک سرسبز و کوچک در این محله می ‌تواند برای مسافران جالب باشد.

پارک تکسیم گزی

 

برج گالاتا

یکی از معروف ترین جاذبه‌ های گردشگری استانبول و کشور ترکیه برج گالاتا است که در نزدیکی میدان تقسیم قرار گرفته است. برج گالاتا ۷۰۰ سال پیش ساخته شده و هنوز هم یکی از نماد های شهر استانبول محسوب می ‌شود. در گذشته هدف از ساخت برج گالاتا استفاده نظامی و نگهبانی بوده است.

این برج که ۹ طبقه دارد، روزگاری شاهد پرواز یک دانشمند ترک به نام احمد چلبی بوده که از بال ‌های مصنوعی برای پرواز از بالای برج استفاده کرده بود. به خاطر نمای بسیار زیبایی که شهر استانبول از بالای برج گالاتا دارد، بیشتر مسافران ترجیح می ‌دهند پس از دیدن میدان تقسیم، ۲۰ دقیقه پیاده‌ روی کنند و به بالای این برج بروند تا بتوانند نمایی ۳۶۰ درجه از زیبایی ‌های استانبول را زیر پای خود داشته باشند. یک رستوران نیز در این برج وجود دارد که گردشگران می ‌توانند در آنجا استراحت کنند و خوراکی ‌های خوشمزه ترکیه‌ای را هم امتحان کنند.

برج گالاتا

کلیسای هاگیا تریادا

از دیگر جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم که در بخش غربی میدان قرار گرفته، این کلیسای یونانی بسیار منحصر به فرد است. نام دیگر این کلیسا کلیسای تثلیث مقدس است و در سال ۱۸۸۰ ساخته شده است. معماری این کلیسا به سبک نئوباروک است.

در حال حاضر نیز افرادی که یونانی هستند و در ترکیه زندگی می ‌کنند از این کلیسا برای عبادت استفاده می ‌کنند. اما گردشگران و توریست ‌ها هم می ‌توانند طراحی‌ های داخلی و محیط تماشایی و زیبای این کلیسا را از نزدیک ببینند. ورودی کلیسا رایگان است و دسترسی خوبی هم به ایستگاه مترو در میدان تقسیم دارد.

کلیسای هاگیا تریادا

مرکز فرهنگی آتاتورک

مرکز فرهنگی آتاتورک همیشه پذیرای توریست ‌های زیادی است که از شهر استانبول دیدن می ‌کنند. در این مرکز هر ساله فستیوال‌ ها و جشن‌ های زیادی برگزار می ‌شود. معمولاً نمایش باله، تئاتر، کنسرت موسیقی و فستیوال ‌های معروف ترکیه در این محل برگزار می ‌گردند.

به همین خاطر محبوبیت زیادی بین توریست‌ ها و هنرمندان ترکیه دارد. اما به خاطر معماری بی‌نظیری که بنای این ساختمان دارد، برای هر گردشگری جذاب است. فاصله این مرکز فرهنگی تا میدان تقسیم تنها ۳ دقیقه است و گردشگران می ‌توانند در طول گشت و گذار خود در این میدان تاریخی، سری هم به مجموعه فرهنگی آتاتورک بزنند.

مرکز فرهنگی آتاتورک

کلیسای سنت آنتونی آو پادوا

با توجه به اینکه مسیحیان به 3 دسته تقسیم می ‌شوند، هر کدام از این گرایش ‌ها دارای کلیسا های مخصوص به خود هستند. کلیسای سنت آنتونی آو پادوا بزرگترین کلیسا در شهر استانبول و کشور ترکیه است که مخصوص مسیحیان کاتولیک است. این کلیسا در سال ۱۷۲۵ ساخته شده، اما مجدداً در سال ۱۹۱۲ تخریب و مورد بازسازی قرار گرفته است.

معماری این کلیسا به سبک نئوگوتیک است. در حال حاضر ایتالیایی‌ هایی که در استانبول مقیم هستند، برای برگزاری مراسم مذهبی خود به این کلیسا مراجعه می‌کنند. معماری بسیار زیبای این کلیسا به خاطر رنگ جالب و پنجره‌ های گرد و زیبای آن بسیار جذاب است. در سال ‌های گذشته پاپ بیست و سوم به مدت ۱۰ سال، قبل از رسیدن به مقام پاپ در این کلیسا زندگی کرده است. فاصله این کلیسا تا میدان تقسیم پیاده ۱۰ دقیقه است.

کلیسای سنت آنتونی آو پادوا

موزه پرا

شهر استانبول در هر گوشه خود یک موزه دارد که بسیاری از آن ها در نزدیکی میدان تقسیم قرار گرفته اند. موزه پرا که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده، یکی از موزه‌ های نزدیک میدان تقسیم است که ۱۵ دقیقه با آن فاصله دارد. آثار بسیار مهمی از هنرمندان سراسر جهان در این موزه قرار دارد و همچنین نمایش‌ های مهم هنرمندان ترکی نیز در این موزه به نمایش در می‌آیند.

موزه پرا استانبول

موزه معصومیت

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید یک نویسنده ترکی موزه معصومیت را تأسیس کرده است. این نویسنده تمام المان ‌های موجود در داستان معروف خود که برنده جایزه نوبل شد را در این موزه جمع‌آوری کرده است. با توجه به اینکه داستان این رمان عاشقانه مربوط به عشق یک مرد ثروتمند استانبولی به یک زن فقیر است، تمام جزئیاتی که در داستان وجود دارند، تمام وسایل شخصیت‌ های رمان و … در این موزه در معرض دید تماشاگران قرار داده شده است. خانه‌ای که این موزه در آنجا تأسیس شده، یک خانه قدیمی است که در قرن نوزدهم ساخته شده است. فاصله این موزه نیز تا میدان تقسیم ۱۰ دقیقه است.

 

خیابان فرانسوی

از زیباترین و شلوغ‌ترین خیابان‌ های نزدیک میدان تقسیم که هم برای مردم استانبول هم گردشگران جذابیت زیادی دارد، خیابان فرانسوی است. این خیابان که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده، با نام خیابان الجزایر نیز در بین استانبولی ‌ها معروف است.

هتل‌ های معروف، چند تئاتر و سینما در این خیابان قرار دارند که باعث شلوغی و جذابیت بیشتر آن شده اند. خیابان فرانسوی هم فاصله کمی تا میدان تکسیم و جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم دارد. گردشگران می ‌توانند پس از ۵ دقیقه پیاده‌روی از خیابان فرانسوی خود را به میدان تقسیم برسانند.

خیابان فرانسوی

سواحل زیبای نزدیک میدان تقسیم

فاصله میدان تقسیم تا سواحل زیبای دریای مرمره بسیار کم است. گردشگرانی که برای دیدن نماد جمهوریت به میدان تکسیم می ‌روند یا قصد گشت و گذار در خیابان‌ های زیبای اطراف را دارند و چند ساعتی را به خرید گذرانده‌اند، می ‌توانند خیلی راحت به سواحل زیبایی که در این نزدیکی قرار گرفته‌اند، مراجعه کنند و از تفریحات ساحلی لوکس هم استفاده کنند.

بیشتر سواحل این منطقه ۳۰ الی ۴۵ دقیقه تا میدان فاصله دارند. از جمله ساحل ‌های معروف نزدیک میدان تکسیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساحل فلوریا
  • ساحل جاده بوستان
  • ساحل کیلیوس

مراکز خرید اطراف میدان تقسیم

در بخش ‌های پیش هم اشاره کردیم که به دلیل اهمیت سیاسی و اقتصادی میدان تقسیم و خیابان‌ های اطراف آن، مراکز مهم تجاری اداری و جاذبه‌ های گردشگری زیادی در این منطقه واقع شده‌اند. مراکز خرید بسیار معروفی در نزدیک میدان تقسیم هستند که برند های معروف ترکی و سایر برند های معروف کشور های دیگر را به فروش می ‌رسانند. علاوه بر مراکز خرید معروف استانبول، برند هایی چون برند پاستل، کتون، زارا، ال سی، مک، وای کی کی، ماوی و اچ اند ام، در اطراف میدان تقسیم دارای فروشگاه هستند. اما از مراکز خرید معروف خود ترکیه که فاصله کمی تا میدان تقسیم دارند و مسافران می ‌توانند پس از چند دقیقه پیاده‌روی خود را به این مناطق برسانند، می ‌توان به مراکز خرید زیر اشاره کرد.

  • مرکز خرید دمیرون
  • مرکز خرید جواهر
  • مرکز خرید کانیون
  • مرکز خرید نیشانتاشی
  • مرکز خرید ایستینی پارک

۲۰ جای دیدنی استانبول نزدیک میدان تقسیم همراه با عکس و نقشه

مکان های دیدنی استانبول این قطب زیبای گردشگری در خاورمیانه بسیار زیاد است؛ اما اگر بخواهیم لیستی از بهترین ها را به شما معرفی کنیم، قطعا لیست زیر بهترین جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تقسیم است.

محله‌ های جهانگیر و چوکور جوما

محله جهانگیر در استانبول در محله بی اغلو قرار گرفته است. این محله بین میدان تقسیم و میدان کاباتاش قرار گرفته. به خاطر وجود پارک‌ ها و کافه ‌های خیابانی در محله جهانگیر، بسیاری از گردشگران در سفر خود به استانبول از آنجا دیدن می‌ کنند. محله چوکور جوما نیز در فاصله بین محله جهانگیر تا گالاتاسرای قرار گرفته است.

به همین خاطر گردشگرانی که به این منطقه بروند، می ‌توانند در خیابان ‌های زیبای آنجا گردش کنند و در کافه‌ های پر زرق و برق این محله ساعتی استراحت کنند. در محله چوکور جوما، فروشگاه ‌ها و عتیقه فروشی‌ های زیادی هستند که مسافران می ‌توانند برای خرید سوغاتی به آن ها مراجعه کنند.

محله‌ های جهانگیر و چوکور جوما

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از جاذبه‌ های دیدنی این شهر تاریخی است. این بازار سرپوشیده که ۳۰۰۰ حجره دارد، یکی از قدیمی‌ترین بازار های جهان است و به عنوان اصلی‌ترین مرکز خرید شهر استانبول شناخته می ‌شود. بازار بزرگ استانبول در منطقه بین مسجد نور عثمانیه و مسجد بایزید قرار گرفته است. مسافرانی که برای گشت و گذار در د ایاصووفیه و مسجد آبی به این منطقه می ‌روند، می ‌توانند سری هم به بازار بزرگ استانبول بزنند. کالا هایی مانند فرش ‌های سنتی دستبافت، وسایل چرمی، صنایع دستی کشور ترکیه، اشیاء عتیقه و سایر وسایل دیگر در این بازار مانند پوشاک ‌های ترکی به فروش می ‌رسند.

بازار بزرگ استانبول

موزه راحمی ام.کوچ

موزه راحمی ام.کوچ یکی از موزه ‌های صنعتی شهر استانبول است که درباره تاریخ ترکیه و ساخت وسایل حمل و نقل و صنعت ارتباطات است. این موزه در سال ۱۹۹۱ میلادی ساخته شده است. اما سال افتتاح آن ۱۹۹۴ است. این موزه در نزدیکی هاسکوی یعنی ساحل منطقه شمالی گلدن هورن قرار گرفته است. این موزه دارای دو بنا است که گردشگران می ‌توانند از آن دیدن کنند. اشیائی مانند اتومبیل‌ های قدیمی مسابقه‌ای، انواع قایق، کشتی، موتور سیکلت، اتومبیل ‌های اسپرت و کوپه، ابزار آلات علمی، قطعات اتومبیل و هواپیما و … در این موزه نگهداری می‌ شوند.

موزه راحمی ام.کوچ

خانه موزه مولوی گالاتا

خانه موزه مولوی گالاتا در خیابان استقلال واقع شده است و یکی از جا های دیدنی معروف شهر استانبول است. این موزه که در نزدیکی برج گالاتا قرار گرفته در گذشته خانه سماع استانبول بوده است. این موزه در سال ۱۴۹۱ میلادی ساخته شده و دراویش ترک در آن زمان در این خانقاه جمع می‌ شدند. خانه موزه مولوی به خاطر یک حادثه آتش سوزی به صورت کامل ویران شد. اما در سال ۱۹۵۷ مجدداً بازسازی و بازگشایی شد.

خانه موزه مولوی گالاتا

 

موزه هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن استانبول در سال ۱۹۸۷ بازگشایی شد. این موزه از هنر های معاصر استانبول نگهداری می ‌کند و آن ها را در معرض دید گردشگران قرار می ‌دهد. البته بازگشایی و افتتاح رسمی این موزه در سال ۲۰۰۴ بوده است و در حال حاضر آثار هنرمندان معاصر در آنجا نگهداری می‌ شود. این موزه دارای یک کتابخانه بزرگ، سالن پخش فیلم و گالری نقاشی‌ های معروف هنرمندان معاصر است. گردشگران می ‌توانند در روز های سه‌شنبه تا جمعه برای دیدن این موزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر به موزه هنر مدرن بروند.

موزه هنر مدرن استانبول

پارلمان ترکیه؛ یک مکان سیاسی در دل شهر

پارلمان ترکیه به خاطر دارا بودن یک ساختمان زیبا و معماری منحصر به فرد برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. این پارلمان که در نزدیکی میدان تقسیم قرار گرفته یکی از جاذبه ‌های تاریخی و گردشگری است. مسافران می ‌توانند در طول سفر خود به استانبول و گشت و گذار در میدان تقسیم از پارلمان ترکیه و معماری شاهانه آن هم دیدن کنند.

پارلمان ترکیه؛ یک مکان سیاسی در دل شهر

چگونه به میدان تقسیم برویم؟

گردشگران و مسافرانی که قصد دیدن میدان تقسیم و جاذبه ‌های دیدنی اطراف آن را دارند، برای رسیدن به میدان تقسیم باید به منطقه بی اوغلو بروند. این منطقه که در استانبول اروپایی قرار گرفته است به ایستگاه اتوبوس و مترو دسترسی خوبی دارد. البته عبور و مرور خودرو در میدان تقسیم انجام نمی ‌شود. اما مسافران می ‌توانند از طریق تراموا و قطار کابلی، همچنین مترو، تاکسی و اتوبوس خود را به میدان تقسیم برسانند.

 مترو

مسافرانی که بخواهند پس از رسیدن به استانبول از مترو برای رفتن به میدان تقسیم استفاده کنند، می‌ توانند از خط قرمز M1A در فرودگاه آتاتورک استفاده کنند، در ایستگاه هجدهم یعنی ایستگاه ینی کاپی پیاده شوند و مجدداً باید سوار مترو M2 شوند و در ایستگاه پنجم به ایستگاه تقسیم بروند.

تاکسی

تاکسی ‌های شهری برای رفتن به میدان تقسیم بهتر هستند. ایستگاه تاکسی میدان تقسیم تا شمال میدان ۱۳۰ متر فاصله دارد. دو خط تاکسی در میدان تقسیم هستند که مسافران را در این منطقه جابجا می ‌کنند. به نام ‌های:

  • تقسیم- آکسرای
  • شیشلی- آمینونو

قطار کابلی

مسافرانی که در هتل‌ های نزدیک محله سلطان احمد اقامت دارند، برای رسیدن به میدان تقسیم می ‌توانند از تراموا یا قطار کابلی استفاده کنند. خط T1 در ایستگاه سلطان احمد، مسافران را به ایستگاه دانشگاه معمار سینان می ‌برد. مسافران می ‌توانند در آنجا پیاده شوند و یک کیلومتر پیاده حرکت کنند تا به میدان تقسیم برسند. البته مسافران می‌ توانند با استفاده از قطار کابلی به ایستگاه کاباتاس بروند و در آنجا مجدداً سوار خط F1 فونیکولار شده و پس از دو دقیقه به ایستگاه میدان تقسیم برسند.

اتوبوس

یکی از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استانبول اتوبوس است که در همه جا ایستگاه دارد. ایستگاه اتوبوس میدان تقسیم نزدیک خیابان جمهوریت قرار دارد. مسافران می ‌توانند از هر جای استانبول با اتوبوس به این ایستگاه بروند و نهایتاً ۱۵۰ متر پیاده‌روی کنند تا به میدان تقسیم برسند.

 

سخن آخر

میدان تقسیم یکی از معروف‌ترین و زیباترین محله ‌های شهر استانبول است و به خاطر اینکه جاذبه ‌های گردشگری، مراکز خرید و هتل‌ های معروفی در این منطقه قرار گرفته‌اند، گردشگران در طول سفر خود به استانبول حتماً سری به این میدان می ‌زنند. به همین خاطر ما در این نوشتار بعضی از جا های دیدنی استانبول نزدیک تکسیم را معرفی کردیم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید