جذاب‌ترین جاهای دیدنی استانبول ۱۴۰۳ + تصویر

استانبول ترکیه جهان‌گردی
جذاب‌ترین جاهای دیدنی استانبول ۱۴۰۳ + تصویر

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان که به دلیل هم جواری با کشور عزیزمان ایران مسافران زیادی را از کشورمان به سوی این شهر زیبای خاورمیانه می کشاند. اگر می ‌خواهید با معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید، وقت را از دست ندهید و پس از مطالعه این مطلب اقدام به خرید بلیط هواپیما استانبول از سایت پته کنید و با محبوب‌ ترین و دیدنی‌ ترین جاهای تفریحی استانبول آشنا شوید.

مهم ترین جاهای دیدنی استانبول 

استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه است که به دلیل اتفاق ‌های مهم تاریخی و سیاسی که در این شهر افتاده، دارای جاذبه‌های دیدنی و مناطق گردشگری بسیار شناخته شده و معروفی است. اگر با خرید تور گشت شهری استانبول قصد دارید به این شهر زیبای اروپایی سفر کنید و مکان‌ های دیدنی استانبول را از نزدیک ببینید، بهتر است ابتدا راهنمای گردشگری استانبول را مطالعه کنید تا بتوانید در طول مدت سفر خود به ترکیه، تمام مکانهای گردشگری استانبول ببینید و با آن ها آشنا شوید. بعضی از جاهای گردشگری ترکیه استانبول از نظر تاریخی اهمیت بیشتری نسبت به سایر مکان‌های گردشگری دارند. به همین خاطر ما ابتدا به این جاذبه‌ ها اشاره می‌کنیم و در نهایت مکان ‌های تاریخی، موزه ‌ها، بازار های سنتی و … را معرفی می ‌کنیم.

مسجد ایاصووفیه استانبول

یکی از بهترین و زیباترین مکان ‌های دیدنی استانبول مسجد ایاصووفیه است. این مسجد بعد از میلاد مسیح ساخته شده است و در گذشته به عنوان بزرگترین کلیسای ارتودکس در جهان شناخته می‌شد. اما در زمان حکومت امپراتوری عثمانی به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می‌گرفت و در نهایت در سال ۱۹۳۵ توسط رهبر جمهوری‌خواه ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک تبدیل به موزه شد.

مسجد ایاصووفیه استانبول

کاخ توپکاپی در استانبول ترکیه

یکی دیگر از کاخ‌ های بزرگ شهر استانبول که جزو مهمترین مناطق توریستی و جاهای دیدنی استانبول شناخته می ‌شود، کاخ توپکاپی است. این کاخ محل اقامت و حکومت پادشاهان دوران عثمانی بوده است و خانواده حاکمان عثمانی به همراه خانواده ‌ها و بزرگان نظامی در این کاخ زندگی می ‌کردند. آثار اسلامی به جا مانده از آن دوران نشان می‌ دهد که جاهای گردشگری استانبول تا چه اندازه اهمیت دارند. امروزه یک موزه هم در این کاخ وجود دارد که گردشگران می ‌توانند از آن دیدن کنند.

کاخ توپکاپی در استانبول ترکیه

مسجد آبی استانبول

اگر به دنبال زیباترین جاهای دیدنی استانبول می‌گردید، مسجد آبی استانبول یا مسجد سلطان احمد جزو کم نظیرترین معماری ‌های به جا مانده از دوران گذشته است که در محله سلطان احمد قرار گرفته و برای مسافران و توریست ها از جذابیت بالایی برخوردار است. این مسجد در ابتدای قرن هفدهم میلادی زمان حکومت احمد شاه عثمانی ساخته شد و امروزه هم علاوه بر عبادت برای مقاصد گردشگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسجد آبی استانبول

برج گالاتا در استانبول ترکیه

جاهای دیدنی استانبول به قدری زیاد هستند که در یک مقاله کوتاه نمی ‌توان به همه آن ها اشاره کرد. اما ما تصمیم گرفته‌ایم با معرفی جاهاي تفریحی استانبول که شناخته شده‌تر هستند، به شما کمک کنیم تا راحت‌تر بتوانید برای گشت و گذار در این شهر زیبا بهترین جاهای دیدنی استانبول را انتخاب کنید. برج گالاتا نیز یکی از دیدنیهای استانبول است که ۷۰۰ سال قبل ساخته شده است. این برج تاریخی در گذشته به عنوان یک برج دیده‌بانی برای شناسایی کشتی‌های دشمن استفاده می‌شد. اما پس از چند سال از آن به عنوان زندان استفاده می‌کردند.

برج گالاتا در استانبول ترکیه

آب انبار باسیلیکا

از جمله دیدنیهای استانبول که جزو عجایب این شهر هم محسوب می ‌شود، آب انبار باسیلیکا است. زیرا در زیر زمین ساخته شده و دارای معماری بسیار خاص و عجیب و غریبی است. در گذشته در این محل یک باسیلیکا یا کلیسای قدیمی قرار داشته اما در قرن ششم این آب انبار به دستور امپراطور رم ساخته شد. برای تأمین آب مورد نیاز مردم استانبول از ذخیره این آب انبار استفاده می ‌کردند. نکته جالبی که درباره این جاذبه گردشگری استانبول وجود دارد، این است که برای دیدن آن باید بیش از ۵۰ پله را طی کنید تا به زیر زمین بروید.

آب انبار باسیلیکا

کاخ دلما باغچه

از بین جاهای توریستی و دیدنیهای استانبول کاخ دلما باغچه جایگاه ویژه‌ای دارد. این کاخ که از زمان حکومت عثمانی‌ها به جا مانده، در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و دسترسی خوبی به اسکله بشیکتاش دارد. نمای بسیار زیبای این کاخ باعث شده تا به یکی از اصلی ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌ های توریستی استانبول تبدیل شود. این کاخ محل حکومت ۶ پادشاه آخر عثمانی‌ها بوده و دارای ۴۴ تالار بزرگ ۶۸ سرویس بهداشتی و ۲۸۵ اتاق است. برای ساخت این کاخ بسیار زیبا از ورقه‌های طلا استفاده شده که وزن آن ها بیشتر از ۱۴ تن است. فرش‌هایی که در این کاخ هستند همگی دستباف و ابریشمی هستند. یک لوستر بسیار بزرگ که هدیه ملکه انگلیس است در این کاخ خودنمایی می‌کند. بیشتر پادشاهان و رهبران مهم جهان، هدیه‌های گرانبهایی به این کاخ هدیه کرده اند که در معرض دید گردشگران قرار دارد.

کاخ دلما باغچه

جاهای تاریخی و دیدنیهای استانبول

بازدید از مکان‌ های توریستی استانبول فرصتی را فراهم می‌کند تا مسافران بتوانند در تونل زمان سفر کنند و به تاریخ پرفراز و نشیب این شهر زیبا سری بزنند. اگر شما هم علاقه‌مندید با جاهایی دیدنی استانبول آشنا شوید، با ما همراه باشید تا به معرفی مراکز گردشگری استانبول بپردازیم.

جاهای دیدنی استانبول

روملی حصار

اگر برای گردش در استانبول و دیدن جاهای گردشی استانبول به این شهر سفر کرده‌اید، حتماً باید روملی حصار را ببینید. این قلعه بسیار زیبا که در ساحل روملی قرار گرفته، نزدیک تنگه بسفر است و دسترسی خوبی به کاخ دلما باغچه دارد. بنابراین گردشگران می‌توانند در یک روز از هر دوی این مکان‌ های تاریخی استانبول دیدن کنند. تنگه بسفر که در بین استانبول آسیایی و اروپایی قرار گرفته، دریای مرمره و دریای سیاه را به یکدیگر متصل می‌کند. این قلعه زیبا نیز در این منطقه واقع شده و از نظر سیاسی دارای موقعیت بسیار مهمی است.

روملی حصار از جاهای دیدنی استانبول

 کلیسای چورا

جاذبه‌ های تفریحی استانبول علاوه بر مسلمانان برای گردشگران مسیحی هم جذابیت ویژه‌ای دارند. با توجه به اینکه در زمان حکومت امپراتوری رم و دوران بیزانس بسیاری از مکان‌های تاریخی مانند کلیساهای بزرگ و معروف ساخته شده اند، همچنان این بناها از آن دوران به جا مانده و یادآور تاریخ پرماجرای شهر استانبول است. کلیسای چورا در قرن شانزدهم و پس از حکومت عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شد. اما در سال‌های اخیر به موزه ای تبدیل شده که آثار تاریخی زیادی از دوران بیزانس مانند نقاشی‌های آن دوران را به نمایش می‌گذارد.

 کلیسای چورا از جاهای دیدنی استانبول

برج دختر

قلعه دختر که در یک جزیره بسیار کوچک در تنگه بسفر قرار گرفته، یکی دیگر از جاذبه‌ های استانبول

است. این قلعه زیبا نمای بسیار زیبایی از شهر استانبول را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد. برج دختر که قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد، از زمان حکومت رومی‌ها، بیزانس و عثمانی‌ها در این منطقه پابرجا بوده و قرن‌ها است که برای گردشگران ترکیه جذابیت خاصی دارد.

برج دختر از جاهای دیدنی استانبول

هیپودروم استانبول

هیپودروم شهر استانبول در گذشته محلی بوده که مسابقات و نبردهای بین گلادیاتورها در آنجا انجام می‌شده است. اگرچه این بنای تاریخی تقریبا از بین رفته است، اما همچنان مجسمه‌ها و آثار باستانی زیادی در این منطقه وجود دارند که برای گردشگران جذابند.

هیپودروم استانبول

میدان تقسیم

یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های جهان میدان تقسیم استانبول است که از نظر اقتصادی و سیاسی اهمیت زیادی دارد. این مکان تاریخی که در شهر استانبول قرار دارد، از گذشته تاکنون محل برگزاری اعتراضات سیاسی، رژه افتخار و برگزاری مراسم‌های مهمی بوده که در شهر استانبول برگزار شده است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم در سفر خود به استانبول و گشت و گذار بین مراکز دیدنی استانبول اطراف میدان تقسیم حتماً از این خیابان و میدان مهم هم دیدن کنید.

میدان تقسیم ار جاهای دیدنی استانبول

گردش در بازارهای سنتی استانبول

گشت و گذار در بازار هر شهری می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن شهر آشنا شوید و در کنار آن بتوانید سوغاتی‌های جذابی هم برای خودتان و عزیزانتان تهیه کنید. شهر استانبول که قدمتی دیرینه دارد، علاوه بر یک بازار تاریخی معروف، دارای مراکز خرید و فروشگاه های بسیار معروفی است که کالاهای برند را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

اگرچه مراکز خرید در استانبول جذابیت زیادی برای مسافران دارند، اما افرادی هستند که ترجیح می‌دهند از بازارهای سنتی و تاریخی این شهر دیدن کنند و درباره آن اطلاعاتی داشته باشند. به همین خاطر ما در این قسمت بازارهای سنتی استانبول را هم به شما معرفی می‌کنیم.

بازارهای سنتی استانبول

بازار بزرگ استانبول

یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌ های گردشگری استانبول همین بازار معروف و سنتی است که در سال ۱۴۵۵ در استانبول ساخته شده است. دستور ساخت بازار استانبول را سلطان محمد فاتح صادر کرد. این بازار تاریخی سرپوشیده است و دارای راهروهای قدیمی و تو در تویی است که برای هر گردشگری جذابیت خاصی دارند. انواع صنایع دستی، خوراکی‌های معروف استانبول و … در این بازار به فروش می‌رسند و مسافران می‌توانند برای خود و عزیزانشان هدایایی از این بازار تهیه کنند.

بازار بزرگ استانبول

بازار آراستا استانبول

یکی از بازارهای تاریخی دیگر که در شهر استانبول قرار گرفته اما نسبت به بازار بزرگ مساحت کمتری دارد، بازار آراستا است. این بازار در نزدیکی مسجد آبی در شهر استانبول قرار گرفته و کمتر از ۱۰۰ مغازه دارد. اما به خاطر اینکه از قرن هفدهم میلادی تاکنون پابرجا مانده، برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. البته در اوایل ساخت، این بازار به عنوان اصطبل مورد استفاده قرار می‌گرفته، اما در پایان قرن بیستم تبدیل به یک بازار کوچک شده است که قالیچه‌های سنتی ترکی، ظروف سرامیکی، ظروف عتیقه، ادویه، خشکبار و انواع شیرینی‌ها و صنایع دستی را به فروش می‌رسانند.

بازار آراستا از جاهای دیدنی استانبول

بازار فاتح ترکیه

اگر هنگام گشت و گذار در بین دیدنی‌ های شهر استانبول تصمیم گرفته‌اید به بازارهای محلی هم سری بزنید، می‌توانید حتماً از بازار فاتح دیدن کنید. اغلب کالاها و اجناسی که در این بازار به فروش می‌رسند دارای کیفیت معمولی و قیمت‌های بسیار مناسبی هستند.

بازار فاتح ترکیه

معرفی پارک‌های استانبول

صنعت گردشگری ترکیه استانبول در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. به همین خاطر علاوه بر دیدنیهای ترکیه استانبول که تاریخی هستند، پارک‌ها و مراکز تفریح زیادی هم در این شهر تأسیس شده اند که برای مسافران جذابیت خاصی دارند. از جمله این دیدنی ‌های استانبول کجارو می‌توان به پارک‌های معروف شهر استانبول اشاره کرد.

پارک ییلدیز استانبول

پارک ییلدیز یکی از پارک‌های جنگلی استانبول است که در گذشته شکارگاه بوده، اما امروزه به خاطر داشتن باغ‌های زیبا درخت‌های گوناگون، دریاچه‌های مصنوعی و آبشارهای دست ساز، برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. چندین رستوران نیز در این پارک قرار گرفته اند که مسافران می‌توانند در آنجا استراحت کنند و غذا بخورند.

پارک ییلدیز استانبول

پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه که در نزدیکی کاخ توپکاپی استانبول قرار گرفته، یکی از پارک‌های قدیمی این شهر است و به واسطه دارا بودن باغ‌های معروف گل رز شهرت خود را به دست آورده است. این مکان نیز دسترسی خوبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارد و مسافران می‌توانند بعد از دیدن موزه‌های تاریخی استانبول، برای دیدن این پارک هم بروند.

پارک گلخانه استانبول

پارک مینیاتورک

یکی از زیباترین پارک‌های شهر استانبول پارک مینیاتورک است که به خاطر داشتن ماکت‌های کوچک از جاذبه‌های گردشگری استانبول، برای مسافران بسیار محبوب است. ساعت بازدید از این پارک همه روزه ساعت ۹ تا ۱۸ عصر است و هر جاذبه‌ای را که دلتان بخواهد ببینید، می‌توانید در ابعاد کوچکتر در این پارک تماشا کنید.

پارک مینیاتورک

موزه‌های مهم استانبول 

درست است که اغلب مسافران ترکیه را به واسطه دارا بودن سواحل دیدنی، هتل‌های لوکس، مراکز خرید مدرن و جاذبه‌های گردشگری به جا مانده از دوران عثمانی و بیزانس می‌شناسند، اما تعداد موزه‌هایی که در این شهر تاریخی هم قرار دارند، زیاد است. مسافران می‌توانند در طول سفر خود از این موزه‌ها دیدن کنند و بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم ترکیه و تاریخ کهن این کشور آشنا شوند. در شهر استانبول بیشتر از ۸۰ موزه وجود دارد. اما ما در این قسمت تنها به چند تا از آن ها اشاره می‌کنیم.

موزه پرا

یکی از موزه‌های تاریخی استانبول که دارای نقاشی‌ها، عکس‌ها و پرتره‌های بسیار معروفی است و از آثار به جامانده از قرون ۱۷ تا ۲۰ میلادی نگهداری می‌کند، موزه پرا است. در این موزه ۱۷ هزار اثر هنری نگهداری می‌شود و گردشگران می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر از این موزه بازدید کنند.

موزه پرا از جاهای دیدنی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

ساختمان موزه باستان شناسی استانبول یکی از ساختمان‌های بسیار زیبا است. در این موزه از آثار هنری و تاریخی دوره‌های اسلامی، باستان و همچنین زمان امپراتوری عثمانی نگهداری می‌شود. ساعت بازدید از این موزه از ۹ صبح تا ۱۹ عصر است.

موزه باستان شناسی استانبول

موزه اسباب بازی استانبول

در موزه اسباب بازی استانبول بیشتر از ۴۰۰۰ قطعه اسباب بازی قدیمی نگهداری می‌شود که از سراسر جهان جم آوری شده اند. افرادی که با همراه خانواده به استانبول سفر می کنند، می‌توانند با گشت و گذار در این موزه بسیار زیبا، خاطرات خوشی را برای کودکان خود رقم بزنند. مسافران می‌توانند هر روز ساعت ۹:۳۰ دقیقه تا ۶ عصر از این موزه دیدن کنند.

موزه اسباب بازی استانبول

مساجد تاریخی استانبول

به دلیل اینکه حکومت عثمانی در ترکیه مدت زیادی به طول انجامیده و در آن دوران دین اسلام گسترش خوبی در قلمرو عثمانی پیدا کرده بود، مسجد های بی‌نظیری با معماری ‌های منحصر به فرد از آن دوران باقی مانده اند. در بین مساجد تاریخی استانبول که از مهم ترین دیدنی‌ های ترکیه استانبول هستند، می‌توان به مساجدی اشاره کرد که خود به تنهایی راویان تاریخ کشور ترکیه هستند.

مسجد سلیمانیه

یکی از معروف‌ترین محل ‌های دیدنی استانبول برای ایرانیان، مسجد سلیمانیه است که به خاطر وجود آرامگاه سلطان سلیمان و همسر زیبایش خرم سلطان شهرت زیادی پیدا کرده است. این مسجد تاریخی که در سال ۱۵۵۶ میلادی ساخته شده، متعلق به سلطان سلیمان بوده است و دارای یک حیاط اندرونی است که چهار مناره در آن وجود دارد. یک رستوران بسیار شیک هم در این مسجد وجود دارد که با سرو کردن غذا های عالی ترکیه‌ای، پذیرای مهمانان و گردشگران خارجی است.

مسجد سلیمانیه از جاهای دیدنی استانبول

مسجد رستم پاشا

این مسجدیکی از جاهای دیدنی استانبول با نمایی چشمگیر که دارای معماری بسیار خاص و منحصر به فردی است. مسجد رستم پاشا در سال ۱۵۶۱ توسط معمار معروف دوران عثمانی؛ سینان ساخته شد. اگرچه این مسجد تاریخی نسبت به سایر مسجدهای مهم شهر استانبول کوچکتر است، اما در یکی از مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد استانبول قرار دارد. گردشگران همیشه در طول سفر خود برای دیدن این مسجد زیبا و طراحی‌های منحصر به فردش به آن سری می‌زنند.

مسجد رستم پاشا

مسجد عزیز محمد

یکی از مساجد استانبول مسجد عزیز محمد است. دلیل معروفیت این مسجد تاریخی این است که امام جماعت این مسجد به نام مصطفی افه در فصل زمستان که هوا سرد می‌شد، اجازه می‌داد تا گربه‌ها وارد این مسجد شوند. همین باعث معروفیت این مسجد شد. امروزه نیز به همراه گردشگران و نمازگزاران گربه‌های بی‌خانمان هم روی فرش‌های این مسجد تاریخی لم می‌دهند و برای خود استراحت می‌کنند.

مسجد عزیز محمد از جاهای دیدنی استانبول

مسجد اورتاکوی

مناطق تفریحی استانبول محدود به مسجد ها نمی‌شوند. اما تعداد مسجدهای تاریخی که دارای معماری‌های زیبا هستند، بسیار زیاد است. مسجد اورتاکوی نیز به خاطر دارا بودن معماری زیبا و استفاده از سنگ‌های مرمر در نمای بیرونی خود شناخته شده است. همچنین موقعیت مکانی آن که در نزدیکی دریا قرار گرفته باعث می‌شود تا مسافرانی که می‌خواهند در برنامه سفر استانبول علاوه بر دیدن همه جای تفریحی استانبول، مناظر طبیعی را هم ببینند. حتماً سری به این مسجد تاریخی بزنند.

مسجد اورتاکوی از جاهای دیدنی استانبول

سخن آخر

هرچه از جاذبه ‌ها و زیبایی ‌های شهر استانبول بگوییم، باز هم وقت کم می‌آید. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید و می ‌خواهید با جاذبه‌ های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید، بهتر است قبل از سفر کمی به اطلاعات عمومی خود در ارتباط با هزینه سفر به استانبول اضافه کنید تا در برنامه ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول دچار مشکل نشوید.

سوالات پر تکرار

مسجد ایاصوفیه، کاخ دلما باغچه، مسجد سلطان احمد، برج دختر، تنگه بسفر و ...جزو مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند.

موزه پرا، برج گالاتا، خیابان استقلال، موزه مادام توسو و بنای یادبود جمهوری در نزدیکی این میدان قرار دارند.

بازار سنتی استانبول در سال 1455 ساخته شده است.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. با سلام و سپاس فراوان از خانم میر هاشمی و وبسایت پته برای اشتراک گذاری این مطلب .
    پیشنهاد می کنم در مقاله بعدی و یا تکمیلی ، بعد از نام هر یک از این اماکن ، راه های مختلف دسترسی به آنجا را بهمراه جزئیات هزینه ای هر کدام نیز بیان نمایید.

    همچنین نکته مهمی که باید مد نظر مسافرانی که برای نوبت اول به استانبول سفر می کنند باشد این است که در صورت مسافرت با تور مراقب کلاهبرداری برخی از تور لیدرهائی که شما را در مسیر فرودگاه به هتل همراهی کرده و در بین مسیر تبلیغ تورهای بازدید شهری و اماکن مورد اشاره را می کنند باشید. چون در همان زمان ورود افراد به استابول و در شرایطی که هنوز مسافران بی اطلاع از قیمت ها می باشند، کل هزینه این تورها را تا سه یا چهار برابر نرخ معمول با شما حساب کرده و بعد از اطلاع شما از جزئیات هزینه ها در روزهای بعدی و اعتراض به مبالغ ، به هیچ عنوان پول اضافه دریافت کرده را باز نمی گردانند.و آژانس های مسافرتی در ایران نیز با قید یک سطر در قرارداد تور با شما ( مبنی بر اینکه صرفا پاسخگوی موارد مندرج در تعهدات خود می باشند) پاسخگوی اقدامات تور لیدرهای خود نمی باشند.
    پیشنهاد : مسافران بهیچ عنوان این تورها را بلافاصله در بدو ورود انتخاب نکنند (حتی اگر تور لیدر گفت اگر الان انتخاب نکنید ظرفیت پر می شود و …) . قبل از شروع سفر و یا روز اول با جستجوی دقیق در اینترنت با این اماکن و نحوه دسترسی و هزینه بازدید هر یک از آنها آشنا شوید و یا اینکه با یک گشت کوتاه در اطراف هتل خود با دفاتر ایرانی و افراد ایرانی ارائه دهنده این تورها (که به صورت رسمی نیز فعالیت می کنند ) و یا پرس و جو از دیگر مسافران با نحوه رفتن و جزئیات هزینه ها آشنا و بعد اقدام به انتخاب کنند.. مثلا برای تور جزایر سه گانه می توانید با هزینه بسیار کم با مترو از میدان تکسیم به اسکله بروید و در آنجا به جای پرداختن 50 دلار به تور لیدرها ، صرفا با حدود 2 دلار بلیط را از همان اسکله تهیه و به بازدید بروید (در این روش فقط یک ناهار بین راهی و تماشای آوازخوانی داخل کشتی را ندارد)
    نکته بعدی اینکه مردم استانبول اکثرا انگلیسی صحبت نمی کنند و یا به سختی صحبت می کنند (حتی کارکنان هتل ها و پذیرش) . ضروری است قبل از سفر با مکالمات روزمره به زبان ترکی استانبولی حتی به صورت مختصر آشنا گردید تا بهتر بتوانید از سفر استفاده نمایید.
    موفق باشید.

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      ممنونم از اینکه تجربیات ارزشمندتون را با ما و سایر همراهان پته به اشتراک گذاشتید.
      حتما در اپدیت های آتی محتوا به این نکات توجه می کنیم

      آیا مفید بود؟