جاهای دیدنی استانبول آسیایی را بشناسید

استانبول ترکیه جهان‌گردی
جاهای دیدنی استانبول آسیایی را بشناسید

جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول بسیار متنوع هستند. به همین خاطر اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید، می ‌توانید علاوه بر دیدن استانبول اروپایی از زیبایی ‌ها و آثار تاریخی که در بخش آسیایی هم قرار گرفته‌اند، دیدن کنید.

معرفی جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول

بخش آسیایی استانبول به خاطر اینکه دارای مناطق سرسبز و مناظر طبیعی بسیار زیبایی است، جذابیت زیادی برای مسافران و گردشگران دارد. اگرچه بسیاری از جا های دیدنی استانبول در بخش اروپایی قرار گرفته ‌اند، اما جاهای دیدنی استانبول آسیایی هم کم نیستند. علاوه بر محله‌ های قدیمی مانند محله کادیکوی و محله اسکودار، این بخش شامل جاذبه‌ های گردشگری دیگری هم می ‌شود که در ادامه به آن ها می ‌پردازیم.

معرفی جاهای دیدنی قسمت آسیایی استانبول

موزه باریش مانچو

اولین مکان دیدنی از بین فهرست جاهای دیدنی استانبول آسیایی، موزه باریش مانچو است. این موزه که برای علاقه مندان به موسیقی جذابیت خاصی دارد، از آثاری نگهداری می‌ کند که مربوط به زندگی ستاره راک ترکی باریش مانچو است.

موزه باریش مانچو

برج دختر

برج دختر در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و جزو جاذبه ‌های دیدنی و تاریخی این شهر محسوب می ‌شود. این برج در یک جزیره کوچک قرار گرفته و نمای زیبایی از دریای مرمره را پیش روی گردشگران می‌گستراند.

برج دختر

تپه عروس ‌ها

از جمله جاهای دیدنی استانبول می‌ توان به تپه چاملیجا یا تپه عروس ‌ها اشاره کرد. نام این تپه به خاطر این به تپه عروس‌ ها تغییر پیدا کرده که بیشتر زوج ‌های جوان، عکس‌ های عروسی خود را در این منطقه می‌ گیرند. این تپه‌ ها که منظر بسیار زیبایی دارند، در مقابل تنگه بسفر، دریای سیاه، کوه آلاداغ، جزایر پرنس و شبه جزیره امینونو قرار گرفته ‌اند.

تپه عروس ‌ها

لونا پارک بوستانجی

یکی از شهربازی ‌ها و پارک ‌های زیبای شهر استانبول که در بخش آسیایی قرار گرفته، پارک بوستانجی است. گردشگرانی که با خانواده خود به استانبول سفر می ‌کنند بهتر است حتماً برای یک روز پر هیجان سری به این شهربازی بزنند.

لونا پارک بوستانجی

کاخ بیلربی

کاخ بیلربی که در دوران عثمانیان ساخته شده، یک کاخ دو طبقه و بسیار زیبا است که ۲۸ اتاق دارد. این کاخ دارای یک باغ بسیار زیبا و استخر های جذاب است و دیدن آن برای گردشگران خالی از لطف نیست.

کاخ بیلربی

خیابان بغداد

یکی از معروف ‌ترین خیابان ‌های استانبول، خیابان بغداد است که دارای فروشگاه‌ ها و بازار های بسیار قدیمی است. این خیابان که حال و هوای تاریخی دارد، علاوه بر مراکز خرید قدیمی، فروشگاه‌ های معروفی دارد که برند های لاکچری خارجی را به فروش می‌ رسانند. بنابراین اگر برای خرید کالا های لوکس و مارک ‌دار می ‌خواهید به استانبول سفر کنید، حتماً سری به خیابان بغداد بزنید.

خیابان بغداد

بازار کادیکوی

بازار کادیکوی که انواع خوراکی ‌های خوشمزه، سبزیجات تازه، ماهی زیتون و ترشیجات را به فروش می ‌رساند برای بسیاری از توریست ‌ها جذاب است. به همین خاطر گردشگران علاقه دارند که به این بازار سری بزنند و انواع میوه‌ ها و سبزیجات خوش رنگ و بوی آنجا را امتحان کنند.

بازار کادیکوی

تراموای کادیکوی مودا

در خیابان کادیکوی یک تراموای قدیمی و نوستالژیک وجود دارد که با نام کادیکوی مودا شناخته می ‌شود. بیشتر مسافرانی که به بخش آسیایی می‌ روند، سوار این تراموای برقی قدیمی می‌ شوند و در محله کادیکوی گردش می ‌کنند.

تراموای کادیکوی مودا

مجسمه گاو نر

در محله کادیکوی یک مجسمه گاو نر وجود دارد که جزو نماد های بخش آسیایی استانبول محسوب می‌ شود. این مجسمه توسط یک هنرمند فرانسوی در سال ۱۸۶۴ ساخته شده است. یکی از کار هایی که همه توریست ‌ها در سفر خود به استانبول انجام می ‌دهند، عکس گرفتن کنار این مجسمه معروف است.

مجسمه گاو نر

محله مودا

یکی از محله ‌های قدیمی شهر استانبول که در بخش آسیایی قرار گرفته، منطقه مودا است. اما به دلیل اینکه در سال ‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی بوده، جزو محله ‌های مدرن محسوب می ‌شود. بسیاری از میخانه ‌های سنتی، رستوران ‌ها، بار ها و کافه ‌های معروف در این منطقه و در ساحل دریای مرمره قرار گرفته‌ اند. به همین خاطر گردشگران ترجیح می ‌دهند علاوه بر پیاده‌روی در ساحل زیبای این منطقه، سری به رستوران ‌ها و کافه بار های این منطقه هم بزنند.

محله مودا

فانوس دریایی کادیکوی

فانوس دریایی کادیکوی که در یکی از قسمت‌ های خلوت بخش آسیایی استانبول قرار گرفته، برای دیدن منظره زیبای غروب خورشید بسیار مناسب است. گردشگرانی که برای تماشای غروب خورشید به این منطقه بروند، می ‌توانند یک منظره زیبا از مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی در بخش اروپایی را هم ببینند.

فانوس دریایی کادیکوی

 ساحل کادیکوی

ساحلی که در محله کادیکوی قرار گرفته، برای پیاده‌روی توریست ‌ها بسیار جذاب است. حتی بعضی ‌ها برای دوچرخه سواری به این ساحل می‌ روند و با برگزاری پیک نیک در سواحل شنی و زیبای این منطقه روز خود را سپری می ‌کنند.

 ساحل کادیکوی

ایستگاه قطار حیدر پاشا

از دیگر جاهای دیدنی استانبول آسیایی می‌ توان به ایستگاه قطار حیدر پاشا اشاره کرد که در بندر کادیکوی قرار گرفته است. این ایستگاه قطار یک بنای تاریخی است که به سبک نئو کلاسیک طراحی شده و به خاطر اینکه در سال ۱۹۰۹ ساخته شده جزو ساختمان ‌های قدیمی ترکیه محسوب می‌ شود.

ایستگاه قطار حیدر پاشا

کاخ عادیله سلطان

یکی دیگر از بنا های تاریخی که از دوران عثمانی به جا مانده کاخ عادیله سلطان است که در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد. عادله سلطان، دختر سلطان محمود عثمانی بوده که در تابستان ‌ها برای زندگی به این قصر مراجعه می ‌کرده است. فضای سرسبز و زیبای این کاخ برای عکاسی و گشت و گذار بسیار مناسب است.

کاخ عادیله سلطان

مسجد شاکرین

در محله اسکودار و بخش آسیایی استانبول یک مسجد زیبا و فیروزه‌ای رنگ قرار دارد که معماری آن بسیار هنرمندانه‌است.

مسجد شاکرین

مسجد عزیز محمد

یکی دیگر از مسجد های قدیمی محله اسکودار، مسجد عزیز محمد است. این مسجد به خاطر اینکه پذیرای حیوانات اهلی مانند گربه‌ها است، در بین توریست‌ ها و ساکنان استانبول شهرت خاصی دارد.

مسجد عزیز محمد

بیشه زار مهرآباد

یکی از پارک‌ های طبیعی و بسیار سرسبز استانبول بیشه‌زار مهرآباد است که در بخش آسیایی قرار دارد. این بیشه زار در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد و امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم می کند.

بیشه زار مهرآباد

کلیسا ایایورگی

یکی از کلیسا های معروف ترکیه که در جزیره بیوک آدا قرار دارد، کلیسای ایایورگی است که همیشه پذیرای گردشگران و توریست‌ ها است تا آن ها را با فرهنگ مردم ترکیه بیشتر آشنا کند.

کلیسا ایایورگی

موزه گازخانه

شاید از شنیدن نام موزه گازخانه تعجب کنید. اما اگر بدانید که این موزه دارای یک سالن تئاتر، موزه آب و هوا، سالن کنسرت، کتابخانه و کتابفروشی است علاقه مند می شوید از آنجا دیدن کنید.

موزه گازخانه

چشمه سلطان احمد سوم

یکی دیگر از جاذبه ‌های دیدنی و پر طرفدار شهر استانبول موزه چشمه سلطان احمد است. این بنای تاریخی در سال ۱۷۲۹ توسط یکی از معماران معروف ترکیه احداث شد. معماری این بنای تاریخی به سبک روکوکو است. این چشمه برای دسترسی به آب آشامیدنی سالم برای مسافران است، در شب ‌ها دارای نورپردازی بسیار زیبایی است و دیدن آن خالی از لطف نیست.

چشمه سلطان احمد سوم

سخن آخر

فرقی نمی ‌کند که بخواهید جاهای دیدنی استانبول آسیایی را ببینید یا بخواهید به جاذبه ‌های گردشگری بخش اروپایی سر بزنید. به هر حال باید با تمام این جاذبه‌ ها آشنا باشید تا قبل از سفر اطلاعات کافی درباره مسیرها و نحوه دسترسی به این مکان ‌ها را داشته باشید. ما نیز سعی کردیم تا در این بلاگ از سایت پته، معروف‌ترین جاهای دیدنی بخش آسیایی استانبول را به شما معرفی کنیم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید