بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید یا تفریح!

ترکیه جهان‌گردی
بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید یا تفریح!

بهترین فصل سفر به ترکیه از اوایل اسفند تا اوایل ماه اردیبهشت است. به طور کلی فصل بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای مسافرت و گردش است، اما اگر به این فکر می ‌کنید که هزینه ‌های سفر برای شما ارزان‌تر تمام شود، باید فصل‌ های کم گردشگر را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به ترکیه چه زمانی است؟

قطعا بهترین زمان برای سفر به هر جایی بسته به هدف شما از آن سفر دارد. در ادامه این مطلب به شرح این مطلب خواهیم پرداخت با این مطلب از پته همراه ما باشید.

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر آب و هوا

برای اینکه بتوانیم به سؤال بهترین فصل سفر به ترکیه چه زمانی است پاسخ دهیم، باید به چند نکته توجه کنیم. اولین مورد شرایط آب و هوایی ترکیه است.

همان‌طور که می‌ دانید لذت سفر به گشت و گذار و تفریح است. بنابراین اگر قرار باشد به خاطر سرد بودن هوا یا شرایط بد جوی ناچار شوید تمام مدت سفر را در هتل بمانید، قطعاً این سفر به شما خوش نخواهد گذشت. اما اگر از قبل به خوبی برنامه‌ریزی کنید و بهترین زمان سفر به ترکیه را انتخاب کنید، هم می‌ توانید از آب و هوای خوب لذت ببرید و هم از تفریحات ساحلی استفاده کنید.

تابستان‌ ها در ترکیه هوا بسیار گرم و زمستان ‌ها هوای سرد همراه با بارش برف دارد. اما آب و هوا در فصل بهار و پاییز برای سفر بسیار مناسب است. زیرا دمای هوا معتدل و خنک است و آسمان همیشه صاف و آفتابی است. البته انتخاب بهترین زمان برای سفر به ترکیه ارتباط مستقیمی با هدف شما از سفر و سلیقه شما دارد. اگر برای خرید قصد سفر دارید یا از تفریحات زمستانه لذت می برید بهترین زمان برای سفر به ترکیه پاییز و زمستان است که از تخفیفات ویژه ای فصل نسز می توانید بهره مند شوید.

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به ترکیه برای شرکت در فستیوال‌ ها

علاوه بر آب و هوا موارد دیگری هم هستند که می ‌توانند لذت سفر به ترکیه را دوچندان کنند. شهر استانبول به خاطر اینکه همیشه آغوش خود را به روی گردشگران خارجی باز کرده، در طول سال فستیوال‌ ها و جشنواره‌ های زیادی را برگزار می ‌کند که برای گردشگران و مسافران جذابیت زیادی دارند.

بعضی از این جشنواره ‌های ساحلی برای سرگرم کردن مسافران هستند و مسابقاتی مانند مجسمه سازی با شن و مسابقه ‌های کایت سواری را اجرا می ‌کنند. جشنواره‌ های موسیقی، جشنواره فیلم استانبول و جشن هایی که برای روز جمهوریت، روز کودک و روز استقلال در ترکیه برگزار می ‌شوند، همه و همه فرصت ‌های مناسبی برای مسافران هستند تا به استانبول سفر کنند.

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به ترکیه برای گردش و تفریح

فصل بهار به خاطر داشتن آب و هوای بسیار معتدل و فصل پاییز برای تفریح و گشت و گذار در استانبول زیبا مناسب هستند. مناظر زیبای تنگه بسفر و آب و هوای مطلوب ترکیه در این فصل‌ ها می ‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

علاوه بر این به خاطر اینکه این فصل ها جزو فصل ‌های پر سفر محسوب می‌ شوند، جشنواره‌ های بسیاری مانند جشنواره گل لاله استانبول، فستیوال رنگ استانبول و … برگزار می ‌شوند. مسافران می ‌توانند تجربه جدید و هیجان انگیزی را از این جشن ها به خاطر بسپارند.

 

بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید

اگر عازم سفر به ترکیه و شهر استانبول هستید، حتماً باید برای خرید به فروشگاه‌ ها و مراکز خرید معروف ترکیه سری بزنید. در بعضی از فصل ‌های سال در شهر استانبول حراجی ‌هایی برگزار می‌ شوند که مسافران می ‌توانند خرید های بسیار خوبی را با قیمت‌ های مناسب از آنجا داشته باشند.

در ماه آگوست بیشتر حراج ‌های تابستانی استانبول برگزار می ‌شوند. اما بعضی از حراج‌ ها نیز در فصل زمستان هستند. به عنوان مثال در روز های نزدیک به کریسمس و جمعه سیاه بسیاری از فروشگاه‌ ها، حراج‌ ها و تخفیف ‌های خیلی خوبی دارند. مسافران می ‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را با ۳۰ تا ۶۰ درصد تخفیف واقعی خریداری کنند.

برای خرید تابستانی بهتر است در ماه دسامبر به استانبول سفر کنید. اما برای حراج‌ های زمستانی باید از ابتدای آذر تا ابتدای دی ماه به این شهر سفر کنید.

 

بهترین زمان سفر به ترکیه و اعیاد مذهبی

ترکیه یکی از کشور هایی است که به اعیاد مذهبی مانند عید قربان و عید فطر اهمیت زیادی می ‌دهد و چند روز را به مناسبت این اعیاد تعطیل می‌ کند. با توجه به اینکه در این روز ها جشن و پای کوبی در شهر های مختلف ترکیه برگزار می ‌شود، مسافران می‌ توانند برای لذت بردن از سفر و استفاده از مزایای جشن‌ های مذهبی در شهر های مختلف، این ایام را برای سفر انتخاب کنند.

بهترین زمان سفر به ترکیه و اعیاد مذهبی

بهترین زمان سفر به ترکیه و تعطیلی جاذبه‌ های گردشگری

در بعضی از روز های سال مسافران نمی‌ توانند از جاذبه‌ های ترکیه دیدن کنند. به عنوان مثال کاخ توپکاپی که در استانبول قرار دارد، همیشه در روز های سه‌شنبه تعطیل است. بیشتر موزه‌ های استانبول و جاذبه‌ های توریستی در روزهای ۱۵ ژوئن و ۲۰ آگوست از ظهر به بعد تعطیل می ‌شوند. پس بهتر است قبل از سفر به ترکیه نگاهی به تقویم جدید ترکی بیندازید و تاریخ تعطیلات رسمی را یادداشت کنید.

بهترین زمان سفر به ترکیه

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر هزینه

درست است که فصل بهار، تابستان و اوایل فصل پاییز بهترین زمان ‌ها برای سفر به استانبول هستند. اما هزینه‌ های مربوط به رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و خرید در شهر های توریستی بسیار بالا می ‌رود. بنابراین اگر می‌ خواهید هزینه ‌های کمتری برای اقامت، پرواز و خرید بپردازید، بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که در این فصل ‌ها در استانبول نباشید.

 

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر شلوغی

فصل تابستان یکی از شلوغ‌ترین فصل‌ های سفر به استانبول است. چرا که آب و هوا رو به گرمی می ‌رود و بیشتر مسافرانی که برای لذت بردن از تفریحات آبی و سواحل ترکیه به استانبول سفر می ‌کنند، این فصل را انتخاب می‌ کنند. به همین خاطر شلوغ‌ترین فصل سفر به استانبول تابستان است و شما اگر در تابستان به این شهر سفر کنید با ازدحام جمعیت و گردشگران مواجه می ‌شوید. البته شرجی بودن هوا در تابستان اصلاً اجازه لذت بردن از سفر را به شما نخواهد داد و قیمت رزرو هتل نیز در فصل تابستان بسیار بالا می ‌رود. بنابراین قبل از سفر به این نکات هم توجه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به ترکیه از نظر شلوغی

سخن پایانی

بهترین زمان سفر به ترکیه با توجه به هدف شما از سفر تغییر می ‌کند. اگر قصد دارید برای دیدن جاذبه‌ های گردشگری به ترکیه سفر کنید، بهتر است زمان ‌های خلوت و فصل ‌های کم گردشگر را انتخاب کنید تا هزینه‌ های سفر کاهش پیدا کند. اما اگر قصد شما لذت بردن از تفریحات ساحلی ترکیه است، باید برای تابستان برنامه سفر را بچینید. اما ناچارید هزینه ‌های بیشتری بپردازید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید