بهترین مراکز خرید آنتالیا کدامند؟

آنتالیا ترکیه جهان‌گردی
بهترین مراکز خرید آنتالیا کدامند؟

ترکیه کشوری است که هم از لحاظ فرهنگی، تاریخی و طبیعی معروف بوده و هم دارای بهترین و مجلل‌ترین مراکز خرید است. در واقع اغلب گردشگران علاوه‌بر گردش و تفریح فقط برای خرید از مراکز خرید آنتالیا وارد این شهر می‌شوند. ترکیه کشوری با اقتصاد آزاد بوده و همه می‌دانیم که در حوزه پوشاک پیشرفته و نامی‌ است. نه تنها برندهای ترکی، بلکه برندهای دیگر ازجمله؛ دیور، لویی، ویتون، گوچی و… در این کشور دارای شعبه رسمی هستند.

اگر بخواهیم درباره انتالیا اطلاعاتی ارائه دهیم باید بگوییم که این شهر بعد از استانبول یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری است و با آب‌و‌هوای ساحلی و دلچسب خود هرساله توریست‌های زیادی از اقصی نقاط کشور به این شهر زیبا سفر می‌کنند‌. قطعا شهری با این ویژگی‌ها باید دارای مراکز خرید بزرگ و مختلفی باشد. در ادامه به معرفی بهترین مراکز خرید انتالیا خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

معرفی بهترین مراکز خرید آنتالیا

شهر انتالیا علاوه‌بر‌ مکان‌های مختلف گردشگری دارای برترین مراکز خرید است که در بخش‌های متعدد شهر قرار دارند. در ادامه به بررسی هریک از این مراکز بیشتر خواهیم پرداخت:

معرفی بهترین مراکز خرید آنتالیا

مرکز خرید مارک Mark Antalya

اگر بخواهیم یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین مراکز خرید آنتالیا را معرفی کنیم بی‌شک مرکز خرید مارک در اولویت خواهد بود. این مجموعه در سال ۲۰۱۳ میلادی بنا شد و تقریبا ۵۲۰۰۰ متر‌مربع مساحت دارد. این مرکز علاوه‌بر فروشگاه‌ها دارای سالن سینمای بسیار بزرگ، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی است. همچنین برندهای مختلفی که در این مجموعه عرضه شده و به فروش می‌رسند عبارتنداز؛ برشکا، اپل، کوتون، مانگو و ده‌ها برند معروف دیگر. نکته دیگر این‌که در مرکز خرید مارک برخی از طراحان برند‌های ترکی مشغول فعالیت هستند. 

همچنین نور پردازی داخلی و بیرونی یکی از ویژگی‌های برتر این مجموعه به شمار‌ می‌رود و توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. در مرکز خرید مارک چندین شرکت ترکی معروف حاضر هستند که شهرت بین‌المللی و جهانی دارند. این برندها عبارتنداز: لافت، جین، سارار، ماوی… و برندهای خارجی موجود در این شعبه نیز شامل: نایکی، کوچی، شنل، هرمس و تامی هستند. مجموعه مارک انتالیا دارای امکانات متعددی برای افراد است که عبارتنداز:

  • کافی‌شاپ
  • فود کورت
  • صرافی
  • پارکینگ بسیار بزرگ
  • سالن بازی ویژه کودکان
  • سالن سینما

مرکز خرید مارک Mark Antalya

مجموعه خرید اوت لت دیپو Deepo Outlet Center

اگر قصد خرید اجناس به‌صرفه و اقتصادی را دارید، سر زدن به مرکز خرید اوت لت دیپو برای‌تان خالی از لطف نخواهد بود. در واقع این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود. این مجموعه دارای معماری نسبتا قدیمی و به شکل قلعه بوده و رنگ بنا متمایل به نارنجی است. همچنین این مرکز خرید دارای مساحتی ۳۸۰۰۰متر‌مربعی بوده و دارای انواع فروشگاه‌های مختلف است. شما می‌توانید در حراجی‌های مجموعه خرید اوت لت دیپو انواع محصولات و اجناس را با قیمتی مناسب خریداری کنید. 

این اجناس عبارتنداز: ابزار الکترونیکی و پوشاک، لوازم خانگی که با قیمتی ارزان‌تر از آن‌چه فکر می‌کنید به فروش می‌رسند. اغلب مراکز خرید آنتالیا علاوه‌بر فروشگاه دارای امکانات متعددی هستند که اوت لت دیپو از این قاعده مستثنی نیست. گردشگران پس از گشت‌و‌گذار در این پاساژ اگر احساس گرسنگی کردند می‌توانند سری به رستوران و فود کورت مجموعه بزنند و از طعم غذاهای لذیذ آن‌جا بچشند. در واقع تجربه خوب خرید برای گردشگران با این کار تکمیل می‌گردد.

مجموعه خرید اوت لت دیپو Deepo Outlet Center

مرکز خرید انتالیا مال Mall of Antalya 

یکی دیگر از مراکز خرید آنتالیا که در صدر جدول برترین‌ها قرار دارد، انتالیا مال است. همچنین این مجموعه از نگاه اغلب گردشگران بهترین و لوکس‌ترین مرکز خرید نیز به شمار‌می‌رود. اگر شما هم می‌خواهید از این مرکز خرید لاکچری بازدید و خرید کنید باید از طریق خیابان سریک انتالیا خودتان را به انتالیا مال برسانید. در واقع این مرکز خرید درست در کنار مرکز خرید اوت لت دیپو قرار داشته و بنای بسیار زیبا و با شکوهی دارد. در سال ۲۰۱۷ این مجموعه با مساحت تقریبا ۷۱۰۰۰ متر مربعی تاسیس شد و در‌حال‌حاضر در این مرکز خرید انواع برندهای ترکی و خارجی عرضه می‌شوند که سلیقه اغلب خریداران هستند. ازجمله امکانات دیگر انتالیا مال می‌توان به کافه‌های باکیفیت، رستوران، محوطه بازی ویژه کودکان و سالن سینما اشاره کرد.

مرکز خرید انتالیا مال Mall of Antalya 

مرکز خرید تراسیتی، پاساژی بزرگ در لارا

در بین مراکز خرید آنتالیا تراسیتی یکی از بهترین و محبوب‌ترین مراکز به‌ شمار می‌رود. این مجموعه معروف بوده و تقریبا همه در انتالیا آن را به خوبی می‌شناسند و از آن‌جا حتی یک‌بار خرید کرده‌اند. در این مجموعه لاکچری و بزرگ شما می‌توانید فروشگاه‌های مختلف عرضه کننده محصولات را ببینید. این فروشگاه‌ها انواع لباس‌های مردانه، زنانه و بچگانه را با تنوع بسیار بالا می‌فروشند. مرکز خرید تراسیتی در سال ۲۰۱۱ و در چهار طبقه ساخته شد. همچنین مجموعه ۱۵۰ فروشگاه برای فروش انواع محصولات مختلف دارد.

در بین فروشگاه‌های مختلف ۳۰رستوران نیز در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند که شما پس از گشت‌و‌گذار می‌توانید یک وعده شام یا نهار را در این مجموعه نوش جان کنید و از کیفیت غذاها لذت ببرید. همچنین فودکورت مجموعه حدودا ۸۵۰ نفر ظرفیت دارد. علاوه‌بر‌این در میان فروشگاه‌های لباس برخی از فروشگاه‌ها به عرضه کیف و کفش و زیورآلات می‌پردازند. سینما نیز در مجموعه وجود دارد اما از محبوبیت زیادی برخوردار نیست و فیلم‌های ترکی را نمایش می‌دهد. اما فودکورت موجود در طبقه آخر مرکز تراسیتی پیشنهاد بسیار ویژه‌ای است که حتما سری به آن‌جا بزنید و از خوردن غذاهای لذیذ لذت ببرید. 

حتما برای خرید لباس‌های مارک و باکیفیت به مراکز خرید آنتالیا می‌روید. بهتر است بدانید در مرکز خرید تراسیتی برندهای مختلفی ازجمله: Hugo Boss. Gant. Burberry. Massimo. Nike به فروش می‌رسند. اگر شما هم طرفدار این برندها هستید می‌توانید مرکز خرید تراسیتی انتالیا را برای خرید انتخاب کنید، چراکه در هیچ جای دیگر انتالیا نمی‌توانید این برندها را پیدا کنید. این مجموعه از ساعت ۹ونیم صبح باز و تا ۱۰ شب فعال است. برای دسترسی راحت‌تر به این مجموعه می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید.

مرکز خرید تراسیتی، پاساژی بزرگ در لارا

مرکز خرید آلانیوم

یکی دیگر از مراکز خرید آنتالیا آلانیوم نام دارد که به آن آلانیا هم گفته می‌شود. این مجموعه یکی از مراکز خرید منطقه توریستی لارا است. اگر تا به حال به این منطقه رفته‌اید پس قطعا آن را به‌خوبی می‌شناسید. اما اگر تا‌به‌حال به آ‌ن‌جا نرفته‌اید، می‌توانید از افرادی که از این مرکز خرید محصولی خریده‌اند بپرسید. در واقع مرکز خرید آلانیوم مکانی برای گذران اوقات فراغت در یک روز تعطیل و خرید مناسب و باکیفیت است. این مجموعه زیبا در سال ۲۰۰۶ میلادی ساخته و افتتاح شد و در‌حال‌حاضر ۲۰۶ برند معروف و مختلف در آن به فروش می‌رسند. 

علاوه‌بر‌این کارفور که یک شرکت چند ملیتی فرانسوی است در این مرکز شعبه دارد. در مرکز خرید آلانیوم می‌توانید انواع لوازم ازجمله؛ اسباب بازی، پوشاک، محصولات دیجیتالی، لوازم آرایشی و بهداشتی و… را از بهترین برندهای موجود تهیه کنید. همچنین این مجموعه از امکاناتی نظیر: کافه و رستوران بسیار باکیفیت، بخش‌های تفریحی ویژه کودکان و…. برخوردار است. 

مرکز خرید آلانیوم

مرکز خرید شی مال Shemall shopping Center

یکی دیگر از مراکز خرید انتالیا که واقع در منطقه لارا است، مرکز شی مال نام دارد. این مجموعه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و می‌توان گفت تازه تاسیس است. اما در عین حال مجموعه‌ای بسیار بزرگ و کارامد برای خرید و مد انتالیا محسوب می‌شود. مرکز خرید شی مال مساحتی ۱۰۰۰۰ مترمربعی دارد و حدود ۷۰ فروشگاه از برندهای معتبر داخلی و خارجی در آن فعالیت می‌کنند.

البته، تفاوت مهم این مرکز خرید در برابر مراکز دیگر برگزاری انواع نمایشگاه‌های هنری فصلی و متنوع است. ازجمله امکانات مختلف این مجموعه می‌توان به: سینما، مجموعه تفریحی برای کودکان، رستوران و کافه باکیفیت، پارکینگی با ظرفیت ۲۵۰ ماشین و… اشاره کرد.

مرکز خرید شی مال Shemall shopping Center

مرکز خرید لاورا

یکی دیگر از مراکز خرید انتالیا که در منطقه توریستی لارا قرار گرفته، مجموعه لاورا نام دارد. این مرکز خرید با وجود فروشگاه‌های متعدد می‌تواند نیازهای افراد را برطرف کند. در این مرکز خرید انواع پوشاک زنانه و مردانه، لوازم تصویری و صوتی و… عرضه می‌شوند که شما می‌توانید آن‌ها را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید. مرکز خرید لاورا دارای مساحتی بالغ بر ۱۱۲۲۴ متر مربع بوده و در سال ۲۰۰۴ میلادی افتتاح شده است. در‌حال‌حاضر ۸۰ فروشگاه در این مرکز خرید به فروش برندهای معروف و معتبر داخلی و خارجی می‌پردازند. ازجمله امکانات متعدد این مجموعه می‌توان به: سینما، پارکینگ با ظرفیت ۶۰ ماشین، فودکورت، سوپرمارکت بزرگ، مجموعه تفریحی کودکان، ۱۴ کافه و رستوران و… اشاره کرد.

مرکز خرید لاورا

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان

اگر از قیمت‌های سربه فلک کشیده و گران در مراکز خرید لاکچری و لوکس انتالیا خسته‌اید و قصد تغییر حال و‌ هوای خودتان را دارید می‌توانید سری به مرکز خرید ایکی کاپیلی هان بزنید. این مرکز خرید در منطقه‌ای قدیمی به نام بالیی ماهالسی قرار دارد. در واقع ایکی کاپیلی هان در گذشته برای تجارت ادویه، ابریشم و دیگر کالاهای ارزشمند ساخته شد. 

اما پس از گذشت مدتی به ویرانه‌ای متروکه تبدیل شد تا این‌که دولت ترکیه آن را بازسازی کرد و در حال حاضر یکی از قطب‌های مهم تجارت برای خرید محصولات و سوغات ترکیه است. در این بازار می‌توانید انواع محصولات ازجمله: وسایل نقره‌کوب و برنز را خریداری کنید. همچنین عتیقه‌های زیادی هم در این مرکز خرید و فروش می‌شوند که باید حتما دقت کنید ۱۰۰سال از قدمت آن گذشته باشد. البته، بدانید که شما نمی‌توانید آن‌ها را از ترکیه خارج کنید و از لحاظ قانونی چنین اجازه‌ای ندارید.

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان

مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا

یکی دیگر از مراکز خرید انتالیا، مرکز خرید توربان مارینا نام دارد. البته، این مجموعه در مرکز شهر قرار ندارد، بلکه در نزدیکی سواحل آنتالیا قرار گرفته است. در واقع فروشگاه توربان مارینا به دلیل قرار گیری در ساحل محبوبیت بسیار زیادی بین افراد یافته و اغلب افراد با رفتن به ساحل از فروشگاه مارینا نیز دیدن می‌کنند. در بازسازی و ساخت این بنا از دو نوع معماری سنتی و مدرن استفاده شده و در نهایت مجموعه‌ای زیبا شکل داده شده است.

در این مکان هرچیزی که نیاز یک گردشگر بوده یافت می‌شود؛ انواع سوغاتی‌ها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های لذیذ و خوشمزه، لباس و… در مجموعه وجود دارند. در این مرکز خرید افرادی که برای خرید آمده‌اند از  کشورهای دیگر هستند که در این صورت اصلا احساس تنهایی نخواهید کرد!. برای دسترسی به این مرکز خرید باید ابتدا به بندر روم آنتالیا بروید. 

مرکز خرید آنتالیا توربان مارینا

مرکز خرید میگروس

یکی دیگر از مراکز خرید انتالیا که از محبوبیت خاصی در بین افراد برخوردار است. مرکز خرید میگروس نام دارد و در سال ۲۰۰۱ ساخته شده است. در این مجموعه انواع برندهای معتبر و کالاهای باکیفیت ارائه می‌شوند. شما با رفتن به این مرکز خرید می‌توانید محصولاتی نظیر: کیف، کفش، لوازم آرایشی، لباس کودکانه، عطر و ادکلن، ساعت و زیورآلات مختلف را با قیمت و کیفیتی مناسب تهیه کنید. همچنین برندهای معروف و محبوب از لباس‌های ورزشی همچون آدیداس و نایک در طبقه آخر مجموعه به فروش می‌رسند. 

پیشنهاد خواندنی
تفریحات وان ترکیه

اگر قصد خرید محصولات مارک و محبوب آمریکایی را دارید بهتر است سری به طبقه آخر بزنید. افرادی که قصد خرید لوازم خانگی را دارند باید به طبقه اول بروند. برندهای موجود در این طبقه شامل: بوینر، مودو و انگلیش هوم هستند. در واقع بسیاری از افراد برای خرید تنباکو به این مرکز می‌روند تا بتوانند محصولی باکیفیت تهیه کنند. در طبقه اول علاوه‌بر فروشگاه می‌توانید فودکورت با ۲۳ رستوران، کافی‌شاپ و فست فود را مشاهده کنید. 

در این مجموعه تنوع غذایی بسیار بالا بوده و شما می‌توانید مطابق با سلیقه خودتان غذای دلخواه‌تان را انتخاب کنید. در پردیس سینمایی مجموعه نیز بهترین فیلم‌ سینمایی‌های جهان نمایش داده می‌شوند. اگر کودک خردسال همراه خود دارید، برای سرگرمی کودکتان سری به طبقه منفی یک بزنید. مرکز خرید میگروس انتالیا مانند دیگر مراکز خرید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کند، اما در نیمه اول سال ممکن است تا ۱۱ شب هم به فعالیت خود ادامه دهد.

مرکز خرید میگروس

مراکز خرید ارزان در آنتالیا

اگر بخواهیم درباره فروشگاه‌های آنتالیا بیشتر صحبت کنیم باید بگوییم تقریبا تمام آن‌ها بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستند و انواع محصولات را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند. به‌طور‌کلی در آنتالیا اجناس قیمت مناسب‌تری نسبت به استانبول دارند. مراکز خرید ارزان در آنتالیا متعدد هستند و با شروع فصل حراج گردشگران زیادی برای خرید محصولات به مراکز خرید و پاساژ‌ها می‌روند. در ادامه چند مورد از مراکز خرید ارزان را در شهر آنتالیا معرفی خواهیم کرد:

مرکز خرید آراستا

خرید محصولات در مرکز خرید آراستا آنتالیا خریدی خاص برای گردشگران است. در واقع تمام اجناسی که در این مجموعه به فروش می‌رسند مطابق با مد روز هستند و قیمتی مناسب دارند. 

مرکز خرید آراستا

مرکز خرید آکا پارک

یکی دیگر از مراکز خرید انتالیا، آکا پارک نام دارد. در این مجموعه انواع کالاها ازجمله: لباس‌های زنانه و مردانه، جواهرات، وسایل ورزشی، اسباب بازی و محصولات نساجی با قیمتی بسیار ارزان به فروش می‌رسند. طلا و جواهرات نیز در این مرکز خرید با قیمت روز و با طرح‌های متنوع و زیبا فروخته می‌شوند. یکی از مزیت‌های مرکز خرید آکا پارک نزدیکی به مکان‌های معروف آنتالیا است.

مرکز خرید آکا پارک

بازارهای محلی اوت لت

اگر به دنبال حراج‌های غیر فصلی هستید، بهتر است سری به بازارهای محلی اوت لت بزنید. در این مراکز به مناسبت‌های مختلف اجناس با قیمت حراجی و با تخفیفات خوب به فروش می‌رسند. 

بازارهای محلی اوت لت

حراج در انتالیا و خرید محصولات باکیفیت از مراکز خرید

در شهر آنتالیا حراج‌ها به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند که دسته اول حراج‌های غیرفصلی هستند و در موقعیت‌های مختلف اجناس با قیمت مناسب به فروش می‌رسند. دسته دوم مربوط به حراج‌های فصلی است که در این زمان باید برای خرید لباس‌های درجه یک ترکی دست به کار شده و راهی آنتالیا شوید. در زمان حراج اجناسی را که باید خریداری کنید، عبارتنداز: 

  • فرش‌های دستباف محلی: اگر می‌خواهید سوغات آنتالیا را خریداری کنید. فرش‌های دستباف بهترین گزینه هستند. شما می‌توانید از مراکز خرید انتالیا فرش‌های دستباف را بخرید و به عنوان هدیه به عزیزان‌تان بدهید.
  • زیورآلات: برای خرید سوغاتی، زیورآلات انتخاب مناسبی است. در این منطقه می‌توانید زیورآلات را با قیمتی ارزان و منصفانه خریداری کنید.

حراج در انتالیا و خرید محصولات

بهترین زمان خرید در انتالیا

اگر بخواهیم مراکز خرید آنتالیا و بهترین زمان برای خرید را به شما معرفی کنیم، بهتر است اوایل ژانویه و ماه دسامبر را برای خرید انتخاب کنید. علاوه‌براین برای خرید حراج‌های فصلی و غیرفصلی نیز گزینه خوبی هستند و اجناس باکیفیت با برندهای معتبر به فروش می‌رسند. اگر می‌خواهید سفرتان را خاطره انگیز کنید حتما آنتالیا را در لیست گردشگری خود داشته باشید و سری به سواحل و مراکز خرید این شهر بزنید.

جمع بندی

کشور ترکیه به بازارها و مراکز خرید استانبول، آنتالیا و… شهرت بسیاری دارد؛ همچنین آنتالیا با مراکز خرید متنوعی که ترکیبی از برندهای بین المللی و محلی است و همچنین گزینه‌های غذاخوری و سرگرمی که ارائه می‌دهد، مقصدی عالی برای خرید و تفریح است. چه به دنبال برندهای لوکس و چه به دنبال اجناس مقرون به صرفه باشید، آنتالیا برای همه سلیقه‌ها اجناسی را ارائه می‌دهد. بنابراین، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید سر زدن به مراکز خرید آنتالیا را فراموش نکنید و خریدی خوب و مطمئن را در آن‌جا تجربه کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید