ارز مسافرتی چیست؟ نحوه دریافت ارز مسافرتی در ۱۴۰۳

از سفر بدانید ویزا و پاسپورت
ارز مسافرتی چیست؟ نحوه دریافت ارز مسافرتی در ۱۴۰۳

تغییرات لحظه به لحظه ای قیمت ارز باعث شده، افراد زیادی توانایی سفر خارجی چه برای گردش و تفریح و چه برای انجام کارها را نداشته باشند؛ به همین علت دولت و بانک مرکزی، مبلغی را برای ارز دولتی مخصوص مسافران خارجی تعیین کرده است. اگر به فکر ارزان تر شدن سفر خارجی خود هستید و نمی‌دانید که اختلاف مبلغ ارز دولتی و ارز بازار آزاد چقد است. تا انتهای مطلب “ارز مسافرتی چیست؟ نحوه دریافت ارز مسافرتی در ۱۴۰۳” با مجله پته همراه باشید، تا اطلاعات کامل‌تری از قوانین دریافت ارز مسافرتی و قیمت آن در سال ۱۴۰۳ برای سفرهای خارجی مانند حج، کربلا، ترکیه و… داشته باشیم.

ارز مسافرتی چیست؟

در پاسخ به این سوال که ارز مسافرتی چیست؟ باید گفت ارز مسافرتی کمک هزینه ای است که به افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند داده می شود. این کمک هزینه فقط یکبار در سال به افراد تعلق می گیرد؛ یعنی اگر در سال چند بار به کشورهای خارجی سفر می‌کنید، تنها یکبار امکان دربافت ارز مسافرتی را دارید. ارز دولتی یا ارز مسافرتی بسیار ارزان تر از خرید ارز به صورت آزاد است. برای دریافت ارزدولتی، مهم است اطلاعاتی مثل مدارک لازم یا مراحل دریافت ارز را در اختیارداشته باشید. در ادامه مرحله به مرحله دریافت ارز دولتی را مرور خواهیم کرد.

با توجه به تفاوت ارزش پول در کشورهای مختلف و کم شدن ارزش ریال به نسبت دیگر کشورها، سفر رفتن ممکن است بسیار پر هزینه برای شما تمام شود. راهکاری که برای ایجاد انگیزه برای سفر رفتن اندیشیده شده؛ دریافت ارز مسافرتی برای سفرهای زیارتی و سیاحتی است. در رابطه با این‌که ارز مسافرتی چیست، باید بگوییم ارز مسافرتی مبلغ مشخصی است که از طرف بانک مرکزی با قیمتی کم‌تر از بازار آزاد به مسافرها ارائه می‌شود. امروزه ارز مسافرتی، تنها به سفر به برخی کشورها اختصاص دارد در حالی که در گذشته، بیشتر کشورها را در بر می‌گرفت.

مبلغ ارز مسافرتی چقدر است؟

نوع ارز مسافرتی مقدارارز
سفر هوایی به کشورهای نیازمند دریافت ویزا ۵۰۰ یورو و معادل در دلار
سفر هوایی به کشورهای بدون نیاز به دریافت ویزا ۵۰۰ یورو و معادل در دلار
سفرهای ریلی و زمینی به کشورهای خارجی ۳۰۰ یورو و معادل در دلار

قیمت ارز مسافرتی در ۱۴۰۳ چقدر است؟

به طور کلی نرخ ارز ثابت نیست و ممکن است به صورت لحظه ای تغییر کند. نرخ ارز دلاری مسافرتی هم از این قائده مستثنی نیست و هر چند وقت یکبار با تغییر بخشنامه بانک مرکزی و سازمان هوایی کشور تغییر می‌کند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارز مسافرتی هر روز بین ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر (پنج‌شبه‌ها ساعت ۱۱:۳۰) به شعب بانک‌ها مراجعه کنید. علاوه بر مراجعه حضوری به بانک‌ها می‌توانید به‌روزترین نرخ ارز مسافرتی را در وبسایت صرافی ملی ایران به آدرس mex.co.ir مشاهده کنید. سایت صرافی ملی ایران حواله دریافت ارز مسافرتی را هم هرروز از ۹:۳۰ صبح به مسافران ارائه می‌کند. در حال حاضر در فروردین ماه ۱۴۰۳ مبلغ ارز دلار مسافرتی ۴۵۵۰۰ تومان مشخص شده است. قیمت ارز مسافرتی در فرودگاه با همان نرخ مصوب شده بانک مرکزی محاسبه می‌شود.

توجه: مسافران می‌توانند از طریق صرافی‌های معتبر تا مبلغ ۲ هزار یورو با نرخ توافقی، ارز خریداری کنند. البته قیمت این ارز با ارز مسافرتی متفاوت است.

ارز مسافرتی

شرایط دریافت ارز مسافرتی چیست؟

ارز مسافرتی با توجه به مصوبه صادرشده از طرف بانک مرکزی، با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار ارز، در اختیار مسافران قرار داده می‌شود. از مهم‌ترین شرایط دریافت ارز مسافرتی این است که مسافران تنها یک‌بار در سال می‌توانند از ارز مسافرتی استفاده کنند؛ بنابراین برای سفرهای دیگر، نمی‌توانند ارز مسافرتی با قیمت کمتر بگیرند. در سال‌های گذشته ارز مسافرتی تنها از طریق حواله‌های ارزی به مسافران داده می‌شد؛ یعنی مسافران باید قبل از پرواز برای خرید اقدام می‌کردند و حواله ارزی را می‌گرفتند. این حواله ارزی، هنگام عبور از گیت به باجه‌های ارزی فرودگاه تحویل داده می‌شد تا مسافران بتوانند ارز موردنیاز خود را بگیرند؛ اما امروزه شرایط راحت‌تر شده و معادل مبلغ ارز مسافرتی، به حساب ارزی مسافران واریز می‌شود

از دیگر شرایط دریافت ارز مسافرتی می‌توان به دارا بودن مدارک ضروری اشاره کرد. این مدارک عبارت‌اند از:

  • بلیط سفر هوایی
  • مجوز خروج از کشور
  • دارا بودن ویزای معتبر

توجه: تنها افرادی می‌توانند ارز مسافرتی بگیرند که قصد سفر به یک کشور خارجی را داشته باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند از سهمیه ارز مسافرتی استفاده نمایند.

نحوه دریافت ارز مسافرتی آنلاین و حضوری

نحوه دریافت ارز مسافرتی به این صورت است که شما تنها زمانی که بلیط هواپیما خارجی خود را خریده باشید، می‌توانید برای دریافت ارز دلار یا یورو مسافرتی درخواست دهید. طبق آخرین بخشنامه ارسال شده، برای دریافت ارز مسافرتی باید به بانک‌های بانک ملی، ملت یا سامان مراجعه کنید. پس از مراجعه به بانک یا صرافی و بعد از این‌‌که مبلغ مورد نیاز برای ارز مسافرتی را پرداخت کردید؛ حواله‌ای با عنوان حواله ارزی دریافت خواهید کرد. با در دست داشتن حواله ارضی، بعد از مراجعه به فرودگاه مورد نظر، می‌توانید ارز مسافرتی خود را بعد از عبور از گیت فرودگاه دریافت کنید.

مراحل دریافت ارز مسافرتی از اپلیکیشن بله 

به راحتی و تنها با چند کلیک در خانه می‌توانید، ارز مسافرتی خود را به صورت آنلاین از اپلیکیشن بله دریافت کنید. برای خرید آنلاین ارز مسافرتی مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. وارد اپلیکیشن یا نسخه وب بله شوید. آدرس اینترنتی بله
  2. گزینه بانک من را انتخاب کنید.
  3. گزینه ارز مسافرتی را انتخاب کنید.
  4. مشخصات شناسنامه و اطلاعات پرواز خود را وارد کنید.
  5. معادل ریالی مبلغ درخواست داده شده را پرداخت کنید.
  6. رسید تراکنش خود را به همراه کد رهگیری ذخیره کنید.
  7. از باجه بانک ملی در فرودگاه با ارائه شناسه فروش و کدملی مسافر ارز خود را دریافت کنید.

در هنگام خرید آنلاین ارز به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید:

  • شماره همراه اکانت بله و صاحب حساب باید متعلق به یک کد ملی باشد.
  • با هر شماره همراه از طریق اپلیکیشن بله فقط یک بار می‌توانید ارز بخرید.
  • تنها یکبار در سال می‌توانید ارز مسافرتی دریافت کنید.
  • سقف خرید ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳ ۵۰۰ دلار آمریکا است.
  • خریدار ارز مسافرتی باید بیش از ۱۸ سال داشته باشد.
  • فاصله زمانی بین درخواست خرید ارز مسافرتی و پرواز ۷ تا ۱ روز است.
  •  تا حداکثر ۱۰ روز بعد از تاریخ سفر می‌توانید خرید ارز خود را کنسل و مبلغ پرداختی را دریافت کنید.

مراحل دریافت ارز مسافرتی از بانک‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم امکان دریافت ارز مسافرتی از طریق بعضی بانک‌ها وجود دارد. برای گرفتن حواله ارزی از داخل شعب بانک باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  • مدارک موردنیاز را به بانک تحویل دهید.
  • رسید و سند حسابداری مهر و امضا شده را تحویل بگیرید. (این رسید شامل اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی متقاضی، شماره ملی، شماره تماس، نشانی و شماره گذرنامه است.)
  • پرداخت حواله ارزی از طرف بانک، هنگام خروج مسافر از باجه کنترل گذرنامه انجام می‌گردد.

دریافت ارز مسافرتی از بانک ملی

ارز مسافرتی سال ۱۴۰۳ را می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین از بانک ملی ایران دریافت کنید. در هر دو روش باید مدارک شناسایی و اطلاعات پرواز خود را به بانک ارائه دهید.

۱. روش حضوری دریافت ارز دلار یا یورو مسافرتی از بانک ملی

به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنید. حواله دریافت ارز مسافرتی خود را تا سقف ۵۰۰ دلار با پرداخت هزینه معادل آن به نرخ روز به بانک، ارز را دریافت کنید. برای دریافت حضوری ارز مدارک زیر الزامی است:

  • کپی و اصل کارت ملی (مسافران با کارت ملی المثنی باید برگه ثبت احوال را ارائه دهند)
  • گذرنامه (پاسپورت) معتبر جمهوری اسلامی ایران
  • رسید پرداخت عوارض خروج از کشور
  • بلیط قطعی (از مبدأ ایران به مقصد کشور موردنظر)
  • ویزا (برای کشورهایی که سفر به آنها مستلزم اخذ ویزاست)
  • یک نسخه کپی از همین مدارک

شما می‌توانید پس از دریافت کد رهگیری، ارز مسافرتی خود را از گیشه بانک ملی ایران مستقر در فرودگاه مبدأ (بعد از گیت خروجی) به‌صورت نقدی دریافت کنید. توجه کنید که ارز مسافرتی به دارندگان گذرنامه‌های سیاسی یا افراد غیرمقیم تعلق نمی‌گیرد.

دریافت ارز مسافرتی از دیگر بانک ها

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، امکان دریافت ارز مسافرتی از طریق برخی از بانک‌ها و صرافی‌های دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است. بانک‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، جزو بانک‌هایی هستند که از جانب بانک مرکزی انتخاب‌شده‌اند.

  • بانک پارسیان: برای دریافت ارز مسافرتی از طریق شعب بانک پارسیان، هرروز می‌توانید از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ به شعب بانک مراجعه نمایید.
  • بانک ملت: بانک ملت امکانی را فراهم آورده تا مسافران بتوانند از طریق ثبت‌نام در سایت صرافی بانک ملت، پیش از مراجعه به شعب بانک، ثبت‌نام نمایند و نوبت بگیرند.
  • بانک سامان: به منظور دریافت حواله ارزی از طریق شعب بانک سامان، باید هفت روز قبل از سفر اقدام کنید.
  • بانک تجارت: برای گرفتن حواله ارزی از طریق بانک تجارت در هر روزی که مراجعه کنید، می‌توانید ارز موردنیاز خودتان را بگیرید.

مراحل دریافت ارز از سامانه متشکل ارزی ice.ir

مراحل دریافت ارز از سامانه متشکل ارزی به شرح زیر است:

  1. وارد سامانه تشکل ارزی به آدرس‌: ice.ir شوید.
  2. با وارد کردن اطلاعات هویتی مانند کد ملی، شماره تماس و … در سامانه ثبت نام کنید.
  3. در این مرحله لیست صرافی های موجود برای شما نمایش داده می شود.
  4. صرافی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  5. پس از بررسی درخواست و مدارک شما توسط صرافی در صورت تایید پیامک تاریخ و ساعت مراجعه به صرافی به شما پیامک می شود.
  6. اکنون باید در تاریخ و ساعت اعلام شده، به صرافی مورد نظر مراجعه نمایید.

دریافت غیر حضوری ارز مسافرتی

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی

مهم‌ترین موردی که هنگام خرید ارز مسافرتی باید به آن توجه کرد، آماده‌سازی مدارک لازم برای درخواست ارز است. هنگام مراجعه به بانک یا صرافی‌های مجاز، برای دریافت حواله ارزی، باید مدارک موردنیاز را به‌صورت دقیق آماده کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید ارز موردنیاز خود را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که برای سفر به کشورهای اروپایی که نیاز به ویزا دارند، حتماً باید از قبل ویزای خودتان را تهیه کنید. در سال‌های اخیر، شرایط سختی برای صدور ویزای شینگن برای ایرانیان در نظر گرفته‌شده است؛ بنابراین بهتر است از چند ماه قبل، برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایید. همچنین اگر می‌دانید که تاریخ اعتبار گذرنامه شما به پایان رسیده، برای تمدید آن نیز اقدام کنید.

اصولاً روزهای قبل از سفر یکی از پرمشغله‌ترین زمان‌هاست. پس بهتر است پیش از اقدام برای گرفتن ارز مسافرتی بدانید که مدارک لازم برای گرفتن ارز مسافرتی چیست تا نیازمند مراجعه دوباره به بانک و گذاشتن وقت مجدد برای این کار نشوید. مدارکی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد را فراموش نکنید:

  • اصل شناسنامه و کپی آن
  • اصل پاسپورت و تصویر آن
  • اصل رسید واریزی عوارض خروج از کشور
  • کد رهگیری موجود در بلیط هواپیما
  • پرینت کامل بلیط رفت و برگشت
  • اصل ویزای کشور مقصد یا ویزا شینگن
  • فرم تکمیل شده درخواست ارز
  • کارمزد بانک و مبلغ ریالی معادل ارز مورد نیاز
  • شماره تماس و اطلاعات حساب بانکی معتبر

نکته: اگر به کشوری سفر می‌کنید که ویزای فرودگاهی دارد؛ نیازی به همراه داشتن ویزا نیست.

پیشنهاد می کنیم بخوانید
عوارض خروج از کشور ۱۴۰۲ چقدر است؟

ارز مسافرتی چیست

نکته های مهم دریافت ارز مسافرتی

بانک مرکزی به‌صورت روزانه در ساعت ۹:۳۰ صبح برای مسافرانی که راهی سفر به خارج از کشور هستند، قیمت دقیق ارز مسافرتی را اعلام می‌کند. به همین خاطر مسافران می‌توانند برای خرید ارز مسافرتی به سایت بانک مرکزی مراجعه نمایند. نکات مهمی که قبل از دریافت ارز مسافرتی باید بدانید، عبارت‌اند از:

  • با توجه به نوسانات قیمت ارز، مبلغ قابل پرداخت برای ارز مسافرتی، بر اساس قیمت همان روز در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین اگر در صرافی دولتی، با قیمتی مواجه شدید که با هفته گذشته فرق می‌کند، اصلاً تعجب نکنید.
  • به‌منظور خرید ارز مسافرتی برای سفرهای زیارتی مانند حج، حتماً باید نام شما در پرتال سازمان حج و زیارت موجود باشد.
  • هر یک از مسافران شخصاً بایستی برای دریافت ارز مسافرتی به صرافی مراجعه کنند.
  • در صورت تعویض گذرنامه برای دریافت ارز مسافرتی، باید گذرنامه قبلی را نیز به صرافی ارائه نمایید.

چند روز قبل از سفر برای دریافت ارز مسافرتی اقدام کنیم؟

مسافرانی که قصد دارند به کشورهای خارجی سفر کنند، بایستی نهایتاً ۷ روز قبل از پرواز برای دریافت ارز مسافرتی اقدام کنند. چراکه پس از بازگشت از سفر، امکان دریافت ارز خارجی وجود ندارد. این قانون به این دلیل تصویب‌شده که جلوی سوءاستفاده افراد سودجو را بگیرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم ۷ تا ۱۰ روز قبل از پرواز، برای پرداخت هزینه ارز مسافرتی و دریافت آن، از طریق روش‌های حضوری یا غیرحضوری اقدام نمایید. دقت کنید که موکول کردن دریافت ارز، به ساعات پایانی پرواز کار درستی نیست. چرا که در این زمان شما کارهای زیادی دارید. پس بهتر است قبل از پرواز، برنامه‌ریزی کنید و برای خرید ارز اقدام نمایید.

توجه: برای دریافت ارز مسافرتی، حتماً باید خود مسافر به صرافی مراجعه کند. در غیر این صورت ارز مسافرتی به فرد دیگری داده نمی‌ شود.

ویزا مسافرتی ترکیه

چه افرادی ارز مسافرتی دریافت نمی‌کنند؟

با توجه به مبلغ کم ارز مسافرتی، افراد زیادی درخواست آن را دارند. به همین دلیل محدودیت‌هایی برای گرفتن این ارز اعمال شده:

  • ارز مسافرتی به افراد زیر ۱۲ سال تعلق نمی‌گیرد.
  • به اشخاصی که گذرنامه سیاسی دارند ارز مسافرتی داده نمی‌شود.
  • بدون حواله، ارز مسافرتی به شما تعلق نمی‌گیرد؛ ولی در صورت فراموش کردن حواله، می‌توانید پول خود را از شعبه پس بگیرید.
  • اگر به تازگی گذرنامه خود را عوض کرده‌اید؛ گذرنامه قبلی خود را هم به عنوان مدرک، همراه خود ببرید.
  • شما نمی‌توانید پیش از خروج از گیت فرودگاه، ارز مسافرتی را دریافت کنید.
  • برای گرفتن ارز مسافرتی از بانک ملت، حتما باید در این بانک حساب داشته باشید.
  • در صورتی که برای سفر زیارتی از ارز مسافرتی استفاده می‌کنید؛ نام شما باید در سازمان حج و زیارت ثبت شده باشد.
  • به افرادی که مقیم خارج از کشور هستند یا افراد دو تابعیتی ارز مسافرتی تعلق نمی‌گیرد.
  • برای گرفتن ارز مسافرتی بری اعضای یک خانواده، همه اعضای خانواده باید حضور داشته باشند.
  • قیمت ارز مسافرتی از قیمت ارز آزاد کمتر است.

تفاوت ارز دانشجویی و ارز مسافرتی چیست؟

همان گونه که دولت برای سفر خارجی هر ساله یک سهمیه ای را در نظر می گیرد. دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری دیگر را دارند از سهمیه ارز دانشجویی می توانند استفاده کنند. این ارز به دانشجویانی تعلق می گیرد که بورسیه تحصیلی ندارند و در کشورهای خارجی مشغول تحصیلات تکمیلی هستند.

شرایط دریافت ارز دانشجویی عبارتند از:

  • دریافت نمره مورد تایید وزارت علوم در یکی از ازمون های زبان
  • پذیرش دانشجو در دانشگاه کشور دیگر قطعی و غیر مشروط باشد
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه خارجی
  • ارائه کارت پایان خدمت برای آقایان الزامی است

ارز دانشجویی

ارز مسافرتی حجاج در سال ۱۴۰۳

هر ساله دولت بودجه ای را برای تهیه ارز مسافرتی زیارتی برای حجاج در نظر می گیرد. قیمت ارز مسافرتی حجاج به نسبت قیمت ارز آزاد و ارز مسافرتی غیر زیارتی است. نکته قابل توجه این است که بودجه در نظر گرفته شده برای ارز مسافرتی هر ساله متفاوت از سال قبل است. در تعیین نرخ ارز مسافرتی دو فاکتور شرایط کشور ایران و به خدماتی که کشورهای زیارتی هم ارائه می دهند نیز بستگی دارد. به عنوان مثال نرخ ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳، ۵۰۰ دلار بود. برای دریافت ارز مسافرتی حجاج ابتدا باید در سامانه حج و زیارت ثبت نام کنید و ارائه مدارک خود به سفارت کشور زیارتی مقصد، می توانید به یکی از شعبه بانک ملی با همراه داشتن مدارک و کارت ملی خود مراجعه کنید.

نکته: ارز مسافرتی حجاج هیچ محدودیت سنی ندارد؛ بنابر این شما یا فرزندان تان با هر سنی می توانید از ارز مسافرتی حجاج استفاده کنید و تنها محدودیت آن استفاده تنها برای یکبار در سال است.

ارز زیارتی

ارز مسافرتی کربلا در سال ۱۴۰۳

دولت علاوه بر در نظر گرفتن ارز برای زائران خانه خدا برای زائران حرم امام حسین و سفر به کربلا نیز ارز مسافرتی کربلا در نظر گرفته است. نرخ ارز مسافرتی برای عتبات عالیات در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق است که این مبلغ نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است. برای دریافت سهمیه ارز اربعین باید در سامانه سماح به ادرس samah.haj.ir ثبت نام کنید. زائرین متقاضی ارز مسافرتی کربلا می توانند فقط یکبار در سال سهمیه خود را از یکی از چهار بانک مشخص شده در زمانبندی مشخص شده دریافت نمایند. نکته قابل توجه و متمایز کننده این نوع ارز ارائه آن توسط صرافی ها علاوه بر بانک ها است. شما می توانید بعد از ثبت نام در سامانه سماح با ارائه کارت ملی و مدارک تایید کننده ثبت نام در سامانه سماح می توانند این ارز را دریافت نمایند.

نکته: متقاضیان دریافت این ارز باید حتما یک سیم کارت به نام خود داشته باشند.

ارز مسافرتی کربلا

دریافت ارز مسافرتی ترکیه

همان‌طور که ترکیه از کشور‌های محبوب ایرانی‌ها برای مسافرت است؛ یکی از بیشترین درخواست‌ها برای ارز مسافرتی هم مربوط به سفر به ترکیه است. همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم به خاطر اینکه ترکیه جزو کشورهایی است که نیاز به ویزا ندارد مبلغ ۵۰۰ یورو و معادل آن در ارزهای دیگر، ارز مسافرتی به آن تعلق می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مطلب به این سوال پاسخ گفتیم که ارز مسافرتی چیست؟ اما به طور کلی برای دریافت ارز مسافرتی بایستی در ساعات کار بانک به صرافی‌ها مراجعه نمایید تا بتوانید پول موردنیاز را از حساب خودتان به حساب صرافی واریز کنید. توجه داشته باشید که هر فرد برای دریافت ارز مسافرتی باید خودش به صرافی مراجعه کند. آماده کردن مدارک لازم برای دریافت ارز مسافرتی نیز ضروری است.

 

سوالات متداول ارز مسافرتی

برای دریافت ارز مسافرتی لازم است بلیط سفر خود را ارائه دهید تا بتوانید سهمیه ارز مسافرتی که برای سال ۱۴۰۳ مشخص شده را دریافت نمایید.

برای دریافت این ارز، با ارائه مدارک مورد نیاز به صرافی‌ های دولتی یا بانک ها مراجعه کنید.

ارز مسافرتی به کودکان زیر ۱۲ سال تعلق نمی‌گیرد.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • سلام دوست عزیز،
      برای دریافت ارز، علاوه بر بانک میتونید به صرافی های دولتی و اپلیکیشن بله هم مراجعه کنید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز،
      متاسفانه خیر، به کودکان 12 سال به بالا ارز تعلق گرفته می شود.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز،
      قیمت ارز مسافرتی در فرودگاه با همان نرخ مصوب شده بانک مرکزی محاسبه می‌شود.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز،
      بله شما امکان خرید ارز در امسال (اردیبهشت ماه 1403) رو دارید.

      آیا مفید بود؟