بیمه مسافرتی چیست؟آیا خرید آن اجباری است؟

از سفر بدانید
بیمه مسافرتی چیست؟آیا خرید آن اجباری است؟

بیمه مسافرتی چیست؟

سفر رفتن یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که هر شخصی می‌تواند در برنامه خود قرار دهد. در سفر است که افراد بسیاری از دغدغه‌ها را فراموش می‌کنند و برای مدتی از سختی‌های زندگی روزمره دور می‌شوند. اما خسارت و حادثه‌های مختلف، حتی در مسافرت هم همراه ما هستند. یکی از خدماتی که شرکت‌های بیمه به افراد ارائه می‌دهند بیمه مسافرتی است که در آن شرکت بیمه به فرد تعهد می‌دهد که درصدی از هزینه‌ی خسارت‌های حین سفر را جبران خواهد کرد. برای توضیح اینکه دقیقاً بیمه مسافرتی چیست و مشخص کردن نوع خسارت‌های قابل پرداخت و میزان آن با پته همراه باشید.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه است که طبق قرارداد آن مسافر در مقابل حوادث و رخدادهای احتمالی و در طول سفر خواه داخلی یا خارجی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. 

چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟

پوشش های بیمه مسافرتی چیست؟

بزرگترین راز موفق شدن در هر کاری برنامه‌ریزی است. سفر هم از این قاعده مستثنا نیست. برنامه ریزی برای سفر این امکان را می دهد که تا حدودی از اتفاقات پیش رو باخبر شوید. مثلاً میتوانید پیش‌بینی کنید که در میانه سفر هوا سرد خواهد شد؛ بنابراین لباس گرم را در لیست وسایل مورد نیاز قرار خواهید داد. اما بعضی از اتفاقات بزرگتر از سرد شدن هوا هستند و خود فرد به تنهایی نمی‌تواند آمادگی‌های لازم برای جبران آن‌ها را داشته باشد. به طور مثال تغییرات آب و هوایی که باعث تغییر زمان پرواز یا کنسل شدن آن میشود در حیطه اختیارات مسافر نیست. یا برای جبران خسارت دزدیده شدن وسایل مهم در مقصد، فرد توانایی زیادی ندارد. اینجاست که بیمه مسافرتی شنل بر دوش به کمک سفر دوستان می‌شتابد. پس اگر خواستید برای کسی توضیح دهید که دقیقا بیمه مسافرتی چیست، میتوانید بگویید یکی از اقداماتی است که به سفر راحت و برنامه‌ریزی برای آن کمک می‌کند.

پوشش های بیمه مسافرتی چیست؟

پوشش‌های بیمه مسافرتی در واقع مشخص می‌کند که دقیقا کدام یک از حوادث و خسارت‌ها، تحت چه شرایطی به بیمه شده تعلق می‌گیرد. البته بعضی از این پوشش‌های بیمه‌ای به شرکتی بستگی دارد که مسافر با آن قرارداد بیمه می‌بندد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از بستن قرارداد، در نظر بگیرید که در قوانین شرکت مورد نظر شما، پوشش‌های بیمه مسافرتی چیست.

 در ادامه مهمترین این پوشش‌ ها را خواهیم شمرد:

هزینه مسائل حقوقی

ممکن است مسافر در مقصد، در اثر بی اطلاعی، قوانین را رعایت نکند. در این حالت برخی هزینه‌ها مثل هزینه‌های مختلف مربوط به دادگاه یا حق الوکاله برعهده شرکت بیمه است.

  • هزینه‌ های ناشی از تاخیر در حرکت: این مورد در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، متفاوت است و این تفاوت در مدت زمان تاخیر و میزان خسارت مشهود است.

هزینه های درمان تحت پوشش بیمه

هزینه های درمان شامل موارد زیر است:

  • داروهای حیاتی مسافر در صورتی که این داروها طی سفر گم شود.
  • هزینه مبتلا شدن به بیماری‌های حاد: در چنین شرایطی در صورت داشتن بیمه مسافرتی، شرکت بیمه مورد نظر، هزینه‌های درمان مسافر را در کشور مقصد تامین می‌کند. یا تحت شرایطی هزینه‌های انتقال بیمار به کشور خودش را پرداخت می‌ کند.
  • هزینه فوریت های دندانپزشکی: با توجه به اینکه درد دندان می‌تواند شما را از سفر آسوده محروم کند؛ شرکت بیمه موظف است هزینه‌های مربوط به مسائلی مثل عفونت شدید یا کشیدن دندان را تقبل کند.
  • تحویل دارو در کشور مقصد

 

هزینه انتقال پزشکی

پرداخت این هزینه‌ ها توسط شرکت بیمه به سقف تعهد بیمه‌نامه بستگی دارد و طبق آن شرکت بیمه موظف است هزینه‌ هایی مثل جراحی، معاینه یا بستری شدن را پرداخت کند. همچنین موارد زیر نیز جزو هزینه های انتقال پزشکی تحت پوشش بیمه می باشد.

  • هزینه حمل و نقل بین‌المللی جسد و تابوت برای افرادی که در مقصد فوت می‌کنند.
  • هزینه شخص همراه در صورتی که مسافر بر اثر بیماری ناچار شود در کشور مقصد در بیمارستان بستری شود، بعد از مدت زمان معینی، هزینه سفر یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمار به عهده شرکت بیمه است.

هزینه بازگشت سفر

  •  اگر شخصی بر اثر بیماری، تعداد مشخصی روز در بیمارستان بستری باشد و نتواند به شکل عادی به محل زندگی خود بازگردد شرکت بیمه موظف است که هزینه سفر این شخص را با توجه به محدودیت‌هایی که بیماری برای وی ایجاد کرده تقبل کند.
  • بازگشت سریع مسافر به علت درگذشت اعضای نزدیک خانواده.

از جمله دیگر مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گم شدن مدارک مهم مثل شناسنامه، گذرنامه یا گواهینامه در کشور مقصد.
  • پرداخت خسارت ناشی از گم شدن بار تحویل داده شده به هواپیما.

توجه داشته باشید که گزینه‌های فوق در بیمه‌نامه‌های مختلف و در شرکت‌های بیمه مختلف فرق می‌کند. برای انتخاب کردن بهترین شرکت با بهترین بیمه‌نامه، خوب است قبل از بستن قرارداد از جزئیات بیمه‌نامه مطلع شوید. به طور مثال گاهی ممکن است پوشش‌های بیمه مسافرتی به ارز خاص یا زمان مشخصی محدود باشد. بنابراین حواستان را جمع کنید که با توجه به شرایط جسمی خود، مناسب‌ترین بیمه مسافرتی را برای سفر خود انتخاب کنید.

بیمه مسافرتی چیست

پوشش بیمه مسافرتی برای بار مسافر

مسافرانی که برای پرواز با هواپیما بیمه مسافرتی خریداری کرده‌اند، در طول پرواز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و می‌ توانند برای بارهایی که به همراه دارند نیز در صورت بروز مشکل خسارت بگیرند. با توجه به شرایط زیر شرکت‌های بیمه مواردی که به بار مسافر آسیب‌ رسیده باشد، جبران می‌کند. همچنین در صورت گم شدن چمدان در فرودگاه مشمول این بیمه قرار می گیرید.

 

عدم تحویل بار به مسافر

درصورتی‌که شرکت هواپیمایی بار مسافر را پس از رسیدن به مقصد تحویل ندهد، بایستی به مسافر خسارت پرداخت کند. هزینه‌های ضروری بر اساس بیمه‌نامه تا سقف معینی پرداخت می‌شود. گم‌شدن چمدان در هواپیما یکی از این موارد است که باعث می‌شود بار مسافر تحویل داده نشود. برخی از موارد که شامل این بیمه می‌شوند، عبارت‌اند از لباس‌ها، لوازم بهداشتی و … که در بیمه‌نامه ذکرشده‌اند. به همین خاطر مسافر باید یک فهرست از محتویات چمدان، وسایل خود و مشخصات آن‌ها به همراه قیمت تخمینی هر یک از وسایل، آماده نموده و به شرکت بیمه ارائه کند.

توجه: این خسارت مربوط به کارت اعتباری، جواهرات و یا اسناد نمی‌شود. خسارت زمانی پرداخت می‌شود که بار مسافر یا همان بیمه‌گذار، به مدت ۲۱ روز مفقود بماند.

 

عدم تحویل بار همراه مسافر پس از رسیدن به مقصد

درصورتی‌که بار مسافر هنگام ورود به فرودگاه با تأخیر برای او ارسال شود. اگر تأخیر تحویل بار، بیشتر از ۶ ساعت طول بکشد، شرکت بیمه باید برای خرید وسایل اساسی به بیمه‌گذار، خسارت پرداخت کند. برای دریافت این خسارت بیمه‌گذار باید اسناد موردنظر را آماده کند و شرکت هواپیمایی هم این اسناد را تائید کند.

نکته: چنانچه بار مفقودشده یا ملزومات شخصی مسافر پس از راهنمایی‌های شرکت امدادرسان پیدا شود، وظیفه تحویل باره‌ای مفقودی یا به سرقت رفته، به عهده شرکت حمل‌کننده زیر نظر بیمه‌گذار است. شرکت حمل‌کننده بایستی بار مسافر را به محل اقامت او انتقال دهد. درصورتی‌که مسافر از بیمه خسارت دریافت کرده باشد، پس از دریافت بار و وسایل خود باید مبلغ دریافتی را به بیمه عودت دهد.

 

انواع بیمه های مسافرتی را بشناسید

با توجه به مزایایی که برای بیمه‌ مسافرتی شمردیم؛ ممکن است به این سوال بر بخورید که انواع مختلف بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی پرواز داخلی

این نوع قرارداد بیمه در واقع خسارت‌های احتمالی وارده به مسافرانی که مقصد آنها یکی از شهرهای ایران است را جبران می‌کند و در واقع محصولی تحت عنوان بیمه سفرهای داخلی در شرکت‌های بیمه وجود ندارد. مسافران می‌توانند از مواردی مثل غرامت روزانه، هزینه‌های پزشکی، غرامت فوت و نقص عضو یا از کار افتادگی استفاده کنند.

 بیمه مسافرتی پرواز خارجی

رایج‌ترین بیمه مسافرتی، بیمه سفرهای خارجی است. این بیمه‌نامه‌ها معمولاً بیشتر نقاط جهان را پوشش می‌دهد ولی بهتر است قبل از امضای قرارداد به مناطق تحت پوشش  بیمه‌نامه توجه کنید. بیمه مسافرتی خارج از کشور زیر مجموعه های دیگری دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 بیمه مسافرتی دانشجویی

همان طور که از نام این نوع بیمه مشخص است؛ این قرارداد بین شرکت بیمه و دانشجوها بسته می‌شود و نام دیگر آن، بیمه ویزای تحصیلی است که برای افرادیست که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. مدت اعتبار این بیمه‌نامه معمولاً یک سال است.

 بیمه مسافرتی شینگن

صدور ویزای شینگن بدون داشتن بیمه مسافرتی شینگن امکان پذیر نیست. این بیمه‌نامه ۲۸ کشور عضو شینگن را در بر می‌گیرد. توجه داشته باشید که ویزای شنگین جزئی از ویزای مسافرتی و توریستی محسوب می شود که درخواست ویزا مسافرتی خود شامل هزینه ها، شرایط و مدارک خاصی است. یکی دیگر از بیمه‌نامه‌های اجباری،  بیمه مسافرتی برای سفر به کانادا است.

با توجه به شرایط جهان، انواع دیگری از بیمه‌نامه هم صادر می‌شود. به طور مثال در دوره پاندمی کرونا بیمه‌نامه‌هایی تحت عنوان بیمه مسافرتی با پوشش کرونا صادر می‌شد که هزینه‌های احتمالی در صورت قرنطینه شدن در کشور مقصد را در بر می‌گرفت.

آیا برای تمامی سفرهای خارجی باید بیمه مسافرتی تهیه کرد؟

قطعا تهیه بیمه برای سفر یکی از ضروریات سفر است چرا که شما را در برابر تمامی حوادث غیر منتظره چه در طول سفر چه قبل از آن محافظت می نماید. بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی اختیاری ولی برای سفرهای بین المللی و ورود به حوزه شنگن الزامی است.

 

مزایای داشتن بیمه مسافرتی

داشتن بیمه مسافرتی یکی از نیازهای ضروری برای سفرهای خارجی محسوب می‌شود. مسافرانی که قصد دارند به خارج از کشور سفر کنند، برای دریافت ویزا حتماً باید بیمه مسافرتی تهیه کنند. دلیل خرید بیمه مسافرتی این است که هزینه‌های درمان در کشورهای خارجی بسیار بالا است. به همین خاطر مسافران با خرید بیمه مسافرتی مطمئن هستند که در صورت بروز چنین مشکلاتی بیمه هزینه درمان آن‌ها را پرداخت می‌کند. خرید بیمه مسافرتی در زمان کنسل شدن سفر، گم‌شدن وسایل و چمدان و همچنین برای پوشش هزینه‌های درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزایای بیمه مسافرتی شامل موارد زیر می‌شود.

  • مسافران می‌توانند در سراسر جهان و در محدوده‌ای که قرارداد بیمه مشخص می‌کند، از پوشش بیمه مسافرتی استفاده کنند. البته کشورهایی که درگیر جنگ هستند، شامل این مورد نمی‌شوند.
  • در صورت وقوع حادثه برای بیمه‌گذار، یک مترجم برای توضیح مشکل به وجود آمده برای مسافر انتخاب می‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بیمه مسافرتی این است که هزینه‌های درمان در خارج از کشور توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود.
  • یک تیم درمانی معتبر در کشور مقصد برای کمک، در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌گیرد.
  • بیمه مسافرتی در مواقعی که مشکلی برای مسافر پیش بیاید و ضرر مالی سنگینی به او وارد کند، خسارت‌های مربوطه را پوشش می‌دهد.
  • درصورتی‌که مسافر پاسپورت خود را در کشور مقصد گم کند، هزینه‌های مربوط به دریافت گذرنامه و گرفتن پاسپورت توسط بیمه جبران می‌شود.

نحوه خرید بیمه سفر

نحوه خرید بیمه سفر

برای خریدن بیمه‌نامه می‌توانید به دو صورت فیزیکی و غیر فیزیکی اقدام کنید.

در حالت اول با مراجعه به شرکت‌های بیمه، می‌توانید از کارشناسان حاضر در شرکت، بپرسید که شرایط انواع بیمه مسافرتی چیست و بیمه‌نامه دلخواه خود را انتخاب کنید.

در حالت دوم، در وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهند؛ می‌توانید با بارگزاری مدارک مورد نیاز، بیمه‌ مسافرتی مورد نظر خود را خریداری کنید. بعد از صدور بیمه‌نامه، هم می‌توانید بیمه‌نامه مسافرتی خود را به صورت فیزیکی دریافت کنید هم می‌توانید تصویر بیمه‌نامه را دانلود کنید. به همین سادگی.

اگر برای خرید بیمه‌نامه به صورت مجازی اقدام می‌کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم شرایط و قوانین را با دقت مطالعه کنید. به طور مثال توجه کنید که برای سفرهای متوالی، بیمه‌نامه‌های تک‌سفره قابل استفاده نیستند و بعد از اولین مقصد اعتبار خود را از دست خواهند داد.

 

بهترین بیمه مسافرتی

بهترین بیمه مسافرتی باید خطرات و مشکلاتی که می‌تواند برای بیمه‌شده پیش بیاید را شناسایی کند و تعداد زیادی از آن‌ها را هم پوشش بدهد. به‌عنوان‌مثال برخی از بیمه‌های مسافرتی این مورد را در نظر می‌گیرند که اگر بیمه‌گذار در یک کشور خارجی دچار مشکلی ساده مانند مسمومیت غذایی شود، به خاطر گران بودن ارز آن کشور، هزینه درمان برای فرد بیمه‌شده زیاد می‌شود. همچنین اگر مسافر وسایل، مدارک یا حتی پول خود را در سفر گم کند، متضرر می‌شود. به همین خاطر برای جبران خسارت، مواردی را در بیمه‌نامه قید می‌کند تا چنین مشکلاتی توسط بیمه پوشش داده شو. د

نکته: هر چه موارد تحت پوشش بیمه بیشتر باشد، قیمت بیمه مسافرتی هم افزایش پیدا می‌کند.

  • بیمه مسافرتی باید با شرایط و نیازهای بیمه‌گذار همخوانی داشته باشد.
  • کیفیت خدمات و پرداخت خسارت بالا باشد.
  • پوشش‌های بیمه‌ای کامل باشد.
  • بیمه باید با یک یا چندین شرکت کمک‌رسان در کشور مقصد قرارداد داشته باشد.

شرکت‌های عرضه‌ کننده بیمه مسافرتی

برای تهیه بیمه مسافرتی از طریق مراجعه به شرکت‌های بیمه و همچنین به‌صورت مجازی می‌توانید اقدام کنید. مسافران ایرانی که قصد خروج از کشور را داشته باشند، می‌توانند از شرکت‌های بیمه داخلی مانند بیمه آسیا، بیمه ملت، بیمه سامان، پاسارگاد و بیمه ایران برای خرید بیمه مسافرتی اقدام کنند. این شرکت‌ها با بیمه‌گرهای خارجی مانند Rise-Schutz، Allianz، SOS، Evasion در ارتباط هستند و می‌توانند در خارج از کشور حمایت‌های پوششی خودشان را از طریق این شرکت‌ها ارائه نمایند. البته برخی از سفارتخانه‌ها هستند که تنها با یک شرکت خاص قرارداد دارند و به مسافران توصیه می‌کنند تا حتماً به همان شرکت مراجعه کرده و برای خریداری بیمه اقدام نمایند.

 

نرخ بیمه مسافرتی چقدر است؟

سه عامل، مشخص می‌کند که نرخ بیمه مسافرتی چیست:

  • تعداد دفعات خروج از کشور:
  • بیمه مسافرتی تک سفره، مخصوص یک بار خروج از کشور
  • بیمه مسافرتی چند سفره، برای سفرهایی که نیاز به چند بار خروج از کشور دارد. این نوع بیمه مسافرتی برای بازرگان‌ها یا راهنمایان گردشگری مناسب است.
  • سن مسافر:
  • با بالا رفتن سن مسافر، حق بیمه پرداختی توسط مسافر بیشتر می‌شود.
  • مدت زمان سفر:
  • بیمه‌های مسافرتی به زمان‌های:۱ تا ۷ روز، 7 تا ۱۵ روز، ۱۵ تا ۲۳ روز، ۲3 تا ۳۱ روز، ۳۱ تا ۴۵ روز، ۴۵تا ۶۲ روز، ۶۲ تا ۹۲ روز،

تقسیم می‌شود.

مدت زمان اعتبار خرید بیمه مسافرتی

برای دانستن مدت زمان اعتبار بیمه مسافرتی، کافی است به تاریخی که در بیمه‌نامه مشخص شده نگاه کنید. این تاریخ، مدت اعتبار بیمه مسافرتی شما را مشخص می‌کند. رباره‌ی سفرهای خارجی، این مدت زمان از لحظه خروج شما از کشور آغاز خواهد شد و طبق آیین نامه بیمه مرکزی کشور، مدت بیمه‌نامه بیشتر از 92 روز متوالی نمی‌ تواند باشد.

آیا خرید بیمه مسافرتی اجباریست؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، برای سفر به کشورهای عضو شینگن و کانادا، داشتن بیمه‌نامه مخصوص به این کشورها، با توجه به مدت زمان سفر ضروری است. هرچند پیشنهاد ما این است که قبل از هر سفر خارجی، بیمه‌نامه مخصوص به آن کشور را مطالعه کنید. یا از طریق خواندن سفرنامه و تجربه‌های دیگران، از خطرات احتمالی سفر خود آگاه شوید. این مساله به شما کمک می‌کند که در انتخاب بیمه‌نامه موفق‌تر باشید و بدانید برای سفر شما، بهترین بیمه مسافرتی چیست؟

 

نحوه درخواست خسارت بیمه مسافرتی

روش دریافت خسارت از بیمه مسافرتی

داشتن بیمه مسافرتی کار دشواری نیست. مهم‌ترین نکته در گرفتن خسارت این است‌ که تا زمان پرداخت خسارت، باید تعدادی از مدارک خود را همراه داشته باشید.

مدارک لازم برای مرحله پرداخت بیمه مسافرتی چیست؟

  • شرح حادثه و شیوه کمک شرکت بیمه.
  • فاکتورهای پرداختی(در صورت مراجعه به مراکز درمانی)
  • نامه شرکت حمل و نقل(در صورت تاخیر یا بروز مشکل در حرکت وسیله نقلیه و همچنین مفقود شدن چمدان)
  • گواهی اثبات فوت(در صورت فوت بیمه شده)
  • مشخصات کامل بیمه شده و مدارک شخصی.

خسارت هایی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمی گیرد

  • با توجه به این‌‌که یکی از موارد پرداخت حق بیمه، تاخیر در پرواز است، توجه داشته باشید که پروازهای چارتری و پروازهایی که به خاطر اعتصاب کارمندان فرودگاه کنسل می‌شود شامل پرداخت بیمه مسافرتی نمی‌شود.
  • در صورتی که زمان تاخیر و علت تاخیر وسیله‌ی نقلیه‌ای که برای سفر استفاده شده، از طرف شرکت حمل و نقل مورد نظر تایید نشود حق بیمه مسافرتی پرداخت نخواهد شد.
  • بیماری‌های زمینه‌ای، بیماری‌های روانی، خودکشی و زایمان و همچنین آسیب‌هایی که بر اثر مواد مخدر و الکل به مسافر وارد می‌شود شامل پرداخت حق بیمه مسافرت نیست.
  • آسیب‌هایی که بر اثر حملات نظامی و تروریستی یا مشارکت در اعمال مجرمانه به مسافر وارد می‌شود شامل بیمه مسافرتی نخواهد شد.
  • واکسیناسیون و عمل‌های زیبایی تحت پوشش بیمه مسافرتی نیستند.
  • آسیب‌هایی که بر اثر انجام ورزش‌های خطرناک مثل صخره‌نوردی یا پاراگلایدر‌ به فرد وارد می‌شود؛ تحت پوشش بیمه مسافرت نیستند.
  • در صورتی که آسیب وارد شده، شامل بندهای بیمه‌نامه نباشد؛ وجهی به بیمه شده پرداخت نخواهد شد.

خسارت هایی که تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار نمیگیرد

آشنایی با اصطلاحات بیمه مسافرتی

  • بیمه شده: همان بیمه‌گذار است که طرف حساب شرکت بیمه است.
  • فرانشیز: آن بخش از هزینه‌های خسارت که به وسیله بیمه شده پرداخت می‌شود.
  • حق بیمه: مبلغی که بیمه شده، هنگام عقد قرارداد با شرکت بیمه پرداخت می‌کند و در ازای آن خدمات دریافت می‌کند.
  • موضوع بیمه: خدماتی که طبق بیمه‌نامه، توسط شرکت بیمه، به بیمه شده پرداخت می‌شود.
  • قرنطینه اجباری: زمانی که فردی به خاطر جلوگیری از پیشروی بیماری‌اش، به صورت اجباری و برای زمان مشخصی در فضای مشخصی، ایزوله می‌شود.
  • بستگان درجه یک: مادر، پدر، خواهر، برادر، همسر، فرزند(۱۸ سال و کم‌تر).
  • بیماری: هرتغییری که بیمه شده را از سلامت اولیه دور کند.
  • بیماری حاد: تغییراتی که در شرایط بیمه شده ایجاد می‌شود، او را از سلامتی اولیه دور می‌کند و باعث بستری شدن او در بیمارستان می‌شود.

سخن پایانی

بیمه، یکی از راه‌های پیشگیری از انواع خسارت‌هاست. زمانی که صحبت از سفر و آرامش همراه آن باشد؛ اهمیت این پیشگیری از خسارت بیشتر می‌شود. بیمه مسافرتی راه‌کاری است که در برابر خسارت‌هایی مثل گم شدن وسایل، تاخیر در پرواز، بیماری‌های احتمالی در سفر و خطراتی از این قبیل شما را مصون می‌کند.

با توجه به قوانین خاص بیمه، پیش از هرچیزی خوب است بدانید بهترین راه انتخاب بیمه مسافرتی چیست؟ با توجه به مقصد سفر و خطرات احتمالی که ممکن است جان یا مال شما را به خطر بیندازد و همچنین مشورت با کارشناس‌های بیمه، بهترین بیمه‌نامه را برای خود انتخاب کنید و در صورت وقوع حادثه، به خاطر داشته باشید مدارکی که وقوع حادثه یا ضرر را ثابت می‌کند را به همراه داشته باشید. با رعایت این دو اصل، می‌توانید سفر راحت و پرآرامشی داشته باشید. سفر به خیر.

 

سوالات متداول

خیر، بیمه مسافرتی برای کشورهای غیر عضو شینگن اجباری نیست، اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از خطرهای پیش‌بینی‌نشده، بیمه مسافرتی تهیه نمایید.

قیمت بیمه به عواملی مانند سن بیمه‌شده، مدت اقامت، کشور مقصد و ... بستگی دارد.

خدمات بیمه‌ای به‌محض خروج از کشور برای مسافران شروع می‌شود.

خیر، برای سفر به کشورهای خارجی، حتماً باید بیمه مسافرتی داشته باشید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید