ویزای شینگن چیست؟راهنمای دریافت ویزای شینگن

از سفر بدانید
ویزای شینگن چیست؟راهنمای دریافت ویزای شینگن

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در بین مکالمات اطرافیان یا در حین تحقیق برای پروسه مهاجرت و خرید بلیط هواپیما به خارج از کشور، اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده باشد. اما ویزای شینگن چیست؟ در چنین مواقعی داشتن اطلاعات درست و کامل درمورد موضوع مطرح شده می‌تواند کمک بزرگی به شما و اطرافیانتان باشد. برای به دست آوردن اطلاعات ضروری و مهم درباره ویزای شینگن و نحوه دریافت آن، تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

در خصوص اینکه ویزای شینگن چیست، باید گفت یک ویزای کوتاه مدت است که به افراد اجازه می‌دهد تا برای مقاصد توریستی یا تجاری به هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن، سفر کنند.ویزای شینگن رایج‌ترین ویزا در اروپا است و دارنده آن میتواند به هر کشوری که عضو شینگن است وارد شود، آزادانه در منطقه سفر کند و سپس منطقه شینگن را ترک کند.با این حال، اگر قصد دارید بیش از 90 روز در یکی از کشورهای شینگن تحصیل، کار یا زندگی کنید، باید برای ویزای ملی آن کشور اروپایی اقدام کنید، نه ویزای شینگن.

منطقه شینگن کجاست؟

در حال حاضر منطقه‌ای در اروپا وجود دارد که شامل ۲۷ کشور می‌شود. تمامی این هفت کشور که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند هیچ‌ گونه مرز خاصی ندارند و محدودیتی برای عبور و مرور شهروندان این کشورها وجود ندارد، اما این ۲۷ کشور که عضو یک پیمان به نام پیمان شینگن هستند، برای ورود و خروج اتباع کشورهای دیگر سختگیری‌های زیادی انجام می‌دهند.

همین امر باعث شده تا عضویت کشورهای اروپایی در منطقه شینگن به اعتبار ویزای این مناطق بیفزاید. تعداد کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند، در وب ‌سایت رسمی شینگن اعلام شده است. این پیمان که در سال ۱۹۸۵ در لوکزامبورگ منعقد شد، تمام کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا و عضو انجمن تجارت آزاد اروپا هستند را شامل می‌ شود.

مساحت منطقه شینگن 4.300.000 کیلومتر مربع است و حدود ۴۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد. توافقنامه‌ای که اولین بار بین کشورهای لوکزامبورگ، بلژیک، آلمان هلند و فرانسه امضا شد، امروزه نیز پابرجا است و به افرادی که قصد سفر به منطقه شینگن را دارند، مجوز ورود به یک قاره را می‌ دهد.

 

شرایط دریافت ویزای شینگن چیست؟

اگر به دلایل زیر قصد بازدید از یک یا چند کشور اروپایی در منطقه را دارید، باید برای ویزای شینگن کوتاه مدت خود درخواست دهید:

گردشگری و تفریح، اهداف تجاری، دیدار با اقوام و دوستان، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، بازدید از فرودگاه و ترانزیت دریایی، بازدید رسمی، درمان پزشکی، مطالعات و تحصیل کوتاه مدت، اهداف تحقیقاتی از جمله شرایطی است که میتوانید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید.

بسته به دلیل و تعداد دفعات بازدید شما از کشورهای حوزه شینگن، کنسولگری شینگن می‌تواند ویزای یک، دو یا چند بار ورود با اعتبار 90 روزه را برای شما صادر کند. با این حال، اگر زیاد سفر می‌کنید، می‌توانید برای دریافت ویزای شینگن چند بار ورود با اعتبار حداکثر پنج سال درخواست دهید. شما فقط می‌توانید حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه برای هر بازدید در منطقه شینگن بمانید.

شرایط اخذ ویزای شینگن ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳ بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، شرایط اخذ ویزای شینگن مانند سال‌های قبل است، اما سخت‌گیری‌های بیشتری برای اتباع ایرانی در نظر گرفته شده است؛ بنابراین اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشید، مشکلی برای اخذ ویزا ندارید.

  • مشخص کردن هدف سفر برای قانع کردن افسر سفارت و دریافت ویزا

حتماً باید هدف سفر خودتان را تعیین کنید. به‌عنوان‌مثال اگر هدف شما از سفر به منطقه شینگن گردشگری است، باید جزئیات سفر و برنامه‌های مربوط به بازدید از مناطق دیدنی کشور مقصد را در بین مدارک قرار دهید.

  • گردش حساب مالی بالا

دریافت‌کنندگان ویزای شینگن حتماً باید پرینت حساب ۶ ماه آخر خود را ارائه کنند و دارای میانگین مبالغ ورودی و خروجی کافی برای دریافت ویزا باشند. در غیر این صورت موفق به دریافت ویزا نخواهند شد.

  • دارا بودن تمکن مالی

افرادی که تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های اقامت در اروپا و خرج‌های روزانه را داشته باشند، هیچ مشکلی برای دریافت ویزا ندارند. چراکه افسر سفارت قانع می‌شود نیازی به کمک دیگران برای امرارمعاش نخواهند داشت.

 

کشورهای عضو شینگن کدام‌اند؟

منطقه شینگن شامل 26 کشور است که معاهده شینگن را امضا کرده‌اند. این معاهده به شهروندان کشورهای عضو اجازه می‌دهد آزادانه در این منطقه بدون گذرنامه و کنترل مرزی تردد کنند.

هر کشور عضو منطقه شینگن می‌تواند ویزای شینگن صادر کند.

 

این‌ کشورها شامل کشورهای اروپایی مانند: فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، لهستان و کشورهای اسکاندیناوی هستند اما بریتانیا و ایرلند جزو این لیست نیستند. اکثر کشورهای اتحادیه اروپا امضاکنندگان توافق‌نامه شینگن هستند، اگرچه برخی از کشورها مانند بلغارستان و رومانی نیز آن را امضا کرده‌اند اما هنوز عضو فعالی نیستند و فقط موظف هستند تا در آینده به این فرایند بپیوندند. سوئیس، ایسلند و نروژ نیز در اتحادیه اروپا نیستند، اما در لیست کشورهای منطقه شینگن قرار دارند.

در اینجا لیست کامل 26 کشور در منطقه شینگن آمده است:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی،  اسپانیا، سوئد، سوئیس

کدام کشورهای اروپایی جزو حوزه شینگن نیستند؟

اگرچه 26 کشور از جمله بیشتر کشورهای قاره اروپا در منطقه شینگن هستند، اما همه کشورهای اروپایی در این منطقه قرار ندارند، از جمله این کشورها:

آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، قبرس، ایرلند، مقدونیه، مولداوی، مونته نگرو، صربستان، اوکراین، بریتانیا، رومانی

ایالت‌های کوچک آندورا، موناکو و واتیکان نیز عضو لیست شینگن نیستند اما عملاً جزو کشورهای داخلی منطقه محسوب می‌شوند زیرا کنترل‌های مرزی را اعمال نمی‌کنند.

رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس نیز خارج از منطقه شینگن هستند اما از نظر قانونی ملزم به پیوستن به اتحادیه اروپا در آینده هستند.

چه کسانی برای ورود به اروپا به ویزا شینگن نیاز دارند؟

اکثر شهروندان غیر اروپایی (به ویژه آن‌هایی که از آفریقا، روسیه، هند و چین هستند) برای ورود به یکی از کشورهای عضو شینگن، نیاز به ویزای شینگن دارند. برخی از کشورها مانند ایالات متحده، کانادا، مکزیک، برزیل، استرالیا و ژاپن توافق‌نامه‌های بدون ویزا با اتحادیه اروپا امضا کرده‌اند. این بدان معناست که اگر اتباع آنها کمتر از 90 روز به این کشور سفر کنند، می توانند بدون ویزا وارد اروپا شوند.

در اینجا لیست کامل کشورهایی که به ویزای شینگن نیاز دارند آمده است:

افغانستان، الجزایر، آنگولا، ارمنستان، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، بلاروس، بلیز، بنین، بوتان، بولیوی، بوتسوانا، بورکینافاسو، بوروندی، کامبوج، کامرون، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد،چین، کومور، کنگو، ساحل عاج، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، جمهوری دومینیکن، اکوادور، مصر، گینه، استوایی اریتره، اتیوپی، فیجی، گابن، گامبیا، هائیتی، هند، اندونزی، ایران، عراق، جامائیکا، اردن، قزاقستان، کنیا، کوزوو، کویت، قرقیزستان، لائوس، لبنان، لسوتو، لیبریا،لیبی، ماداگاسکار، مالاوی، مالدیو،مالی، موریتانی، مغولستان، مراکش،موزامبیک، نامیبیا، نپال، نیجریه،کره شمالی، جزایر ماریانای شمالی، عمان، پاکستان،فیلیپین، قطر، روسیه،رواندا، سائوتومه و پرنسیپ، عربستان سعودی، سنگال،سیرالئون، سومالی، سریلانکا،سودان، سورینام، سوازیلند، سوریه، تاجیکستان، تانزانیا، تایلند، تیمور شرقی، توگو، تونگا، تونس، ترکیه، ترکمنستان، اوگاندا، ازبکستان، ویتنام، یمن، زامبیا، زیمباوه

انواع ویزای شینگن چیست؟

شما با توجه به هدفی که از سفر خود به کشورهای منطقه شینگن دارید، باید انواع متفاوتی از این ویزا را دریافت کنید. به طور کلی ویزای شینگن دارای چهار نوع است که هر کدام با توجه با مدت اعتبار و نحوه‌ی اقامت، در دسته متفاوتی قرار می‌گیرند.

انواع ویزای شینگن با توجه به هدف از سفر

هنگام ارسال و تکمیل فرم درخواست ویزا همه متقاضیان باید هدف خودشان را از سفر به قاره اروپا و به ‌خصوص منطقه شینگن اعلام نمایند. این کار برای قانع کردن افسر سفارت ضروری است. چراکه گاهی اوقات هدف از دریافت ویزا، ماندن در فرودگاه یک کشور است، اما ممکن است افرادی بخواهند با دریافت ویزا، ۹۰ روز در کشورهای اروپایی بمانند. به همین خاطر انواع ویزا با توجه به هدف سفر با یکدیگر متفاوت هستند و عبارت‌اند از:

  • ویزای شینگن برای شرکت کردن در دوره‌های آموزشی و کوتاه‌مدت
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی
  • ویزای دریافت خدمات بهداشتی درمانی
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای کار اروپا
  • ویزای گردشگری
  • ویزای تجاری اروپا
  • ویزای دیدار با بستگان و اقوام
  • ویزا برای شرکت کردن در رویدادهای ورزشی، فرهنگی و هنری
  • ویزای تحصیلی اروپا

ویزای شینگن نوع  a

ویزای شینگن نوع a یا ویزای ترانزیت فرودگاهی به شهروندان کشورهای غیر شینگن این امکان را می‌دهد که در منطقه بین المللی یک فرودگاه واقع در یک کشور شینگن ترانزیت کنند یا منتظر یک پرواز اتصال باشند. این مجوز برای کسانی که از یک کشور غیر شینگن به کشور دیگری که غیر شینگن است سفر می‌کنند و باید یک پرواز اتصال در فرودگاه کشور شینگن داشته باشند اجباری است. دارندگان ویزای نوع a فقط برای ورود و زمان گذراندن در فرودگاه‌های کشورهای حوزه شینگن است و دارندگان این مجوز مجاز به ورود به مناطق دیگر کشورهای شینگن فوق الذکر نیستند.

ویزای شینگن نوع  b

ویزای رده b مربوط به سفرهای کمتر از پنج روز است و با رده “C” با شرط “ترانزیت” جایگزین شده است.

ویزای شینگن نوع  c

ویزای شینگن کوتاه مدت رایج‌ترین نوع ویزای شینگن است. این مجوز توسط آژانس‌های خدمات ویزا (سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها، ارائه‌دهندگان خارجی تعیین شده) در کشورهای متعلق به منطقه شینگن صادر می‌شود. نوع c ویزای شینگن به دارنده آن اجازه می‌دهد تا در یک بازه شش ماهه آزادانه در منطقه شینگن اقامت کند یا حداکثر 90 روز در این کشورها سفر کند.

بسته به هدف سفر شما، ویزای کوتاه مدت شینگن c می‌تواند به دسته‌ های زیر تقسیم‌بندی شود:

ویزای شینگن یکبار ورود (“1” روی برچسب ویزا)

به دارنده آن اجازه می‌دهد یک بار وارد منطقه شینگن شود. اگر منطقه را ترک کنید، ویزای شما منقضی می‌شود حتی اگر مدت اعتبار آن تمام نشده باشد. به طور خلاصه: هر بیرون رفتن از منطقه‌ای یک خروج نهایی است.

ویزای شینگن دوبار ورود (“2” روی برچسب ویزا)

به دارنده آن اجازه می‌دهد تا در مدت اعتبار ویزا دو بار وارد منطقه شینگن شود. بنابراین می‌توانید در این مدت از منطقه شینگن خارج شده و دوباره وارد آن شوید. ویزای شما در دفعه دومی که منطقه را ترک می‌کنید منقضی می شود.

ویزای شینگن چند بار ورود(“MULT” روی برچسب ویزا)

به دارنده آن اجازه می‌دهد تا به میل خود وارد و خارج یک کشور عضو لیست شینگن شود. این مجوز حداکثر تا 90 روز در یک دوره شش ماهه معتبر است.

ویزای چند بار ورود خود به چند دسته تقسیم می شود که در ادامه شما را با هر یک آشنا می کنیم:

ویزای چند بار ورود یک ساله

ویزای چند بار ورود یک ساله برای افرادی صادر می‌شود که چندین بار در محدوده شینگن رفت‌وآمد داشته‌اند و موفق شده‌اند یک‌بار ویزای دو بار ورود شینگن را دریافت کنند. افرادی که قصد دریافت این ویزا را داشته باشند، باید نشان دهند که یک مسافر معمولی هستند و قصد ندارند از این طریق به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. همچنین در میان گذاشتن دلیل و هدف سفر با سفارت کشور مورد نظر نیز برای صدور ویزا لازم است.

در صورتی‌ که هیچ مشکلی برای دریافت ویزای چند بار ورود یک ساله نداشته باشند، می ‌توانند به محدوده شینگن وارد شوند، اما بیشتر از ۹۰ روز نمی‌توانند در این کشورها بمانند و اگر بخواهند بیشتر از این زمان بمانند، حتماً باید از ناحیه شینگن خارج شوند و مجدداً به کشور مورد نظر وارد شوند که کار ساده‌ای است؛ زیرا مجوز ورود به سایر کشورهای این منطقه را نیز دارند.

 

ویزای چند بار ورود سه ساله

دریافت ویزای چند بار ورود سه ساله نیز منوط بر اثبات چندین بار ورود و خروج به منطقه شینگن است. افرادی که بخواهند این نوع از ویزا را دریافت کنند، باید به سوال‌های متعدد افسران سفارت پاسخ دهند و آن‌ها را قانع کنند که چرا نیاز به دریافت ویزای سه ساله دارند. این ویزا نیز تنها به آن‌ها مجوز اقامت ۹۰ روزه می‌دهد و اگر بخواهند بیشتر از این مدت بمانند حتماً باید از کشور خارج و مجدداً وارد شوند.

 

ویزای چند بار ورود ۵ ساله

ویزاهایی که چند بار ورود هستند و دارای اعتبار ۵ ساله، بیشتر به درد تاجران و افرادی می‌خورند که شرایط خاصی دارند؛ یعنی این افراد ناچار هستند بارها و بارها به کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنند. البته این افراد حتماً باید دلیل محکمی برای دریافت ویزای ۵ ساله ارائه نمایند و قبلاً هم سابقه چندین بار ورود و خروج به کشورهای منطقه شینگن را داشته باشند، اما در نهایت مشکلی که برای دریافت ویزاهای یک ساله و ۵ ساله هم وجود داشت، برای این نوع ویزا هم پابرجاست؛ یعنی شما برای اقامت بیش از سه ماه باید حتماً از کشور خارج شوید و نمی‌توانید تا آخر عمرتان در کشورهای منطقه شینگن ماندگار باشید.

چگونه روزهای اقامت در کشورهای محدوده شینگن محاسبه می‌شود؟

اگر بخواهیم مدت‌زمان اعتبار ویزای شینگن را بررسی کنیم و ببینیم مسافرانی که این ویزا را دریافت کرده‌اند چه مدت اجازه ماندن در منطقه شینگن را دارند، باید با نحوه محاسبه روزهای اقامت در این کشورها آشنا باشیم.

  • اگر شما آخرین ساعات نیمه‌شب به یکی از کشورهای منطقه شینگن وارد شوید، همان روز را باید اولین روز اقامت خود در این کشور حساب کنید؛ یعنی حتی اگر یک ساعت از ورود شما گذشته باشد، باید آن را ۲۴ ساعت حساب کنید. پس هنگام محاسبه روزهای اقامت به این نکات ریز توجه داشته باشید.
  • اگر چند دقیقه از نیمه ‌شب بگذرد و شما بعدازاین ساعت منطقه شینگن را ترک کنید، باید روز بعدی را به‌عنوان آخرین روزی که از منطقه شینگن خارج شده‌اید، حساب کنید. با ارائه این توضیحات احتمالاً متوجه سختگیری‌ ها و دقت به‌کار رفته برای تعیین مدت اقامت شده‌اید. حالا بهتر است درباره مدت اقامت برای ویزاهای مختلف مطالبی را ارائه کنیم.

 

مدت اقامت برای ویزای شینگن یک‌بار ورود

با توجه به تاریخ اعتبار ویزا مدت‌ زمان اقامت شما در منطقه شینگن مشخص می ‌شود؛ یعنی اگر شما ویزای یک‌بار ورود دریافت کرده‌اید و تاریخ آن از 1 فوریه تا 20 فوریه است، شما باید قبل از دهم فوریه وارد این محدوده شوید تا بتوانید تا 20 به مدت ۱۰ روز در این کشور بمانید. در غیر این صورت باید کمتر از ۱۰ روز در منطقه شینگن بمانید و حتماً در روز 20 از کشورهای شینگن خارج شوید.

 

مدت اقامت برای ویزای شینگن دو بار ورود

با توجه به اینکه ویزای دو بار ورود اجازه خارج شدن از کشور و ورود مجدد را به اتباع خارجی می‌دهد، درصورتی‌که اعتبار این ویزا ۱۰ روزه باشد، فرد دارنده ویزا می ‌تواند در طول این ۱۰ روز یک‌بار از کشور مورد نظر خارج شده و مجدداً وارد شود. به ‌عنوان ‌مثال می ‌تواند این بازه زمانی مشخص شده که تنها ۱۰ روز مهلت دارد را به یک سفر سه روزه و یک سفر هفت روزه تقسیم کند.

 

مدت اقامت برای ویزای شینگن چند بار ورود

افرادی که ویزای شینگن چند بار ورود داشته باشند که اعتبار آن از سه سال بیشتر باشد، می‌توانند هر بار که اراده کنند به محدوده شینگن وارد شوند و از کشورهای این منطقه خارج شوند. البته نباید در طول ۶ ماه متوالی بیشتر از ۹۰ روز در این کشورها بمانند.

ویزای شینگن نوع  d

نوع چهارم ویزای شینگن که به ویزای ملی معروف است، یک ویزای بلند مدت شینگن است. هر خارجی که مایل به تحصیل، کار یا زندگی در یک کشور شینگن برای بیش از 90 روز (حداکثر 1 سال) باشد، باید این مجوز را دریافت کند. نوع d ویزای شینگن به دارنده آن اجازه می‌دهد تا برای هدف مشخص خود که می‌تواند بیزینس یا تحصیل باشد به کشورهای عضو لیست شینگن سفر کند، برنامه خود را به اتمام برساند و سپس به کشور خود برگردد.

موارد زیر می‌تواند از اهداف دریافت ویزای شینگن نوع  d باشد:

  • تور یا بازدید خصوصی
  • فعالیت‌های حرفه‌ای
  • انجام مطالعه
  • شرکت در یک برنامه آموزشی یا دوره کارآموزی
  • دلایل خانوادگی

ویزای ملی یا ویزای شینگن d توسط دفاتر کنسولی کشورهای مورد نظر شینگن مطابق با قوانین ملی صادر می‌شود بنابراین لازم است برای اطلاع از شرایط و تشریفات مختلفی که باید انجام شود، با خدمات داخل کشور تماس بگیرید. تحت شرایط خاص، می‌توانید ویزای اقامت طولانی مدت یک یا چند بار ورود را دریافت کنید.

ویزای منطقه محدود یا LTV

ویزای LTV یا ویزای مناطق محدود یکی از ویزاهای خاص است و برای افرادی صادر می‌شود که تنها اجازه ورود به بعضی از کشورهای خاص اروپایی را دارند. این کشورها محدود هستند و اتباع خارجی تنها مجاز به رفت‌وآمد به چند کشوری هستند که در ویزای آن‌ها قیدشده است.

بعضی از افراد هستند که به خاطر شرایط اضطراری ناچار هستند به منطقه شینگن وارد شوند و تا وضعیت آن‌ها مشخص شود و بتوانند ویزای معمولی شینگن دریافت کنند، تنها باید در مناطقی که در ویزای آن ‌ها درج شده بمانند.

تصور کنید فردی قصد پناهندگی در یک کشور را دارد؛ بنابراین برای او یک ویزای LTV صادر می‌شود تا در نهایت بتواند به کشور مورد نظرش برود. البته این ویزا برای افرادی که برای سفرهای بشر دوستانه درخواست ویزا دارند هم مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

نکته: ویزای LTV تنها مجوز ورود به کشورهایی را می‌دهد که در گذرنامه قید شده باشند و حتی اجازه ترانزیت از کشوری به کشور دیگر را هم نخواهید داشت.

 

مراحل دریافت ویزای شینگن

برای درخواست ویزای شینگن، باید با کنسولگری کشور شینگن مورد نظر خود تماس بگیرید. اگر کشوری که قصد سفر به آن را دارید سفارت یا کنسولگری ندارد، باید مدارک درخواست خود را برای یک نماینده محلی در آن کشور ارسال کنید. درخواست‌های ویزا گاهی اوقات توسط ارائه‌دهندگان خدمات خارجی که مجاز به دریافت اسناد درخواست هستند پردازش می‌شوند.

توجه کنید که شما باید در سفارت کشوری که بیشترین مدت اقامت در آن را دارید درخواست ویزا دهید یا اگر به مدت یکسان در دو کشور حوزه شینگن اقامت دارید، باید در نظر بگیرید که ابتدا به کدام کشور سفر می‌کنید. طبق جدیدترین آمار موجود، شما باید حداقل 15 روز قبل از شروع سفر خود برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید. اما به دلیل اینکه ممکن است کنسولگری مدارک بیشتری از شما بخواهد یا مشکل غیر قابل پیش‌بینی در روند کار به وجود بیاید، بهتر از حدود 30 روز قبل از سفر برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید. همچنین شما مجاز هستید که 6 ماه قبل از سفر خود ویزای شینگن خود را دریافت کنید.

هزینه دریافت ویزای شینگن چقدر است؟

اگر برای سفر خود قصد دریافت ویزای شینگن کوتاه‌مدت و ترانزیت دارید باید مبالغ زیر را پرداخت کنید:

  • افراد 13 سال و بزرگ‌تر: 80 یورو (≃ 90 دلار آمریکا)
  • کودکان 6 تا 12 سال: 40 یورو (≃ 45 دلار آمریکا)
  • کودکان زیر 6 سال: رایگان

البته در صورتیکه شهروند هر یک از کشورهای زیر باشید، مشمول موافقت‌نامه تسهیل ویزای شینگن شده و پرداختی شما به سفارت 35 یورو (معادل 41.24 دلار آمریکا) کاهش خواهد یافت:

  • آلبانی
  • ارمنستان
  • آذربایجان
  • بوسنی و هرزگووین
  • کاپه‌ورده
  • یوگسلاوی سابق جمهوری مقدونیه
  • گرجستان
  • مولداوی
  • مونته‌نگرو
  • صربستان
  • روسیه
  • اوکراین

اگر می‌خواهید ویزای شینگن بلند مدت دریافت کنید برای اطلاع دقیق از میزان هزینه پرداختی، باید با کنسولگری سفارت تماس گرفته و شرایط را بپرسید. در صورت دارا بودن برخی از شرایط تحصیلی یا کاری، شما مشمول پرداخت هزینه ویزای شینگن نخواهید بود.

توجه داشته باشید که در صورت صرف‌نظر از ادامه روند درخواست ویزا و یا ریجکت ویزای شینگن، هزینه پرداختی متقاضی به وی بازگردانده نخواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن چیست؟

اگر شما ندانید در حال انجام چه کاری هستید، فرآیند درخواست ویزای شینگن می‌تواند گیج‌کننده و استرس‌زا باشد. به همین دلیل نیاز است تا قبل از آماده کردن مدارک مورد نیاز خود، اطلاعات دقیق و کاملی در این زمینه به دست بیاورید.

برای گرفتن قرار ملاقات با سفارت، ابتدا باید مدارک درخواست خود را همراه با مدارک زیر ارائه دهید:

  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا
  • دو عکس پرسنلی (برای سالهای اخیر)
  • کپی پاسپورت (کمتر از 10 سال پیش صادر شده و حداقل 3 ماه پس از اعتبار ویزا اعتبار داشته باشد.)
  • نامه ای که دلیل سفر شما را توضیح می‌دهد
  • تاییدیه رزرو بلیط هواپیما
  • مدارکی مبنی بر طرح اسکان شما
  • مدارکی مبنی بر معیشت شما
  • گواهی بیمه مسافرتی

با داشتن پکیج کاملی از مدارک درخواستی می‌توانید در بهترین شرایط ممکن در نوبت خدمت کنسولی خود شرکت کنید.

اگر شما یک تبعه غیر اتحادیه اروپا/شینگن هستید، چه معاف از ویزا باشید و چه نباشید، باید چندین سند را در بندر ورودی حوزه شینگن ارائه دهید تا اجازه ورود به شما داده شود.

مقامات مرزی اتحادیه اروپا و شینگن همچنین ممکن است اطلاعات و مدارک اضافی مانند بودجه کافی، مدرک اقامت، مدت زمان اقامت، هدف از ورود، دعوت نامه و غیره را درخواست کنند.

هنگامی که وارد منطقه شینگن می‌شوید، مطمئن شوید که افسر مرزی، پاسپورت شما را مهر کرده است. بدون مهر، ممکن است جریمه یا بازداشت شوید.

اگر قادر به ارائه کپی از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شینگن نباشید، ممکن است از ورود شما به کشورهای شینگن خودداری شود. بنابراین اکیداً توصیه می‌شود که این مدارک را در طول سفر همراه خود داشته باشید.

مدت زمان اعتبار ویزای شینگن چقدر است؟

طبق قوانین سال 2022 مدت اعتبار ویزای شینگن شما بسته به نوع این ویزا متغیر است.
اگر شما نوع a  ویزای شینگن را دریافت کرده باشید، مدت اعتبار آن 15 روز است و شما فقط در طول این مدت می‌توانید در منطقه حضور پیدا کنید، اما به طور کلی مدت زمان اعتبار ویزای شینگن 180 روز معادل شش ماه است که شما می‌توانید به مدت حداکثر 90 روز در طول بازه این شش ماه، به مقصد مورد نظر خود سفر کنید.
توجه داشته باشید که اگر مدت زمان بیشتری از اعتبار ویزای خود، در مقصد مورد نظر اقامت کنید، از قانون تخطی کرده و جریمه می‌شوید. علاوه بر آن، به دلیل این عمل غیر قانونی در لیست سیاه کشورهای حوزه شینگن وارد شده و مانع قبولی دوباره ویزای شینگن خواهید شد.

راحت‌ترین کشور برای دریافت ویزای شینگن

راحت بودن دریافت ویزای شینگن بستگی به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور شما دارد. همچنین بسته به هدفی که برای دریافت این ویزا دارید، کشورهای مختلفی می‌توانند برای شما راحت‌تر باشند. اما به طور کلی در بین کشورهای حوزه شینگن، ایتالیا برای ایرانیان راحت‌ترین مقصد و آلمان، هلند و فرانسه از جمله سخت‌ترین مقاصد برای دریافت ویزای شینگن هستند.

سوالات مصاحبه ویزای شینگن چیست؟

حالا که به پاسخ سوال ویزای شینگن چیست، رسیدیم، نوبت به سوالات مصاحبه در سفارت میرسیم. بهتر است بدانید مصاحبه ویزای شینگن فقط جلسه‌ای نیست که در آن اسناد پشتیبانی درخواست ویزا را به افسر ویزا در کشور مربوطه خود ارائه دهید. در واقع، مصاحبه ویزا به گونه‌ای طراحی شده است که امکان ارتباط عمیق‌تری بین متقاضی و نماینده دستگاه دیپلماسی فراهم شود. در این مورد، سفارت یا کنسولگری کشور شینگن با پرسیدن سؤالات دقیق به دنبال این است تا ببیند آیا شما واقعاً شایسته دریافت ویزای شینگن هستید یا خیر.

در چنین مصاحبه‌هایی از شما فقط اطلاعات ارائه شده در فرم درخواست ویزا و مدارک پشتیبان آن درخواست نمی‌شود، بلکه سؤالات ویژه و گاه شخصی نیز می‌پرسند.

برای پاسخ به این سؤالات، دیپلمات‌ها صرفا می‌خواهند اطلاعات جامع‌تری در مورد وضعیت متقاضیان جمع آوری کنند و درک و توانایی، صراحت و دقت آنها در پاسخگویی را بسنجند. وزارت خارجه نمی‌خواهد برای افرادی که این کیفیت را ندارند ویزا صادر کند. این به این دلیل است که می‌خواهد کاملاً اطمینان حاصل کنند دارنده ویزا در زمان مقرر به کشور خود باز می‌گردد و در فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه شینگن شرکت نمی‌کند.

در ادامه، سوالات متداول افسران ویزای شینگن به متقاضیان ویزا را خواهید دید. همچنین به توضیحات و توصیه‌هایی که در زیر هر سوال در زیر ارائه می‌دهیم توجه داشته باشید تا بتوانید به راحتی پاسخی را برنامه‌ریزی کنید که به شما در انجام بهترین کار در طول مصاحبه ویزا کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که سوالات زیر 10 نمونه از تمامی سوالات احتمالی است که نماینده وزارت امور خارجه می‌تواند از متقاضی ویزا بپرسد. و همه سوالات برای یک داوطلب پرسیده نمی‌شود.

  • آیا ازدواج کرده‌اید؟ اگر بله، همسرتان چه شغلی دارد؟ چند وقت است ازدواج کرده‌اید؟

مطمئن شوید که تاریخ دقیق عروسی و جزئیات عروسی را زود به یاد داشته باشید (در صورت ازدواج). هرگونه پاسخ اشتباه یا نامطمئن در مورد ازدواج، ممکن است به عنوان تلاشی برای دادن پاسخی غیرواقعی تلقی شود. اگر متاهل نیستید، می‌توانید به سادگی ذکر کنید که ازدواج نکرده یا طلاق گرفته‌اید.

  • آیا با دیگران سفر می‌کنید؟

به سادگی پاسخ دهید بله یا خیر. همچنین، حتما رابطه خود را با اطرافیان روشن کنید.

  • آیا می‌توانید یک سفر کوتاه‌تر را دوباره برنامه‌ریزی کنید؟ چرا به ویزای سه ماهه/ماهانه نیاز دارید؟

علاقه خود را به بازدید از مقاصد مختلف گردشگری در منطقه شینگن ذکر کنید. درست است که شما نمی‌توانید در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهید و همه اهداف خود را شرح دهید. با این حال، به این معنی است که شما کاملا آماده هستید تا برنامه‌های خود را مجددا تنظیم کنید و در صورت نیاز برنامه سفر خود را کوتاه کنید.

  • آیا می‌توانید صورت حساب بانکی خود را نشان دهید؟

هنگام ارائه اسناد صورتحساب بانکی خود به مقامات، اصلا تردید نکنید.

  • آیا از بورسیه تحصیلی لذت می‌برید؟

این سوال دیگری است که باید با بله یا خیر مستقیم به آن پاسخ دهید. اگر بورسیه دانشجویی دارید، لطفا نام موسسه‌ای که بورسیه را اعطا کرده، مبلغ بورسیه و مدت زمان بورسیه را ذکر کنید.

  • آیا برای این سفر بیمه درمانی دارید؟

در طول اقامت خود در منطقه شینگن، مدرکی مبنی بر بیمه درمانی تحت پوشش ارائه دهید.

  • آیا دوست دختر/دوست پسر دارید؟

به صراحت پاسخ دهید بله یا خیر.

  • آیا از کارفرمای خود نامه تایید مرخصی دارید؟

فقط تأیید کنید که این نامه را از کارفرمای خود دارید (با امضا و مهر) و به افسر بدهید. اگر چنین مدارکی ندارید، تلاش برای متقاعد کردن شفاهی مقامات برای گرفتن مجوز کارفرما برای ترک کار در حین سفر بی ارزش است.

  • بچه دارید؟ اگر بله، چند سال دارند و چه کار می‌کنند؟

گاهی اوقات یادآوری سریع عنوان شغلی فرزندتان، تاریخ دقیق تولد، نام دقیق یک شرکت، دانشگاه یا مدرسه برای شما دشوار است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که زودتر آماده شوید و این اطلاعات را در نظر داشته باشید تا در طول مصاحبه ویزا دچار تردید نشوید.

ممکن است پاسخ دهید که من بچه ندارم. اگر متاهل هستید و فرزند ندارید، یا اگر مجرد هستید و فرزندی ندارید باید اعلام کنید. اگر فرزند دارید فقط تعداد فرزندان و جنسیت آن‌‌ها را بیان. به هر حال، اجازه دهید پاسخ شما طبیعی باشد.

  • آیا خانواده یا دوستانی دارید که در منطقه شینگن زندگی کنند؟

حتماً قبل از مصاحبه فهرستی از تمام خانواده و دوستانی که در منطقه شینگن زندگی می‌کنند تهیه کنید. اگر فراموش کردید که در طول مصاحبه به کسی اشاره کنید، سفارت ممکن است آن را به عنوان تلاشی برای نادیده گرفتن پاسخ تلقی کند.

دلایل ریجکتی ویزای شینگن چیست؟

چه چیزی باعث می‌شود سفارت یا کنسولگری از دریافت ویزای شینگن شما خودداری کند؟
این سوالی است که بسیاری از افراد هنگام درخواست این نوع ویزا می‌پرسند. حقیقت این است که هر زمان که ویزای شینگن یا هر ویزا رد می‌شود، موردی وجود داشته که در مورد درخواست ویزا رضایت بخش نبوده.

بسیاری از متقاضیان ویزا گیج می‌شوند و نمی‌توانند دقیقا بفهمند که چرا ویزای آن‌ها رد شده است. به همین دلیل در ادامه بر روی دلایل شناخته شده این ریجکتی تمرکز می‌کنیم.

به طور کلی اگر افسر کنسولی نتواند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را از نامزد دریافت ویزای شینگن دریافت کند، درخواست ویزا ممکن است ناموفق تلقی شود. به دلیل فقدان چنین اطلاعاتی، افسران کنسولی نمی‌توانند تصمیم بگیرند که آیا یک نامزد واجد شرایط ویزا است یا خیر. از سوی دیگر، گاهی کنسولگری ممکن است اطلاعاتی را از متقاضی دریافت کند که غیرقابل قبول یا فراتر از روال معمول باشد. گاهی اوقات نامزدها مستعد فعالیت های غیرقانونی و/یا غیر صادقانه هستند. در تمام موارد فوق به افسر دستور داده شد که درخواست متقاضی را رد کند.

موارد زیر 6 دلیل متداول رد شدن درخواست ویزای شینگن هستند:

1. رفتار مجرمانه گذشته یا حال

شرایط و اقدامات گذشته و حال متقاضی بر تصمیم افسر کنسولی برای صدور ویزای شینگن تأثیر زیادی دارد. در این مورد، امتناع ممکن است به این دلیل باشد که متقاضی تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی یا ثروت عمومی منطقه شینگن (مانند تروریسم، مصرف مواد مخدر، سوء استفاده از کودکان، سایر جرایم جدی) تلقی می‌شود.

2. مدارک جعلی سفر

همه متقاضیانی که تلاش می‌کنند مدارک سفر جعلی را به سفارت یا کنسولگری ارائه دهند، درواقع سعی دارند تا هویت خود را نادرست معرفی کنند و به همین دلیل از هویت‌های جعلی استفاده می‌کنند.
جالب است بدانید که همه این افراد سرنوشت مشترکی دارند: رد مطلق ویزا و سایر عواقب نامطلوبی که برای‌شان به همراه می‌آید.

3. توصیف ناکافی از هدف و شرایط اقامت برنامه‌ریزی شده

یکی دیگر از انگیزه‌های کنسولگری برای رد ویزای شینگن شما عدم ارائه دلایل مورد نیاز برای هدف و شرایط سفر و اقامت برنامه‌ریزی شده است. شرایط زیر از جمله موارد متداول است:

  • عدم ارائه صلاحیت شغلی و حرفه‌ای متناسب با وضعیت مالی ارائه شده.
  • اسناد ارائه شده قادر به برای حمایت از هدف سفر و اقامت شما در منطقه شینگن نیست.
  • عدم درخواست دوره ویزا مطابق با برنامه سفر و تعطیلات یا درآمد ارائه شده.
  • عدم ارائه یک اعلامیه ثابت از هدف سفر و اقامت.

4. پاسپورت آسیب دیده یا بی‌اعتبار

یکی دیگر از انگیزه‎های افسران کنسولی برای رد درخواست ویزای شما، ارائه پاسپورتی است که مورد قبول سفارت یا کنسولگری نیست.
دلیل امتناع ممکن است وضعیت نامناسب گذرنامه ارائه شده باشد. این مورد ممکن است در مورد افتادن صفحه گذرنامه یا آسیب دیدن جلد گذرنامه باشد.

موقعیت‌های بی‌اعتبار بودن پاسپورت به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • ارائه گذرنامه‌ای با اعتبار کمتر از سه ماه پس از بازگشت از بازدید از منطقه شینگن
  • ارائه گذرنامه‌ای که دو صفحه خالی ویزا نداشته باشد
  • ارائه سند سفر به جای دفترچه معتبر پاسپورت
  • ارائه پاسپورت معتبر با قدمت بیش از ده سال

5. نداشتن برنامه سفر

یکی دیگر از دلایل عدم موفقیت درخواست ویزای شینگن، ارائه نکردن برنامه صحیح برای سفر شما در منطقه شینگن است. چنین موقعیت‌هایی عبارتند از:

  • درخواست اشتباه سفارت در منطقه شینگن (در این شرایط نمی‌توان مقصد اصلی بازدید شما در منطقه شینگن را تعیین کرد)
  • عدم اثبات رزرو قطعی مکان اقامت در مقصد سفر شما
  • عدم امکان تهیه بلیط رزرو شده برای هر متقاضی (به عنوان گروهی از مسافران)

محدودیت های سفر و ورود در برابر ویروس کرونا

با توجه به همه‌گیری COVID-19، محدودیت‌هایی برای ورود به اتحادیه اروپا و منطقه شینگن در بسیاری از کشورها اعمال می‌شود.

شما می‌توانید Schengen.News  را برای آخرین اطلاعات و به‌روزرسانی‌ها در مورد محدودیت‌های ورود به اتحادیه اروپا و منطقه شینگن، آزمایش‌ها و مقررات قرنطینه بررسی کنید.

نکات مهم برای اخذ ویزای شینگن که باید بدانید

با توجه به اینکه اطلاعات به دست آمده از کمیسیون اروپایی نشان می‌دهد برای درخواست ویزای شینگن متقاضیان باید حداقل ۱۵ روز پیش از سفر اقدامات لازم را انجام دهند، شما باید هنگام دریافت ویزای شینگن به این نکته توجه داشته باشید. چراکه ممکن است کنسولگری کشور مورد نظر مدارک بیشتری نیاز داشته باشد و بررسی پرونده بیشتر طول بکشد؛ بنابراین بهتر است از یک ماه تا 2 ماه قبل از تاریخ سفر برای درخواست ویزا اقدام نمایید. البته توجه به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم نیز ضرورت دارد.

  • ویزای شینگن دارای اعتبار مشخصی است و هر یک از ویزاها دارای یک کد اختصاصی هستند که مربوط به همان فرد می‌شود. این کد نشان می‌دهد که تعداد دفعات تردد این فرد در مدت‌زمان ۹۰ روزه با استفاده از ویزای شینگن چند بار بوده است. درصورتی‌که ویزا دارای کد سینگل باشد، حتی اگر مسافر خارجی یک روز در منطقه شینگن مانده و به دلایل خاص ناچار شده از منطقه شینگن خارج شود و از اعتبار ۱۸۰ روزه او مدت طولانی باقی مانده باشد، باید مجدداً برای ورود به این منطقه درخواست ویزا کند.
  • متقاضیان دریافت ویزای کشور اتریش حتماً باید مدارک خود را به زبان آلمانی ترجمه کنند.
  • ارائه مبلغ ۶۰ یورو در روز مصاحبه سفارت برای متقاضیان ضروری است.
  • پس از صدور ویزای شینگن از هر یک از متقاضیان دریافت ویزا یک ضمانت ‌نامه به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان دریافت می ‌شود.
  • در صورتی‌ که ویزا برای متقاضی صادر نشود، هزینه‌های جاری از متقاضی دریافت شده و سایر مبالغ پرداختی بازگشت داده می‌ شود.

 

مزایای دریافت ویزای شینگن چیست؟

اگرچه ورود به کشورهای منطقه شینگن خود یک مزیت مهم به شمار می‌رود، اما دریافت این ویزا امتیازهای دیگری نیز برای دارندگان آن دارد که عبارت‌اند از:

  • امکان سفر به کشورهای عضو شینگن بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد
  • اقامتی ۹۰ روزه در منطقه شینگن در بازه زمانی ۱۸۰ روزه
  • امکان کار در کشورهای عضو منطقه شینگن (البته با دریافت دعوت‌ نامه کاری)
  • ادامه درمان در مراکز پزشکی معتبر اروپا با دریافت ویزای شینگن (ضمن ارائه مدارک پزشکی)

 

نحوه استعلام ویزای شینگن

امکان استعلام ویزای شینگن و پیگیری وضعیت صدور یا ریجکتی آن توسط متقاضیان دریافت ویزا و آژانس‌ های مسافرتی وجود ندارد. به همین خاطر باید در مدت‌ زمان تقریبی که برای رسیدگی به درخواست ویزا اعلام شده، منتظر بمانند تا جواب ویزا را دریافت کنند. این مدت ‌زمان از دو هفته تا یک ماه است.

اما درصورتی‌که از طریق پیامک گزینه خدمات پیگیری ویزا انتخاب شده باشد، پس از بررسی پرونده، جواب ویزا که قبولی یا ریجکتی درخواست است، از طریق پیامک برای متقاضی ارسال خواهد شد. این پیامک بر اساس کد رهگیری فرم درخواست ویزا، برای شماره موبایل فرد متقاضی ارسال می‌شود. البته در صورت تکمیل قسمت ایمیل در فرم درخواست ویزا، اطلاعات مربوط به پیگیری و استعلام ویزا از طریق ایمیل نیز برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

 

رفع ریجکتی ویزای شینگن چگونه است؟

در بخش‌ های پیش درباره دلایل ریجکتی ویزای شینگن صحبت کردیم، اما بعضی از افراد هستند که باید حتماً به منطقه شینگن سفر کنند. به همین خاطر باید با نحوه ریجکتی ویزا آشنا باشند.

  • متقاضیان ۱ الی دو ماه فرصت دارند تا به نتیجه بررسی درخواست ویزا اعتراض نموده و برای رفع آن اقدام نمایند.
  • اولین کاری که متقاضی باید انجام دهد این است که یک نامه آن‌هم به‌صورت ایمیل برای سفارت کشور مقصد بنویسد و دلایل ریجکتی ویزا را توضیح دهد.
  • درصورتی‌که افسر پرونده به خاطر عدم اطمینان از بازگشت متقاضی به کشور مبدأ، ویزا را ریجکت کرده باشد، متقاضی باید مدارک شغلی یا ملکی ارائه نماید که نشان دهد به محض پایان یافتن مدت ویزا به کشور خود برمی‌گردد.
  • گاهی اوقات نیز به خاطر ناقص بودن پرونده ویزا ریجکت می‌شود که متقاضی باید حتماً نواقص موجود را برطرف کند و مجدداً برای دریافت ویزا اقدام نماید.
  • درصورتی‌که متقاضی به ریجکتی ویزا اعتراض نکند، یک نکته منفی در پرونده او محسوب می‌ شود. چراکه موافقت خود را با دلایل ریجکتی اعلام کرده و هیچ‌ گونه اعتراضی ندارد.
  • یک راهکار برای ارائه درخواست مجدد ویزا این است که ۱ تا ۲ سال صبر کنید تا از تاریخ ریجکتی شما بگذرد و دفعه بعدی حتماً از طریق تورهای گروهی برای دریافت ویزای اقدام کنید. به این صورت راحت‌تر با ویزای شما موافقت خواهد شد.

 

سریع ترین روش دریافت ویزای شینگن

سریع ‌ترین روش برای دریافت ویزای شینگن استفاده از گزینه ویزای اسپانسرشیپ است. به این معنی که اگر شما در کشورهای منطقه شینگن کسی را دارید که جزو اقوام درجه یک شما محسوب می‌شود و دارای اقامت و شهروندی دائم آن کشور است، می ‌توانید از او خواهش کنید تا یک دعوت‌نامه برای شما ارسال کند.

 به این صورت ویزای شینگن شما ویزای اسپانسرشیپ تلقی می‌شود. چراکه ارائه تمکن مالی باید از طرف فرد دعوت کننده باشد و شما فقط کافی است مدارک هویتی خود را ارائه کنید. به این صورت خیلی راحت می‌ توانید ویزای شینگن بگیرید.

 

درخواست پناهندگی با ویزای شینگن

درخواست پناهندگی به ‌هیچ ‌وجه مورد تائید پته نیست و توصیه نمی ‌شود که برای وارد شدن به کشور های منطقه شینگن درخواست پناهندگی بدهید. چرا که این پروسه دارای مشکلات بسیار زیادی است، اما افرادی که بخواهند از طریق ورود به کشورهای منطقه شینگن درخواست پناهندگی بدهند، ابتدا باید یک ویزای توریستی برای منطقه شینگن دریافت کنند. پس از وارد شدن به یکی از کشورهای منطقه شینگن به اداره پناهندگی مراجعه نموده و قصد خود را برای پناهنده شدن اعلام نمایند.

کلام آخر

در این مقاله به سوال ویزای شینگن چیست پاسخ دادیم و متوجه شدیم ویزای شینگن یک سند رسمی است که برخی از افراد غیر اروپایی باید در زمان سفر به تمامی 26 کشور منطقه شینگن این مجوز را دریافت کنند. پس از تایید، ویزا به مسافران اجازه می‌دهد تا از مرزهای سایر کشورهای عضو، بدون بررسی هویت در مرز عبور کنند. انواع مختلفی از ویزای شینگن وجود دارد، اما رایج‌ترین آن‌ها (ویزای اقامت کوتاه مدت) است که اجازه سفر/اقامت تا 90 روز را در مدت 6 ماه از تاریخ ورود ذکر شده در ویزا می‌دهد. شما برای اینکه بتوانید به برخی از کشورها با اهداف مختلفی مانند بازدیدهای توریستی، تحصیل و یا کار سفر کنید، باید در ابتدا بدانید ویزای شینگن چیست، انواع آن چیست، کدام یک مناسب شماست و سپس نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید