بهترین زمان سفر به ازمیر

ازمیر ترکیه جهان‌گردی
بهترین زمان سفر به ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر از چند لحاظ اهمیت پیدا می‌ کند. اگر شما قصد سفر تفریحی، خرید یا کاهش هزینه های سفر را داشته باشید زمان سفر بسیار متفاوت خواهد بود. مسافران باید حتما قبل از خرید بلیط هواپیما با توجه به هدفی که از سفر دارند بهترین زمان را انتخاب نمایند. در این مطلب از سایت پته با ما همراه باشید تا تمام جنبه ‌های انتخاب بهترین زمانه سفر به این شهر خوش آب و هوای ترکیه را بررسی کنیم.

بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر شرایط آب و هوایی

شهر ازمیر یکی از شهر های ساحلی دریای اژه است که در منطقه ای خوش آب و هوا قرار گرفته است به طور کلی تمام شهر های ترکیه دارای آب و هوای مدیترانه‌ای و بی‌نظیری هستند؛ اما ازمیر چیز دیگری است؛ زیرا در زمستان‌ ها هوا بارانی و ملایم می ‌شود، ولی تابستان ‌های گرم و خشکی دارد. اگر ترجیح می ‌دهید زمانی به ازمیر سفر کنید که آب و هوا معتدل و مناسب است، توصیه ما انتخاب فصل بهار و پاییز برای سفر است.

البته افرادی که عاشق سفر در آب و هوای گرم هستند، می‌ توانند از ماه می تا سپتامبر برای رزرو تور یا خرید بلیط هواپیما اقدام کنند. ماه جولای بیشترین میزان دما را دارد و مسافرانی که در ماه جولای به ازمیر سفر می‌ کنند، باید دمای ۳۳ درجه سانتیگراد را تحمل کنند. این شهر که در ماه جولای اغلب اوقات آفتابی است، بهترین فرصت را در اختیار گردشگران قرار می ‌دهد تا در سواحل زیبای ازمیر استراحت کنند و آفتاب بگیرند. فصل پاییز اما آغاز بارندگی ‌های نیمه دوم سال است. در زمستان نیز میزان بارندگی به بیشترین حد خود می ‌رسد و رطوبت هوا به صورت میانگین ۱۳۷ میلی متر محاسبه شده است.

زمان سفر به ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر برای شرکت در جشنواره‌ ها

شهر ازمیر به خاطر اهمیت زیادی که از لحاظ گردشگری دارد، هر ساله پذیرای فستیوال ‌ها و جشنواره‌ های بین ‌المللی و سنتی متعددی است؛ بنابراین افرادی که به قصد در این جشنواره ‌ها ازمیر را برای سفر انتخاب می ‌کنند، باید بدانند موعد برگزاری هر یک از این جشنواره ‌ها در چه زمانی است تا بتوانند خود را در زمان مقرر شده به ازمیر برسانند. این جشنواره‌ ها عبارتند از:

  • فستیوال رقص محلی ازمیر

فستیوال رقص محلی ازمیر که از ۲۸ سال پیش تاکنون در شهر ازمیر برگزار می ‌شود، فرصت مناسبی برای آشنایی با رقص ‌های محلی و زیبای این منطقه است.

  • فستیوال جاز اروپایی ازمیر

این فستیوال موسیقی نیز حدود ۲۷ سال پیش در ازمیر برای اولین بار برگزار شد و تاکنون ادامه داشته است. در نیمه اول ماه مارس این جشنواره با هدف ایجاد صلح و دوستی بین اقوام مختلف برگزار می ‌شود. بسیاری از اساتید بزرگ موسیقی جهان در این جشنواره شرکت می ‌کنند.

  • جشنواره بین ‌المللی سالانه ازمیر

جشنواره سالانه نیز از سال ۱۹۸۷ تاکنون در ازمیر برگزار می ‌گردد. زمان برگزاری این جشنواره تیرماه هر سال است و گردشگران زیادی که در تابستان به ازمیر می‌ روند، حتماً برای مشاهده نمایش‌ ها و اجرای موسیقی‌ های بی‌نظیر در جشنواره سالانه بین المللی شرکت می ‌کنند.

  • جشنواره فیلم کوتاه ازمیر

در نوامبر هر سال نیز یک جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در ازمیر برگزار می‌ شود که انواع فیلم ‌های کوتاه تایید شده توسط آکادمی اسکار را برای تماشاچیان به نمایش می ‌گذارد.

فستیوال ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر هزینه

اگر می ‌خواهید بدانید ارزان ‌ترین زمان سفر به ازمیر چه فصلی است. باید بگوییم که پاییز اگرچه آب و هوای خنک و مطلوبی دارد، اما کمتر مورد توجه گردشگران خارجی قرار می ‌گیرد؛ بنابراین شما می ‌توانید با انتخاب پاییز برای سفر، هزینه‌ های کمتری برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل پرداخت کنید. گران ‌ترین ماه ‌های سفر به ازمیر جولای تا آگوست هستند که تعداد مسافران از هر زمان دیگری بیشتر است.

بهترین زمان سفر به ازمیر برای تفریح و طبیعت گردی

بهترین زمان برای طبیعت گردی در شهر ازمیر از نیمه ماه سپتامبر تا ماه اکتبر است. البته ماه آوریل و می نیز برای استفاده از آب و هوای مطبوع و دیدن جاذبه ‌های طبیعی ازمیر بسیار مناسب هستند. اغلب افرادی که به این شهر سفر می ‌کنند، دوست دارند سواحل زیبای ازمیر را ببینند و از تفریحات ساحلی استفاده کنند. البته این نکته را هم بدانید که تابستان ‌های ازمیر بسیار گرم و خشک است. پس اگر نمی ‌خواهید گرفتار گرمای آزار دهنده شوید، بهتر است برای انتخاب زمان سفر دقت بیشتری به خرج دهید.

 

بهترین زمان سفر به ازمیر برای خرید

وجود بازار های محلی، مغازه ‌های روباز و فروشگاه ‌های مدرنی که در کنار بازار های سنتی فعالیت می ‌کنند، باعث می ‌شود تا گردشگران خرید از این شهر زیبا و خوش آب و هوا را جزو برنامه ‌های اصلی سفر خود قرار دهند. در پایان هر فصل بیشتر این فروشگاه‌ های لوکس و مراکز تجاری، تخفیف‌ های ویژه‌ ای را برای گردشگران در نظر می ‌گیرند و کلیه اجناس خود را با تخفیف ‌های بسیار خوبی به فروش می ‌رسانند. بهتر است اگر قصد شما از سفر؛ خرید است، حتماً بدانید که حراجی‌ های ازمیر در چه تاریخی برگزار می ‌شوند.

 

 بهترین زمان سفر به ازمیر از نظر شلوغی و جمعیت

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که ترجیح می ‌دهید در فصل‌ های خلوت برای دیدن ازمیر سفر کنید، بهتر است قید ماه ‌های جولای، ژوئن و می را بزنید؛ زیرا در این ماه‌ ها که مصادف با تیر، مرداد، اردیبهشت و خرداد خودمان هستند، تعداد گردشگران به بیشترین حد خود می ‌رسد. پس بهتر است ماه‌ هایی چون نوامبر را برای سفر انتخاب کنید که خلوت ‌تر هستند و می‌ توانید در خیابان‌ های خلوت قدم بزنید و در سواحل آرام و دنج ازمیر کمی استراحت کنید. به طور کلی زمستان برای سفر نسبت به فصل‌ هایی چون بهار و تابستان خیلی بهتر است؛ زیرا تعداد گردشگران در این فصل کمتر می‌ شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله از پته به بهترین زمان برای سفر به ازمیر اشاره کردیم. ازمیر از نظر آب و هوا در پاییز و بهار بهترین شرایط را برای تفریح و استراحت دارد؛ اما اگر بخواهید در فستیوال ‌های متعدد علمی شرکت کنید، باید بدانید هر کدام از آن ها در چه تاریخی برگزار می ‌شوند. اواخر هر فصل نیز به خاطر حراجی ‌های فروشگاه‌ های ازمیر، برای عاشقان خرید مناسب هستند. تجربه شما از سفر به این شهر زیبا و باستانی ترکیه چه بوده است؟

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید