لیست جاهای دیدنی ازمیر ترکیه (پر بازدیدترین و ارزان ترین)

جاذبه های گردشگری
لیست جاهای دیدنی ازمیر ترکیه (پر بازدیدترین و ارزان ترین)

در غرب ترکیه، ازمیر، یکی از بزرگ ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین شهرهای ترکیه بعد از استانبول و آنکارا است که به عنوان یک شهر تجاری، بندری، صنعتی و توریستی شناخته میشود. به دلیل زیبایی چشمگیر شهر ازمیر، یکی از شهرهای توریستی ترکیه به شمار می‌ آید؛ که بسیاری برای بازدید از جاهای دیدنی ازمیر به این شهر مسافرت می کنند.

شما با سفر به ازمیر می‌ توانید همزمان تجربه بازدید از جاهای دیدنی و مکان‌ های تاریخی ازمیر را در کنار هم تجربه کنید. در این مقاله ما قصد داریم شما را با جاهای تاریخی و تفریحی ازمیر، ارزان‌ ترین مراکز خرید ازمیر، بهترین زمان سفر به ازمیر و … آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

لیست جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

ازمیر یکی از زیباترین مناطق دیدنی ترکیه است که اگر با شناختی درست و در زمانی درست به این شهر زیبا سفر کنید می توانید تجربه ای لذت بخش از سفر به این شهر رویایی را داشته باشید با ما همراه باشید تا در این مطلب با لیست بهترین جاهای دیدنی ازمیر و مناسب ترین زمان برای مسافرت به این شهر آشنا شوید.

 

جاهای تاریخی ازمیر کدامند؟

ازمیر ترکیه دارای مناطق مختلف گردشگری و تفریحی است که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی ازمیر مکان های تاریخی و باستانی این شهر است. در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌ شوید.

 

  • موزه آگورا

    موزه روباز آگورا ازمیر یکی از جاهای تاریخی ازمیر است که سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر می باشد. از جمله بقایای جا مانده از آگورا می‌ توان به آب انبارها، طاق‌ های سنگی، بازیلیکاها اشاره کرد که در گذشته در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و مکانی عمومی برای بازار خرید فروش بوده است.

 

  • بازار کمرآلتی

    بازار کمرآلتی یک بازار سنتی و قدیمی است که در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است و یکی از بهترین جاهای دیدنی ازمیر به شمار می آید. بازار کمرآلتی شامل تعداد زیادی مغازه ‌های رنگارنگ با انواع خوراکی‌ های خوشمزه و اجناس عتیقه است که بسیار محصور کننده است.

 

  • برج ساعت ازمیر

    برج ساعت ازمیر یکی ازمعروف ترین نمادهای شهر ازمیر ترکیه است که در سال 1901 میلادی توسط یک معمار فرانسوی طراحی شده است و ارتفاع آن به 25 متر می‌ رسد و در تمام شهر ازمیر دیده می‌ شود.

  • شهر باستانی پرگامون

    شهر باستانی پرگامون در قرن دوم پیش از میلاد مسیح یک شهر ابر قدرت و جایگاه محراب پرگامون  بوده است. این شهر در گذشته دارای ساختمان‌ های بزرگ با ستون‌ های بلند بوده  و امروزه یکی از مکان‌ های تاریخی شهر ازمیر محسوب می‌ شود.

جاهای دیدنی ازمیر ترکیه

  • برج آسانسور

    آسانسور یکی از بناهای تاریخی و متفاوت شهر ازمیر است؛ که در سال 1907 میلادی توسط یک بانکدار یهودی به نام نسیم بایراکلیگلو ساخته شده است. همان طور که از اسمش مشهود است در گذشته از این بنا برای جابه‌جایی افراد به بالای تپه استفاده می ‌شد.
    این بنا یکی از بناهای منحصر به فرد در دنیا است که آرامش بی نظیری به گردشگران القا می‌ کند. در بالای برج آسانسور ازمیر کافه‌ ای زیبا قرار دارد که در آن انواع نوشیدنی‌ ها و غذاها را می ‌توانید سفارش دهید.

معرفی برترین مراکز خرید ازمیر ترکیه

ازمیر دارای تعداد زیادی مراکز خرید و بازارهای بدون سقف، مملو از اجناس متفاوت است. اگر شما به دنبال ارزان ‌ترین مراکز خرید ازمیر هستید می‌ توانید با رفتن به بازارهای شلوغ ازمیر از خریدتان لذت ببرید. در ادامه با برخی از بازارها و مراکز خرید ازمیر آشنا می‌ شوید.

 

  • مرکز خرید فروم برنوا

    مرکز خرید فروم برنوا در منطقه اژه قرار دارد که یکی از اولین مراکز خرید رو باز محسوب می‌ شود. این مرکز خرید به متراژ 200 هزار متر مکعب می‌ رسد و حدوداً 128 دارای فروشگاه از مارک‌ های معروف است.
    مرکز خرید فروم برنوا دارای پارکینگی با ظرفیت 3000 ماشین است؛ که این اطمینان را به خریداران می ‌دهد که دیگر دغدغه پارک خودروشان را نداشته باشند. همچنین این مجموعه دارای پارک تفریحی و 600 واحد آپارتمان مسکونی می ‌باشد.

 

  • مرکز خرید آگورا

    مرکز خرید آگورا با متراژ 29400 و 178 فروشگاه از برندهای بین‌المللی و ملی یکی از بزرگ‌ ترین مراکز خرید ازمیر است که یک انتخاب عالی برای خرید انواع لباس، اکسسوری، زیورآلات، لوازم الکترونیکی، کالای دیجیتال، اسباب بازی، مواد غذایی و غیره است.
    همچنین این مرکز خرید دارای تعدادی رستوران و کافه است که بازدیدکنندگان می‌ توانند در این رستوران‌ ها تجربه چشیدن بهترین غذاهای اصیل ترکی را داشته باشید.

مرکز خرید آگورا

  • مرکز خرید اوپتیموم

    این مرکز خرید پنج طبقه به تازگی تاسیس شده است و دارای فروشگاه های متعددی از برند های معتبر است. در این مرکز خرید می توانید علاوه بر داشتن خریدی عالی و مقرون به صرفه از امکانات تفریحی آن مثل زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، رستوران ها و کافه ها بهره ببرید.

 

  • مرکز خرید کوناک پیر

    مرکز خرید کوناک پیر در میدان قدیمی کوناک واقع است. این مرکز خرید در سال 1890 توسط گوستاو ایفل طراح برج ایفل معروف فرانسه ساخته شده است. مرکز خرید کوناک پیر به خاطر نزدیک بودن به مکان‌ های تاریخی برج ساعت، بازار کمرالتی و پل چوبی یکی از پر بازدیدترین مراکز خرید ازمیر است.

 

  • مرکز خرید اوزدیلک

    مرکز خرید اوزدیلک به دلیل تازه ساخت بودن و نزدیکی آن به مترو شهری، یکی از شلوغ ‌ترین و پر رفت و آمد ترین مراکز خرید ازمیر به شمار می‌ آید.
    این مرکز خرید دارای 170 مغازه با کالاهای متفاوت نظیر لباس، کفش، انواع خوراکی، بدلیجات، ساعت کالای خواب، لوازم منزل با نازل‌ترین قیمت ‌ها است. این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌ های مختلف دارای شهربازی، کافه و رستوران و سینما است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید

معرفی برترین جاهای تفریحی ازمیر

شهر ازمیر ترکیه قدمت دیرینه ‌ای دارد. از این سو پادشاهان دوره‌ های مختلف در پی ساختن بناهای زیبا برای قوی کردن دیوارهای دفاعی و دو چندان کردن زیبایی شهر ازمیر بوده‌ اند.

طبیعت بکر شهر ازمیر ترکیه با این بناهای قدیمی باعث شده تا شهر ازمیر را به یک شهر توریستی تبدیل کند. در ادامه به برخی از جاهای دیدنی ازمیر می‌ پردازیم.

 

  • چشمه ازمیر

    چشمه ازمیر یکی از مکان های تفریحی ازمیر است که در قسمت غرب ترکیه و 72 کیلومتری شهر ازمیر قرار دارد. این مکان تفریحی عروس اژه ‌ای هم شناخته می ‌شود. چشمه ازمیر به خاطر داشتن ساحل زیبا و بی نظیرش، همه ساله میزبان گردشگران زیادی می‌ شود.
    آفتاب گرم و آب شفا بخش چشمه ازمیر و سواحل شنی آن در ازمیر زبان زد خاص و عام است. در دل این چشمه یک قلعه زیبا و قدیمی وجود دارد که زیبایی این مکان را دو چندان کرده است.

 

  • تله فریک ازمیر

    تله فریک ازمیر که در میان مردم به تله کابین ازمیر نیز معروف است یکی از ناب‌ ترین جاهای دیدنی ازمیر است که طبیعتی بی نظیر دارد. در ارتفاعات این تله کابین می‌ توانید شهر ازمیر و ساحل زیبای آن را تماشا کنید که تا 423 متر می‌ رسد. ورودی این مجموعه در بالچوا قرار دارد که مکانی چشم نواز و خوش آب و هوا است.

تله فریک ازمیر

  • قلعه کادیفه

    یکی دیگر از جاهای دیدنی ازمیر قلعه کادفیه است که در قرن چهارم قمری تأسیس شد. ارتفاع این قلعه به 186 متر می‌ رسد که در گذشته این مکان را به عنوان یک دیوار دفاعی از دریای اژه و شهر ازمیر احداث کردند. خلیج ازمیر در مجاورت این قلعه قرار دارد که گردشگران با رفتن به این مکان می‌توانند از زیبایی بی نظیر خلیج ازمیر بهره ببرند.

 

بهترین زمان سفر به ازمیر چه فصلی است؟

قبل از سفر به ازمیر بایستی به مواردی مثل شرایط آب و هوایی توجه ویژه ‌ای نشان داد. بهترین زمان سفر به ازمیر در فصل بهار (آوریل و مه) و پاییز (اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر) است.

شهر ازمیر در این دو فصل بهترین آب و هوا را دارد و موقعیت بسیار مناسبی برای گردشگری در این شهر می ‌باشد. قابل ذکر است که اکثر فستیوال‌ ها و جشنواره‌ های شهر ازمیر مانند جشنواره‌ پرندگان، جشنواره توت فرنگی، جشنواره گیلاس طلایی، جشنواره‌ی بادبادک‌ها و جشنواره جاز ازمیر در فصل بهار برگزار می‌ گردد.

 

به کجا سفر کنیم؟ ازمیر یا استانبول؟

برای رسیدن به پاسخ این سؤال که به ازمیر یا استانبول سفر کنید باید جوانب مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم‌ ترین مسائلی که باید به آن بپردازید این است که اگر نیاز به آرامش و امنیت هستید ازمیر بهترین انتخاب است ولی اگر به دنبال ماجراجویی در یک شهر شلوغ و پر جمعیت هستید باید استانبول را انتخاب کنید.

همان طور که گفتیم ازمیر یک شهر آرام با مکان‌های سرسبز طبیعی و ساحل زیبا است که مکانی مناسب برای ریلکس کردن و تفریح می‌ باشد. به همین دلیل به ازمیر مروارید اژه هم می گویند. ولی استانبول از دیرباز مکانی شلوغ و پر سر و صدا بوده و هست.

موقعیت جغرافیای شهر ازمیر و شهر استانبول بسیار شبیه به هم است و آب و هوای متفاوتی ندارند. هر دو شهر دارای آب و هوای مطلوب و تمیز است. در زمستان نسبتاً سرد و در تابستان معتدل است.

از لحاظ جاذبه‌ های گردشگری، قابل ذکر است که هر دو شهر دارای جاذبه‌ های گردشگری زیبایی هستند که شامل جاذبه ‌های طبیعی و آثار هنری و تاریخی می ‌باشد.

ازمیر یا استانبول

زندگی در ازمیر ترکیه چگونه است؟

همان طور که می دانید، شهر ازمیر از موقعیت تجاری، صنعتی و بندری بالایی برخوردار است. همچنین مکان مناسبی برای گردشگری است. ازمیر را می‌ توان یک شهر ایمن در ترکیه نام برد. شکی در این نیست که استامبول یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است ولی اگر از شلوغی فراری هستید و به دنبال آرامش و امنیت هستید، زندگی در ازمیر ترکیه بهترین انتخاب است. امنیت شهر ازمیر بیشتر از شهر استانبول است و بهترین مکان برای زندگی و خرید ملک و مهاجرت است.

آشنایی با نحوه حمل و نقل در ازمیر ترکیه

از مهم ترین دغدغه های گردشگران خارجی به کشور های مختلف نحوه حمل و نقل و قیمت مناسب آن به نقاط مختلف می باشد. حمل و نقل در ازمیر ترکیه با توجه به پیشرفت این شهر از لحاظ اقتصادی و تکنولوژی، از شبکه حمل و نقل گسترده ای برخوردار است.

اگر قصد رفتن به مرکز شهر را دارید و می خواهید از تاکسی دربستی استفاده کنید، کرایه آن حدودا معادل 25 دلار است. ولی اگر قصد استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی را دارید، می توانید از مترو استفاده کنید که یک ایستگاه در فرودگاه ازمیر دارد و یکی از مناسب ترین وسیله های حمل و نقل عمومی در شهر ازمیر است و هزینه رفت و آمد آن حدودا معادل 8 دلار است.

 

سخن پایانی

در این مقاله خواندیم که شهر ازمیر ترکیه دارای بناهای تاریخی و جاهای دیدنی طبیعی متعددی دارد که این مکان را به یک مکان تفریحی و توریستی تبدیل کرده است. با سفر به این شهر زیبا و تاریخی، تفریحات خوبی را به دنبال خواهید داشت. شما می توانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما پته تجربه مسافرتی آسان و مطمئن را به این مقصد توریستی داشته باشید. اما در پایان از شما همراهان عزیز می خواهیم اگر تا کنون به این شهر سفر داشته اید تجربیات خود را با ما و سایر همراهان سایت در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید