دردسرهای سفر با هواپیما

از سفر بدانید
دردسرهای سفر با هواپیما

اگر قصد سفر با کمترین میزان اتلاف وقت را داشته باشید بدون شک سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما مناسب ترین گزینه است. هواپیما با وجود اینکه سرعت بیشتری نسبت به اتوبوس و یا قطار دارد اما باید بدانید که دردسرهای سفر با هواپیما کم نیست و بدون چالش و دردسر هم نخواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا شایع ترین مشکلات و دردسر های سفر هوایی را بیان کنیم و برای آنها راه حل پیشنهاد بدهیم پس اگر به زودی قصد سفر دارید این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

دردسرهای سفر با هواپیما

دردسرهای سفر با هواپیما

سفر با هواپیما به راحتی می‌تواند شما را به مقصدتان برساند، اما این تجربه ممکن است با چند دردسر همراه باشد. تأخیر و لغو پروازها از مهم‌ترین دردسرهایی است که ممکن است با آن مواجه شوید، همچنین محدودیت‌های بار و از دست دادن بار مسافران نیز می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. علاوه بر این، سفر با کودکان یا حیوانات خانگی نیازمند برنامه‌ریزی ویژه است و ممکن است با مشکلاتی مانند اضطراب یا ناراحتی در طول پرواز مواجه شوید.

همچنین، تنش ناشی از نشستن برای مدت طولانی می‌تواند باعث عدم راحتی شود. برای مقابله با این دردسرها، می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید، قبل از پرواز به قوانین و مقررات هواپیما آشنا شوید و از روش‌های مدیریت استرس در طول سفر استفاده کنید.

دردسرهای سفر با هواپیما

تاخیر یا لغو پرواز

یکی از مهم ترین مشکلات سفر هوایی تاخیر هواپیما یا لغو کلی آن است . این مشکل علت های متعددی از جمله نقص فنی، شرایط بد آب و هوایی و… دارد و برای مواجه نشدن با آن حتما از چند ساعت قبل از پرواز وضعیت سفر را با ایرلاین چک کنید تا اگر تاخیر دارد زود به فرودگاه نروید و یا اگر پرواز انجام نمی شود بتوانید روشی برای سفر جایگزین پیدا کنید.

تاخیر یا لغو پرواز

ترس از پرواز

ترس از هواپیما در علم روانشناسی با نام “اختلال فوبیای هواپیما” یا “اختلال فوبیای پرواز” شناخته می‌شود. این اختلال معمولاً به عنوان ترس غیرمنطقی و بیش از حد از پرواز یا استفاده از هواپیما توصیف می‌شود. افراد مبتلا به این اختلال ممکن است احساساتی مانند اضطراب شدید، ترس، و استرس نسبت به هواپیما یا پرواز تجربه کنند، حتی اگر بدانند که این ترس غیرمنطقی است. برای راه حل این موضوع پیشنهاد می کنیم تا قبل از پرواز با دکتر روانشناس مشورت کنید و در صورت نیاز با تجویز دکتر داروی آرامبخش قبل از پرواز استفاده کنید. از دیگر راه حل ها میتوان به خرید بلیط صندلی های راه رو و نگاه نکرده به پنجره هواپیما حین سفر اشاره کرد. برای پرت کردن حواس خود در طول سفر بهتر است به مطالعه کتاب یا تماشای فیلم بپردازید.

ترس از پرواز

نبود اینترنت در پرواز

یکی از دردسرهای سفر با هواپیما نبود اینترنت در پرواز است؛ در حین پرواز باید گوشی خود را از دسترس خارج کنید و عملا نمیتوانید از اینترنت همراه برای گوشی و یا لپتاپ استفاده کنید. اگر پرواز شما اکومومی باشد بعلت نزدیک بودن صندلیها نور صفحه لپتاپ ممکن است باعث آزار دیگران شود. برای حل این مشکل اگر باید در طول سفر کارهای خود را با سیستم انجام دهید یا ایمیل خود را چک کنید بهتر است از پرواز هایی که دارای وای-فای هستند استفاده کنید. پرواز هایی که عمدتا دارای وای-فای هستند را کلاس های بیزینسی و فرست-کلاس تشکیل میدهند.

نبود اینترنت در پرواز

سردی هوا

برای پرواز هایی که در ارتفاعات بالاتری هستند معمولا مشکلاتی مثل سردی و خشکی بیش از حد هوای کابین پیش می آید. در صورتی که آسم دارید قبل از پرواز حتما با پزشک خود مشورت کنید و دارو لازم را در حین پرواز بهمراه داشته باشید. بهتر است قبل از پرواز آب کافی بنوشید تا رطوبت بدنتان کم نشود. راه حل های دیگر این مشکل پوشاندن شکم و درخواست پتو از مهماندار و عدم خرید بلیط کنار پنجره است.

بردن این وسایل ممنوع

محدودیت‌هایی برای افزایش امنیت پرواز و حمل وسایل وجود دارد. وسایل ممنوعه در کابین هواپیما شامل این موارد می‌شود: اشیاء با نوک تیز، اسباب‌بازی‌هایی که شبیه به سلاح‌های سرد هستند، مایعات شیمیایی اسیدی و روغنی، و وسایل الکترونیکی پیشرفته. همچنین، حمل مایعاتی مانند عطر یا نوشیدنی‌ها با حجم بیشتر از 100 میلی‌لیتر در کابین ممنوع است. با رعایت این مقررات، می‌توانید از دردسرهای پرواز جلوگیری کرده و با آرامش خاطر پرواز را تجربه کنید.

مراحل قبل از پرواز

یکی از دردسرهای عمده سفر هوایی حاضر شدن به موقع در فرودگاه قبل از پرواز است. این دردسر که ممکن است وقت شما را تلف کند شامل گرفتن بلیط از گیشه و چک شدن مدارک و بازرسی چمدان ها می شود. برای آسودگی خود قبل از رفتن به فرودگاه حتما مدارک خود را چک کنید و با بلیط تهیه شده تطبیق دهید تا با کمترین مشکل و کلافگی این مرحله را رد کنید. برخی از پرواز های سیستمی امکان صدور بلیط را 24 ساعت قبل از پرواز دارند پس اگر استرس این مرحله شما را اذیت میکند با تهیه بلیط قبل از رسیدن به فرودگاه استرس خود را کاهش دهید.

مراحل قبل از پرواز

فرزندان پر سر وصدا

در سفر های هوایی مانند اتوبوس یا قطار ایستگاهی وجود ندارد و نشستن طولانی مدت در پرواز ممکن است باعث کلاف شدن فرزند شما شود. وجود یک سرویس بهداشتی در کابین  و پر بودن آن هم از دیگر چالشهایی است که ممکن است به آن بر بخورید و باعث گریه فرزند شما شود. از دیگر مشکلاتی که پیش می آید کیپ شدن گوش و بینی است این موارد برای فرد بزرگسال قابل تحمل اما برای کودکان آزار دهنده است . راه حل این مشکلات فراهم نمودن سرگرمی با اسباب بازی و یا تبلت برای فرزندتان و گذاشتن پنبه در گوش برای جلوگیری از کیپ شدن و درد آن است.

مشکلات جسمی

بروز مشکلات جسمی بعلت ارتفاع در پرواز اجتناب ناپذیر است. مشکلاتی مانند سرگیجه و سردرد ناشی از افت اکسیژن و یا ورم کردن دست و پا و درد در مفاصل ناشی از نشستن طولانی مدت و یا مشکلات گوارشی برای افرادی که به سفر های هوایی حساس هستند. همچنین اگر سابقه سکته قلبی و یا بیماری های عصبی دارید باید آگاه باشید که منع پرواز دارید و برای سفر هوایی نیاز به مجوز پزشک هستید. خانم هایی که از هفته 34 ام بارداریشان هم می گذرد نیز نمیتوانند سفر هوایی داشته باشند. برای کاهش این مشکلات، مسافران می‌توانند اقداماتی انجام دهند مانند استفاده از کفش‌های راحت، تمرین‌های کششی در حین پرواز، مصرف مایعات بیشتر، استفاده از پوشش‌های گرم و راحت، و انجام تمرین‌های کششی و تنفسی.

خوابیدن در سفر

در سفرهای طولانی و خصوصا در کلاس اکونومی مشکلات زیادی برای خوابیدن در سفر وجود دارد. همچنین بعلت یکجا نشستن ممکن است عضلاتتان دچار کرختی شود . توصیه می شود به این دلیل که راه رو کابین کوچک است و مکانی برای قدم زدن نیس هر چند دقیقه چند حرکت کششی انجام دهید تا خون دربدن به گردش بی افتد.  همچنین میتوانید تا از مهماندار تقاضای بالشت مسافرتی کنید تا کمک بیشتری برای راحتی و استراحت شما در طول پرواز باشد.

خوابیدن در سفر

گم کردن چمدان

یکی از بزرگترین نگرانی های مسافران گم شدن چمدان است. این اتفاق در پرواز های چند مقصده متداول تر است .برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که چمدان را علامت گذاری و خوب بسته بندی کنید همچنین کد سه رقمی ایرلاین را بخاطر بسپارید تا در صورت هرگونه مشکل راحت تر قابل پیگیری باشد.

گم کردن چمدان

سفرهوایی راحت و یا پردردسر؟

در این مقاله سعی شد تا شما را از هرگونه دردسر احتمالی سفر هوایی اگاه کند. امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد. به امید سفری خوب برای همه مسافران هوایی.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید