تور آکواریوم استانبول: دنیای زیر آب را کشف کنید

استانبول ترکیه جاذبه های گردشگری جهان‌گردی
تور آکواریوم استانبول: دنیای زیر آب را کشف کنید

شاید تصور کنید همیشه این جاذبه ‌های تاریخی استانبول و سواحل زیبای آن هستند که توجه گردشگران را جلب می ‌کنند، اما این‌طور نیست. جاذبه ‌هایی مانند آکواریوم استانبول که طی سال ‌های اخیر توسط مقامات ترکیه در استانبول راه اندازی شده‌اند نیز سهم عمده‌ای در جذب گردشگران دارند. به همین خاطر چند سالی است که مسافران با خرید تور آکواریوم استانبول به ترکیه سفر می ‌کنند تا بتوانند این آکواریوم زیبا را از نزدیک ببینند.

معرفی آکواریوم استانبول

یکی از جاذبه ‌های شهر استانبول که به تازگی معروف شده و جزو مهم‌ ترین مقاصد گردشگری استانبول محسوب می شود، آکواریوم این شهر است. برگزاری تور آکواریوم استانبول توسط مجموعه ‌های گردشگری، باعث می ‌شود تا توریست ‌های خارجی بتوانند بزرگ‌ترین آکواریوم جهان که دارای بخش‌ های متفاوتی برای معرفی محیط ‌های آبی مختلف جهان است، از نزدیک ببینند.

این آکواریوم در سال ۲۰۱۱ در شهر استانبول افتتاح شد. مساحت این آکواریوم دو طبقه، ۲۲ هزار متر مربع است. در آکواریوم استانبول ۱۷۰۰۰ گونه از آبزیان نگهداری می ‌شود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید حجم آب استفاده شده در این آکواریوم، نزدیک به ۷۰۰۰ متر مکعب است. انواع کوسه‌ ها و ماهی ‌های مختلفی که در آب‌ های مناطق مختلف جهان زندگی می ‌کنند، در این آکواریوم نگهداری می ‌شوند.

در آکواریوم استانبول امکان غذا دادن به بعضی از ماهی‌ ها و حتی غواصی در کنار آن ها وجود دارد. این آکواریوم زیبا که در نزدیکی مرکز خرید فلوریا در استانبول قرار گرفته، برای افرادی که می‌ خواهند بعد از گردش و تفریح خرید کنند، بسیار جذاب است.

مجموعه آکواریوم استانبول در شلینکوی و در بخش باکیرکوی قرار دارد.

قیمت بلیط برای کودکان بزرگسالان متفاوت است. جهت کسب اطلاعات دقیق می‌ توانید به سایت فروش بلیط آکواریوم استانبول مراجعه کنید.

آکواریوم استانبول از چه بخش ‌هایی تشکیل شده است؟

وقتی صحبت از بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی در جهان باشد، بدیهی است که از بخش ‌های مختلفی تشکیل شده باشد. این آکواریوم دارای ۱۷ بخش گوناگون است که در هر کدام از آن ها جانوران آبزی ساکن مناطق دریایی مختلف، زندگی می ‌کنند. بعضی از این موجودات آبزی فقط در دریای مرمره زندگی می ‌کنند. بعضی از آن ها نیز در رودخانه ‌های جنگل بارانی آمازون ساکن هستند. بنابراین تنوع گونه ‌های آبزی که در این آکواریوم هستند بسیار بالا است.

علاوه بر این بخش ‌ها، آکواریوم استانبول دارای سینمای پنج بعدی است و مسیر های طولانی برای پیاده‌روی دارد. در ادامه به معرفی بخش ‌های مختلف این آکواریوم می ‌پردازیم که در صورت خرید تور آکواریوم استانبول، می ‌توانید از آن ها دیدن کنید.

 

۱. دریای سیاه

پس از تهیه بلیط و وارد شدن به آکواریوم استانبول، اولین بخشی که از آن دیدن می‌ کنید، قسمت مربوط به آبزیان دریای سیاه است. اغلب مواقع گردشگران می‌ توانند در این قسمت یک فیلم کوتاه درباره آکواریوم ببینند و سپس کشتی بازسازی شده حضرت نوح را ببینند که بسیار جالب و تماشایی است.

دریایی سیاه در اکواریوم استانبول

۲. تنگه بسفر

اولین بخش‌ های آکواریوم استانبول شامل ماهی‌ ها و موجودات دریایی هستند که در دریا های اطراف کشور ترکیه زندگی می ‌کنند. تنگه بسفر نیز دارای موجودات آبی بسیار شگفت‌انگیزی است. این بخش دو دالان دارد و ماهی ‌ها می ‌توانند از این قسمت به قسمت دریای سیاه رفت و آمد داشته باشند. سطوح شیشه‌ای زمین در این قسمت فرصتی را فراهم می ‌کنند تا گردشگران در زیر پای خود موجودات آبی را ببینند که در حال حرکت هستند.

تنگه بسفر در اکواریوم استانبول

۳. دریای مرمره

بخش سوم دارای طراحی ویژه و منحصر به فردی است. در این قسمت طراحی راهرو ها و تالار ها از بازار بزرگ استانبول الهام گرفته شده است. بنابراین هم می ‌توانید تصاویری از محله ‌های مهم و عمارت ‌های شناخته شده مرمره استانبول را ببینید، هم انواع سفره ماهی و بزرگ‌ترین موجودات آبی را در این مخزن بسیار عظیم تماشا کنید. همچنین در بخشی از آن قسمتی به آلودگی های دریای مرمر و لزوم پاک نگهداشتن و مراقبت از دریا و محیط زیست پرداخته شده است.

دریای مرمره در اکواریوم استانبول

۴. تنگه داردانل

نام‌گذاری بخش ‌های مختلف آکواریوم استانبول بسیار جذاب است. در این قسمت که دارای نمادی از اسب چوبی سرزمین تروا و تنگه تاریخی داردانل است، انواع بز ماهی، شانک ماهی و سایر موجودات آبی دیگر نگهداری می‌ شوند.

تنگه داردانل در اکواریو استانبول

۵. دریای اژه

آبزیان گوناگونی مانند شقایق ماهی و انواع خرچنگ ‌های مختلف در این قسمت دیده می ‌شوند. در بخش دریای اژه مجسمه ‌هایی تاریخی و نماد های اساطیری مانند پوزوئیدون دیده می‌شوند که خدای دریا های یونان باستان است.

دریای اژه اکواریو استانبول

۶. کانال سوئز

در این بخش آبزیان زندگی نمی‌ کنند. اما دارای دیدنی های زیادی مانند مجسمه فردینان دلسپس است که سازنده کانال سوئز بوده است. ماکت ‌هایی از کانال سوئز و اطلاعاتی درباره این تنگه تاریخی در این قسمت قرار دارد.

 

۷. دریای سرخ

این بخش از آکواریوم استانبول پر از آبزیان و ماهی ‌های مختلف است. همچنین صخره ‌های مرجانی بسیار بزرگی در این بخش قرار دارند. بنابراین توصیه می‌ کنیم زمان بیشتری برای دیدن این بخش صرف کنید.

دریای سرخ اکواریوم استانبول

۸. قاره جنوبگان

یکی از بخش ‌های بی‌نظیر و بسیار جالب آکواریوم که شبیه جنوبگان طراحی شده و دارای کوه‌ های یخی کوچک و بزرگ است، بخش هشتم است. در این قسمت پنگوئن ‌های بسیار زیبایی زندگی می ‌کنند که در یک محیط های سرد و برفی دیده می شوند.

 

۹. دریای مدیترانه

قسمت دریای مدیترانه به خاطر نورپردازی ویژه و ساخت غار های آهکی، بسیار طبیعی جذاب و دیدنی است و جزو بخش ‌های مهم آکواریوم استانبول است.

 

۱۰. تنگه جبل الطارق

شباهت این بخش از آکواریوم به دنیای واقعی آبزیان در تنگه جبل الطارق بسیار زیاد است. تنگه جبل الطارق که نقطه اشتراک اسپانیا و مراکش است، محل زندگی ماهی ‌های رنگارنگ و بسیار زیبایی است. همچنین یک مجسمه از هرکول در ورودی این بخش قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

تنگه جبل الطارق اکواریوم استانبول

 ۱۱. اقیانوس اطلس

شرق اقیانوس اطلس که پر از ماهی‌ های گوناگون و موجودات آبزی متنوع است، بسیار هنرمندانه بازسازی شده است. یک کشتی قدیمی نیز در این بخش قرار دارد که نمادی از کشتی ‌های باری لیبرتی آمریکایی است.

 

۱۲. قسمت میانی اقیانوس اطلس

به دلیل اینکه تنوع آبزیانی که در اقیانوس اطلس این اقیانوس پهناور، زندگی می ‌کنند زیاد است. آکواریوم استانبول نیز آبزیان این اقیانوس را به قسمت ‌های مختلف تقسیم کرده است. در این بخش مانیتور های لمسی تعبیه شده‌اند که برای گردشگران جذابند. همچنین مسافران می ‌توانند وارد کشتی لیبرتی شوند که در بخش پیش درباره آن صحبت کردیم و اسب ‌های دریایی و سایر موجودات دیگر را از نزدیک ببینند.

 

۱۳. قسمت غرب اقیانوس اطلس

در این مرحله یک آکواریوم بسیار بزرگ می ‌بینید که بیش از ۲۲ تن وزن دارد و اغلب ماهی ‌هایی در آن زندگی می ‌کنند که در اقیانوس اطلس و در بخش غربی آن دیده می ‌شوند.

 

۱۴. کانال پاناما

یکی از مهم‌ترین قسمت ‌های آکواریوم که برای ساخت آن تجهیزات و امکانات زیادی استفاده شده است، کانال پاناما است. چندین آکواریوم بزرگ و کوچک‌ در این قسمت دیده می ‌شوند و توضیحاتی درباره نحوه طراحی و ساخت بخش کانال پاناما در اختیار گردشگران قرار داده می ‌شود.

کانال پاناما اکواریوم استانبول

۱۵. اقیانوس آرام

نوبت بخش پانزدهم می رسد که دارای یک مانیتور بسیار بزرگ و آکواریوم‌ هایی پر از ستاره ‌های دریایی و آبزیان گوناگون است.

 

۱۶. زیردریایی ناتلیوس

این بخش بسیار جذاب و رؤیایی است. زیرا می توانید به داخل یک زیر دریایی بروید و تجربه جدیدی را امتحان کنید. درست است که زیر دریای واقعی نیست، اما این موضوع چیزی از جذابیت آن کم نمی کند.

 

۱۷. جنگل ‌های بارانی آمازون

در ابتدای صحبتمان درباره گونه ‌های مختلف دریایی صحبت کردیم که از سراسر جهان جمع آوری شده‌ اند. این قسمت علاوه بر اینکه پوشش ‌های گیاهی شبیه جنگل آمازون دارد، انواع ماهی ‌های ناحیه آمازون را نیز در خود جای داده است.

 

آکواریوم استانبول کجاست؟

اگر با تور آکواریوم استانبول به این شهر سفر کنید، باید از قبل اطلاعات کافی درباره لوکیشن آکواریوم استانبول و محل قرارگیری آن داشته باشید. این جاذبه گردشگری در محله شلینکوی و در بخش باکیرکوی قرار دارد. نحوه دسترسی به آکواریوم بسیار ساده است. زیرا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول به راحتی می ‌توانید به آکواریوم برسید. هم می‌توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید، هم از محل اقامت خود تاکسی بگیرید تا به آکواریوم بروید.

تاکسی راحت‌ترین وسیله‌ای است که می ‌توانید برای رسیدن به آکواریوم از آن استفاده کنید. البته باید حتماً قبل از حرکت فاصله و هزینه تاکسی را محاسبه کنید، چون اکثر تاکسی ‌های ترکیه به صورت کیلومتری از مسافران هزینه دریافت می‌ کنند.

برای رفتن به آکواریوم استانبول با اتوبوس نیز کافی است به میدان تقسیم بروید و از آنجا سوار اتوبوس ‌هایی شوید که به طرف باکیرکوی می‌ روند. البته در طول مسیر باید پس از عبور از ۱۷ ایستگاه، در محله یدیکوله پیاده شوید و از طریق یک اتوبوس دیگر با نام هالکالی استیشن به سمت آکواریوم بروید.

مترو نیز برای دسترسی به آکواریوم مناسب است. اگر در میدان تقسیم باشید، باید سوار مترو خط m2 شوید و پس از رسیدن به ایستگاه ینیکاپی، پیاده شوید. اما به خاطر فاصله زیاد تا آکواریوم، باید مجدداً به طرف خیابان کندی رفته و در آنجا مجدداً سوار اتوبوس ‌های مختلف شوید تا به آکواریوم بروید.

 

امکانات آکواریوم استانبول

علاوه بر مراکز خریدی که در نزدیکی آکواریوم قرار دارند، داخل مجموعه آکواریوم هم امکانات رفاهی زیادی برای مسافران در نظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران مجموعه آکواریوم و سه کافه بسیار شیک و مدرن اشاره کرد که آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

همچنین بخشی به نام تالار آیینه وجود دارد که می‌توانید از این بخش هزارتو عبور کنید و عکس ‌های بسیار جالبی بگیرید.

غواصی کردن در کنار کوسه ‌ها، تماشای فیلم در سینمای ۵ بعدی و هیجان تجربه هلیکوپتر سواری در شبیه ساز هلیکوپتر، جزو تفریحاتی هستند که می ‌توانید در آکواریوم از آن ها لذت ببرید. البته امکان عکاسی در بخش ‌های مختلف و خرید یادگاری از فروشگاه این آکواریوم نیز وجود دارد.

 

قیمت بلیط آکواریوم استانبول

برای اطلاع از قیمت بلیط آکواریوم استانبول، می ‌توانید از طریق سایت ‌های اینترنتی اقدام کنید که تخفیف ‌های خوبی هم دارند. قیمت بلیط برای کودکان و بزرگسالان و حتی دانشجویان متفاوت است. بنابراین می ‌توانید هنگام ورود با ارائه اطلاعات دقیق از تخفیف ‌هایی که برای قیمت در نظر گرفته شده است، استفاده کنید.

 

زمان بازدید از آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول همیشه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر باز است و گردشگران می ‌توانند قبل از مراجعه به صورت اینترنتی بلیط خود را تهیه کنند. البته امکان خرید بلیط برای به صورت حضوری هم وجود دارد. پکیج‌ های خانوادگی هم هستند که برای خانواده ‌های 4 نفره و 3 نفره قابل استفاده بوده و دارای قیمت ‌های مناسبی هستند.

 

سخن پایانی

خرید تور آکواریوم استانبول بهترین فرصت برای افرادی است که عاشق آبزیان و موجودات گوناگون دریایی هستند. زیرا در این تور های مسافرتی علاوه بر مناطق دیگر استانبول، گردشگران می‌ توانند از بخش ‌های مختلف آکواریوم هم دیدن کنند و عکس ‌های بسیار زیبایی از خاطرات سفر خود ثبت کنند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید