بهترین زمان خرید در استانبول (حراجی ها و فستیوال های استانبول)

استانبول ترکیه جهان‌گردی
بهترین زمان خرید در استانبول (حراجی ها و فستیوال های استانبول)

ترکیه با برند های معروف پوشاک خود در بین ایرانیان زیادی پیدا کرده است. البته در شهر استانبول بسیاری از فروشگاه‌ های برند خارجی هم فعالیت می ‌کنند که در طول سال تخفیف‌ های بسیار خوبی دارند. اگر می خواهید بدانید بهترین زمان خرید در استانبول چه فصلی است، با همراه باشید.

بیشتر فستیوال ‌های خرید در فصل زمستان در استانبول برگزار می ‌شوند. این فروش ‌های زمستانی از اواخر آذر ماه تا اواسط دی ماه ادامه دارند.

در فصل پاییز معمولاً حراجی ‌های زیادی برگزار نمی ‌شوند و تنها چند فروشگاه محدود هستند که اجناس خود را با تخفیف عرضه می ‌کنند.

در فصل پاییز معمولاً حراجی ‌های زیادی برگزار نمی ‌شوند و تنها چند فروشگاه محدود هستند که اجناس خود را با تخفیف عرضه می ‌کنند.

در اواخر مرداد یا همان ماه آگوست، حراج‌ های تابستانه به اوج خود می ‌رسند؛ بنابراین بهتر است از ابتدای مرداد برنامه سفر خود را تنظیم کنید.

بهترین زمان خرید در فصل بهار، خرداد یا ماه جون است که فروشندگان کالا های قدیمی یا کالا های ناقص شده خود را با تخفیف ‌های ویژه به فروش می ‌رسانند.

آشنایی با فستیوال ‌های خرید استانبول

اغلب فروشگاه ‌های مدرن، مغازه ‌های بزرگ و کوچک و بازارهای استانبول هنگام برگزاری فستیوال ‌های خرید، تخفیف ‌های ویژه ‌ای را برای خریداران در نظر می ‌گیرند. زمان برگزاری این جشنواره ‌ها که به صورت هماهنگ در سراسر شهر استانبول برگزار می‌ شوند، دو هفته است. البته دو بار در سال فستیوال ‌های خرید برگزار می‌ شوند که یکی از آن ها در پایان تیر ماه و دیگری در ابتدای دی ماه است.

مدت زمان هر یک از این فستیوال ‌ها نیز همان طور که اشاره کردیم، دو هفته است. زمان برگزاری فستیوال خرید تابستانه در شهر استانبول در پایان تیر ماه هر سال می ‌باشد. برند های مشهوری که در زمینه پوشاک و مد فعالیت می‌ کنند، انواع اجناس مانند لباس، ساعت، جواهرات، کیف و کفش و … را با بهترین قیمت ‌ها برای فروش قرار می ‌دهند.

جشنواره زمستانه نیز که در ماه اکتبر و اوایل دی ماه برگزار می‌ شود، فرصت مناسبی است تا مسافران از تمام برند های مورد نظر خودشان خرید های ویژه ‌ای داشته باشند. این جشنواره که به مناسبت جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی برگزار می‌ شود، مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی قرار گرفته است. علاوه بر این دو جشنواره خرید در تعطیلات مهمی چون تعطیلات عید قربان، عید فطر و سال نو میلادی هم فروشگاه‌ های مدرن و مغازه‌ های مختلفی در ترکیه تخفیف ‌های ویژه ‌ای را برای اجناس خود در نظر می ‌گیرند.

فستیوال های خرید استانبول

بهترین زمان خرید در استانبول در فصل بهار و تابستان

بعضی از برند های معروف و معتبر ترکی مانند دی فکتو، توین، افرور، ال سی وایکیکی، وای لاندن، جینز و … هستند که دو بار در سال در فصل ‌های بهار- تابستان و پاییز – زمستان، حراجی ‌های ویژه ‌ای برگزار می ‌کنند که با فستیوال‌ های خرید ترکیه هم‌زمان نیستند. این برند ها در ابتدای ژوئن تا اولین هفته ژوئیه، تخفیف های خود را برگزار می ‌کنند.

بهترین زمانی که مسافران می ‌توانند به استانبول سفر کنند، هفته دوم خرداد ماه است که مصادف با نیمه ماه اوت می ‌شود و فروش تابستانی در این مواقع به اوج خود می ‌رسد. به خاطر اینکه این برند ها معروف هستند، ممکن است کالا های محبوب آن ها خیلی زود تمام شود و نتوانید کالا های مورد نیاز خود را تهیه کنید.

از ابتدای تیر ماه نیز فستیوال خرید استانبول آغاز می ‌شود و عاشقان خرید می ‌توانند برند های مورد علاقه خود را خریداری کنند. بسیاری از گردشگران ساعت‌ ها در صف‌ های طولانی می ‌ایستند تا بتوانند از این فروشگاه ‌ها و مراکز خرید برند های معتبر و مورد علاقه خود را بخرند. در روز ۳۰ آگوست یا هشتم شهریور ماه که مصادف با روز استقلال در کشور ترکیه است، جشنواره ‌های مناسبی هم برگزار می ‌شوند که تخفیف ‌های بسیار ویژه ‌ای دارند.

 

بهترین زمان خرید در استانبول در فصل زمستان

جشنواره ‌های زمستانی استانبول همیشه برای گردشگران جذاب هستند. این جشنواره ‌ها که در نیمه ماه دسامبر یعنی همان پایان آذر ماه، فعالیت خود را آغاز می‌ کنند، معمولاً ۳۰ تا ۵۰ درصد به خریداران تخفیف می ‌دهند. حتی بعضی از برند ها هستند که در حراج ‌های زمستانی خود ۷۰ درصد تخفیف برای بعضی از کالا ها در نظر می ‌گیرند. در مواقعی چون روز مادر، مراسم‌ های جشن سال نو، روز ولنتاین و اعیاد مذهبی، بسیاری از تخفیف ‌های ویژه در شهر استانبول توجه گردشگران را به خود جلب می ‌کنند.

معرفی بهترین حراجی‌ های استانبول

همان طور که می‌ دانید قیمت اجناس برند و کالا هایی که در فروشگاه ‌های برند های خارجی به فروش می ‌رسند، بسیار بالا است؛ بنابراین حتی اگر تخفیف ‌های خوبی را هم در نظر گرفته باشند، امکان خرید از این فروشگاه ‌ها فقط برای افرادی وجود دارد که با یک کیف پر از پول به ترکیه سفر کرده اند؛ بنابراین اگر نمی‌ خواهید وقت خود را در فروشگاه‌ های گران هدر بدهید، بهتر طوری برنامه‌ ریزی کنید تا در حراجی فروشگاه ‌های مناسب استانبول بتوانید لباس‌ ها یا وسایل مورد نظر خود را خریداری کنید. در این قسمت به بعضی از مراکز خرید و مال‌ های استانبول اشاره می ‌کنیم که تخفیف‌ ها و قیمت‌ های مناسبی دارند.

  • مال آف استانبول
  • فروم استانبول
  • اوت لت اپتیمیوم
  • اوت لت اولیویوم
  • استار سیتی
  • فروشگاه ‌های معروف خیابان استقلال
  • بازار بی اوغلو ایش
  • مرکز ویا پورت استانبول
  • پاساژ ترکوز
  • سینان پاشا بشیکتاش
  • بازار بزرگ استانبول
  • اپرا اونور کادیکوی
  • بازار عمده فروشی آکسارای
  • بازار عمده فروشی مرتر

فستیوال های حراجی استانبول

نکات مهم برای خرید از حراجی ‌های استانبول

قبل از اینکه برای شرکت در فستیوال‌ های خرید استانبول عازم این شهر شوید، بهتر است درباره مراکز خرید اطلاعات کافی داشته باشید. آدرس آن ها را بلد باشید و وسایل مورد نیاز برای خرید را همراه خودتان ببرید. مسلماً خرید بدون پیاده‌روی و گشتن امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین لباس و کفش راحت حتماً همراه خودتان داشته باشید. همچنین باید به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، دقت کنید.

  • با توجه به مراکز خریدی که قصد خرید از آنجا را دارید، برای گشت و گذار در خیابان‌ ها برنامه ‌ریزی کنید و هر منطقه را برای یک روز انتخاب کنید.
  • بهتر است از پرسه زدن در مراکز خریدی که کالا های لوکس و برند را با قیمت ‌های نجومی به فروش می ‌رسانند، صرف نظر کنید و در عوض به خیابان ‌هایی چون خیابان استقلال سر بزنید که یکی از عمده ‌ترین مراکز خرید شهر استانبول است.
  •  اگر نمی ‌خواهید پس از پیاده ‌روی و خستگی زیاد، هزینه زیادی برای خرید غذا در استانبول پرداخت کنید، حتماً با خودتان آب معدنی یا یک وعده غذایی سبک ببرید که نیازی نباشد هزینه زیادی در رستوران ‌ها صرف کنید.
  • بعضی از مغازه ‌ها در استانبول قیمت ‌های خود را به قدری بالا کشیده ‌اند که می ‌توانند ۵۰ تا ۷۰ درصد به خریداران تخفیف بدهند؛ بنابراین قبل از اینکه فریب این تخفیف‌ های وسوسه انگیز را بخورید، ابتدا کالا های مورد نظرتان را در چند فروشگاه از نظر قیمت با یکدیگر مقایسه کنید تا فریب کلاهبرداران را نخورید.
  • در فصل خرید و هنگام برگزاری فستیوال ‌های متعدد، امکان تخفیف گرفتن از فروشگاه‌ ها وجود ندارد؛ بنابراین سعی کنید بیخودی چانه نزنید.

 

سخن پایانی

بهترین زمان خرید در استانبول زمان برگزاری فستیوال ‌های خرید و حراجی‌ هایی است که معمولاً از ماه ژوئن تا آگوست هر سال ادامه دارند. در این مواقع بیشتر فروشگاه‌ ها و مراکز خرید، تخفیف ‌های بسیار گسترده ‌ای را برای تمام کالا های خود در نظر می‌گیرند. گردشگران می ‌توانند از آن ها استفاده کنند و کالا های مورد نظر خودشان را با برند های معروف دنیا خریداری کنند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید