جاهای دیدنی هامبورگ؛ دروازه میان زمان گذشته و حال

آلمان جهان‌گردی
جاهای دیدنی هامبورگ؛ دروازه میان زمان گذشته و حال

شهر هامبورگ از نظر وسعت دومین شهر بزرگ کشور آلمان است که دارای جاذبه‌های دیدنی و تاریخی زیادی است. گردشگران زیادی از سراسر اروپا و دنیا سالیانه برای بازدید از این جاهای دیدنی هامبورگ به آلمان سفر می‌کنند. هامبورگ با داشتن بندرگاهی با مساحتی حدود 110 کیلومتر مربع که به نام شهر خوانده می‌شود، از نظر اقتصادی و فرهنگی یکی از شهرهای مهم آلمان است. در ادامه با ما در پته همراه شوید تا شما را برای سفر به آلمان و تماشای جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری هامبورگ آشنا و آماده کنیم. فراموش نکنید که پس از کسب اطلاعات در مورد دیدنی‌های هامبورگ باید برای خرید پرواز خارجی به مقصد آلمان اقدام کنید.

جاذبه‌ های گردشگری هامبورگ

هامبورگ بین دو رود Norder و Suderelbe قرار دارد و دریاچه مصنوعی آلستر زیبایی خاصی به این شهر بخشیده است. منطقه تاریخی ورهوس (Warehouse District)، منطقه Willkomm-Höft، منطقه Schloss Ahrensburg، مناطق Vierlande و Marschlande از مهم‌ترین بخش‌های شهر هامبورگ هستند. کلیساهای سنت میشل (St Michael)، سنت نیکلاس (St Nicholas) و سنت جاکوب (St Jacobi) از مشهورترین کلیساهای شهر هامبورگ هستند که برای پیروان دین مسیحیت حائز اهمیت هستند.

در موزه‌های هنر و صنعت و شکلات هامبورگ، موزه مهاجرت و موزه بین‌المللی دریانوردی مجموعه‌ای از آثار ملی و تاریخی شهر هامبورگ و کشور آلمان را جمع‌آوری شده است. در ادامه لیست کاملی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی هامبورگ تهیه کرده‌ایم تا اطلاعاتی را در این رابطه به شما ارائه کنیم.

جاهای دیدنی هامبورگ

بندر هامبورگ (Port Of Hamburg)

بندر هامبورگ با مساحت 110 کیلومتر مربع که قدمت منطقه تاریخی ورهوس آن به قرن 19 میلادی برمی‌گردد به مرکز گردشگری شهر هامبورگ تبدیل شده است. بندر هامبورگ واقعا شایسته دریافت لقب “دروازه آلمان” بوده است و داد این لقب به این بندر بی‌دلیل نبوده است. قایق‌سوای در سواحل رودخانه البه و بندر هامبورگ و وجود جاذبه‌های گردشگری متنوعی در اطراف آن لذت زیادی برای مسافران به ارمغان می‌آورد. وجود کلیساها، موزه‌ها، تئاترهای موزیکال، هتل‌ها و رستوران‌های متنوع در اطراف بندر هامبورگ، دست گردشگران را در انتخاب باز گذاشته است.

بندر هامبورگ سومین بندر بزرگ اروپا و پانزدهمین بندر پرتردد جهان است. پل Köhlbrandbrücke به طول 3/9 کیلومتری بر روی بندر هامبورگ قرار گرفته است که بسیاری برای بازدید از بندر هامبورگ از روی این پل تردد می‌کنند. بیش از 800 سال از زمان تاسیس این بندر سپری شده است و سالگرد بندر هامبورگ، یکی از جشنواره‌های پرطرفدار ساکنین این شهر است. جالب است بدانید در سال 2016 برای سالگرد بندر هامبورگ و تولد 827 سالگی این بندر، بیش از 1 میلیون نفر در این شهر گرد هم آمدند تا این جشن را از نزدیک مشاهده کنند.

بندر هامبورگ
آدرس Hamburg, Germany

بندر هامبورگ (Port Of Hamburg)

رود آلستر (Alster)

یکی دیگر از مهره‌های اصلی جاهای دیدنی هامبورگ، رود آلستر است که دارای 2 دریاچه مصنوعی است. در اطراف این رود و دریاچه‌های مصنوعی مجسمه‌های سنگی زیبایی وجود دارد. مجسمه پری دریایی رود آلستر بیش از هر چیزی، بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد.

سطح این رود و دریاچه‌های مصنوعی در فصل زمستان یخ می‌بندد و برای ورزش‌های یخی چون هاکی و اسکی روی یخ مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ هرچند سطح رود کامل یخ نمی‌بندد و بخش‌هایی از دریاچه‌های مصنوعی آن دچار یخبندان می‌شوند و معمولا افراد برای تفریح از این دو دریاچه استفاده می‌کنند. بااین‌حال کشتی‌رانی و قایق‌سواری در آب‌های رود آلستر نیز زیبایی‌های خودش را دارد و نسبت به قایق‌سواری در آب‌های دریاچه مصنوعی حس طبیعی‌تری دارد.

رود آلستر
آدرس Hamburg, Germany

رود آلستر (Alster)

دریاچه‌های مصنوعی آلستر (Inner Alster & Outer Alster)

همانطور که اشاره کردیم، دریاچه‌های مصنوعی آلستر هامبورگ یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر هامبورگ هستند. این دریاچه‌ها در ابتدا براساس دیوارهای قدیمی شهر که محدوده شهر را تعیین می‌کردند، نام‌گذاری شده‌اند و منظور از آلستر داخلی و خارجی بدین سبب است. این دریاچه‌ها به فرصتی برای قایقران‌ها و ملوان‌ها تبدیل شده است تا در تمامی فصول سال درآمدزایی داشته باشند.

همچنین شناگران در فصل تابستان برای تمرین از این دریاچه استفاده می‌کنند. شهر هامبورگ زمستان سردی دارد و سطح دریاچه در فصول سرد کاملا یخ می‌زند و برای اسکی روی یخ مناسب می‌شود. تصور کنید این دریاچه‌ها چه نعمتی برای اهالی هامبورگ هستند و در تمامی فصول سال می‌توانند برای تفریح از این دریاچه استفاده کنند. برای بازدید از این دریاچه می‌توان از قایق‌های اجاره‌ای استفاده کرد. بازدید از خیابان‌های تاریخی اطراف این دو دریاچه و عکاسی از مناظر زیبایی که شاید با وجود لک‌لک، قو و مرغ‌های دریایی جلوه زیباتری داشته باشند، فراموش نشدنی است.

دریاچه آلستر بیرونی نسبت به دریاچه آلستر داخلی بزرگ‌تر است و دارای یک مسیر 7 کیلومتری زیباست که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کنار دریاچه را لذت‌بخش می‌کند. سالانه در ماه مه میلادی رسم بر این است که ژاپنی‌های ساکن شهر هامبورگ در پارک‌های اطراف این دریاچه جشن شکوفه‌های گیلاس را برگزار می‌کنند.

دریاچه‌های مصنوعی آلستر
آدرس Hamburg, Germany

دریاچه‌های مصنوعی آلستر (Inner Alster & Outer Alster)

ساحل البه (Elbe Beach)

یکی دیگر از مناطق زیبا و جاهای دیدنی هامبورگ در کنار آب‌های رودخانه البه واقع شده است که به ساحل البه معروف است. قدم زدن در ساحل البه با زمین‌های ماسه‌ای و تماشای بندر هامبورگ از نمایی دیگر لحظاتی خاص و آرامش‌بخش برای گردشگران رقم خواهد زد. تابستان‌های ساحل البه میزبان گردشگران و مسافران زیادی است و اهالی شهر هامبورگ نیز برای تفریح به این ساحل می‌روند.

قایق‌سواری، کشتی‌سواری، مسابقات ورزشی چون والیبال و اسکی روی آب از جمله تفریحات رایج ساحل البه هستند. در اطراف این ساحل رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد که غذاهای دریایی، آلمانی و بین‌المللی در کنار نوشیدن قهوه‌ای داغ برای مسافران ساحل البه فراموش‌نشدنی است.

ساحل البه
آدرس Övelgönne 66, 22559 Hamburg, Germany

ساحل البه (Elbe Beach)

بازار ماهی‌ فروشان هامبورگ

بازار ماهی‌فروشان هامبورگ یا بازار ماهی آلتونا یکی از بزرگترین مراکز خرید ماهی آلمان و اروپاست. این بازار از صبح اول وقت شروع به کار می‌کند و روزانه بیش از 70000 نفر بازدیدکننده دارد. البته این بازار فقط مرکز خرید ماهی نیست و دیگر غذاهای دریایی، میوه و سبزیجات، لباس و انواع گل نیز در این بازار به فروش می‌رسد.

فروشندگان بازار ماهی‌فروشان در آوریل تا اکتبر از ساعت 5 صبح و از نوامبر تا مارس از ساعت 7 شروع به کار می‌کنند و طلوع خورشید هر روز را تماشا می‌کنند. همچنین در بازار موسیقی زنده پخش می‌شود و گشت و گذار در بازار را لذت‌بخش می‌کند.

بازار ماهی‌ فروشان هامبورگ
آدرس Grosse Elbstrasse 9, 22767 Hamburg, Germany

بازار ماهی‌ فروشان هامبورگ

باغ وحش هامبورگ

بازدید از باغ وحش در هر سفری امری بدیهی است و یکی از زیبایی‌های شهر هامبورگ نیز در باغ وحش این شهر در معرض دید گردشگران قرار گرفته است. اما تفاوت این باغ وحش با باغ وحش‌های دیگر در چیست؟ باغ وحش هامبورگ به‌عنوان اولین باغ وحش بدون قفس جهان شناخته شده است. حیوانات این باغ وحش در فضایی بزرگ که با گودال‌هایی محاصره شده است، محیطی واقعی‌تر برای حیوانات و بازدیدکنندگان پدید آورده است.

این باغ وحش در سال 1907 میلادی توسط فردی بنام Carl Hagenbeck و با جمع‌آوری مجموعه کاملی از حیوانات تاسیس شده است. باغ وحش هامبورگ با داشتن 1850 حیوان برگرفته از 210 نوع گونه جانوری در کنار داشتن آکواریوم گرمسیری و منطقه قطبی مخصوص حیوانات قطبی، باغ وحش بی‌نظیری است. یکی از بزرگ‌ترین گله‌های فیل کوچک و بزرگ اروپا در این باغ وحش زندگی می‌کنند و امکان سواری و غذا دادن به بعضی حیوانات برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

باغ وحش هامبورگ
هزینه بلیط 20 یورو
آدرس Lokstedter Grenzstraße 2, 22527 Hamburg, Germany

باغ وحش از جاهای دیدنی هامبورگ

سیتی‌هال (Hamburg Rathaus)

در کشورهای اروپایی به ساختمان‌های اصلی و شهرداری که به دولت اختصاص دارد، سیتی‌هال گفته می‌شود. یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر هامبورگ نیز سیتی‌هال Hamburg Rathaus است که دارای پیشینه پر فراز و نشیبی است. این ساختمان طی آتش‌سوزی بزرگی که در سال 1842 میلادی در شهر هامبورگ رخ داد خسارات زیادی دید و تقریبا نابود شد.

بیش از 7 معمار طی 44 سال برای بازسازی سیتی‌هال به کار گرفته شدند و حدود 647 اتاق این ساختمان پیدا شدند. اما چرا پیدا شدند؟ زیرا یکی از اتاق‌های این ساختمان در سال 1971 به‌صورت کاملا اتفاقی کشف شد و شاید هنوز هم اتاق‌های دیگری در این ساختمان وجود داشته باشند که پس از بازسازی هنوز مخفی مانده‌اند.

در بازه زمانی برگزاری رویداد فرهنگی شب طولانی موزه‌ها (Long Night of Museums) بازدید برای عموم مردم رایگان است و هزینه‌ای ندارد. روز 27 آوریل سال 2024 از ساعت 18 الی 1 رویداد شب طولانی موزه‌ها برگزار می‌شود.

سیتی‌ هال
هزینه بلیط 3 تا 4 یورو
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 8 الی 20
آدرس Rathausmarkt 1, 20095 Hamburg, Germany

سیتی‌ هال (Hamburg Rathaus) از جاهای دیدنی هامبورگ

پارک‌های Planten un Blomen و Große Wallanlagen

در یکی از مناطق بزرگ شهر هامبورگ که سنت پائولی (St. Pauli) نام دارد، چندین پارک تفریحی و فضای سبز برای تفریح مردم وجود دارد. باغ گل و گیاه‌شناسی قدیمی Planten un Blomen Park و پارک تفریحی Große Wallanlagen جزو پربازدیدترین مناطق شهر هامبورگ هستند.

باغ گل و گیاه‌شناسی Planten un Blomen در سال 1821 تاسیس شده است و مکان فوق‌العاده‌ای برای تفریحات خانوادگی است. در این باغ موسیقی به‌صورت زنده پخش می‌شود و آبنمای موزیکال آن حیرت‌آور است.

پارک Große Wallanlagen که به پارک دیوارهای بلند معروف است، فاصله زیادی تا برج مخابراتی 272 متری هاینریش هرتز ندارد و همین برج مخابراتی به عاملی برای بازدید از این پارک تبدیل شده است. در این برج مخابراتی رستورانی وجود دارد که حین خوردن غذا می‌توانید چشم‌اندازی از شهر هامبورگ داشته باشید.

پارک‌های Planten un Blomen و Große Wallanlagen
هزینه بلیط رایگان
ساعات بازدید
  •  پارک گل و گیاه‌شناسی: تمامی روزهای هفته در ماه‌های مه تا سپتامبر از ساعت 7 الی 23، ماه‌های اکتبر تا مارس از ساعت 7 الی 20 و ماه آوریل از ساعت 7 الی 22
  • پارک دیوارهای بلند: تمامی روزهای هفته از ساعت 7 الی 23
آدرس
  •  پارک گل و گیاه‌شناسی: Klosterwall 8, 20095 Hamburg, Germany
  • پارک دیوارهای بلند: Holstenwall 30, 20355 Hamburg, Germany

پارک‌های Planten un Blomen و Große Wallanlagen

خانه تاریخی Jenisch Haus

در یکی از مناطق قدیمی شهر هامبورگ Klein Flottbek و در پارک Jenischpark، یک خانه تاریخی وجود دارد که به نام Jenisch Haus شناخته می‌شود. این خانه تاریخی که متعلق به قرن نوزدهم میلادی است، معماری به سبک نئوکلاسیک دارد و متعلق به یکی از ثروتمندان هامبورگ بوده است. این خانه بین سال‌های 1831 تا 1834 توسط سناتور هامبورگ، مارتین یوهان جنیش بنا شده است. بسیاری از گردشگران سالانه از این خانه تاریخی بازدید می‌کنند.

خانه تاریخی Jenisch Haus
هزینه بلیط 7 یورو
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 11 الی 18 باز است و روزهای سه‌شنبه تعطیل است. این خانه تاریخی همچنین در روزهای 24، 25 و 31 دسامبر و روز اول ژانویه تعطیل است.
آدرس Baron-Voght-Straße 50, 22609 Hamburg, Germany

خانه تاریخی Jenisch Haus از جاهای دیدنی هامبورگ

گورستان اوهلسدورف (Ohlsdorf Cemetery)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی هامبورگ، گورستان اوهلسدورف است که بزرگ‌ترین گورستان روستایی و در لیست بزرگ‌ترین گورستان‌های جهان در رتبه چهارم قرار دارد. این گورستان وسعتی حدود 4 کیلومتر دارد و 12 کلیسای کوچک در جای‌جای آن قرار گرفته‌اند.

این گورستان یک قبرستان عمومی است و افراد عادی و قبر قربانیان جنگ‌ها از هر ملیتی در این گورستان یافت می‌شود. همچنین در این گورستان چندین مزار و یادبود از قربانیان شکنجه‌های حزب نازی، مبارزان قدیمی هامبورگ و قربانیان جنگ جهانی دوم و بمباران هامبورگ بنا شده است.

“باغ زنان” برای زنان قربانی هامبورگ در طول جنگ جهانی دوم و زیر تیغ ستم حزب نازی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این گورستان است. بیش از 230 باغبان مسئول نگهداری از باغ‌ها، موزه و قبور این گورستان هستند.

گورستان اوهلسدورف
هزینه بلیط رایگان
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته در ماه‌های آوریل تا اکتبر از ساعت 8 الی 21 و ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 8 الی 18
آدرس Fuhlsbüttler Str. 756, 22337 Hamburg, Germany

گورستان اوهلسدورف (Ohlsdorf Cemetery) از جاهای دیدنی هامبورگ

نگارخانه کونست هاله هامبورگ (Kunsthalle Hamburg)

نگارخانه کونست هاله یکی از موزه‌های هنر اصلی و از جاهای دیدنی هامبورگ است که در سال 1850 میلادی ساخته شد. این موزه از همان ابتدا به‌عنوان یک سالن هنری بنا شده بود و جالب است بدانید که معنای نام این نگارخانه “موزه هنر” است. این نگارخانه به‌طورکلی دارای 3 ساختمان مجزا است، هرچند کاملا از یکدیگر بیگانه نیستند و با یکدیگر مرتبط هستند.

پروژه ساخت این نگارخانه از سال 1846 توسط اعضای انجمن هنری شروع شده است. البته از تاریخ تاسیس ساختمان‌های آن اطلاعات دقیقی در دسترس نیست؛ ولی مشهورترین سند تاریخ تاسیس این ساختمان‌ها را به‌ترتیب در سال‌های 1869، 1912 یا 1921 و 1997 اعلام داشته است. نقشه اولیه بنای این ساختمان را معمار مشهور آلمانی فریتس شوماخر رسم کرده بود که طراح اصلی مجموعه ساختمان چیل هاوس نیز هست. از جذابیت‌های این نگارخانه می‌توان به آثار هنرمندان مشهور قرن 16 و 17 میلادی اشاره کرد.

نگارخانه کونست هاله هامبورگ
هزینه بلیط 8 تا 16 یورو
ساعات بازدید روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 الی 18، روزهای پنج‌شنبه از ساعت 10 الی 21 و روزهای دوشنبه تعطیل است.
آدرس Glockengießerwall 5, 20095 Hamburg, Germany

نگارخانه کونست هاله هامبورگ

مجموعه ساختمان چیل هاوس (Chilehaus)

همانطور که قبل‌تر درباره نگارخانه کونست هاله هامبورگ توضیحاتی ارائه شد، این موضوع را ذکر کردیم که مجموعه ساختمان چیل هاوس توسط معمار آلمانی فریتس شوماخر طراحی شده است. طراحی این ساختمان بین سال‌های 1922 تا 1924 میلادی انجام گرفته است و پشت‌بام عجیب این ساختمان سبب شهرت آن شده است. سقف پشت‌بام این ساختمان حالت نوک‌تیزی دارد و شبیه عرشه کشتی است. این ساختمان در سال 2015 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مجموعه ساختمان چیل هاوس
هزینه بلیط 3 تا 5 یورو
ساعات بازدید روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 الی 15
آدرس Fischertwiete 2A, 20095 Hamburg, Germany

مجموعه ساختمان چیل هاوس از جاهای دیدنی هامبورگ

سرزمین مینیاتوری (Miniatur Wunderland)

هامبورگ پر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است و هر قدر از زیبایی‌هایش می‌گوییم، انگار نه انگار که بالاخره باید تمام شوند. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری هامبورگ، سرزمین مینیاتوری آن است که باز هم در یکی از بهترین محله‌های هامبورگ یعنی Speicherstadt قرار دارد.

در این سرزمین مینیاتوری یک ماکت راه‌آهن نگهداری می‌شود که بزرگ‌ترین ماکت راه‌آهن در نوع خود است. ظرافت به‌کار رفته در طراحی این مدل شما را به وجد می‌آورد. سرزمین مینیاتوری دارای 15000 فوت ماکت‌های متنوع و زیبا است که هر کدام از این اجزا منحصربه‌فرد هستند. بیش از 4000 ساختمان، 9000 ماشین و 200000 مجسمه کوچک (مینیاتوری) در این مجموعه نگهداری می‌شود. در سایت رسمی سرزمین مینیاتوری جزئیات این وسایل ذکر شده است.

راه‌آهن مینیاتوری این مجموعه مدلی از ارتباطات ریلی کشورها و شهرهای مختلف کشورهای سوئیس، اتریش، آلمان و هامبورگ است و هنوز هم کامل نشده است. وسعت ساختمان این مجموعه به‌قدری زیاد است که برای روشن کردن این ساختمان، حدود 389 هزار لامپ در نظر گرفته شده است.

سرزمین مینیاتوری
هزینه بلیط 20 یورو
ساعات بازدید روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 21، پنج‌شنبه‌ها از ساعت 7:30 الی 14، جمعه‌ها از ساعت 7:30 الی 12، شنبه‌ها از ساعت 7 الی 13 و روزهای یکشنبه از ساعت 7:30 الی 22
آدرس Kehrwieder 2/Block D, 20457 Hamburg, Germany

سرزمین مینیاتوری از جاهای دیدی هامبورگ

تونل البه (Elbe Tunnel)

ساخت تونل البه سنت پائولی در سال 1911 و در عمق 24 متری تاسیس شده است و به‌عنوان یک میانبر از Landungsbrücken در بندر به Steinwerder محسوب می‌شد. از آنجایی که حدود 10 سال از زمان تاسیس این تونل می‌گذرد، بخشی از دو لوله تونل بازسازی شده‌اند. بسیاری از ساکنین شهر هامبورگ برای تردد روزانه از این تونل عبور می‌کنند. تونل البه برای عکس‌برداری، فیلم‌برداری و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال 1870 با رشد بندر هامبورگ، تعداد زیادی از کارگران کشتی‌سازی و صنعت هامبورگ، مجبور بودند در طول شبانه روز دو بار به این بندر تردد کنند. بدین ترتیب دیگر کشتی‌های کوچک ظرفیت جابجایی این توده از کارگر را نداشته‌اند و  تردد کشتی‌ها نیز بستگی به وضعیت آب و هوایی داشت. اما دستور ساخت این تونل در سال 1907 داده شد و در روز 7 سپتامبر 1911 تونل البه افتتاح شد. در سال 2011 و در جشن 100 سالگی این تونل، این تونل به‌عنوان “نقطه عطف تاریخی مهندسی معماری آلمان” شناخته شد.

با اینکه تونل البه ماشین‌رو است، ولی زیبایی و جذابیت مسیر آن سبب شده است تا بسیاری این تونل را برای قدم‌زنی و دوچرخه‌سواری انتخاب کنند.

تونل البه
آدرس Bei den St.-Pauli-Landungsbrücken St Pauli 1, 20359 Hamburg, Germany

تونل البه از جاهای دیدنی هامبورگ

کلیسا های تاریخی هامبورگ

هامبورگ، شهری پرانرژی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که از جمله این جاهای دیدنی می توان به کلیساهای تاریخی و زیبایی که دارد اشاره داشت. این کلیساها نه تنها نمونه‌هایی از معماری باشکوه هستند، بلکه تاریخ و فرهنگ این شهر را نیز با خود به همراه دارند.

کلیسای سنت میشل (St. Michael’s Church)

شهر هامبورگ دارای 5 کلیسای اصلی است که یکی از این کلیساها، کلیسای سنت میشل است که دارای یک برج بلند است. برج کلیسای سنت میشل حدود 132 متر ارتفاع دارد و در بسیاری از نقاط شهر قابل رویت است. شاید جالب باشد این را بدانید که قایقران‌های رودخانه البه برای یافتن راه و تخمین مسافت باقی‌مانده این برج را به‌عنوان یک علامت در نظر می‌گیرند.

البته این کلیسا داستان‌های دیگری برای گفتن نیز دارد و کلیسای سنت میشل در واقع سومین کلیسایی است که در مکان فعلی ساختمان بنا شده است. اولین کلیسا بر اثر برخورد صاعقه در سال 1750 میلادی نابود شد. دومین کلیسا طی یک آتش‌سوزی بزرگ در سال 1906 از بین رفت. در سردابه‌های این کلیسا جسد حدود 2425 نفر دفن شده است که اکثرا از کشیشان مسیحی هستند.

معماری کلیسای سنت میشل شما را به وجد می‌آورد و بالا رفتن از 450 پله این کلیسا برای بازدید از برج آن، می‌تواند برای بازدیدکنندگان تا حدودی چالش‌برانگیز باشد. البته برای افراد تنبل و ناتوان جسمی هم یک آسانسور تعبیه شده است که می‌توان از آن استفاده کرد. این کلیسا ظرفیت 2500 بازدیدکننده به‌صورت همزمان را دارد و این نشانگر وسعت کلیسای سنت میشل است.

کلیسای سنت میشل
هزینه بلیط ورود به کلیسا رایگان است، ولی بازدید از برج کلیسا 6 تا 8 یورو هزینه دارد.
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته در ماه‌های مه تا سپتامبر از ساعت 9 الی 19:30، در ماه‌های اکتبر و آوریل از ساعت 9 الی 18:30 و در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 10 الی 17:30
آدرس Englische Planke 1, 20459 Hamburg, Germany

کلیسای سنت میشل (St. Michael’s Church)

کلیسای سنت نیکلاس (Church Of St. Nicholas)

از دیگر جاهای دیدنی هامبورگ که از اهمیت تاریخی برخوردار است، کلیسای سنت نیکلاس یا سنت نیکولای (St. Nikolai) است. نکته حائز توجه درباره کلیسای سنت نیکلاس این است که این کلیسا بین سال‌های 1874 تا 1876 بلندترین برج دنیا بوده است. البته متاسفانه این کلیسا نیز سرنوشت مشابهی چون کلیسای سنت میشل داشته است.

اولین ساختمان این کلیسا در سال 1842 تخریب شده و در طول جنگ جهانی دوم نیز با یک بمباران وحشتناک آسیب زیادی دیده است. البته حتی با این بمباران نیز برج بلند کلیسا از بین نرفته و هنوز هم این برج یادگار همان ساختمان اول است.

پس از بازسازی‌های ساختمان کلیسا، در سال 2005 برای این کلیسا آسانسوری ساخته شد. بازدیدکنندگان کلیسا با استفاده از این آسانسور تا حدود 75 متر بالا می‌روند تا از بالای برج کلیسا شهر هامبورگ را مشاهده کنند.

کلیسای سنت نیکلاس
هزینه بلیط رایگان
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته بجز سه‌شنبه‌ها از ساعت 10 الی 18
آدرس Willy-Brandt-Straße 60, 20457 Hamburg, Germany

کلیسای سنت نیکلاس (Church Of St. Nicholas)

کلیسای سنت جاکوب (St. Jacobi Church)

کلیسای سنت جاکوب یا کلیسای سنت جیمز (St. James’ Church) یکی دیگر از 5 کلیسای اصلی شهر هامبورگ است. این کلیسا نیز همانند دو کلیسای قبلی از صدمات بمباران جنگ جهانی دوم در امان نبوده است. این کلیسا در سال 1962 مورد بازسازی قرار گرفت و به‌دلیل سبک معماری خاصش که متعلق به قرون وسطی است، مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی قرار گرفت.

البته همانطور که اشاره شد این کلیسا جزو 5 کلیسای اصلی شهر هامبورگ است و برای پیروان دین مسیحیت از اهمیت بالایی برخوردار است. این کلیسا در نزدیکی کلیسای سنت میشل قرار دارد و می‌توانید به راحتی از هر دوی این کلیساها بازدید کنید.

در این کلیسا 3 محراب بالدار به سبک قرون وسطایی طراحی شده است و نقاشی‌های زیادی بر دیوارهای این کلیسا نقاشی شده است. یکی از این نقاشی‌ها که مشهورترین آن‌ها نیز هست، نقاشی هنرمند مشهور آلمانی یواخیم لونز است که اثری از سال 1681 میلادی است.

کلیسای سنت جاکوب
هزینه بلیط رایگان
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 11 الی 17
آدرس Jakobikirchhof 22, 20095 Hamburg, Germany

کلیسای سنت جاکوب (St. Jacobi Church)

کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Church)

یکی دیگر از مشهورترین کلیساهای شهر هامبورگ، کلیسای سنت پیتر یا سنت پتری است. این کلیسا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر هامبورگ است و در سال 1195 برای اولین بار ساخته شده است. این کلیسا نیز از آسیب‌های آتش‌سوزی بزرگ سال 1842 هامبورگ در امان نمانده و خسارات زیادی دیده است. البته بازسازی این کلیسا طی 7 سال انجام شده و خوشبختانه طی جنگ جهانی دوم آسیب زیادی ندید.

برج بلند این کلیسا که ارتفاعی حدود 123 متر دارد در سال 1878 میلادی بنا شده است و یکی از مرتفع‌ترین برج‌های شهر هامبورگ است. برای بالا رفتن از این برج 544 پله تعبیه شده است، ولی این پلکان به 10 قسمت تقسیم شده است. برای تهیه بلیط به این نکته توجه کنید که بلیط کامل آن را خریداری کنید تا محدودیتی برای بالا رفتن شما در نظر گرفته نشود.

معماری خاص این کلیسا با 500 ستاره نقش بسته بر طاق آن که نشانگر بهشت بر روی زمین است، مناظر زیبایی پدید آورده است. چندین نقاشی، مجسمه و آثار هنری دیگر در کلیسا وجود دارند که ارزش کاوش در کلیسا را دوچندان می‌کنند.

 کلیسای سنت پیتر
هزینه بلیط  ورود به کلیسا رایگان است، ولی بازدید از برج کلیسا حدود 4 یورو هزینه در بردارد.
ساعات بازدید روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 10 الی 18، چهارشنبه‌ها از ساعت 10 الی 19، شنبه‌ها از ساعت 10 الی 17 و روزهای یکشنبه از ساعت 9 الی 20
آدرس Rathausmarkt 1, 20095 Hamburg, Germany

کلیسای سنت پیتر از جاهای دیدنی هامبورگ

کلیسای سنت کاترین (St. Catherine’s Church)

منطقه تاریخی ورهوس را یادتان است، منظورم همان محله Speicherstadt هامبورگ است که به شهر انبارها مشهور است. در بخش شمالی این محله، یکی دیگر از کلیساهای مهم شهر هامبورگ، کلیسای سنت کاترین واقع شده که در اواسط قرن 13 میلادی بنا شده است. این کلیسا نیز همانند کلیسای سنت پیتر، یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر هامبورگ است و از نظر تاریخی و مذهبی حائز اهمیت است.

معماری این کلیسا به‌گونه‌ای است که این کلیسا در ابتدا بر تنه 1100 درخت که به زیر خاک رفته بودند بنا شده است. این کلیسا به‌دلیل همین معماری خاصش از خسارات زیاد اشغال فرانسویان، بمباران و سیلاب جان سالم به در برده است. البته این کلیسا در طول تاریخ بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این کلیسا در سال‌های 2013 و 2014 برای بازسازی و حفظ بناهای تاریخی هامبورگ و آلمان، از طرف انجمن‌های معماران و مهندسان هامبورگ و کمیته ملی حفاظت از بناهای تاریخی آلمان به‌عنوان بنای نمونه انتخاب شد.

ارگ کلیسای سنت کاترین نیز از اهمیت تاریخی برخوردار است و از قرن پانزدهم در این کلیسا وجود داشته است؛ هرچند این ارگ طی سال‌ها تعویض و بازسازی گشته است. موسیقی‌دان و آهنگساز مشهور آلمانی یوهان سباستین باخ در بازدیدهای خود از این کلیسا در سال‌های 1701 و 1720 با این ارگ موسیقی نواخت.

کلیسای سنت کاترین
هزینه بلیط رایگان
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 18
آدرس  Katharinenkirchhof 1, 20457 Hamburg, Germany

کلیسای سنت کاترین (St. Catherine’s Church)

موزه های دیدنی هامبورگ

هامبورگ، شهری پرآوازه با تاریخچه فرهنگی و هنری فراوان، دارای مجموعه‌ای از موزه‌های فراوان و متنوع است که هر کدام شاهکارهایی از تاریخ و هنر را به نمایش می‌گذارند.در اینجا به معرفی برخی از موزه‌های دیدنی هامبورگ مب پردازیم:

موزه هنر و صنعت هامبورگ

موزه هنر و صنعت هامبورگ که لقب MKG را به‌عنوان خلاصه‌ای از نام طولانی به آن نسبت داده‌اند، در سال 1877 میلادی بنا شده است. معماری و طرح این موزه از موزه‌های انگلیسی ویکتوریا و آلبرت لندن الگوبرداری شده است. سالانه گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ، هنر و صنعت زیادی از این موزه بازدید می‌کنند.

شاید باورش سخت باشد که تعداد اشیاء نگهداری‌شده در این موزه چیزی بالغ بر 500000 شیء هستند که 4000 سال تاریخ انسان را همراه خود حفظ کرده‌اند. همچنین در این موزه مجموعه کاملی از آلات موسیقی قدیمی جمع‌‌آوری شده است. ظروف چینی نگهداری‌شده در این موزه مربوط به قرن‌های 17 و 18 میلادی هستند و طراحی خاصی دارند.

موزه هنر و صنعت هامبورگ
هزینه بلیط 8 تا 14 یورو
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 18 و روزهای پنج‌شنبه از ساعت 10 الی 21
آدرس Steintorplatz 1, 20099 Hamburg, Germany

موزه هنر و صنعت هامبورگ

موزه شکلات هامبورگ 

فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی را فراموش که نکرده‌اید؟ بله، درست حدس زدید، این موزه همان کارخانه شکلات سازی است که در فیلم مذکور به نمایش درآمد. البته این بدان معنا نیست که شما قرار است در رودی از شکلات شناور شوید و بخش‌های زیادی از فیلم تخیلی است.

این موزه درباره تاریخچه شکلات و فرآیند شکلات‌سازی اطلاعات زیادی ارائه می‌کند. همچنین امکان تست این شکلات‌های خوشمزه برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. اما شاید جذاب‌ترین بخش بازدید از موزه شکلات، امکان تولید شکلات با دستان هنرمند شما و تزئین آن است. پس به‌هیچ‌وجه بازدید از این موزه مهیج را فراموش نکنید.

موزه شکلات هامبورگ
هزینه بلیط 19 تا 25 یورو
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 18
آدرس Meßberg 1, 20095 Hamburg, Germany

موزه شکلات از جاهای دیدنی هامبورگ 

موزه مهاجرت 

با تاسیس بندر هامبورگ یا همان دروازه آلمان که به شما معرفی کردیم از جاهای دیدنی هامبورگ محسوب می شود که جمعیت زیادی از مهاجرین بین سال‌های 1850 تا 1930 میلادی به این شهر آمدند تا به کشور آمریکا مهاجرت کنند. این مهاجران که اکثرا از کشورهای آلمان، هلند و روسیه بودند، جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر داشتند. در واقع بالین‌اشتات به‌معنای شهر بالین است که نام خود را از سرپرست خطوط کشتی‌رانی هامبورگ-آمریکا، «آلبرت بالین» گرفته است.

موزه مهاجرت (BallinStadt Emigration Museum Hamburg) نیز در سال 2007 در شهر هامبورگ تاسیس شد که به بندر رویاها معروف شد. با تاسیس این موزه، اطلاعات تاریخی درباره زمان مهاجرت این مهاجرین در دسترس عموم قرار داده شد و اتفاقات این مهاجرت را بازسازی کردند. نمایشگاه‌های تاریخی، تابلوی بازار نیویورک و ایستگاه‌های چندرسانه‌ای در دهه 1920 از جمله مواردی است که در موزه مهاجرت به نمایش درمی‌آیند.

موزه مهاجرت
هزینه بلیط 14 یورو
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته بجز روزهای دوشنبه از ساعت 10 الی 18
آدرس Veddeler Bogen 2, 20539 Hamburg, Germany

موزه بین‌المللی دریانوردی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر هامبورگ، یک موزه بین‌المللی دریانوردی است که در سال 2008 میلادی افتتاح شده است. در این موزه بیش از 4000 مدل کشتی، یونیفورم‌های دریایی و تصاویر کشتی نگهداری می‌شوند. این موزه را می‌توان به‌عنوان گنجینه‌ای برای تاریخچه دریانوردی و کشتی‌سازی به‌حساب آورد و حتی آینده دریانوردی و کشتی‌سازی نیز در این موزه جمع‌آوری خواهند شد.

یکی دیگر از جذابیت‌های این موزه، وجود دو کشتی قدیمی “Rickmer Rickmers” و “Cap San Diego” است. کشتی اول در سال 1896 ساخته شده است و می‌توان از بخش‌های مختلف این دو کشتی به‌صورت جداگانه بازدید کرد.

موزه بین‌المللی دریانوردی
هزینه بلیط 17 یورو
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 18 باز است؛ حتی در روزهای 25 دسامبر و اول ژانویه نیز باز است. البته موزه در روزهای 24 و 31 دسامبر بسته است.
آدرس Koreastraße 1, 20457 Hamburg, Germany

موزه بین‌المللی دریانوردی

مراکز خرید هامبورگ

شهر هامبورگ مراکز خرید متنوع زیادی دارد که این مراکز خرید اعم از قدیم و جدید به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر هامبورگ، میزبان گردشگران و مسافران زیادی هستند. در ادامه تعدادی از این مراکز خرید را با ذکر جزئیات به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید (Europa Passage)

یکی از بهترین مراکز خرید آلمان در سال 2006 میلادی در شهر هامبورگ تاسیس شد. مرکز خرید Europa Passage با 16 طبقه و 125 فروشگاه، یکی از مراکز مهم تجاری هامبورگ است و معماری آن شبیه به کشتی کروز لوکس طراحی شده است. فروشگاه‌های پاساژ اروپا محصولاتی از برندهای مشهور اروپایی و جهانی برای فروش موجود می‌کنند. رستوران‌ها و کافه‌های این پاساژ ارزش امتحان کردن غذاهای آلمانی و بین‌المللی را دارند.

مرکز خرید پاساژ اروپا
ساعات بازدید روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 الی 20 باز بوده و روزهای یکشنبه تعطیل است.
آدرس Ballindamm 40, 20095 Hamburg, Germany

مرکز خرید (Europa Passage)

مرکز خرید گالریا

دومین مرکز خرید هامبورگ، مرکز خرید گالریا است که در منطقه Passage Viertel و در هیاهوی خیابان‌های شلوغ و فروشگاه‌های پرزرق و برق قرار دارد. معماری خاص مرکز خرید گالریا در کنار فروشگاه‌های متنوع آن، لذت گشت و گذار در این مرکز خرید را دوچندان می‌کند.

مرکز خرید گالریا
ساعات بازدید روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 الی 19، روزهای شنبه از ساعت 10 الی 18 باز بوده و روزهای یکشنبه تعطیل است.
آدرس Große Bleichen 21, 20354 Hamburg, Germany

مرکز خرید گالریا از جاهای دیدنی هامبورگ

خیابان ها و محله های مهم هامبورگ

هامبورگ، با بیش از ۲۰ محله و منطقه، شهری چندفرهنگی و پویا است که هر یک از محله‌هایش جذابیت خاصی دارد. در اینجا برخی از خیابان‌ها و محله‌های مهم هامبورگ را معرفی می‌کنم:

منطقه تاریخی ورهوس (Warehouse District)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی هامبورگ، منطقه تاریخی ورهوس در کنار بندر ورهوس است. این منطقه را همچنین با نام Speicherstadt نیز می‌شناسند و انبارهای متعدد و قدیمی این منطقه، دلیل بر نام‌گذرای این منطقه به‌عنوان شهر انبارها شده است. انبارهای این منطقه عموما چوبی هستند و ظاهر قدیمی این منطقه، تلاش مردم برای حفظ آثار تاریخی را نشان می‌دهد. جالب است بدانید منطقه تاریخی ورهوس از سال 1883 تا سال 1927 میلادی به‌عنوان یک منطقه آزاد بازرگانی شناخته شده است.

منطقه ورهوس که در کنار آب قرار دارد با معماری نئوگوتیک و ساختمان‌های چوبی و آجرهای قرمزش نمای زیبایی را پدید آورده است. شب‌های این منطقه با روشن‌شدن نور ساختمان‌ها و انعکاس آجرهای قرمز ساختمان‌ها بر روی آب بی‌نظیر است. برای بازدید از این منطقه تاریخی می‌توانید با تورهای گردشگری مختلفی همراه شوید.

منطقه تاریخی ورهوس
هزینه بلیط 3 یورو
آدرس Speicherstadt, 20457 Hamburg, Germany

منطقه تاریخی ورهوس (Warehouse District)

خیابان (Mönckebergstrasse)

خیابان Mönckebergstrasse یا MO یکی از مهم‌ترین خیابان‌های دیدنی هامبورگ است که تردد در شهر هامبورگ را به اوج خود رسانده است. فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های برندهای معتبر جهانی زیادی در این خیابان قرار دارند. این خیابان ظرفیت پارک بیش از 2500 خودرو را دارد و این نشان‌دهنده وسعت این خیابان است.

خیابان Mönckebergstrasse
ساعات بازدید فروشگاه‌های خیابان در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 10 الی 19 یا 20، روزهای شنبه از ساعت 10 الی 20 باز بوده و روزهای یکشنبه تعطیل هستند.
آدرس Mönckebergstraße, 20095 Hamburg, Germany

خیابان (Mönckebergstrasse)

هافن سیتی (Hafencity)

منطقه هافن‌ سیتی یکی از بهترین مناطق و جاهای دیدنی هامبورگ است که هدف و چشم‌انداز ساخت این منطقه لوکس، مدرنیته‌ سازی شهر هامبورگ در سال 2025 است. فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و ساختمان‌های لوکس این منطقه با دیگر قسمت‌های شهر تفاوت چشم‌گیری دارند.

هافن‌ سیتی
آدرس Osakaallee 11, 20457 Hamburg, Germany

هافن سیتی (Hafencity)

منطقه Willkomm-Höft

اگرچه منطقه Willkomm-Höft در شهر هامبورگ قرار ندارد، ولی به‌دلیل فاصله نزدیک آن با شهر هامبورگ، گردشگرانی که از جاهای دیدنی هامبورگ بازدید می‌کنند، سعی بر این دارند تا از این منطقه نیز بازدید کنند. این منطقه که در واقع یک بندرگاه کشتی است به مرکز خوش‌آمدگویی کشتی‌ها در محله Schulauer Fährhaus معروف است. این منطقه در شهر ودل (Wedel)، یکی از شهرهای ایالت Schleswig-Holstein در شمال کشور آلمان قرار دارد.

از این منطقه روزانه حدود 50 کشتی عبور می‌کنند و برای کشتی‌های 1000 تنی که از بندر هامبورگ حرکت می‌کنند، سرود ملی آلمان با بالا رفتن پرچم هامبورگ پخش می‌شود. همچنین یکی دیگر از رسوم بدرقه کشتی‌ها پخش کلمات تبریک و خداحافظی به زبان مادری کشتی‌ها است.

منطقه Willkomm-Höft
هزینه بلیط رایگان
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 11:30 الی 22 و روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 9:30 الی 22
آدرس  Parnaßstraße 29, 22880 Wedel, Germany

منطقه Willkomm-Höft از جاهای دیدنی هامبورگ

منطقه Schloss Ahrensburg

در شمال شرقی شهر هامبورگ و در منطقه Schloss Ahrensburg شهری بنام Ahrensburg وجود دارد که علت نام‌گذاری این شهر وجود قلعه‌ای به همین نام است. هم‌اکنون قلعه Ahrensburg Castle به‌عنوان یک موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و جالب آنکه بسیاری از وسایل داخل این قلعه به همان حالت قبلی باقی مانده‌اند. این قلعه در سال 1595 با ابتکار مشاور پادشاه پیتر رانت زائو (Peter Rantzau) و به دستور پادشاه دانمارک و نروژ فردریش دوم (Frederick II) ساخته شد.

در اطراف این قلعه یک دریاچه مصنوعی ساخته شد که همانند یک خندق می‌ماند. بعدها برای این قلعه دو برجک دفاعی نیز ساخته شد، هرچند مورد استفاده قرار نگرفتند و این قلعه به اقامتگاه شخصی رانت زائو تبدیل شد. این قلعه تا 7 نسل بین خانواده رانت زائو منتقل شد؛ ولی در سال 1759 نوادگان رانت زائو به ناچار اقامتگاه جد خود را به تاجر هامبورگی هاینریش کارل فول شیملمان (Heinrich Carl von Schimmelmann) فروختند.

از سال 1955 بازدید از این قلعه به‌عنوان یک موزه برای عموم مردم آزاد شد. از نکات جالبی که درباره این موزه وجود دارد امکان سُر خوردن بر کف پارکت آن است. به بازدیدکنندگان دمپایی‌های ویژه داده می‌شود تا به راحتی این کار را انجام دهند. این قلعه دارای لوسترهای لوکس، نقاشی‌های زیبا و معماری حیرت‌انگیزی است و در اطراف این قلعه چندین باغ وجود دارد و برای برگزاری مراسمات جشن و عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منطقه Schloss Ahrensburg
هزینه بلیط بازدید از منطقه برای عموم مردم رایگان است، ولی هزینه بازدید از قلعه حدود 9 یورو است.
ساعات بازدید موزه قلعه در تمامی روزهای هفته از ساعت 11 الی 17 باز بوده، ولی روزهای جمعه تعطیل است.
آدرس Lübecker Str. 1, 22926 Ahrensburg, Germany

منطقه Schloss Ahrensburg

مناطق Vierlande و Marschlande

در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرقی شهر هامبورگ دو منطقه حاصل‌خیز در ارتفاعات کم وجود دارد که Vierlande و Marschlande نام دارند. منطقه Vierlande در واقع یک منطقه در نزدیکی برگدورف هامبورگ است که به‌علت وجود 4 کلیسای کوچک Curslack ،Kirchwerder ،Neuengamme ،Altengamme مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. همچنین لازم به ذکر است Verlander از سال 1556 بدین نام خوانده شد.

منطقه Marschlande نیز در واقع یک روستای سرسبز و حاصل‌خیز است که کشت میوه و سبزی، درخت‌کاری و گل‌کاری‌های خاصش طبیعت زیبایی پدید آورده است. در این منطقه چندین خانه قدیمی به سبک معماری باروک ساخته شده‌اند و نیمه‌چوبی هستند و سقف‌های آن‌ها کاه‌گلی است. همچنین یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه وجود کلیساهای چندصدساله قدیمی است که برای پیروان دین مسیحیت از اهمیت بالایی برخوردارند.

اما بیش از همه منطقه Marschlande را به‌دلیل وجود مرداب‌های آن و پرورش گل‌ و اسب می‌شناسند. جالب است بدانید نام این منطقه به‌معنای زمین‌های خیس و گل‌آلود زیباست که به‌دلیل وجود همان مرداب‌ها و گل‌ها به این منطقه داده شده است.

مناطق Vierlande و Marschlande 
آدرس
  • آدرس منطقه ویرلانده: Bergedorf, Germany
  • آدرس منطقه مارشلندها:21037 Bergedorf, Germany

مناطق Vierlande و Marschlande از جاهای دیدنی هامبورگ

سخن پایانی

حال که با ما تا اینجا همراه شدید و زیبایی‌ها و جاهای دیدنی هامبورگ را دیدید، اگر قصد سفر به هامبورگ را دارید، در خرید بلیط هواپیما فرانکفورت لحظه‌ای درنگ نکنید. البته برای سفر خود از لیست جاهای دیدنی هامبورگ استفاده کنید و برای لحظات حضور خود در هامبورگ برنامه‌ریزی کنید تا اگر از شهر هامبورگ برگشتید ابراز پشیمانی نکنید.

سوالات متداول

5 کلیسای اصلی شهر هامبورگ، بندر هامبورگ و سیتی‌هال به‌عنوان مهم‌ترین آثار تاریخی شهر هامبورگ محسوب می‌شوند.

شهر هامبورگ از نظر فرهنگی و تاریخی دارای اهمیت تاریخی زیادی است و به‌علت وجود 5 کلیسای زیر مورد توجه پیروان دین مسیحیت قرار گرفته است: کلیسای سنت میشل (St. Michael’s Church) کلیسای سنت نیکلاس (Church Of St. Nicholas) کلیسای سنت جاکوب (St. Jacobi Church) کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Church) کلیسای سنت کاترین (St. Catherine’s Church)

برج میشل یا مایکل با ارتفاع 132 متر و بندر هامبورگ که دروازه آلمان است، مهم‌ترین نمادهای شهر هامبورگ هستند. همچنین پل فلیت که بر روی رودخانه البه ساخته شده است و جنوب و شمال هامبورگ را به یکدیگر متصل می‌کند نیز به‌عنوان نماد شهر هامبورگ محسوب می‌شود.

دریاچه‌های مصنوعی آلستر درونی و بیرونی، پارک‌های Planten un Blomen و Große Wallanlagen از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر هامبورگ هستند.

فاصله بندر هامبورگ تا مرکز شهر بستگی به انتخاب مسیر دارد و باید این را نیز در نظر گرفت که منظور از مرکز شهر دقیقا کدام منطقه از مرکز شهر است. ولی فاصله بندر هامبورگ تا کلیسای سنت میشل حدود 3.5 کیلومتر است و اگر از منطقه آلتونا به سمت مرکز شهر بروید، فاصله کمتر نیز می‌شود.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید