جاهای دیدنی میلان | از دل تاریخ تا صنعت مد و فشن

ایتالیا جهان‌گردی
جاهای دیدنی میلان | از دل تاریخ تا صنعت مد و فشن

میلان یکی از شهر های زیبا و پر‌گردشگر ایتالیا است. پایتخت مالی ایتالیا و مهد فشن و مد، این شهر را به پر جنب جوش ترین شهرهای ایتالیا تبدیل کرده است. اما بر خلاف تصور عموم؛ این شهر تلفیق زیبایی از مدرنیته و تاریخ است. وجود کلیساها و موزه های مختلف و آثار هنرمندان فراوان شما را به دوره رنسانس خواهد برد. این شهر بعد از رم و ونیز سومین شهر پربازدید از نظر توریستی و گردشگری است. اما جاهای دیدنی اسرارآمیز این شهر کجاست؟برای جواب این سوال تا انتهای این مجله گردشگری پته همراه باشید تا جاهای دیدنی میلان را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی و طبیعی میلان

میلان علاوه بر فرهنگ و تاریخ غنی دارای طبیعت زیبا و بکر و دیدنی نیز هست. اگر می خواهید طبیعت بکر را در کنار سفر تاریخی به میلان تجربه کنید لازم است بلیط هواپیما خارجی را تهیه کنید و مسیر بازدید خود را از شهر فلورانس شروع کنید. قرار گیری در قسمت مرطوب اروپایی این شهر را در فصل بهار و تابستان یکدست سبز پوش میکند. در ادامه به معرفی جاذبه های طبیعی این شهر خواهیم پرداخت 

پارک سمپیونه

یکی از پارک های قدیمی میلان پارک سمپیونه است. این پارک در قرن ۱۸ ام ساخته شد و محل گذر ناپلئون بناپارت بود. پارک با وسعت زیاد در میان جاهای دیدنی میلان قرار گرفته است. اگر از سمت قلعه اسفورتسسکو، وارد پارک شوید طاق صلح میلان رو به رویتان خواهد بود. در پارک مردم بیشتر در حال ورزش و قدم زدن هستند ویک سن برای اجراهای خیابانی در وسط پارک قرار گرفته است.

لذت لم دادن در چمن و دیدن تئاتر کودکان در حالی که برج فیلارت پشت صحنه قرار گرفته است لحظه تکرار نشدنی ای را خلق میکند. همچنین یک اسب تک شاخ سفید رنگ در این پارک در حال قدم زدن است که نماد پارک است.

پارک سمپیونه

دریاچه کومو

یکی از دیدنی ترین جاهای دیدنی میلان دریاچه کومو است. این دریاچه که در ۵۰ کیلومتری از شهر میلان قرار دارد برای سالها مقصد تفریحی اروپاییان به حساب می‌آید. اطراف دریاچه پر از قایق‌ها و کشتی های کروز با تفریحات متعدد است.

همچنین کافه و رستوران های زیبا و ویلاهای رو به دریاچه منظره ای زیبا را به شما هدیه می دهند. تفریحات متداول در دریاچه عبارت اند از: کوهنوردی، دوچرخه سواری، قایق سواری، موج سواری و چتر بازی و همچنین عکاسی دیگر تفریح محبوب این دریاچه است. بهترین فصل بازدید از دریاچه فصل بهار و تابستان است چرا که اطراف دریاچه در نیمه دوم سال بارندگی زیاد است. 

دریاچه کومو

شهر دیدنی برگامو

برگامو در فاصله ۴۰ کیلومتری از میلان قرار دارد و با مترو و در فاصله ۳۰ دقیقه ای قابل دسترسی است. نام این شهر به معنای باغ میوه است و در شهر پر از باغ های پلکانی دیدنی است. شهر برگامو بر روی تپه قرار دارد و در جنگ جهانی کمترین آسیب به بافت شهر وارد شد. خیابان های شهر زیبا و دیدنی اند و انگار با قطار در زمان سفر کرده و در قرن ۱۸ ام پیاده شده اید.  همچنین شهر برگامو نمای زیبایی از دریاچه ایزئو را دارد که در فاصله کوتاهی از این شهر قرار گرفته است. 

شهر دیدنی برگامو

مکان های تاریخی و دیدنی میلان

قدمت میلان به ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. این شهر در طول تاریخ، بارها پایتخت روم باستان بوده است. همچنین وجود پایتخت فرهنگی و سیاسی دوره رنسانس باعث شده تا دیدنی‌های تاریخی این شهر یکی و دوتا نباشد. در ادامه، شما را با فرهنگ غنی و مکان های تاریخی این شهر آشنا می‌کنیم، پس از آشنایی با جاذبه های میلان، خرید بلیط هواپیما به این مقصد اولین کار شما خواهد بود. 

کلیسا سانتا ماریا و نقاشی شام آخر

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه یکی از جاهای دیدنی میلان است. این کلیسا که در سال ۱۴۸۲ میلادی ساخته شده دارای راز آلود ترین و عجیب ترین نقاشی دنیا است. هرچند این کلیسا با معماری باشکوه زیبایی خاصی دارد اما، نقاشی شام آخر لئوناردو داوینچی باعث محبوبیت و معروفیت این کلیسا شده است. داوینچی این شاهکار را به سفارش لودویکو اسفورزا کشید. این نقاشی بیان  صحنه‌ای است که، مسیح خیانت یکی از حواریونش را آشکار می‌کند.

استفاده استادانه پرسپکتیو و دور نمایی به گونه ای است که هنگام بازدید انگار طرح زنده است و با شما سخن می‌گوید. داوینچی این نقاشی را بر دیوار گچی با تکنیک خشک کشید و هنر خود را به نمایش گذاشت این تکنیک اما در طول زمان باعث آسیب به کیفیت اثر شد. شما می‌توانید با بازدید از این کلیسا و ورود به سالن غذا خوری صومعه کلیسا این شاهکار را ببینید. توجه داشته باشید که روزانه فقط ۲۴۰ نفر اجازه بازدید از اثر داوینچی را دارند و به همین دلیل بلیط این کلیسا بسیار محدود است و بهتر است تا قبل از رفتن به سفر این بلیط را از سایت آن دریافت کنید.

کلیسا سانتا ماریا و نقاشی شام آخر

قلعه اسفورزا یا کاستلو اسفورزسکو

نماد حکمران های قرن ۱۳ و ۱۴ میلادی قلعه ای چهارگوش با دیوارهایی به طول ۱۸۰ متر با برج فیلارت باشکوه به نام قلعه اسفورزا است. این قلعه اما تاریخچه پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. در قرن های ۱۵ و ۱۶ این قلعه دو بار به دست جمهوری آمبروسیان و ناپلئون خراب و دوباره بازسازی شد. پس از یکپارچگی ایتالیا در سال ۱۸۶۱ مردم با بنایی نیمه خرابه این قلعه مواجه بودند و تصمیم بر تخریب کلی آن گرفتند.

لوکا بلترامی معمار معروف ایتالیایی،  با قبول بازسازی مجدد این بنا به شرط تبدیل شدن آن به مکان عمومی این بنا را از تخریب نجات داد. بازسازی این قلعه تا سال ۱۹۰۵ ادامه داشت و با کامل شدن برج فیلارت این بنا برای عموم قابل استفاده شد. امروزه در محل این قلعه موزه های مختلفی مانند: موزه باستان شناسی، موزه‌ی آلات موسیقی و  مجموعه‌ی هنرهای کاربردی برقرار است.

قلعه اسفورزا یا کاستلو اسفورزسکو

سالن اپرا و تئاتر لااسکالا

یکی از سالن های اپرای میلان که با قدمت بالا شهرت جهانی دارد سالن اپرای لااسکالا است. در این سالن علاوه بر تئاتر و اپرا، رقص باله هم اجرا می شود. سالن با ظرفیت ۲۸۰۰ نفر طوری ساخته شده که در هر کجای سالن دید و صدای یکسانی برای بیننده به همراه داشته باشد. در این سالن یک موزه از آثار افرادی معروف و مشهوری که طی قرن ها در این سالن اجرا کرده اند وجود دارد. اگر در مدت اقامت شما در میلان اجرایی در سالن باشد با خرید بلیط اجرا یک تیر و دو نشان بزنید و از این مکان جذاب دیدن کنید.

سالن اپرا و تئاتر لااسکالا

گالری ویتوریو امانوئل

میلان پایتخت مد جهان است.  گالری ویتوریو امانوئل مرکز عرضه این مد به سرتاسر جهان است. این گالری که به افتخار پادشاه ویتوریو امانوئل دوم نام گذاری شده با تابلوهای طلاکوب بر پس زمینه مشکی، پرچمدار معماری میلان است. گالری در مرکز شهر میلان قرار دارد و تمامی تورهای گردشگری افراد را برای بازدید به این گالری زیبا می‌برند.

در گذشته گالری جایی برای پز دادن پولداران میلانی و به نمایش گذاشتن طلا و جواهرات و نوشیدن قهوه بود. امروزه اما با وجود برند هایی مانند: ورساچه، لوئی ویتون و پرادا به یک مرکز خرید لاکچری تبدیل شده است. کامپاری و زوکا دو قهوه فروشی این گالری از محبوب ترین کافه‌های این مکان هستند.

گالری ویتوریو امانوئل

گورستان مینومنتال

این گورستان که به موزه فضای باز هم شناخته میشود، پس از کلیسای جامع دومین مکان پر بازدید میلان است. گورستان مینومنتال در سال ۱۸۶۶ به وجود آمد و از آن زمان آرامگاه ابدی بسیاری از نخبگان میلان و ایتالیا بوده است. در این گورستان زیبایی، هنر و مرگ را یکجا حس خواهید کرد.

این گورستان، آرامگاه هنرمندانی مانند: دلوکا بلترامی (معمار)، لوسیو فونتانا (نقاش)، آرتورو مارتینی (مجسمه‌ساز) و… است. هر آرامگاه معماری خاص خود را دارد و هر آرامگاه روایتگر داستانی شنیدنی و یادگار روزهای پر شکوه گذشته این شهر است.

گورستان مینومنتال از جاهای دیدنی میلان

محله ناویلی

محله ناویلی، در دو سمت کانال آبی با همین نام قرار دارد. در این محله ساعتها هرگز نمی خوابند و هیچگاه خاموشی ندارد. گالری ها و بوتیک ها و از همه مهم تر رستوران ها و کافه های اطراف کانال ناویلی این محله را مناسب گشت و گذار شبانه کرده است. همچنین این محله برای خرید آثاری به یاد ماندنی از میلان در گالری های متعددش مناسب است. بوتیک های لوکس محله ناویلی بیشتر در سمت پورتو جنوا یا ایستگاه جنوا قرار دارد. 

محله ناویلی

ترینال میلان

برای عاشقان طراحی و معماری ترینال هنر میلان یک مکان رویایی است. این مکان، محل برگزاری دائمی نمایشگاه های بین اللملی هنری در میلان است. در این نمایشگاه می‌توانید با طراحی و هنر ایتالیایی و دیگر کشورهای اروپایی بیشتر آشنا شوید. همچنین این ساختمان دارای یک تئاتر به نام تئاترو دل‌آرته (تئاتر هنر) است.

میدان مرکانتی (پیاتزا دی مرکانتی) 

در میان آسمان خراشهای میلان، میدان زیبایی آرام و ساکت با نمایی قرون وسطایی قرار دارد به نام، میدان مرکانتی. این میدان خالی از هیاهو و شلوغی شهر است و ساختمان های اطراف آن با سنگ مرمر و معماری نئوکلاسیک ساخته شده اند. در میدان ستون هایی متعلق به قرن هجدهم میلادی قرار دارد. همچنین دکه های کوچکی وجود دارد که نماد میلان را به فروش می رسانند و می‌توان آنها را به عنوان سوغات به خانه برد. 

میدان مرکانتی (پیاتزا دی مرکانتی) 

کاخ اسفورتسسکو

یکی دیگر از شاهکارهای معماری ایتالیا، کاخ اسفورتسسکو است. این کاخ که در ابتدا به ویسکونتی تعلق داشت. با گذر زمان امپراتوری اسفورتسا، این کاخ را از آن خود کرد. در کاخ آثار هنری بسیاری وجود دارد. معروف ترین اثر این کاخ، مجسمه ناتمام میکل آنژ است. همچنین سقف یکی از تالارهای این کاخ توسط لئوناردو داوینچی نقاشی شده است. مهمترین مشخصه کاخ رنگ قرمز آجرها و برج زیبای ساخته شده در مرکز کاخ است. محیط بیرونی کاخ در فصل های تابستان و بهار دیدنی تر از هر فصلی هستند. همچنین برای بازدید مقرون به صرفه از این کاخ با خرید “میلان کارت” برای ورودی هزینه کمتری پرداخت کنید. 

کاخ اسفورتسسکو

محله بررا

در مرکز شهر میلان محله ای با خیابان های باریک وجود دارد که محله بررا نام دارد. این محله با سنگفرش های تیره و ساختمان های قدیمی و معماری حذاب مناسب قدم زدن است. آکادمی دی بلله آرتی و موزه هنر پیناکوتا دی بررا در این محله قرار گرفته اند. این محله با کافه هایی متعلق به قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی یکی از دیدنی ترین محله های میلان است. 

محله بررا از جاهای دیدنی میلان

خرابه‌های رومی سن لورنزو

یکی از معدود آثار به جا مانده از روم باستان در میلان، خرابه‌های رومی سن لورنزو است. این خرابه ها که ۱۶ ستون تشکیل شده است در فصل بهار و تابستان پاتوق مردم میلان است. شما می توانید ۲۴ ساعت شبانه روز به دیدار این خرابه ها بروید اما در شب می توانید مردم را ببینید که در کنار هم جمع می‌شوند و با هم گپ می‌زنند و آواز می خوانند. روح این بنا در عصر و شب بسیار زنده است و نور پردازی حول خرابه ها جلوه دیدنی ای به منطقه داده است.

خرابه‌های رومی سن لورنزو

کلیساهای دیدنی میلان

کلیساهای میلان اسرار آمیز و حیرت انگیز هستند. در سال ۳۱۳ میلادی در میلان پیمان صلح ادیان ساخته شد و کلیساهای میلان شروع به ساخته شدن کرد. صرف نظر از اینکه خود را فردی روحانی می‌دانید یا نه، بازدید از این مکان‌های مقدس در طول سفر حس عجیبی دارد. این سازه‌ها اغلب برخی از خیره‌کننده‌ترین ساختمان‌ها در میلان هستند که آثار هنری گران‌بها، موزاییک‌های نفیس، مجسمه‌ها و نقاشی‌ها را در خود جای داده‌اند. در ادامه به معرفی این کلیساها خواهیم پرداخت.

کلیسای آمبروز مقدس

آمبروز مقدس یکی از افراد تاثیر گذار در وجهه و تاریخ میلان بود. او که به پیشرفت میلان بسیار علاقه مند بود نخستین کلیسای این شهر را در قرن سوم بعد از میلاد ساخت. کلیسا از سبک معماری رومانسک پیروی می‌کند و تالار ها و دیوار های کلیسا همگی به یک شکل طراحی شده اند. مهم ترین نقطه بازدید، خود آمبروز مقدس است که در محراب کلیسا قرار گرفته است. استخوان های او در قابی شیشه ای و با تاج اسقف اعظم به نمایش در آمده است. 

کلیسای آمبروز مقدس

کلیسای جامع میلان (دوئومو)

دومین کلیسای جهان و بدون شک اولین جاذبه در جاهای دیدنی ایتالیا، کلیسای جامع میلان است. این کلیسا در طول ۶ قرن ساخته شده و طولانی ترین روند ساخت را به خود اختصاص داده است. کلیسای از سبک مختلفی در معماری خود استفاده کرده و در طول قرن های مختلف تغییرات زیادی در آن صورت گرفته است. سبک اصلی معماری این کلیسا گوتیک لمباردی است و سنگ های سفید با رگه های صورتی که در آن به کار رفته که زیبایی این بنا را بیش از پیش کرده.

اگر بخواهیم سازه کلیسا را در چند واژه بیان کنیم باید بگوییم: عظیم، سفید، باشکوه و عجیب! سنگ استفاده شده در این بنا از یک معدن سنگ خاص در ایتالیا است که اجازه ساخت هیچ بنای دیگری با آن تا به امروز داده نشده است. در داخل کلیسا طاق های بلند با نقاشی هنرمندان قرن های مختلف خودنمایی می‌کند. حدود ۳۴۰۰ تندیس مختلف دور تا دور کلیسا قرار گرفته و جزئیات زیادی برای ساخت این کلیسا رعایت شده است.

کلیسای جامع از جاهای دیدنی میلان (دوئومو)

کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساتیرو

این کلیسا در قسمت جنوبی کلیسای دوئومو قرار دارد. در دل خیابانی پر از فروشگاه و مرکز خرید میلان، می‌توان در کنار خرید سری به این کلیسای متعلق به قرن نهم میلادی زد. کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساتیرو بسیار کوچک و پر از نقاشی بر دیوار خود است. اگر به سبک نقاشی های بیزانسی علاقه مندید بازدید از این کلیسا را در برنامه سفر به میلان بگنجانید. 

کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساتیرو

کلیسای سنت آمبروجو

اسقف سنت آمبروز نقش اساسی در گسترش مسیحیت در اروپا داشت. پس از کلیسای آمبروز مقدس، دستور به ساخت کلیسای جدیدی را داد. این کلیسا در اوایل قرن چهارم میلادی ساخته و در قرن دوازدهم میلادی بار دیگر بازسازی شد. از جاهای دیدنی میلان درون کلیسا سبک زیبای رومانسک لمباردی در معماری و همچنین تالار گفتمان کلیسا است.

نمای بیرونی کلیسا با کنده کاری ‌های پیچیده، نقاشی ‌های دیواری و مجسمه ‌ها تزیین شده است که مهارت استثنایی سازندگان آن را به نمایش می‌گذارد. یکی از نمادین‌ترین ویژگی‌های کلیسا، دهلیز آن است که با موزاییک‌های دقیقی که مناظر کتاب مقدس را به تصویر می‌کشد، مزین شده است. همچنین در این کلیسا جسد مسیحیانی که در جنگ روم کشته شدند، دفن شده است. 

کلیسای سنت آمبروجو

کلیسای سن موریزیو و موزه باستان شناسی

یکی از حیرت انگیز ترین کلیساهای شمال ایتالیا، کلیسای سن موریزیو میلان است. کلیسا پر از جزئیات و پر نقش و نگار است و ساعتها وقت نیاز دارید تا تمام هنر به کار رفته در این کلیسا را به دقت بازدید کنید. در درون کلیسا یک موزه باستان شناسی که آثاری از سراسر جهان را در خود جای داده وجود دارد. مجسمه های برنزی زیبا از آثار حیرت آور این موزه و کلیسا هستند. بازدید از این کلیسا رایگان است و اگر می خواهید احساس روحانی کلیسا در شما رسوخ کند در روزهای یکشنبه و به هنگام اجرای مراسمات مسیحیان سری به این کلیسای متعلق به قرن شانزدهم پس از میلاد بزنید. 

کلیسای سن موریزیو و موزه باستان شناسی

کلیسای سنت استورجیو

این کلیسا یکی از کلیساهای مقدس با ارزش برای مسیحیان بوده است. در هنگام رد شدن از میلان و از مسیر رم، مسیحیان به بازدید از این کلیسا می رفتند چرا که آرامگاه سه پادشاه ماگی در این کلیسا قرار داشت و به اعتبار آن می افزود. کلیسای سنت استورجیو مانند کلیسای جامع در طول قرن ها ساخته و طراحی شده است. قدمت کلیسا به قرن چهارم بعد از میلاد برمی گردد و ساخت آن تا قرن چهاردهم طول کشید. مانند تمامی کلیساهای رنسانسی، سبک معماری کلیسا رومانسک بوده و با نقاشی ها و جزئیات در محراب خود شما را شگفت زده می کند. 

موزه های دیدنی میلان

موزه های میلان نگهدارنده راز پنهان داوینچی هستند. برای شهری که مهد تمدن و هنر است موزه های آن یک اثر زنده از دوران های مختلف است. اگر به تاریخ و هنر علاقه دارید، موزه های ایتالیا می‌توانند بهترین نقطه زمین برایتان باشند در این مکان ها می توانید آثاری مانند مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، عکس‌ها و… را که نشان‌دهنده‌ی گذر زمان در روم باستان هستند را از نزدیک ببینید. اگر مشتاق هستید که از دوره رنسانس تا هنر مدرن را یکجا ببینید با خرید بلیط هواپیما میلان عازم این شهر شوید و موزه های میلان را از نزدیک ببینید. 

موزه هنر پیناکوتا دی بررا

میلان برای افراد دوست دار هنر مانند بهشت است. این موزه با معماری زیبا و طاق بلند و ستون های پر هیبت مکانی روح نواز برای علاقه مندان به هنر است. موزه پیناکوتا در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده و از دوران های مختلف آثاری برجسته از هنرمندان سراسر جهان را در خود جای داده است. موزه پیناکوتکا دارای سه بخش اصلی است: پیناکوتکا قدیم، پیناکوتکا جدید و پیناکوتکا معاصر. پیناکوتکا قدیم شامل آثار هنری از قرون وسطا تا قرن ۱۸ است و آثاری از هنرمندانی چون رافائل، لئوناردو داوینچی و آلبرشت دورر را در خود جای داده است. پیناکوتکا جدید، مجموعه‌ای از آثار هنری قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ را نشان می‌دهد و آثاری از هنرمندانی چون فنسنت ون گوگ، پابلو پیکاسو و کلود مونه را شامل می‌شود. پیناکوتکا معاصر نیز آثار هنری از دهه‌های اخیر را به نمایش می‌گذارد.

موزه هنر پیناکوتا دی بررا

موزه باگاتی والسکی

ذوق و هنر دو برادر در قرن ۱۹ ام موزه ای اسرار آمیز و دیدنی به نام، موزه باگاتی والسکی را پدید آورد. در این کاخ که معماری رنسانسی دارد می توان تمامی ظروف و وسایلی که در آن دوران استفاده می شد را مشاهده کرد. فرش، ظروف شیشه‌ای، کتاب‌های کهن، اسباب‌بازی‌های قدیمی و آثار نقاشی از هنرمندان دوره‌ی رنسانس در این موزه به نمایش درآمده‌اند و اطلاعات کاملی در مورد تاریخچه‌ی هر کدام در اختیار گردشگران قرار گرفته است

موزه باگاتی والسکی

موزه پولدی پتزولی

این موزه هم به همت گیان گیاکومو پولدی پتزولی و مادرش، ساخته شد. ساختمان موزه یک بنای اشرافی و تاریخی است و در هر اتاق هامونی زیبایی بین لوازم و نقاشی‌های روی دیوارها برقرار است. مجموعه موزه شامل نقاشی‌های هنرمندان، جواهرات، نقره‌آلات، وسایل برنزی، ظروف چینی و سفال، زره و لباس‌های جنگی است. همچنین جالب است بدانید کف سالن‌های عمارت را با فرش‌های ایرانی پوشانده‌اند.

موزه پولدی پتزولی

موزه ملی علم و فناوری لئوناردو داوینچی

موزه ملی علم و فناوری لئوناردو داوینچی در محل یک صومعه قدیمی قرار گرفته است. تمامی لوازمی که در دوران مختلف برای پیشرفت علم استفاده می شده را می توانید در این موزه مشاهده کنید. زیبا ترین قسمت موزه تالار افکار و ایده های لئوناردو داوینچی است. در این تالار تمامی ابداعات و طرح های او و همچنین وسایل مورد استفاده داوینچی قرار گرفته است.

بخش‌های مختلفی در این موزه وجود دارد که به موضوعات مختلف می‌پردازد. فناوری هایی که در این موزه مشاهده می کنید شامل: دریانوردی، کشتی سازی، تلگراف، حمل و نقل، وسایل موتوری، وسایل تعیین زمان و تمبر است. در مجموع بیش از ۱۵ هزار شی مرتبط با علوم و فناوری از گذشته تا به حال در این مجموعه قابل بازدید است.

موزه ملی علم و فناوری لئوناردو داوینچی

موزه نووسنتوی میلان

لذت خوردن یک شام ایتالیایی را در موزه نووسنتوی میلان تجربه کنید. در این موزه که سه طبقه دارد آثار هنری مختلفی از قرن ۲۰ ام گردآوری شده است. طبقه سوم موزه یک رستوران مجلل با غذاهای اصیل ایتالیایی است. شما می توانید با بازدید از این موزه در رستوران آن با چشم اندازی دیدنی به شهر یک وعده غذای لذیذ میل کنید. 

موزه نووسنتوی میلان

مراکز خرید دیدنی میلان

برای اصلی ترین برند های معروف جهان، میلان مانند خانه می ماند. برای خرید آنها باید به خانه آنها بروید. میلان با وجود پاساژها و مراکز خرید بزرگ و کوچک، محل مناسبی برای یک خرید به یاد ماندنی است. میتوانید در فروشگاه های میلان، مشهورترین برندهای دنیا مانند جورجیو آرمانی، ورساچه، زارا، پرادا، دولچه گابانا و… را بیابید که کالاهای خود را به زیباترین شکل در معرض دید عموم قرار داده اند.

مرکز خرید کواد ریلاترو

یکی از لاکچری ترین و معروف ترین مراکز خرید در میلان، مرکز خرید کواد ریلاترو است. در این مرکز که به مستطیل طلایی معروف است برندهای معروف ایتالیایی مانند ورساچه و گوچی را می توانید مشاهده کنید. همچنین برندهای بین المللی مانند هرمس و رالف لورن نیز در این مرکز خرید پیدا می‌شود. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید با رفتن به مرکز خرید کواد ریلاترو حتما دست پر برمی‌گردید.

مرکز خرید کواد ریلاترو

مرکز خرید ایل سالوا جنتو

مد سال گذشته میلان را در مرکز خرید ایل سالوا جنتو با تخفیف بالا خریداری کنید. مرکز خرید ایل سالوا جنتو یکی از مراکز مقرون به صرفه در میلان است. برندهایی مانند آرمانی و گوچی و پرادا لباس ها و اجناس سال گذشته را با نصف قیمت در این مرکز خرید عرضه می‌کنند و می‌توانید با قیمت مناسب اجناس با کیفیتی را خریداری کنید. 

مرکز خرید ویا مونته ناپلئون

خرید اجناس چرمی با قیمت گزاف در مرکز خرید ویا مونته ناپلئون ممکن است. این مرکز خرید مناسب هر رنج سنی است. از اسباب بازی گرفته تا لباس های گران قیمت با کیفیت بالا همه و همه در این مرکز خرید وجود دارد. 

مرکز خرید ویا مونته ناپلئون

ساختمان برایان و بری

یک مرکز خرید عالی برای همه سلیقه ها، مرکز خرید برایان و بری است. این مرکز خرید ۱۲ طبقه دارد و با چشم اندازی شگفت انگیز در طبقه آخر شما را مسحور زیبایی خود می کند. در این مرکز خرید می‌توان هر لوازمی را پیدا کرد. اجناسی مانند: پوشاک، لوازم آرایشی، جواهرات، زیورآلات، کیف و کفش و… را می‌توان در این مجتمع یافت. همچنین در این مجتمع کافه ها  و رستوران های معروف ایتالیا شعبه دارند که در کنار خرید می توان لذت یک غذای لذیذ را تجربه کرد. 

کلام پایانی

معماری کلاسیک، مد و فشن، فوتبال و شب زنده داری؛ میلان را در این واژه ها می توان خلاصه کرد. تعداد جاهای دیدنی میلان اما خلاصه پذیر نیست، از هنر تا تکنولوژی پیشرفته همه و همه در یک شهر جا گرفته است. در این مقاله به معرفی جاذبه های دیدنی میلان پرداختیم اما حتما تعدادی جاذبه را از قلم انداختیم، اگر شما هم تجربه سفر به میلان دارید به ما بگویید جای خالی کدام مکان دیدنی در این مقاله حس می شود. با نظرات خود ما را در بهبود خدمات یاری کنید.

سوالات متداول

کلیسای دوئومو یا کلیسای جامع میلان، مهم ترین جاذبه این شهر است.

کلیسای آمبروز مقدس، قدیمی ترین کلیسای میلان است.

گالری ویتوریو امانوئل، ساختمان برایان و بری، مرکز خرید کواد ریلاترو، مرکز خرید ایل سالوا جنتو و مرکز خرید ویا مونته ناپلئون از معروف ترین مراکز خرید میلان هستند.

نقاشی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی در کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه قرار دارد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید