معرفی بهترین جاهای دیدنی ایتالیا

ایتالیا جهان‌گردی
معرفی بهترین جاهای دیدنی ایتالیا

ایتالیا یا همان امپراتوری روم قدیمی یکی از غنی‌ترین تمدن‌های تاریخی بشر، آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری در سرتاسر خود جای داده است. قدمت امپراتوری روم به سال 625 قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و در سال 476 میلاد مسیح دچار فروپاشی شد، ولی جاهای دیدنی ایتالیا که طی این سال‌ها بر جای ماند، نشان از قدرت معماری و مهارت رومیان در خلق آثار هنری دارد.

در سال 1861 با اتحاد گروه‌های سیاسی مختلف، کشور ایتالیا تاسیس شد و دچار تحول گسترده‌ای شد. حال این آثار به جا مانده از تاریخ چند هزار ساله روم بهانه‌ای برای بازدید گردشگران از این کشور دوست داشتنی شده است. اگر قصد سفر به ایتالیا و بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی آن را دارید، در ادامه با ما در پته همراه باشید تا با ایتالیا و جاهای دیدنی آن آشنا شوید. همچنین جهت خرید بلیط هواپیما برای سفر به ایتالیا می‌توانید از طریق سایت پته اقدام کنید.

ایتالیا کجاست؟

کشور ایتالیا را به دلیل واقع شدن در نزدیکی دریای مدیترانه، یک کشور مدیترانه‌ای می‌نامند. این کشور در جنوب اروپا قرار دارد و از یک شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره ساردینی و سیسیل تشکیل شده است. ایتالیا با کشورهای سوئیس، فرانسه، اتریش و اسلوانی همسایه است. به طور کلی این کشور در 20 ناحیه تقسیم‌بندی شده و در تقسیم‌بندی دیگری آن را در 110 استان تقسیم کرده‌اند.

ایتالیا از 3 جهت توسط دریا احاطه شده است و مهم‌ترین این دریاها، دریای مدیترانه است که در جنوب آن قرار دارد. دریای یونانی نیز دیگر دریایی است که این کشور را از سمت جنوب محدود کرده است. دریای آدریاتیک و دریای تیرنی به ترتیب در سواحل شرقی و غربی ایتالیا واقع شده‌اند که زیبایی خاصی به انی منطقه بخشیده‌اند.

وجود دو رشته کوه آلپ و آپنین در این کشور نیز سبب شده است تا مناطق کوهستانی حدود 40 درصد از اراضی این منطقه را پوشش دهند. تنها آتش‌فشان فعال اروپا بر قله کوه ووزویوس قرار دارد. رودخانه‌های پو، دلتا، تیبر و آرنو از دیگر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی ایتالیا محسوب می‌شوند.

جاهای دیدنی ایتالیا

شگفتی در جاهای دیدنی ایتالیا

اگر با تلویزیون و سینما میانه خوبی دارید و جزو طرفداران سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی هستید، حتما با تاریخ روم، جغرافیای منطقه، فرهنگ و مذهب مردم ایتالیا و روم، آثار تاریخی و بناهای بی‌نظیر این منطقه آشنایی دارید. هرکدام از آثار تاریخی این کشور گویای تاریخ و نشانگر فرهنگ مردم آن دوره بوده است.

اگر به فیلم‌های تاریخی علاقه‌مند بوده باشید، قطعا به کشور روم و ایتالیا نیز عشق خواهید ورزید. در ادامه لیستی از مهم‌ترین و زیباترین مکان‌ها، بناهای زیبای و جاهای دیدنی ایتالیا را برای شما آماده کرده‌ایم و آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر خود به ایتالیا از آن‌ها بازدید کنید.

برج کج پیزا

یکی از شهرهای تاریخی و بندری ایتالیا که از قضا جاذبه‌های گردشگری و دیدنیهای زیادی را در خود جای داده است، شهر پیزا یا سرزمین باتلاقی است. به علت معماری خاصی که در بناهای تاریخی این شهر به کار رفته است، بازدید از این منطقه برای گردشگران به امری حتمی مبدل شده است.

مهمترین جاذبه گردشگری این شهر برج کج پیزا نام دارد. این برج به دلیل انحرافی که دارد، کج نامیده شده و در گذشته به‌عنوان برج ناقوس مذهبی میدان معجزه مورد استفاده قرار گرفته است. این برج که در میدان معجزه قرار گرفته و در تاریخ آمده است که هیچوقت به عنوان برج نظامی مورد استفاده قرار نگرفته است و یکی از دلایل پابرجایی آن همین است. این برج دارای هفت ناقوس بوده که هر کدام نماد یک نت موسیقی هستند.

پروژه ساخت این برج از سال 1173 میلادی آغاز شد و پس از 5 سال که به ساخت طبقه سوم برج رسیدند، برج شروع به کج شدن کرد. به دلیلی وقوع جنگ پیزا با جنوا حدود 100 سال تکمیل این برج به تعویق افتاد و پس از وقفه‌های زیاد، سرانجام در سال 1372 میلادی ساخت این برج به اتمام رسید.

همچنین جالب است بدانید که شهر پیزا زادگاه فیزیکدان و منجم بزرگ گالیله بوده است و برای اثبات ادعای خود مبنی بر این که دو جسم با وزن نابرابر از یک ارتفاع، در یک زمان به زمین می‌رسند، به بالای این برج رفته و آن را اثبات کرد و نظریه ارسطو که در مقابلش بود را رد کرد.

برج کج پیزا
ساعات بازدید
  • مارس: روزهای 1 تا 23 مارس از ساعت 9 الی 18، 23 تا 29 مارس از ساعت 9 الی 19 و روزهای 29 تا 30 مارس از ساعت 8:30 الی 20
  • آوریل تا نیمه اول ژوئن: از ساعت 9 الی 21
  • نیمه دوم ژوئن تا پایان اوت: 16 ژوئن از ساعت 8:30 الی 17:30 و روزهای 17 ژوئن تا 31 اوت از ساعت 8:30 الی 22
  • اکتبر: از ساعت 9 الی 19
  • نوامبر و فوریه: روز 1 نوامبر از ساعت 9 الی 18 و باقی روزها از ساعت 9:45 الی 17:15
  • دسامبر و ژانویه: روزهای 5 تا 8 دسامبر از ساعت 9 الی 18، باقی روزها از ساعت 10 الی 19
هزینه بلیط 10 الی 27 یورو
آدرس ایتالیا، شهر پیزا، برج کج پیزا

برج کج پیزا

کولوسئوم

از شاهکارهای تاریخی رم و جاهای دیدنی ایتالیا می‌توان به کولوسئوم اشاره کرد که با ظرفیت 50 هزار تماشاگر بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر امپراتوری روم محسوب می‌شود. اما این بنای تاریخی و میدان آن، دوره‌های مختلفی را سپری کرده است و از جنگ‌های گلادیاتوری، جنگ با حیوانات وحشی و جنگ‌های کشتی ساختگی گرفته تا اعدام مسیحیان و جشن‌های پیروزی رومیان را در میدان خود نظاره بوده است. امروزه این بنا را به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه جهان جدید می‌شناسند و گردشگران زیادی از این میدان بازدید می‌کنند.

نکته: کولوسئوم در روزهای اول ماه‌های ژانویه و مه و روز بیست و پنجم ماه دسامبر بسته است.

کولوسئوم
ساعات بازدید
  • 16 مارس تا آخرین روز شنبه مارس: از ساعت 8:30 الی 17:30
  • آخرین روز یکشنبه مارس تا 31 اوت: از ساعت 8:30 الی 19:15
  • سپتامبر: از ساعت 8:30 الی 19
  • 1 اکتبر تا آخرین روز شنبه اکتبر: از ساعت 8:30 الی 18:30
  • آخرین روز یکشنبه اکتبر تا پایان دسامبر: از ساعت 8:30 الی 16:30
  • 2 ژانویه تا 15 فوریه: از ساعت 8:30 الی 16:30
  • 16 فوریه تا 15 مارس: از ساعت 8:30 الی 17
هزینه بلیط 28 تا 60 یورو
آدرس ایتالیا، رم، میدان کولوسئوم

کولوسئوم

پمپئی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی ایتالیا، شهر مدفون شده پمپئی واقع در نزدیک شهر ناپل کنونی است. این شهر در سال 79 قبل از میلاد مسیح با فوران آتشفشان وزوویوس با جمعیتی بیش از 16000 نفر از ساکنان آن در قلب روم باستان دفن شد. بقایای این شهر مدفون را در بین قرون 18 و 19 میلادی کشف کرده و امروزه جزو پربازدیدترین آثار تاریخی ایتالیا محسوب می‌شود. هرچند این شهر با فورا آتشفشان دچار خسارات بسیاری شد، ولی بقایایی از ساختمان‌ها، خیابان‌ها، آثار هنری، معابد، حمام‌ها، تئاترها، بازار و خانه‌های منقش به هنر از این شهر برای بازدید به یادگار مانده است.

نکته: پمپئی در روزهای اول ماه‌های ژانویه و مه و روز بیست و پنجم ماه دسامبر بسته است.

پمپئی
ساعات بازدید
  • 1 نوامبر تا 31 مارس، روزهای سه شنبه و یکشنبه، از ساعت 9 تا 17
  • 1 آوریل تا 31 اکتبر، روزهای سه شنبه و یکشنبه، از ساعت 9 الی 19
هزینه بلیط 23 تا 43 یورو
آدرس ایتالیا، جنوب شرقی ناپل، کامپانیا، پمپئی

پمپئی

هرکولانیوم

یک شهر تاریخی و باستانی دیگر در نزدیکی پمپئی و آتشفشان وزوویوس، هرکولانیوم نام دارد که سرنوشتی همانند پمپئی دارد. نام این شهر از قهرمان یونانی هراکلس برگرفته شده است. این شهر نیز چون پمپئی در سال 79 قبل از میلاد مسیح با زیر خاکستر دفن شد. بازمانده خانه‌های 2 هزار ساله و اسکلت‌های ساکنین این شهر برای مردم جهان به یادگار مانده است.

با اینکه شهر هرکولانیوم نسبت به پمپئی کوچکتر است، اما بقایای آن نسبت به پمپئی از وضعیت بهتری برخوردارند و کمتر تخریب شده‌اند.

هرکولانیوم
ساعات بازدید
  • 16 مارس تا 14 اکتبر، از ساعت 8:30 الی 19:30
  • 15 اکتبر تا 15 مارس از ساعت 8:30 الی 17
هزینه بلیط 23 تا 49 یورو
آدرس ایتالیا، جنوب شرقی ناپل، جنوب غربی وزوو، هرکولانیوم

هرکولانیوم

دره معابد

یکی از بزرگترین مناطق باستان‌شناسی جهان و ایتالیا، دره معابد در آگریجنتو جزیره سیسیل واقع شده است که ریشه در تاریخ یونانی قبل از میلاد مسیح دارد. قدمت این معابد به قرن پنجم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد که در سال 480 قبل از میلاد توسط کارتاژها سوزانده شد. معروف‌ترین معابد آن، هراکلس، المپیان زئوس جونو و کنکوردیا هستند.

دره معابد
ساعات بازدید
  • روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 8:30 الی 20
  • یکشنبه‌ها از ساعت 8:30 الی 13:30
هزینه بلیط 20 تا 41 یورو
آدرس ایتالیا، سیسیلی، آگریجنتو، دره معابد

دره معابد از جاهای دیدنی ایتالیا

کلیسای سنت مارک

یکی دیگر از بناهای تاریخی و مذهبی ایتالیا بنام کلیسای سنت مارکو در پیازا سن مارکو واقع شده است. این کلیسا سومین کلیسا با این نام است که در این منطقه ساخته شده است و دو کلیسای قبلی به دلایل مختلفی تخریب شده‌اند. در معماری این کلیسا طلا مورد استفاده قرار گرفته است. قدمت این کلیسا به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد. این کلیسا که ظاهری چون قصر دارد با وجود موزاییک و گنبدهای زیبا و چشم‌نواز متعلق به دوران بیزانس، بازدیدکنندگان بسیاری را  در شهر ونیز جذب کرده است.

کلیسای سنت مارک
ساعات بازدید
  • روزهای یکشنبه از ساعت 9:30 الی 14
  • روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 9:30 الی 21:15
هزینه بلیط 29 تا 62 یورو
آدرس ایتالیا، ونیز، کلیسای سنت مارک

کلیسای سنت مارک

ترولی آلبروبلو

مجموعه خانه‌هایی که با سقف مخروطی در ناحیه پولیا و شهر آلبروبلو بنا شده‌اند، ترولی آلبروبلو نام دارند و معماری سنگی ویژه‌ای که در ساخت این خانه‌ها استفاده شده است، نشانگر مهارت بالای مهندسان ایتالیایی داشته است. قدمت این خانه‌ها به قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد و جزو پربازدیدترین مناطق ایتالیا محسوب می‌شود. جالب است این موضوع را بدانید که بسیاری از خانه‌های این منطقه بازسازی شده و به رستوران و فروشگاه‌های تجاری تبدیل شده‌اند.

ترولی آلبروبلو
ساعات بازدید

تمامی روزها، 24 ساعته

هزینه بلیط 20 یورو
آدرس ایتالیا، پولیا، آلبروبلو، ترولی آلبروبلو

ترولی آلبروبلو

غارهای ساسی دی ماترا

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا با خانه‌های غار مانند، در منطقه باسیلیکاتا و شهر ماترا واقع شده است و راز این غارها ریشه در تاریخ این منطقه دارد. این غارها جزو اولین مناطق مسکونی ایتالیا بوده و صخره‌های توفا این غارها را محاصر کرده‌اند. در بعضی از قسمت‌های این شهر سقف این خانه‌های غار مانند در خیابان قرار دارند.

مردم ساکن غارهای ساسی دی ماترا از این غارها تا اواسط قرن اول میلادی استفاده می‌کردند. بسیاری از ساختمان‌هایی که در این منطقه ساخته شده‌اند، مشابه این غارها طراحی شده‌اند و زیبایی خاصی به این منطقه داده‌ادن و اصالت آن را حفظ کرده‌اند.

غارهای ساسی دی ماترا
ساعات بازدید

تمامی روزها، 24 ساعته

هزینه بلیط 15 تا 35 یورو
آدرس ایتالیا، باسیلیکاتا، ماترا، غارهای ساسی دی ماترا

غارهای ساسی دی ماترا

کلیسای سنت فرانسیس

یکی دیگر از کلیساهای معروف ایتالیا که میزبان زائرین بسیاری از سراسر دنیاست، کلیسای سنت فرانسیس یا باسیلیکای سنت فرانچسکو نام دارد که به‌عنوان یادبودی از سنت فرانسیس آن را نامگذاری کرده‌اند. سنت فرانسیس آسیزی بنیانگذار فرقه فرانسیسکن‌ها در اواسط قرون وسطی زیسته است و در سن 44 سالگی در همین شهر درگذشت.

این کلیسا در قرن سیزدهم بنا شده و معماری آن به سبک رومانسک و در دو طبقه ساخته شده است. پنجره‌های مزین این کلیسا و نقاشی‌هایی که توسط هنرمندان شایسته دوران رنسانس کشیده شده‌اند، جلوه زیبایی به این کلیسا بخشیده‌اند. زا نقاشی‌های معروف این کلیسا می‌توان به پیترو لورنتستی، جوتو و سیمون مارتینی اشاره کرد. شاید بتوان زیباترین آثار هنری این کلیسا را بازگویی بخشی از انجیل و شیوه زندگی سنت فرانسیس اشاره کرد.

کلیسای سنت فرانسیس
ساعات بازدید

تمامی روزها، 24 ساعته

هزینه بلیط رایگان
آدرس ایتالیا، پروجا، آسیزی، کلیسای سنت فرانسیس

کلیسای سنت فرانسیس

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای سانتا ماریای دل فیوره به حدی برای اهالی فلورانس مهم است که بسیاری آن را با بناهای تاریخی مهم از لحاظ گردشگری مقایسه می‌کنند. برای رفتن به سقف کلیسا باید 463 پله را پیمود و از مناظر شهر فلورانس لذت برد. این کلیسا در قرن سیزدهم و در سال 1296 میلادی با استفاده از طرح آرنولفو دی کامبیو، معمار و مجسمه‌ساز ایتالیایی به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و البته گنبدی برای این کلیسا در سال 1436 میلادی، توسط فیلیپو برونلسکی پدر معماری گوتیک-رنسانس طراحی شد.

برج ناقوس کلیسا توسط نقاش، معمار و دیوارنگار ایتالیایی بنام جونو دی بوندونه طراحی شد و البته ساخت این ناقوس پس از مرگش به اتمام رسید. بسیاری برج ناقوس این کلیسا را برگرفته از گنبد سلطانیه می‌دانند و دیوارهای مرمر سبز و صورتی این بنا زیبایی خاصی به این کلیسا بخشیده است.

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره
ساعات بازدید

تمامی روزها، 24 ساعته

هزینه بلیط بازدید داخل کلیسا رایگان است، ولی بازدید از دیگر بخش‌ها چون برج ناقوس، گنبد، موزه و مکان غسل تعمید هزینه دارد.
آدرس ایتالیا، فلورانس، کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای دومو

کلیسای دومو یا کلیسای جامع میلان واقع در میدان دلدوئوموی از دیگر بناهای تاریخی و مذهبی ایتالیاست که ساخت این کلیسا حدود 419 سال زمان برده است و در بین سال‌های 1386 تا 1805 پروژه ساخت این کلیسا انجام گرفته است.

ساخت این کلیسا در سال 1805 و توسط ناپلئون بناپارت به اتمام رسیده و ناپلئون در همین کلیسا تاجگذاری کرده است و از این نظر برای فرانسوی‌ها نیز ارزش زیادی دارد. حدود 500 سال پیش از شروع ساخت این کلیسا، کاخ رومی پادشاهی قرار داشته که طی آتش‌سوزی در سال 1057 با خاک یکسان شد.

این کلیسا ظرفیت 40 هزار زائر را دارد. وجود 2245 مجسمه مرمری، 135 قله سنگی کنده‌کاری‌شده، تاج سقف، 52 ستون بزرگ و پنجره‌های شیشه‌ای با نقش‌های رنگی زیبایی خاصی به این کلیسا بخشیده‌اند.

کلیسای دومو
ساعات بازدید

تمامی روزها، 24 ساعته

هزینه بلیط  13 تا 65 یورو
آدرس ایتالیا، میلان، میدان دلدوئوموی، کلیسای دومو

کلیسای دومو از جاهای دیدنی ایتالیا

پانتئون

معماری خاصی این بنا که به مهارت بالای معماران رومیان باستان اشاره دارد، بهاه‌ای برای بازدید از این مکان شده است و قدمت آن را بیش از 2 هزار سال تخمین زده‌اند. پاپ گرگوری سوم تغییراتی در سقف این بنا داده است و از کاشی‌های برنزی سقف آن استفاده دیگری کنند. از طرفی دیگر پاپ اوربان هشتم بقایای سقف برنزی را ذوب کرد و در ساخت قلعه سنت آنجلو و سایه‌بان محراب کلیسای سنت پیتر استفاده کرد.

البته این بنا در سال 80 میلادی دچار آتش‌سوزی شد و پس از آن بازسازی شد و ساختمان آجری آن نمایانگر مهارت بالای معماران رومی است. معبد پانتئون مارکوس آگریپا، داماد امپراتور آگوستوس، اولین امپراطور روم ساخته شد.

پانتئون
ساعات بازدید

تمامی روزها، از ساعت 9 الی 19 باز بوده و در روزهای اول ژانویه، 15 اوت و 25 دسامبر تعطیل است.

هزینه بلیط 16 تا 18 یورو
آدرس ایتالیا، رم، میدان روتوندا، پانتئون

پانتئون

گالری اوفیتزی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا در دل فلورانس جا گرفته است و آن گالری اوفیتزی، موزه و گالری نقاشی و مجسمه‌های سنگی است. این گالری برای دوست‌داران هنر، به مثابه صدفی است که درونش مرواریدی ارزشمند قرار دارد. اصلا برای رقابت با این گالری باید تمامی آثار هنری آن را سرقت کرد. نقاشی‌های هنرمندانی چون لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، رافائل سانتی، و نقاشی ونوس ساندرو بوتیچلی، همگی در این گالری جمع‌آوری شده‌اند. شاید بتوان این گالری را بزرگترین آرشیو آثار هنری دوره رنسانس به‌حساب آورد. البته نقاشی‌های این گالری فقط به نقاشی‌های دوره رنسانس خلاصه نشده و پرتره‌های هلندی نیز در این گالری موجود هستند.

گالری اوفیتزی
ساعات بازدید

تمامی روزها به جز دوشنبه‌ها، از ساعت 8:15 الی 18:30

هزینه بلیط 34 تا 45 یورو
آدرس ایتالیا، فلورانس، میدان اوفیتزی، گالری اوفیتزی

گالری اوفیتزی

واتیکان

در قلب کشور ایتالیا و در شهر رم، کشور دیگری نهفته شده است که آن را واتیکان می‌نامند. با وجود آنکه کوچک‌ترین کشور دنیاست، ولی قلب تپنده مسیحیت است. رهبر کاتولیک‌های جهان در این کشور مستقر است و پر است از زیبایی‌های مختص به خودش که گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. اما شلوغ‌ترین اوقاتی که واتیکان را به مرکز گردشگری ایتالیا تبدیل می‌کند، روز عید پاک و کریسمس است که با وجود میدان و کلیسای سن پیترو، کلیسای سیستین و موزه واتیکان، گردشگران سر از پای نشناخته و به گشت و گذار در این منطقه می‌پردازند.

جالب است بدانید که هیچ فردی به جز کشیشان کلیساهای واتیکان و محافظان سوئیسی واتیکان، حق اقامت در این منطقه را ندارند.

واتیکان
ساعات بازدید

تمامی روزها به جز یکشنبه‌ها، از ساعت 9 الی 18

هزینه بلیط 84 یورو
آدرس ایتالیا، رم، واتیکان

واتیکان از جاهای دیدنی ایتالیا

پل ریالتو

در اواخر قرن شانزدهم میلادی در شهر زیبای ونیز، یکی از 4 پل گرند کانال، پل ریالتو ساخته شد. این پل به طول 48 متر، 23 متر عرض و با ارتفاع 7 و نیم متری، یکی دیر از شاهکارهای دوره رنسانس است. ساخت این پل حدود 400 سال طول کشید و پروژه ساخت آن از سال 1178، توسط نیکولو براتییری آغاز شد و در سال 1551 به پایان رسید. این پل به یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های شهر ونیز تبدیل شده است و وجود فروشگاه‌های مختلف آن را به مکانی خاص برای گردشگران خارجی تبدیل کرده است.

پل ریالتو
ساعات بازدید

تمامی روزها، 24 ساعته

هزینه بلیط رایگان
آدرس ایتالیا، ونیز، سن پولو، پل ریالتو

پل ریالتو از جاهای دیدنی ایتالیا

فروم رومی

در مرکز شهر رم، یک میدان مستطیلی واقع شده است که توسط بقایای ساختمان‌های باستانی احاطه شده است و گمانه‌زنی بر آن است که این مکان برای شهروندان آن دوره مکانی برای گرده‌همایی‌های عمومی چون جشن‌ها، رای گیری، سخنرانی و رقابت‌های گلادیاتوری بوده و به‌عتوان بازار مرکزی این منطقه بوده است. به دلیل نزدیکی این میدان باستانی با دیگر جاذبه‌های گردشگری، گزینه مناسبی برای بازدید گردشگران است.

فروم رومی
ساعات بازدید

تمامی روزها، از ساعت 9 الی 19:15

هزینه بلیط 16 تا 55 یورو
آدرس ایتالیا، رم، فروم رومی

فروم رومی

کلیسای سن ویتال

در یکی از شهرهای دیگر ایتالیا یعنی شهر راونا که تا به حال به اشاره نشده است، کلیسای سن ویتال قرار دارد. این شهر که در دوره امپراتور روم غربی، پایتخت بوده است، از اهمیت بالایی برای مردم ایتالیا برخوردار بوده و آثار هنری موزاییکی این کلیسا گویای داستان‌های کتاب مقدس انجیل هستند. استفاده از طرح‌های موزاییکی در تالارهای این کلیسا، زیبایی خاصی به این کلیسا بخشیده است و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

کلیسای سن ویتال
ساعات بازدید

تمامی روزها، 24 ساعته

هزینه بلیط رایگان
آدرس ایتالیا، راونا، سن ویتال، کلیسای سن ویتال

کلیسای سن ویتال

شگفتی در جاهای طبیعی ایتالیا

حال که تقریبا با آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایتالیا آشنا شدید، لازم است بدانید که جذبه‌های ایتالیا در این شهرها و بناها خلاصه نمی‌شود و ایتالیا از آن چیز یکه فکر می‌کنید هم زیباتر است. در ادامه دوباره به ایتالیا می‌پردازیم ولی این بار جاذبه‌های طبیعی آن را به شما معرفی و توضیحاتی در رابطه با هر مکان ارائه می‌کنیم.

رشته کوه‌های دولومیت

اولین مکان دیدنی ایتالیا در رشته‌کوه‌های دولومیت و در بین رشته کوه‌های آلپ واقع شده است و قله‌های مرتفع و ورزش‌های زمستانی بهانه‌ای برای بازدید از این رشته کوه زیبا شده است. از جمله تفریح‌هایی که در این مکان رایج است، می‌توان به صخره‌نوردی، اسکی‌سواری، برف‌بازی، دوچرخه‌سواری کوهستانی و پیاده‌روی در هوای دلپذیر آن اشاره کرد.

قدمت این رشته کوه به 250 میلیون سال پیش برمی‌گردد و بلندترین قله کوه دولومیت را مارمولادا می‌نامند. در این رشته کوه چندین روستای تاریخی نیز وجود دارد که بازدید از این روستاها می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

رشته کوه‌های دولومیت
آدرس ایتالیا، استان بلونو، شهر کورتینا دامپتزو

رشته کوه‌های دولومیت

دریاچه کومو

در شمال منطقه لومباردی و در نزدیکی مرز سوئیس، جاذبه گردشگری دیگری بنام دریاچه کومو یا دریاچه لاریو واقع شده که امکانات تفریحی بسیاری برای گردشگران فراهم کرده است. این دریاچه با وسعت 146 کیلومتر مربع سومین دریاچه بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود و در 50 کیلومتری شهر میلان قرار دارد. علت نامگذاری این دریاچه وجود این دریاچه بین استان‌های کومو و لکو است. نمای این دریاچه بسیاری شبیه به حرف انگلیسی Y برعکس است و شاخه‌های آن از دو استان کومو در سمت جنوب غربی و لکو در سمت جنوب شرقی شروع می‌شود.

آب و هوای معتدل و طبیعت زیبای این منطقه سبب شده است تا تفریحاتی چون قایق‌سواری، موج سواری، تنیس، گلف، پیاده‌روی و ماجراجویی در طبیعت سرسبز در این منطقه رواج پیدا کند. اما شاید بتوان مهمترین علت جاذبه گردشگری این دریاچه را وجود خانه‌های ویلایی پر باغ رومی این منطقه دانست که در صدر این ویلاها، ویلا کارلوتا و ویلا دل بالبیانلو قرار دارند.

دریاچه کومو
آدرس ایتالیا، استان کومو، منطقه لومباردی، دریاچه کومو

دریاچه کومو

پارک ملی گرن پارادیزو

مگر می‌شود به ایتالیا سفر کرد و از این پارک شگفت‌انگیز بازدید نکرد! پارک ملی گرن پارادیزو یکی از مناطق حفاظت شده ایتالیا محسوب شده و جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از انقراض گونه‌های جانوری مختلف آن از این منطقه حفاظت می‌شود.

در راس جاذبه‌های این منطقه قله گرن پارادیزو بالای کوهی با همین نام قرار دارد. این کوه مرتفع‌ترین کوه ایتالیا است و از مهمترین گونه‌های جانوری آن می‌توان به بز کوهی، گرگ، گورکن، ارمینه و سیاه‌گوش اشاره کرد و پرندگان این منطقه بیش از 100 نوع هستند.

این پارک با وسعت 62 هزار هکتار شمال غربی ایتالیا، و در مناطق پیمونته و وله دائوستا قرار گرفته است. این پارک دو ورودی دارد که برای بازدید از این پارک می‌توان از طریق پیمونته و وله دائوستا اقدام کرد. تفریحات رایج این منطقه علاوه بر طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، اسکی‌سواری و عکاسی هستند.

پارک ملی گرن پارادیزو
هزینه بلیط 4 الی 8 یورو
آدرس ایتالیا، پیمونته، پارک ملی گرن پارادیزو

پارک ملی گرن پارادیزو

جزیره کاپری

در جنوب شهر ناپل و منطقه کامپانیا، در دریای تیرنی جزیره حیرت‌انگیزی بنام کاپری واقع شده است که برای مردم ایتالیا از ارزش تاریخی بالایی برخوردار است. بقایای 12 ویلای امپراتور تیبریوس نشانگر ارزش بالای تاریخی این جزیره است. از جذاب‌ترین مناظر این منطقه می‌توان به صخره‌های آهکی آن اشاره کرد که طول یکی از این صخره‌ها به 275 متر می‌رسد. سطح این جزیره به گونه‌ای شیب‌دار است و سواحل و غارهای دریایی این منطقه نیز جلوه‌ای خاص به این منطقه بخشیده‌اند.

بازدیدکنندگان این منطقه اکثرا افراد ثروتمند و مشهور هستند و به همین دلیل از این جزیره به‌عنوان سبک زندگی مجلل یاد می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی ایتالیا واقع در این جزیره وجود غار دریایی فیروزه‌ای Grotta Azzurra یا The Blue Grotto است که به دلیل رنگ شفاف آب درون غار، جلوه‌ای زیبا در این غار پدید آورده است و ورودی این غار آبی ارتفاعی حدود 1 متر دارد و برای ورود به آن باید سطح آب دریا پایین باشد تا بتوان وارد آن شد.

جزیره کاپری
ساعات بازدید

تمامی روزهای هفته از ساعت 9 الی 17، به جز روزهای طوفانی و روزهای یکم ژانویه و 25 دسامبر

هزینه بلیط 18 یورو
آدرس ایتالیا، کامپانیا، ناپل، جزیره کاپرا

جزیره کاپری از جاهای دیدنی ایتالیا

چینکو تره

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا، منطقه ساحلی با تپه‌های شیب‌دار و صخره‌های مدیترانه‌ای ملقب به سینکو تره است. این جاذبه گردشگری در شمال غربی ایتالیا، منطقه لیگوریا و در روستاهای توابع شهر لا اسپتزیا واقع شده است. به مجموعه 5 روستای مونته روسو آل ماره، ورناتزا، کورنلیا، مانارولا و ریو ماجیوره، چینکو تره می‌گویند. هر کدام از این روستاها تاریخ و جاذبه‌های مختص به خود را دارد. از میان این 5 روستا، روستای ورناتزا به دلیل داشتن ساحل زیبایش و بندر آن طرفداران بیشتری دارد.

چینکو تره
آدرس ایتالیا، لیگوریا، لا اسپتزیا، چینکو تره

چینکو تره از جاهای دیدنی ایتالیا

کوه اتنا

برای طرفداران کوهنوردی و ماجراجویی بازدید از کوه اتنا و آتش‌فشان فعال آن می‌تواند امری جذاب و به یاد ماندنی باشد. این کوه در جنوب شرقی جزیره سیسیل و در نزدیکی شهر کاتانیا قرار دارد. ارتفاع کوه اتنا بیش از 3352 متر است و مرتفع‌ترین آتش‌فشان قاره اروپا محسوب می‌شود. آتش‌فشان کوه اتنا با اینکه بخار نمی‌دهد ولی مدام از دهانه آن دود خارج می‌شود.

محیط اطراف این کوه به دلیل آتش‌فشان آن گرم است و در فصل زمستان نیز دودهای سیاه و سمی از آن خارج می‌شود. اگر در سفر خود به ایتالیا از این آتش‌فشان بازدید کردید، حتما مراقب خطرهای احتمالی باشید، زیرا این آتش‌فشان هر لحظه امکان فوران کردن دارد.

کوه اتنا
آدرس ایتالیا، سیسیل، نیکولوسی، کوه اتنا

کوه اتنا از جاهای دیدنی ایتالیا

پلکان ترک‌ ها

از دیگر جاذبه‌های گردشگری ایتالیا، می‌توان به صخره سفیدی بنام پلکان ترک‌ها در جنوب سیسیل اشاره کرد. علت نامگذاری این منطقه و نسبت دادن آن به ترک‌ها، حملات دزدان دریایی ترک طی قرون گذشته بوده است. ضمنا جذابیت این منطقه را ساحل سنگ‌های آهکی نرم و سنگ‌های مارن سفید می‌دانند که حاصل هزاران سال برخورد امواج اقیانوس به صخره‌های این ساحل هستند.

پلکان ترک‌ ها
آدرس ایتالیا، سیسیل، آگریجنتو، پلکان ترک‌ ها

پلکان ترک‌ها

ساحل آمالفی

در سمت جنوبی شبه جزیره سورنتینو و شهر ناپل ایتالیا، ساحل آمالفی به طول 50 کیلومتر قرار دارد که جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. علت شهرت آمالفی، ظاهر لاجوردی و سرمای آب ساحل آن و زیبایی چشم‌نواز جاده آمالفی است. به طور کلی این ساحل در 13 شهر واقع شده است که آمالفی، پوزیتانو و راولو مهمترین این شهرها هستند.

ساحل آمالفی
آدرس ایتالیا، کامپانیا، آمالفی، ساحل آمالفی

ساحل آمالفی از جاهای دیدنی ایتالیا

فواره تروی

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا و شاهکارهای معماری قرن 17 میلادی، فواره تروی در شهر رم است که بزرگترین آب‌نمای شهر رم بوده و طول فواره‌های آن تا 26 متر و عرض آن تا 20 متر می‌رسد. از این فواره در بسیاری از فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار گرفته است.

نیکولا سالوی در سال 1762 میلادی این فواره را ساخت و تصاویری از نپتون، خدای آب و موجودات زیر آب به نمایش گذاشت. یکی از سنت‌های قدیمی مردم رم این بوده است تا یک سکه درون آب‌نمای این فواره انداخته تا از بازگشت خود به شهر رم اطمینان حاصل کنند. آب این فواره از یک کانال بزرگ تامین می‌شود که توسط یکی از هنرمندان قرن اول پیش از میلاد ساخته شد تا آب حمام خود را تامین کند.

فواره تروی
آدرس ایتالیا، رم، منطقه تروی، فواره تروی

فواره تروی از جاهای دیدنی ایتالیا

کانال بزرگ ونیز

شهر ونیز ایتالیا زیبایی‌هایی زیادی در خود جای داده است که یکی از این زیبایی‌ها که شاید زیباترین آن‌ها باشد، کانال بزرگ ونیز است. این کانال به شکل حرف انگلیسی S در شهر ونیز جریان دارد و در اطراف این کانال، کاخ‌های زیبای اقوام قدرتمند و ثروتمند جمهوری ونیز قرار دارد که تاریخ این شهر محسوب می‌شوند.

گوندولا سواری و واپورتو سواری در کانال‌های ونیز یکی از تفریحات رایج در شهر ونیز است و بازدید از کاخ‌های ونیز نیز جذابیت خاص خودش را برای گردشگران دارد.

کانال بزرگ ونیز
آدرس ایتالیا، ونتو، ونیز، کانال بزرگ ونیز

کانال بزرگ ونیز

سیویتا دی باگنوگریو

یکی دیگر از جاهای دیدنی ایتالیا در بخشی از ویترو لاتزیو و در دهکده سیویتا واقع شده است. این شهر حدود 2500 سال قدمت دارد و بر فلات سنگی دره رود تیبر توسط اترسکان‌ها تاسیس شد. این دهکده در فاصله 119 مایلی شمال رم قرار دارد و گردشگران برای ورود به این شهر، باید عوارض پرداخت کرد. طی سالیان اخیر و در سال‌ها 2014 و 2015، طی چند رشته زلزله، تعدادی از ساختمان‌های این دهکده، درون دره سقوط کردند.

سیویتا دی باگنوگریو
هزینه بلیط روزهای شنبه و یکشنبه 5 یورو، باقی روزها 3 یورو
آدرس ایتالیا، لاتزیو، باگنوگریو، سیویتا دی باگنوگریو

سیویتا دی باگنوگریو

پونته وکیو

اولین پل شهر فلورانس که در سال 1345 میلادی بر روی رودخانه آرنو ساخته شده است، پونته وکیو نام دارد و تنها پل به جا مانده از قرون وسطی در این شهر است. فروشگاه‌های جواهرات طلا و نقره در اطراف این پل قرار دارند و آن را به مرکز خرید و فروش جواهرات فلورانس تبدیل کرده است که در گذشته محل قصابان شهر بوده است. در سفر به ایتالیا و شهر فلورانس، بازدید از این پل پیشنهاد می‌شود.

پونته وکیو
آدرس ایتالیا، توسکانی، فلورانس، پونته وکیو

پونته وکیو از جاهای دیدنی ایتالیا

پوزیتانو

در ناحیه سالرنو ایتالیا، شهرکی بنام پوزیتانو واقع شده است که یادگار قرن شانزدهم و هفدهم میلادی در جمهوری آمالفی است. این شهرک در آن زمان در واقع یک بندر ساحلی بوده است. و ساحل زیبای آن در ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. مناظر زیبای این شهر و تفریحات آبی آن به بهانه‌ای برای بازدید از آن تبدیل شده و گردشگران زیادی سالانه از این منطقه بازدید می‌کنند.

پوزیتانو
آدرس ایتالیا، سالرنو، آمالفی، پوزیتانو

پوزیتانو از جاهای دیدنی ایتالیا

پارک باستان‌ شناسی ناپولیس

از بناهای تاریخی ایتالیا که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، پارک باستان‌شناسی ناپولیس در سیراکیوز است که بخشی از بقایای امپراتوری روم در آن قرار دارد. تئاتر لاتومیا دل پارادایس مهمترین بنای تاریخی این پارک بوده که متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد مسیح است.

پارک باستان‌ شناسی ناپولیس
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 9 الی 19:30، به جز روزهای سه شنبه
هزینه بلیط 27 تا 44 یورو
آدرس ایتالیا، کامپانیا، ناپل، پارک باستان‌ شناسی ناپولیس

پارک باستان‌ شناسی ناپولیس

لانگه، پیدمونت

یکی از 20 ناحیه ایتالیا، در شمال غربی ایتالیا پیدمونت است. پیدمونت با مساحت 25 هزار و 399 کیلومتر مربعی، جمعیت 4 میلیون و 400 هزار نفر را در خود جای داده و لهجه مردم این منطقه پیدمونتی است.

مهم‌ترین شهر این ناحیه، لانگه است که به دلیل قارچ‌های سفیدش گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. لانگه با مساحت 9 کیلومتر و 100 متر مربع، فقط 340 نفر جمعیت دارد. از دیگر دلایل اهمیت لانگه، می‌توان به درختان انگور، فندق‌زارها، تپه‌های وین‌یارد لانگه و بناهای تاریخی آن اعم از کلیسا، قلعه‌ و خانه‌های تاریخی آن اشاره کرد. دوچرخه سواری و پیاده‌روی در کوچه و خیابان‌های لانگه لذت خاصی دارد.

لانگه
آدرس ایتالیا، پیه‌مونته، لانگه

لانگه از جاهای دیدنی ایتالیا

آبشار کاسکاتا دل مارمور، ترنی

یکی از شهرهای مرکزی ایتالیا در ناحیه ترانی اومبریا، ترنی در دشت ترا بوده و در 104 کیلومتری شمال رم قرار دارد. در قرن نوزدهم کارخانه‌های فولادسازی زیادی در این شهر ساخته شد که در جنگ جهانی دوم به همین دلیل، حملات هوایی و موشکی زیادی را به خود دید.

اما بهترین جاذبه گردشگری و جاهای دیدنی ایتالیا در ترنی، آبشار کاسکاتا دل مارمور که در ابتدای رودخانه ولینو قرار دارد، در سال 271 قبل از میلاد مسیح توسط معماران رومی ساخته شد. البته دلیل ساخت این آبشار، منحرف کردن آب راکد شهر ریتی بود که آن را به طرف رود نرا روانه کند. این آبشار با 165 متر ارتفاع، بلندترین آبشار دنیاست. اخیرا به علت وجود نیروگاه هیدروالکتریک، جریان آبی که به سمت آبشار روان است، کنترل شده و در طول روز فقط دو بار آب را به سمت آبشار کاسکاتا دل مارمور روانه می‌کند تا فعال بماند.

آبشار کاسکاتا دل مارمور
آدرس ایتالیا، ترانی اومبریا، ترنی، آبشار کاسکاتا دل مارمور

آبشار کاسکاتا دل مارمور، ترنی

پارک باستان‌ شناسی سلینوته، سیسیل

جزیره سیسیل، یکی از بزرگ‌ترین جزیریه‌های دریای مدیترانه است که یکی از 20 ناحیه کشور ایتالیاست. این جزیره در جنوب ایتالیا و در مرکز دریای مدیترانه واقع شده و تنگه مسینا، ایتالیا و سیسیل را از یکدیگر جدا کرده است. این جزیره با مساحت 25 هزار کیلومتر مربع، حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد. مرکز جزیره سیسیل، شهر پالرمو است و زبان مردم این منطقه ایتالیایی است. قدمت این جزیره به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح می‌رسد و یونانی‌ها در آن سکونت داشته‌اند.

سراسر این جزیره پر شده است از جاذبه‌های گردشگری، از فرهنگ خاص مردم سیسیل گرفته تا معماری خاص بناهای تاریخی آن، همگی بهانه‌ای برای بازدید از این جزیره دوست‌داشتنی شده است. اهالی جزیره سیسیل، علاقه زیادی به شعر و موسیقی دارند.

پیشنهاد خواندنی
لاهیجان عروس گیلان

از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوه اتنا
  • دره معابد
  • کلیسای جامع سیراکوزا
  • کلیسای کاتانیا
  • کلیسای جامع پالرمو
  • ویلا رومانا دی کاساله
  • تئاتر یونانی تائورمینا
  • قبرستان پانتالیکا
  • پارک باستان‌شناسی سلینوته

پارک باستان‌شناسی سلینوته شامل 5 معبد تاریخی چون معبد هرا است و سالانه تعداد زیادی از گردشگران جزیره سیسیل از این معابد بازدید می‌کنند.

پارک باستان‌ شناسی سلینوته
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 9 الی 17، به جز یکشنبه‌ها از ساعت 9 الی 14
هزینه بلیط

21 یورو

آدرس ایتالیا، سیسیل، روستای سلینوته، پارک باستان‌ شناسی سلینوته

پارک باستان‌ شناسی سلینوته از جاهای دیدنی ایتالیا

گروتا جیگانته، تریسته

در شمال شرقی کشور ایتالیا و در شهر تریسته، غار بزرگی بنام گروتا جیگانته وجود دارد که به همین سبب، بندر نزدیک به آن را نیز گروتا جیگانته می‌نامند. این غار که از بزرگ‌ترین غارهای ایتالیا است، استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌های چشم‌نوازی را در خود جای داده است. دهانه این غار 1/7 متر ارتفاع، 130 متر طول و 65 متر عرض دارد و 500 پله درون زمین می‌خورد. جالب است بدانید که این غار در سال 1840 کشف شده و سرانجام در سال 1908 برای بازدید، عمومی شد.

گروتا جیگانته
آدرس ایتالیا، فریولی ونتزیا جولیا، تریسته، گروتا جیگانته

بولتسانو، تیرول جنوبی

در شمال کشور ایتالیا، شهر بولتسانو از جاهای دیدنی ایتالیا در استان تیرول جنوبی واقع شده است که بر روی دامنه‌های رشته‌کوه آلپ قرار دارد. جالب است بدانید که مردم این شهر، اکثرا ایتالیایی و آلمانی است و زبان و فرهنگشان نیز بر همین اساس با یکدیگر تلفیق شده است. این شهر 110 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر ناحیه تیرول جنوبی است.

شهر بولتسانو با 53 کیلومتر مربع و قرار داشتن آن بر روی رشته کوه آلپ سبب شده است تا مرتفع‌ترین نقطه شهر 1616 متر و پست‌ترین نقطه شهر نیز از سطح دریا 232 متر ارتفاع داشته باشد. آب و هوای بولتسانو در بیشتر فصول سال معتدل است، ولی زمستان‌های سردی دارد.

این شهر در سال‌های 2010، 2012 و 2014 به‌عنوان بهترین شهر ایتالیا انتخاب شد. از جاذبه‌های گردشگری بولتسانو می‌توان به کلیساهای گوتیک و رومانسک، میدان والتر، موزه باستان‌شناسی تیرول جنوبی، اوتسی مرد یخی، قلعه رونکو و موزه طبیعت آن اشاره کرد. همچنین تفریح رایج گردشگران در این منطقه دوچرخه‌سواری است که پیست 50 کیلومتری آن سبب افزایش رضایت گردشگران از این منطقه شده است.

بولتسانو
آدرس ایتالیا، ترنتینو آلتو آدیجه، تیرول جنوبی، بولتسانو

بولتسانو از جاهای دیدنی ایتالیا

پیوند تاریخ و طبیعت در جاهای گردشگری ایتالیا

از آنجایی که معرفی جاهای دیدنی ایتالیا در یک مطلب نمی‌گنجد، ما سعی کردیم مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها را به برای بیاوریم. فرقی ندارد اهل تاریخ و هنر معماری باشید یا عاشق طبیعت‌گردی و ماجراجویی، ایتالیا همان جایی است که شما برای سفر کردن و لذت بردن از اوقاتتان نیاز دارید. حال اگر قصد دارید تا به میلان سفر کنید، با خرید بلیط هواپیما میلان در اسرع وقت، خود را برای سفر به این شهر آماده کنید.

در مجموع ایتالیا جاهای دیدنی بسیاری دارد و با توجه به تاریخ غنی آن و هنر بالای معماران رومی، علاوه بر طبیعت زیبایش، بناهای زیبایی در سراسر ایتالیا قرار دارد که بازدید از هر کدام لذت خاص خودش را دارد. تنوع جاهای دیدنی و طبیعی این کشور سبب شده است تا علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند و پس از بازدید از هر منطقه با احساس شوق، سراغ مکان بعدی بروند و احساس خستگی نکنند. ضمنا بسیاری از جاهای دیدنی ایتالیا که به شما معرفی شد در شهر رم واقع شده‌اند و اگر قصد دارید تا ماجراجویی خود را از این شهر آغاز کنید، با خرید بلیط هواپیما رم دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید و این را فراموش نکنید که سفری فراموش‌ نشدنی در انتظار شماست.

سوالات متداول

کولوسئوم، فواره تروی، پانتئون، واتیکان و فروم رومی،کلیسای دومو و دریاچه کومو، کلیسای سانتا ماریا دل فیوره، گالری اوفیتزی و پونته وکیو، کوه اتنا، برج کج پیزا، جزیره کاپری، ساحل آمالفی، پل ریالتو، رشته‌کوه دولومیت، کلیسای سنت فرانسیس، دره معابد، پمپئی و هرکولانی

رم، میلان و فلورانس

کولوسئوم، فواره تروی، پانتئون، واتیکان و فروم رومی

کلیسای دومو، ورزشگاه سن سیرو  و دریاچه کومو

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره، گالری اوفیتزی و پونته وکیو

با وجود طبیعت زیبای ایتالیا و آثار تاریخی آن، سفر در هر فصلی جذابیت خاص خودش را دارد، ولی پیشنهاد ما برای سفر به ایتالیا فصل بهار است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید