لاهیجان عروس گیلان

ایرانگردی گیلان لاهیجان
لاهیجان عروس گیلان

لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی استان گیلان است و به‌ دلیل جاذبه‌های زیبایی که دارد، به‌ عنوان عروس گیلان شناخته شده است. لاهیجان عروس گیلان برخوردار از هتل، مراکز خرید و رستوران‌های معروفی بوده که سالانه گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

این شهر در دامنه‌های کوه البرز قرار دارد و هر چند که در کنار دریا نیست، ولی برخوردار از زیبایی‌های چشم‌ نوازی هست که روح آدمی را جلا می‌بخشد. بهترین زمان سفر به لاهیجان، فصل‌های بهار و تابستان است تا بتوانید در هوای تمیز و خنکی از سفر خود لذت ببرید. این شهر نیز دارای غذاهای خاص و محلی بوده که مردمان آن، با لباس محلی در جمع و دورهمی‌های مختلف حضور می‌یابند.بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما رشت و سفر با لاهیجان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد لاهیجان عروس گیلان پرداخته و در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مکان های دیدنی لاهیجان

هر فردی برای آشنایی بیشتر با هر نقطه از کشور ایران، باید روزانه درحال ارتقای سطح دانش و اطلاعات خود باشد. لاهیجان عروس گیلان نیز جزو شهرهای زیبایی به شمار می‌آید که برای سفر به این شهر، نیاز به شناخت اماکن دیدنی آن دارید. در اینجا به برخی از مکان‌های دیدنی لاهیجان اشاره می‌کنیم:

شیطان کوه

یکی از جاهای دیدنی شهر لاهیجان، شیطان کوه است که در محیط کوهستانی قرار دارد. شاید با شنیدن اسم این کوه از آن هراس پیدا کنید، درحالی‌که باید بدانید در شیطان کوه هیچ اثری از شیطان یا چیز ترسناکی وجود ندارد. این کوه بسیار مرتفع بوده که به‌ عنوان قلب تپنده شهرستان لاهیجان شناخته شده است. با بالارفتن از شیطان کوه، به مکانی زیبا بنام آبشار شیطان خواهید رسید که برای تماشای آن هم به‌ صورت پیاده و هم با خودرو امکان بالارفتن از کوه را دارید.

شیطان کوه لاهیجان عروس گیلان

بام سبز

با پیاده‌روی و بالارفتن از شیطان کوه، به محیطی برخوردار از امکانات تفریحی و رفاهی بسیار بنام بام سبز نیز خواهید رسید.

بام سبز لاهیجان عروس گیلان

تالاب سوستان

سوستان نیز تالابی زیبا برخوردار از تنوع زیستی بسیار بوده که دورتادور آن با درختان بزرگ و سرسبزی پوشانده شده است.

تالاب سوستان لاهیجان عروس گیلان

استخر لاهیجان

اگر جزو افراد مایل به شنا کردن هستید، می‌توانید در زمان سفر به لاهیجان به سراغ استخر آن بروید. این استخر در حوالی شیطان کوه واقع شده که چندین چند هکتار وسعت دارد.

استخر لاهیجان عروس گیلان

موزه تاریخ چای

این موزه به زمان کاشف السلطنه یعنی به وجود آورنده صنعت چای در ایران برمی‌گردد که امروزه از آن، به‌ عنوان موزه تاریخ چای یاد می‌کنند. در این مکان اسناد و مدارک مهم مربوط به کشت چای، عکس و نقاشی‌های مختص آن دوران، اشیا و ظروف مربوط به چای و… نگهداری می‌شود.

موزه تاریخ چای

حمام گلشن

یکی دیگر از جاهای دیدنی گیلان واقع در لاهیجان عروس گیلان، حمام گلشن است که مربوط به دوران قاجار می‌باشد. این مکان دارای معماری زیبا با تزئینات بخصوص است که حال از آن، به‌ عنوان موزه استفاده می‌شود.

حمام گلشن لاهیجان عروس گیلان

بازارها و مراکز خرید لاهیجان

خرید کردن یکی از کارهای جذاب و مورد علاقه بیشتر افراد علی‌الخصوص بانوان است که با شناخت انواع بازارها و مراکز خرید، می‌توانید تهیه هر نوع وسیله‌ای را برای خود آسان سازید. لاهیجان عروس گیلان علاوه بر جاهای دیدنی که دارد، برخوردار از بازار و مراکز خرید مختلف نیز است.

همان‌طور که می‌دانید لازمه یک خرید خوب چه در شهر خود و چه در مسافرت، شناخت مکانی مطمئن و مناسب برای دستیابی به هر نوع وسیله اعم از پوشاک، خوراک و لوازم غیره است. برخی از بازارها و مراکز خرید لاهیجان عبارتند از:

  • مرکز خرید جزیره مجنون (آدرس: خیابان شهدا)
  • بازار سنتی لاهیجان (آدرس: میدان چهار پادشاهان، خیابان کاشف شرقی)
  • مرکز خرید نادری (آدرس: بلوار امام رضا)
  • پاساژ ولیعصر (آدرس: خیابان شهدا)
  • مجتمع تجاری تفریحی پارادایس (آدرس: خیابان شهید کریمی، خیابان امام خمینی غربی)
  • مرکز خرید ابریشم (آدرس: خیایان شهدا، جنب بانک سرمایه)

بازارها و مراکز خرید لاهیجان

چگونه به لاهیجان سفر کنیم؟

برای سفر به این شهر راهکارهای بسیاری در پیش خواهید داشت که هر یک برخوردار از مزایایی هستند. ولی حال ممکن است ندانید که با چه وسیله‌ای امکان سفر به لاهیجان را دارید. سفر به لاهیجان عروس گیلان با استفاده از چندین وسیله نقلیه همچون هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی ممکن است که باید قبل از هر کاری میزان بودجه خود را بسنجید.

به این منظور پس از اطلاع از بودجه و تمایل خود، می‌توانید روشی را برای سفر برگزیده و تجربه به‌یادماندنی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید. هر یک از روش‌های سفر دارای هزینه‌ای متفاوت نسبت به یکدیگر هستند که هزینه‌های کلی سفر شامل مواردی همانند وسیله نقلیه، خوردوخوراک، اقامت و تفریحات گوناگون است.

چگونه به لاهیجان سفر کنیم؟

هتل و اقامتگاه های لاهیجان

برای تجربه سفری خوب لازم است قبل از حرکت، دست به انتخاب هتل یا اقامتگاه مناسبی بزنید. چرا که اقامت در سفر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و پیداکردن مکانی برای سکونت چندروزه کار چندان آسانی هم نیست.

لاهیجان عروس گیلان به‌ خاطر زیبایی‌های چشم‌نوازی که دارد، سالانه نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند و این موضوع می‌تواند باعث پرشدن تعداد بالایی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر شود. لذا لازم است قبل از سفر اطلاعاتی درباره هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوع لاهیجان کسب کنید و بتوانید بر حسب نظر و بودجه خود، یکی را برگزینید. بهترین هتل‌های شهرستان لاهیجان به شکل زیر هستند:

  • هتل رسپینا
  • هتل ابریشمی
  • هتل دهدار
  • هتل جهانگردی
  • هتل شهرزاد
  • هتل دریاکنار
  • هتل فجر
  • هتل البرز

علاوه بر هتل‌های بیان شده، لاهیجان دارای اقامتگاه‌های زیر نیز است:

  • اقامتگاه بوم گردی شاه ماهی
  • مجتمع اقامتی مزرعه قوها
  • اقامتگاه بوم گردی باغ ریحان
  • خانه مسافر میرزا کوچک
  • اقامتگاه بوم گردی صدر العماره

هتل و اقامتگاه های لاهیجان

رستوران های معروف لاهیجان

پس از انتخاب هتل مناسب برای اقامت، زمان انتخاب رستوران فرا می‌رسد. با این کار می‌توانید به غذاهای سالم و مفیدی دست یافته و از سفر خود لذت ببرید. در واقع نمی‌شود که به لاهیجان سفر کرد و از غذاهای آن نخورد. برای انتخاب رستورانی با غذاهای سالم و مناسب باید نکاتی همچون مِنو، محیط، نظرات مشتریان، نوع غذای موردنظر، رنج قیمتی غذاها و… را در نظر بگیرید.

پس اگر قصد سفر به لاهیجان عروس گیلان را دارید می‌توانید با آگاهی از رستوران‌های زیر بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای، محیطی با غذاهای خوب پیدا کنید. برخی از رستوران‌های معروف لاهیجان عبارتند از:

  • رستوران سنتی مهتاب

اگر جزو افرادی هستید که به فضای سنتی با انواع غذاها علاقه دارید، می‌توانید از رستوران سنتی مهتاب در لاهیجان دیدن کنید. این مکان دارای میز و صندلی‌های چوبی بوده که غذاهای مصرفی را با بهترین کیفیت در اختیار افراد قرار می‌دهد. رستوران سنتی مهتاب در بلوار امام رضا واقع شده است.

رستوران سنتی مهتاب

  • رستوران زیبا

زیبا یکی از مکان‌های چشم‌نواز و در عین‌ حال نوستالژیک است که در آن می‌توانید به هر نوع غذای ایرانی و فرنگی دسترسی داشته باشید. این مکان یکی از رستوران‌های قدیمی است که دقیقا روبروی استخر لاهیجان قرار دارد و می‌توانید با بازدید از هر دوی آن‌ها با یک تیر دو نشان بزنید. رستوران زیبا نیز در بلوار امام رضا واقع شده که برخوردار از فضای قدیمی و تزئین شده با انواع حصیر و عروسک می‌باشد.

رستوران زیبا در لاهیجان عروس گیلان

  • رستوران خان سالار

خان سالار نیز یکی دیگر از رستوران‌های معروف و محبوب این شهرستان به شمار می‌آید که دارای محیطی آرام و عاشقانه است. این مکان به انواع غذاها مجهز بوده و تا به حال هیچ مسافری از آن دست خالی بیرون نرفته است. رستوران خان سالار نیز در بلوار امام رضا، نبش گلستان 23 قرار دارد.

  • رستوران کاشف السلطنه

این مکان نیز برخوردار از غذاهای مفید و باکیفیتی می‌باشد که محیط زیبایی دارد. ناگفته نماند که در رستوران کاشف السلطنه، کارکنان تا زمان آماده‌سازی غذا از مشتریان با چای و قند پذیرایی می‌کنند. رستوران کاشف السلطنه در خیابان امام خمینی، بلوار انصاری به سمت بزرگراه رشت-لاهیجان قرار گرفته است.

رستوران کاشف السلطنه

غذاهای محلی لاهیجان

شهرستان لاهیجان به‌خاطر جاذبه‌های دیدنی و غذاهای خوشمزه‌ای که دارد، به عروس گیلان شهرت یافته است. این شهر غذاهای محلی بسیاری دارد که با استفاده از ادویه‌های خاصی پخته و میل می‌شوند. بنابراین اگر روزی مهمان لاهیجان شدید، توصیه می‌کنیم که بدون میل‌کردن غذاهای محلی از آن خارج نشوید. غذاهای محلی لاهیجان عروس گیلان به شکل زیر هستند:

  • مرغ و آلو
  • خورشت سبزی فسنجان گیلکی
  • شیش انداز
  • میرزا قاسمی
  • اناربیج گیلانی

غذاهای محلی لاهیجان عروس گیلان

سوغات لاهیجان

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که قصد دارید در هنگام سفر به لاهیجان عروس گیلان، سوغاتی برای اطرافیان و نزدیکان خود تهیه کنید. به این خاطر حتما باید قبل از سفر، از سوغات این شهر اطلاع یابید تا بتوانید با هدیه دادن آن‌ها به افراد، خاطره خوبی از خود را در ذهن‌ها به جای بگذارید.

برای خرید سوغاتی متناسب با علاقه افراد و بودجه خود لازم است از چندین فروشگاه سنتی و آنلاین، پرس‌وجو کرده و از قیمت هر وسیله و خوراکی اطلاع یابید. حال مسئله مهم اینجاست که سوغاتی شهرستان لاهیجان چیست و شامل چه مواردی است؟ در واقع باید بدانید که هر شهری برخوردار از سوغاتی بوده که سوغات لاهیجان نیز شامل موارد زیر است:

  • چای
  • کلوچه
  • حصیر
  • مربا و ترشی‌جات
  • انواع رب
  • ظروف سفالی

سوغات لاهیجان

سخن پایانی

لاهیجان یکی از شهرهای زیبا و درعین‌حال چشم‌نواز استان گیلان است که دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری می‌باشد. این شهر به دلیل قرارگیری در استان گیلان دارای رطوبت بالایی است و معمولا آب‌وهوای بارانی دارد.

با سفر به شهرستان لاهیجان عروس گیلان امکان تجربه سفری رویایی به دور از هرگونه آلودگی و مشکلی را خواهید داشت که با استفاده از چندین وسیله مختلف همچون خرید بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و خودروی شخصی امکان سفر به آن را دارید. ولی به‌ طور کلی برای دستیابی به سفری مطمئن و ایمن بهترین کار، جست‌وجو و تحقیق درباره محل اقامت، بازارها و جاذبه‌های دیدنی لاهیجان است.

امید است با بیان این مطالب توانسته باشیم اطلاعات جامعی درباره لاهیجان عروس گیلان را در اختیارتان بگذاریم.

سوالات متداول

این شهر در استان گیلان واقع در شمال کشور ایران قرار دارد.

جاذبه‌های دیدنی این شهرستان شامل مواردی همچون شیطان کوه، استخر لاهیجان، بام سبز، حمام گلشن و... است.

برای سفر به این شهرستان بهترین وقت فصل بهار و تابستان است که امکان استفاده از امکاناتی همچون هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی خود را داشته باشید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید