بهترین زمان سفر به قشم   

ایرانگردی قشم هرمزگان
بهترین زمان سفر به قشم   

همیشه وقتی صحبت از سفر به قشم پیش میاد سوال همه اینه ” کی بریم ؟ یا بهترین زمان سفر به قشم کی میشه؟ ” اما پاسخ  به این سوال طیف گسترده ای از جواب ها  رو داره و بسته به دغدغه هر شخص جوابی متفاوت ارائه میده مثلا اونکه درس و دانشگاه داره دوست داره تابستون سفر کنه یا اونکه مرخصی نداره تعطیلات را برای سفر انتخاب می کنه، بر همین اساس بهترین کار قبل از رفتن به هر سفری با هر مقصدی داشتن اطلاعات کامل از اون محله اینکه چه فصلی آب و هوای بهتری داره یا چه فصلی قیمت بازدید از جاذبه های گردشگری مناسبه و … ما اینجاییم تا در این مسیر اطلاعات جامع و کاملی بهتون بدیم.

در این مجله پته قصد داریم تا بهترین زمان سفر به قشم را بررسی کنیم و پاسخ به همه سوالات مورد نیاز برای سفر را بیان کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین فصل سفر به قشم   

قبل از خرید بلیط هواپیما قشم و برنامه ریزی سفر به این جزیره زیبا بهتر است کمی اطلاعات در مورد بهترین زمان سفر به قشم از نظر آب و هوایی بدست آورید.

بهترین زمان سفر به قشم   

سفر به قشم در بهار

ابتدای فصل بهار با همراه شدن نوروز باستانی و تعطیلات فراوان بهترین گزینه برای بازدید از قشم است. در این فصل و تعطیلات نوروز با داشتن آب هوای معتدل و مطلوب موقعیت مناسبی برای رفتن و بازدید از قشم است. هر چه از ابتدای بهار فاصله می گیریم دما هوا در قشم شدت گرمای بیشتری به خود می گیرد و در خرداد ماه تا 30 درجه هم می رسد، این بازه زمانی مناسبی برای تفریحات آبی و آب تنی درآب های نیلگون خلیج فارس است.

سفر به قشم در بهار

سفر به قشم در تابستان

با عبور از فصل بهار فصل تابستان با گرمای شدید تری در انتظار ما است. در این فصل آب و هوای قشم بشدت مرطوب و شرجی و دمای آن تا 45 درجه هم می رسد . این گرمای زیاد ممکن است مانع بازدید شما ازجاذبه های دیدنی قشم شود و لذت کمپینگ در طبیعت را از شما صلب کند.

اما بازار های قشم با داشتن تهویه مطبوع فصل نمی شناسند و همیشه برای بازدید شرایط خوبی دارند . در این فصل با کاهش چشمگیر گردشگر هزینه اقامت و رفتن به قشم کاهش زیادی دارد. همچنین بازار های این جزیره در این فصل با تخفیف های باور نکردنی شما را شگفت زده خواهند کرد، و این تحمل گرما ارزشش را خواهد داشت.

سفر به قشم در تابستان

سفر به قشم در پاییز

قشم در پاییز جان دوباره می گیرد. با کاهش دما در این فصل گشت و گذار در جزیره قشم لذت بخش و دلپذیر خواهد شد. آب و هوای قشم در این فصل درست مانند اوایل بهار است.

در این فصل میزان آب دریا کاهش پیدا می کند اما به این معنا نیست که شما لذت آب تنی را از دست خواهید داد و می توانید در روز های آفتابی به تفریحات آبی بپردازید. این فصل همچنین مناسب کمپینگ در دره ستارگان است و لذت دیدن آسمان شب به دور از هیاهو را برای شما فراهم می کند.

سفر به قشم در پاییز

سفر به قشم در زمستان

کاهش دما در زمستان در قشم ادامه پیدا می کند. این فصل خنک ترین فصل قشم است و دما هوا چیزی حدود 18 درجه سانتیگراد خواهد بود. در این فصل شما همچنان می توانید از جاذبه های طبیعی قشم دیدن کنید. اگر می خواهید سفر به قشم در زمستان را انتخاب کنید حتما شرایط جوی را چک کنید تا با مواج بودن دریا مواجه نشوید. این فصل با وجود مطلوب بودن هوا نسبت به پاییز و بهار مسافر کمتری دارد و فصلی مقرون به صرفه محسوب می شود.

سفر به قشم در زمستان

ارزان ترین فصل سفر به قشم

در تعطیلات نوروز و اواخر پاییز بیشترین گردشگر در قشم حضور دارد پس اگر به دنبال خرید ارزان و همچنین اقامت با قیمت مناسب هستید این فصل ها مناسب شما نخواهد بود. فصل تابستان با گرمای زیاد مسافر کمتری دارد و پس از آن می توان از زمستان یاد کرد اما بلیط هواپیما در فصل تابستان از هر فصل دیگری ارزان تر است. قیمت اجناس نیز در تابستان کاهش زیادی دارد و از هر نظر این فصل مقرون به صرفه است.

ارزان ترین فصل سفر به قشم

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان سفر به قشم

فصل پاییز و ابتدای زمستان و همچنین تعطیلات نوروز از شلوغ ترین فصول سال در قشم هستند. و فصل تابستان خلوت ترین زمان برای بازدید از قشم به حساب می آید.

بهترین زمان سفر برای خرید

یکی از لذت های سفر خرید کردن است. خرید همیشه حس خوبی را دارد ولی خرید در سفر و سوغاتی حس بسیار خوشایند تری به آدم می دهد. قشم سالیان زیادی است که به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده از این رو یکی از مهم ترین دلایل هر گردشگری برای بازدید از این جزیره زیبا خرید کردن است. در فصل تابستان با رکود شدید بازار به علت کمبود گردشگر شما میتوانید اجناس را با قیمت پایین تر و با تنوع بالا خرید کنید. همچنین با ارزان بودن قیمت بلیط و اقامت در این فصل با یک تیر چند نشان را بزنید.

بهترین زمان سفر برای خرید

بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در رویداد ها

قشم مانند همه شهر های دیگر از آداب و رسوم خاصی برخوردار است. یکی از تجربه های دلپذیر هر گردشگر آشنا شدن با مردمان و آداب و فرهنگ آن منطقه است. قشم با داشتن مراسمات و رویداد های فراوان شما را شگفت زده خواهد کرد و تجربه ای به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد زد. در ادامه برای شما مهم ترین مراسمات این مردمان خونگرم را توضیح می دهیم.

بهترین زمان سفر به قشم

جشن نوروز صیاد

این جشن که اواخر تیر ماه برگزار می شود یکی از معروف ترین جشن های قشم است. در این مراسم شما شاهد لباس های رنگارنگ و بوی معطر اسپند و رقص و پایکوبی با آهنگ های محلی هستید. در جشن نوروز صیاد، ماهیگیران برای یک روز دست از کار می کشند و با رقص و پایکوبی خستگی یک فصل ماهیگیری را از تن بیرون می کنند. اگر قصد سفر در تابستان را دارید این جشن را از دست ندهید و تا پاسی از شب به رقص و شادی بپردازید.

جشن نوروز صیاد

جشن نخل خرما

خرما، این میوه شیرین همانقدر که خوردن آن لذت بخش است همانقدر هم چیدن آن دشوار است. کشاورزان بعد از برداشت خرما برای خود این جشن را برگزار می کنند تا سختی کار و خستگی را فراموش کنند . این رویداد جذاب در اواخر شهریور ماه برگزار می شود پس اگر می خواهید این جشن را از دست ندهید برنامه سفر خود را به این زمان موکول کنید.

در جشن خرما علاوه بر موسیقی و پایکوبی جوانان شاهد مناجات ها و دعا های خاص کشاورزان برای برداشت محصول این فصل هم خواهید بود. جشنی با بو رنگ جنوبی و غذاهای تند و گیاهان معطر که عقل از سر هر گردشگری می برد.

جشن نخل خرما

جشن میگو

یکی دیگر از جشن های صیادان آبزیان قشم جشن میگو است. این جشن که در روزهای 24 و 25 آبان ماه برگزار می شود جشنی شاد و پر از لحظات نابی است که صیادان برای خود رقم می زنند . جشن میگو برای تشکر از دریا برای فراهم کردن نعمت و زندگی در این جزیره برگزار می شود. جشنی پر ازآهنگ شاد و رقص و پایکوبی و همچنین وجود بازارچه ای کوچک از لباس های محلی تا خوراکی های خوشمزه که سوغات به یاد ماندنی در این جزیره زیباست.

جشن میگو

بهترین زمان سفر برای بازدید از جاهای دیدنی

برای دیدن جاذبه های طبیعی قشم بهتر است در فصلی بروید که گرمای هوا شما را کلافه نکند. در فصل پاییز و زمستان همچنین اوایل بهار بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی قشم است . همچنین در این فصول می توانید به تماشای تخم ریزی لاکپشت ها و بازدید از دلفین ها لحظات خوبی را در کنار خلیج همیشه فارس سپری کنید.

اجاره اقامتگاه و رزرو هتل در قشم

بسته به زمان سفر قیمت هتل و اقامتگاه در قشم متفاوت است. قیمت هتل و اقامتگاه در تابستان تا حد زیادی پایین می آید. از بهترین هتل های قشم می توان به هتل ایرمان، هتل آرتا، هتل آرام و هتل فلوتون قشم اشاره داشت . در صورتی که قصد سغر و ماجراجویی در قشم دارید به جز هتل نیاز به تهیه بلیط هواپیما به قشم هستید، آژانس مسافرتی پته می تواند شما را در پیدا کردن بهترین و ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما کمک کند تا سفری به یاد ماندنی را رقم بزنید.

اجاره اقامتگاه و رزرو هتل در قشم

کلام آخر

سفر به قشم تبدیل به یکی از زیبا ترین خاطرات زندگی هر گردشگری خواهد شد . در این مقاله قصد داشتیم تا بهترین زمان سفر به قشم برای هر نیاز و سلیقه ای را بررسی کنیم. اگر قصد سفر به قشم را دارید و میخواهید از طبیعت دلربا و پاساژ های دیدنی این جزیره بازدید کنید آژنس مسافرتی پته می تواند جهت تهیه بلیط بهترین پیشنهادات را به شما گردشگر عزیز ارائه دهد.

سوالات متداول

اوایل بهار و فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به قشم است.

فصل تابستان به علت کاهش مسافران سبب پایین آمدن قیمت اجناس می شود و بهترین زمان سفر برای خرید است.

جشن نوروز صیاد، جشن نخل خرما و جشن میگو از رویدادهای مهم جزیره قشم هستند.

تعطیلات نوروز و فصل پاییز و زمستان از شلوغ ترین فصل های بازدید و تابستان خلوت ترین فصل است.

فصل تابستان به علت گرمای هوا و کاهش گردشگر ارزان ترین فصل به حساب می آید.

برای خرید بهترین بلیط های هواپیما از سایت پته استفاده کنید.

شرایط آب و هوایی در ابتدای فصل بهار و عید نوروز معتدل و مطلوب است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید