راهنمای سفر به قشم: ماجراجویی در سرزمین زیبایی و هیجان

ایرانگردی قشم هرمزگان
راهنمای سفر به قشم: ماجراجویی در سرزمین زیبایی و هیجان

­­­جزیره قشم یکی از جزیره‌های زیبا با سواحل شن، ماسه و صخره‌ای است که به‌ عنوان یکی از بزرگترین جزایر در کل دنیا شناخته شده است. قشم دارای آثار فرهنگی، تاریخی و باستانی بسیاری بوده و یکی از مناطق مناسب برای سفر به شمار می‌آید. این منطقه به دلیل قرارگیری در جنوب کشور دارای آب‌وهوای گرم و خشکی است که بهترین زمان سفر به آن، فصول پاییز و زمستان است. جزیره قشم از شمال با بندرعباس، از غرب با جزیره‌های ابوموسی و تنب کوچک و بزرگ، از شرق با جزیره لارک و از جنوب با جزیره هنگام همسایه است. برای سفر به این منطقه از کشور می‌توانید به سراغ هواپیما، اتوبوس، ماشین شخصی یا قطار بروید و از این طریق لحظات خوبی را برای خود و اطرافیانتان ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای سفر به قشم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

در سفر به قشم بدانید

جزیرهٔ قشم، در جنوب ایران واقع شده است و به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در کشور، معروف به زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی خود است. قشم دارای آب و هوای گرم و خشک مدیترانه‌ای است، که بیشترین بارش آن در فصل زمستان و بهار رخ می‌دهد. تفریحات آبی قشم و مناطق گردشگری بسیاری که دارد ایرانیان را از نقاط مختلف کشور به سوی خود جذب می کند. به علاوه، قشم با موقعیت جغرافیایی خاص خود در خلیج فارس، از مناظر طبیعی بی‌نظیری برخوردار است که شامل سواحل زیبا، ریف‌های مرجانی فراوان، و جاذبه‌های توریستی متعددی می‌شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این جزیره زیبا هر چه بیشتر آشنا کنیم.

آب و هوای جزیره قشم

قشم یکی از مناطق دیدنی با آب‌وهوای گرم و خشک است که سالانه میانگین دمای آن به حدود 26 درجه می‌رسد. این جزیره به‌ دلیل قرارگیری در جنوب کشور معمولا دارای هوای گرمی بوده که بهترین زمان سفر به آن اوایل فصل بهار، پاییز و زمستان است. البته اگر جزو افرادی هستید که تاب و تحمل هوای گرم را دارید، می‌توانید در فصل تابستان نیز به آن سفر کنید.

ولی برای اینکه بتوانید از جاذبه‌های جذاب قشم دیدن کرده و چند روز در آن سکونت داشته باشید، لازم است زمان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید. آب‌وهوای این منطقه از کشور در فصل تابستان به‌ شدت گرم بوده و در صورتی‌ که جزو افراد گرمایی هستید، بهتر است از سفر به قشم در فصل تابستان بپرهیزید. ولی اگر به دنبال بهترین و ارزان‌ترین زمان برای سفر به قشم هستید، فصل تابستان به‌ خاطر وجود گردشگران بسیار کم مناسب شما خواهد بود.

سفر ارزان به جزیره قشم

هر سفری برخوردار از میزان هزینه‌ای خواهد بود که اگر قصد سفر ارزان به قشم را دارید، باید هر لحظه آماده سفر باشید. در واقع برای اینکه بتوانید از هر فرصتی به نفع خود استفاده کرده و با هزینه کمی سفر کنید، باید به دنبال تورهای ارزان‌قیمت یا همان تورهای لحظه آخری باشید.

برای سفر ارزان به قشم می‌توانید فصول گرم سال و وسایل نقلیه اتوبوس یا قطار را برگزینید و در اقامتگاه یا آپارتمان مناسبی ساکن شوید. به این صورت با یک تیر چندین نشان زده و هم می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید و هم سفر به‌یادماندنی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

بهترین هتل ها و اقامتگاه های قشم

برای اینکه بتوانید سفر خوبی داشته و مشکلی بابت اقامت خود نداشته باشید، بهتر است قبل از هر کاری دست به انتخاب بهترین هتل های قشم یا اقامتگاه‌های مناسب بزنید. قشم نیز دارای هتل و اقامتگاه‌های بسیاری بوده که با توجه‌ به بودجه و دلخواه خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انتخاب هتل از اهمیت بالایی برخوردار بوده که به دلیل وجود مراکز اقامتی بسیار در این جزیره، این انتخاب به کار سختی تبدیل شده است. برخی از بهترین هتل‌های جزیره قشم عبارتند از:

  • هتل زیگورات
  • هتل سورینت
  • هتل ساحل طلایی
  • هتل آوینا
  • هتل ارم
  • هتل آرتا
  • هتل آراکتا

اقامتگاه‌های این جزیره نیز به شکل زیر هستند:

  • اقامتگاه ساحلی فردیس
  • اقامتگاه نخل ناخدا
  • اقامتگاه خانه دوست
  • اقامتگاه صفاآباد
  • اقامتگاه کاکا

هتل ها و اقامتگاه های جزیره قشم

رستوران های قشم

قشم نیز همانند هر منطقه دیگری دارای رستوران‌های بسیاری است که هر یک از آن‌ها، برخوردار از انواع غذاهای محلی، دریایی و فرنگی باکیفیتی هستند. به این دلیل تابه ‌امروز هیچ‌یک از ساکنان و مسافران آن از رستوران‌ها احساس نارضایتی نداشته‌اند. قشم نیز دارای غذاهای خاص خود بوده که به‌خاطر همسایگی با تنگه‌ها و دریای خلیج‌فارس، معمولا بیشتر آن‌ها برخوردار از محصولات دریایی هستند. برخی از غذاهای محلی این جزیره شامل مواردی همچون ماهی برشته، هواری و کلمبا است. در اینجا به برخی از بهترین رستوران های قشم اشاره می‌کنیم:

  • رستوان خوان بوم: این رستوران محلی زیبا برای صرف غذا در قشم است که ستون‌ها و دیواره‌های آن با نورپردازی‌های خاصی تزیین شده‌اند. خوان بوم به‌عنوان رستوران لوکس این جزیره شناخته شده و با حضور در آن، می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، دریایی یا فست‌فود را سفارش داده و میل کنید.
  • رستوران قلعه: قلعه نیز یکی از رستوران‌های زیبا و خاص قشم به شمار می‌آید که با حضور در آن، می‌توانید با تماشای منظره دریا به صرف غذا مشغول شوید. این رستوران جزو تمیزترین‌ مکان‌هایی است که در هر زمان ارائه‌کننده انواع غذاهای لذیذ می‌باشد.
  • رستوران خاله: این رستوران سنتی بوده و واقع در روستای لافت می‌باشد. رستوران خاله نیز جزو بهترین مکان‌هایی است که دارای فضای ساده، اما در عین‌ حال جذاب بوده و برخوردار از منوی غذاهای محلی جنوب کشور است.
  • رستوران نعیم:نعیم یکی دیگر از رستوران‌های شناخته‌شده و معروف جزیره قشم است. این محل مجهز به انواع غذاهای معمولی و دریایی بوده که با حضور در آن، می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را میل کنید.
  • رستوران بادیل:این رستوران نیز جزو مکان‌های زیبایی است که در آن، می‌توانید به انواع غذاهای دریایی مدرن دست یابید. رستوران بادیل یکی از مکان‌های پرازدحامی به شمار می‌آید که برای حضور در آن، باید به دنبال وقت و میز خالی باشید.

موارد بیان شده تنها برخی از رستوران‌های معروف جزیره قشم هستند که علاوه بر آن‌ها می‌توان به رستوران نعیم، ناخدا، امیران، شب‌های جزیره و… نیز اشاره کرد.

رستوران های قشم

بازارها و مراکز خرید جزیره قشم

خرید کردن یکی از بخش‌های خاص و جذاب در زندگی انسان علی‌الخصوص در سفر است که منجر به لذت بیشتر می‌شود. ولی دراین‌بین انتخاب بازار و مراکز خریدی که بتوانید دست به خرید انواع صنایع و سوغات از آن‌ها بزنید، امر مهمی به‌ حساب می‌آید. به این دلیل لازم است که شناختی درباره معروف‌ترین بازارهای جزیره قشم داشته و بتوانید با بودجه مناسب، بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم را تهیه کنید. برخی از بازارها و مراکز خرید قشم عبارت است از:

بازار بزرگ قدیم

این بازار یکی از مکان‌های دارای قدمت بالا بوده که برخوردار از سقف پوشیده با مسیرهای تودرتو است. بازار بزرگ قدیم در مرکز این جزیره قرار دارد و می‌توانید با حضور در آن، لوازم‌های خانگی، شخصی و… موردنیاز خود را بخرید.

بازار خلیج فارس

مرکز خرید خلیج‌فارس نیز یکی از بازارهای بزرگ جزیره قشم است که در چهارطبقه با بیش از 100 واحد تجاری، اداری و مسکونی ساخته شده است. در این بازار می‌توانید به انواع پوشاک شخصی، آرایشی، بهداشتی و هر چیز دیگری دست یافته و لوازم موردنیازتان را خریداری کنید.

بازار پردیس

پردیس نیز جزو بازارهای مدرن و بروز قشم به‌حساب می‌آید که برخوردار از فضای بزرگ و زیبایی است. این بازار نیز دارای فروشگاه‌های پوشاک، لوازم آرایشی، تجهیزات الکترونیکی و… بوده و می‌توانید با هر رنج بودجه‌ای از آن خرید کنید.

مجتمع تجاری سیتی سنتر

این مجتمع یکی از بهترین و خاص‌ترین مراکز خرید جزیره قشم به شمار می‌آید که لقب بزرگ‌ترین مرکز خرید در این منطقه را به خود اختصاص داده است. سیتی سنتر دارای مرکز خرید 1 و 2 بوده و با استفاده از پل ارتباطی می‌توانید از هر دوی آن‌ها دیدن کنید.

الماس مال

الماس مال نیز از جمله بهترین و به‌روزترین مراکز تجاری و خرید این جزیره بوده که همانند سایر مراکز دارای وسعت بسیاری است. این مرکز خرید برخوردار از مغازه‌های فروش لباس، شهربازی، پیست دوچرخه‌سواری، پارکینگ، سینما، پارک و… بوده و با حضور در آن می‌توانید خاطرات به‌یادماندنی را برای خود و دیگران ثبت کنید.

بازارها و مراکز خرید قشم

مکان های دیدنی قشم

جزیره قشم نیز همانند هر جای دیگری دارای مکان‌های پربازدید و دیدنی است که می‌توانید با سفر به این جزیره، از آن‌ها دیدن کنید. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که تابه‌حال به قشم سفر نکرده‌اید، لازم است هرچه سریع‌تر تدارک سفر خود را ببینید. چرا که قشم جزو چندین جزایر زیبا و خاصی است که دارای مناطق و بخش‌های فوق‌العاده‌ای می‌باشد. برخی از مکان‌های دیدنی قشم به شکل زیر است:

  • دره ستارگان

یکی از مکان‌های به‌شدت دیدنی جزیره قشم، دره ستارگان بوده که برخوردار از مجموعه‌ای از دره‌ها، کوه‌ها و صخره‌ها است. برخی از مردم بومی اعتقاد دارند که این دره به‌خاطر برخورد یک ستاره به صخره، نام دره ستارگان را به خود اختصاص داده است. این دره به دلیل فرسایش دچار تغییرهایی شده و نقوش عجیبی روی آن ایجاد شده است.

  • جنگل حرا

این جنگل جزو پدیده‌های طبیعی و جذاب جزیره قشم بوده و نه‌تنها زیبایی خاصی دارد، بلکه با دیدن‌کردن از آن قصد رفتن به مکان دیگری را نخواهید داشت. جنگل حرا درون آب‌های جزیره قرار داشته و با حضور در آن، می‌توانید ریشه‌های درختانی را که درون آب هستند را مشاهده کنید. درختان این جنگل در مقابل شوری آب مقاومت کرده و آن را از برگ‌های خود خارج می‌کنند.

  • پارک کروکودیل

پارک کروکودیل نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی این جزیره به شمار می‌آید که در آن پرورش کروکودیل انجام می‌گیرد. تا به امروز حدود 100 کروکودیل در این پارک ساکن شده و با حضور در آن، می‌توانید به گردش بپردازید.

  • غار نمکدان

غار نمکدان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی بوده که برخوردار از قندیل‌های زیبای نمک است. این غار در فاصله 90 کیلومتری قشم واقع شده که باید بتوانید برای رسیدن به آن، میزان کمی از مسیر را به‌ صورت پیاده طی کنید.

جاهای دیدنی قشم

  • تنگه چاهکوه

این مکان دیدنی همان‌طور که از نامش معلوم است برخوردار از چندین تنگه و چاه می‌باشد. برای اینکه بتوانید از تنگه چاهکوه قشم دیدن کنید، لازم است که در ابتدا از مسیر باز و سپس از مسیرهای کوچک و تنگی عبور کنید.

  • پارک زیتون

زیتون نیز جزو جاهای دیدنی جزیره قشم بوده که از امکانات بسیاری برخوردار است. این پارک فضای تمیز و زیبایی دارد که با حضور در آن، می‌توانید در آلاچیق‌ها سکونت کرده و از ساحل جزیره قشم لذت ببرید.

تفریحات جزیره قشم

زمانی که به قشم سفر می‌کنید، امکان بهره‌مندی از تفریحات بسیاری را خواهید داشت. این تفریحات موجب لذت‌بخش شدن سفرتان شده و به شما کمک می‌کنند که هیجان و شادابی بسیاری را تجربه کنید. برخی از تفریحات موجود در جزیره قشم عبارتند از:

غواصی

یکی از تفریحات زیبا و هیجان‌ انگیزی که باعث لذت‌ بردن از سفر خواهد شد، غواصی در قشم است. غواصی در آب یکی از تفریحات خاص با چالش‌های بسیار بوده که می‌تواند باعث سرحالی و شادابی انسان شود.

قایق سواری

هر جا که حرف از دریا باشد، قایق‌سواری در آن حکم لذت را خواهد داشت. با استفاده از قایق، می‌توانید از هر قسمت دریا دیدن کرده و خاطره به‌یادماندنی را برای خود به ثبت رسانید.

شاتل سواری

شاید جزو افرادی باشید که تا به‌ حال نام شاتل به گوشتان خورده باشد. شاتل سواری همان تیوپ سواری درون دریا است که در این تفریح، قایقی شروع به حرکت کرده و تیوپ را روی آب خواهد کشید.

پاراسل

یکی دیگر از تفریحات جذاب جزیره قشم، پاراسل نام دارد. در این تفریح نیز همچون شاتل‌ سواری، قایقی روی دریا حرکت کرده و با سوارشدن روی پاراسل که شبیه به چتری مشابه بالن است، در هوا پرواز خواهید کرد.

سوغات قشم

زمانی که دست به سفر می‌زنید، باید به فکر سوغات نیز باشید. چرا که سفر بدون سوغات هیچ بوده و در واقع سفر به‌ حساب نمی‌آید. هر مکانی دارای سوغات خاصی بوده که قشم نیز برخوردار از سوغاتی‌های گوناگون می‌باشد. برای خرید سوغات در این جزیره نیاز به گشت‌وگذار طولانی‌مدت نداشته و می‌توانید با دیدن‌ کردن از چندین بازار و مراکز خرید معروف، دست به خرید سوغات موردپسندتان بزنید. البته برای خرید سوغات باید به دنبال محصولات باکیفیتی بوده و خرید خود را از فروشگاه‌های معتبری انجام دهید. برخی از سوغات این جزیره عبارت است از:

  • فرش و گلیم: بسیاری از بانوان حاضر در این جزیره مشغول بافت فرش و گلیم‌های زیبا و باکیفیت هستند که می‌توانید از فرش و گلیم‌های خاص به‌ عنوان سوغات استفاده کنید.
  • ادویه: افرادی که اهل جنوب کشور هستند، معمولا از ادویه‌جات مختلفی استفاده می‌کنند. ادویه‌جات این مناطق بسیار معروف بوده و طعم و رنگ خاصی را به غذا هدیه می‌دهد.
  • پوشاک محلی: جنوبی‌ها از پوشاک محلی خاصی استفاده می‌کنند که با استفاده از آن‌ها، امکان تحمل هوای گرم محیط را دارند. شما نیز می‌توانید این پوشاک را با جنس خوب و کیفیت بالا، برای خود و اطرافیانتان تهیه کنید.
  • و…

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی جزیره قشم

قشم نیز یکی از مراکز دیدنی کشور با برخورداری از امکانات تفریحی بسیار است که سالانه جشنواره‌ها و مراسم‌های آیینی و فرهنگی زیادی در آن برگزار می‌شود. در این بخش با برخی از جشنواره‌ها و مراسم‌های جزیره قشم آشنا می‌شوید:

  1. جشن نوروز صیاد

یکی از مراسم‌های مهم قشم، جشن نوروز صیاد است که به‌ نوعی مراسم شکرگزاری نامیده می‌شود. در این جشن افراد با پوشیدن لباس‌های زیبا و رنگارنگ در روز اول مرداد، نزد دریا رفته و به‌ خاطر رزق‌وروزی که نصیب انسان می‌کند، تشکر می‌کنند. در این جشن مردم تکه لباسی را درون دریا انداخته و به سراغ شنا کردن و خالی‌ کردن آب‌ معدنی در دریا می‌روند.

  1. مراسم زار

زار مراسم آیینی خاصی به شمار می‌آید که به‌ خاطر بیماری‌های ناعلاج انسان برگزار می‌شود. جنوبی‌ها فکر می‌کنند بیماری‌ها و مشکلاتی که هیچ راه درمانی ندارند، در واقع توسط ارواح سرگردان در جسم و روح انسان رخنه کرده‌اند و درمان آن‌ها تنها با مراسم زار ممکن خواهد بود. این مراسم توسط افراد خاص با استفاده از تجهیزات و موسیقی‌های خوفناکی انجام می‌گیرد.

  1. جشن نخل و خرما

خرما یکی از خوراکی‌های مفید و منبع درآمد جنوبی‌ها بوده که دارای جایگاه خاصی در این جزیره است. خرمای حاصل از درختان نه‌تنها در تهیه مواردی همچون مربا، سرکه، شیره و… به کار می‌رود، بلکه انسان‌ها از شاخ‌وبرگ‌ درختان خرما نیز در ساخت لوازم و تجهیزات دستی استفاده می‌کنند.

  1. مراسم قبله دعا

قبله دعا نیز یکی دیگر از مراسم‌های خاص و فرهنگی جزیره قشم به‌ حساب می‌آید و زمانی که بارش باران در جزیره کاهش پیدا می‌کند، مردم دست به دعا می‌شوند.

علاوه بر این موارد مراسمات و جشن‌های بسیار دیگری همچون جشن عید فطر، عید قربان و چهلمین روز فوت افراد همانند سایر مناطق نیز در قشم برگزار می‌شود.

جزایر معروف اطراف قشم

هرمز و هنگام دو جزیره نزدیک به قشم هستند که در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. با سفر به این جزیره می‌توانید با یک تیر چندین نشان زده و از تمامی جزایر اطراف آن نیز دیدن کنید. جزیره هنگام در فاصله 2 کیلومتری از سال جنوبی قشم و جزیره هرمز در فاصله 8 کیلومتری از ساحل بندرعباس واقع شده است. هر یک از این جزایر زیبا دارای جاذبه‌هایی هستند که با تماشای آن‌ها، می‌توانید سفر خود را تکمیل و به‌یادماندنی کنید. البته از یاد نبرید که برای تماشای هر یک از جزایر لازم است که در گشت خاصی ثبت‌نام کرده و در زمان معینی سوار ماشین مخصوص شوید. با این روال از درب هتل تا اسکله با خودرو رفته و سپس با سوارشدن به قایق می‌توانید به هر کدام از جزایر اطراف قشم سفر کنید. درصورتی‌که با هر یک از گشت‌ها به جزایر هنگام و هرمز بروید، می‌توانید از طریق مشاوره گرفتن از افراد راهنما سفر خاطره‌انگیزی را برای خود به ثبت رسانید. از اماکن دیدنی جزیره هرمز می‌توان به مواردی همچون دره مجسمه‌ها، دره سکوت قرمز، فرش خاکی، قلعه پرتقالی‌ها و… اشاره کرد.

بهترین مسیرها برای رسیدن به قشم

قشم یکی از جزایر عظیم و زیبای کشور ایران است که از طریقه‌های گوناگونی می‌توان به آن سفر کرد. در واقع سفر به این جزیره با چندین روش مختلف قابل‌انجام است که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند.

البته مزیت مهم سفر به قشم اینجاست که با هر وسیله و مسیری می‌توانید به آن سفر کرده و از جاهای زیبایی دیدن کنید. انتخاب روش مناسب به سلیقه و علایق هر فرد بستگی دارد و ممکن است یکی، سفر هوایی و دیگری سفر با خودروی شخصی را ترجیح دهد. برای سفر به قشم می‌توانید از طریقه‌های زیر اقدام کنید:

سفر به قشم با اتوبوس

اتوبوس نیز یکی از وسایل نقلیه کاربردی و کم‌هزینه است که می‌توانید از طریق آن، به جزیره قشم سفر کنید. در این روش تنها می‌توانید تا بندرعباس رفته و پس از آن با اتوبوس‌های دریایی، خود را به قشم برسانید. در این حالت خستگی زیادی نخواهید داشت و پس از رسیدن به مقصد می‌توانید، از سفر خود لذت ببرید.

سفر به قشم با قطار

سفر به این جزیره با قطار نیز روشی سودمند و کارا برای افرادی است که می‌خواهند با راحتی و امنیت بالایی سفر کنند. در این حالت نیز می‌توانید تا بندرعباس با قطار رفته و سپس با اتوبوس‌ به جزیره سفر کنید.

سفر به قشم با هواپیما

سفر به جزیره قشم با هواپیما یکی از روش‌های سریعی است که می‌توانید طی مدت کوتاهی به مقصد برسید. در این روش می‌توانید با خرید بلیط هواپیما قشم یا در صورت نبود، بلیط هواپیما بندرعباس را تهیه کنید.

سفر به قشم با خودروی شخصی

خودروی شخصی یکی دیگر از مزایای بخصوصی است که با استفاده از آن، می‌توانید به هر نقطه‌ای سفر کنید. همچنین اینکه این روش نیازمند هزینه کمتری نسبت به روش‌های دیگر است. البته در سفر با ماشین شخصی خود تنها می‌توانید تا بندرعباس بروید و باقی مسیر را پس از پارک کردن خودرو در یکی از پارکینگ‌ها، با استفاده از اتوبوس‌های دریایی یا هر چیز دیگری طی کنید.

همچنین اینکه می‌توانید پس از رسیدن به بندرعباس، ماشین خود را از طریق لندینگ کرافت‌ها به جزیره بفرستید و خود نیز با سفر دریایی به قشم رسیده و خودرو را تحویل بگیرید. با تهیه بلیط قطار نیز می‌توانید حمل خودرو را به قطار سپرده و پس از رسیدن به مقصد، آن را تحویل بگیرید.

سفر به قشم

هزینه های سفر به جزیره قشم

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که هزینه‌های ناشی از سفر به جزیره قشم چقدر است؟ درواقع بهتر است بدانید که هر سفری هزینه‌ای داشته و رنج آن، برحسب کیفیت سفرتان تعیین خواهد شد. هر چقدر که به دنبال امکانات بسزایی باشید، به همان اندازه باید هزینه بالایی خرج کنید. هزینه‌های ناشی از سفر به جزیره قشم عبارتند از:

  • سفر با خودروی شخصی، هواپیما، قطار یا اتوبوس از 500 هزار تومان الی 2 تا 10 میلیون تومان
  • هزینه هر وعده‌غذایی از 70 هزار تومان الی 200 یا 300 هزار تومان
  • هزینه اقامت در هتل یا اقامتگاه‌ها از 200 هزار تومان الی 500 هزار یا چندین میلیون تومان
  • هزینه تفریحات از 50 هزار تومان الی 3 یا 4 میلیون تومان

حمل و نقل در قشم

قشم یکی از جزایر زیبا و دیدنی کشور ایران است که با سفر به آن، می‌توانید خاطره دلپسندی را برای خود به ثبت رسانید. ولی مسئله مهم حمل‌ونقل در این جزیره است که شاید بخواهید بدون پیاده‌روی، از تمامی جاهای زیبای آن دیدن کنید. به این منظور برخورداری از خودرو امر الزامی بوده که به افراد کمک‌های بسزایی خواهد کرد. حمل‌ونقل در این مکان نیز از طریق روش‌های مختلفی قابل‌انجام است که می‌توانید بسته به‌ دلخواه خود، از هر یک بهره‌مند شوید. روش‌های حمل‌ونقل در این جزیره به شکل زیر است:

  • خودروی شخصی
  • تاکسی
  • خودرو و ون اجاره‌ای

جمع بندی

جزیره قشم یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین جزیره‌هایی است که در همسایگی دریای خلیج‌فارس و جزایر دیگر واقع شده است. این جزیره دارای آب‌وهوای گرم و خشکی بوده و با سفر به آن، می‌توانید از بازارها، رستوران‌ها و جاهای دیدنی قشم دیدن کنید. سفر به این جزیره از طریق خودروی شخصی، هواپیما، اتوبوس و قطار ممکن است که هر یک دارای مزایا و معایبی نسبت به نوع‌های دیگر هستند. برای برخورداری از سفر به‌یادماندنی بهتر است قبل از هر کاری، دست به تحقیق زده و آشنایی کاملی با انواع روش‌های سفر و جاهای دیدنی این جزیره پیدا کنید. امید است با بیان این مطالب توانسته باشیم اطلاعات کاملی در مورد راهنمای سفر به قشم را در اختیارتان بگذاریم.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید