بهترین زمان سفر به ارمنستان؛(هزینه ها + آب و هوا + جشنواره ها)

ارمنستان جهان‌گردی
بهترین زمان سفر به ارمنستان؛(هزینه ها + آب و هوا + جشنواره ها)

ارمنستان در منطقه قفقاز جنوبی در نزدیکی و بین مرز اروپا و آسیا واقع شده است و یک کشور پر باران و کوهستانی بوده که درواقع جزو کشورهای سرد جهان نیز محسوب می‌شود. ارمنستان با داشتن موقعیت جغرافیایی خاص به عنوان چهار فصل شناخته شده و تبدیل به مکانی دنج برای سفر شده است. در هر زمان به این کشور قدم بگذارید از مکان‌های دیدنی و جشنواره‌های ویژه آن هیجان‌انگیز خواهید شد.

ممکن است ذهن شما درگیر موضوعاتی مانند بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است یا سفر به ارمنستان با هواپیما در فصل پاییز بهتر است یا در بهار با شکوفه‌های رنگارنگ؟ برای دریافت پاسخ‌ سوالات خود و آشنایی بیشتر با ارزان‌ترین زمان سفر به ارمنستان با هواپیما در ادامه این مطلب از مجله پته با همراه باشید.

بهترین زمان سفر به ایروان از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به ارمنستان از نظر آب و هوایی

ارمنستان در فصل بهار بسیار آرام و دلپذیر بوده و از منظره‌های جذاب و فضای بسیار گرم و دوستانه برخوردار هست. باید بدانید که بهترین زمان سفر به ارمنستان با هواپیما در فصل بهار است. هوای ارمنستان در اواسط ماه اسفند کم‌کم گرم می‌شود؛ در فصل بهار نیز هوا گرم شده و فصل پوشیدن لباس‌های خنک و تقریبا زمان گردش و تفریح است. اگر فردی هستید که عاشق آرامش است و به فرهنگ ارمنستان نیز علاقه مندید، بهتر است از سفر زمینی به ارمنستان در فصل بهار غافل نشوید.

فصل بهار، فصل بانوهای ارمنی است و از 8 مارس تا 7 آوریل  برای زن‌ها جشن گرفته می‌شود. ماه بهار به عنوان ماه زنان شناخته شده است و در 21 مارس جشن تولد خدای باستانی در کلیساهای ارمنی برگزار می‌شود. در کشور ارمنستان مکان‌های فرهنگی و تاریخی زیادی وجود دارد و از همین رو می‌توانید با پیاده‌ روی در این مکان‌ها به آرامش و لذت کافی برسید. در این کشور تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد و همچنین این کشور با ارائه نوشیدن محلی و غذاهای خوشمزه محلی میزبان شما هست. با سفر در فصل بهار می‌توانید با گنجینه‌های ارمنستان بیشتر آشنا شوید، در زمان سفر به ارمنستان می‌توانید با آفرود، پاراگلایدر، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، جت اسکن و بالن سواری و… نیز آشنا شوید و همراه دوستان یا خانواده خود هیجان زیادی را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

فصل بهار برای سفر به ارمنستان

فصل بهار پادشاه فصل‌ ارمنستان و بهترین زمان برای سفر زمینی و هوایی در دل طبیعت و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری است‌. ارمنستان سرزمین کلیساهای معروف با معمارهای منحصر به فرد است که در تمامی ایام سال میزبان توریست‌های زیادی می‌باشد. ارمنستان سرزمین‌ کلیساهای معروف با معماری منحصر به‌ فرد نیز است. سفر به ارمنستان در فصل بهار سرتاسر از شگفتی و زیبایی است که می‌توان در این فصل عطرهای خوش گل‌ها و شکوفه‌ها را احساس کرد. اگر عاشق دشت گل‌های آرارات و شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف ارمنستان هستید فصل بهار بهترین زمان برای سفر به ارمنستان است.

بهار بهترین زمان سفر به ارمنستان

جشنواره‌‌ها و تفریحات فصل بهار در ارمنستان

بهترین و معروف‌ترین فستیوال‌های( جشنواره‌ها و تفریحات) بهار ارمنستان 2 جشن اعتدال بهاری و جشن زیبایی‌ها است. در جشن اعتدال بهاری خدای نور و خوبی‌ها از خدای تاریکی‌ها پیروز می‌شود که اهمیت ویژه‌ای در بین ارمنی‌ها دارد. جشن زیبایی‌ها از 8 مارس شروع تا 7 آوریل ادامه می‌یابد و به جشن بانوان و مادران ارمنی اختصاص دارد.

جشنواره‌‌ها و تفریحات بهار ارمنستان

جشنواره روز جهانی جاز در ارمنستان

جشنواره روز جهانی جاز جایگاه ویژه‌ای میان مردمان ارمنستان دارد که در فصل بهار انجام می‌شود. این جشنواره در ارمنستان هر ساله در 30 آوریل برگزار می‌شود.

جشنواره روز جهانی جاز در ارمنستان

جشن زاخ‌ گازارت در ارمنستان

ارمنی‌ها با ورود حضرت مسیح به اورشلیم اقدام به برگزاری جشن زاخ‌گازاری می‌کنند. ارمنی‌های مومن با گذاشتن شاخه‌های بید و زیتون مزین بر روی سر به استقبال زاخ‌گازارت می‌روند. جشن زاج‌گازارت در فصل بهار برگزار می‌شود که این فصل بهترین زمان سفر به ارمنستان است.

جشن زاخ‌گازارت

9 می روز پیروزی در ارمنستان

فستیوال ایروان یک رویداد ملی است که هر سال با جشن بزرگ پیروزی ارمنی‌ها به پا می‌شود. در پیروزی شهر شوش آزاد می‌شود و به کنترل جمهوری خودخوانده آرتساخ در می‌آید. این پیروزی جایگاه ویژه‌ای در میان ارمنی‌ها دارد، دولت ارمنستان روز 9 می تعطیل ملی اعلام کرده و و به جشنواره‌های ارمنستان تبدیل شده است.

9 می روز پیروزی ارمنستان

جشنواره دلمه در ارمنستان

جشنواره دلمه ارمنستان یکی از جشنواره‌های بهاری است و در رستوران‌های ایروان وجود دارد. ارمنی‌ها جشنواره‌ای برای دلمه برگزار می‌کنند که این جشنواره‌ در 20 می افتتاح می‌شود. علاقه ارمنی‌ها به دلمه باعث شده تا آشپزهای خوش سلیقه این دیار، چندین نوع دلمه مختلف درست کنند‌. فستیوال‌های ایروان با رقص و پایکوبی همراه است و در میان دلمه‌های خوشمزه بساط شادی‌ و تفریح نیز وجود دارد.

جشنواره دلمه در ارمنستان

جشنواره پشم چینی در ارمنستان

پشم چینی هنری که از نیکان ارمنی است و به عنوان جشنواره پشم چینی در گوشه و کنار ارمنستان شناخته شده است. در این جشنواره رقابتی میان بهترین پشم‌چین‌های ارمنستان برگزار می‌شود و در کنار پشم چینی غذاهای خوشمزه محلی عرضه می‌شود.‌ استان سیونیک ارمنستان مهد دامپروری ارمنستان شناخته شده و هر سال جشنواره پشم چینی در این استان برگزار می‌شود.

جشنواره پشم چینی در ارمنستان

جشنواره شراب در ارمنستان

فستیوال‌های ایروان صفای خاص خود را دارد. جشنواره شراب آن دسته از مراسم‌هایی است که گردشگران برای شرکت در آن سرو دست می‌شکنند. این جشنواره در ایروان و چندین شهر ارمنستان برگزار می‌شود که در این جشنواره‌ نیز انواع مشروبات دست‌ساز و صنعتی عرضه می‌شود. باید بدانید که در این جشنواره علاوه بر معرفی شراب‌های کهنه ارمنی بساط رقص و پایکوبی مهیا است.

جشنواره شراب در ارمنستان

جشنواره ماهی در ارمنستان

فستیوال‌های ایروان بهانه‌ای برای نمایش رسم و رسوم مردم مانند جشنواره ماهی است. ارمنی‌ها ماهی را نمادی از مسیحیت می‌دانند و در آوریل هر سال بهترین سرآشپزهای ایرانی را گرد هم جمع می‌شوند. این سرآشپزها با پختن ماهی‌های خوشمزه هنر خود را به رخ دیگران می‌کشند.

جشنواره ماهی در ارمنستان

نکات سفر در بهار به ارمنستان

بهار ارمنستان آب و هوای گرم و آرامی دارد و باعث انجام طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و تجربیات می‌شود. فعالیت‌های فصل بهار به دو دسته دوست‌داران هیجان و علاقه‌مندان به آرامش و استراحت تقسیم می‌شود. فصل بهار بهترین زمان برای آرامش و استراحت است ارمنستان تعداد زیادی استراحتگاه و اماکن فرهنگی و تاریخی دارد. پیاده‌روی در ایروان در فصل بهار فرصت خوبی برای لذت بردن و آرامش یافتن است.

تعداد زیادی کافه و رستوران در سطح شهر وجود دارد و امکان تجربه طعم غذاهای محلی و نوشیدنی‌های ارمنی را به شما می‌دهد. بهار فصل خوبی برای سفر به خارج از ایروان و آشنایی با گنجینه‌های تاریخی این کشور است. ارمنستان‌ جاهای زیادی برای گردش و مسافرت دارد که می‌توان به آف‌رود، پاراگلایدر، زیپ‌لاین، بانجی‌جامپینگ، جت‌اسکی، بالن‌سواری و… اشاره داشت.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

فصل تابستان برای سفر به ارمنستان

تابستان ارمنستان رنگ و طعم خاص خود را دارد، روزهای تابستان طولانی و گرم است. هوای صبح و عصرها برای فعالیت‌های ماجراجویانه مناسب است و بعد ظهر با گرما مناسب برای تفریحات آبی ایده آل است. از میوه‌های تابستانی ارمنستان می‌توان به انواع توت، هلو، زردآلو، سیب، تمشک و… اشاره داشت که به وفور در طبیعت یافته می‌شوند.

تابستان بهترین زمان سفر به ارمنستان

جشنواره‌ها و تفریحات فصل تابستان در ارمنستان

یکی از جشنواره‌ها و تفریحات تابستان ارمنستان نماهای فیلم‌های سینمایی است. اگر عاشق فیلم هستید 18 تا 15 جولای می‌توانید از جشنواره بین المللی فیلم زرد‌آلوی طلایی که برگزار می‌شود لذت ببرید. یکی از بهترین سینماهای ایروان که به این جشنواره اختصاص می‌یابد سینما مسکو است. این جشنواره در کنار نمایش آثار هنری فیلم‌های سرگرم کننده و مخاطب پسندی را نمایش می‌دهد.

نان جایگاه ویژه‌‌‌ای در میان فرهنگ ارمنی‌ها دارد به همین منظور هر ساله در 13 ژوئن شاهد برگزاری جشنواره نان در ارمنستان هستیم. خوشمزه‌ترین نان‌های محلی در ارمنستان یخته می‌شود و خوراکی‌های دیگر نیز پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد.

جشنواره‌ها و تفریحات تابستان ارمنستان

نکات سفر در تابستان به ارمنستان

ارمنستان در برخی از نقاط هوای گرم و در دیگر نقاط هوای خنک دارد؛ همچنین جنگل‌های زیادی داشته که به همین دلیل تابستانی نسبتا خنک دارد و برای سفر ایده آل است. بهترین سفر به ارمنستان در فصل تابستان است؛ زیرا انواع میوه‌های آبدار مانند توت، هلو، زردآلو، سیب و تمشک در این فصل وجود دارد و غذاهای بسیار سالم و خوشمزه وجود دارد. در این فصل رنگین کمانی از میوه‌ها در بازارهای محلی به فروش می‌رسد. زردآلو میوه‌هایی است که نمی‌توان از خوردن آن غافل شد که علاوه بر اهمیت فرهنگی و تاریخی مزه بسیار خوبی دارد.

پیشنهاد خواندنی
تفریحات وان ترکیه

فصل پاییز برای سفر به ارمنستان

با به پایان رسیدن تابستان فصل پاییز آغاز می‌شود؛ این فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد، در این فصل هوا نه گرم و نه سرد است. میانگین هوا در فصل پاییز 23 تا 27 درجه سانتی گراد است و خیابان‌های ارمنستان به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز بوده و به بهشت بسیار زیبا و رنگا‌رنگ تبدیل می‌شود. کسانی که علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ ارمنی‌ها هستند، پاییز بهترین زمان سفر به ارمنستان و آشنایی به این کشور است. انواع میوه‌ها در این فصل در بازار عرضه می‌شود که می‌توان به انگور اشاره داشت.

پاییز بهترین زمان سفر به ارمنستان

جشنواره‌ها و تفریحات فصل پاییز در ارمنستان

جشنواره بین المللی تئاتر هایفست یک جشنواره هنری است و هر سال در اکتبر برگزار می‌شود. در این جشنواره هنرمندان کشورهای استقلال یافته شوروی سابق در کنار دیگر کشورهای جهان حضور پیدا می‌کنند. در این جشنواره تئاتر، پانتومیم، کمدی، درام و برنامه‌های خیابانی اجرا می‌شود و از لحاظ اعتبار هنری جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد.

جشنواره‌ها و تفریحات پاییز ارمنستان

مکان‌ های دیدنی ارمنستان در پاییز

ارمنستان فرهنگ غنی و مکان‌های تاریخی زیادی دارد که هر ساله میزبان کثیری از گردشگران است. از جاهای دیدنی ارمنستان می‌توان به خرابه‌های باستانی و دریاچه‌های درخشان اشاره کرد که بهترین مکان‌های دیدنی در ماه‌های پاییز هستند. موزه کتابخانه ماتناداران یکی از پر بازدیدکنندگان موزه برای علاقه‌مندان به تاریخ و ادبیات مکانی است. این مکان میزبان یکی از قدیمی‌ترین مخازن سطح خطی در جهان است که بیش از 23000 کتاب و نسخه خطی را به نمایش می‌گذارد. قابل ذکر است که این موزه دارای چندین نمایشگاه در مورد زبان، فرهنگ و هنر ارمنی است.

ایروان ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان و مقصدی محبوب برای مسافران لوکس است. از جاهای دیدنی ایروان می‌توان امکان فرهنگی و تاریخی اشاره داشت. ایروان با فرهنگ و غذاهای پر جنب و جوش خود توانسته مسافران زیادی را جذب کند و بهترین رستوران‌های ایروان را در پاییز کشف کنند. رستوران‌های این شهر انواع غذاها از غذاهای سنتی ارمنی مانند خاچاپوری و دلمه گرفته تا پیتزا و سوشی را ارائه می‌دهند.

مکان‌های دیدنی ارمنستان در پاییز

فصل زمستان برای سفر به ارمنستان

اگر عاشق برف و سرما هستید و علاقه خاصی به رانندگی در برف با سکوت برقی، اسکی، شیرجه زدن در برف، پانتا روی دریاچه‌های یخ‌زده و… را دارید سفر به ارمنستان بهترین گزینه است. با نزدیک شدن به فصل زمستان درهایی برای ماجراجویی جدید و تجربیات برای گردشگران باز می‌شود.

زمستان بهترین زمان سفر به ارمنستان

جشنواره‌ها و تفریحات فصل زمستان در ارمنستان

فصل زمستان در ارمنستان آغاز کننده سال نو است. دین رسمی ارمنستان مسیحی است کریسمس به همراه سال نو و عید پاک یکی از مهم‌ترین تعطیلات زمستانی ارمنستان است. کلیسای ارمنستان توانسته سنت‌های خود را حفظ کند و هر سال کریسمس را در شب 5 و 6 ژانویه جشن بگیرد.

جشنواره‌ها و تفریحات زمستان ارمنستان

نکات سفر در زمستان به ارمنستان 

با سفر به ارمنستان در زمستان با انواع غذاهای فصلی خوش طعم و پرادویه آشنا می‌شوید و در محیط گرم و دوست‌داشتنی غذا میل می‌کنید. با سفر به ارمنستان در این فصل می‌توانید خوردن بهترین غذا را تجربه کنید‌. غذای محلی ارمنی در واقع مایع غلیظ با عطر سیر است که با پختن پا و استخوان گاو درست شده و برای صبحانه سرو می‌شود.

هزینه بهترین زمان سفر به ایروان

انتخاب زمان سفر به ایروان بر روی هزینه سفر تاثیر می‌گذارد. ارزان‌ترین زمان سفر به ارمنستان زمانی است که تعداد گردشگرانی که قصد دارند به این کشور سفر کنند کاهش یابد. گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان به ارمنستان سفر می‌کنند و تعیین زمان دقیق آن مشخص نیست.

یکی از طولانی‌ترین تعطیلات ما ایرانیان عید نوروز است. بنابراین با خیال راحت با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید در ماه نوروز سفر کنید. به این نکته توجه کنید هزینه اقامت، خورد و خوراک شما در هیچ بازه زمانی تغییر نمی‌کند. برای کاهش هزینه سفر می‌توانید سفر زمینی به ارمنستان را تجربه کنید.

هزینه سفر به ایروان

بهترین فصل سفر به ایروان از دیدگاه شما

با آغاز فصل بهار در ایروان حال و هوای خاصی ایجاد شده و درختان سرسبز و گل‌های رنگی و نسیم ملایمی نیز ایجاد می‌شود. از اواسط زمستان هوا گرم می‌شود و مناظر طبیعی دیدنی‌تر می‌شود. لازم به ذکر است که 10 اسفند تا 10 خرداد بهترین فصل سفر به ایروان محسوب می‌شود.

در بهار با آغاز تعطیلات نوروز ایروان بهترین گزینه برای سفر است به همین دلیل هزینه سفر افزایش می‌یابد. در برج اردیبهشت با کاهش حجم مسافران می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ایروان به این شهر جذاب سفر کنید.

بهترین فصل سفر به ایروان

ارزانترین زمان سفر به ایروان

اگر به دنبال ارزانترین زمان سفر به ایروان هستید پاییز و زمستان گزینه مناسبی برای سفر است. در این زمان هوا در این منطقه دلپذیر و معتدل‌تر است و به راحتی می‌توانید از تخفیف هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما استفاده کنید و تجربه سفر ارزان به ایروان را داشته‌ باشید.

تور ایروان در فصل بهار یکی از پرطرفدارترین تور است و افراد زیادی از چند ماه قبل برای تهیه آن اقدام می‌کنند. طبیعت زیبا و برگزاری انواع فستیوال‌ها در ایروان بر روی تعداد تقاضا آنها تاثیر داشته است. نوروز فرصت مناسبی است تا افراد با تاریخ و جاذبه‌های دیدنی این کشور زیبا آشنا شوند و از تفریحات مختلف استفاده نمایند.

ارزانترین زمان سفر به ایروان

 

جشنواره وارداوار در ایروان

جشنواره وارداوار یوز از جشن‌های مذهبی و ملی کشور ارمنستان به حساب می‌آید و با آب بازی، آوازخوانی و رقص همراه است. مردم ارمنستان از هر سنی در این جشنواره شرکت می‌کنند که جذابیت خاص خود را دارد. جشنواره وارداوار ایروان هر سال در فصل گرمای تابستان برگزار می‌شود و  همواره علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

جشنواره وارداوار در ایروان

بهترین زمان سفر به ایروان 

ایروان یکی از مقاصد جذاب گردشگری است‌ و جذاب‌های طبیعی و گردشگری زیادی دارد. بهترین فصل برای از نظر آب‌ و هوایی سرد و بازی های زمستانی به ایروان زمستان است. زمستان‌های ایروان سرد و برفی هستند و برای علاقمندان به بازی‌های اسکی مناسب بوده و همچنین بهترین زمان برای علاقه‌مندان به گرما در فصل تابستان است.

ایروان به دلیل داشتن جذابیت بالا در تمام فصل‌ها مسافران خاص خود را دارد. جالب است بدانید به مسافرت به ارمنستان نیاز به ویزا ندارد و با تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌توانید به این شهر زیبا مهاجرت کنید.

سوالات متداول

زمستان و پاییز ارزان‌ترین زمان سفر به ایروان است.

اوایل فروردین تا اوایل خرداد بهترین زمان سفر به ایروان از نظر آب و هوایی است.

این جشنواره هر سال در فصل تابستان برگزار می‌شود.

برای خرید بلیط هواپیما ارزان می‌توانید به صورت اینترنتی و از وب‌سایت پته اقدام نمایید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید