راهنمای سفر به دبی | دبی را در یک قاب ببینید!

امارات جهان‌گردی دبی
راهنمای سفر به دبی | دبی را در یک قاب ببینید!

امروزه کمتر کسی است که از شهرت و زیبایی دبی چیزی نشنیده باشد. سفر به دبی می‌تواند شما را با امکانات و لذت‌های یک زندگی مدرن سرگرم کرده و درعین حال برایتان مظاهر سنتی و زیبای خود را نیز به نمایش بگذارد. اگر قصد دارید برای بار اول به مشهور ترین شهر امارات متحده عربی سفر کنید، بهتر است اطلاعاتی جامع و درست درمورد جاذبه های آن داشته باشید تا لذت سفر را برای خود چندین برابر کنید.

دبی، بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی با شکوه و معماری منحصر به فرد خود توانسته است هرساله  توریست‌های زیادی را تحت تاثیر قرار ‌دهد. سفر به دبی، بازدید از شهری متضاد است که در آن پویایی یک کلان شهر مدرن و مظاهر زندگی سنتی بیابانی در هم تنیده شده است، به همین خاطر می‌تواند با ویژگی‌های منحصر به فرد خود توجه گردشگران سراسر دنیا را جلب کند.

آب و هوای دبی

قبل از سفر به دبی باید بدانید که شما دارید به شهری سفر می‌کنید که آب و هوایی گرم و خشک و تا حدودی بیابانی دارد. به همین خاطر در برخی از ماه‌های سال باید خود را برای یک سفر پرحرارت آماده کنید. در تابستان‌ها دمای هوا به میانگین 48 درجه سانتیگراد می‌رسد و تقریبا غیرقابل تحمل می‌شود. به خصوص برای افرادی که در شهری با آب و هوای سرد و معتدل زندگی کرده‌اند و عادت به این میزان از دمای بالا ندارند. اما در زمستان‌ها، دما به میانگین 23 درجه سانتیگراد رسیده و هوا معتدل می‌شود. به طور کلی در اکثر روزهای دبی آسمانی صاف و آفتابی مشاهده می‌شود اما در برخی از روزهای زمستان می‌توان باران‌های سنگین ولی کوتاه‌مدت را دید. همچنین بعضی مواقع در این شهر بادهای شدیدی شروع به وزیدن می‌کنند که گاهی منجر به طوفان‌های شن می‌شوند.

بهترین زمان سفر به دبی چه وقت است؟

بهترین زمان سفر به دبی برای شما، بسته به هدف اصلی سفرتان تغییر می‌کند. اگر به دنبال سفری با کیفیت در آب و هوایی خوب می‌گردید، بهترین زمان در فصل زمستان است که این شهر بسیار پررونق بوده و شما می‌توانید در روزهایی با هوای معتدل و دل‌پذیر، به تفریح و سرگرمی بپردازید.
اما اگر به فکر هزینه‌های سفر هستید، بهترین و اقتصادی‌ترین زمان برایتان تابستان است. در این فصل به دلیل گرمای زیاد هوا و پایین بودن آمار گردشگران، قیمت هتل‌ها و تفریحات به پایین‌ترین حد خود می‌رسند.
همچنین می‌توانید با اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیفات مراکز خرید دبی، بهترین زمان برای بازارگردی و خرید را پیدا کرده و آن را برای سفر خود انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی از نظر جشنواره ها و فستیوال ها

درست است که بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوایی اهمیت پیدا می‌کند، اما گاهی اوقات ایونت ها و رویدادهای مهمی که در دبی اتفاق می‌افتند، دلیل اصلی سفر گردشگران هستند. به همین خاطر آشنایی با رویدادهای مهم و جشنواره‌هایی که در دبی برگزار می‌شوند، برای بعضی افراد اهمیت دارند. از این رویدادهای مهم که در شهر دبی برگزار می‌شود و بیشتر آن‌ها در فصل زمستان است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روز آزادی: در ماه دسامبر شهروندان دبی به مناسبت آزاد شدن کشور امارات متحده عربی از زیر سلطه بریتانیای کبیر، جشن و پای‌کوبی می‌کنند. به همین خاطر دوم دسامبر در هر سال به‌عنوان روز آزادی شناخته می‌شود و جزو زمان‌هایی است که برای سفر مناسب است.
  • هفته طراحی در دبی: در ماه نوامبر نیز یک جشنواره با نام هفته طراحی دبی برگزار می‌شود. این جشنواره که برای رواج دادن خلاقیت در این شهر برگزار می‌گردد، زمان مناسبی برای سفر گردشگران است.
  • فصل راگبی دبی: در شهر دبی فصول راگبی یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. در این مسابقات ۱۵ تیم مختلف از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
  • جشنواره بین‌المللی در دبی: یکی دیگر از رویدادها و جشنواره‌هایی که در ماه دسامبر برگزار می‌شود، جشنواره بین‌المللی فیلم دبی است که می‌توانید در آن شرکت کنید.
  • جشنواره خرید دبی: جشنواره خرید نیز ماه ژانویه برگزار می‌شود و هر ساله باعث می‌شود تا بیش از دو میلیون گردشگر به این شهر زیبای خاورمیانه سفر کنند. در این زمان تخفیف‌های بسیار ویژه‌ای از طرف فروشندگان اعمال می‌شود؛ بنابراین اگر به قصد خرید به دبی سفر می‌کنید، حتماً ماه ژانویه یا همان دی ماه را برای سفر انتخاب کنید که جشنواره خرید دبی برگزار می‌شود.
  • جشن سال نو: ماه ژانویه به مناسبت برگزاری جشن‌های سال نو میلادی نیز در دبی شهرت زیادی دارد. افرادی که عاشق جشن و شادی هستند، می‌توانند در این زمان به دبی سفر کنند.

بهترین زمان سفر به دبی برای فستیوال ها و خرید

راه های سفر به دبی

راحت ترین و سریع ترین راه برای سفر به دبی، سفر با هواپیماست که با وجود فاصله هوایی 1197 کیلومتر از تهران تا دبی، حدود دوساعت زمان میبرد تا به این شهر مدرن برسید. خرید بلیط هواپیما را هم میتوانید به پته بسپارید. ایرلاین‌های مختلفی در ایران به فرودگاه امارات پرواز دارند. برخی از آن‌ها در تعداد بیشتری از شهرهای ایران مانند اصفهان، شیراز، مشهد و بندرعباس نیز پرواز مستقیم به امارات دارند.  اما اگر به دنبال تجربه متفاوت تری از سفر هستید، می توانید به شهر بندر لنگه بروید و سپس با کشتی ها و لنج ها خودتان را به دبی برسانید.

سفر دریایی به دبی

سفر دریایی به دبی یکی از ارزان‌تر روش‌های سفر است که می‌توانید با استفاده از آن به کشور امارات سفر کنید. هزینه سفر با کشتی از سفر با هواپیما کمتر است و شما نصف بلیط هواپیما برای سفر با کشتی پول می‌پردازید.

علاوه بر این می‌توانید چند ساعت روی آب باشید و از جاذبه‌های دریایی هم لذت ببرید. برای سفر دریایی به دبی، باید به بندرهای جنوب کشور مانند بندرلنگه که در بخش پیش به آن اشاره کردیم بروید و از طریق لنج های مسافربری به دبی سفر کنید.

کشتی‌هایی که در مسیر دبی تردد دارند، جزو کشتی‌های کروز با امکانات رفاهی متنوع هستند و می‌توانید علاوه بر خوش‌گذرانی از منوهای متنوع غذایی آن استفاده کنید. البته درست است که زمان رسیدن به دبی با کشتی طولانی‌تر می‌شود و امکان تأخیر در زمان حرکت وجود دارد، اما بعضی افراد هستند که به خاطر کاهش هزینه‌های سفر ترجیح می‌دهند مسافت‌های زیادی را طی کنند تا به شهرهای جنوبی بروند. این افراد پس از رسیدن به بندرعباس به بندرلنگه می‌روند و از طریق لنج به دبی سفر می‌کنند. حتی ممکن است در طول راه شرایط جوی نامساعد باشد و سفر آن‌ها تأخیر داشته باشد؛ اما به‌هرحال هزینه آن نسبت به سفر با هواپیما ارزان‌تر است.

پرواز به دبی

خریدبلیط هواپیما دبی یکی از راه‌های سفر به دبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. اگر هواپیما را برای سفر انتخاب کنید؛ همان‌طور که گفته شد حدود دو ساعت بعد به دبی می‌رسید. چراکه ایرلاین های مختلفی به کشور امارات پرواز می‌کنند. علاوه بر تهران، از شهرهای بزرگی که در بخش پیش به آن‌ها اشاره شد نیز می‌توان به دبی پرواز کرد.

پرواز دبی

فرودگاه دبی کجاست؟

فرودگاه بین‌المللی دبی یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور امارات است. این فرودگاه با شهر دبی ۴ کیلومتر فاصله دارد و در منطقه القرهود دبی قرار دارد. مساحت این فرودگاه ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار بوده و اصلی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی این کشور مانند فلای دبی و امارات در این فرودگاه پروازهای خود را انجام می‌دهند.

فرودگاه دبی ظرفیت جابجایی ۷۵ میلیون نفر مسافر را در سال دارد و سومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان شناخته می‌شود. برخی از ایرلاین های معتبر خارجی مانند ایران ایر، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا، ایرفرانس، ترکیش ایرلاین، سنگاپور ایرلاینز و … در این فرودگاه پرواز می‌کنند. فرودگاه دبی ۳ ترمینال دارد که در هفت پروازهای متعددی را به مقاصد مختلف انجام می‌دهند.

دریافت ویزا برای سفر به دبی

برای سفر به دبی که بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی و عروس خلیج فارس است، باید ویزا امارات را دریافت کنید. قبل از سفر به دبی باید با انواع ویزای این کشور آشنا شوید و با توجه به هدفی که دارید یکی از این ویزا ها را انتخاب کنید. معمولاً افرادی که به دبی سفر می‌کنند جزو گردشگران هستند و ویزای توریستی دبی را دریافت می‌کنند، اما افرادی هم هستند که با مقاصد کاری به این کشور سفر می‌کنند و ویزای کاری می‌گیرند. ویزای ترانزیت و ویزای تحصیلی دبی نیز جزو انواع ویزاهای امارات متحده عربی است.

اگر بخواهید ویزای توریستی ا دریافت کنید، می‌توانید از ویزای ده روزه استفاده کنید یا ویزاهای یک ماهه دبی را بگیرید. برخی از ویژگی‌های یک ماهه به گردشگران اجازه می‌دهند تا چند بار به این کشور وارد شوند و در کلاس‌های آموزشی یا دوره‌های آموزشی برای گرفتن گواهینامه بین‌المللی شرکت کنند. ویزای توریستی ۶۰ روزه دبی هم به صورت یک بار ورود و چند بار ورود صادر می‌شود که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند، اما افرادی که قصد دریافت ویزای دبی را دارند، باید مدارک لازم برای هر یک از انواع ویزا را آماده کنند. مدارک عمومی آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • کارت ملی و شناسنامه به همراه اسکن رنگی هردو طرف
  • اسکن رنگی صفحه اول گذرنامه
  • اسکن عکس پرسنلی

توجه: افرادی که زیر ۱۸ سال داشته باشند، برای تنهایی سفر کردن به دبی نمی‌توانند ویزا بگیرند.

ویزا دبی

 در سفر به دبی کجا اقامت کنیم؟

بهترین جاها برای اقامت در دبی اطراف مراکز خرید مانند دبی مال، اطراف برج خلیفه، ساحل جمیرا و مناطقی مانند دیره و دبی مارینا هستند. انواع هتل‌های لوکس و مدرن در این مناطق وجود دارند که برای گردشگران بسیار جذاب هستند. علاوه‌بر هتل‌های ۵ ستاره و ۴ ستاره، بعضی از هتل‌های ۷ ستاره هم هستند که در دبی برای اقامت مناسب هستند.

بهترین هتل های دبی

حالا که قصد سفر کرده ایم، کجا اقامت کنیم؟ هتلی که برای اقامت انتخاب میکنید هم باید با شرایط اقتصادی و میزان هزینه‌هایتان جور در بیاید و هم از نظر جغرافیایی و دسترسی به شهر مناسب باشد. البته به دلیل وجود انواع هتل‌ها با امکانات و کیفیت‌های مختلف در دبی، جای نگرانی نیست؛ چراکه شما می‌توانید با جستجو در طیف متنوعی از هتل‌ها، بهترین گزینه خود را پیدا و انتخاب کنید. برای جست و جو مقایسه و رزرو هتل ها، booking.com و hotels.com را فراموش نکنید!

در ادامه سه هتل دبی با سه امتیاز و کیفیت متفاوت را بررسی می کنیم:

برج‌العرب، هتلی 7ستاره!

یک بادبان کشتی باشکوه که در فاصله 280متری ساحل جمیرا قرار گرفته است. برج العرب، یکی از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین هتل‌های دبی که به هتل 7ستاره شهرت دارد. زمانی که یک روزنامه‌نگار بریتانیایی به این هتل سفر کرد، از اصطلاح هتل هفت ستاره برای آن استفاده کرد؛ چراکه معتقد بود دادن امتیاز پنج ستاره در مقایسه با چنین امکانات و کیفیتی، کافی نیست. از جمله امکانات این هتل خارق العاده می‌توان به زمین تنیس، رستوران‌های لوکس با تونل آکواریوم، تخت‌ خواب‌های گردان و خودروهای افتخاری برای ورود به هتل اشاره کرد.

آدرس هتل برج العرب: امارات، دبی، خیابان ام سقیم ۳، خیابان جمیرا، جزیره اختصاصی هتل برج‌العرب

هتل برج العرب

هتل هالیدی دبیHoliday Inn Bur Dubai

این هتل یکی از بهترین هتل‌های چهار ستاره‌ای است که در سفر به دبی می‌توانید در آن اقامت کنید. در حالی که از نظر اقتصادی اقامت در این هتل می‌تواند به صرفه باشد، مزایای قابل توجهی همچون: نزدیک بودن به فرودگاه بین‌المللی دبی و فروشگاه‌های معروف را دارد.

آدرس هتل Holiday Inn Bur Dubai: امارات، دبی، خیابان شیخ خلیفه ابن زاید، خیابان ۲۰، ساختمان خالدبن‌ولید

هتل کویینز دبی Queen’s Hotel Dubai

هتل کویینز دبی یک هتل دو ستاره است که می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر شما باشد. طبیعتا در این هتل خبری از معماری منحصر به فرد و امکانات لوکس و تشریفاتی نیست؛ اما این موضوع به معنی بد بودن کیفیت هتل نیست. در این هتل امکاناتی مثل: اینترنت، استخر، پذیرش 24 ساعته و پارکینگ وجود دارد و کادر اجرایی آن تمام تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده انجام می‌دهند.

بهترین هتل‌های ۵ ستاره دبی

بهترین هتل‌های ۵ ستاره دبی برای اقامت مکانی مناسب و لوکس محسوب می‌شوند. بسیاری از ایرانیان که برای گردشگری و کار به دبی سفر می‌کنند از بین هتل‌های ۵ ستاره دبی هتل‌های زیر را انتخاب می‌کنند.

  • هتل کارلتون پالاس
  • هتل آوانی دیرا دبی
  • هتل پولمن دبی جمیرا لیکس تاورز
  • هتل کراون پلازا
  • هتل فیرمونت دبی
  • هتل کمپینسکی
  • هتل شرایتون

 بهترین هتل‌های ۴ ستاره دبی

بهترین هتل‌های ۴ ستاره دبی نیز با بهترین امکانات و کیفیت برای پذیرایی از گردشگران در محل های مختلف دبی قرار دارند که هزینه‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. ازجمله این هتل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هتل ویدا
  • هتل رادیسون بلو
  • هتل شراتون
  • هتل مدیا وان
  • هتل جی ای اوشن
  • هتل هوتورن
  • هتل ویندام
  • هتل مارینا بیبلوس

هتل مارینا بیبلوس

 ارزان‌ترین هتل‌ها در سفر به دبی

هرکس با توجه به بودجه خود می‌تواند هتلی که می خواهد را برای اقامت در دبی انتخاب کند، اما بعضی از هتل‌ها که دارای قیمت‌های مناسبی هستند و از نگاه مسافران امکانات خوبی در اختیار مسافران قرار می‌دهند، عبارت‌اند از:

  • هتل لوندر دبی
  • هتل سیتی استار
  • هتل ایبیس الرقه
  • هتل سان اند سندز
  • هتل دریم پالاس
  • هتل کلاریج
  • هتل نیهال پالاس
  • هتل فونیکس
  • هتل دلمون پالاس

هتل دلمون پالاس

جاذبه های گردشگری دبی که نباید از دست داد!

دبی شهری جوان و پویا که با وجود مساحت کم، جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوع و گسترده ای را برای توریست ها و گردشگران ارائه داده است. تعجبی ندارد که دبی یکی از توریستی ترین شهرها شناخته شود چراکه برای هرسلیقه ای امکانات زیادی فراهم کرده. با بازدید از جاذبه‌های متنوع و جالب این شهر، داستان سفر به دبی را به بهترین شکل بسازید.

ساحل های دبی را بشناسید

سواحل دبی یکی از مکان‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا هستند که به صورت رایگان قابل بازدید هستند. البته برخی از این ساحل‌ها نیاز به هزینه بسیار کمی دارند. سواحل دبی همیشه تمیز و مخصوص شنا کردن هستند و غریق نجات در همه سواحل برای کمک به شناگران وجود دارد.

پیشنهاد خواندنی
قوانین سفر به دبی

درست است که امکان تعویض لباس و شنا در سواحل دبی وجود دارد، اما باید همیشه هشیار باشید و احتیاط کنید چراکه خلیج فارس گاهی هم مواج و خطرناک می‌شود. بعضی از ساحل‌های زیبا و مشهور دبی که امکانات تفریحی ویژه‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند، مخصوص هتل‌ها هستند. بعضی دیگر از ساحل‌ها برای دسترس عموم آزاد هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به سواحل زیر اشاره نمود.

ساحل الممزار

پارک ساحلی الممزار یکی از سواحل زیبا و شیخ نشین شهر دبی است. این ساحل به خاطر اینکه استانداردهای سختگیرانه ای را رعایت کرده، توانسته تأییدیه معروف پرچم آبی را دریافت نماید. وسعت این ساحل ۱۰۶ هکتار است و علاوه بر دارا بودن محوطه چمن وسیعی برای پیک نیک، دارای استخر، پیست دوچرخه سواری، مکان‌های مخصوص برای باربیکیو، آمفی تئاتر در محوطه سرپوشیده و تالاب است. در این ساحل امکان اجاره چادرهای ویژه‌ای وجود دارد که کولرگازی دارند.

ساحل الممزار

ساحل لامرا

یکی دیگر از ساحل‌های زیبا و بسیار جدید دبی که دارای رستوران‌ها و کافه‌های معروفی است، ساحل لامرا است. علاوه بر چشم‌انداز فوق‌العاده این ساحل هنگام طلوع و غروب خورشید، خوراکی‌ها و بستنی‌های خوشمزه آن نیز شهرت زیادی دارند. در این ساحل پس از غروب آفتاب، امکان شنا وجود ندارد، اما می‌توانید در کنار ساحل بنشینید و از منظره و صدای آرامش‌بخش دریا لذت ببرید.

آدرس: دبی، جمیرا 1

ساحل سان ست بیچ

این ساحل زیبا که با نام ساحل ام سقیم هم شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین سواحل در دبی است که جزو محله‌های شیخ نشین امارات متحده محسوب می‌شود و نمای زیبایی از برج العرب را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های این ساحل این است که به صورت ۲۴ ساعته باز است.

ساحل نخل جمیرا

ساحل نخل همان جزیره نخلی شکل دبی است که از بالا نمای بسیار زیبایی دارد و در اکثر فیلم‌ها و تبلیغات گردشگری آن را دیده‌اید. متأسفانه این ساحل بخش عمومی ندارد و اکثر قسمت‌های آن در اختیار هتل‌های بسیار لوکسی است که در این منطقه واقع شده‌اند. تنها افرادی که در این هتل‌ها اقامت دارند می‌توانند از سواحل آن استفاده کنند. اگر چه بعضی افراد هستند که با پرداخت ورودی به این ساحل هم سری می‌زنند و در آنجا گردش می‌کنند.

ساحل الصفوح

اگر دلتان بخواهد در سکوت تمام به تماشای موج های ساحل بپردازید و در کنار خانواده خود ساعاتی را به دور از استرس و شلوغی سپری کنید، ساحل الصفوح می تواند گزینه خوبی باشد. این ساحل در نزدیکی قصر امیر امارات قرار دارد و به همین دلیل با نام قصر سیاه نیز شناخته میشود. توجه داشته باشید که در نزدیکی این ساحل هیچ رستوران و کافه ای وجود ندارد در نتیجه برای رفتن به ساحل الصفوح، حتما در کنار خود مواد غذایی و نوشیدنی داشته باشید. 

ساحل الصفوح دبی

تفریحاتی که در سفر به دبی باید تجربه کنید

تفریحات دبی که در سفر به این شهر توسعه یافته نباید از دست بدهید، علاوه بر تفریحات آبی و وقت گذرانی در سواحل زیبای آن شامل تفریحات دیگری هم می‌شوند. شهربازی های بزرگ دبی، گشت زنی در میان آسمان‌خراش‌ها، بازار گردی، دیدن پارک‌های آبی، تفریحات چون چتربازی و سافاری، سواری در سواحل دبی، جت اسکی، غواصی، قایق سواری پاراسلینگ، پاراگلایدینگ و … همه و همه جزو تفریحات اصلی دبی هستند که می‌توانند خاطره‌های خوبی را از سفر به این شهر زیبای امارات، رقم بزنند.

شهربازی مادهش ورلد

شهربازی مادهش ورلد در لیست یکی از بزرگترین شهربازی های دبی قرار دارد که برای گروههای سنی مختلف، بازیهای به خصوصی تدارک دیده است. حتی گاهی اوقات والدین نیز در کنار فرزندان خود به انجام بازی و تفریح می پردازند. البته ناگفته نماند که این شهربازی از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که شما بر اساس سلیقه و مهارت فرزند خود، به هر کی از این بخشها مراجعه می کنید. 

  • آدرس: دبی، مرکز تجارت بین المللی
  • ساعت بازدید: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب، روزهای پنجشنبه تا شنبه از ساعت 11 صبح الی 11 شب

شهربازی مادهش ورلد

جنگل بارانی

اگر به گل و گیاه علاقه دارید و یا از بودن در فضای سبز طبیعت لذت می برید، پیشنهاد ما به شما بازدید از جنگل بارانی استوایی در دل دبی است. جنگل بارانی دبی در زیر سقفی شیشه ای قرار دارد که گونه های مختلف گیاهی و جانوری در این جنگل زندگی می کنند. جنگل بارانی به قدری منحصر به فرد طراحی شده است که حتی افرادی که رابطه چندانی با طبیعت ندارند، دوست دارند برای یک بار هم که شده از آن بازدید کنند.

  • آدرس: دبی، خیابان سیتی واک
  • ساعت بازدید: همه روزه و از ساعت 10 صبح الی 10 شب

باغ معجزه

باغ معجزه مانند نامش در واقع معجزه ای است که بیش از 45 میلیون شاخه گل رنگارنگ و متنوع را در کنار هم جمع کرده و پرورش داده است. بازدید از این باغ می تواند در لیست تجربه های شگفت انگیز و به یاد ماندنی قرار گیرد. از طرفی در کنار گلهای رنگارنگ، ماکت برخی از سازه های زیبا و جذاب دبی نیز در این مجموعه قرار دارد که عکاسی در کنار آنها می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

تور سافاری

یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی که از گذشته‌ تا کنون طرفداران زیادی داشته است، کویر گردی است.  اکنون تصور کنید، تور سافاری در دل کویر دبی برگزار گردد، طبيعتا هیجان اینطور وصف‌ناپذیر خواهد بود. البته ناگفته نماند که این تور سافاری جزو تفریحات گران‌قیمت دبی است ولی برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت کسب کنند، مناسب‌ترین گزینه است.

موشن گیت

موشن گیت یک شهربازی منحصربه‌فرد است که با الهام گرفتن از داستان‌ها و شخصیت‌های هالیوودی طراحی شده است. حدود ۲۷ وسيله تفریحی در این شهربازی وجود دارد که یکی پس از دیگری خاص و جذاب هستند.

موشن گیت

زیپ لاین دبی

زیپ لاین دبی بلندترین و سریعترین زیپ لاین دنیا است که به دلیل داشتن طول زیاد در کتاب گینس ثبت شده است. کسانی که طرفدار تفریحات هیجانی و اندکی ترسناک هستند، میتوانند انرژی و هیجان خود را در بلندترین زیپ لاین دنیا تخلیه کنند. با این تفاوت که قرار است حین پرواز، منظره زیبایی از برجها و آسمان خراشهای دبی را نیز مشاهده کنید. مدت زمان یک بار پرواز زیپلاین حدود ۳ دقیقه است.

دهکده جهانی

دهکده جهانی یک مکان فرهنگی، هنری، تاریخی و تجاری در دبی است که با ایده‌پردازی خلاقانه خود، توانسته همه جهان را در خود جای دهد. در این مکان، کشورهای مختلف، غرفه‌هایی مختص به خود دارند که در آن فرهنگ و معماری خود را به نمایش گذاشته و به فروش سوغات و محصلات خاص خود می‌پردازند. برای مثال غرفه ایران در این دهکده، با الهام از معماری ایران باستان و تخت جمشید ساخته شده است. اگر علاقه‌مند به کشف فرهنگ‌ ملل مختلف هستید، بازدید از دهکده جهانی را اصلا از دست ندهید.

شهربازی آی ام جی

شهربازی آی ام جی بزرگ‌ترین مرکز سرپوشیده تفریحی جهان، ۱۴۰ هزار متر مربع مساحت دارد و از ۴ بخش اصلی تشکیل شده که هرکدام از این بخش‌های می‌توانند آدرنالین خون‌تان را تا حد زیادی بالا ببرند. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های موجود در این شهربازی، لذت تفریح در این شهربازی را تکمیل میکنند.

میراکل گاردن دبی

پیدا کردن مکانی سرسبز و پر گل در دبی شاید کمی دور از انتظار باشد ولی مسئله قابل توجه اینجاست که در دل گرمای سوزان دبی، میراکل گاردن باغی مملو از گل و گیاه مختلف و رنگارنگ است که حدود 45 گونه گیاه را در خود جای داده. در این باغ گلها به شکل سه بعدی، جلوه ی بی نظیری را به نمایش گذاشته اند.

میراکل گاردن دبی

اماکن و محله های معروف و تاریخی دبی

به تصور برخی افراد، دبی صرفا شهر مدرن و پیشرفته‌ای است که هیچ آثاری از گذشته و بناهای تاریخی در آن نمانده است. این در حالی است که در دبی می‌توانید ترکیبی از سازه‌های مدرن و سنتی را مشاهده کنید که گاهی اوقات قدمت سازه‌های تاریخی می‌تواند حتی به بیش از هزاران سال برسد. تفریح و گشت و گذار در این بناهای تاریخی می‌تواند شما را با آداب و رسوم و فرهنگ مردم قدیم دبی آشنا سازد و البته تجربه جالبی برایتان رقم بزند.

محله بستکیه 

اگر می‌خواهید به درون فرهنگ دبی سفر کنید و خودتان را غرق در سنت و دیرینه این سرزمین کنید، به طوری‌که آثاری از مدرنیته و یا سازه‌های سر به فلک کشیده دیده نشود، محله بستیکه تنها گزینه مناسب پیش روی شما است. قدمت این محله به حدود قرن هجدهم بازمی‌گردد. به این صورت که خانه‌ها بر اساس معماری قدیمی طراحی شده‌اند و برج‌های بادی در قسمت‌های مختلف محله به چشم می‌خورد.

محله بستکیه این روزها قابل سکونت نیست و از این رو هیچ کسی در خانه‌های آن زندگی نمی‌کند. در عوض این محله کانون تجمع گالری‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها شده است. یعنی شما ضمن بازدید از آثار تاریخی این محله می‌توانید خودتان را به صرف غذا و یا نوشیدنی مهمان کنید.

قلعه الفهیدی 

قلعه الفهیدی یکی دیگر از جاهای دیدنی این محله است که تاریخ سرزمین دبی را به اشتراک می‌گذارد بخصوص که در گذشته از این قلعه به عنوان یک دژ دفاعی استفاده می‌شده است. در کنار قلعه نهر دبی را مشاهده خواهید کرد که هر چقدر در طول آن حرکت کنید، پایان نمی‌پذیرد. بازدید از بازار ادویه و مسجد جمیرا را که در این محله واقع شده است، از یاد نبرید.

مدرسه ال احمدیه دبی

مدرسه ال احمدیه در سال ۱۸۹۰ در دبی ساخته شد ولی آن زمان تاجر ثروتمند مروارید در این سازه زندگی می‌کرد. در سال ۱۹۱۲ مدرسه آل احمدیه در این سازه افتتاح گردید که جزو بهترین مدارس کل کشور دبی محسوب می‌شود. این مدرسه که از سال ۱۹۹۵ به موزه تبدیل شده است، کانون نمایش کلاس‌های آموزشی، وسایل و تجهیزات و نحوه درس خواندن دانش آموزان دبی در قرن بیستم است.

مدرسه ال احمدیه دبی

دیوار قدیمی دبی 

بر اساس تخمینی که توسط باستان‌شناسان زده می‌شود، قدمت دیوار تاریخی دبی به حدود ۱۸۰۰ پس از میلاد مسیح بازمی‌گردد. در واقع در گذشته این دیوار پوشاننده محوطه قدیمی شهر دبی بوده است. شاید باورتان نشود ولی این دیوار از گچ و مرجان ساخته شده است و در زمان خود از استحکام بالایی برخوردار بوده است.

منطقه الفهیدی

منطقه الفهیدی یا بستکیه، منطقه‌ای قدیمی و تاریخی است که توسط ایرانیان مقیم دبی ساخته شده. در منطقه الفهیدی متعلق به قرن نوزدهم قدم بزنید و خانه‌های قدیمی با برج‌های بادگیر و سقف برگ خرما را کاوش کنید. بازرگانان ثروتمند از ایران، زمانی در این منطقه تجارت می‌کردند.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا، از زیباترین مساجدی که دیده اید. این بنای سنگی که به سبک فاطمی ساخته شده دارای دو مناره است که زیبایی آن در شب، با نور پردازی نورافکن ها چندین برابر میشود. معماری خاص و زیبای این مسجد باعث شده است تا آن را به عنوان نماد شهر دبی بشناسند. میتوان گفت این بنا تقریبا محبوب‌ترین مسجد در  امارات متحده عربی است و یکی از دلایل بازدید زیاد گردشگران از آن، این است که بر خلاف برخی از مساجد، هر فردی با هر دین و آئینی میتواند به آن وارد شود.

خانه شیخ سعید آل مکتوم

این خانه یکی از مناطق تاریخی شهر دبی است که به دلیل معماری عربی آن توجه  بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. خانه آل مکتوم در گذشته محل زندگی حاکم دبی بوده و به همین دلیل معماری منحصر به فردی دارد. همچنین در چند سال اخیر توسط شهرداری دبی مورد بازسازی قرار گرفته و به موزه ملی اسکناس و عکس‌های تاریخی تبدیل شده است.

خانه شیخ سعید آل مکتوم

موزه های دبی

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، دبی شهری است که معماری سنتی و مدرن در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و همگی نشان از اصالت و فرهنگ بالای مردم در این منطقه دارند. از این رو شهر دبی نیز همانند دیگر شهرهای دنیا از گذشته و تاریخچه‌ای برخوردار است که آثار آن درون موزه‌های این شهر به نمایش گذاشته شده است. اگر روزی راهتان به شهر دبی افتاد، بازدید از موزه‌های جالب و بی‌نظیر این شهر را فراموش نکنید.

موزه دبی

موزه دبی نشان‌دهنده فرهنگ قدیمی شهر دبی و نحوه زندگی این مردم قبل از کشف و استخراج نفت است. در واقع هر چیزی که نشان‌دهنده نحوه غذا خوردن، خوابیدن، پیدا کردن غذا، شکار کردن و همچنین نحوه داد و ستد مردم دبی در گذشته‌های دور است: در این موزه پیدا می‌شود. شما در این موزه ماکت‌هایی را مشاهده می‌کنید که از مزارع خرما، بازارها، خانه‌های تاریخی، صحرا نشینی، ماهیگیری در اطراف دریا و … شبیه‌سازی شده‌اند. 

  • آدرس: قلعه الفهیدی
  • ساعت بازدید: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 20:30 شب و روزهای جمعه از 14:30 ظهر تا ساعت 20:30 شب

موزه اتحاد

موزه اتحاد نشان‌دهنده روند پیشرفت و شکل‌گیری امارات متحده عربی در بازه زمانی ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ است. درست زمانی که نفت در این منطقه کشف و استخراج شد. طرح ظاهری این موزه بر اساس قوانین این کشور طراحی شده است که به رنگ سفید بوده و دارای ۷ ستون است که نشان‌دهنده قلم‌هایی جهت امضای قراردادهای ملی هستند. این موزه از قسمت‌های مختلفی از جمله کتابخانه، نمایشگاه، رستوران و مرکز آموزشی ساخته شده است.

  • آدرس موزه اتحاد: خیابان جمیرا
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

موزه اتحاد دبی

موزه قهوه

از گذشته‌های دور تا کنون، قهوه جایگاه ارزشمندی در میان مردم عرب داشته است و به همین دلیل موزه‌ای تحت عنوان قهوه در دبی ساخته شده است. موزه قهوه از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. به عنوان مثال در طبقه پایینی آن شما می‌توانید رسوم مربوط به خوردن قهوه را در قوم‌های مختلف مشاهده کنید. یا در قسمتی از موزه وسایل قدیمی مربوط به قهوه از جمله دیگ‌های جوشاندن قهوه در جنگ جهانی اول، تجهیزات ساخت قهوه و … به نمایش گذاشته شده است. در طبقه همکف نیز می‌توانید خودتان را به صرف نوشیدن یک فنجان قهوه‌ای اصیل و خوش طعم مهمان کنید.

  • آدرس موزه قهوه: محله الفهیدی
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

موزه سکه 

همان‌طور که از اسم این موزه مشخص است، در این‌جا می‌توانید حدود ۴۷۰ نوع سکه از عهدهای مختلف را مشاهده کنید. با بازدید از این موزه می‌توانید اطلاعات زیادی درباره ارز امارات متحده عربی به دست آورید. ضمن این‌که در قسمت‌هایی از این موزه در مورد تاریخچه ارز کشورهایی همچون ترکیه و مصر اطلاعاتی آورده شده است. ناگفته نماند که بلیط این موزه رایگان است.

  • آدرس موزه سکه: محله الفهیدی
  • ساعت بازدید: روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر، روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 11:30 صبح

موزه مروارید

در گذشته داد و ستد و صید مروارید در امارت متحده عربی رواج داشته است که اکنون داد و ستد نفت جایگزین آن شده است. یکی از تجار برتر این منطقه به نام سلطان علی بن عبدالله موزه مروارید را بنا کرد تا بتواند تاریخچه ای از صید مروارید و تاجران این گوهر در منطقه امارات را به یادگار بگذارد. در این موزه ابزارهای صید مروارید، طبقه صید و تجهیزات ارزشمندی از آن زمان را به نمایش گذاشته اند. 

  • آدرس موزه مروارید: محله دیره، دفتر مرکزی NBD، طبقه 15
  • ساعت بازدید: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر

موزه مروارید

موزه زنان بیت البنات

این موزه بر اساس نامش به زندگی و تاریخچه زنان عربی در امارات متحده عربی و نقش آنان در زندگی بشر پرداخته است. این موزه نشان میدهد که در طول تاریخ زنان عرب توانسته اند در چه حیطه هایی نقش آفرینی کنند و در چه موضوعاتی آثاری ارزشمند از خود به جای بگذارند. در بخشی از موزه میتوانید در مورد فعالیتهای مختلف زنان عرب در زمانهای مختلف اطلاعاتی به دست آورید. در قسمتی دیگر نیز به معرفی شاعران زن عربی پرداخته شده است.  

  • آدرس موزه: محله دیره، بازار قدیمی طلا
  • ساعت بازدید: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 17:30 بعد از ظهر 

موزه توهمات

این موزه مخصوص کسانی است که دوستدار هیجان هستند. به طوریکه از ابتدای ورود به این موزه، شما وارد فضایی از توهمات مختلف می شوید و برای مدتی زندگی عادی و حال خود را فراموش میکنید. این موزه برای تمامی گروههای سنی مناسب بوده و میتواند تجربه متفاوتی را برای شما خلق کند. هنگام بازدید از قسمتهای مختلف این مجموعه از جمله تونل بینهایت، تونل گرداب، خلقههای نوری، اتاق ایمز و … میتوانید از خودتان عکس بگیرید تا برای همیشه در خاطرات شما به یادگار بماند. 

  • آدرس: نهر دبی، منطقه السیف
  • ساعت بازدید: روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا ساعت 10 شب، روزهای جمعه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب

موزه آینده

موزه آیند که در سال 2022 افتتاح شده است و در لیست موزه های بسیار مشهور دبی قرار دارد: مانند نامش امکان سفر در آینده را برای شما فراهم میکند. در واقع در قسمتهای مختلف این موزه اطلاعاتی نشر شده است که به شما نشان میدهد آینده زندگی نسل بشر چگونه خواهد بود و چگونه خواهد توانست بر این مشکلات غلبه کرده و زندگی بهتری تشکیل دهد. به طور کلی در قسمتهای مختلف این موزه میتوانید از آینده دبی، فناوریهای ساخته شده توسط بشر در آینده ای نه چندان دور و مسائلی از این دست، اطلاعاتی به دست آورید. 

  • آدرس: بزرگراه شیخ زاید
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 09:30 صبح تا ساعت 10 شب

موزه آینده دبی

موزه نایف

نایف در انگلیسی به معنی چاقو است و به دلیل اینکه موضوع موزه مربوط به تاریخچه پلیس و خدمات پلیسی در دبی است، با نام موزه نایف شناخته میشود. ضمن اینکه این موزه در قلعه ای کهنه قرار گرفته است که در گذشته های دور به محل استقرار پلیس و دژبان شهر اختصاص یافته بود. در قسمتهای مختلف این موزه میتوانید انواع مختلفی از سلاحهای گرم و سرد، اتاقهای بازداشت، لباسهای نظامیان و … را مشاهده کنید. 

  • آدرس: محله دیره
  • ساعت بازدید: روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر و روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 11:30 صبح

موزه شتر

شتر نقش زیادی در زندگی عربها داشته است و به همین دلیل موزهای تحت عنوان شتر در این شهر ساخته شده است و البته جزو پربازدیدترین موزه های دبی به شمار می رود. این موزه انواع مختلفی از نژادهای شتر، نقش شتر در تاریخ عربستان و اهمیت آن به نمایش گذاشته است. ناگفته نمانید که شما میتوانید در این موزه به صورت مجازی شترسواری کرده و از این تجربه جالب لذت ببرید.

  • آدرس: محله الشندغه، خیابان الفهیدی
  • ساعت بازدید: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر

موزه تاریخ سینما

موزه سینما می تواند برای هر گروه سنی از افراد هیجان انگیز و جالب باشد چرا که روند تکامل سینما را از گذشته تا کنون به نمایش گذاشته است و اینکه در گذشته از چه ابزارهایی برای تهیه فیلم و … استفاده میکرده اند. 

  • آدرس: TECOM C، طبقه اول، MCN Hive
  • ساعت بازدید: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر

موزه باستان‌شناسی ساروق الحدید دبی

اگر از دوستداران باستان‌شناسی و عصر آهن هستید، پیشنهاد ما به شما بازدید از موزه باستان‌شناسی ساروق الحدید دبی است. در این موزه می‌توانید سازه‌هایی از جنس مس، برنز و آهن را مشاهده کنید که همگی اکتشافی هستند.

موزه باستان‌شناسی ساروق الحدید دبی

مراکز خرید در سفر به دبی

دبی به دلیل وجود مراکز خرید متعددی که دارد باعث شده هر چیزی را اراده می کنید، با بهترین برند پیدا کنید. بسیاری از گردشگران رفتن به پاساژهای بزرگ دبی و تماشا کردن بازارهای محلی آن را جزوی از تفریحات سفر خود حساب می‌کنند.
در هر صورت شما می‌توانید در سفر به دبی با رفتن به مراکز خرید، بخشی از زمان خود را به تفریح و خرید بگذرانید؛ اما به دلیل قیمت بالا بهتر است قبل از اینکه واقعاً تصمیم به خرید چیزی بگیرید، به این فکر کنید که آیا واقعا می‌خواهید از آن کالا در خانه خود استفاده کنید یا فقط تحت تاثیر محیط تجاری قرار گرفته‌اید. در ادامه سه مرکز خرید بزرگ و مشهور دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید دبی

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان و بزرگ‌ترین در دبی، مرکز خرید دبی است. این مرکز که به طور گسترده به عنوان بهترین مرکز خرید در دبی در نظر گرفته می‌شود، دارای چندین فروشگاه شاخص و یک بلوار مد اختصاصی با برندهای مد لباس مانند لویی ویتون، پرادا، گوچی و غیره است.

علاوه برگزینه‌های زیاد خرید و سرگرمی، حقایقی در مورد مرکز خرید دبی وجود دارد که شما را برای بازدید از این مکان قانع میکند. یک پیست اسکیت روی یخ در اندازه المپیک، وجود بیش از 1200 فرودشگاه برندهای معروف دنیا و پارکینگی که می تواند تا 14000 ماشین را به طور همزمان در خود جای دهد!

همچنین شما می‌توانید در سفر به دبی با بازدید از این مکان علاوه بر خرید، تفریحات دیگری مانند: بازدید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، بازارهای قدیمی و رفتن به سینما را داشته باشید. این مرکز خرید همچنین نزدیک به دیگر پاساژهای خرید در مرکز شهر دبی است و آن را به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبدیل کرده است. دیگر مزیت آن وجود چندین رستوران با غذاخوری عالی و رستوران‌های بین المللی محبوب در آن است.

مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات (MOE) یک انتخاب عالی برای یکی از بهترین مراکز خرید در دبی است. این مرکز خرید بیش از 600 فروشگاه خرده فروشی و بیش از 100 رستوران و کافه را داراست. علاوه بر این، صاحب اولین پیست اسکی و پارک سرپوشیده امارات است. از دیگر جاذبه های مرکز خرید امارات می توان به تجربه سینماهای پیشرفته و مرکز سرگرمی خانواده اشاره کرد.

مرکز خرید شهر فستیوال دبی

مرکز خرید فستیوال، پاساژ خریدی که به خاطر نمایش‌های نور دیدنی‌اش، در لیست مراکز معروف دبی قرار میگیرد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این مرکز خرید در شهر فستیوال دبی واقع شده است. یکی از نقاط برجسته این مرکز خرید، فروشگاه بزرگ Robinsons است که انواع برندهای لوکس را ارائه می‌دهد. فستیوال سیتی دبی همچنین دارای چندین رستوران دنج مانند کارخانه کیک پنیر با چشم اندازهای خیره‌کننده از اسکله است. سینماهای پیشرفته و فواره رقص فستیوال سیتی از جمله دیگر تفریحات این مرکز خرید به شمار می آید.

مرکز خرید شهر فستیوال دبی

رستوران گردی در دبی

تجربه سفر بدون لذت چشیدن خوراکی‌های خوشمزه و غذاهای محلی کشور یا شهر مقصد کامل نمی‌شود؛ بنابراین اگر قصد سفر به دبی را دارید، حتماً باید لیست بهترین رستوران‌های دبی را داشته باشید تا هنگام رسیدن به مقصد، بتوانید از منوهای غذایی بی‌نظیر آن‌ها استفاده کنید.

 لیست بهترین رستوران‌های دبی

بهترین رستوران‌های دبی که انواع غذاهای مخصوص کشورهای خارجی و انواع غذاهای دریایی را سرو می‌کنند در مناطق معروف مانند جمیرا قرار دارند که از داخل این رستوران می‌توانید نمای برج العرب را ببینید. بعضی از رستوران‌ها نیز علاوه بر سرو غذاهای معروف کشورهای دیگر، غذاهای گیاهی سرو می‌کنند. رستوران‌های ژاپنی، رستوران‌های معروف ایرانی و ایتالیایی جزو بهترین رستوران‌های دبی هستند. در ادامه نیز بهترین رستوران‌های دبی را مشاهده می‌فرمایید.

  • رستوران Le Petit Belge
  • رستوران Masion ‌La Petite
  • رستوران Pierchic
  • رستوران Seafire Steakhouse
  • رستوران BB Social Dining
  • رستوران Zuma
  • رستوران شایان

بهترین رستوران های دبی

غذاهایی که در سفر به دبی باید بخورید

علاوه بر غذاهای محلی دبی که در رستوران‌های خیابانی سرو می‌شوند و قیمت بسیار مناسبی دارند، شما می‌توانید انواع غذاهای دریایی و سنتی دبی که از گوشت تهیه می‌شوند را امتحان کنید. آشپزهای محلی دبی تبحر بالایی در پخت غذاهای سنتی دارند و تمام غذاهای آن‌ها بسیار خوشمزه است. ازجمله غذاهایی که در سفر به دبی حتماً باید آن‌ها را امتحان کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شاورما

برای تهیه شاورما که یکی از غذاهای مشهور اماراتی است، گوشت مرغ، ماهی و گوساله را طعم دار می کنند و ادویه جات، پیاز و جعفری نیز به آن اضافه میکنند. در نهایت آن را درون نانی به اسم پیتا، به صورت لقمهای سرو میکنند. این غذا تقریبا با کباب ترک ایرانی هم طعم است.

تبوله

برای درست کردن تبوله باید بلغور پخته شده را به همراه پیاز، گوجه، نعنا و آبلیمو مخلوط کنید. تبوله به قدری خوشمزه است که حتی در ایران نیز تهیه و سرو آن طرفداران زیادی پیدا کرده است. 

ماندی

یکی از غذاهای سنتی دبی ماندی است که در کشورهای عربی طرفداران خاص خود را دارد. برای پخت این غذا از برنج و گوشت استفاده می‌شود. البته در دستور اصلی باید از گوشت گوسفند استفاده شود، اما امروزه با گوشت گوساله و مرغ هم ماندی را تهیه می‌کنند. گوشتی که کاملاً پخته شده، روی برنج قرار داده می‌شود و در پرس‌های سنگین بدون استفاده از قاشق و چنگال سرو می‌شود.

گوشت شتر

گوشت شتر که به همراه سبزیجات معطر پخته می‌شود یکی از غذاهای معروف دبی است که برای پذیرایی از مهمانان ویژه سرو می‌شود. این غذا طعم شیرینی دارد و جزو غذاهای محبوب شهروندان دبی است.

بهترین غذاهای دبی

بریانی

بریانی دبی با بریانی ما ایرانی‌ها تفاوت دارد و جزو غذاهای معروف آن‌هاست که با برنج سرو می‌شود. برای پخت این غذا از برنج‌های درجه یک استفاده می‌شود که به همراه گوشت هم‌زمان پخته می‌شود.

هریس

هریس هم یکی دیگر از غذاهای معروف دبی است که در ماه رمضان یا جشن عروسی طبخ می‌شود. این غذا شباهت زیادی به حلیم دارد، اما از گوشت شتر برای پخت آن استفاده می‌شود.

 نان با شهد خرما به همراه پنیر

نوعی نان در دبی پخته می‌شود که از شهد خرما برای پخت آن استفاده می‌شود. این غذا مخصوص صبحانه است که با پنیر سرو می‌شود.

محبوس

یکی دیگر از غذاهای سنتی دبی محبوس است که با برنج و گوشت مرغ تهیه می‌شود و شباهت زیادی به مرغ شکم پر یا اکبرجوجه دارد.

تبوله

تبوله غذایی که گیاه‌خواران به آن علاقه زیادی دارند. این غذا از ترکیب انواع سبزیجات تهیه می‌شود و با استفاده از بلغور و آب‌غوره آن را می‌پزند.

سینی گوشت بره

اگر به دنبال غذاهای خوشمزه و گران‌قیمت هستید که طعم بی‌نظیری دارند، سینی گوشت بره یکی از آن‌ها است که گوشت گریل شده یا گوشت آب پز شده بره را در کنار سبزیجات، نان و سیب‌زمینی برشته و … سرو می‌کنند.

ماهی سیم زغالی

این غذا که از سیم دریایی فیله شده تهیه می‌شود، روی زغال کباب شده و دارای طعم بسیار خوبی از لیمو، سیب‌زمینی خامه‌ای و سس تند است.

غذای دبی

ماهی خاردار شیلی

ماهی خاردار از بهترین غذاهای دریایی دبی است که از ماهی کاد سیاه تهیه می‌شود. این ماهی را ابتدا در سس تیریاکی فلفل و آب‌لیمو و سیر می‌خوابانند و روی گریل کباب می‌کنند. در نهایت نیز با سرکه، زنجبیل، فلفل، سویا و لیمو می‌پزند. این غذا به‌قدری خوشمزه است که هر لقمه از آن را فراموش نخواهید کرد.

کمر ماهی کاد

یکی از غذاهای بسیار معروف دریایی که با گوشت ماهی کاد، دانه‌های کاکائو، ادویه، سرکه صدف و … تهیه می‌شود این غذاست که طعم واقعی دریا را دارد.

خرچنگ عنکبوتی

یک خرچنگ بسیار بزرگ که دارای دست و پای دراز است و به خرچنگ عنکبوتی مشهور است، از کشور نروژ وارد می‌شود و برای افرادی که به غذاهای دریایی علاقه دارند، بسیار جذاب است. این غذا حدود ۷۸۵ دلار است، اما گوشت خرچنگ بسیار خوشمزه است و ارزش پولی که برای آن می‌پردازید را دارد.

فیله کوبه

یکی دیگر از غذاهای گران‌قیمت که در دبی سر می‌شود، فیله گوساله است که ۲۷۰ دلار قیمت دارد. این فیله از گوشت یک نوع نادر گاو تهیه می‌شود که در کشور ژاپن و منطقه کوبه زندگی می‌کند. طعم لذیذ گوشت این گوساله شهرت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر یکی از غذاهای گران‌قیمت دبی است.

بستنی الماس سیاه

علاوه بر غذاهای گران‌قیمت، دسرهای عجیب و غریب و گران‌قیمتی نیز در رستوران‌های دبی سرو می‌شوند. این بستنی که ترکیبی از بستنی وانیلی از کشور ماداگاسکار، بستنی زعفرانی ایرانی، ترافل سیاه ایتالیایی و تراشه های طلای خوراکی است، ۷۲۰ دلار قیمت دارد.

کاپ کیک ققنوس

کاپ کیک ققنوس هم از شکلات امدی پورسلانا، دانه‌های وانیل، توت فرنگی که در خرده‌های طلا غلتانده می‌شود، ورقه طلا و … تهیه می‌شود. این کاپ کیک که در حال حاضر به خاطر گران‌قیمت بودن دیگر سرو نمی‌شود، در کل جهان مشهور بود. چراکه قیمتی حدود ۱۰۱۰ دلار داشت. به همین خاطر سازندگان آن تصمیم گرفتند هزینه‌های صرف شده برای تهیه این کاپ کیک را به یتیمان و فقرای موجود در جهان اختصاص دهند.

خاویار سلطنتی

خاویار سفید که بسیار کمیاب و نادر است، یکی از غذاهای لاکچری و گران‌قیمت دبی است که ۷۹۱۵ دلار قیمت‌گذاری شده است.

باباگانوش

بابا گانوش نوعی پیش غذا است که از بادمجان کبابی، گوجه، پیاز و روغن زیتون تهیه شده است. طعم باباقانوش بسیار شبیه به طعم کشک بادمجان ایرانی دارد و خوردن آن قبل از غذا، اشتهای شما را بازتر میکند. 

مهلبیه

مهلبیه نوعی دسر شیرین و خوش طعم عربی است که طعم گلاب و پسته میدهد که کودکان علاقه زیادی به خوردن این دسر دارند. 

مهلبیه

هزینه های سفر به دبی در سال ۱۴۰۳

هزینه‌ سفر به دبی در سال ۱۴۰۳ با توجه به اینکه شما چه روشی را برای سفر انتخاب می‌کنید و اینکه آیا به صورت فردی به دبی سفر می‌کنید یا از طریق تور، متفاوت است.

در حال حاضر با خرید تور سه روزه و چهار شب از شهر تهران به طرف دبی، هزینه‌ها از ۱۴ میلیون تومان تا ۱۴۰ میلیون تومان متغیر است.

به‌هرحال این شما هستید که تعیین می‌کنید چه میزان بودجه دارید و قصد دارید در طول سفر چه مقدار هزینه کنید؛ بنابراین نمی‌توان هزینه دقیقی را برای سفر به دبی در نظر گرفت. درصورتی‌که با هواپیما به دبی سفر کنید کمتر از ۲ ساعت به مقصد می‌رسید، اما هزینه سفرتان بستگی به محل اقامت و هتلی که در آنجا رزرو می‌کنید دارد. جاذبه‌هایی که قرار است ببینید، تفریحاتی که در دبی تجربه می‌کنید و … روی هزینه سفر تأثیر دارد. البته هزینه‌های مربوط به عوارض خروج از کشور، دریافت ویزا، هزینه‌های حمل و نقل در دبی و اجاره ماشین، هزینه خورد و خوراک و تفریحات نیز به صورت جداگانه محاسبه می‌شوند.

خرید سیم کارت در دبی

اگر به طور مکرر به دبی سفر میکنید و یا دوست دارید در سفر خود به دبی با عزیزان و خانواده خود تماس برقرار کنید، آسانترین و مطمئن ترین راه، خرید سیم کارت است. برای خرید سیم کارت دبی می توانید از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بینالمللی دبی، لابی برخی از هتل ها و حتی سوپرمارکت های موجود در سطح شهر دبی اقدام کنید. خوشبختانه سیم کارت دبی در همه سوپرمارکت ها و دیگر نقاط شهر موجود است و شما به راحتی می توانید تهیه کنید. 

قیمت سیم کارت دبی چیزی در حدود 20 یا 50 درهم است و برای خرید آن، شما تنها به یک برگه فتوکپی از گذرنامه خود احتیاج دارید. فروشنده سیم کارت را برای شما فعال میکند. البته برای شارژ سیم کارت شما باید مبلغی اضافه تر پرداخت کنید. در ابتدای خرید سیم کارت، مقداری شارژ درون آن وجود دارد ولی بعدا برای شارژ سیم کارت خود میتوانید از کد زیر استفاده کنید:

*۱۲۰*کد ۱۵ رقمی شارژ #

برای اینکه بدانید مبلغ باقیمانده شارژ سیم کارت شما چقدر است: می توانید با شماره ۱۲۱ تماس بگیرید. 

امنیت در دبی

همانطور که احتمالا میدانید دبی جزو کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی دارد و سالانه گردشگران زیادی برای تفریح، گردش و مهاجرت به این کشور سفر می کنند. در بین  این سفرها، برخی افراد با دغدغه امنیتی مواجه می شوند و می خواهند خیالشان از بابت امنیت مالی، جانی و … راحت باشد. 

اگر بخواهیم دبی را از لحاظ امنیت مالی بررسی کنیم، باید بگوییم که پلیس دبی قوانین بسیار سختی در شهر دبی وضع کرده است که کمتر کسی دلش میخواهد از این قوانین سرپیچی کند. در نتیجه میتوان گفت که دزدی و سرقت در این شهر بسیار کم است و می توانید خیال خود را از این بابت راحت کنید. اما باز هم سعی کنید اشیای باارزش و گران قیمت خود را در جای مناسبی نگهداری کنید. 

با این وجود سبک رانندگی مردم دبی اندکی خطرناک است در نتیجه اگر قصد مهاجرت به این شهر را دارید و یا در سفر به دبی قصد دارید از ماشین های کرایه ای استفاده کنید، باید مهارت بالایی داشته باشید. در غیر این صورت اگر سفر شما گردشگری و تفریحی است، سعی کنید از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو، تاکسی یا اتوبوس برای جابجایی کمک بگیرید. 

در ادامه باید بگوییم که این شهر از نظر کلاهبرداری و یا زورگویی نیز امن است. علت این امر این است که دبی وضعیت اقتصادی خوبی دارند و اکثر مردم آن نیز از لحاظ مالی غنی هستند و به همین دلیل نیز احتمال روبرو شدن شما با زورگیران در دبی اندک است. کمتر پیش می آید که مغازه داران و فروشگاه ها نیز بخواهند اقدام به کلاهبرداری کنند. 

دبی برای بانوان نیز کاملا امن است و شما می توانید به راحتی در خیابان های این شهر قدم بزنید و از سفر خود لذت ببرید. ولی سعی کنید به طور کلی لباس های باز نپوشید. با اینکه حجاب بانوان در این کشور اجباری نیست ولی گاهی اوقات پیش می آید که پلیس به خانم هایی که لباسهای بازی میپوشند، گیر می دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتر است این نکته را رعایت کنید.  به طور کلی می توان گفت که شهر دبی، از همه نظر امن بوده و این موضوع برای گردشگران نیز صادق است. در نتیجه شما می توانید با خیال راحت مقصد دبی را برای گردشگری و یا مهاجرت انتخاب کنید. 

امنیت دبی

فاصله تهران تا دبی

 اگر قصد سفر به دبی از تهران دارید، باید خودتان را به فرودگاه بینالمللی مهرآباد برسانید چراکه تمامی پروازهای تهران با مقصد دبی از این فرودگاه انجام میگیرد. فاصله تهران تا دبی با هواپیما 1197 کیلومتر است که اگر در شرایط آب و هوایی متعادل این سفر را انجام دهید، مدت زمان سفر از تهران به دبی و به صورت مستقیم، چیزی در حدود 2 ساعت و 10 دقیقه است. 

فرودگاه های دبی

این روزها، دبی به یکی از مقاصد گردشگری مهم در سرتاسر دنیا تبدیل شده است که سالانه پذیرای میلیونها مسافر از جای جای دنیا است. دبی دارای دو فرودگاه مهم به نامهای فرودگاه بینالمللی دبی و فرودگاه آل مکتوم است که در ادامه به هر یک از آنها اشاره خواهیم کرد. این شهر جاذبههای دیدنی و البته تفریحی بسیار زیادی دارد و به دلیل مجاورت با سواحل خلیج فارس، توانسته است بهترین تفریحات و پارکهای آبی را درون خود جای دهد. به طوریکه اغلب مسافران با هدف تفریح و سفری هیجانانگیز مقصد دبی را برای مسافرت و گردشگری انتخاب میکنند.

فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی مهمترین فرودگاه کل کشور امارات متحده عربی است و بر اساس آمار به دست آمده، پررفت و آمدترین فرودگاه در کل دنیا به شمار می رود. این فرودگاه که از سه ترمینال ساخته شده است، میتواند 75 میلیون مسافر را در طول سال جابجا کند. اصلی ترین پروازهای این فرودگاه از ترمینال شماره 1 صورت می پذیرد و پروازهای منطقه ای از ترمینال شماره 2 انجام میشود. 

شرکت های ارائه دهنده خدمات هوایی از جمله شرکت هواپیمایی امارات و فلای دبی در این فرودگاه فعالیت دارند که پروازهای ارزان قیمت شرکت هواپیمایی فلای دبی از ترمینال شماره 2 صورت می پذیرد. خوشبختانه در هر سه ترمینال فرودگاه بین المللی دبی، خدمات مربوط به ارز، از جمله بانک، تبدیل ارز و … وجود دارد. در همه نقاط فرودگاه وای فای رایگان وجود دارد و شما می توانید از کادر فرودگاه اطلاعات مربوط به وای فای را دریافت کنید. همچنین در قسمتهای مختلف فرودگاه انواع مختلفی از کافه ها و رستورانها برای رفع گرسنگی شما موجود است. وسایل حمل و نقل متعددی در این فرودگاه وجود دارند که میتوانند شما را به هتل و یا مقصد مورد نظرتان درون شهر برسانند که از جمله می توان به تاکسی، مترو و اتوبوس اشاره کرد. 

فرودگاه آل مکتوم

یکی دیگر از بزرگترین فرودگاههای دنیا که به عنوان دومین فرودگاه مهم دبی نیز شناخته میشود، فرودگاه آل مکتوم است که در منطقه آزاد اقتصادی دبی واقع شده است و از روشهای بهروزی برای جابجایی و حمل بار برخوردار است. از جمله امکانات این فرودگاه میتوان به انواع هتلهای لوکس، محل اختصاصی برای قرارگیری جتهای شخصی، مراکز خرید و … اشاره کرد. ناگفته نماند که این فرودگاه به کمک سیستم حمل و نقل قطار پرسرعت شهری با فرودگاه بین المللی دبی در ارتباط است. 

فرودگاه های دبی

حمل و نقل عمومی در سفر دبی

پس از رسیدن به دبی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، طی کردن مسیرهای درون شهری و چگونگی رفتن به مکان‌های متخلف است. استفاده از تاکسی یا مترو استفاده کنید. همچنین اگر نسبت به دریافت گواهینامه بین‌المللی اقدام کرده اید، اجاره خودرو و رانندگی در سطح شهر میتواند تجربه جذابی برایتان باشد.
قوانین استفاده از مترو، نحوه استفاده از کارت مترو، و مسیرهای رفت و برگشت اطلاعاتیست که قبل از سفر به دبی باید بدانید. مترو همه روزه از ساعت 6:30 صبح تا 11:30 شب قابل استفاده و دارای دو خط فعال است که یکی از آن‌ها مسیر شرق تا غرب شهر دبی را طی می‌کند و برای رفتن به مراکز خرید و تفریح‌گاه‌ها مناسب است. همچنین در مترو قوانین خاصی وجود دارد که در صورت تخطی از آن‌ها مجبور به پرداخت جریمه نقدی خواهید شد. برای مثال خوردن و آشامیدن، جویدن آدامس و قرار دادن پاها بر روی صندلی، در مترو دبی ممنوع و شامل جریمه است.

متروی دبی

فرودگاه بین المللی دبی به طور مستقیم به سیستم حمل و نقل متروی شهری متصل است که شما را به راحتی و بدون دردسر به مرکز شهر میبرد. برای اینکه بتوانید به مترو شهری دسترسی پیدا کنید، باید از طریق ترمینال های شماره 1 و 3 اقدام کنید. این مترو از ساعت 5:30 صبح تا 12 شب دایر است. برای ورود به مترو باید از ایستگاههای مترو داخل ترمینال، کارت نول تهیه کنید. 

اتوبوس

استفاده از مترو بیشتر برای مسافران جدیدالورود و کسانی توصیه می شود که هیچ آشنایی از مسیرها و خیابان های دبی ندارند. یکی دیگر از راه های دسترسی به مرکز شهر از فرودگاه دبی، اتوبوس است که در خروجی های ترمینال قرار دارند. از طرفی اتوبوس جزو کم هزینه ترین روش حمل و نقل در بین فرودگاه و مرکز شهر دبی محسوب می شود. 

تاکسی

اگر حوصله دردسر ندارید و میخواهید به راحتی به مرکز شهر دبی دسترسی پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تاکسی است. تاکسیها به صورت 24 ساعته در دسترس هستند و رنگهای آنها به رنگ کرم و قرمز است. البته رنگهای صورتی تاکسیها، راننده خانم دارند. شما میتوانید این تاکسیها را از قبل رزرو کنید. توجه داشته باشید که درون تاکسیها از تاکسیمتر استفاده شده که تعرفه مشخصی نیز دارند. 

تراموا

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی که امنیت بالایی دارد، تراموا است و در آسیا شهرت دارد. این تراموا دارای سه واگن مجزا برای کودکان و بانوان، واگن فرست کلاس و واگن عمومی است. ترامو ها اغلب در مکان‌های توریستی دبی رفت و آمد می‌کنند.

تاکسی دریایی

از وسایل حمل و نقل در دبی می‌توان به تاکسی‌های دریایی، فرابر، اتوبوس دریایی و … اشاره نمود که هر یک دارای هزینه‌های متفاوتی هستند.

در دبی خودرو اجاره کنید

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم با داشتن گواهینامه بین‌المللی می‌توانید در دبی خودرو اجاره کنید و لذت رانندگی در این شهر زیبا و مدرن را تجربه کنید. البته علاوه بر دارا بودن گواهینامه بین‌المللی باید هزینه‌های مربوط به اجاره خودرو های لوکس دبی را هم بپردازید. هنگام رانندگی در این شهر از قوانین تخلف نکنید. سعی کنید در طول رانندگی عصبانی نشوید و از حرکات بدنی که نشان دهنده عصبانیت شما باشد استفاده نکنید. متأسفانه آمار تصادف در جاده‌های دبی بالا است. به همین خاطر بهتر است هنگام رانندگی احتیاط کنید. قیمت اجاره ماشین در دبی با توجه به نوع خودرو و مدت زمان اجاره متفاوت است.

حمل و نقل عمومی در سفر دبی

اطلاعاتی که در سفر به دبی باید بدانید

برای سفر به شهر دیدنی دبی حتماً باید نکات مهمی را بدانید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. علاوه بر قوانین و مقررات دبی باید درباره بهترین زمان سفر به دبی، لوازم مورد نیاز، مدارک لازم، نوع پوشش این کشور و … اطلاعات دقیقی داشته باشید که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قوانین و مقررات دبی

  • در دبی مالیاتی از شما دریافت نمی‌شود، اما مبلغی به‌عنوان ارزش افزوده در رستوران و هتل‌ها روی قیمت نهایی محاسبه می‌شود.
  • شما به‌عنوان یک گردشگر در دبی می‌توانید ماشین کرایه و رانندگی کنید، اما به علت تصادف‌های بالا در دبی بهتر است هنگام رانندگی و گذشتن از خیابان، مراقب باشید.
  • اگر از لنز چشمی استفاده می‌کنید، هنگام حضور در فرودگاه باید آن را خارج کنید. چرا که از ایرانیان اسکن چشم گرفته می‌شود.
  • درصورتی‌که مشکوک به مصرف مواد مخدر یا مشروب باشید، باید آزمایش بدهید و اگر ثابت شود که این مواد را مصرف کرده‌اید، جریمه زندان برای شما در نظر گرفته می‌شود.
  • درصورتی‌که گردشگران مسلمان باشند، نباید در مکان‌های عمومی و شخصی مشروبات الکلی مصرف کنند یا خریداری کنند.
  • حق عکاسی در فرودگاه، بندرهای دبی، ایستگاه‌های پلیس، مساجد و ساختمان‌های ارتش را ندارید.
  • به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید داروهای روانگردان و مواد مخدر را به دبی ببرید. حتی قرص‌های ساده کدئین دار و آرام‌بخش بدون نسخه پزشک ممنوع هستند.

 

چه وسایلی را با خود به دبی ببریم؟

  • تهیه شماره های ضروری: از دیگر کارهای مهمی که حتما باید قبل از سفر خود انجام دهید، یادداشت شماره های ضروری دبی است تا بتوانید در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید. 
  • اسناد و مدارک شناسایی، پول لازم برای سفر: از جمله مدارک شناسایی لازم برای سفر میتوان به پاسپورت، بلیط هواپیما، بیمه نامه مسافرتی، دفترچه بیمه، گواهینامه و یا مدارک لازم برای کرایه ماشین و البته تهیه مقدار پول مورد نیاز اشاره کرد. 
  • برداشتن لباس مناسب: سعی کنید لباسهای خود را بر اساس شرایط آب و هوایی دبی در زمان سفر خود تنظیم کنید. بهتر است خانمها از لباسهای کوتاه و باز در سفر به دبی استفاده نکنند. 
  • روسری یا شال: اگر خانم هستید و میخواهید از مراکز مذهبی دبی بازدید کنید، باید به همراه خود روسری و یا شال برای پوشاندن موهای سر خود داشته باشید. از طرفی آقایان نمی توانند در مراکز مذهبی دبی، شلوارک بپوشند. 
  • لباس شنای مناسب: اگر قصد انجام تفریحات آب در ساحل و یا پارکهای آبی دبی دارید، حتما لباس شنای مناسبی به همراه داشته باشید. 
  • شلوار بلند: اگر قصد کویرگردی در دبی دارید، بهتر است یک شلوار بلند به همراه خود داشته باشید تا از گزش و نیش حشرات در امان بمانید.
  • اسپری ضد حشرات: سعی کنید پماد یا اسپری برای جای نیش حشرات در بدن خود داشته باشید.
  • ضد آفتاب: یکی دیگر از مهمترین ملزومات سفر به دبی، داشتن ضد آفتاب مناسب پوست به همراه خود است. 
  • عینک آفتابی: عینک آفتابی نیز همانند ضد آفتاب در سفر به دبی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. 
  • مرطوب کننده: داشتن یک مرطوب کننده به همراه خود در گردش دبی میتواند پوست شما را از خشک شدن نجات دهد. 
  • کلاه: سعی کنید هنگام گشت و گذار در خیابانهای دبی از کلاه استفاده کنید تا از آفتاب سوختگی در امان بمانید. 
  • قمقمه آب: برای جلوگیری از صرف هزینه زیاد برای خریدن آب و همچنین برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست، بهتر است به همراه خود بطری یا قمقمه آب داشته باشید. 

چه وسایلی را با خود به دبی ببریم

مدارک مورد نیاز برای سفر به دبی

  • بلیط هواپیما خارجی خود را از قبل خریداری کنید.
  • از یک ماه قبل برای دریافت ویزای دبی کارهای لازم را انجام دهید.
  • بیمه مسافرتی و پاسپورت را حتماً به همراه ببرید.
  • اگر قصد دارید در دبی خودرو کرایه کنید، گواهینامه بین‌المللی خود را همراه داشته باشید.
  • پول رایج دبی یعنی درهم به همراه داشته باشید. البته می‌توانید از کارت‌های بین‌المللی اعتباری هم استفاده کنید.

 

کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید

کارهای ممنوعه در دبی برخلاف قوانین این سرزمین هستند. به همین خاطر هنگام ورود به این کشورها باید با قوانین و مقررات آشنا باشید. ازجمله کارهایی که در سفر به دبی نباید انجام دهید عبارت‌اند از:

  • حمل داروهای غیرمجاز و بدون نسخه حتی قرص سرماخوردگی، در دبی ممنوع است.
  • همراه داشتن نشریات یا تصاویری که با ارزش‌های اسلامی تضاد داشته باشد، جرایمی مانند زندان و دیپورت را در پی دارد.
  • همراه داشتن پول تقلبی و کالاهای تقلبی در دبی ممنوع است.
  • از وارد کردن وسایل جادوگری و اوراق طلسم به دبی خودداری کنید.
  • وارد کردن مواد غذایی برای پیشگیری از سوء استفاده های تجاری ممنوع است، اما با توجه به قوانین ایرلاین می‌توانید بعضی از غذاها مانند کنسرو را به همراه داشته باشید.
  • به فرهنگ محلی، سنت و دین مردم دبی احترام بگذارید و لباس‌های مناسب بپوشید. چراکه پوشیدن لباس‌های باز و بدن‌نما مخصوصاً برای خانم‌ها در بعضی مکان‌ها ممنوع است.
  • نوشیدن الکل و مصرف مشروب فقط در مکان‌های خاصی مجاز است.
  • عصبانیت هنگام رانندگی در دبی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای شما داشته باشد.
  • نوشیدن مشروبات الکلی هنگان رانندگی در این کشور ممنوع است.
  • در دبی به بانوان بی‌احترامی نکنید و به‌هیچ‌وجه به زنان نزدیک نشوید و آن‌ها را لمس نکنید. چراکه این رفتار بی‌احترامی است و جزو کارهای ممنوع محسوب می‌شود.
  • رفتارهای رمانتیک بین زوجین در مکان‌های عمومی در دبی ممنوع است.
  • بی‌احترامی به دین اسلام در دبی ممنوع است و کوچک‌ترین بی‌احترامی شما را به دردسر می‌اندازد.
  • دست دادن با دست چپ در دبی ممنوع است. بهتر است هنگام غذا خوردن یا باز کردن در، از دست چپ استفاده نکنید.
  • در شهر دبی نباید به خاندان سلطنتی بی‌احترامی ‌کنید.
  • آتش‌بازی کردن در این شهر ممنوع است و حق خرید و فروش وسایل آتش‌بازی و مواد محترقه را ندارید.
  • افرادی که مدارک رسمی ازدواج نداشته باشند نمی‌توانند در هتل‌های دبی اقامت کنند. البته ممکن است بعضی هتل‌ها بدون مدرک هم زوج‌ها را قبول کنند.
  • کالاهای غیرقانونی، ابزار دفاع شخصی و … در دبی ممنوع است.
  • بدون اجازه کسی در دبی مخصوصاً کودکان و زنان عکاسی نکنید.
  • عکس‌برداری از مناطق ممنوعه نظامی، دادگاه‌ها و … نیز جرم محسوب می‌شود.

 

کلام آخر

سفر به دبی می‌تواند یک تفریح چند روزه و به یاد ماندنی با تنوع کیفیتی بالا باشد. دبی بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی است که در آن زندگی پیشرفته مدرن با مظاهر سنتی زندگی بیابانی گره خورده و به نمایش گذاشته می‌شود. این شهر با امکانات و خلاقیت خود، تمامی سلیقه‌ها را پوشش داده و توانسته است توجه مردم سراسر دنیا را به خود جلب کند. به همین خاطر گزینه مناسب و هیجان‌انگیزی برای گردشگران دنیا است. شما نیز می‌توانید به سفر به دبی، چند روز ماندگار در زندگی خود ثبت کنید؛ اما بهتر است که قبل از شروع سفر، برای انتخاب بهترین گزینه‌ها اطلاعاتی کسب کنید.

 

سؤالات متداول کاربران

بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوایی زمستان و از نظر هزینه‌های سفر، تابستان است.

برای سفر به دبی هم می‌توانید بلیط هواپیما تهیه کنید و هم از طریق بندر لنگه با لنج و کشتی به دبی بروید.

برای سفر به دبی باید یکی از انواع ویزاهای این کشور را تهیه کنید.

ارزانترین زمان سفر به دبی فصل تابستان است که گرمای هوا افزایش پیدا می‌کند.

هزینه سفر به دبی با توجه به روش سفر و رزرو اقامتگاه، متفاوت است.

ساحل جمیرا، ساحل لامرا، دبی مارینا و ... که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، جزو بهترین‌ها هستند.

بهترین هتل‌های دبی از نظر مسافران متفاوت هستند، اما یکی از بهترین هتل‌های دبی، هتل برج العرب است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید