معرفی تفریحات رایگان دبی ۱۴۰۳

امارات جاذبه های گردشگری جهان‌گردی دبی
معرفی تفریحات رایگان دبی ۱۴۰۳

شاید با شنیدن تفریحات رایگان دبی تعجب کنید و بگویید مگر چنین چیزی امکان پذیر است ولی باید به شما بگوییم که بله. شما می‌توانید در این شهر بسیار زیبا و دیدنی، برخی از تفریحات را به صورت رایگان انجام دهید. کسانی که تجربه سفر و خرید بلیط هواپیما دبی دارند، حتما می‌دانند که انجام اکثر فعالیت‌ها و تفریحات دبی بسیار گران است ولی برخی از فعالیت‌ها نیز وجود دارند که به صورت رایگان ارائه می‌شوند و می‌توانند هزینه گشت و گذار و تفریح شما را در حین سفر کاهش دهند. فقط کافی است که این مناطق را بشناسید.

انجام تفریحات رایگان دبی

همان طور که گفتیم برخی از فعالیت‌ها وجود دارند که شما می‌توانید در دبی به صورت رایگان انجام دهید. از طرفی برخی از جاهای دیدنی نیز وجود دارند که ورود عموم به آن‌ها آزاد و رایگان است که از جمله این موارد می‌توانیم به خیابان السرکال، محوطه برج خلیفه، آب نمای موزیکال، دبی کریک، آبشار کانال دبی، مرکز هنری جمیل، موزه سکه، موزه قهوه و … اشاره کنیم.

معرفی تفریحات رایگان دبی ۱۴۰۲

جا‌‌های دیدنی و تفریحات رایگان دبی ۱۴۰۲

برخی از بناهای جالب و جذاب در دبی وجود دارند که شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه یا بلیطی، از آن جا بازدید کنید. از جمله این بناها می‌توانیم به موزه سکه، موزه قهوه و … اشاره کنیم. از طرفی این اماکن در همه فصول سال قابل بازدید هستند و محدودیت فصلی ندارند.

مرکز هنری جمیل

همان طور که شاید شنیده باشید، دبی کانون تجمع هنرمندان و از طرفی کارگاه های هنری است که فقط در این شهر یافت می‌شود و به همین دلیل نیز به مقصد سفر و یا مهاجرت هنرمندان بسیاری تبدیل شده است. اگر شما نیز دوست دار هنر و یا آثار هنری هستید، بازدید از مرکز هنری جمیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم که ورود افراد به آن جا به صورت رایگان صورت می‌پذیرد. این مرکز در منطقه جذاب واقع شده و از ۱۰ صبح تا ۸ شب دایر میباشد.

مسجد جمیرا

یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی رایگان مسجد جمیرا است که در لیست یکی از نماد‌های با‌ارزش شهر دبی قرار دارد و اگر می‌خواهید با فرهنگ مردم اصیل دبی آشنا شوید، بازدید از این مسجد را به شما توصیه می‌کنیم. برای ساخت این مسجد از معماری مصر و سوریه الهام گرفته شده است. بهتر است در زمان‌هایی به غیر از برگزاری نماز‌های یومیه در این مجسد، از آن جا بازدید کنید. این مسجد در انتهای جاده ساحل جمیرا واقع شده و از ۱۰ صبح تا ۸ شب باز میباشد.

مسجد جمیرا از تفریحات رایگان دبی

دبی مال

مجموعه ای از بهترین مراکز خرید دبی برای ایرانیان در این شهر وجود داری که یکی از آن ها دبی مال است. شاید فکر کنید که دبی مال تنها مختص فروشگاه‌ها و مراکز تجاری است، این در حالی است که این مجتمع به یکی از مراکز بزرگ تجاری و تفریحی در جهان تبدیل شده است. البته اکثر جاهای تفریحی دبی مال پولی هستند و شما برای استفاده از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید. ولی برخی از قسمت‌های آکواریوم دبی مال مختص عموم مردم بوده و رایگان است و شما می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید. دبی مال در خیابان فایننشال سنتر واقع شده و از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است.

دبی مال

موزه سکه

خوشبختانه در دبی موزه‌هایی وجود دارند که بدون دریافت بلیط و هزینه ورودی، امکان بازدید را برای شما فراهم کرده‌اند چرا که اکثر موزه‌های دبی پولی هستند. یکی از این موزه‌ها، موزه سکه است که در یکی از خانه‌های تاریخی بومیان و حدود ۲۰ سال پیش احداث شده است و شما می‌توانید انواع سکه‌های اماراتی را مشاهده کنید. این موزه در محله الفهیدی واقع شده و از ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر دایر است.

موزه سکه از تفریحات رایگان دبی ۱۴۰۲

موزه قهوه

دیگر موزه رایگان در دبی موزه قهوه است. از آن‌جایی که قهوه از دیرباز به عنوان یکی از نوشیدنی‌های مشهور مردم عرب شناخته می‌شود، موزه‌ای با این عنوان برای آن احداث شده است. شما در موزه قهوه می‌توانید راجب قهوه و طریقه تولید آن اطلاعات کسب کنید و در نهایت در کافه موزه، یک فنجان قهوه بخورید. این موزه نیز در محله الفهیدی واقع شده است و از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است.

موزه قهوه

موزه عتیقه

از دیگر موزه‌هایی که امکان بازدید رایگان از آن‌ها در دبی فراهم است، موزه عتیقه است. اگر می‌خواهید سوغاتی‌های مخصوص و البته ویژه‌ای برای عزیزانتان از دبی تهیه کنید، موزه عتیقه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. شما می‌توانید از این موزه انواع و اقسام لامپ‌های تزئینی عربی، صنایع دستی، مجسمه وسایل تزئینی و … را خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که در موزه عتیقه سوغاتی دیگر کشور‌ها نظیر مصر، مراکش، اندونزی، نپال و یا کشورهای آفریقایی یافت می‌شود.

موزه عتیقه

موزه شهرداری

شهر دبی که این روز‌ها به زیبا‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر دنیا از لحاظ تفریحی و امکانات تبدیل شده‌‌ است، نتیجه‌ی تلاش بی وقفه‌ی شهرداری و مسئولان این شهر است. موزه شهرداری دبی در جهت نشان دادن روند رشد و پیشرفت دبی ساخته شده و اطلاعاتی از این دست را به بازدیدکنندگان انتقال می‌دهد‌. بازدید از این موزه در ساعت‌های ۸ الی ۱۵ امکان‌پذیر است.

موزه شهرداری از تفریحات رایگان دبی ۱۴۰۲

موزه نایف

موزه نایف در بخش دیره دبی و در قلعه‌ای قدیمی احداث شده است که این قلعه در گذشته مقر پلیس و بخش نظامی دیره بوده است. بازدید از این موزه که در ساعت‌های ۸ الی ۱۵ امکان‌پذیر است، بسیار هیجان‌انگیز بوده و می‌تواند در لیست تفریحات به یادماندنی شما از دبی قرار گیرد. بهتر است بدانید که این موزه در سال ۱۹۳۹ میلادی و به صورت کامل از خاک رس ساخته شده است. در این موزه ماکت‌هایی قرار دارد که به اندازه انسان واقعی هستند و شما می‌توانید به طور ملموس به گذشته بروید.

نقاشی‌های خیابانی واقع در منطقه الکرامه

منطقه الکرامه خیابانی مخصوص هنرمندان است که در آن نقاشی‌های مختلفی از هنرمندان وجود دارد و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خویش میکند. از طرفی وجود ساختمان‌های قدیمی با معماری‌های خاص، این خیابان را به خیابانی زنده و پر جنب‌و‌جوش تبدیل کرده است.

آبشار کانال آبی دبی

اگر به دبی سفر کرده‌اید و به دنبال محلی برای انجام ورزش رایگان مي‌گردید، کانال آبی دبی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این منطقه ۶.۴ کیلومتر نوار ساحلی دارد که نیمکت‌های زیادی در امتداد ساحل قرار دارد و مکان مناسبی برای گذراندن وقت و تماشای آب است. نوعی آبشار مصنوعی نیز در این منطقه وجود دارد که با گذشتن قایق از زیر آبشار، آب تغییر رنگ می‌دهد و مثل پرده عمل می‌کند و زیبایی چشم‌نوازی ایجاد می‌کند. این آبشار مکانیکی بسیار زیبا در لیست یکی از طراحی‌های منحصر به فرد و مصنوعی دنیا قرار دارد.

آبشار کانال آبی دبی

ریورلند

این منطقه محلی است که شما می‌توانید در یک لحظه به ۴ زمان مختلف سفر کنید و با آداب و رسوم مردم آن زمان آشنا شوید. در ریورلند خیابان‌های سال ۱۶۰۰ فرانسه و یا ۱۸۵۰ آمریکا به نمایش گذاشته شده‌است. دروازه هند که در قلب ریورلند واقع شده‌است، نشان‌دهنده انقلاب صنعتی در قرن ۱۹ میلادی است. بهتر است بدانید که در این منطقه چهار پارک لگولند، بابیوود، مشون گراف و ریورلند وجود که تنها بازدید از ریورلند در این محل به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

ریورلند

دیدنی‌های رایگان در دبی

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید در دبی بدون پرداخت هزینه و یا با هزینه‌ای کم انجام دهید و از آن لذت ببرید، قدم زدن در سطح خیابان‌ها و خود شهر دبی است. اگر تجربه سفر به این شهر دیدنی را دارید، حتما می‌دانید که در دبی خیابان‌ها و ساختمان‌های جذابی وجود دارد که حتی دیدن آن ها از دور نیز قشنگ و لذت بخش است.

خیابان السرکال

این خیابان بهشتی برای علاقه مندان به هنر و فرهنگ است که حدود ۲۰ گالری را در ۱۰۰ هزار متر فضا به خود اختصاص داده است. در این گالری‌ها، شما می‌توانید آثار هنری و تجسمی از هنرمندان سراسر جهان پیدا کنید. این خیابان در منطقه صنعتی القوز و خیابان هفدهم واقع شده است و شما می‌توانید از ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر از این خیابان بازدید کنید.

خیابان السرکال

محوطه برج خلیفه

همان طور که می‌دانید برج خلیفه دبی بلند‌ترین ساختمان جهان است که به مهم‌ترین نماد دبی نیز تبدیل شده است. این که شما بتوانید بلند‌ترین ساختمان دست‌ساز بشر را از نزدیک ببینید، طبيعتا بسیار جذاب و هیجان‌آور است. این در حالی است که در اطراف برج خلیفه شاهد آتش بازی‌ها و نمایش‌های تبلیغاتی روی بدنه برج خواهید بود که یکی از گران‌ قیمت‌ترین تبلیغات جهان محسوب می‌شود.

آبنمای برج خلیفه

درصد زیادی از گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند، بازدید از برج خلیفه را در اولویت سفر خود قرار میدهند. طبیعی است که کسی نمیتواند پیشنهاد بازدید از بلندترین برج دنیا را رد کند. در کنار برج خلیفه، بزرگترین آبنمای دنیا را نیز مشاهده خواهید کرد که رقص فواره های آبی در کنار پخش موسیقی آرامش بخش، فکر و هوش شما را مجذوب خویش میکند. این آبنما به قدری منحصر به فرد، زیبا و حرفهای طراحی شده است که عمرا بتوانید نظیر آن در جای دیگری از دنیا پیدا کنید. 

محوطه برج خلیفه

مجسمه بال‌های مکزیکی

چه قدر حیف است که به دبی بروید و هیچ عکس جذاب و هنری در این شهر نیاندازید، مجسمه بال‌های مکزیمی در اطراف برج خلیفه واقع شده است و شما می‌توانید با ایستادن در جلوی مجسمه و به طوری که بال‌های آن پشت شانه‌هایتان قرار گیرد، عکسی جذاب و به یاد ماندنی از خودتان ثبت کنید.

مجسمه بال‌های مکزیکی

دبی کریک

دبی کریک نهر بزرگی به طول ۱۴ کیلومتر است که از میان شهر دبی می‌گذرد و بخش‌های دیره و بور را از یکدیگر جدا می‌کند. در برخی از قسمت‌های دبی کریک، مسیر‌هایی برای پیاده روی در اطراف آن ساخته شده است که شما می‌توانید حین پیاده روی در این مسیر، از این نهر بزرگ و تماشای قایق‌های روی آب لذت ببرید.

دبی کریک

فواره دبی

فواره دبی بزرگ ترین آبنمای موزیکال جهان است که در لیست یکی از بهترین دیدنی‌های رایگان دبی قرار دارد. در این فواره شما شاهد رقص قطره‌های آب با موسیقی خواهید بود که برای چند ساعت هم که شده میتواند آرامشی تکرار نشدنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

فواره دبی

اسکله ساحل مارینا

از دیگر مکان‌هایی که بازدید آن در دبی به صورت رایگان انجام می‌پذیرد، اسکله ساحل مارینا است که به یکی از سواحل محبوب گردشگران تبدیل شده‌است. این منطقه، محلی آرام و پر از آرامش است که قایق‌های متنوع و زیبا در اطراف اسکله به زیبایی این ساحل افزوده‌ است.

اسکله ساحل مارینا

روستای هریتیج

روستای هریتیج دهکده‌ای نمادین است که ساخته‌ی دست بشر بوده و در زمینی به متراژ ۱۰ هزار متر مربع احداث گردیده است. این روستا در سال ۱۹۹۷ میلادی و به جهت نشان دادن آداب‌ و رسوم و فرهنگ مردم دبی ساخته شد. خانه‌های این روستا از خشت و گل ساخته شده و در برخی از قسمت‌های های آن چادر‌‌های قدیمی برپا شده است. این روستا نشان‌دهنده‌ی نحوه زندگی اعراب در کوهستان‌ها، بیابان‌ها و روستا‌ها است. از دیگر مواردی که می‌توانید در این روستا مشاهده کنید، می‌توان به ابزارآلات سنتی و دستی، بخش‌های مربوط به کشاورزی، طب سنتی، لوازم آهنگری، جواهر‌سازی و … اشاره کرد. شما می‌توانید در ساعت ۸/۵ صبح الی ۹ شب از این مکان بازدید کنید.

جزیره بلوواترز

جزیره بلوواترز یکی از مکان‌های محبوب گردشگران است که دارای آسمان خراش‌ها و رستوران‌های مشهوری است‌. چرخ و فلک چشم دبی که بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا است، در این جزیره قرار دارد. سواحل خصوصی، هتل های ۵ ستاره و رستوران‌های متعدد از جمله دیگر امکانات این جزیره است که البته بسیاری از تفریحات آن پولی بوده ولی شما می‌توانید برخی از تفریحات آن را به صورت رایگان انجام دهید.

جزیره بلوواترز

خیابان ال سیف

اگر بخواهید به یکی از بهترین خیابان‌های دبی سفر کنید و از بازدید آن لذت ببرید، خیابان ال سیف را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خیابان ترکیبی از دبی قدیم و جدید است که در کنار نهر دبی وقع شده است. این خیابان هم دارای معماری تاریخی و سنتی بوده و هم آثاری از معماری مدرن در آن به چشم می‌خورد. از دیگر امکانات این خیابان می‌توانیم به فروشگاه های مدرن، رستوران‌های رنگارنگ و … اشاره کنیم. البته بهتر است بدانید که در این خیابان جشنواره‌های متنوعی نیز برگزار می‌گردد.

خیابان ال سیف

برخی فعالیت‌های رایگان در دبی

شما برای انجام تفریحات رایگان در دبی، ضمن این که می‌توانید از دیدنی‌های رایگان در دبی لذت ببرید، می‌توانید برخی از فعالیت‌ها را نیز به صورت رایگان انجام دهید و نهایت لذت را نیز ببرید.

پرنده نگری

اگر از دوست داران حیوانات و باغ وحش هستید، می‌توانید به پناهگاه حیات وحش راس الخور واقع در جاده راس الخور دبی بروید و به صورت رایگان به فعالیت پرنده نگری بپردازيد.

پارک البرشا پوند

از دیگر فعالیت‌های رایگان در دبی میتوانیم به پارک البرشا پوند اشاره کنیم که شما می‌توانید به همراه خانواده خود به آنجا بروید و از تفریحات رایگان آن لذت ببرید. این پارک به وسایل بازی و تفریح کودکان نیز مجهز است و دارای دریاچه مصنوعی و نورپردازی‌های زیبا است و به شما اجازه استراحت میدهد.

پارک آبی آکواونچر

آبی آکواونچر فقط در روز تولد هر فرد برای او رایگان است و ضمن این که فرد متولد می‌تواند به همراه خود ۲ نفر را به صورت ۲۰ درصد تخفیف به پارک آبی ببرد.

پارک آبی آکواونچر

کویر گردی

احتمالا می‌دانید که کشور امارات متحده عربی در سال‌های اخیر با مشکل خشکسالی شدید و کمبود آب مواجه است که نتیجه آن به وجود آمدن کویر و شنزار‌های بسیار زیبا و سوزان در دبی است. البته حتما می‌دانید که سوار شدن بر ماشین‌های لوکس و یا انجام تفریحات گران قیمت دیگر هزینه‌های بالایی بر شما تحمیل خواهد کرد ولی پیاده روی و یا عکاسی در کویر‌های زیبای دبی هیچ هزینه‌ای ندارد و شما می‌توانید به صورت رایگان از مناظر زیبای کویر و عکاسی در آن لذت ببرید.

کویر گردی

ساحل‌گردی

از دیگر تفریحاتی که می‌توان به صورت رایگان در دبی انجام داد، ساحل‌گردی است. شهر زیبای دبی علاوه بر داشتن کویر‌های سوزان و بسیار زیبا، سواحل چشم‌نواز و باشکوهی دارد که البته برخی از این سواحل کانون تجمع هتل‌‌های لوکس و گران‌قیمت است که برای ورود به آن‌ها باید هزینه‌ای بالا پرداخت کرد. این در حالی است که برخی از سواحل دبی نیز به صورت رایگان پذیرای مسافران است و شما می‌توانید در کنار این سواحل به انجام تفریحات در کنار خانواده خود بپردازید.

کویر گردی

منطقه لامر

لامر خیابانی رنگارنگ است که شما می‌توانید هنر های مختلف خیابانی و طراحی‌های عجیب و غریب را مشاهده کنید و ضمن این‌که محیطی بسیار مناسب و جالب برای گرفتن عکس سلفی است. البته در ساحل لامر ورزش‌های مختلف و تفریحات دریایی به افراد ارائه می‌شود. همچین این منطقه دارای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت است.

منطقه لامر

سینمای رایگان

توجه داشته باشید که سینما‌های مختلف چند بعدی در دبی وجود دارند که اکثرشان پولی هستند و شما باید برای استفاده از آن‌ها بلیط بگیرید ولی هر هفته‌ها و در روز یکشنبه در برج هرمی وافی، شما می‌توانید به صورت رایگان فیلم ببینید. این سینما در فضای باز است و شما می‌توانید به همراه دوستان و یا خانواده‌تان فیلم های خوبی را در آن‌جا مشاهده کنید.

سینمای رایگان

شرکت در جشنواره‌ها

همان‌ طور که شاید بدانید شهر دبی کانون برگزاری جشنواره‌های مختلفی است که در فواصل زمانی گوناگون و بر اساس مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های آن‌ها جشنواره شتررانی و یا شترسواری است که در آن افراد با سوار شدن بر شتر به انجام مسابقه و رقابت با یکدیگر می‌پردازند‌. علت برگزاری این جشنواره به دلیل دیرینه بودن رسم شترسواری در عرب است. علاوه بر این برخی دیگر از جشنواره‌ها نیز در دبی به صورت شبانه برگزار می‌شوند. توجه داشته باشید که تمامی این جشنواره‌ها رایگان نیستند ولی برخی از آن‌ها تنها با پرداخت هزینه‌ی کمی قابل شرکت هستند.

شرکت در جشنواره‌ها

پل قفل عشق

پل قفل عشق در منطقه الخوانیج دبی واقع شده است که افراد عاشق به وسیله قفل‌هایی سرنوشت خود را برای همیشه به معشوق خود گره می‌زنند. بازدید از این پل به صورت رایگان بوده و مخصوص افرادی است که دلشان می‌خواهد به همراه معشوق خود، سفر دبی را به یک سفر به یادماندنی تبدیل کنند. برای رفتن به این پل بهتر است به همراه خود یک قفل و یک کلید داشته باشید. پس از این که قفل را به پل بستید، کلید آن را به درون رودخانه می‌اندازید.

کلاب های رایگان دبی

یکی دیگر از تفریحات امارات، کلاب های رایگان دبی است. شهر دبی مردمی پرجنب و جوش و شب زنده دار دارد به همین جهت یکی از پرطرفدار ترین تفریحات مردم دبی کلاب های آن است. فضا های داخلی این کلاب های پرطرفدار بسیار مجلل و خاص، همراه با موسیقی زنده، غذاها و نوشیدنی های با کیفیت، اجرا ها و نمایش های سرگرم کننده و… است.

کلاب های شبانه دبی رنگ و بو و جذابیت دیگری به شهر بخشیده اند و بیشتر بازدید کنندگان این کلاب های رایگان از توریست های کشورهای شرقی و غربی تشکیل شده است.

محیط قرار گیری اکثر کلاب های رایگان دبی در ساختمان هتل ها قرار گرفته است. لازم به ذکر است؛ علاوه بر کلاب های رایگان دبی، کلاب های غیر رایگان هم آفرهای ویژه ای برای خانم ها در روز های سه شنبه و چهارشنبه در نظر گرفته و ورود خانم ها را رایگان کرده اند.

ساعت فعالیت کلاب های شبانه دبی از ساعت 10 شب تا 3 صبح است که در این ساعات مردم به رقص، شادی و تماشای برنامه های نمایشی می پردازند.

برای ورود به کلاب های رایگان و شبانه دبی محدودیت خاصی وجود ندارد تنها کافی است بالای 21 سال سن داشته باشید و یک مدرک شناسایی مانند شناسنامه و یا گذرنامه به همراه خود ببرید.

سخن آخر

دبی در لیست کشور‌‌هایی قرار دارد ‌که هر فردی، در صورت امکان باید از آن دیدن کند و حداقل برای یک بار هم که شده به آن جا سفر کند. حال این که شما می‌توانید با پیدا کردن برخی تفریحات رایگان و یا جاهای دیدنی رایگان در دبی، سفر خود را با صرف هزینه ای کمتر به پایان برسانید و البته نهایت لذت را ببرید. پس از بررسی تفریحات رایگان دبی پیشنهاد میکنیم برای دریافت ویزا دبی و خرید بلیط آن از آژانس گردشگری پته اقدام کنید. پته تضمین کننده کمترین قیمت برای بلیط و ویزا است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید