تفریحات دبی؛ لیست هیجان انگیزترین تفریحات

امارات جاذبه های گردشگری جهان‌گردی دبی
تفریحات دبی؛ لیست هیجان انگیزترین تفریحات

دبی از بهترین شهرهای دنیا برای تفریح و خوش‌گذرانی است. تفریحات دبی بسیار هیجان‌انگیز هستند که بعد از سفر و خرید بلیط هواپیما دبی در هر گوشه آن شاهد یک مکان تفریحی خواهید بود. تنوع تفریحات در دبی بسیار بالا است و با هیجان آمیخته شده‌اند. اگر می‌خواهید به دبی سفر کنید و زمانی را فارغ از کار و زندگی بگذرانید با ما همراه باشید تا شما را با تفریحات دبی آشنا کنیم.

تفریحات ساحلی دبی

جاهای دیدنی دبی و تفریحات ساحلی آن از محبوب‌ترین تفریحات در دبی هستند که عبارت‌اند از:

تفریحات دبی

جت اسکی

یکی از جذاب‌ترین تفریحات ساحلی در دبی سوار شدن بر جت اسکی است که می‌توانید همزمان با جت سواری از جاذبه‌های شهر نیز دیدن کنید. با جت اسکی می‌توانید به دبی مارینا بروید و در اطراف ساحل جمیرا و جزیره پالم گشت و گذار کنید.

جت اسکی

غواصی

ماجراجویی زیر آب‌های نیلگون دبی و تماشای صخره‌های مرجانی بسیار لذت‌بخش است. غواصی زیر نظر مربیان باتجربه انجام می‌شود و لحظات خوبی را برایتان می‌سازد.

غواصی یکی از تفریحات دبی

کایاک سواری

از بهترین تفریحات ساحلی در آب‌های آرام دبی کایاک سواری است. در طول مسیر از تماشای مناظر دیدنی لذت خواهید برد. کایاک سواری در دبی به‌صورت تورهای یک نفره و دو نفره ارائه می‌شود که تحت راهنمایی مربی می‌توانید پارو زدن با کایاک را آموزش ببینید.

کایاک سواری

تور قایق زرد تفریحی

در مناطق مختلف دبی به برگزاری تور قایق زرد تفریحی پرداخته می‌شود. این قایق دارای ۴ تور ۴۵ دقیقه‌ای، تور ۶۰ دقیقه‌ای، تور ۷۵ دقیقه‌ای و تور ۹۹ دقیقه‌ای است. برای ایمنی بیشتر به افراد جلیقه نجات داده می‌شود و بدون نگرانی می‌توانید مناظر باشکوه خط افق دبی را تماشا کنید.

تور قایق زرد تفریحی

فلای بورد

از هیجان‌انگیزترین تفریحات ساحلی می‌توان به فلای بورد اشاره کرد. در این تفریح آبی فرد روی یک جت پک می‌ایستد و تا ۹ متر بالا می‌رود.

فلای بورد یکی از تفریحات دبی

بنانا سواری

از دیگر تفریحات آبی که در هر فصل از سال می‌توانید آن را تجربه کنید بنانا سواری است. بنانا نوعی قایق تیوپی موزی شکل است و توسط یک قایق موتوری با سرعت به حرکت در می‌آید.

بنانا سواری

پاراسل سواری

در تفریح ساحلی مهیج پاراسل سواری می‌توانید با قرار گرفتن در آسمان کل شهر دبی را مشاهده کنید. پاراسل یک چتر نجات است که به قایق موتوری وصل بوده و با سرعت گرفتن قایق در آسمان شناور می‌شود. همچنین امکان بالا رفتن پاراسل تا ۱۵۰ متر وجود دارد.

پاراسل سواری

تفریحات هیجان‌انگیز دبی در پارک‌های آبی

پارک آبی آکواونچر

بهترین و مهیج‌ترین تفریحات دبی را در پارک آبی آکواونچر می‌توان تجربه کرد. این پارک دارای امکانات مدرن و بی‌نظیری است و از مهم‌ترین بخش‌های آن می‌توان به برج‌های آبی و غارهای آبی اشاره کرد. سرسره‌های مرتفع و رودخانه موج‌دار ۲.۸ کیلومتری از پرطرفدارترین تفریحات این پارک آبی هستند.

پارک آبی آکواونچر

پارک آبی لگولند

در پارک آبی لگولند کودکان می‌توانند با لگوهای موجود هر نوع قایقی که دوست دارند را بسازند و سوار آن شوند. این پارک آبی برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال جذابیت‌های زیادی دارد.

پارک آبی لگولند

پارک آبی وایلد وادی

در پارک آبی وایلد وادی می‌توانید هم از تفریحات هیجان‌انگیز و هم از تفریحات آبی آرام لذت ببرید. وسایل پارک بسیار متنوع هستند و از بهترین بخش‌های آن می‌توان به سرسره‌های پارک اشاره کرد که سرعت‌های متفاوتی دارند. سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های مارپیچ، استخر مواج، رودخانه درخشان و قلعه باران از جمله تفریحات این پارک هستند.

پارک آبی وایلد وادی

تفریحات دبی با آدرنالین بالا

اگر به دنبال هیجان هستید و می‌خواهید آدرنالین خون خود را بالا ببرید از تفریحات زیر در دبی غافل نشوید:

سافاری

در مناطق کویری دبی تفریحات بسیار مهیجی فراهم شده‌ است که یکی از بهترین آنها سافاری نام دارد. سافاری با ماشین و موتور چهار چرخ انجام می‌شود و رانندگان آن از مهارت و مدارک موردنیاز برخوردار هستند. در نتیجه با رعایت استانداردهای امنیتی می‌توانید یکی از مهیج‌ترین تفریحات دبی را در کویر تجربه کنید.

سافاری یکی از تفریحات دبی

چتربازی

چتربازی در آسمان دبی از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز است. قبل از اقدام به این تفریح آموزش‌های لازم به شما داده می‌شود و با پوشیدن لباس مناسب و در امنیت کامل می‌توانید مناظر پانوراما از شهر دبی را تماشا کنید. در کنار تفریح و بازی به برنامه‌های آموزشی آن پرداخته می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید مدرک معتبر چتربازی دریافت کنید.

چتربازی یکی از تفریحات دبی

تیراندازی با لیزرتگ

انجام این تفریح برای تمام افراد حتی کسانی که سن بالایی دارد ممکن است و در یک فضای رقابتی آدرنالین خونتان را افزایش می‌دهد. این بازی مهیج در یک زمین ۱۰۰۰ متری و با دو تیم ۱۰ نفره انجام می‌شود. در بازی ۱۵ دقیقه فرصت دارید تیراندازی کنید و امتیاز بگیرید.

تیراندازی با لیزرتگ

خانه تسخیر شده هیستریا

خانه ترسناک هیستریا بدون شک هیجان‌انگیزترین تفریح در دبی است. این بازی علاوه بر هیجان، ترس به دلتان راه می‌دهد و برای هر کسی مناسب نیست. در این خانه ۱۵ بخش وجود دارد که بدون محدودیت زمانی باید از آنها عبور کنید. در صورتی که حس کردید توانایی ادامه ندارید می‌توانید با قرار دادن دستان خود مقابل دوربین‌های مداربسته از انجام بازی صرف‌نظر کنید.

خانه تسخیر شده هیستریا

بالگرد سواری

پرواز بین آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های بلند دبی بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. با سوار شدن بر بالگردهای دبی می‌توانید از ارتفاع ۱۵۰۰ متری شهر را تماشا کنید. برای تجربه این تفریح می‌توانید به ثبت‌نام در تورهای بالگرد سواری دبی بپردازید.

بالگرد سواری

زیپ‌لاین کوه جیس

زیپ‌لاین دبی با طول ۱۵۰۰ متر و سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت شما را از ارتفاعات کوه جیس عبور می‌دهد. نکته شگفت‌انگیز زیپ‌لاین ارتفاع آن است که ۱۷۰۰ متر از سطح دریا بالاتر قرار دارد و از بهترین تفریحات برای افزایش آدرنالین خون است. زیپ‌لاین دبی به‌عنوان طولانی‌ترین زیپ‌لاین دنیا شناخته می‌شود.

زیپ‌لاین کوه جیس

اتاق تخریب دبی

از متفاوت‌ترین تفریحات در دبی اتاق تخریب است. در این اتاق می‌توانید با یک چوب بیسبال یا تبر خشم خود را بر سر اشیا بازیافتی خالی کنید. این تفریح هیجان زیادی به دنبال دارد و با در اختیار قرار دادن وسایل ایمنی با خیال راحت می‌توانید وسایل مختلف را به هر روشی که دوست دارید خراب کنید.

اتاق تخریب دبی

شهربازی‌های دبی

جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی دبی شهربازی‌های آن هستند و همیشه با روی باز از گردشگران خارجی استقبال می‌کنند. شهربازی‌های دبی عبارت‌اند از:

شهربازی لگولند

با توجه به نام شهربازی بیش از ۴۰ اسباب‌بازی در این شهربازی وجود دارند که با طرح لوگو ساخته شده‌اند. بخش ویژه‌ای از شهربازی لگولند به نام لگو سیتی برای بچه‌ها ساخته شده است. در این بخش کودکان با ماشین‌های ساخته شده از لگو می‌توانند لذت رانندگی را تجربه کنند و با قوانین رانندگی آشنا شوند. کودکان و بزرگسالان می‌توانند با لگوهای موجود در شهربازی به ساخت وسایل مختلف بپردازند و ساعت‌ها سرگرم شوند.

شهربازی لگولند

شهربازی موشن گیت

نبود دیزنی لند در دبی با وجود شهربازی موشن گیت جبران شده است. استودیوهای فیلمسازی معروف دنیا با حضورشان در این شهربازی آثار خود از جمله هتل ترانسیلوانیا، پاندای کونگ‌فو کار، شرک و… را طراحی و بازسازی کرده‌اند. این مکان تفریحی ۷ منطقه دارد که هر کدام دارای وسایل خاص برای سرگرمی هستند.

شهربازی موشن گیت

شهربازی مادهش ورلد

این شهربازی با دنیای شگفت‌انگیز و وسایل متنوع خود برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. از جمله امکانات و بازی‌های شهربازی مادهش می‌توان به قایق‌سواری، ماشین‌سواری، خلبانی، دستگاه‌های بازی الکترونیکی، استخر توپ با ظرفیت بیش از ۸۰ هزار توپ، ماشین‌آلات و ابزار خانه‌سازی در ابعاد کوچک و… اشاره کرد.

شهربازی آی ام جی

یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت بازی‌های دبی متعلق به شهربازی آی ام جی است. این شهربازی دارای چند بخش مختلف مانند پارک ژوراسیک، شخصیت‌های دنیای مارول و شخصیت‌های کارتونی است که دنیای جذاب و منحصربه‌فردی دارد. پارک ژوراسیک آی ام جی فرصتی را برای تماشای دایناسورها در ابعاد واقعی‌شان به وجود آورده تا حین تفریح بتوانید با دنیای دایناسورها نیز آشنا شوید.

شهربازی آی ام جی

شهربازی متل پلی

متل پلی نام یک کارخانه اسباب‌بازی در آمریکا است که به راه‌اندازی یک شهربازی در دبی پرداخته است. مساحت این شهربازی بسیار وسیع بوده به صورتی که به آن شهر متل پلی نیز گفته می‌شود. این محل بخش‌های مختلفی از شخصیت‌های بازی و کارتونی دارد و بیشتر ویژه کودکان ساخته شده است. در شهربازی متل پلی کودکان مشاغل گوناگون مانند آتش‌نشانی، ایستگاه پلیس و… را که با ابعاد کوچک ساخته شده‌اند اداره می‌کنند.

کیدزانیا

در مکان تفریحی کیدزانیا کودکان با مشاغل بزرگترها آشنا می‌شوند و مانند شهربازی متل پلی حرفه‌های مختلف را در ابعاد کوچک‌تر اداره می‌کنند. کودکان در این محل علاوه بر بازی و تفریح راجع به مشاغل مختلف آموزش می‌بینند و با چالش‌های آنها آشنا می‌شوند.

شهربازی کیدزانیا یکی از تفریحات دبی

آکواریوم‌های دبی

دبی به دلیل قرار گرفتن در حاشیه خلیج فارس به انواع گونه‌های آبزی دسترسی دارد. در نتیجه برای توسعه صنعت گردشگری به ساخت بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان پرداخته که در حال حاضر به‌عنوان یکی از بهترین تفریحات دبی شناخته می‌شود:

آکواریوم دبی

به‌عنوان بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا به شمار می‌رود و ۱۰ میلیون لیتر آب را در خود جای می‌دهد. این آکواریوم دارای ۱۴۰ گونه مختلف از جانوران دریایی است و بیش از ۳۰۰ کوسه در آن وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید با آنها غواصی کنید. سمورها، پنگوئن‌ها و بزرگ‌ترین گونه کروکدیل دنیا از مهم‌ترین جانوران دریایی آکواریوم دبی هستند. غذا دادن به ماهی‌ها و جانوران دریایی با کمک کارمندان امکان‌پذیر است. از مهمترین ویژگی‌های آکواریوم وجود یک قایق شیشه‌ای است که از کف آن می‌توانید اعماق آب را تماشا کنید.

آکواریوم دبی

آکواریوم لاست چمبرز

آکواریوم دیگر دبی در اقامتگاه‌های تفریحی آتلانتیس واقع شده و در لیست بزرگترین آکواریوم‌های دنیا قرار می‌گیرد. ویژگی‌هایی مانند وجود ۶۵۰۰۰ نوع جانور دریایی از گونه‌های مختلف، غذا دادن به جانوران دریایی و شناکردن این آکواریوم را به یکی از بهترین مکان‌های تفریحی دبی تبدیل کرده است. آکواریوم لاست چمبرز دارای تکنولوژی‌های به‌روز بوده که از طریق آن می‌توان به‌صورت مجازی ماهی‌ها را تماشا کرد. همچنین ۲۱ نمایشگاه از ماهی‌ها و جانوران دریایی در این آکواریوم برگزار می‌شوند.

آکواریوم لاست چمبرز

تفریحات معروف دبی

لیست تفریحات دبی بسیار بلندبالا است و در این قسمت معروف‌ترین تفریحات که بیشترین طرفدار را دارند معرفی شده‌اند:

پیست اسکی دبی

دبی برخلاف کویری بودن یک پیست اسکی سرپوشیده دارد که بازی‌های زمستانی مانند اسکی، اسنوبرد، شنا در یخ، تله‌سیژ، دیدن پنگوئن و.. در آن انجام می‌شوند. اسکی سواری با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت از محبوب‌ترین تفریحات این پیست است. پیست دبی ۵ مسیر با سطح سختی مختلف دارد که علاوه بر بزرگسالان کودکان نیز می‌توانند اسکی سواری کنند.

پیست اسکی دبی

آبنمای دبی

از بهترین تفریحات دبی تماشای آبنمای برج خلیفه است. این آبنما بیشتر از ۶۶۰۰ چراغ دارد و با ایجاد نمایش‌های موزیکال بسیاری از افراد در سنین مختلف را به سمت خود جذب می‌کند. آبنمای دبی دارای قسمت ویژه بوده و شما می‌توانید از طریق قایق‌سواری از نزدیک شاهد زیبایی‌های آن باشید.

آبنمای دبی

چرخ و فلک عین دبی

بلندترین چرخ و فلک دنیا با ۲۵۰ متر ارتفاع در جزیره بلو واتر دبی واقع شده است. با سوار شدن بر چرخ و فلک می‌توانید از تماشای چشم‌انداز ۳۶۰ درجه دبی بهره‌مند شوید. سرعت چرخ و فلک آرام است که فرصتی فراهم شده تا مکان‌های دیدنی دبی مانند برج خلیفه، مارینا و پالم را تماشا کنید. این چرخ و فلک بیشتر از ۱۷۵۰ نفر ظرفیت دارد.

چرخ و فلک عین دبی

اسب‌سواری و شترسواری

در پارک مشرف دبی باشگاه اسب‌سواری وجود دارد و با پرداخت هزینه مناسب می‌توانید از تفریح سوارکاری برخوردار شوید. همچنین در مناطق کویری دبی امکان تفریح شترسواری وجود دارد.

اسب‌سواری و شترسواری

اتاق باران

از معدود تفریحات محبوب دبی که نمونه آن در ایران پیدا نمی‌شود اتاق باران است. در این اتاق انبوهی از قطرات باران مصنوعی شبیه به باران واقعی می‌بارند و بدون آن که خیس شوید می‌توانید زیر آنها قرار بگیرید. شش نفر می‌توانند به‌صورت همزمان وارد اتاق شوند و به مدت ۱۵ دقیقه از بارش باران مصنوعی لذت ببرند.

باغ معجزه دبی

از بزرگترین باغ‌های گل در جهان باغ معجزه دبی را می‌توان نام برد. در این باغ انواع و اقسام گل‌ها در رنگ‌ها و اشکال مختلف به چشم می‌خورند. همچنین با گشت و گذار در باغ می‌توانید مجسمه‌ها و ماکت‌های غول‌پیکری از گل‌ها تماشا کنید. در این باغ بزرگترین باغ پروانه سرپوشیده جهان نیز وجود دارد و تماشای پروانه از تفریحات جذاب و دلنشین به‌خصوص برای کودکان به شمار می‌رود.

باغ معجزه یکی از تفریحات دبی

قوش پرانی

قوش پرانی از تفریحات خاص و وسوسه‌کننده دبی به شمار می‌رود و حین تفریح می‌توانید با فرهنگ بادیه‌نشینی آشنا شوید. برای انجام این تفریح باید سوار سافاری شوید و در دل کویر با پراندن عقاب‌ها و شاهین‌ها تفریح کنید.

تفریحات لوکس دبی

سیاحت با قایق تفریحی شخصی

تماشای مناظر دیدنی دبی مانند برج العرب با قایق تفریحی شخصی از تفریحات لوکس و گران است. قایق‌های تفریحی دبی مجهز به نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه هستند. زمانی که به وسط آب رسیدید می‌توانید در آب‌های دبی شنا کنید و یا بر روی کابین دراز بکشید و آفتاب بگیرید.

سیاحت با قایق تفریحی شخصی

خوردن بستنی با روکش طلا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در خیابان ساحل جمیرا به سرو گران قیمت‌ترین بستنی دنیا پرداخته می‌شود. خوردن این بستنی از تفریحات بسیاری از ثروتمندان است و ۳ هزار درهم قیمت دارد. این بستنی دارای زعفران ایرانی، وانیل ماداگاسکار و ترافل ایتالیایی بوده و با ورقه‌های طلای ۲۴ عیار تزیین شده است.

خوردن بستنی با روکش طلا

ماساژ با طلای ۲۴ عیار

هر چیز لوکسی در دبی با طلا آمیخته شده است. ماساژ از تفریحات مورد علاقه بسیاری از انسان‌ها بوده و خستگی تن را از بین می‌برد. حمام عربی، ماساژ با طلای ۲۴ عیار و قرار گرفتن در لوسیون شیر و عصاره گل سرخ از تفریحات افراد لاکچری و ثروتمند در دبی هستند.

ماساژ با طلای ۲۴ عیار

تماشای مسابقه اسب‌دوانی

از دیگر تفریحات لوکس دبی تماشای مسابقه اسب‌دوانی است. این میدان سالانه بسیاری از علاقمندان به تماشای این مسابقه را سراسر دنیا گرد هم می‌آورد. ثروتمندان جهان در پاویون تماشاگران به تماشای تاختن اسب‌های زیبای عربی و حدس برنده یا بازنده می‌پردازند.

بالن‌سواری

از دیگر تفریحات دبی که می‌توانید با قرار گرفتن در آسمان نمای کلی شهر را تماشا کنید بالن‌سواری است. بالن‌سواری تفریح رمانتیک و آرامی است و برای زوج‌های جوان تفریح فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود. تماشای غروب خورشید از آسمان و شن‌های طلایی بسیار لذت‌بخش به نظر می‌رسد. بالن توسط راننده حرفه‌ای هدایت می‌شود و می‌توانید حین تماشای مناظر زیبا به صرف نوشیدنی و خوراکی‌های لذیذ بپردازید.

بالن‌سواری

گلف

از تفریحات و ورزش‌های لوکس که بسیاری از ثروتمندان جهان به انجام آن می‌پردازند گلف را می‌توان نام برد. دبی دارای بهترین زمین‌های گلف جهان است که از بالاترین استانداردها برخوردار هستند. زمین گلف موقعیت مکانی خوبی دارد و در کنار میدان اسب‌دوانی واقع شده است.

گلف یکی از تفریحات دبی

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله اشاره شد تفریحات دبی بسیار متنوع و مهیج هستند و همه افراد با هر سلیقه‌ای را جذب می‌کنند. مکان‌های تفریحی دبی از نظر تنوع و استاندارد حرف زیادی برای گفتن دارند. گردشگران عزیز می‌توانند از انواع امکانات تفریحی دبی با هزینه مختلف بهره‌مند شوند و خاطرات خوشی در کنار خانواده و دوستان بسازند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید