با جزیره نخل دبی و تفریحات مهیج آن آشنا شوید

امارات جاذبه های گردشگری جهان‌گردی دبی
با جزیره نخل دبی و تفریحات مهیج آن آشنا شوید

جزیره نخل دبی یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن است که در شهر دبی امارات متحده عربی واقع شده است. این جزیره مصنوعی به شکل درخت نخل است و از سه بخش اصلی بدنه اصلی، شاخه ها و موج شکن تشکیل شده است. برای سفر به این جزیره زیبا میتوانید بلیط هواپیما دبی را تهیه نمایید.

ساخت جزیره نخل دبی

ساخت جزیره نخل دبی جمیرا در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید. برای ساخت این جزیره، بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب ماسه و سنگ از دریا استخراج شد. همچنین، بیش از ۱۲ هزار کارگر در ساخت این جزیره مشغول به کار بودند. هدف اصلی ساخت جزیره نخل جمیرا افزایش ظرفیت گردشگری و تفریحی دبی بود. این جزیره همچنین به عنوان یک پروژه سرمایه گذاری بزرگ برای دولت امارات متحده عربی محسوب می شود. علاوه بر این، پالم جمیرا به عنوان یک نماد مدرن از شهر دبی نیز شناخته می شود. ساخت جزیره نخل جمیرا با چالش های زیادی همراه بود. یکی از این چالش ها، تامین ماسه و سنگ مورد نیاز برای ساخت جزیره بود. علاوه بر این، ساخت این جزیره در مناطق کم عمق دریا انجام شد که باعث شد عملیات ساخت آن دشوارتر شود.

جزیره نخل دبی

با بخش های مختلف پالم جمیرا آشنا شوید

جزیره نخل دبی شامل چند بخش اصلی است که در ادامه به معرفی هر یک از این بخش ها خواهیم پرداخت.

بخش بدنه اصلی پالم جمیرا

بخش بدنه اصلی پالم جمیرا به شکل یک هلال است و طول آن ۵ کیلومتر است. در این بخش، هتل ها، آپارتمان ها، ویلاها، مراکز خرید و تفریحی و غیره قرار دارند.

شاخه های درخت جزیره جمیرا

شاخه های درخت جزیره جمیرا به شکل سه شاخه اصلی و ۱۷ شاخه فرعی هستند. در این شاخه ها، هتل ها، آپارتمان ها، ویلاها، مراکز خرید و تفریحی و غیره قرار دارند.

بخش هلالی (موج شکن) جزیره جمیرا

بخش هلالی (موج شکن) جزیره جمیرا به شکل یک هلال است و طول آن ۱۱ کیلومتر است. این بخش از جزیره برای محافظت از آن در برابر امواج دریا ساخته شده است.

حقایق گفته نشده درباره پالم جمیرا

در اینجا چند حقیقت گفته نشده درباره پالم جمیرا آورده شده است:

  • برای ساخت موج شکن جزیره، بیش از ۸ میلیون تن سنگ استفاده شده است.
  • موج شکن جزیره اولین موج شکن منحنی ساخته شده در جهان است.
  • بیش از ۱۲۰۰۰ نخل واقعی در جزیره کاشته شده است.
  • برخی از ساکنان جزیره از رکود آب در این منطقه شکایت دارند که باعث رشد جلبک ها و پشه ها شده است.

جزیره نخل جمیرا یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در شهر دبی است و سالانه میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند. این جزیره نشان دهنده قدرت مالی و تکنولوژیکی کشور امارات متحده عربی است.

با تفریحات بی نظیر پالم جمیرا آشنا شوید

شاید استفاده از تمام تفریحات بی نظیر و هیجان انگیزی جزیره پالم تنها در یک روز ممکن نباشد پس بهتر است قبل از سفر به دبی با تمام تفریحات این جزیره آشنا شوید تا در فرصت کم سفر بهترین انتخاب را در میان انبوه تفریحات جزیره پالم دبی داشته باشید.

تور هلیکوپتر جمیرا

پرواز بر فراز جزیره نخل دبی یکی از لاکچری ترین تفریحات این جزیره است. شما می توانید با پرداخت هزینه از هلیکوپترهایی که در فرودگاه این جزیره وجود دارد استفاده نمایید.

تور هلیکوپتر جمیرا

مونوریل پالم جمیرا

مونوریل پالم این جزیره را به دبی و همچنین به جاهای دیدنی جزیره نخل متصل می کند. طول این خط اتصالی حدود ۵ کیلومتر است. مونوریل نخل اولین مونوریل خاورمیانه است که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. این مونوریل سالانه روزانه هزاران نفر را به مناطق مختلف جزیره منتقل می کند.

مونوریل پالم جمیرا

کلاس های آموزشی موج سواری و پاروزنی

اگر علاقه زیادی به موج سواری و پاروزنی دارید اما بلد نیستید، ناراحت نباشید. یکی از امکانات جزیره پالم جمیرا برگزاری کلاس های آموزشی موج سواری و پاروزنی است که شما می توانید پس از یاد گرفتن تمام اصول و نکات موج سواری و پاروزنی در خود جزیره و در میان شاخ و برگ آن به تفریح بپردازید.

آکواریوم آتلانتیس

آتلانتیس نام شهری است که در زیر دریا دفن شده است. در این آکواریوم زیبا شما می توانید این شهر زیبا را در کنار ماهی ها، کوسه ها و گیاهان دریایی مشاهده نمایید. همچنین اگر از این اکواریوم زیبا دیدن کردید از تجربه شنا با دلفین ها غافل نشوید.

تصور کنید در آکواریومی زیبا با شیرهای دریایی شنا کنید! حتی تصور چنین ماجراجویی نیز لذت بخش است. تالاب با دارا بودن ۶۵۰۰۰ نوع ماهی دریایی زیبایی های جهان زیر آب را بیشتر برای شما نمایان می کند.

آکواریوم آتلانتیس

قایقرانی و کایک سواری در ساحل پالم

قطعا یکی از هیجان انگیزترین تفریحات مربوط به سواحل قایقرانی و کایک سواری است. شما به راحتی می توانید از گشت و گذار در سواحل دبی لذت ببرید و در کنار آن هیجان کایک سواری و قایقرانی در ساحل مارینا دبی را تجربه کنید.

سقوط آزاد از هواپیما

برای دوستداران هیجان هم تفریحات بی نظیری در این جزیره در نظر گرفته شده است. شما می توانید با تجربه سقوط آزاد برفراز این جزیره زیبا آدرنالین خون خود را افزایش دهید و شاهد جزیره نخل جمیرا از ارتفاعات باشید.

سقوط آزاد از هواپیما

پالم ویو

منظره خلیج در کنار آب و هوای بکر دبی و ترکیب فرهنگ شرقی مردمان این سرزمین می تواند تجربه ای بی نظیر برای ایرانیان رقم بزند. با تهیه بلیط پالم ویو شما می توانید شاهد چشم انداز جزیره مصنوعی نخل جمیرا و خلیج فارس باشید.

گردش با اتوبوس در جزیره پالم

تور اتوبوسی که برای گردشگران در نظر گرفته شده از جاده شیخ زاید در دبی شروع به حرکت می کند. تور اتوبوس به شما این امکان را می دهد تا به راحتی از مناظر اطراف دیدن نمایید. ارتفاع شیشه های این اتوبوس ها بالا در نظر گرفته شده است تا بتوانید سلفی های زیبایی از خود بگیرید و ضمن اینکه نور آفتاب شما را اذیت نکند. این اتوبوس ها هر روز از دبی به مقصد این جزیره حرکت می کنند.

تور کشتی کروز جزیره پالم جمیرا

کشتی کروز جزیره سفر یک ساعته خود را از بخش غربی جزیره شروع می کند و مسیر خود را دایره وار به اطراف شروع می کند تا تمام شگفتی های این جزیره را به شما نمایش دهد. تور لیدر این کشتی ها اطلاعات کافی را در مورد پروژه های جزیره، ساختمان های غول آسای جزیره و … به شما می دهند.

تور کشتی کروز جزیره پالم جمیرا

سایر دیدنی های نزدیک جزیره پالم جمیرا

دبی جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد و شاید ماه ها نیاز به زمان داشته باشید تا بتوانید از تمام جاذبه های گردشگری این کشور زیبا دیدن کنید. اما اگر به این جزیره زیبا سفر کردید بد نیست در مورد جاذبه های گردشگری نزدیک این جزیره زیبا نیز سری بزنید. از جمله جاذبه های گردشگری نزدیک این جزیره زیبا عبارتند از:

  • فواره نخل
  • آکواریوم lost chambers
  • ساحل صوفوح
  • پارک الاتحاد
  • مارینا واک
  • چشم دبی
  • دبی مارینا
  • پارک آبی وایلد وادی
  • اسکی دبی
  • خلیج دلفین

هتل های نزدیک جزیره پالم

داشتن اقامتگاه نزدیک جزیره پالم به شما کمک می کند تا هزینه کمتری صرف حمل و نقل کنید و در عین حال در زمان خود نیز صرفه جویی کنید. در ادامه این مطلب با معرفی نزدیکترین هتل ها و اقامتگاه های نزدیک جزیره نخل همراه مان باشید.

  • هتل پالم جمیرا
  • هتل adagio premium the palm
  • هتل آتلانتیس
  • هتل و سوئیت آورانی پالم ویو دبی
  • sofitel dubai the palm
  • aloft palm jumeirah
  • one & only royal mirage

و … که البته هزینه های بالایی دارند.

هتل های نزدیک جزیره پالم

توجه داشته باشید یکی دیگر از مهمترین روش های کاهش هزینه بخصوص در سفرهای خارجی خرید بلیط پرواز خارجی ارزان قیمت از سایت های معتبر همانند پته است. خرید بلیط هواپیما ارزان به شما کمک می کند تا در هزینه های غیر ضروری خود صرفه جویی کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید