هتل های دبی با امکانات لوکس

امارات جهان‌گردی دبی
هتل های دبی با امکانات لوکس

اگر قصد داشته باشید به دبی سفر کنید، کدام یک از هتل ‌های دبی را برای اقامت انتخاب می ‌کنید؟ دبی بزرگ ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است و به خاطر اینکه جزو محبوب ‌ترین شهر های گردشگری جهان است، دارای هتل ‌های بی ‌شماری است. به همین خاطر انتخاب بهترین هتل‌ های دبی برای مسافران کار دشواری است.

بهترین هتل‌ های دبی کدم‌اند؟

هتل های دبی علاوه بر ثروتمندان و افراد مشهور دنیا، پذیرای گردشگران معمولی هم هستند. بگذریم از اینکه تنها هتل هفت ستاره جهان در شهر دبی و در برج العرب قرار دارد، اما تعداد هتل های ۵ ستاره، ۴ ستاره و لوکس و مدرن، بی شمار هستند. البته برای تمام افراد با هر شرایط و بودجه ای امکان رزرو هتل در دبی وجود دارد. در ادامه قصد داریم به بهترین هتل های دبی اشاره کنیم که برای گردشگران مناسب هستند و دارای امکانات رفاهی مطلوبی می ‌باشند.

 

بهترین هتل های ۵ ستاره دبی

دبی دارای انواع و اقسام هتل ها با امکانات متنوع است. اما قطعا بهترین هتل های دنیا هتل های ۵ ستاره هستند که امکانات متنوع با با بالاترین کیفیت را ارائه می دهند. در ادامه این مطلب با معرفی بهترین هتل های ۵ ستاره دبی همراه مان باشید.

 

۱. هتل رافلز (Raffles Hotel)

هتل 5 ستاره و لوکس رافلز، یکی از معروف ‌ترین هتل های دبی است که تنها ۱۵ دقیقه تا فرودگاه بین المللی دبی فاصله دارد. این هتل لوکس و زیبا دارای ۲۵۲ واحد اقامتی است و امکاناتی نظیر استخر روباز، سالن ماساژ، سونا، جکوزی و خدمات VIP دارد.

آدرس: دبی- بور دبی- وافی مال -جاده شیخ رشید

شماره تماس: ۰۰۹۷۱۴۳۲۴۸۸۸

هتل رافلز

۲. هتل جمیرا امارات تاورز (Jumeirah Emirates Towers Hotel)

در میان هتل های پنج ستاره شهر دبی، هتل جمیرا جزو مشهورترین ‌ها است. چرا که این هتل دارای ۴۰۰ واحد اقامتی با امکانات مجهز است. علاوه بر رستوران ‌های عالی این هتل، می ‌توان به امکانات دیگری چون باشگاه ورزشی، صرافی و ماهواره اشاره کرد. این هتل دارای سرویس رفت و برگشت رایگان به مرکز شهر و مراکز خرید نیز هست.

آدرس: امارات- جاده شیخ زاید- برج ‌های امارات

شماره تماس: ۰۰۹۷۱۴۳۳۰۰۰۰۰

هتل جمیرا امارات

۳. هتل برج العرب جمیرا (Burj Al arab Jumeirah)

این هتل که ۲۰۲ سوئیت اقامتی دارد، یک هتل ۲۷ طبقه است و امکانات بی ‌نظیری دارد که باعث شده ‌اند به این هتل ۷ ستاره داده شود.

برج العرب دبی یکی از معروف ترین نمادهای دبی است که در دل خود هتل معروف برج العرب را جای داده است. این هتل جزو ۱۰ هتل مرتفع جهان است. طراحی ظاهر این برج الهام گرفته از قایق سنتی داو (dhow) است. در این بنای با شکوه در معماری خود حدود ۳۰ نوع سنگ مرمر و ۱۸۰۰ متر مربع ورق طلا مورد استفاده قرار گرفته است.

گذشته از معماری سنتی آن تمام امکانات روز دنیا را در دل خود جای داده است. این هتل باشکوه با دارا بودن ۹ رستوران که بهترین آشپزان دنیا در آن مشغول به کار هستند از بهترین گزینه های برای اقامت محسوب می شود.

نکته جالب و عجیب در مورد این هتل داشتن منوی بالش است! شما می توانید در بین ۱۷ نوع بالش متفاوت به لحاظ جنس و محتویات داخل آن هر کدام را مایل بودید انتخاب کنید. توجه داشته باشید با توجه به اینکه تمام امکانات این هتل لوکس و لاکچری هستند هزینه هر شب اقامت در این هتل نیز بسیار بالا است.

آدرس: امارات متحده عربی دبی- خیابان جمیرا

شماره تماس: ۱۴۳۰۱۷۷۷ ۰۰۹۷

هتل برج العرب

۴. هتل تاج دبی

هتل تاج برای افرادی که دوست داشته باشند در مرکز شهر دیره اقامت کنند، بسیار مناسب است. این هتل نیز ۵ ستاره دارد و به خاطر داشتن ۲۹۶ واحد اقامتی، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. یکی از ویژگی ‌های منحصر به فرد هتل تاج، وجود رستوران های بین المللی و استخر روبازی است که در بخش بام هتل قرار گرفته است. امکانات دیگری چون محوطه بازی کودکان، سالن بدنسازی و رستوران ‌های آسیایی، مدیترانه ‌ای، عربی و … جزو امکانات این هتل هستند.

آدرس: دبی -مرکز شهر برج خلیفه

شماره تماس: ۱۰۰ ۰۰۹۷۱۴۴۳۸۳

 

۵. هتل پارک هایت دبی

یکی از هتل های مدرن شهر دبی که ۲۲۵ واحد اقامتی دارد، هتل پارک هایت است. این هتل ۲ کیلومتر تا فرودگاه بین ‌المللی دبی فاصله دارد. اگر بخواهید پس از اقامت به برج خلیفه یا مراکز خرید بروید، باید ۱۵ دقیقه با خودرو رانندگی کنید. فاصله هتل شاید کمی از مرکز شهر زیاد باشد، اما به خاطر داشتن امکاناتی چون اتاق ‌های عایق صوت و تراس ‌دار، اینترنت رایگان، زمین گلف، سونا، اسپا و … برای اقامت بسیار مناسب است.

آدرس: دبی- باشگاه قایق سواری و گلف

شماره تماس: ۱۴۶۰۲۱۲۳۴ ۰۰۹۷

هتل پارک هایت

۶. هتل آرمانی دبی

هتل آرمانی نیز جزو هتل های ۵ ستاره شهر دبی است. این هتل ۱۶۰ واحد اقامتی دارد. از امکانات آن نیز می ‌توان به سالن ماساژ، اینترنت رایگان، اسپا، سونا و جکوزی اشاره کرد. فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی تقریباً ۲۰ دقیقه است و ۵ دقیقه هم با مرکز خرید دبی فاصله دارد.

آدرس: امارات متحده عربی- بلوار شیخ محمد بن رشید- برج خلیفه

شماره تماس: ۰۰۳۸۸۸۸۸۸۴۹۷۱

 

۷. هتل اوبریو

اگر می ‌خواهید چشم انداز خوبی از برج خلیفه را هنگام بیدار شدن از خواب ببینید، می ‌توانید در هتل ۵ ستاره اوبریو اتاق رزرو کنید. این هتل دارای فضای بسیار زیبا و دوست داشتنی است.۲۵۲ واحد اقامتی در این هتل وجود دارد که امکانات منحصر به فردی را در اختیار مسافران قرار می ‌دهند. از جمله امکانات این هتل ۵ ستاره، می ‌توان به استخر روباز، اینترنت رایگان، سالن ورزشی، سالن ماساژ، اسپا، جکوزی، خدمات پرستاری کودکان و … اشاره نمود.

آدرس: دبی- خیابان الامال -مرکز اوبریو

شماره تماس: ۰۰۹۷۱۴۴۴۴۱۴۴۴

هتل اوبروی دبی

۸. هتل سوفیتل پالم (Sofitel Dubai The Palm)

هتل سوفیتل دارای معماری فرانسوی است و تا ساحل جمیرا ۸ دقیقه فاصله دارد. در اطراف این هتل، فضای سبز انبوهی است که اگر کمی دقت کنید، گونه های گیاهی فرانسوی را هم می توانید در بین آن ها ببینید. این هتل دارای باشگاه بدنسازی، رستوران، کافی شاپ، تلویزیون کابلی، استخر سرپوشیده،سونا، جکوزی، سرویس رایگان رفت و برگشت، سالن بازی و… است.

آدرس: امارات متحده عربی –دبی- جزایر پالم دبی

شماره تماس: ۰۰۹۷۱۴۴۵۶۶۷۷

۹. هتل مینا السلام

این هتل ۵ ستاره نیز به خاطر دارا بودن استاندارد های بالا و امکانات بی ‌نظیر شهرت خوبی بین گردشگران دارد. افرادی که دوست داشته باشند منظره پیش روی آن ها دریا و مناظر زیبای آن باشد، می‌ توانند یکی از اتاق‌های هتل مینا السلام را رزرو کنند. از امکانات این هتل هم می‌ توان به فروشگاه، اینترنت رایگان در لابی، رستوران، کافی شاپ، استخر روباز، سالن ‌های تفریحی، ترانسفر فرودگاهی، سالن بازی کودکان و امکانات نگهداری کودکان اشاره نمود.

آدرس: امارات متحده عربی- دبی -جاده جمیرا

شماره تماس: ۰۰۹۷۱۴۳۶۶۸۸۸۸

هتل مینا سلام

۱۰. هتل آتلانتیس رویال دبی (Atlantis The Royal Dubai)

این هتل زیبا در جزیره نخل یا همان پالم دبی واقع شده است. این هتل ۴۳ طبقه با امکانات ویژه یکی از محبوب ترین هتل های دبی است. هتل آتلانتیس ۴ استخر رو باز دارد که به صورت رایگان در اختیار مهمانان خود قرار می دهد. همچنین دارای دو رستوران با سرو غذاهای مدیترانه ای و پرویی است. از دیگر امکانات این هتل مجهز عبارتند از:

  • خدمات ترانسفر تا فرودگاه
  • اتاق های خانوادگی با امکانات بی نظیر
  • مرکز تناسب اندام
  • اینترنت رایگان
  • پارکینگ رایگان
  • و …

هتل آتلانتیکس رویال دبی

۱۱. هتل جمیرا القصر (Jumeirah al Qasr)

هتل ۵ ستاره جمیرا القصر در منطقه ال سوفو واقع شده است. این هتل فاصله کمی از ساحل دارد اما از فرودگاه و مرکز شهر دور است. علاوه بر موارد یاد شده برای گردشگران نزدیکی این هتل به مراکز خرید معروفی همچون امارات و لبرشا و همچنین برج العرب فاکتورهای بسیار جذابی هستند.

معماری این هتل الهام گرفته از داستان های هزار و یک شب است. از ویژگی های ممتاز این هتل می توان به داشتن منظره رو به دریا برای اکثر اتاق ها و سوئیت های این هتل اشاره کرد.

هتل جمیرا القصر با دار بودن ۲۹۴ اتاق و ۹ رستوران اختصاصی از بزرگترین هتل های دی محسوب می شود. از امکانات ویژه ای که این هتل به صورت رایگان در اختیار مسافرانش قرار می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استخرهای رو باز و سرپوشیده
  • اینترنت
  • پارکینگ
  • باشگاه ورزشی

هتل جمیرا القصر

۱۲. هتل فور سیزنز ریزورت دبی ات جمیرا بیچ (Four Seasons Resort Dubai)

این هتل ۵ ستاره در منطقه ساحلی جمیرا و در نزدیکی برج الخلیفه و فواره دبی واقع شده است. از جمله امکانات این هتل می توان به استخر روباز، ترنسفر فرودگاهی، پارکینگ رایگان، ساحل اختصاصی، بیزینس ستنر و … اشاره کرد. نکته

قابل توجه دارا بودن امکانات فوق العاده زیر برای هر اتاق به صورت اختصاصی است:

  • صندوق امانات
  • چای ساز
  • قهوه ساز
  • حمام اختصاصی

هتل فور سیزنز دبی

۱۳. هتل ۲۵ ساعت وان سنترال (25 Hours Hotel Dubai One Central)

هتل ۲۵ ساعت وان سنترال نزدیک ترین هتل به مراکز تجاری برج الخلیفه و دبی مال است. پذیرش این هتل ۲۴ ساعته و به ده زبان زنده دنیا آشنایی دارند. این هتل جذاب برای معلولین بهینه سازی شده است. از جمله خدمات جالب این هتل دارا بودن صرافی، خدمات اجاره خودرو، محل نگهداری کودک، خدمات خشکشویی و … اشاره کرد.

شاید عکس های جذاب استخر رو باز این هتل را که در بام آن است را دیده باشید. علاوه بر این می توان به خدمات تفریحی همانند:

  • اجرای موسیقی زنده
  • پخش زنده مسابقات ورزشی
  • تور آشنایی با فرهنگ مردم محلی

هتل ۲۵ ساعت وان سنترال دبی

۱۴. هتل آناتارا دپالم دبی ریزورت (Anantara The Palm Dubai Resort)

هتل آناتارا دپالم یکی از لوکس ترین هتل های دبی است که در فاصله ۴ کیلومتری ساحل دبی واقع شده است. این هتل مجلل با ۷۰ سوئیت، ویلاهای ساحلی و ویلاهای دارای استخر خصوصی از بزرگترین و مجلل ترین هتل های دبی است.

از زیبایی های این هتل می توان به سالن بار با مناظر پانورما از معروف ترین بناهای دبی مثل برج العرب، دبی اسکای لاین و برج خلیفه اشاره کرد. همچنین سالن غذاخوری برای انواع سلیقه ها با غذاهای عربی، هندی و دریایی نیز برای علاقمندان به غذا یکی از ویژگی های مثبت آن است.

 

۱۵. هتل کرون پلازا دیره دبی (Crowne Plaza Dubai Deira,an IHG Hotel)

هتل کرون پلازا واقع در منطقه تجاری دیره با داشتن پارک های ساحلی، مراکز خرید متنوع و همچنین انواع سرگرمی ها و پارک های ساحلی از محبوب ترین مناطق توریستی در دبی است. این هتل در نزدیکی مناطق دیدنی همچون: برج ساعت، کشتی های تفریحی، بازار ادویه و طلا از محبوبیت های این هتل است.

همچنین قیمت کمتر این هتل در مقایسه با سایر هتل های ۵ ستاره داری قیمت کمتری است هر چند این عامل اصلا تاثیر در سرویس دهی و امکانات این هتل نداشته است. سرو انواع غذاهای تایلندی، ژاپنی، ایتالیایی، مکزیکی و … برای افرادی که خواهان تجربه تنوع غذایی هستند یک نکته مثبت برای این هتل محسوب می شود.

از دیگر امکانات این هتل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باشگاه بدنسازی
  • سونا و استخر روباز
  • مرکز تجاری
  • و …

تمام موارد فوق تنها برای مهمانان هتل است.

 

۱۶. هتل آتلانتیس د پالم دبی (Atlantis The Palm Dubai)

از معروف ترین هتل های جزیره پالم دبی، هتل آتلانتیس است. این هتل بزرگ که در دل خود شهری جا داده است و تمام امکانات رفاهی و تفریحی را در دل خود جا داده است. نکته قابل توجه در مورد این هتل دور بودن آن به مرکز شهر و مکان های دیدنی دبی است اما وجود جاذبه های بی نظیر تفریحی در دل خود از جمله وجود بزرگ ترین پارک آبی خاورمیانه، آکواریوم زیر آب، مناظر زیبای خلیج فارس و استخرهای روباز ساحلی و … اشاره کرد.

دوستداران تماشای دبی از ارتفاع می توانند با رزرو  ۱۵ دقیقه ای هلیکوپتر برفراز دبی پرواز کنند. اما برای دوستداران خرید هم بوتیک ها و فروشگاهای برندهای لوکس دنیا وجود دارد خلاصه تمام امکانات برای یک تفریح لاکچری که در نظرتان باشد در این هتل وجود دارد.

هتل آتلانتیکس پالم دبی

۱۷. هتل سوئیس اوتل الغریر دبی (Swissotel AL Ghurair Dubai)

اگر دسترسی سریع به تمام مناطق دبی مد نظرتان هست قطعا هتل سوئیس الغریر واقع در مرکز شهر بهترین گزینه برای شماست. این هتل لوکس به مراکز خرید معروف، ساحل و مکز خرید الغریر فاصله بسیار کمی دارد همچنین تنها ۱۰ دقیقه فاصله از فرودگاه بین المللی دبی دارد.

این هتل مجهز و مجلل با دارا بودن امکانات رفاهی بی شمار به مکانی برای برگزاری جشن ها و مراسم ها نیز تبدیل گشته است. هتل سوئیس دارای دو استخر، رستوران، باشگاه بدنسازی، خدمات ماساژ و … است.

 

۱۸. هتل آوانی دیره دبی (Avani Deira Hotel Dubai)

هتل آوانی دبی واقع در منطقه دیره دبی است. امکانات هر اتاق این هتل بی نظیر ۲۱۶ اتاق با ۶ طبقه عبارتند از: ایستگاه داکینگ آی پاد، مینی بار، چای ساز، قهوه ساز، تهویه مطبوع، صندوق امانات، اینترنت رایگان، تلویزیون و… اشاره کرد.

اقامت در هتل آوانی برای شما مزایایی همچون: استخر روف، باشگاه تناسب اندام و … اشاره کرد. یکی از نکات مثبت این هتل نزدیکی بسیار زیاد آن به فرودگاه دبی است.

 

۱۹. هتل جمیرا بیچ دبی (Jumeirah Beach Hotel)

هتل جمیرا نزدیک ترین هتل ۵ ستاره به ساحل جمیرا است. این هتل قدیمی که در سال ۲۰۱۸ بازسازی شده مجهز به دیوارهای عایق صدا، پارکینگ رایگان، حمام ترکی، مرکز تناسب اندام، کلاس یوگا و … اشاره کرد. این هتل مجلل دارای ۴ استخر روباز و ۷ رستوران با سرو انواع غذاهای بین المللی، بریتانیایی و … است.

 

۲۰. هتل پارامونت (Paramount Hotel Dubai)

موقعیت مکانی بی نظیر این هتل یکی از فاکتورهای مثبت برای اقامت در آن محسوب می شود. هتل پارامونت واقع در خیابان شیخ زاید فاصله کمی تا برج خلیفه، دبی مال و آبشار دبی دارد.

یکی از بی نظیرترین ویژگی های این هتل دارا بودن استخر با ویو ابدی در پشت بام، سالن ورزشی مجهز و سینمای خصوصی با ظرفیت ۵۰ نفر اشاره کرد.

هتل پارامونت دبی

بهترین هتل های ۴ ستاره دبی

هتل های ۴ ستاره ممکن است برخی امکانات را با کیفیت هتل های ۵ ستاره نداشته باشند اما از نظر کیفیت در سطح بالاتری از هتل های ۳ ستاره هستند. در این قسمت به معرفی بهترین هتل های ۴ ستاره دبی می پردازیم.

 

۲۱. هتل جوورا دبی (Gevora Hotel Dubai)

هتل جورابی واقع در مرکز تجاری دبی و در جاده شخ زاید است. این هتل با ۵ رستوران و یک مرکز تجاری در طبقه ۱۲ فضایی زیبا برای دوستداران خرید فراهم کرده است.

از دیگر نکات مثبت هتل جوورا دارا بودن باشگاه اختصاصی برای بانوان و آقایان به صورت مجزا است. همچنین در این طبقه استخر، سونا و جکوزی نیز وجود دارد. تمام موارد یاد شده سبب می شود تا این هتل به پرطرفدارترین هتل ۴ ستاره دبی تبدیل شود.

۲۲. هتل تاورز روتانا دبی (Towers Rotana Dubai)

موقعیت مکانی هتل تاورز روتانا از بهترین موقعیت جغرافیایی است چرا که این هتل در جاده شیخ زاید و در نزدیکی برج خلیفه واقع شده است. همچنین فاصله کمی با مرکز شهر، دبی مال و ساحل لامر دارد. همچنین این هتل برای مسافران خود تور گردشگری رایگان در نظر گرفته است.

این هتل با دارا بودن امکاناتی نظیر مرکز تناسب اندام،‌ استخر روباز، اینترنت رایگان و …به یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت تبدیل شده است.

 

۲۳. هتل هالیدی این دبی البرشا (Holiday Inn Dubai Al Barsha)

هتل هالیدی این دبی با معماری سنتی عربی واقع در منطقه شیخ زاید است. این هتل نزدیکترین موقعیت را به مجتمع تجاری امارات مال و دهکده knowledge دارد. از دیگر امکانات تفریحی نزدیک به این هتل می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • اسکی دبی
  • منطقه آزاد جبل علی
  • دبی مدیا سیتی
  • اینترنت سیتی
  • پارک آبی
  • وایلدا وادی دبی

تمام امکاناتی که برای سایر هتل ها ذکر شده از جمله استخر روباز ، مرکز تناسب اندام، ۴ رستوران با تنوع غذایی و … را این هتل نیز دارد.

 

۲۴. هتل اونیو دبی (Avenue Hotel Dubai)

هتل اونیو واقع در خیابان الریگا و مرکز شهر است.  از ویژگی های ممتاز این هتل نزدیکی به فرودگاه دبی، مرکز خرید shopping mall Deira City Center اشاره کرد. هر اتاق هتل اونیو دبی دارای مینی بار، چاس ساز، قهوه ساز و میز کار است. همچنین شما می توانید در داخل هتل اقدام به اجاره خودرو مورد علاقه تان نمایید.

تنوع غذایی، امکانات تفریحی و رفاهی زیاد این هتل زیبا سبب شده تا بسیاری از زوج های جوان این هتل را برای اقامت برگزینند.

 

۲۵. هتل کارلتون البارشا دبی (Hotel Carlton Al Barsha Dubai)

هتل کارلتون البارشا یکی از بهترین هتل های دبی برای اقامت است. این هتل لوکس ۴ ستاره دارای امکاناتی نظیر مرکز تخصصی اسپا و ماساژ، مجموعه آبی مجهز، سالن بدنسازی مجهز و … است.

این رستوران به دلیل تنوع غذاهای هندی و عربی زیادی که دارد به رستوران مزه در بین مردم محلی شهرت پیدا کرده است. اتاق های این هتل دارای امکانات زیر هستند:

  • مینی بار
  • وسایل بهداشتی یکبار مصرف
  • سشوار
  • وسایل چای خوری

و هزاران امکانات ریز و درشت برای افرادی که قصد دارند از امکاناتی هتل های لوکس بهره مند شوند اما مقرون به صرفه بودن هزینه هتل نیز برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است.

هتل کارلتون البارشا دبی

بهترین هتل های ۳ ستاره دبی

هتل های ۳ ستاره دبی به لحاظ قیمت نسبت به سایر هتل ها دارای قیمت مناسب تری هستند اما از نظر امکانات یا موقعیت مکانی نسبت به هتل های ۴ ستاره یا ۵ ستاره در سطح پایین تری قرار دارند.

 

۲۶. هتل د رزیدنس دبی (The Residences)

این هتل سه ستاره با فرودگاه ۱۱ کیلومتر فاصله دارد. هتل د رزیدنس دبی برای معلولین نیز امکانات و خدمات رفاهی خوبی در نظر گرفته است. امکانات این هتل عبارتند از:

  • خشکشویی
  • اینترنت رایگان در مکان های عمومی
  • اتوبوس شاتل
  • کتابخانه
  • سروریس نگهداری از کودک

 

۲۷. هتل باراکودا بیچ ریزورت دبی(‌Barracuda Beach Resort Hotel)

هتل باراکودا در منطقه ساحلی و در ۳۰ کیلومتری راس الخیمه واقع شده است. این هتل زیبا با ۵۰ اتاق، مجهز به استخر کودکان است. از دیگر امکانات این هتل می توان به صندوق امانات، اب معدنی رایگان، بار، رستوران و … اشاره کرد.

 

شما کدامیک از بهترین هتل های دبی را برای اقامت انتخاب می کنید؟

از میان هتل هایی که معرفی کردیم بعضی از آن ها جزو بهترین هتل های دبی و بهترین هتل های جهان هستند. اما در نهایت این شما هستید که به عنوان مسافر، هتل محل اقامت خود را انتخاب می ‌کنید. اگر تجربه اقامت در هتل های دبی را دارید، خوشحال می ‌شویم نام هتل و امکانات آن را برای ما بنویسید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید