ساحل جمیرا دبی، نمادی از شکوه و عظمت دبی

امارات جاذبه های گردشگری جهان‌گردی دبی
ساحل جمیرا دبی، نمادی از شکوه و عظمت دبی

ساحل جمیرا دبی به خاطر وجود تفریحات ساحلی، هتل‌ های معروف، اقامتگاه ‌های لوکس و جاهای دیدنی اطراف آن، شهرت زیادی دارد. اگر قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است این ساحل زیبا با شن‌ های طلایی و درختان نخل زیبایش را از دست ندهید.

ساحل جمیرا دبی؛ ساحلی با شن‌ های طلایی و درخشان

برای معرفی ساحل جمیرا دبی همین قدر کافی است که بگوییم نماد شکوه و عظمت شهر دبی است. این ساحل به خاطر اینکه جزو مناطق اصلی گردشگری و یکی از مهمترین جاهای دیدنی دبی محسوب می ‌شود، دارای امکانات فوق العاده‌ای مانند ورزش‌ های آبی، مراکز تفریحی، هتل ‌های متعدد و زیباترین مناظر طبیعی است. دراز کشیدن زیر آفتاب درخشان و تماشای سواحل زیبای دبی در فصل زمستان بهترین کاری است که می ‌توانید انجام دهید. اگر قصد دارید در بهترین زمان سفر به دبی، یعنی زمستان، بلیط هواپیما دبی بگیرید و راهی سفر شوید، حتماً سری به این ساحل زیبا بزنید.

 

معرفی ساحل جمیرا دبی

ساحل جمیرا که آوازه اش در جهان پیچیده، در امارات متحده عربی و شهر ساحلی و لوکس دبی قرار دارد. این ساحل با نام جمیرا پالم و ساحل برج العرب هم شناخته می ‌شود. طول ساحل جمیرا، حدود یک کیلومتر و ۴۰ متر است. عرض این ساحل هم ۸۰ متر است و در جوار خلیج همیشه فارس قرار دارد. به دلیل اینکه این ساحل نزدیک برج ‌های جمیرا است، به همین نام شناخته می ‌شود.

در دو طرف این ساحل، درختان نخل بسیار زیبایی قرار دارند که زیبایی این منطقه را دوچندان می ‌کنند. علاوه بر برج ‌های جمیرا، برج العرب در نزدیکی این ساحل است. به همین خاطر افرادی که می ‌خواهند بلندترین برج ‌های جهان را از نزدیک ببینند، حتماً به این ساحل می‌ روند. ساحل جمیرا یکی از ساحل های توریستی دبی است که دارای سه بخش متفاوت برای تفریح گردشگران است.

 

ساحل حمیرا دبی کجاست؟

ساحل جمیرا در شهر دبی و در خیابان جمیرا قرار دارد. افرادی که بخواهند از این ساحل زیبا دیدن کنند و تفریحات آبی آنجا را امتحان کنند، سه راه برای رسیدن به ساحل جمیرا دارند.

 

مسیر های دسترسی به ساحل جمیرا دبی

برای اینکه بتوانید به ساحل جمیرا بروید، هم می ‌توانید خودرو کرایه کنید و با خودروی شخصی تان به آنجا بروید. هم می ‌توانید با مترو و اتوبوس از ساحل جمیرا دیدن کنید.

 

دسترسی به ساحل جمیرا با خودرو شخصی

  • از مرکز شهر دبی به سمت خیابان شیخ زاید بروید سپس مسیر میدان الجهاد، خیابان شیخ محمد بن راشد به طرف غرب، برج العرب، خیابان جمیرا ساحل جمیرا را ادامه دهید.
  • دسترسی به ساحل جمیرا از فرودگاه دبی هم امکان پذیر است. هنگامی که از فرودگاه بین المللی شهر دبی خارج می‌ شوید، می ‌توانید وارد خیابان شیخ زاید شوید. سپس باید به سمت شمال حرکت کنید و پس از رسیدن به میدان الاتحاد، وارد خیابان شیخ محمد بن راشد شوید. از آنجا باید به طرف شرق بروید و پس از دیدن برج العرب به طرف خیابان جمیرا و انتهای این خیابان بروید که به ساحل می‌رسد.
  • برای دسترسی به ساحل جمیرا از طرف جنوب، از طرف امارات متحده عربی جنوبی به طرف ساحل جمیرا بروید. باید از بزرگراه ۱۱ E به سمت شمال شهر بروید و پس از رسیدن به خیابان شیخ زاید، مجدداً مسیری که در مراحل قبلی به آن اشاره کردیم را ادامه دهید تا به ساحل جمیرا برسید.

نکته: در این ساحل پارکینگ‌ هایی برای پارک خودرو های شخصی وجود دارد.

ساحل جمیرا

دسترسی به ساحل جمیرا با اتوبوس

اگر می‌ خواهید از خطوط اتوبوس‌رانی استفاده کنید، می ‌توانید با استفاده از خط ۸۷، ۸ و کارت NOL به ساحل جمیرا بروید.

 

 دسترسی به ساحل جمیرا با مترو

ایستگاه مترو جمیرا ۱ و جمیرا ۲ مخصوص رفتن به ساحل جمیرا هستند. اگر کارت NOL داشته باشید، می ‌توانید خیلی راحت سوار مترو شوید و به طرف خروجی ‌هایی بروید که به خیابان جمیرا می ‌رسند.

 

بهترین زمان بازدید از ساحل جمیرا

بهترین زمان بازدید از این ساحل مدرن، فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار است. به طور کلی آب و هوای دبی در این فصل ‌ها بسیار معتدل و دل انگیز می ‌شود. اگر می ‌خواهید از تفریحات آبی استفاده کنید و در ساحل زیبای جمیرا شنا کنید، بهترین زمان همین فصل ها است. این ساحل همیشه از ساعت ۸ صبح تا غروب آفتاب برای گردشگران قابل استفاده است. البته اگر می‌ خواهید در تابستان به ساحل جمیرا بروید، بهتر است به خاطر فرار از گرمای سوزان دبی و رطوبت هوا، اول صبح یا عصر ها از این ساحل دیدن کنید.

توجه: معمولاً در آخر هفته‌ها و تعطیلات، این ساحل خیلی شلوغ است. پس بهتر است در روز های وسط هفته برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید بدون منتظر ماندن در صف ‌های شلوغ از تفریحات آبی و امکانات آنجا استفاده کنید.

 

مدت زمان بازدید از ساحل جمیرا

بازدید از ساحل جمیرا دبی ممکن است برای شما یک ساعت طول بکشد و برای بعضی از افراد ۳ یا ۴ ساعت طول بکشد. بستگی به شما دارد که قصد دارید در این ساحل شنا کنید، استراحت کنید یا از تفریحات آبی استفاده کنید. اگر بخواهید چند ساعتی را برای امتحان کردن تفریحات هیجان انگیز آبی در نظر بگیرید می ‌توانید یک نصف روز در این ساحل بمانید و حسابی تفریح کنید.

تجربه هیجان را در دبی با مطالعه:
تفریحات دبی؛ لیست هیجان انگیزترین تفریحات

ساحل حمیرا دبی چه تفریحاتی دارد؟

علاوه بر سواحل زیبا و شن ‌های طلایی ساحل جمیرا، تفریحات آبی و امکاناتی که این ساحل دارد، باعث می ‌شود تا گردشگران حتماً در سفر خود به دبی، از آنجا دیدن کنند. برای تمام گروه‌ های سنی تفریحات جذابی در این ساحل وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره می ‌کنیم.

ساحل دبی

استخر

در پارک ساحلی جمیرا یک استخر بزرگ وجود دارد که برای شنا تفریح در زیر آفتاب درخشان دبی، بهترین گزینه است. این استخر بخش ‌های مختلفی برای بزرگسالان، کودکان و حتی افراد معلول دارد.

 پارک ساحلی جمیرا

یکی از پارک‌ های محبوب شهر دبی، پارک جمیرا است که دارای امکانات تفریحی متنوعی برای تمام سنین و سلیقه ‌ها است.

زمین بازی کودکان

اگر با خانواده و کودکانتان به دبی سفر می‌ کنید، بهترین مکان برای تفریح کودکان می ‌تواند پارک ساحلی و زمین بازی کودکان باشد.

 باشگاه ورزشی

در این ساحل انواع تجهیزات ورزشی وجود دارد که گردشگران می ‌توانند در آنجا به فعالیت و ورزش بپردازند. حتی مربیان با تجربه هم در این باشگاه ‌ها کار می ‌کنند و به افراد آموزش می ‌دهند.

سالن ماساژ

ماساژ گرفتن در ساحل جمیرا دبی یکی از تفریحاتی است که می ‌توانید از آن استفاده کنید. افرادی که در این سالن کار می ‌کنند، همگی حرفه‌ای هستند و از روغن ‌های طبیعی برای ماساژ دادن گردشگران استفاده می‌ کنند.

پارک آبی جمیرا

درست است که این ساحل خودش محلی برای شنا و تفریحات آبی است. اما پارک آبی و سرسره بلند جمیرا نیز جزو جاذبه ‌های گردشگری و معروف آن محسوب می ‌شود.

فضای پیک نیک

بخش ‌های مختلفی در ساحل جمیرا وجود دارد که دارای سایبان، آلاچیق و صندلی‌ هایی برای نشستن خانواده‌ ها است. افرادی که بخواهند در این ساحل بنشینند و در کنار خانواده خود غذا و نوشیدنی بخورند، خیلی راحت می ‌توانند از این محل‌ ها استفاده کنند.

سالن تنیس

در ساحل جمیرا دو زمین تنیس وجود دارد که برای تفریح و بازی بسیار مناسب است. هر کس با هر ملیتی که دارد، خیلی راحت می ‌تواند در این سالن با دیگران بازی کند.

شنا در ساحل جمیرا

ساحل جمیرا بخش ‌های کم عمق و بسیار فوق العاده‌ای برای شنا کردن دارد. اگر در فصلی به دبی می ‌روید که دمای آب مناسب است، می ‌توانید خودتان و کودکانتان در این ساحل تمیز و زیبا شنا کنید.

تفریحات ساحل جمیرا

ورزش‌ های آبی ساحل جمیرا

تفریحات و ورزش ‌های آبی در پارک ساحلی جمیرا برای افرادی که عاشق هیجان هستند، بسیار مناسب است. از این تفریحات می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قایق سواری
  • جت اسکی
  • بنانا
  • غواصی
  • موج سواری
  • ورزش ‌های ساحلی مانند فوتبال، والیبال ساحلی، بازی ‌های گروهی و تنیس روی میز

ساحل جمیرا دبی مکان خوبی برای تفریحات ساحلی است. تفریحات ساحلی که حتماً نباید داخل دریا باشند. بعضی از آن ها هم شامل موارد زیر می ‌شوند.

  • شترسواری در ساحل
  • عکاسی
  • پیاده‌روی
  • موتور سواری

 

کافه ‌ها و رستوران ‌های ساحل جمیرا دبی

علاوه بر امکانات تفریحی، در ساحل جمیرا دبی، کافه ‌ها و رستوران ‌هایی وجود دارند که انواع خوراکی ‌ها و نوشیدنی‌ های محلی و بین‌المللی را سرو می ‌کنند. بهترین رستوران ‌های ساحل جمیرا دبی عبارتند از:

  • رستوران لاپاریلا
  • رستوران لاتیتود
  • رستوران نایا
  • رستوران درکلر
  • کافه رستوران ترکیش ویلیج
  • رستوران ال گررکو
  • رستوران سی فو
  • رستوران ژان ژرژ
  • رستوران الخیمه
  • رستوران نصرت
  • رستوران صمد العراقی
  • رستوران کویا

کافه های ساحل جمیرا

بلیط بازدید از ساحل حمیرا دبی

برای تفریح در ساحل جمیرا دبی باید بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط برای بزرگسالان و کودکان با یکدیگر متفاوت است. این قیمت به ترتیب 195 و 95 درهم است. اما کودکان زیر ۶ سال می ‌توانند به صورت رایگان از این ساحل دیدن کنند. دقت کنید هنگام بازدید کاری خلاف قانون انجام ندهید. بهتر است حتماً لباس مناسب شنا بپوشید. در مناطق ممنوعه شنا نکنید. در ساحل جمیرا آتش روشن نکنید و اگر نمی‌ خواهید جریمه ‌های سنگینی بپردازید، در ساحل زباله نریزید. به سایر بازدیدکنندگان احترام بگذارید و به هیچ وجه از افراد دیگر عکس نگیرید. زیرا جریمه ‌های سنگینی برای این کار در دبی در نظر گرفته شده است.

جاهای دیدنی نزدیک ساحل جمیرا دبی

شاید تفریحات ساحل جمیرا دبی یک روز کامل، وقت شما را بگیرد. اما اگر نمی‌ خواهید زیاد در این ساحل بمانید و می ‌خواهید از جاهای دیدنی اطراف جمیرا هم دیدن کنید، باید فهرست آن ها را داشته باشید. از جمله جاهای دیدنی نزدیک به ساحل جمیرا، می ‌توان موارد زیر را نام برد.

برج العرب

مشهورترین برج دبی برج العرب است که نماد این شهر محسوب می شود. این برج دارای ۵۶ طبقه است و محل قرارگیری یکی از لوکس‌ ترین هتل ‌های جهان است. فاصله این برج تا ساحل جمیرا فقط 1 کیلومتر است.

 

پارک آبی وایلد وادی

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ های آبی جهان، پارک آبی وایلد وادی در ساحل جمیرا است. این پارک فقط ۳۰ سرسره آبی و استخر بزرگ دارد. فاصله این پارک تا ساحل جمیرا هم نزدیک ۵۰۰ متر است.

 

بازار مدینه الجمیرا

بازار سنتی و زیبای مدینه الجمیرا مکان مناسبی برای خرید جواهرات، لباس‌ های سنتی، صنایع دستی و سوغاتی ‌های عربی است. این بازار حدود ۵۰۰ متر تا ساحل فاصله دارد.

 

 نمایشگاه بوگاتی

نمایشگاه بوگاتی دبی یکی از جاذبه ‌های نزدیک ساحل است که در آنجا ۲۰ خودروی بوگاتی نگهداری می‌ شود. اگر عاشق خودرو های لوکس و گران قیمت دنیا هستید، زحمت بکشید یک کیلومتر آن طرف‌تر از ساحل جمیرا بروید و از خودرو های زیبای این نمایشگاه هم دیدن کنید.

 

ساحل نخل جمیرا

پالم جمیرا یا جزیره مصنوعی نخل، یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک این ساحل است که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ در دبی ساخته شد. بیشتر مراکز خرید لوکس، اقامتگاه ها، هتل ‌ها، پارک ‌های آبی و رستوران ‌های مدرن دبی در این قسمت قرار گرفته ‌اند.

ساحل نخل جمیرا

مسجد جمیرا

از دیگر جاذبه‌ های دیدنی اطراف این ساحل، مسجد جمیرا است که به خاطر دارا بودن معماری منحصر به فرد خود بسیار خیره کننده است. این مسجد دارای مناره‌ هایی به ارتفاع ۴۰ متر است و تزیینات ‌ها و ستون‌ های آن چشم هر بیننده ‌ای را به خود خیره می‌ کند.

سایر جاذبه ‌های دیدنی نزدیک ساحل جمیرا عبارتند از:

  • مسجد فاروق
  • مقبره القوز
  • مدرسه کایت سواری
  • نمایشگاه حریم سلطان دبی
  • سیاره سبز یا گرین پلنت دبی
  • آبشار دبی در خیابان شیخ زاید
  • سافاری صحرا دبی
  • مجتمع تفریحی و بازی بولینگ سنتر

 هتل‌ های نزدیک ساحل جمیرا دبی

همان‌طور که در ابتدای بحث گفتیم در ساحل جمیرا دبی هتل ‌های متعددی وجود دارند که بعضی از آن ها جزو لوکس ‌ترین و گران قیمت‌ ترین هتل ‌های دنیا هستند. از مهم‌ترین هتل ‌هایی که در نزدیکی ساحل جمیرا قرار دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هتل کراون پلازا دبی
  • هتل FIVE Palm Jumeirah Dubai
  • هتل Burj Al Arab
  • هتل Jumeirah Mina A’salam
  • هتل Jumeirah Beach Hotel
  • هتل Jumeirah Al Qasr
  • هتل رودا بیچ ریزورت
  • هتل Four Seasons Resort Dubai at Jumeirah Beach
  • هتل راو لامر Rove La Mer

 هتل‌ های نزدیک ساحل جمیرا دبی

نکات مهم برای بازدید از ساحل جمیرا

شهر دبی دارای قوانین سختگیرانه‌ای است. بنابراین اگر می ‌خواهید از ساحل را دیدن کنید، حتماً باید به قوانین کشور امارات احترام بگذارید و به نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می ‌کنیم، توجه داشته باشید.

  • کفش و لباس راحت برای پیاده‌روی و قدم زدن روی ماسه‌ های طلایی جمیرا با خودتان ببرید.
  • در ساحل جمیرا لباس شنای مناسب بپوشید. لباس‌ هایی که زیادی بدن نما باشند در این ساحل استفاده نمی شوند.
  • حتماً از کرم‌ های ضد آفتاب، عینک آفتابی و چتر استفاده کنید.
  • قبل از سفارش غذا و نوشیدنی در رستوران ‌ها و کافه ‌های این ساحل، حتماً قیمت آن ها را بپرسید. زیرا ممکن است قیمت ‌ها خیلی بالا باشد.
  • بهتر است برای استراحت در ساحل سایبان و حوله همراه خودتان ببرید تا مجبور نباشید اجاره بالایی برای این وسایل بپردازید.
  • در ساحل جمیرا، کابین ‌هایی برای تعویض لباس و دوش قرار دارد. در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.
  • در سرتاسر ساحل جمیرا، سرویس ‌های بهداشتی و نمازخانه قرار دارد. بنابراین در صورت نیاز می ‌توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.
  • ساحل جمیرا دارای چندین پارکینگ است. بنابراین اگر با خودروی شخصی به ساحل رفته‌اید، نگران جای پارک برای ماشینتان نباشید.
  • انواع بوفه ‌های خوراکی و نوشیدنی در ساحل وجود دارند که با هزینه‌ های مناسب می ‌توانید از آنجا خوراکی و نوشیدنی تهیه کنید.

 

سخن آخر

ساحل جمیرا دبی، یکی از زیبا ترین سواحل توریستی این شهر است. این ساحل جزو گران‌ترین و لوکس‌ترین ساحل ‌های دنیا محسوب می ‌شود. ساحل جمیرا همیشه از ساعت ۸ صبح تا غروب آفتاب باز است و برای بازدید از آنجا باید بلیط بگیرید. بهترین زمان بازدید هم فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار است.

 

سؤالات متداول کاربران

جمیرا بیچ در خیابان جمیرا، نزدیک برج العرب قرار دارد.

افراد بزرگ‌سال برای بازدید از ساحل جمیرا، می ‌توانند در روز های معمولی ۱۹۵ درهم بپردازند. برای کودکان این مبلغ ۹۵ درهم است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید