مقررات و قوانین سفر به دبی

امارات جهان‌گردی دبی
مقررات و قوانین سفر به دبی

وقتی اسم دبی را می‌شنویم؛ اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، تفریحات و سرگرمی‌های جذاب و متفاوتی است که اکثر افراد آرزوی تجربه آن‌ها را دارند اما تمام این تفریحات در چارچوبی از مقررات و قوانین سفر به دبی تعریف شده اند. این مورد نه تنها برای ما بلکه برای دیگر افراد در سایر کشورها نیز صادق است. به طور کلی باید گفت که دبی به دلیل داشته جاذبه‌های دیدنی، تفریحات سرگرم‌کننده برای تمامی سنین و هزاران مورد گردشگری دیگر، سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند و افراد زیادی از جای جای دنیا حتی از مناطق دور برای مسافرت خرید بلیط هواپیما دبی را برای مقصد امارات را انتخاب می‌کنند. حال این‌که برای سفر به دبی باید چه شرایطی فراهم کنیم، می‌تواند بحث مفصلی باشد ولی ما در این‌ جا می‌خواهیم به قوانین و مقررات سفر به دبی اشاره کنیم.

با مقررات و قوانین سفر به دبی آشنا شویم

طبيعتا هر کشوری قوانین و مقررات مخصوص به خود دارد که با قوانین حاکم در کشورهای دیگر متفاوت است. این قوانین در رابطه با اجازه ورود گردشگران به همان کشور نیز صادق است. در نتیجه برای ورود به مهد زیبایی‌ها یعنی دبی باید یک‌سری قوانین و مقررات را رعایت کنید تا ضمن داشتن اجازه ورود به این منطقه، سفر خود را بدون دردسر و البته با آسودگی کامل پیش ببرید. یکی از قوانینی که هنگام سفر به کشورهای خارجی مطرح می‌شود، قوانین حاکم در فرودگاه‌های آن منطقه است. فرودگاه دبی نیز از این قوانین مستثنا نیست.

مقررات و قوانین سفر به دبی

قوانین فرودگاه دبی

توجه داشته باشید که ابتدایی ترین ورود شما به کشور دیگر، ورود شما به فرودگاه آن کشور است در نتیجه برای این‌که مشکلی در رابطه با ورود شما پیش نیاید، بهتر است ابتدا در مورد قوانین فرودگاه دبی اطلاعاتی به دست آورید. شرط ورود به دبی، ارائه ویزا دبی است. در زمان خرید بلیط هواپیما باید ویزا مناسب با نوع سفرتان را ارائه دهید. پس از گرفتن ویزا و بلیط باید با قوانین فرودگاهی دبی آشنا شوید.

قوانین فرودگاه دبی

حمل کیف در فرودگاه دبی

مهم‌ترین مسئله در رابطه به قوانین فرودگاه دبی، قوانینی است که برای حمل کیف در این فرودگاه وضع شده است. سعی کنید هنگام سفر به دبی برای این‌که در فرودگاه دبی دچار مشکل نشوید، از کیف‌هایی با سطح صاف برای حمل وسایل خود استفاده کنید چراکه در ورودی‌های فرودگاه کیف‌هایی که سطح ناصاف و یا گردی دارند از چک این بازگشت می‌خورد.

حمل چمدان در فرودگاه دبی

توجه داشته باشید که بر اساس قانون حاکم در فرودگاه دبی، شما فقط می‌توانید حداکثر دو چمدان را با خود حمل کرده و به هواپیما ببرید. حداکثر وزن این چمدان‌ها باید ۳۲ کیلوگرم باشد. البته نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که ایرلاین انتخابی شما تعیین می‌کند که شما مجاز به حمل چه مقدار وزنی از بار هستید. البته که اندازه چمدان باید حداکثر ۹۰ سانتی‌متر طول، ۶۰ سانتی‌متر عرض و ۷۵ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. در صورتی که چمدان شما سطح ناصاف داشته و یا اندازه آن از حداکثر اندازه‌های گفته شده بیشتر باشد، کانترهای بزرگ‌تر بار شما را تحویل می‌گیرند که این مورد می‌تواند زمان زیادی از شما بگیرد. در نتیجه سعی کنید چمدان خود را بر اساس استانداردهای گفته شده خریداری کنید و یا در غیر این صورت زمان خود را بر اساس اتلاف وقت در تحویل بار تنظیم کنید.

اگر قبلا تجربه سفر به خارج از کشور داشته‌اید و بارکد قدیمی فرودگاه روی چمدان شما باقی مانده‌ است، بهتر است قبل از ورود به فرودگاه آن را بردارید تا در روند خواندن بارکد در چک این فرودگاه فعلی مشکلی ایجاد نشود. به خاطر بسپارید که اگر چمدان شما بیشتر از دو عدد باشد، باید برای هر تعداد چمدان اضافی مبلغ بیشتری جهت بسته‌بندی و حمل آن پرداخت کنید. معمولا همانند فرودگاه‌های دیگر توصیه می‌شود که وسایل شخصی خود را در چمدان یا کیف دستی خود قرار دهید تا خیالتان از بابت امنیت آن راحت باشد.

از نکات مهم دیگر در رابطه با حمل چمدان در فرودگاه دبی می‌توان به جعبه‌های مقوایی اشاره کرد. بهتر است وسایل خود را در چنین جعبه‌هایی قرار ندهید چراکه این جعبه‌ها هم به صورت دستی بررسی میشوند و هم بررسی آن‌ها خیلی زمان‌بر است. همچنین اگر قصد بر حمل لپتاپ در طول سفر دارید، بهتر است آن را در جایی جدا از داخل چمدان قرار دهید چراکه وسایل دیجیتالی باید در سبد امینتی فرودگاه قرار گرفته و بررسی شوند.

حمل چمدان در فرودگاه دبی

لوازم شخصی از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ، وسایل ورزشی، دوربین‌های فیلم‌برداری، ماشین حساب، تجهیزات موسیقی کوچک و قابل حمل، کالسکه کودک، ولیچر و … از جمله مواردی هستند که شما می‌توانید بدون داشتن هیچ گونه مانعی در فرودگاه و سفر دبی حمل کنید.

حمل مایعات در فرودگاه دبی

شاید برایتان تعجب آور باشد ولی باید بگوییم که حمل مایعات و وسایلی ژل‌مانند در فرودگاه‌های کشورهای مختلف با محدودیت و قوانینی همراه است که این قوانین در فرودگاه‌های مختلف متفاوت است. قانون اول و مهم در رابطه با حمل مایعات در فرودگاه دبی، قرار دادن مایعات درون کیسه‌ای شفاف و پلاستیکی است. توجه داشته باشید که بهتر است که این کیسه را درون کیف دستی خود قرار دهید و از قرار دادن آن درون چمدان خودداری کنید. قانون دوم این است که حداکثر وزن تک تک این مایعات باید ۱۰۰ میلی لیتر بوده و مجموع آن‌ها حداکثر باید ۱ لیتر باشد. البته اگر این مایعات دارو، شیر کودک و یا هر نوشیدنی مورد نیاز و ضروری در طول سفر باشد، از این قوانین مستثنی هستند.

نکته دیگر در رابطه با حمل مایعات، این است که شما نمی‌توانید بیشتر از ۴ لیتر نوشیدنی حاوی الکل در بار خود قرار دهید. همچنین تعداد قوطی‌های الکل هم نباید به بیش از ۲۴ عدد در چمدان و یا بار شما برسد که در غیر این صورت شما مجبور به پرداخت جریمه گمرکی خواهید شد.

حمل مایعات در فرودگاه دبی

حمل دارو در فرودگاه دبی

دارو از مواردی است که فرودگاه دبی حساسیت بالایی جهت حمل آن در فرودگاه به خرج می‌دهد. به این صورت که شما نمی‌توانید برخی از داروها را با خود به دبی وارد کنید. توجه داشته باشید که حمل داروی ممنوعه در فرودگاه می‌تواند سبب دستگیری شما شود. البته گاهی اوقات نیز ممکن است برخی داروها حاوی موادی باشند که حتی ترکیبات آن برای حمل در فرودگاه ممنوع باشد و سبب ایجاد مشکل برای شما گردد. بنابراین قبل از ورود به فرودگاه داروهای خود را بررسی کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

نکته دیگر این است که اگر در لیست داروهایتان، موردی وجود دارد که بسیار ضروری است و در طول سفر حتما باید همراهتان باشد، بهتر است نسخه‌ای ترجمه شده از تجویز پزشک در نزد خود داشته باشید تا درگیر هیچ گونه مشکلی نشوید.

قبل از سفر بهتر است به سایت رسمی اداره گمرک و یا وزارت بهداشت دبی مراجعه کنید و داروهایتان را بر اساس لیست داروهای ممنوعه چک کنید چراکه این لیست به طور مکرر توسط مقامات دولتی امارات متحده عربی به روزرسانی می‌شود. در ادامه لیستی از داروهایی آورده شده است که ورود آن‌ها به دبی ممنوع است؛

ترامادول، آتورفین، ریسپریدون، کدئین، کتامین، تریمپریدون، تیوفنتانیل، مورفین، بتامتادول، آلفا متیل فنتانیل.

حمل دارو در فرودگاه دبی

موادی که حمل آن‌ها در چمدان هنگام سفر به دبی ممنوع است

طبيعتا هر کشوری از ورود اقلام ممنوعه به کشور خود جلوگیری می‌کند و لیست این اقلام می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. این قانون در جهت حفظ بیشتر امنیت کشورها صادر می‌شود و اگر شما بخواهید مواردی از این دست را در چمدان خود حمل کنید، قطع به یقین با اخطار و د نهایت دستگیری از طرف دولت کشور مقابل مواجه خواهید شد؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید دچار دردسر شوید، از حمل موارد زیر در چمدان خود، اجتناب ‌کنید.

  • وسایل نقلیه موتوری و شخصی مانند اسکیت بورد
  • سیگار و یا قلیان دیجیتالی
  • ارز تقلبی یا جعلی
  • غذای خانگی و یا همان پخته شده
  • تور سه لایه جهت ماهیگیری
  • وسایل و تجهیزات قمار
  • عاج خام و یا شاخ کرگدن
  • برگ فلفل و پان
  • مواد آلوده به تشعشعات هسته‌ای و یا خود مواد هسته‌ای
  • هر گونه ماده مخدر
  • کالاهایی ‌که به قصد فروش از کشورهای تحریم شده وارد شوند.
  • مواردی که با مضامین اسلامی مغایرت دارند.
  • لوازم تیز همانند چاقو و یا شمشیر
  • مواد منفجره و یا لوازم آتش‌بازی
  • اسلحه و مهمات آن
  • نوشیدنی‌های الکلی که برای مسلمانان ممنوع است.
  • هر گونه پرنده، چه مرده باشد و چه زنده
  • لوازم بهداشتی و یا عطر که بیشتر از ۳۰۰۰ درهم ارزش مادی داشته باشد.

در نهایت هر گونه ماده و یا لوازمی که با قوانین کشور امارات مغایرت داشته باشد.

موارده ممنوعه برای حمل در چمدان

حمل غذا در فرودگاه دبی

جالب است بدانید که فرودگاه دبی حتی در رابطه با حمل غذا در این محدوده نیز قوانینی طرح کرده است و جابه‌جایی غذا در طول سفر به دبی با محدودیت‌هایی همراه است. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، شما به هیچ عنوان اجازه حمل مواد غذایی خانگی و یا پخته شده در فرودگاه دبی را نخواهيد داشت. حال این‌که برای حمل مواد غذایی خام نیز باید حداکثر وزن قابل حمل آن‌ها رعایت کنید. به طور کلی شما اجازه دارید که مواد غذایی زیر با حداکثر وزن گفته شده در ادامه هر یک از آن‌ها حمل کنید؛

  • غذاهای کنسرو شده؛ حداکثر تا ۲۵ کیلوگرم
  • کنسانتره میوه؛ حداکثر تا ۵ کیلوگرم
  • زعفران؛ حداکثر تا ۵۰۰ گرم
  • عسل و موارد دیگر شکری؛ حداکثر تا ۲۰ کیلوگرم
  • غذاهای خاص مثل غذای کودک و یا غذای بیمار؛ حداکثر تا ۱۰ کیلوگرم
  • گوشت قرمز و غلات؛ حداکثر تا ۳۰ کیلوگرم
  • خاویار؛ حداکثر تا ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ؛ حداکثر تا ۱۱ کیلوگرم
  • شیرینی و یا نان؛ حداکثر تا ۱۰ کیلوگرم
  • خرما؛ حداکثر تا ۱۰۰ کیلوگرم
  • ماست؛ حداکثر تا ۲۰ کیلوگرم
  • انواع میوه و سبزیجات؛ حداکثر تا ۱۰ کیلوگرم
  • انواع روغن خوراکی؛ حداکثر تا ۵۰ لیتر
  • غذاهای دریایی و ماهی؛ حداکثر تا ۱۰ کیلوگرم
  • ادویه‌جات و گیاهان دارویی؛ حداکثر تا ۵ کیلوگرم
  • شربت و یا نوشیدنی نظیر آب؛ حداکثر تا ۲۰ لیتر

حمل غذا در فرودگاه دبی

قوانین هتل‌های دبی

یکی از موارد مهم دیگری که در هنگام مسافرت به دبی باید به آن توجه داشته باشید؛ انتخاب هتل است. طبیعتا هتل نیز همانند دیگر اماکن دارای یک‌سری قوانین خاص است و مسافران ملزم به رعایت آن هستند. یکی از قوانین مهم و حاکم دز هتل‌های دبی این است که افراد جنس مخالف در صورتی که هیچ رابطه خویشاوندی با یکدیگر نداشته باشند، نمی‌توانند باهم در هتل اقامت داشته باشند. حتی امکان اقامت فرد مجرد به تنهایی در هتل امکان‌پذیر نیست.

قوانین هتل‌های دبی

قوانین عمومی و داخل شهر دبی

همان‌طور که می‌دانید دبی در لیست شهرهای بسیار لوکس و گران‌قیمت قرار دارد که تفریحات متعددی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. اما با وجود این موارد، قوانین خاص خود را دارد که شما باید در داخل شهر و خیابان‌ها و یا اماکن اجتماعی دیگر رعایت کنید. اگر شما هم علاقمند به آشنایی با تفریحات دبی هستید می توانید در مقاله تفریحات رایگان دبی با ما همراه باشید.

قوانین عمومی و داخل شهر دبی

لباس مناسب

در دبی قانونی به نام حجاب اجباری وجود ندارد ولی شما نمی‌توانید هر گونه که دلتان می‌خواهد لباس بپوشید و در جامعه عمومی گشت و گذار بکنید. توصیه می‌شود که لباس‌هایتان بالای زانو  باشد و برخلاف موازین اسلامی نباشد.

محدودیت‌های ماه رمضان

اگر در ماه رمضان به کشور دبی سفر کردید، حتما حواستان به محدودیت‌های حاکم در این شهر نسبت به ماه رمضان باشد. به این صورت که در ماه رمضان خورد و خوراک در ملا عام در دبی ممنوع است و این قانون حتی برای گردشگران نیز صدق می‌کند.

صدای موسیقی

توجه داشته باشید که اگر شما در مکانی عمومی در دبی به موسیقی با صدای بلند گوش بدهید، مرتکب خطا شده‌اید و چنین عملی در دبی ممنوع است.

کازینو و قمار در دبی

شاید نبودن کازینو و لوازم قمار در دبی برایتان تعجب آور باشد ولی باید بگوییم که بر اساس قوانین اسلامی در دبی کازینو وجود ندارد و با کسانی که قمار بازی می‌کنند به طور جدی برخورد می‌شود. بنابراین بهتر است به عنوان یک گردشگر این مورد را رعایت کنید.

کازینو و قمار در دبی

مصرف الکل حین رانندگی ممنوع

مصرف الکل در دبی به طور قطعی و جدی ممنوع نیست ولی برای استفاده از آن سخت‌گیری بسیار زیادی می‌شود. یکی از این سخت‌گیری‌ها مصرف الکل حین رانندگی است؛ به طوری که اگر پلیس شما را با حالت مستی پشت ماشین ببیند، دستگیر و راهی زندان می‌کند.

جمعه تعطیل است نه یکشنبه!

بهتر است بدانید، مقصدی که قرار است شما سفر کنید، چه روزهایی تعطیل و چه روزهایی غیر تعطیل است. در نیز همانند ایران روز جمعه به عنوان روز تعطیل رسمی اعلام شده‌است و شما ‌می‌توانید برنامه سفرتان را بر اساس آن تنظیم کنید.

فحش ندهید!

شاید قانون فحش در دبی برایتان خنده دار بیاید ولی بهتر است بدانید که اگر شما در ملا عام در دبی از کلمات ناگوار استفاده کنید، احتمال دستگیر شدن شما وجود دارد.

توهین به اسلام و شعائر اسلامی

همان‌طور که گفتیم برخی از قوانین اسلامی در دبی به طور سفت و سخت پیگیری می‌شود و هر گونه توهین به دین اسلام مجازات قانونی دارد و حتی این امکان را دارد که فرد توهین کننده به زندان بیفتد.

دگرباش‌های جنسی در این کشور جایی ندارد

یکی دیگر از قوانین سفت و سخت حاکم بر دبی، مخالفت با همجنسگرایی است و این قانون تا حدی قدرتمند است که افراد حتی اجازه ندارند لباس‌های جنس مقابل را د ملا عام بپوشند.

برای رانندگی در دبی این نکات را رعایت کنید

در صورتی که می خواهید در دبی اتوموبیل اجاره کنید باید گواهی نامه بین المللی رانندگی داشته باشید.  نکته مثبت در مورد این کشور وجود تابلوهای راهنمایی رانندگی هم به زبان انگلیسی و هم عربی است. بنابراین دانستن یکی از این دو زبان در سفر به این کشور فارغ از رانندگی در بسیاری از امور بسیار راهگشا خواهد بود.

عبصبانیت، خوردن مشروب هنگام رانندگی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جرایم سنگینی با خود به همراه دارد. همچنین در این کشور عربی بانوان با سن بالاتر از ۱۹ سال امکان رانندگی دارند و محدودیت های برخی کشورهای عربی را ندارند. همچنین بسیاری از راننده های تاکسی خانم هستند.

قوانین سفر به دبی

سخن پایانی

دبی منطقه‌ای گردشگری و تجاری است که سالانه میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر دنیا به این‌جا می‌آیند. با این وجود قوانینی سفت و سخت در اماکن عمومی و فرودگاه و هتل‌های آن برقرار است که رعایت آن مستلزم تمامی مسافرین است.

سوالات متداول

یکی دیگر از قوانین سفت و سخت در رابطه با قوانین حاکم در دبی این است که شما نمی‌توانید بدون اجازه افراد از آن‌ها عکاسی کنید.

در صورتی که حیوان خانگی خود را درون قفسی نگه‌داری کنید و پروانه بهداشتی آن را به همراه داشته باشید، حمل آن در فرودگاه دبی مجاز است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید