مسافرت عید کجا بریم؟

از سفر بدانید جاذبه های گردشگری
مسافرت عید کجا بریم؟

سفر در تعطیلات نسبتاً طولانی نوروزی از دیرباز حال و هوای جذاب و خاصی برای ایرانیان دارد. سفر در هوای ناب بهاری عید نوروز، موقعیت خارق‌ العاده‌ای برای سفر به مقاصد متفاوت داخلی و خارجی است. اما سلیقه افراد در انتخاب مقصد سفر با یکدیگر متفاوت است. در واقع سؤال برخی افراد این است که عید کجا بریم ارزون باشه؟ دیگری در فکر این است که عید کجا بریم خلوت باشه؟ و یا یکی در تکاپوی یافتن مقصدی متفاوت است. با ما باشید تا آرام‌ ترین، ارزان‌ ترین و بهترین شهرهای مسافرت در عید را با یکدیگر بشناسیم.

مسافرت عید کجا بریم؟ شهر های مرکز کجا بریم؟

یکی از زیبایی های خاص ایران زمین شهرهایی است که با فرهنگ ها و آداب و رسوم گوناگون رنگین شده است! اگر قصد دارید ایران زمین را بگردید و ترجیح شما این است که به شهرهای بزرگتر بروید، خالی از لطف نیست که راجع به مکان های گردشگری این شهرها، قبل از سفر اطلاعاتی جمع آوری کنید تا بتوانید سفر خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت نمایید. اگر قصد سفر به شهرهای مرکز استان را دارید، حتما سری به این شهرها هم بزنید:

اصفهان، نصف جهان

گز و شیرینی های خوشمزه آن، به نوعی تکمیل کننده آثار تاریخی این شهر زیبا وبی نظیر است! اگر در نوروز به اصفهان می روید، زاینده رود را هم خواهید دید! سلامی به این رود زیبا برسانید!

دزفول یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان

بله درست است! دزفول قدیمی ترین شهر جهان است. آثار باستانی فوق العاده ای همچون آسیاب های آبی، پل قدیمی و آرامگاه یعقوب لیث شما را شگفت زده خواهد کرد و علاوه بر آن طبیعت زیبا و بکر دزفول هم به خصوص در فصل بهار بسیار زیبا است. زیبایی هایی همچون آبشارها و دشت لاله های واژگون چشم ها را به خود مسحور می سازد!

نیشابور شهر فیروزه‌ای ایران

یکی از شهرهای قدیمی ایران که در استان خراسان و در دامنه کوه بینالود قرار گرفته است! این شهر به داشتن معادن فیروزه بسیار شهرت دارد. زادگاه بزرگان ایران زمین در سال های دور گذشته این شهر بوده است. بزرگانی همچون عطار شاعر و عارف بزرگ قرن هفتم.

یزد؛ نگین کویر ایران

در دل کویر شهری است با مردمانی خونگرم و متدین! شهر یزد شهری آرام است. با بناهای تاریخی بسیاری همچون آتشکده. آتش این آتشکده که زیارتگاه زرتشتیان است، هزار سال است که خاموش نشده است. دیدن آن خالی از لطف نیست!

 

سفر به کرمان در عید نوروز

اگر اهل کرمان نیستید، حتما در عید نوروز به این شهر بروید! حال و هوای آن وصف ناشدنی است! بازار کرمان که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده در ایران است را حتما بروید! کاروانسراها هم جالب و دیدنی هستند! خریدن کلمپه و قاووت را فراموش نکنید!

 

سمنان ترکیب کویر و جنگل

سمنان شهری مذهبی در دل کویر و در مجاورت جنگل! طبیعت بکر و آثار باستانی و تاریخی متعددی در این شهر و البته در شهرهای دیگر استان سمنان وجود دارد. این شهر در میان گردشگران کمتر شناخته شده است. اما اگر تنها یک بار به دیدن آن بروید به طور حتم باز هم و باز هم خواهید رفت!

 

عید سفر داخلی کجا بریم؟

عید نوروز فرصتی بی‌ مانند برای تجدید قوا و سفر به شهرهای متفاوت ایران چهار فصل است. جذابیت تمام شهرهای گوشه‌ و کنار ایران برای تجربه سفر داخلی رضایت‌ بخش بر همگان آشکار است.

اما شهرهای گرمسیری انتخابی هوشمندانه برای سفری لذت‌ بخش در ابتدای فصل بهار هستند.

عید سفر داخلی کجا بریم

با این اوصاف پرطرفدارترین و مسافر پذیرترین مقاصد گردشگری داخلی شامل موارد ذیل هستند:

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
شهرهایی که در بهار باید سفر کنید

عید جنوب گردی کجا بریم؟

جنوب ایران در بهار و به خصوص در عید نوروز بسیار دیدنی است! تجربه این سفر بی نظیر را از دست ندهید! از آنجا که جنوب ایران آب و هوای گرم و مرطوبی دارد، یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این بخش ها، فصل بهار است. هوای خنک را با طراوت بهاری یکجا در نظر بیاورید! در ادامه برایتان بیشتر خواهیم گفت.

4 جزیره در جنوب ایران با زیبایی های منحصربفردی که دارند، خوش می درخشند! طبیعت زیبا و تفریحات آبی در این جزایر، آنها را به یکی از بهترین و محبوب ترین مقاصد سفر و گردشگری در ایران تبدیل کرده است. این جزایر عبارتند از:

  1. کیش: مروارید زیبای خلیج فارس با زیبایی های طبیعی و تاریخی و همچنین تفریحات آبی که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای سفر در نوروز به شمار می رود.
  2. قشم: دره ستارگان، جزیره ناز و دره چاهکو تنها بخش کوچکی از زیبایی های قشم را به تصویر می کشند. این  جزیره را حتما باید از نزدیک ببینید!
  3. هنگام : نوار ساحلی در این جزیره مرزی بکر و دست نخورده است. آرامش واقعی را در این جزیره پیدا خواهید کرد.
  4. هرمز: اگر به هرمز رفتید، سری هم به دره رنگین کمانی و قلعه پرتغالی ها بزنید. دره مجسمه و جنگل حرا را هم فراموش نکنید.

چابهار خوش بهار

به‌ جرئت می‌ توان چابهار استان سیستان و بلوچستان را مقصدی بی‌ نظیر در عید نوروز معرفی کرد که مورد کم‌ لطفی گردشگران قرار گرفته است. وجه تسمیه چابهار به آب‌ و هوای مطلوب و معتدل آن در اغلب فصول سال مربوط است. چابهار تنها شهر بندری ایران است که به ساحل اقیانوس هند منتهی می‌ شود. تنوع جاذبه‌ های این شهر، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌ کند. برخی از جذابیت‌ ها و مکان‌ های متفاوت چابهار شامل موارد ذیل هستند:

  • تالابی زیبا به رنگ صورتی
  • تپه‌های گل‌ افشانی که منظره‌ ای عجیب و کمیاب ایجاد می‌ کنند
  • کوه‌ های سرخ مریخی
  • تلاقی ساحل و کویر
  • پاساژهای تیس، پردیس، ابریشم
  • مناظر فوق‌ العاده برای عکاسی از طبیعت
  • غذاها و لباس‌ های محلی

مسافرت عید به چابهار

ماسال، بکر و خیره‌ کننده

طبیعت بکر و تپه‌ های پوشیده از سبزه و گل‌های رنگارنگ ماسال گیلان یکی از پیشنهادهای ویژه سفر در تعطیلات نوروز هستند. تفرجگاه‌ های مخصوص گردشگران، مناظر جذاب و زیبا، دره‌ های پر آب‌ و هوای پاکیزه لذت این سفر را برای گردشگران دو چندان می‌ کنند. البته که ماسال منطقه‌ ای ییلاقی محسوب و پوشیدن لباس گرم، لازمه سفر نوروزی به این منطقه است.

ماسال

جزایر جنوبی، گل سرسبد سفرهای نوروزی

جزایر خلیج‌ فارس ایران، همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری هستند. کیش، قشم، جزیره هرمز و جزیره هنگام نیز پر از جاذبه‌‌ های متفاوتی هستند که نام و آوازه آن‌ ها مشتاقان سفر به جنوب را دو چندان می‌‌ کند.

آب‌ و‌ هوای پاک و فاقد آلودگی، هوای معتدل بهاری، آب‌ های نیلگون خلیج‌ فارس و هتل‌ ها و تفریحات بی‌ نظیر سفری هیجان‌ انگیز را برای مسافران رقم می‌ زنند.

جاذبه‌ های برتر این جزایر محبوب شامل موارد ذیل هستند:

  • دره ستارگان جزیره شگفت‌انگیز قشم
  • جنگل‌ های حرا که درختان آن دل در گرو آب دارند
  • کشتی‌ های تفریحی
  • جنگ‌ های شبانه
  • قلعه پرتغالی‌ ها
  • سوئیت‌ های روی آب کیش
  • پارک دلفین
  • سواحل نقره‌ ای جزیره هنگام
  • رستوران‌ های بی‌ نظیر
  • خاک‌ های رنگی جزیره هرمز
  • ماهیگیری و لذت خوردن غذاهای دریایی جنوبی

خلیج فارس برای عید

عید سفر داخلی کجا بریم ارزون باشه؟

سفر یکی از گزینه‌ های اصلی تفریح و تجدید قوا در تعطیلات نوروز است، اما با این شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده‌ ها به دنبال مقصدهای ارزان‌ قیمت هستند.

ایران زیبا سرشار از مقاصد گردشگری ارزانی است که با صرف کمترین هزینه، خاطراتی بی‌ نظیر را برایتان رقم می‌ زنند. بنابراین برای پاسخ به این سوال که مسافرت عید کجا بریم که ارزون باشه مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

الیمستان آمل

سفر به دل طبیعت به طور معمول هزینه چندانی برای گردشگران ندارد. الیمستان زیبا یکی از مناطق بکر و توریست‌ پذیر شهر آمل است که در فصل بهار همچون نگین زمردی می‌ درخشد.

دمای هوای مطبوع، عطر تازه گل‌ ها و گیاهان بهاری، چشمه‌ های زلال، نغمه پرندگان و … همگی سفری بی‌ نظیر را برایتان به ارمغان می‌ آورند.

اقامتگاه‌ ها و بوم‌گردی‌ های ارزان‌ قیمت این منطقه نیز فرصتی مناسب برای استراحت در دل طبیعت را برای گردشگران فراهم می‌ کنند.

الیمستان آمل

شیراز پررمز و راز

یکی از پاسخ‌ های فوق‌ العاده به سؤال عید کجا بریم ارزون باشه، سفر به شیراز زیبا و دلنواز است. علل انتخاب این شهر، آب‌ و هوای دلپذیر بهاری، جاذبه‌ های دیدنی بی‌ شمار، باغ‌ های نارنج خوش‌ عطر و آرامگاه شاعران سرشناس ایرانی هستند.

به قول خواجه حافظ شیرازی، خوشا شیراز و وضع بی‌ مثالش. این جمله تأکید بر این دارد که شیراز شهری دیدنی و بی‌ نظیر برای سفرهای داخلی است.

شیراز پررمز و راز

مشهد را دریابیم

مشهد همواره جزء اولین شهرهای داخلی برای سفر در عید نوروز است که سفری زیارتی سیاحتی را برای گردشگران رقم می‌ زند.

مراکز خرید ارزان و اقامتگاه‌ های متفاوت نسبتاً ارزان، هزینه سفر نوروزی به مشهد را به طور چشمگیری کاهش می‌ دهند.

مشهد علاوه بر بوستان‌ های بی‌ نظیر و مراکز خرید مثال‌زدنی، پارک‌ های آبی جذابی دارد که فرصت تجربه لحظاتی خوش را برای مسافران فراهم می‌ کنند.

مشهد در عید

کاشان، دلربا در بهاران

کاشان دل‌ فریب و زیبا، یکی از مقاصد گردشگری داخلی است که به‌ راحتی با اتومبیل شخصی می‌ توان به آن سفر کرد.

هوای معتدل، طبیعت دل‌ انگیز بهاری و عطر گل‌ های محمدی کاشان را به بهشت ناب اصفهان بدل کرده‌ اند. سفر و استراحت در این شهر خوش‌ آب‌ و هوا هزینه چندانی برای مسافران نخواهد داشت. از سوی دیگر بازدید از آثار باستانی و باغ‌ های بهاری کاشان با مبلغی ناچیز میسر می‌ شود.

کاشان

عید کجا بریم خلوت باشه؟

در تعطیلات نوروز بر خلاف اغلب افراد که به دنبال مسافرت به جاهای معروف و شلوغ هستند، برخی در سودای سفر به مقاصد خلوت و آرام هستند. اگر شما هم می‌ پرسید مسافرت عید کجا بریم خلوت باشه، با ما همراه باشید تا بهترین پیشنهادهای داخلی را باهم بشناسیم.

تهران‌ گردی در عید نوروز

در تعطیلات عید نوروز دیگر از خیابان‌های پرهیاهو، آلودگی هوا و ترافیک‌ های سرسام‌ آور تهران خبری نیست. از این‌ رو عید نوروز بهترین فرصت برای گشت‌ و گذار در تهران زیبا و پرجاذبه است.

کمتر کسی هست که به کاخ‌ ها و ساختمان‌ های لوکس شمال تهران علاقه نشان ندهد. کاخ گلستان، کاخ نیاوران و کاخ سعدآباد جزء بهترین جاذبه‌ های شهر تهران به شمار می‌ آیند.

عید کجا بریم خلوت باشه

در ادامه لیستی از جاهای دیدنی شهر تهران آمده‌ است که بازدید از آن‌ ها در روزهای خلوت عید خالی‌ از لطف نیست.

  • پل طبیعت
  • پارک آب‌ و آتش
  • باغ کتاب
  • تجریش زیبا و بی‌ نظیر
  • خیابان ولیعصر دلگشا
  • دریاچه چیتگر
  • بام تهران
  • پارک ارم
  • برج میلاد
  • کافه‌ ها و رستوران‌ های دنج و متنوع
  • غذاهای خیابانی لذیذ

اهواز، مأوای دنج گردشگران

استان خوزستان و شهر اهواز جزء بهترین مقاصد گردشگری ایران هستند که مود کم‌ لطفی مسئولان و گردشگران قرار گرفته‌ اند.

هوای معتدل بهاری و آرامش مثال‌ زدنی اهواز در تعطیلات نوروز، فرصتی ویژه برای گشت‌ و گذار و تفریح گردشگران فراهم می‌ کنند. پیاده‌ روی و شب‌ نشینی کنار رود کارون شاید تجربه‌ ای کم‌ نظیر برای یافتن آرامش از دست‌ رفته باشد.

اهواز در عید

برخی از جاذبه‌ های گردشگری اهواز زیبا شامل موارد ذیل هستند:

  • پل سفید
  • پل سیاه
  • پل طبیعت اهواز
  • آبشار مصنوعی
  • بناهای قدیمی چون سرای دادرس، خانه معین التجار و عمارت بزرگ ماپار
  • فست‌ فودهای خیابانی وسوسه‌ کننده
  • غذاهای دریایی و سنتی
  • کلیسای قدیمی سورپ مسروپ
  • سازه‌ های آبی شوشتر

خرم آباد بهشت دنج ایران

شهر خرم‌ آباد را می‌ توان زیباترین، خلوت‌ ترین و در عین‌ حال خوش‌ آب‌ و هواترین شهر نیمه جنوبی ایران در تعطیلات عید به شمار آورد.

خرم‌ آباد به لطف چشمه‌ های فراوان، آثار تاریخی کم‌ نظیر، دریاچه کیو و آبشار بیشه و روستاهای اطراف آن نظر گردشگران بسیاری را جلب کرده است.

استراحت در تفرجگاه‌ ها و طبیعت بکر خرم‌ آباد فرصتی فوق‌ العاده برای لذت از مناظر طبیعی و دور شدن از هیاهوی شهر است.

خرم آباد

همدان

همدان به‌ عنوان شهر باستانی و قدیمی ایران به مقصدی خلوت و خوش‌ آب‌‌‌ و هوا در فصل بهار بدل شده است. گشت‌ و گذار در میان جاذبه‌ های متنوع و خیره‌کننده همدان در تعطیلات نوروز برای هر گردشگری جذاب است.

البته که در سفر به همدان برای لذت‌ بردن از هوای بهاری باید لباس‌ های گرم همراه داشت. برخی از جاذبه‌ های دیدنی شهر همدان که در بهار منظره‌ ای زیباتر دارند شامل موارد ذیل هستند:

  • مجموعه تفریحی باستانی گنج‌ نامه
  • غار علیصدر
  • تفریحات متفاوت و هیجان‌ انگیزی چون بانجی جامپینگ، زیپ‌ لاین، تله‌ کابین و …
  • آبشار گنج‌ نامه
  • آرامگاه بوعلی و باباطاهر
  • سد اکباتان
  • کوه الوند
  • شهر تویسرکان

همدان

 

راهنمای جامع سفر در نوروز 1403 نکته‌های بهداشتی و پزشکی

سلامت در سفر یکی از آن مهم هایی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. برای اینکه بتوانید سفری خاطره انگیز را در کنار عزیزان خود داشته باشید در گام نخست لازم است که همگی در سلامت باشید. در ادامه به بررسی مهمترین نکات بهداشتی در سفر می پردازیم:

  • اگر سفر شما به دیگر کشورهاست، اطمینان حاصل کنید که واکسیناسیون‌های شما به ‌روز باشند و هر واکسنی را که برای سفر به مقصد مشخص مورد نیاز است، دریافت کنید.
  • داروهای خود را به میزان کافی همراه داشته و در صورت نیاز، داروهای نسخه‌ای را هم با خود داشته باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که بیمه سفر شما تمامی خدمات پزشکی مورد نیاز را پوشش داده و شما را در صورت بروز اضطراری به بهترین شکل حمایت کند.
  • اجتناب از مصرف آب و غذای غیر اصلی و اطمینان از سالم بودن آنها، از اقدامات مهم بهداشتی است.
  • همواره دست‌های خود را با آب و صابون بشویید یا از ضدعفونی‌کننده‌های دست استفاده کنید.
  • به مراقبت از تغذیه صحیح و استراحت کافی توجه کنید تا سیستم ایمنی شما تقویت شود.
  • خوردن میوه ها و سبزی ها را هم در سفر فراموش نکنید تا ویتامین های ضروری را دریافت کرده باشید.
  • لباس مناسب با آب و هوای مقصد و راه سفر را به همراه داشته باشید تا سرد و گرم نشوید! این مقدمه سرما خوردگی است!

در نهایت باید جواب خوبی به این سوال بدهید که مسافرت عید کجا بریم؟ این جواب تاثیر زیادی در داشتن تعطیلاتی خوب برای شما رقم می زند. انتخاب مقاصد گردشگری گران یا شلوغ اگر برای شما مطلوب نیست، قطعا شروع سال خوبی را برای شما رقم نخواهد زد. از شما همراهان سایت پته می خواهیم مقاصد گردشگری خوب برای مسافرت عید نوروز را با ما و سایر همراهان سایت به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید