شهرهایی که در بهار باید سفر کنید

از سفر بدانید ایرانگردی جاذبه های گردشگری
شهرهایی که در بهار باید سفر کنید

یکی از بهترین مزیت های ایران چهار فصل بودن آن است، یعنی هر زمان، قصد سفر کنید، فرقی نمی کند در چه فصلی یا چه ماهی، همیشه مقاصد جذابی برای گردشگری پیدا خواهید کرد. اگر تجربه سفر در بهار، خصوصا اردیبهشت ماه را داشته باشید این حرف را تایید خواهید کرد که بهار را می توان به عنوان بهترین و لذت بخش ترین فصل برای سفر معرفی کرد، زمستان سرد گذشته، درختان شکوفه دادند و آب و هوای دلپذیر قابل وصف نیست. اگر قصد سفر در بهار دارید و هنوز مقصدی در نظر نگرفته اید تا انتهای این مقاله را دنبال کنید و جذاب ترین شهرهای بهاری ایران را بشناسید و فرصت سفر به آن ها را از دست ندهید.

شهرهای گردشگری ایران در بهار

به جرات می‌توان بهار را فصل اختصاصی سفر در دل طبیعت و بازیابی قوای از دست رفته برای شروع سالی پربار به‌شمار آورد. شرق، غرب، شمال و جنوب کشور در فصل بهار، جذابیت‌های فوق‌ العاده‌ای برای سفر دارند. اما یافتن بهترین شهر ایران برای سفر در بهار، نیازمند تجربه، آگاهی و ایرانگردی است. معرفی شهرهای بی‌نظیر و خوش‌آب‌وهوای ایران در فصل بهار، سفر خوشی را برایتان فراهم می‌ کند.

 

بهترین مکان برای سفر در بهار در ایران

اغلب افراد به دلیل خوب بودن آب و هوا در بهار سفر می کنند ولی اگر در مورد مقصد خوب تحقیق نکنید ممکن است سفر خوبی نداشته باشید. بهترین شهرها برای سفر در بهار موضوعی است که در این مطلب از پته به شرح آن خواهیم پرداخت.

 

جزیره مرجانی کیش

هوا در کیش، این جزیره خوشرنگ خلیج فارس معمولا شرجی است انتظار آب و هوای سرد از کیش را نداشته باشید. فصل زمستان و بهار به دلیل آب ‌و ‌هوای معتدل و شرجی کمتر، جزو بهترین فصل ها برای سفر به کیش محسوب می‌شوند. سرسبزی و آغاز فصل جدید، آب ‌و ‌هوای خنک ، میزان کم رطوبت هوا، خصوصا در اردیبهشت‌ماه اشتیاق سفر را به این جزیره چندین برابر میکند.خرداد ماه در با آب هوای رو به گرم هم میتواند فرصت خوبی برای سفر بهاری باشد. فراموش نکنید کیش در فروردین ماه به دلیل تعطیلات نوروز جزو پر تقاضا ترین شهرها برای خرید بلیط هواپیما محسوب می شود، اگر دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستید پیشنهاد می کنیم کمی سفر خود را تعویق بیندازید و با خرید بلیط هواپیما در اردیبهشت ماه لذت سفر در هوای متعادل، به دور از شلوغی های عید را تجربه کنید.

ساحل مرجانی کیش

شهر بهارنارنج، شیراز

سفر به شیراز شهری که جزو شهرهای چهار فصل ایران محسوب می شود که آب و هوای گرم و خشکی دارد و تابستان گرم و زمستان های تقریبا سردی دارد همیشه لذت بخش است. تمام فصل‌ها و ماه‌های شیراز جذاب هستند، اما سفر در اردیبهشت ماه و احساس عطر شکوفه‌های بهار نارنج در نارنجستان و زیبایی باغ ارم لذت دیگری دارد، به خصوص اینکه روز 15 اردیبهشت به عنوان روز شیراز نامگذاری شده است. اگر در ایام عید قصد سفر به این شهر را دارید نباید انتظار خلوتی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم سفر خود را کمی به تعویق بیندازید و بلیط هواپیما خود را از پته برای اردیبهشت ماه خریداری کنید، آب و هوای مساعد، طبیعت وصف ‌ناپذیر، شور و حال شیراز را در این ماه چندین برابر می کند.

شیراز در بهار

طبیعت دلربا، تالش

هرچند که شمال ناب و زیبا در هر فصلی جذاب و دیدنی است اما سفر به تالش در هوای دلچسب بهاری، لذت دیگری دارد. دشت‌ها و کوه‌های سرسبز و پرگل شهر تالش گیلان، این شهر را به یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار بدل کرده‌اند. آب شدن برف کوه‌ها و روئیدن گیاهان و گل‌های رنگارنگ بهاری در دشت‌ها، کوه‌ها و کوهپایه‌های تالش هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. شکوفه درختان آلوچه، هلو و … جلوه‌ای بی‌نظیر برای عاشقان طبیعت ایجاد می‌کند.

آب‌وهوای پاک و دلپذیر، عطر گل‌های بهاری و آب روان چشمه‌ها و رودخانه‌های تالش ترکیبی فوق‌العاده برای گذراندن روزهای اول سال مهیا می‌کنند. گشت و گذار در ییلاق‌های تالش سرسبز انتخابی مناسب برای سفر در ماه‌های اول بهار است که هزینه کمی هم برای مسافر دارد.

تالش در بهار

جزیره گمشده، هنگام

جزایر جنوبی در صدر لیست بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار قرار دارند. جزیره هنگام از مقاصد شگفت انگیز سفر است که آرامش، هوای مطلوب و طبیعت بکر آن نظر هر بیننده‌ ای را جلب می‌ کند. آب‌ و هوای مساعد در کنار ساحل زیبا و مردمان خونگرم لحظاتی متفاوت و به‌ یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان می‌ آورد. زیبایی‌ ها و جذابیت‌های این جزیره زیبا شامل موارد ذیل هستند:

  • ساحل نقره‌ای جزیره هنگام
  • بازی‌ها و تفریحات آبی چون بازی با دلفین‌ها، غواصی و …
  • ساحل بکر خنیری
  • ساحل جادویی هنگام
  • آبزیان و جانداران زیبا و منحصربفرد
  • خاک متفاوت جزیره هنگام
  • غذاهای محلی و خوشمزه
  • بازار محلی
  • مجسمه‌ها و سنگ‌های متفاوت
  • نخلستان‌
  • کشتی پرتغالی‌ها

جزیره هنگام در بهار

گیلان همیشه سرسبز

درست است که هرزمان به گیلان سفر کنید جز زیبایی چشم گیر و سرسبزی چیزی نخواهید دید، گیلان در تمام ماه های سال دیدنی است، اما سفر در بهار حال و هوای دیگری دارد. ممکن است کمی هوا سرد باشد و بدون لباس گرم نتوانید به گشت و گذار بروید اما همین سرما با تجربه ی روشن کردن آتش در کنار دریا و جنگل بسیار دلچسب تر خواهد بود. از آنجا که گیلان در تابستان بسیار شرجی و در زمستان و پاییز پر بارش است بهترین زمان سفر به این شهر بهار است.

 

محلات، پایتخت گل ایران

این شهرستان در استان مرکزی به شهر گل شهرت دارد. چه فصلی بهتر از بهار میتواند زیبایی گل ها را نشان دهد؟ معمولا محلات را خلوت نخواهید دید اما به دلیل زیبایی وصف ناپذیر این شهرستان رنگارنگ بهار، به خصوص اردیبشت ماه پیشنهاد ما برای سفر کردن است به علاوه در این ماه میتوانید از جشنواره گل محلات هم دیدن کنید. اگر به رسم و رسومات قدیم علاقه دارید، مراسم آیینی بیل گردانی در هفته آخر فروردین در شهر نیم ور همراه با نواختن موسیقی محلی و رقص محلی برگزار خواهد شد.

کرمانشاه،شهر شیرین و فرهاد

شهر کوهستانی و سبز که برای یکبار هم که شده باید به آن سفر کنید و جاذبه های تاریخی فوق العاده این شهر را از دست ندهید. آب و هوای خنک و معتدل با مردمان خون گرم و سابقه تاریخی دور از جمله ویژگی های کرمانشاه است. لذت دیدن طاق بستان و بیستون با مطلوب ترین آب و هوا تنها با سفر در اواسط بهار تجربه خواهد شد.

شهر همیشه بهار، چابهار

سفر به چابهار همیشه بهار در استان سیستان و بلوچستان با آب‌وهوای بی‌نظیری که دارد، مقصدی مناسب برای سفرهای بهاری محسوب می‌شود. آب‌و‌هوای معتدل بهاری در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بندر چابهار توجه ویژه گردشگران را به‌خود جلب می‌کند. چابهار در واقع تنها شهر بندری همجوار با دریای عمان و اقیانوس هند است. همسایگی دریا و کویر در این شهر جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای برای مشتاقان سفر ایجاد می‌کند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. برخی از جاذبه‌های دلربای شهر خوش آب‌‌و‌هوای چابهار شامل موارد ذیل هستند:

  • تالاب صورتی لیپار
  • پرندگان زیبا تالاب لیپار همچون فلامینگو، چنگر، عقاب دشتی و تیهو
  • تفریحات آبی
  • کوه‌ متفاوت گل فشان
  • جنگل‌های منحصربفرد حرا
  • غارهای متعدد
  • کوه‌های سرخ مریخی

شهر محبوب گردشگران، اصفهان

سفر به اصفهان شهر محبوب گردشگران ایرانی و خارجی که آثار تاریخی و طبیعی آن نگاه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. آب‌وهوای معتدل و خنک بهاری اصفهان، بهترین فرصت برای بازدید از پل‌ها، بناها و رودهای بی‌نظیر این شهر توریستی است. گشت‌‌ و گذار در میدان‌ های شهر، قدم زدن در باغ‌ های پرشکوفه، درشکه سواری در میدان نصف جهان و تست غذاهای لذیذ اصفهان در هوای بهار، جذابیت سفر را دو چندان می‌ کند. برخی از جاذبه‌های بی‌شمار شهر زیبای اصفهان شامل موارد ذیل هستند:

  • محله جلفا
  • پارک ناژوان
  • بزرگترین آکواریوم خاورمیانه
  • باغ پرندگان
  • منطقه چادگان
  • سی و سه پل
  • سیتی سنتر اصفهان
  • کلیسای وانک
  • کاخ هشت بهشت زیبا
  • عمارت عالی قاپو
  • آبشار زیبای کرد علیا

تهران؛ پایتخت کشور

تهران که پایتخت کشور ایران است، بهترین مکان برای سفر در بهار به شمار می‌آید. این شهر جاهای دیدنی، اماکن مذهبی و اماکن تاریخی و گردشگری بسیاری دارد. برخی از اماکن مذهبی تهران شامل: امامزاده صالح در تجریش، امامزاده قاسم (ع) در شمیران، حرم شاه عبدالعظیم در ری، آتشکده زرتشتیان، امامزاده داود تهران و… است. در مقابل کاخ موزه سعدآباد، موزه آبگینه، موزه فرش، موزه جواهرات ملی ایران، موزه ملک، باغ موزه سینما تهران، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، عمارت مسعودیه و… نیز جزو مکان‌های تاریخی تهران به شمار می‌آیند.

برخی از اماکن فرهنگی تهران نیز شامل: باغ کتاب تهران، شهرک سینمایی غزالی، تالار وحدت، بوستان باغ ایرانی، پارک ژوراسیک، نگارخانه کمال الملک، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و… است. اما اگر قصد تفریح در تهران را دارید، می‌توانید به اماکن تفریحی تهران مانند: بوستان آب و آتش، بوستان باغ ایرانی، برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج فارس، درکه، دربند، پارک جنگلی لویزان تهران، مجموعه بام لند تهران و… سر بزنید.

تهران در بهار

دشت دریاسر تنکابن؛ بهشت اردیبهشت ایران

دشت دریاسر در استان مازندران و شهر تنکابن قرار دارد. این دشت با چشم انداز فوق‌العاده ای که دارد، می‌تواند بهترین خاطره از سفر برای شما باشد. بهتر است بدانید که دشت دریاسر از یک بخش به جنگل‌های سرسبز شمال متصل بوده و از بخش دیگر نیز یخچال‌های رشته کوه الموت آن را محاصره کرده‌اند. بهترین زمان سفر به این دشت زیبا، فصل بهار است؛ چرا که فصل بهار سرسبزی وصف نشدنی دارد. اما در فصل زمستان، به دلیل اینکه جزو مناطق کوهستانی به حساب می‌آید، دارای آب و هوای سردی است.

بهتر است بدانید دشت دریاسر در قسمت کوهپایه‌های البرز قرار گرفته است و از همین رو زیستگاه حیوانات مختلفی مانند: گراز و پلنگ ایرانی است و حتی اگر به قسمت‌های مرتفع این دشت سفر کنید، امکان دارد خرس هم ببینید. برخی از جاهای دیدنی اطراف دشت دریاسر نیز شامل: کوه‌های تنگ لات خان بن، کوه‌های سیاهکل، کوه کل تلا و سواحل دریای خزر و… است.

دریاسر تنکابن در بهار

مشهد؛ سفر به شهری مقدس

سفر به مشهد که به عنوان قطب گردشگری مذهبی کشور شناخته شده است قطعا برای علاقمندان به گردشگری و سفر مذهبی سفری جذاب خواهد بود؛ از همین رو همواره در همه فصول سال، مسافران زیادی از کشور ایران یا خارج کشور به این شهر سفر می‌کنند. در حالت کلی، مشهد میزبان مسافران از سراسر جهان است. باید بدانید که آب و هوای این شهر معتدل و متمایل به سرد و خشک بوده و از همین رو اگر آب و هوا برای شما اهمیت دارد، بهترین زمان سفر به مشهد، اواخر بهار و اوایل فصل پاییز است.

برخی از مکان‌های دیدنی و گردشگری مشهد، شامل: پارک کوهسنگی، دره هفت حوض، باغ گیاه شناسی، باغ وکیل آباد، پارک علمی پروفسور بازیما، موزه علوم زمین، کوهستان پارک شادی و… هستند. در مقابل اگر بخواهیم جاذبه‌های مذهبی مشهد را برشمریم، باید در ابتدا به حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره کنیم. علاوه بر این، مسجد گوهرشاد، آرامگاه فردوسی، کلیسای مسروپ قدس و… از مکان‌های مذهبی مشهد به شمار می‌آیند.

مشهد در بهار

تبریز؛ شهری با فرهنگ و تاریخ عمیق

تبریز که دیار آذری زبان‌ها و مرکز استان آذربایجان شرقی است سالانه از گردشگران داخلی و خارجی بسیاری میزبانی می‌کند. این شهر قدمتی بیش از 3500 سال دارد و از لحاظ پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی هست. در حالت کلی آب و هوای شهر تبریز خشک و کوهستانی است ولی اگر بخواهید از بهترین زمان سفر به تبریز از لحاظ آب و هوا اطلاع یابید، باید بگوییم که بهترین زمان سفر به تبریز، در اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان است.

برخی از جاهای دیدنی و گردشگری تبریز شامل: کاخ و موزه شهرداری، بازار فرش تبریز، موزه آذربایجان، خانه مشروطه، ائل گلی یا شاهگلی تبریز، جنگل ارسباران، موزه قاجار، ارگ علیشاه، روستای کندوان و… هستند. پس هنگام سفر به این مکان‌ها هم حتما سر بزنید.

تبریز در بهار

یزد؛ اولین شهر خشتی جهان

یزد یکی از شهرهای تاریخی و با ارزش ایران محسوب می‌شود که جزو استان‌های مرکزی کشور است. این شهر آب و هوای گرم، خشک و بیابانی دارد و بهترین زمان سفر به یزد از لحاظ آب ‌و هوا، فصل پاییز و ماه‌های اردیبهشت، اسفند و فروردین است. برخی از سوغات یزد عبارتند از: باقلوای یزدی، قطاب یزد، پشمک یزدی، حلوا ارده اردکان، لوز، کیک یزدی، سوهان خانی، نقل و شیرینی حاج بادومی و…

یزد جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیادی نیز دارد که برخی از آن مکان‌ها شامل: آب انبارهای یزد، موزه مارکار، آتشکده بهرام، مجموعه امیر چخماق، خانه لاری‌ها، خانه هنر و موزه آب یزد و… هستند.

یزد در بهار

کاشان؛ شهر گل و گلاب

کاشان یکی از شهرهای زیبای اصفهان است که درواقع یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران هم به حساب می‌آید. از گذشته‌های دور، شهر زیبای کاشان با مراسم گلاب گیری خود معروف بوده است و گلاب گیری نیز در اواسط اردبیهشت ماه تا اواسط خرداد انجام می‌شود. این شهر در حالت کلی دارای آب و هوای گرم و نسبتا بیابانی است و بهترین زمان سفر به کاشان، اوایل فصل بهار تا اردیبهشت ماه است. برخی از جاهای دیدنی، تاریخی و گردشگری کاشان شامل موارد: تپه سیلک، حمام فین، قمصر کاشان، روستای ابیانه، غار نیاسر، آتشکده خرمدشت، شهر زیرزمینی اویی یا نوش آباد، روستای کمال الملک یا کله، روستای ون و… است.

کاشان در بهار

جزیره هرمز؛ نگین سرخ خلیج فارس

جزیره هرمز درواقع یکی از جزایر زیبا، اسرارآمیز و توریستی جنوب کشور است که در استان هرمزگان قرار دارد. جالب است بدانید که آب و هوای این جزیره در بهار، پاییز و زمستان معتدل است؛ ولی بهترین زمان سفر به جزیره هرمز با توجه به شرایط هر فردی متفاوت است. چرا که برخی از افراد با گرما مشکل دارند و برخی دیگر گرما دوستدار هوای گرم هستند. اما در حالت کلی اگر با گرمای هوا مشکل دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اوایل پاییز تا اواخر فصل بهار به این جزیره سفر کنید.

جزیره هرمز جاهای دیدنی و تاریخی پرطرفداری دارد که شما می‌توانید برای رفتن به آنجاها نیز برنامه ریزی کنید. برخی از جاهای دیدنی این جزیره عبارتند از: قصر بی بی گل، قلعه پرتغالی‌ها، موزه دکتر نادعلیان، دره مجسمه‌ها، غار الهه نمکی، دره رنگین کمان، فرش خاکی هرمز، ساحل سنگ مرغان، ساحل سرخ، دشت آهوان و…

جزیره هرمز

سخن آخر

هر ماه از سال را از هر نقطه ی این کشور چهارفصل بخواهید سفر کنید زیبایی خواهید دید ولی سفر کردن در بهار، به خصوص اردیبهشت ماه بهترین زمان سفر بشمار میرود. پس اگر قصد سفر در بهار دارید، پیشنهاد میکنیم بلیط هواپیما خود را برای اردیبهشت ماه از پته خریداری کنید. علاوه آب و هوای معتدل و خنک، سرسبزی ،به دور از شلوغی سفر خواهید کرد و مهم تر از همه قیمت مناسب تری برای خرید بلیط هواپیما پرداخت می کنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید