راهنمای سفر به کیش؛ مروارید خلیج فارس

ایرانگردی کیش هرمزگان
راهنمای سفر به کیش؛ مروارید خلیج فارس

هر ایرانی‌ تا به حال در زندگی روزمره و ادبیات عامیانه، از آرزوی رفتن به سواحل هاوایی شنیده است. برای کمتر کسی پیش می‌آید که بتواند راه خود را به سواحل اقیانوس آرام باز کند. اما برای افرادی که شرایط رفتن به هاوایی را ندارند راهی برای بازید از نسخه دیگر آن وجود دارد و آن راه سفر به کیش است. اما چه چیزی باعث می‌شود تا جزیره کیش به عنوان هاوایی ایران شناخته شود؟ با ما همراه باشید تا با کیش این جزیره رویایی خلیج فارس بیشتر آشنا شوید.

راهنمای سفر به کیش

کیش، جزیره‌ای زیبا و مقصدی گردشگری است که در شمال شرقی خلیج فارس در حدود 17 کیلومتری سواحل جنوب ایران واقع شده است. این جزیره با چشم‌اندازهای خیره‌کننده و تفریحات هیجان‌انگیزش می‌تواند سفری به یاد ماندنی را برای مسافران به وجود بیاورد. مزیت کیش این است که جزو مناطق آزاد طبقه‌بندی می‌شود. این جزیره از گمرک معاف است و به شهروندان سراسر دنیا این اجازه را می‌دهد تا پس از ورود به آن، ویزا دریافت کرده و بتوانند به راحتی از جزیره کیش دیدن کنند.

راهنمای سفر به کیش

تاریخچه کیش

 خیلی ها درباره تاریخچه جزیره کیش چیزی نمی ‌دانند و فکر می ‌کنند که این جزیره لوکس و مدرن امروزی که می ‌بینند، پیشینه تاریخی پرباری ندارد. اما برای این دسته از عزیزان باید بگوییم که جزیره کیش یادگاری است که از دوران هخامنشیان در کشور ایران بوده است. پس از راهیابی دین اسلام به ایران، خلفای اموی این جزیره مهم کشور را تحت اختیار گرفتند و در آنجا ساکن شدند. اما با روی کار آمدن حکومت آل بویه، مجدداً این جزیره به دست ایرانیان افتاد و در زمان سلجوقیان به یکی از مراکز تجاری مهم خلیج فارس شد. سپس پرتغالی‌ها که به دنبال جزایر مهم ایران بودند، مانند جزیره هرمز، روی جزیره کیش هم دست گذاشتند و سال ‌ها در آنجا زندگی می ‌کردند.

در نهایت سربازان شجاعی مانند امام قلی‌خان که برای پس گرفتن جزایر جنوبی کشور شورش کردند، توانستند علاوه بر جزیره هرمز، کل خلیج فارس و بحرین را هم از دست پرتغالی‌ ها نجات دهند. تمام این اتفاقات در زمان شاه عباس صفوی افتاد و از آن زمان تاکنون، کیش به خاک ایران تعلق داشته و هنوز هم جزو مهم‌ترین جزایر جنوبی کشور است.

در دوران پهلوی محمدرضا شاه از کیش به عنوان یکی از مراکز مهم تجارت و صید ماهی استفاده می ‌کرد. جزیره کیش پس از دوران پهلوی، اهمیت بسیاری پیدا کرد و به یکی از مراکز توریستی بین المللی در خاورمیانه تبدیل شد. بسیاری از زیرساخت ‌های مدرن امروزی جزیره در دوران حکومت پهلوی ساخته شد و روز به روز گسترش پیدا کرد. در حال حاضر نیز یکی از مناطق آزاد کشور، جزیره کیش است که بر پایه تجارت و گردشگری اداره می ‌شود.

تاریخچه کیش

جغرافیای کیش

یکی از دلایل اهمیت جزیره کیش، موقعیت جغرافیایی آن است. جزیره کیش، ۹۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و در ۳۰۰ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته است به صورت تقریبی می ‌توان گفت که جزیره کیش یک جزیره مسطح است و ۳۲ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بلندترین نقطه جزیره که در شرق قرار گرفته از سطح دریا ۴۵ متر ارتفاع دارد. این جزیره دارای رودخانه دائمی نیست و منابع آب شیرین زیرزمینی، برای استفاده ساکنان استخراج می ‌شوند. به همین خاطر هزینه‌ های مربوط به آب، گاز و برق در جزیره خیلی بالا است. زیرا تامین منابع در جزیره‌ای که فاصله زیادی تا خشکی دارد، کار سختی است.

جغرافیای کیش

سفر هوایی به کیش

در راهنمای سفر به کیش شما چندین راه دارید که راحت‌ترین و به صرفه‌ترین آن‌ها، خرید بلیط و سفر با هواپیما است. چه راهی از این ساده تر از این که برای خرید بلیط هواپیما خود به سایت پته مراجعه کنید، از هر شهری که هستید، در سریع ترین زمان ممکن خریداری کنید و تنها با گذراندن 1 ساعت و 50 دقیقه در هواپیما به مقصد، جزیره زیبای کیش برسید.

همچنین در حال حاضر چندین شرکت هواپیمایی بین‌المللی وجود دارند که به فرودگاه بین‌المللی کیش (IATA: KIH)  پرواز می‌کنند. محبوب‌ترین ایرلاین کیش با بیشترین پروازهای داخلی و خارجی «کیش ایر» است که پروازهای بین المللی به ابوظبی و دبی نیز دارد. اگر در تدارک سفری طولانی هستید، می‌توانید از این مزیت کیش ایر استفاده کنید تا پس از بازدید از کیش با پروازی ارزان به دوبی بروید.

سفر هوایی به کیش

سفر زمینی به کیش

یکی دیگر از راه‌ها در راهنمای سفر به کیش، استفاده از ماشین شخصی یا قطار برای رسیدن به این جزیره است. اگر می‌خواهید با خودرو شخصی خود سفر کنید، در ابتدا باید خود را به بندر چارک رسانده و سپس از آن‌جا با شناورهای حمل خودرو، حدود دو ساعت و نیم بر روی آب سفر کرده تا به مقصد نهایی برسید. استفاده از ماشین شخصی در این سفر مزایای خاص خود را دارد و شما می‌توانید از جاده‌های زیبا و چشم‌اندازهای راه لذت ببرید. اما در این صورت باید بدانید که رانندگی‌ بسیار زیادی پیش روی شماست و باید با خستگی‌های آن کنار بیایید.

اگر برای سفر به کیش، قطار را انتخاب می‌کنید باید بدانید که مسیر مستقیم قطار از شهرهای ایران به کیش وجود ندارد و شما باید ابتدا با قطار به بندرعباس رفته و از آن‌جا خود را به بندر چارک برسانید که مسیر بسیار زیادی هم هست و سپس سوار کشتی شوید.

سفر زمینی به کیش

آب و هوای کیش

جزیره کیش در منطقه جنوبی کشور ایران قرار دارد و به همین خاطر دارای تابستان‌های بسیار گرم و شرجی و زمستان‌های معتدل است. در تابستان دمای هوا به بالای 40 درجه می‌رسد و علی‌رغم شرجی بودن هوا، میزان بارندگی بسیار پایین است. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود اگر شما فردی حساس به گرما هستید و تحمل کمی نسب به دمای بالای هوا دارید این فصل را برای سفر به کیش انتخاب نکنید.

در فصل‌های پاییز و زمستان هوا در این منطقه معتدل‌تر است و در ماه‌های آخر سال به میانگین 27 درجه سانتیگراد می‌رسد.

آب و هوای کیش

بهترین زمان سفر به کیش

جزیره کیش دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است. میانگین دمای آن را می ‌توان ۲۶ درجه سانتی گراد دانست. این جزیره تقریبا خشک است و بارش زیادی را در آنجا شاهد نیستیم. مگر در فصل زمستان که گاهی اوقات بارش‌ های پراکنده دیده می ‌شود. بنابراین اگر می ‌خواهید بدانید بهترین زمان سفر به جزیره کیش چه فصلی است، باید آب و هوای جزیره را در هر فصلی مورد بررسی قرار دهیم.

بهار کیش

آب و هوای کیش در فصل بهار تا اردیبهشت ماه تقریباً خوب و معتدل است. به همین خاطر بسیاری از افراد فصل بهار را برای سفر به کیش انتخاب می ‌کنند. همین هم باعث می ‌شود تا قیمت رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل افزایش پیدا کند. یکی از شلوغ‌ترین فصل‌ های سال هم فصل بهار و تعطیلات نوروز است.

بهار کیش

تابستان کیش

در فصل تابستان هوای کیش به قدری گرم می‌ شود که کمتر مسافری پیدا می ‌شود به این جزیره سفر کند. آب و هوای شرجی کیش نیز شرایط را برای مسافرت سخت‌تر می ‌کند. البته تابستان کیش یکی از خلوت‌ترین فصل‌ های گردشگری است و جشنواره‌ های متعددی برای ترغیب مسافران در این جزیره برگزار می ‌شود.

تابستان کیش

پاییز کیش

فصل پاییز هنوز هم هوا گرم است. اما از میزان رطوبت کاسته می ‌شود و آرام آرام هوا رو به خنکی می‌رود. باران‌ های پاییزی هم شروع به باریدن می ‌کنند. ولی به خاطر اینکه هوا خنک و معتدل است، مسافران زیادی پاییز را برای سفر به این جزیره انتخاب می ‌کنند.

پاییز کیش

زمستان کیش

فصل زمستان نیز به خاطر آب و هوای خنکی که دارد، نسبت به سایر فصل ‌ها بیشتر مورد توجه گردشگران قرار می‌ گیرد. در زمستان شب ‌ها سرد است و روزها هوا معتدل و خنک می شود. حتی امکان تفریحات ساحلی هم در روز های آفتابی جزیره وجود دارد. بنابراین می ‌توان گفت بهترین زمان در راهنمای سفر به کیش از ابتدای دی تا نیمه اردیبهشت هر سال است. در این ماه‌ها میانگین دما بین ۱۹ تا ۲۱ درجه سانتی گراد است.

نکته: اگر بخواهید از نظر هزینه سفر، بهترین زمان سفر به کیش را بدانید، باید بگوییم که تقریباً هیچ فصلی برای سفر ارزان به کیش وجود ندارد. مگر اینکه شما بتوانید از تخفیف‌های ویژه مسافران استفاده کنید و بلیط ‌های چارتری و لحظه آخری بخرید. همچنین می توانید با برگزاری جشنواره ‌ها در کیش، از تخفیف رزرو اقامتگاه و … استفاده کنید.

ارزان‌ترین زمان سفر به کیش

سفر در فصول سرد سال اگرچه مزایای مخصوص خود را دارد، اما باید بدانید که در این ماه‌ها به دلیل مناسب ‌بودن شرایط آب و هوایی و استقبال بالای گردشگران، هزینه اقامتگاه و سفر به کیش بسیار افزایش پیدا می‌کند. اگر شما به دنبال سفری ارزان‌ قیمت هستید باید در فصل‌های بهار و تابستان به جزیره کیش سفر کنید. در این فصول به دلیل گرمای هوا قیمت اقامتگاه‌ها و هزینه سفر به یک چهارم هم می‌رسد. اما باید بدانید که در صورت سفر تابستانه، احتمالا ساعاتی از روز خود را از دست داده و باید هنگام شب که هوا خنک‌تر می‌شود به تفریح و خرید بپردازید.

ارزان‌ترین زمان سفر به کیش

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

به طور کلی هزینه‌های سفر به کیش به میزان کیفیت و زمان سفر شما بستگی دارد. در ابتدا انتخاب نوع رفت و آمد شما است که بخشی از هزینه‌هایتان را مشخص می‌کند. بلیط هواپیما بالاترین قیمت را در بین روش‌های رفت و آمد به این جزیره دارد. اما باز هم با توجه به نوع ایرلاین و بلیط‌های لحظه آخری می‌توانید این هزینه را با توجه به بودجه خود مشخص کنید. همچنین در برخی از سایت‌ها می‌توانید تورهای تخفیف خورده به کیش را جستجو کنید. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در میزان هزینه، نوع اقامتگاهی است که انتخاب می‌کنید. هتل‌های انتخابی هرچه کیفیت و امکانات بیشتری داشته باشند هزینه بالاتری دارند. اگر با جمعیت زیادی از دوستان یا خانواده به کیش سفر می‌کنید، اجاره خانه برای اقامتگاه می‌تواند گزینه به صرفه‌تری از لحاظ اقتصادی برای شما باشد.

جاذبه‌های گردشگری در سفر به کیش

جزیره کیش یک مقصد تاریخی نیست. اما به عنوان مهم‌ترین مقصد توریستی کشور شناخته می‌ شود. وجود مراکز خرید لوکس و امکانات تفریحی و گردشگری باعث می ‌شود تا هر ساله افراد زیادی به این جزیره سفر کنند. البته اماکن تاریخی و بناهای قدیمی زیادی هم در این جزیره وجود دارند که هنوز هم در مقایسه با مجسمه ‌های غول پیکر و جاذبه ‌های مدرنی که در سطح جزیره ساخته شده، حرفی برای گفتن دارند.

  • کشتی یونانی

کشتی تاریخی و معروفی که در یکی از سواحل جزیره کیش پهلو گرفته است، در سال‌های اخیر به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری تبدیل شده است. این کشتی یونانی صدها سال است که در ساحل زیبای کیش قرار گرفته و تاریخچه جذابی دارد. شما می‌توانید به صورت رایگان از این مکان بازدید کرده و به تماشای غروب خورشید بنشینید.

کشتی یونانی

  • خانه مردم‌شناسی بومیان

این خانه یک موزه مردم‌شناسی است که در گذشته متعلق به یکی از بومیان جزیره بوده. این فرد بومی در صنعت مروارید مشغول به کار بوده و اکنون خانه خود را تبدیل به موزه کرده است و بخش‌های مختلفی از جمله: مطبخ، ابزارآلات ماهیگیری، وسایل پخت و پز و محل نگهداری خرما را به نمایش گذاشته است.

جاهای دیدنی کیش

  • خانه اعیانی کیش

شهر باستانی حریره کیش یک شهر ۸۰۰ ساله است که دیدن آن خالی از لطف نیست. اگرچه بخش ‌هایی از این خانه تقریباً ویرانه شده‌اند، اما بخش ‌هایی از آن هنوز هم سالم باقی مانده اند و نشان می‌ دهند که در گذشته اشراف‌زادگان و افراد ثروتمند در آنجا زندگی می‌ کردند. این شهر قدیمی دارای بخش ‌های مختلفی مانند حمام، بندرگاه، آب انبار، قنات و کارگاه ‌های صنعتی است.

آدرس: شمال جزیره کیش- نزدیک مجموعه ورزشی المپیک- خیابان کرانه- شهر باستانی حریره

مناطق طبیعی کیش

جزیره کیش به آب‌های نیلگون و سواحل رویایی خود معروف است. به همین خاطر برد با کسانی است که از راهنمای سفر به کیش استفاده می کنند و از دیدن مناطق طبیعی آن غافل نشده و به دیدن جاهای دیدنی کیش مشغول می‌شوند.

  • ساحل زیبای ماسه سفید زیر درختان نخل

کیش یک مقصد ساحلی آفتابی است، پس پشنهاد می‌شود که روی شن‌های سفید و زیبای زیر درختان نخل استراحت کنید و در عین حال به تحسین خلیج بی‌نظیر و آبی خلیج فارس بپردازید.

جاذبه های گردشگری کیش

  • پارک ساحلی مرجان

یکی از به یاد ماندنی‌ترین منظره‌های کیش، ساحل مرجان است که با به نمایش گذاشتن آبی بی‌کران دریا، حس آرامش و زندگی را به شما منتقل می‌کند. شما همچنین می‌توانید پس از دیدن ساحل مرجان به بازار مرجان بروید و دوباره برای تماشای غروب زیبای خورشید به سمت ساحل برگردید.

پارک ساحلی مرجان

  • بوستان آهوان

یکی دیگر از مناطق جذاب گردشگری ، بوستان آهوان نام دارد. در این بوستان حیوانات مختلفی از جمله میمون، طاووس، شغال و … قرار دارند که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. اما خاص بودن این بوستان به این دلیل است که در آن نوعی آهو به نام جِبیر وجود دارد که آزادانه در حال حرکت هستند.

بوستان آهوان

  • آب انبار کیش

آب انبار قدیمی کیش که شباهت زیادی به ساختمان ‌های قدیمی یزد با بادگیر های برافراشته دارد، یکی از جاذبه ‌های تاریخی کیش است. این آب انبار که ۷۲ سال پیش ساخته شده، محلی برای ذخیره آب شیرین بوده است. این ساختمان دارای دو گنبد است و روی هر یک از گنبد ها، بادگیر هایی نصب شده‌اند تا بتوانند هوای خنک آب انبار را تامین کنند.

آدرس: شمال جزیره کیش -خیابان درخت سبز

آب انبار کیش

  • درخت سبز کیش

درخت سبز جزیره یکی از درخت‌های قدیمی کشور است که تنه بسیار قطوری دارد. وقتی که نزدیک درخت می ‌شوید علاوه بر اینکه از ظاهر عجیب آن تعجب می ‌کنید به خاطر اینکه پر است از پارچه و نوشته شگفت زده می ‌شوید. مردم محلی معتقدند که این درخت، درخت آرزوها است و اگر کسی آرزوی خود را به درخت بگوید و یک تکه پارچه به آن ببندد، آرزویش برآورده می ‌شود. این درخت عجیب که ریشه هایش به جای اینکه داخل زمین بروند به طرف بالا و آسمان حرکت می ‌کنند، نوعی درخت لور است. به همین خاطر به یکی از جاذبه ‌های گردشگری کیش تبدیل شده است. جالب است بدانید که درخت سبز جزیره ۵۰۰ سال قدمت دارد.

آدرس: بلوار المپیک- خیابان درخت سبز- پارک درخت سبز

درخت سبز کیش

  • شهر باستانی حریره

خود شهر باستانی حریره یکی از مهم‌ترین جاذبه ‌های گردشگری کشور است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده، این شهر که قدمت آن به قرن پنجم تا دهم هجری برمی‌گردد یکی از مهمترین مراکز تجاری در آن زمان محسوب می‌شده. کاوش ‌های زیادی روی شهر باستانی حریره انجام شده و علاوه بر خانه اعیانی، قنات ‌های قدیمی نیز در آنجا پیدا شده است.

آدرس: کیش- نزدیک مجموعه ورزشی المپیک -خیابان کرانه -شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره

  • شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه ‌های گردشگری است که می‌ توانید در گرمای سوزان کیش از آنجا دیدن کنید. فقط کافی است وارد این شهر زیرزمینی شوید و چند پله از سطح زمین پایین‌تر بروید تا ببینید آب و هوا چقدر تغییر می ‌کند. هوای داخل این شهر به قدری خنک و دلپذیر است که دلتان نمی ‌خواهد دیگر از آنجا بیرون بیایید. این شهر که به خاطر وجود یک قنات ۲۵۰۰ ساله قدیمی و از مرجان ‌های طبیعی و صدف ساخته شده است، در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در بخش ‌های مختلف این شهر می ‌توانید وسایل قدیمی که مردم آن زمان استفاده می‌ کردند را ببینید. البته آب قنات خیلی کم شده است و در بعضی از قسمت‌ ها اصلاً آبی وجود ندارد. اما هنوز هم در بخش ‌های مختلف این شهر زیرزمینی جاذبه‌های زیادی برای دیدن وجود دارند. یادتان نرود هنگام بازدید از این شهر زیبا، حتماً داخل دفتر یادگاری شهر کاریز، یک یادگاری بنویسید. شاید خواستید بار دیگری که از این قنات زیرزمینی دیدن می ‌کنید، یادگاری خودتان را ببینید.

آدرس: جزیره کیش- میدان المپیک- مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز

بهترین سواحل کیش

  • ساحل اسکله تفریحی

پیاده روی بر روی اسکله تفریحی کیش اولین کاری است که پس از ورود به جزیره باید انجام دهید. دیدن صخره‌های مرجانی و امواج زیبای خلیج فارس می ‌تواند شما را غرق آرامش کند. حتی در شب هم ساحل اسکله تفریحی خلوت نیست. پس می ‌توانید از تفریحاتی مانند قایق سواری یا کشتی ‌های آکواریومی لذت ببرید. در ساحل تفریحی دوچرخه‌ هایی برای کرایه کردن وجود دارند و افرادی که می ‌خواهند در جزیره دوچرخه سواری کنند، می ‌توانند از آن ها استفاده کنند. همچنین در این قسمت شرایط برای ماهیگیری هم مهیا است.

آدرس: کیش -انتهای بلوار

ساحل اسکله تفریحی

  • ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل جزیره جان می ‌دهد برای عکاسی. یکی از بخش‌های دنج این جزیره کوچک، پارک ساحلی است که درختان نارگیل آن در حاشیه خلیج فارس قد کشیده‌اند. بسیاری از گردشگران برای استراحت و تماشای غروب به آلاچیق ‌های این پارک پناه می‌برند.

آدرس: ساحل شرقی جزیره کیش- خیابان فردوسی

ساحل درختان نارگیل

  • ساحل سیمرغ

یکی دیگر از مکان‌ های تفریحی جزیره پارک ساحلی سیمرغ است. این پارک که در جنوب شرقی کیش قرار گرفته به خاطر داشتن مسیرهای دوچرخه سواری، آلاچیق ‌هایی برای پیک نیک و زمین بازی کودکان برای خانواده‌ها بسیار مناسب است. از جذابیت ‌های این پارک ساحلی، مجسمه بزرگ مردی با ریش ‌های سفید است که به یکی از نماد های جزیره کیش تبدیل شده. اگر شانس بیاورید زمانی از این مجسمه دیدن کنید که امواج خروشان دریا روی یکدیگر می غلطند، حس و حال عجیبی به شما دست می‌دهد. این مجسمه من را به یاد افسانه‌ های اساطیری یونان می ‌انداخت. زمانی که موج ‌های خروشان پشت سر مجسمه حرکت می ‌کردند و این سردیس غول پیکر بدون اینکه خم به ابرو بیاورد، همان جا مانده بود.

آدرس: کیش -جاده جهان- نزدیک هتل سیمرغ

ساحل سیمرغ

  • پارک ساحلی و ساحل میرمهنا

یکی از پارک ‌های جزیره که نزدیک محله عرب ‌های کیش قرار گرفته، پارک ساحلی میرمهنا است. این پارک نیز در ساحل خلیج فارس قرار گرفته و افرادی که دوست داشته باشند لاک پشت‌ های جزیره را ببینند، می ‌توانند هر از گاهی سری به این پارک بزنند. آلاچیق ‌های بسیار زیبایی هم در این پارک قرار دارند که برای استراحت کردن مناسبند. امکاناتی مانند قایق سواری در ساحل نیز در اختیار گردشگران قرار دارد. حتی اگر بخواهید ماهی ‌های تازه بخرید، می ‌توانید به بازار ماهی ‌ها هم که نزدیک این پارک قرار گرفته، سری بزنید.

آدرس: کیش- محله عرب‌ها- پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی و ساحل میرمهنا

  • پارک ساحلی و ساحل مرد ماهیگیر

در بخش ‌های پیش گفتیم که مجسمه ‌های غول پیکر جزیره یکی از جاذبه ‌های کیش هستند. مجسمه بزرگ مرد ماهیگیر که در پارک ساحلی قرار گرفته، ۱۲ متر ارتفاع دارد. این مجسمه که دومین مجسمه فیگوراتیو بزرگ کشور است به نماد این بخش از جزیره تبدیل شده است. اگر با کودکانتان سفر می ‌کنید و می ‌خواهید آن ها را با خیال راحت به جایی ببرید تا شن بازی کنند، پارک مرد ماهیگیر می ‌تواند بهترین مکان برای شما باشد.

آدرس: ضلع شرقی ساحل جزیره کیش

پارک ساحلی و ساحل مرد ماهیگیر

مکان های تفریحی در راهنمای سفر به کیش

قبل از رسیدن به جزیره کیش بهتر است بدانید شما دارید به مکانی سفر می‌کنید که پتانسیل زیادی برای بالا بردن سطح آدرنالین خون‌تان و رقم زدن تجربه هیجان‌انگیزی از تفریحات دارد. شما در این سفر می‌توانید با انتخاب بازی‌های مختلف میزان نشاط و هیجان خود را افزایش دهید و در عین حال عکس‌های ماندگاری از خودتان در حال استفاده از وسایل تفریحی ثبت کنید. شاتل، پاراسل، اسکوتر زیر دریایی، پاراگلایدر و چتربازی از جمله تفریحاتی هستند که حتی با دیدن تصاویر آن‌ها، ترغیب می‌شوید تا لذت آن را تجربه کنید.

  • جایروکوپتر

به خاطر اینکه جزیره کیش محل مناسبی برای تفریحات لوکس و گران قیمت است، بیشتر افرادی که عاشق هیجان هستند به این جزیره سفر می ‌کنند. جایروکوپتر یک هلیکوپتر کوچک است که ظاهری شبیه هواپیماهای ملخی قدیمی دارد. برای اینکه بر فراز جزیره و خلیج فارس پرواز کنید، می ‌توانید سوار این هلیکوپتر کوچک شوید و خودتان را به دست خلبان ماهر و با تجربه آن بسپارید. افرادی که می‌ توانند از این وسیله استفاده کنند باید از ۱۱۵ کیلوگرم کمتر باشند و سنشان هم بیشتر از ۱۰ سال باشد.

آدرس: بلوار میرمهنا -میدان ملل- کنار فاز ۳ تجاری جزیره کیش -کلوپ هوایی کیش

جایروکوپتر

  • بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یکی از تفریحات هیجان انگیزی است که علاوه بر جزیره در سایر شهر های ایران هم وجود دارد. سکوی پرش بانجی جامپینگ کیش، حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد و این فرصت را در اختیار شما قرار می ‌دهد تا در اوج ترس و هیجان از این ارتفاع بالا بپرید و خودتان را میان زمین و آسمان معلق کنید.

آدرس: میدان المپیک -خروجی شهر زیرزمینی کیش- مجموعه جاذبه کیش

بانجی جامپینگ

  • گشت سافاری

یکی از تفریحات مهیج جزیره کیش، گشت سافاری است که از طرف طبیعت گردان زیاد مورد استقبال قرار نمی ‌گیرد. این گشت هیجان انگیز که با خودرو های غول پیکری مانند تویوتا لندکروز، هامر و نیسان پاترول انجام می ‌شود در مناطق صحرایی جزیره است و لذت گشت و گذار در تپه ‌های پرفراز و نشیب شنی جزیره را نصیب شما می‌ کند. اما به خاطر اینکه سر و صدای خودرو ها و آلودگی که ایجاد می ‌کنند، می ‌تواند به بافت کویری جزیره آسیب برساند، اگر جزو دوستداران طبیعت هستید، توصیه می‌ کنیم این تفریح را انجام ندهید.

آدرس: خیابان خلیج فارس- بلوار توسعه

گشت سافاری

  • اتاق فرار

اسکیپ روم یا همان اتاق فرار یکی از تفریحات ترسناک و هیجان انگیز است که در جزیره کیش هم وجود دارد. این بازی که در ابتدا اولین بار در کشور ژاپن انجام شد، امروزه در سایر نقاط جهان هم طرفداران زیادی دارد. در جزیره کیش هم اتاق فراری وجود دارد که برای ماجراجویانی که به دنبال هیجان هستند یک بهشت واقعی است.

آدرس: دیپلمات مال صفین- طبقه سوم -غرفه ۲۸

اتاق فرار

  • رصدخانه تیتان

افرادی که علاقمند به تماشای آسمان و سیاره‌ ها هستند، می ‌توانند به رصدخانه تیتان کیش بروند و سیاره های زیبایی مانند سیاره سرخ مریخ را تماشا کنند.

آدرس: انتهای بلوار دریا -ورودی اسکله تفریحی

  • کارتینگ

کارتینگ یکی از ورزش‌ های هیجان انگیز و تفریحات جوان پسندی است که برای تخلیه انرژی بسیار مناسب است. بنابراین اگر شما هم می‌ خواهید با رانندگی و سرعت رفتن انرژی خودتان را تخلیه کنید، کارتینگ کیش با دو مسیر طولانی را از دست ندهید.

آدرس: میدان امیرکبیر- بلوار خلیج فارس

کارتینگ

  • پینت بال

یکی از تفریحات کیش پینت بال است که کوچک و بزرگ نمی ‌شناسد. همه می ‌توانند با پوشیدن لباس و استفاده از کلاه‌ های محافظ، تفنگ ‌هایی را در دست بگیرند که گلوله‌ های رنگی پرتاب می ‌کنند. اگر می ‌خواهید این بازی جنگی پرهیجان را هم تجربه کنید. بهتر است به پینت بال کیش سر بزنید.

آدرس: خیابان خلیج فارس- بلوار توسعه

پینت بال

  • زورب بال

تا حالا فوتبال حبابی بازی کرده‌اید، زورب بال نیز کمی شبیه فوتبال حبابی است. با این تفاوت که شما باید داخل یک توپ غول پیکر بروید و برای حفظ تعادل خود تلاش کنید. این بازی هیجان انگیز هم یکی از تفریحات جزیره کیش است.

آدرس: خیابان خلیج فارس- بلوار توسعه

زورب بال

  • ماشین کوبنده

ماشین‌ های کوبنده یکی از پرطرفدارترین وسیله ‌های بازی در شهربازی هستند. ماشین کوبنده شهربازی کیش نیز در مجموعه پارس سافاری قرار گرفته که می ‌تواند برای خانواده ‌ها بسیار جذاب باشد.

آدرس: خیابان خلیج فارس- بلوار توسعه

ماشین کوبنده

  • قلعه وحشت

قلعه وحشت در جزیره کیش برای افرادی مناسب است که دل و جرات زیادی دارند و می ‌توانند 10 دقیقه‌ای را داخل یک تونل پر از ترس و اضطراب حرکت کنند. هر لحظه در این تونل باید منتظر هیجان و اتفاق ترسناکی باشید. افرادی که زیر ۱۴ سال سن داشته باشند، نمی‌توانند وارد این قلعه شوند. اگر هم با رضایت خودشان وارد شوند، بازی ‌هایی برای آن ها انتخاب می ‌شود که شدت هیجان و ترس کمتری دارند.

آدرس: بلوار داریوش- کنار در جنوبی هتل ارم کیش

قلعه وحشت

  • آکواریوم

مجموعه آکواریوم کیش یکی از زیباترین تفریحات جزیره است که می ‌توانید در آنجا با انواع ماهی ‌های زینتی آشنا شوید. انواع ماهی ‌های آب شور و ماهی ‌های آب شیرین در این آکواریوم نگهداری می ‌شوند. حتی می ‌توانید پستانداران، حیوانات تاکسیدرمی شده و خزندگان را در آکواریوم کیش تماشا کنید.

آدرس: کیش- بلوار مرجان- ساختمان کانون هنر

آکواریوم

  • دلفیناریوم

دلفیناریوم کیش یکی از آن جاهایی است که توصیه می‌ کنیم، حتماً از آن دیدن کنید. تماشای دلفین‌ های بازیگوشی که با شیطنت‌هایشان هوش از سر شما می ‌برند، هیچ وقت از خاطرتان پاک نمی ‌شود. در مجموعه دلفیناریوم کیش علاوه بر دلفین ‌ها، پنگوئن ‌ها و شیر های دریایی هم هستند که چشم انتظار شما هستند. شاید بلیط دلفیناریوم کمی گران قیمت باشد، اما لذتی که از نمایش دلفین‌ ها می‌برید، ارزشش را دارد.

آدرس: کیش -خیابان جهاد -جنب پارک نیلوفر -مجموعه پارک دلفین کیش

دلفیناریوم

  • باغ پرندگان

باغ پرندگان هم یکی از تفریحاتی است که برای علاقه‌مندان به حیات وحش بسیار جالب است. این باغ که محل زندگی ۵۷ نوع پرنده گوناگون است در محوطه دلفیناریوم قرار گرفته است. بنابراین اگر تصمیم گرفتید به تماشای نمایش دلفین ها بروید، باغ پرندگان را هم حتماً ببینید.

آدرس: جنوب شرقی کیش -داخل پارک دلفین

باغ پرندگان

تفریحات آبی در راهنمای سفر کیش

قرار گرفتن جزیره زیبای کیش در سواحل خلیج فارس فرصتی را در اختیار گردشگران قرار می ‌دهد تا انواع تفریحات ساده و لوکس آبی را در این جزیره امتحان کنند. در هر چهار ساحل مرجان، سیمرغ، دامون و اسکله تفریحی، امکان استفاده از تفریحات آبی وجود دارد. بنابراین آدرس دقیقی برای این تفریحات عنوان نمی ‌کنیم. مهمترین تفریحات آبی کیش، عبارتند از:

  • غواصی

غواصی داخل خلیج فارس یکی از سرگرمی ‌های هیجان انگیزی است که می ‌توانید تجربه کنید. اگر کمی آموزش ببینید و به خوبی بتوانید تنفس با یک کپسول اکسیژن زیر آب بر بیایید، خیلی راحت می ‌توانید ماهی ‌های زیبا و رنگارنگی که در سواحل مرجانی کیش شنا می ‌کنند را از نزدیک ببینید.

غواصی

  • اسکوتر زیردریایی

اگر شجاعت کافی برای غواصی کردن زیر آب را ندارید، می ‌توانید با اسکوتر های زیردریایی دنیای آبزیان را تماشا کنید. این طوری دیگر نیازی به شنا کردن ندارید و لازم نیست کپسول اکسیژن و تجهیزات غواصی به خودتان نصب کنید. خیلی راحت می ‌توانید از اسکوتر زیر آبی استفاده کنید که شما را هدایت می کند و این فرصت بی‌نظیر را در اختیارتان قرار می‌ دهد. البته یک مراقب همیشه همراه شما است نگران نباشید.

غواصی

  • بنانا سواری

بنانا سواری نیز یکی از تفریحات ساحلی کیش است که برای جوانان خیلی جذاب است. یک تیوپ موزی شکل که شباهت زیادی به شاتل دارد، توسط قایق ‌های تندرو، روی آب ‌های خلیج فارس با سرعت کشیده می ‌شود و فرصتی را در اختیار شما قرار می ‌دهد تا لذت و هیجان را همزمان تجربه کنید.

بنانا سواری

  • فلای برد کیش

فلای برد یکی از تفریحات هیجان انگیز جزیره است. استفاده از این وسیله نیاز به قدرت بدنی بالایی دارد. همچنین نباید از ارتفاع بترسید. زیرا شما باید روی یک پایه بایستید تا فشار آب جت اسکی، شما را به طرف بالا هدایت ‌کند. گاهی اوقات با این پایه ها به داخل آب فرو می‌ روید و دوباره بالا می‌آیید. بهتر است حتماً برای انجام این کار اول آموزش ببینید. زیرا ممکن است از شدت هیجان، لذت چندانی از فلای برد نبرید.

فلای برد کیش

  • کیبل اسکی

اسکی روی آب آن هم با کیبل اسکی، بسیار پرهیجان است. قایق ‌های تندرویی که شما را با استفاده از تجهیزات ایمنی روی آب به دنبال خودشان می ‌کشند، اوج هیجان و لذت را به شما نشان می‌ دهند.

کیبل اسکی

  • پاراسل

خیلی از گردشگران هستند که به خاطر پاراسل به کیش می ‌روند. اگر دوست دارید همانطور که روی یک صندلی نشسته‌اید، به وسیله یک چتر بزرگ و رنگارنگ راهی آسمان شوید، حتماً پاراسل جزیره را امتحان کنید. البته اگر از ارتفاع می ‌ترسید، این وسیله تفریحی را به شما پیشنهاد نمی‌ کنیم.

پاراسل

  • بیگ بال

بیگ بال یا همان فوتبال حبابی فرصتی را در اختیار شما قرار می ‌دهد تا داخل توپ‌ های بزرگ انعطاف پذیر قرار بگیرید و خودتان را رها کنید تا هرجا که این توپ ‌ها می‌ خواهند شما را ببرند. تفریحاتی مانند بیگ بال در ساحل مرجان کیش قرار دارند. البته در زمانی که هوا گرم می ‌شود به خاطر اینکه این توپ‌ های پلاستیکی ممکن است باعث دردسر شوند، امکان استفاده از تفریحاتی چون بیگ بال وجود ندارد.

بیگ بال

  • گشت با قایق تندرو

شاید به خاطر قیمت بالایی که تفریحات لوکس آبی دارد، هیچ کدام از آن ها را انتخاب نکنید. اما حتماً باید سوار قایق‌های تندرو شوید و روی خلیج فارس چرخی بزنید.

گشت با قایق تندرو

  • شناور آکواریوم

هیچ لذتی بالاتر از قایق سواری و تماشای دنیای زیر آب از کف قایق نیست. شناور آکواریوم که یکی از وسایل تفریحی کیش است، این فرصت را در اختیار شما قرار می ‌دهد.

شناور آکواریوم

  • قایق ‌های آکواریومی

در اسکله تفریحی کیش گردشگران و مردم محلی، شب ‌ها را به خوشگذرانی و رقصیدن می‌ گذرانند. موسیقی‌ های محلی هم در این اسکله همیشه به گوش می‌ رسد. حتی می ‌توانی در این اسکله قایق سواری کنید و با استفاده از پروژکتور های قوی خلیج فارس و آبزیانی که در آنجا زندگی می‌ کنند را هم تماشا کنید.

قایق ‌های آکواریومی

  • شاتل های کیش

شاتل یکی از رایج‌ترین تفریحات آبی کیش است. در این تفریح شما باید به صورت گروهی بر روی یک تیوپ بنشینید. این تیوپ که به یک قایق موتوری وصل است پس از شروع حرکت قایق، تجربه سرعت بالا و پرهیجانی بر روی آب را برای شما فراهم می‌کند.

شاتل های کیش

  • پلاژ بانوان

پلاژ اختصاصی بانوان در شمال شرقی کیش یک فضای بسیار امن و وسیع است که برای شنا کردن خانم ‌ها در نظر گرفته شده است. پلاژ بانوان دارای امکانات رفاهی مانند خدمات ماساژ، بوفه و … است. حتی افرادی که بخواهند غواصی یاد بگیرند، می ‌توانند از کمک مربی ‌های حرفه‌ای در این قسمت از ساحل جزیره استفاده کنند.

بهترین هتل‌ های کیش ۴ تا ۵ ستاره

برای هر مسافری ناخوشایند است که بخواهد پس از رسیدن به مقصد، با چمدان و خانواده به دنبال پیدا کردن مکان و هتل مناسب برای اقامت بگردد. به همین دلیل بهتر است برای پیدا کردن اقامتگاه مناسب، به جای صرف نیمی از روز خود در کیش، قبل از سفر چند دقیقه‌ای را به این کار اختصاص داده و از سایتی معتبر، هتل مورد نیاز خود را رزرو کنید.

در کیش هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی وجود دارند که شما بسته به میزان کیفیت و هزینه مورد نظر خود، می‌توانید آن‌ها را رزرو کرده و با خیال راحت سفر خود را شروع کنید. بهترین هتل‌های کیش، هتل‌هایی هستند که هم از نظر مکان‌یابی بسیار مناسب بوده و دسترسی شما را به مراکز تفریحی و خرید کیش آسان می‌کنند، و هم دارای امکانات متنوع و رفاهی فراوانی مانند کافی‌شاپ، رستوران، مجموعه ورزشی، مجموعه آبی، مینی‌بار داخل اتاق و … هستند.

  • هتل ترنج کیش 5 ستاره

هتل ترنج همان هتل زیبا و منحصر به فردی است که روی خلیج فارس روی آب‌های خلیج فارس ساخته شده است. این هتل جزو هتل‌ های گران قیمت است که اتاق‌ هایی با کف شیشه‌ای دارد.

هتل ترنج کیش 5 ستاره

  • هتل مارینا 5 ستاره

یکی دیگر از هتل‌ های زیبای جزیره، هتل ۵ ستاره مارینا است. این هتل دارای یک رستوران بسیار بزرگ و کافی شاپ معروف است که پذیرای اغلب گردشگران ایرانی و خارجی است. امکانات رفاهی، ورزشی و فروشگاه ‌های متعددی هم در نزدیکی هتل قرار دارند تا مسافران نیازی نباشد زیاد از محل اقامت خود دور شوند.

هتل مارینا 5 ستاره

  • هتل داریوش 5 ستاره

هتل ۵ ستاره داریوش نیز یکی از قدیمی‌ترین هتل ‌های باشکوه جزیره است که اقامت در آنجا آرزوی گردشگران است. این هتل با طراحی سنتی که دارد، شباهت زیادی به سازه‌ های تخت جمشید دارد.

هتل داریوش 5 ستاره

  • هتل صدف 4 ستاره

هتل صدف یکی از هتل‌ های لوکس و مدرن جزیره است که امکانات رفاهی مشابهی با هتل‌ های ۵ ستاره دارد. اما قیمت رزرو اتاق در آنجا کمتر است. در هتل صدف می ‌توانید آموزش غواصی ببینید. از تفریحات آبی لذت ببرید و در رستوران فرانسوی این هتل، انواع غذاهای ایرانی و دریایی را امتحان کنید.

هتل صدف 4 ستاره

  • هتل آرامیس 4 ستاره

هتل نوساز آرامیس هم یکی از هتل ‌های ۴ ستاره‌ای است که کیفیت بسیار بالایی دارد. رستوران و کافه این هتل نیز برای امتحان کردن غذاهای لذیذ ایرانی و فرنگی و نوشیدنی ‌های خوشمزه بسیار مناسب هستند.

هتل آرامیس 4 ستاره

  • هتل فلامینگو 4 ستاره

آخرین هتل ۴ ستاره‌ای که در جزیره به شما معرفی می ‌کنیم، هتل فلامینگو است. این هتل به مراکز خرید کیش مانند زیتون، پانیذ، مروارید و مرکز تجاری ونوس نزدیک است. بنابراین افرادی که به قصد خرید به کیش می‌روند، بهتر است در این هتل اقامت داشته باشند.

هتل فلامینگو 4 ستاره

مراکز خرید لوکس راهنمای سفر به کیش

مراکز خرید لوکس جزیره یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران است. به همین خاطر همیشه با جیب پر از پول راهی کیش می ‌شوند و انواع لباس‌ ها، ساعت، عطر، ادکلن، لوازم آرایشی و کیف و کفش برند را از این مراکز خرید لوکس جزیره تهیه می‌ کنند. مرکز خرید پردیس ۱ و ۲ در کنار مرکز خرید دامون، جزو مراکز خرید لوکس جزیره هستند.

خرید مقرون به صرفه

اگر تمام پول‌هایتان را خرج تفریح در جزیره کرده‌اید و به دنبال مراکز خرید ارزان و مقرون به صرفه می ‌گردید، می ‌توانیم به شما مرکز خرید مروارید، پانیذ و ونوس را معرفی کنیم.

  • خرید کیف و کفش

برای خرید کیف و کفش در جزیره کیش، بهترین انتخاب مرکز تجاری کیش، مرکز تجاری پردیس ۲ و مرکز خرید مروارید است.

خرید کیف و کفش

  • خرید لوازم خانگی

خرید لوازم خانگی این روزها در کیش چندان ارزان نیست. اما هنوز هم افرادی هستند که می خواهند برند های خارجی و با کیفیت را از فروشگاه ‌ها و مراکز خرید جزیره تهیه کنند. بهترین فروشگاه ‌ها برای خرید لوازم آشپزخانه، مرکز خرید پردیس ۲ است. البته فکر حمل وسایل سنگین با هواپیما و پرداخت اضافه بار را هم بکنید.

خرید لوازم خانگی

  • خرید قهوه و شکلات

در بیشتر مراکز خرید کیش، مغازه ‌های شکلات فروشی و قهوه فروشی وجود دارد. اما بعضی از این فروشگاه ‌ها هستند که شکلات ‌های خارجی و خوشمزه را با تخفیف عرضه می ‌کنند. اما فروشگاه آرتا کیش یکی از محبوب‌ترین فروشگاه ‌های قهوه و شکلات در جزیره است.

  • ست ورزشی و لباس نوزاد

اگر برای خرید سیسمونی یا لباس‌ های ورزشی به دنبال یک مرکز خرید مناسب می‌ گردید، باید بازار پردیس ۱ را به شما معرفی کنیم. بازار مرجان و بازار خلیج فارس هم برای خرید لباس نوزادی و کودک مناسب هستند و قیمت‌های خوبی هم دارند. البته بازار عرب‌ ها نیز یکی از بازار های سنتی است که در آنجا می‌ توانید اجناس خوب و خوش قیمتی را پیدا کنید.

محبوب ترین مراکز خرید در راهنمای سفر به کیش

همواره یکی از تفریحات و جاذبه‌های کیش، بازارهای متنوع و جذاب آن بوده است که به دلیل عدم وجود گمرک، می‌توان اجناس را با قیمت مناسب‌تر در آن پیدا کرد. به همین دلیل اغلب مسافران، یک روز بازارگردی را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. شما در کیش می‌توانید بسته به علاقه و بودجه خودتان، بازارهایی با کیفیت و اجناس متنوع پیدا کنید.

کیش یک منطقه آزاد تجاری است که آن را به مکانی ایده‌آل برای خرید و تجارت سودآور تبدیل می‌کند. قیمت اجناس در کیش بسیار ارزان تر از ایران است. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان و گردشگران برای خرید پوشاک بدون عوارض گمرکی، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و غیره به کیش سفر می‌کنند. در این منطقه مراکز خرید بزرگ زیادی وجود دارند که بیشتر آن‌ها در قسمت شرقی جزیره واقع شده‌اند. اکثر مغازه‌ها از حدود ساعت 13 تا 17:30 به دلیل گرمای روز تعطیل هستند و برخی تا پاسی از شب باز می‌مانند. مراکز خرید کیش پاسخگوی همه سلیقه‌ها هستند.

در ادامه سه مورد از محبوب‌ترین پاساژهای کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

  • مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون شامل 98 فروشگاه فروش پوشاک، کیف، کفش، محصولات زیبایی، طلا، جواهرات، شکلات، تغذیه و کالاهای دیجیتال است. یک پیست روی یخ در طبقه دوم برای سرگرمی شما وجود دارد و پیانو و موسیقی آن فضای دلنشین و آرامش بخشی را ایجاد می کند.

مرکز خرید دامون

  • مرکز خرید سارینا

مرکز سارینا در نزدیکی مراکز خرید پردیس و کیش قرار دارد. خوشبختانه هتل 5 ستاره مجلل داریوش نیز در همین نزدیکی است. بنابراین اگر می‌خواهید اقامتگاهی لوکس در نزدیکی این مرکز خرید داشته باشید، هتل داریوش ممکن است انتخاب خوبی باشد. بدیهی است که ساختمان تجاری 10 طبقه دارای یک پارکینگ است که می‌توانید با خیال راحت ماشین خود را در آن پارک کنید.

مرکز خرید سارینا

  • مرکز خرید مرجان

یکی از مراکز خرید واقع در ساحل نزدیک خلیج فارس مرکز خرید مرجان است که دارای واحدهای مسکونی و مغازه می‌باشد. طراحی و معماری مدرن و مجلل این ساختمان آن را به یک مرکز خرید محبوب در بین گردشگران تبدیل کرده است. آکواریوم بزرگی در مرکز خرید وجود دارد که 800  گونه آبزی را در خود جای می‌دهد. همچنین 39 فواره و 420 پروژکتور وجود دارد که این مرکز خرید را رنگارنگ کرده است. شما می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید را در اینجا پیدا کنید.

مرکز خرید مرجان کیش

بهترین رستوران‌ های کیش

جزیره زیبای کیش دارای لوکس ترین و بهترین رستوران ها می باشد که در این مقاله به بررسی بهترین رستوران های کیش پرداخته می شود.

  • فودکورت دامون

یکی از بهترین رستوران‌ های کیش است که به خاطر غذاهای لذیذش شهرت زیادی دارد. انواع غذاهای بین المللی و محلی را می ‌توانید در آنجا پیدا کنید. این رستوران به خاطر داشتن یک تراس خوش منظره که ویوی خلیج فارس را پیش روی شما قرار می‌دهد، برای گردشگران جذاب است.

فودکورت دامون

  • رستوران کوهسنگی

یکی از رستوران ‌های لوکس جزیره، رستوران کوهسنگی است که جزو رستوران ‌های سنتی محسوب می ‌شود. انواع غذاهای سنتی مانند دیزی با سنگک داغ را می ‌توانید در این رستوران امتحان کنید.

رستوران کوهسنگی

  • رستوران رویال استار

این رستوران شیک و باکلاس که انواع غذاهای دریایی و غذاهای خارجی و ایرانی را سرو می‌ کند به خاطر داشتن فضایی مدرن و لوکس، بین گردشگران شناخته شده است.

در سفر به کیش سوغاتی چی بخریم؟

یکی از دغدغه‌های ما ایرانیان هنگام سفر، یافتن سوغات مناسب و مرغوب است. به همین خاطر اغلب مسافران در کیش، در کنار انجام تفریحات هیجان‌اگیز و بازدید از جاذبه‌های طبیعی، زمانی را به خرید سوغات اختصاص می‌دهند. تقریباً همه شهرها سوغاتی مخصوص به خود را دارند. جزیره کیش نیز یکی از آن مناطقی است که شما می‌توانید اجناس مختص به آن را یافته و به عنوان سوغات خود به همراه ببرید. به طور کلی علاوه بر ماهی و غذاهای دریایی در جنوب، شکلات و قهوه از سوغاتی‌های محبوب کیش هستند. شما همچنین می‌توانید از انواع عسل مرغوب برای سوغاتی استفاده کنید که علاوه بر شیرینی و خوش‌طعمی، دارای خواص و فواید زیادی نیز است.

جزیره کیش دارای مراکز خرید زیادی است که اکثر آن‌ها نزدیک به هم قرار دارند. بنابراین شما می‌توانید بدون اتلاف وقت از آن‌ها دیدن کنید.

اگر می‌خواهید سوغات شما خاص و جالب باشد می‌توانید به سراغ خرید انواع میگو و لابستر بروید. چند مورد از میگوهای پرطرفدار که از موارد محبوب میان غذاهای دریایی هستند شامل: میگو ببری (Green Tiger Prawn)، میگو موزی (Banana Prawn)، میگو سفید هندی(Indian White Prawn) میگو سفید (Jinga shrimp) می‌شوند.

انواع سوغات کیش

آخرین مرحله از سفر به کیش، خرید سوغاتی است. اگرچه می ‌توانید در جزیره انواع خوراکی ‌های خوشمزه دریایی مانند ماهی، میگو و لابستر را به سوغات ببرید. اما سوغاتی ‌های دیگری هم هستند که حمل آن ها دردسر کمتری دارد. در این قسمت به آن ها اشاره می ‌کنیم.

  • ادویه‌ های جنوبی

خرید خاص‌ترین و خوش عطرترین ادویه ‌های جنوبی به عنوان سوغاتی، کاری واقعاً عاقلانه است. این ادویه‌ها که عطر و بوی خاصی دارند، برای انواع غذاها مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

ادویه‌ های جنوبی

  •  عسل کیش

عسلی که در کیش تهیه می ‌شود به خاطر کیفیت و مرغوبیت بالایی که دارد، طرفداران زیادی دارد. افرادی که به دنبال استفاده از خواص درمانی عسل هستند، می‌ توانند در سفر خود به کیش بهترین و مرغوب‌ترین عسل را برای سوغاتی انتخاب کنند.

  • شکلات و قهوه کیش

در معرفی مراکز خرید کیش، یکی از مراکز خرید معروف برای خرید سوغاتی را معرفی کردیم که انواع شکلات ‌های خوشمزه خارجی و قهوه‌های برند را با قیمت‌ های مناسب عرضه می‌کند. این روز ها شکلات به یکی از سوغاتی‌ های اصلی جزیره تبدیل شده که در اکثر مراکز خرید معروف مانند ونوس، مروارید، پردیس و زیتون به فروش می‌ رسد.

  • خرما

خرما سوغات تمام شهر های جنوبی کشور است. اگر می ‌خواهید برای افراد خانواده خود یک سوغاتی اعلا و اصیل ببرید، خرمای کیش را فراموش نکنید. انواع خرمای خارک، خشک و رطب را می ‌توانید در این جزیره پیدا کنید.

صنایع دستی کیش

صنایع دستی کیش به وسایل رنگارنگ و زیبایی گفته می شود که هنر دست مردم محلی هستند. بیشتر این صنایع دستی با استفاده از صدف ‌های زیبا، گوش ماهی و مرجان درست شده اند. بعضی از آن ها نیز از بقایای آبزیان ساخته شده‌اند. ظروف دکوری که با صدف تزیین شده‌اند، پارچه‌ های گلابتون دوزی شده، گلیم سوزنی و حصیر نیز جزو سوغاتی ‌های کیش محسوب می ‌شوند.

فرودگاه بین المللی کیش

خرید بلیط هواپیما کیش و سفر به این جزیره دوست داشتنی، راحت‌ترین کاری است که می ‌توانید انجام دهید. البته امکان سفر زمینی به کیش هم وجود دارد. اما به درد سرش نمی‌ارزد. زیرا شما باید ابتدا به یکی از بندر های جنوبی بروید و از آنجا با کشتی یا لنج به طرف جزیره حرکت کنید. در حالی که می ‌توانید خیلی راحت از سایت پته یک بلیط هواپیما کیش بخرید و در عرض یک و نیم تا دو ساعت، داخل فرودگاه بین المللی کیش به زمین بنشینید.

این فرودگاه که در دوران پهلوی افتتاح شده، دارای دو ترمینال است که برای پرواز های داخلی و خارجی در نظر گرفته شده‌اند. مسافران می ‌توانند در فرودگاه بین‌المللی کیش به سمت دو مقصد خارجی یعنی کشور های عمان و امارات پرواز کنند. پرواز های متعددی هم به ۲۰ مقصد داخلی در طول هفته انجام می ‌شود.

فرودگاه بین المللی کیش

هزینه حمل و نقل در کیش

هزینه رفت و آمد داخل جزیره کیش بستگی به وسیله نقلیه‌ای دارد که برای جابجایی در سطح شهر، رفتن به هتل یا بازدید از جاذبه ‌های گردشگری انتخاب می ‌کنید. جزیره کیش تنها ۹۰ کیلومتر وسعت دارد، بنابراین نیازی به اتوبوس یا مترو برای جابجایی نیست. بیشتر افراد از تاکسی برای جابجایی در سطح جزیره استفاده می ‌کنند.

تاکسی

تاکسی ‌های لوکس جزیره معمولاً کرایه ‌های گرانی دارند. دو نوع تاکسی زرد و سفید در سطح جزیره تردد می‌ کنند که هر دوی آن ها گران هستند. تاکسی ‌های سفید، تاکسی تلفنی و تاکسی دربست هستند. اما تاکسی ‌های زرد تاکسی‌ های تو شهری محسوب می ‌شوند.

مینی بوس

مینی بوس هم یکی از وسایل حمل و نقل عمومی در سطح جزیره است که مسافران را به تمام نقاط جزیره می‌برد. مینی بوس رانی جزیره کیش، دارای دو خط اصلی است. مینی بوس های خط 1، مسافران را در ۱۳ ایستگاه جابجا می ‌کنند. خط ۲ اما ۴۲ ایستگاه دارد و مسافران می ‌توانند به هر نقطه از جزیره که می‌ خواهند با این مینی بوس‌ ها بروند.

مینی بوس

اجاره ماشین بدون راننده

اجاره کردن خودرو بدون راننده یکی از بهترین کارهایی است که می ‌توانید برای فرار از پرداخت کرایه‌ های گران تاکسی انجام دهید. انواع خودرو های لوکس خارجی را می‌ توانید در جزیره کرایه کنید و به هرجا که دوست دارید، بروید. اغلب مسافرانی که با هواپیما به کیش می‌روند، برای چرخیدن در سطح جزیره یک خودروی لوکس کرایه می‌ کنند. فرهنگ رانندگی در جزیره بسیار بالا است و همه با سرعت پایین حرکت می ‌کنند. به همین خاطر رانندگی در جزیره می ‌تواند یک تجربه جالب برای شما باشد.

کلام آخر

جزیره کیش یک مقصد عالی برای کسانی است که به دنبال فرار از زمستان‌های سرد شهر خود و رفتن به هاوایی ایران هستند. این جزیره نسبتا آزاد مکان مناسبی برای استراحت همه است. به علاوه، کیش دارای مناظر باورنکردنی برای بازدید و کارهای شگفت‌انگیزی برای انجام دادن است! به همین دلیل شما می‌توانید با هر سلیقه و شخصیتی، چند روزی را در آن‌جا با هیجان و آرامش و به دور از دغدغه بگذرانید. اما قبل از شروع چنین سفر خاطره‌انگیزی، بهتر است اطلاعات مورد نیاز درمورد نحوه سفر به کیش را کسب کرده تا بتوانید بهترین برنامه‌ها را برای مسافرت چند روزه خود بچینید.

 

مراکز خرید داموند، پانیذ، ونوس، مروارید، پردیس ۱و ۲ و ... از معروف ترین مراکز خرید جزیره کیش هستند.

مراکز تفریحی دلفیناریوم، باغ پرندگان، آکواریوم کیش و ... از جمله شناخته شده ترین مراکز تفریحی کیش هستند.

هتل ترنج، مارینا، داریوش، صدف، آرامیس، فلامینگو و... از بهترین هتل های کیش هستند.

فود کورت داموند، رستوران های کوه سنگی، رویال استار، عمو اکبر، توتی فروتی و ... هستند.

انواع خوراکی ‌ها مانند خرما، ماهی، میگو؛ ادویه‌های جنوبی، شکلات، قهوه و صنایع دستی جزو سوغاتی ‌های کیش محسوب می ‌شوند.

درخت منحصر به فرد سبز در بلوار المپیک، خیابان درخت سبز، پارک درخت سبز قرار دارد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید