آکواریوم کیش؛ سفری به دنیای زیر آب

ایرانگردی کیش هرمزگان
آکواریوم کیش؛ سفری به دنیای زیر آب

یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌ های گردشگری جزیره کیش، آکواریوم بزرگ این جزیره است که در قلب خلیج فارس قرار دارد. اگر تا حالا تجربه رفتن به آکواریوم کیش را نداشته‌اید، با ما همراه شوید تا سری به آنجا بزنیم و در بخش ‌های مختلف این آکواریوم گشتی بزنیم.

معرفی آکواریوم کیش؛ گنجینه‌ای از ماهی‌های خوش آب و رنگ

پیش تر در مطلب راهنمای سفر به کیش در مورد این گفتیم که پهنه وسیع خلیج نیلگون فارس سراسر شگفتی و زیبایی است. موجودات آبزی و ماهی ‌های رنگارنگ این منطقه نیز بخش مهمی از این زیبایی را تشکیل می ‌دهند. اگر اهل ماجراجویی هستید و می ‌خواهید از نزدیک ماهی ‌های رنگارنگ دریا را ببینید، فرصت خوبی است تا بلیط هواپیما کیش را از پته خریداری کنید و اولین جایی که در سفرتان از آن دیدن می ‌کنید، آکواریوم کیش باشد.

افرادی که به خوبی شنا بلد نیستند و نمی ‌توانند از وسایل غواصی استفاده کنند تا موجودات آبزی خلیج فارس را از نزدیک ببینند، خیلی راحت می ‌توانند بلیط آکواریوم کیش را تهیه کنند و به این صورت با دنیای زیر آب آشنا شوند. این جاذبه گردشگری که در شرق جزیره کیش قرار گرفته از مجهزترین و کامل‌ترین آکواریوم ‌های کشور است. در واقع این کیش در مجموعه دلفیناریوم قرار گرفته است. انواع ماهی، کوسه و آبزیان مختلف در این آکواریوم نگهداری می ‌شوند که تنوع بالایی دارند.

آکواریوم کیش

بخش های مختلف آکواریوم کیش

دو آکواریوم بزرگ در مجموعه آکواریوم کیش قرار دارند که مخصوص ماهیان بزرگ مانند کوسه ‌ها و آبزیان کوچک‌تر هستند. آکواریوم بزرگ‌تر گنجایش ۵۰ هزار لیتر آب را دارد و آبزیان بزرگ در آن نگهداری می ‌شوند. آکواریوم کوچک نیز ۲۰ هزار لیتر گنجایش دارد. انواع ماهی ‌های رنگارنگ و کمیاب و آبزیان کوچک‌تر نیز در این آکواریوم نگهداری می ‌شوند.

به طور کلی ۷۰ گونه ماهی مختلف، ۱۰۰ نوع خزنده، ۱۰۰ نوع مار از جمله مار بوا، سوسمار، عقرب سیاه، ایگوانا و خزندگان دیگر در این آکواریوم زندگی می ‌کنند. حتی می ‌توانید لاک پشت ‌هایی را در این آکواریوم ببینید که طول بزرگترین آن ها به دو متر می ‌رسد. این آکواریوم علاوه بر ماهی ‌ها و موجودات آبزی، بخش ‌های دیگری هم دارد که از حیوانات تاکسیدرمی شده در آنجا نگهداری می ‌شود.

آکواریوم کوچک که بیشتر ماهیان آب شیرین در آنجا زندگی می ‌کنند، طرفداران بسیاری دارد. زیرا انواع ماهی ‌های رنگارنگ و پر جنب و جوش را می‌ توان در آنجا پیدا کرد. علاوه بر دو آکواریوم بزرگ که مخصوص نگهداری موجودات عظیم الجثه مانند کوسه ‌ها و ماهیان کوچک کمیاب هستند، دو بخش دیگر نیز در این آکواریوم وجود دارد که شامل موزه جانوران تاکسیدرمی و موضوع دیرینه شناسی می ‌شود. گردشگران می‌ توانند از تمام بخش ‌های این آکواریوم دیدن کنند و گونه‌ های کمیاب ماهیان و آبزیان را از نزدیک ببینند.

 

آدرس آکواریوم کیش کجاست؟

این آکواریوم در جنوب شرقی جزیره قرار دارد. برای اینکه راحت‌تر بتوانید این آکواریوم را پیدا کنید، می ‌توانید به پارک دلفین ‌ها و مجموعه دلفیناریوم کیش بروید. زیرا این آکواریوم بخشی از این مجموعه است و فاصله کمی تا آن ها دارد.

آدرس: کیش -خیابان فردوسی- جنب پارک آهوان -ساختمان کانون هنر- آکواریوم بزرگ کیش

 

بلیط آکواریوم کیش و ساعات بازدید

بلیط آکواریوم کیش هم به صورت حضوری در محل آکواریوم به فروش می‌ رسد، هم به صورت آنلاین می ‌توانید از قبل به تعداد مورد نیاز، بلیط رزرو کنید. به دلیل اینکه معمولاً این محل خیلی شلوغ است در فصل ‌های پر گردشگر بهتر است به جای ماندن در صف ‌های طولانی به صورت آنلاین بلیط خود را رزرو کنید.

قیمت بلیط آکواریوم از ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان متغیر است. اما ممکن است قیمت ‌ها دارای نوسان باشند. بنابراین نمی ‌توان قیمت دقیقی برای رزرو بلیط ارائه نمود.

<p>ساعت بازدید، در تمام روز ها به جز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب است.

توجه: برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره قیمت بلیط آکواریوم کیش و ساعت بازدید، می‌ توانید با شماره 076442463 تماس حاصل فرمایید.

تفریحات آکواریوم کیش

جاهای دیدنی اطراف آکواریوم کیش

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کیش این آکواریوم بی نظیر است اما اگر می‌ خواهید پس از دیدن آکواریوم کیش از سایر جاهای دیدنی نزدیک آکواریوم هم دیدن کنید، با ما همراه باشید. در این قسمت فهرستی از جاذبه‌ های گردشگری نزدیک آکواریوم کیش را به شما معرفی می ‌کنیم.

 

پارک دلفین کیش

یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری جزیره کیش، پارک دلفین ‌ها یا دلفیناریوم کیش است که یک کیلومتر تا آکواریوم فاصله دارد.

 

باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان نیز در مجموعه پارک دلفین‌ها قرار گرفته و فاصله کمی تا آکواریوم جزیره کیش دارد.

 

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ حدود ۲ کیلومتر دورتر از آکواریوم است. اما می ‌توانید بعد از دیدن آکواریوم به آنجا بروید و جاذبه ‌های تفریحی این پارک ساحلی را هم از نزدیک ببینید.

پارک ساحلی سیمرغ

پارک آهوان کیش

یکی از زیباترین دیدنی ‌های کیش پارک آهوان است که فاصله کمی تا آکواریوم دارد. این پارک نیز در خیابان فردوسی کیش قرار گرفته است. پارک آهوان حدود دو هکتار است و دارای ۱۷ قفس برای نگهداری جانورانی چون آهوان بومی جزیره کیش، شغال، روباه، اسب، شیر، گوزن و … است.

 

پارک هنگام

پارک هنگام نیز جزو جاهای دیدنی نزدیک آکواریوم کیش است که مسافران می ‌توانند در آنجا اسکوتر، دوچرخه و موتور برقی اجاره کنند.

 

پارک آبشار

پارک آبشار جزیره کیش نیز فاصله کمی تا آکواریوم دارد و به خاطر داشتن آبشار های مصنوعی و برکه زیبای خود، شهرت زیادی بین مسافران دارد.

 

اسکله کیش

از بین مکان ‌های تفریحی که فاصله کمی تا آکواریوم دارد، می ‌توان به اسکله کیش هم اشاره کرد که محل مناسبی برای تفریحاتی مانند غواصی، قایق سواری، ماهیگیری و سایر تفریحات آبی کیش است.

 

مراکز خرید نزدیک آکواریوم کیش

افرادی که بعد از دیدن جاذبه‌ های گردشگری سری هم به پاساژ‌ ها و مراکز خرید لوکس و مدرن می ‌زنند، در جزیره کیش گزینه‌ های متعددی پیش رو دارند. با توجه به کوچک بودن این جزیره و قرار گرفتن بیشتر مراکز خرید و جاذبه‌ های گردشگری در کنار یکدیگر، می ‌توانید به راحتی پس از دیدن این آکواریوم به مراکز خریدی بروید که در ادامه به آن ها اشاره می ‌کنیم.

  • مرکز خرید پانیذ
  • مرکز خرید مروارید
  • مرکز خرید دیپلمات
  • مرکز خرید سارینا ۱

 

آکواریوم بهتر است یا کشتی ‌های آکواریوم کیش؟

تا این قسمت درباره بخش ‌های مختلف آکواریوم کیش، راه ‌های دسترسی به آن و جاذبه‌ هایی که در این آکواریوم انتظار شما را می ‌کشند، صحبت کردیم. اما بد نیست بدانید که در جزیره کیش یکی از تفریحات گردشگران سوار شدن بر کشتی ‌های آکواریومی است که مسافران را ۵ متر تا عمق آب پایین می ‌برند.

بعضی از افراد ترجیح می ‌دهند بلیط آکواریوم کیش را تهیه کنند و موجودات زیر آب را به این صورت ببینند. اما بعضی از افراد که به دنبال هیجان بیشتری هستند، سوار کشتی ‌های آکواریوم کیش می ‌شوند و ماهیان و آبزیان را از طریق کف شیشه‌ای این کشتی ‌ها و پنجره‌ های بزرگی که دارند، تماشا می‌کنند. تماشای موجودات آبزی در زیر آب حتی در شب هم امکان‌پذیر است و این کشتی ‌ها به خاطر داشتن پروژکتور های بسیار قوی محیط زیر آب را روشن می‌ کنند. بنابراین به جای اینکه در میان راهرو های آکواریوم‌ بزرگ کیش قدم بزنید، می ‌توانید با کشتی زیر آب ‌ها حرکت کنید و ماهیانی که در اطراف شما شنا می‌کنند، بهتر ببینید. اگر شانس بیاورید می ‌توانید لاک پشت‌ های کوچک و بزرگ، گیاهان زیر دریا، ستاره‌ های دریایی را هم در کنار انواع ماهی‌ های خوش رنگ و زیبا را از نزدیک ببینید. مهم‌ترین کشتی ‌های آکواریومی جزیره کیش عبارتند از:

  • کشتی گردشگر
  • طوطیا
  • سیمرغ
  • نهنگ سفید
  • تیکا
  • ستاره

کشتی آکواریوم کیش

 

هتل ‌های نزدیک آکواریوم کیش

اگر هدف ش

ما از سفر به جزیره، دیدن آکواریوم کیش باشد، می ‌توانید در نزدیکی این مجموعه تفریحی هتل رزرو کنید. سه هتل معروف و اقتصادی در حوالی آکواریوم قرار دارند که عبارتند از:

  • هتل پارسیان
  • هتل هلیا
  • هتل سیمرغ

 

کلام آخر

آکواریوم بزرگ و منحصر به فرد جزیره یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که در سفر خود به کیش حتماً باید از آنجا دیدن کنید. تماشای دنیای زیر آب و ماجراجویی با ماهی ‌های رنگارنگ خلیج فارس به یکی از خاطرات فراموش نشدنی سفر شما تبدیل می ‌شود. اگر در بهترین زمان سفر به جزیره کیش، یعنی فصل زمستان و اوایل بهار به آنجا سفر کنید، می ‌توانید خیلی راحت از طریق کشتی ‌های آکواریومی و خرید بلیط آکواریوم کیش، آبزیان را از نزدیک ببینید.

 

سوالات متداول

آکواریوم جزیره کیش در خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان و ساختمان کانون هنر قرار دارد.

ساعت فعالیت آکواریوم کیش از شنبه تا پنجشنبه و ساعت ۸ صبح تا ۸ شب است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید