تفریحات آبی کیش: راهنمایی جذاب برای سفری هیجان انگیز

ایرانگردی کیش هرمزگان
تفریحات آبی کیش: راهنمایی جذاب برای سفری هیجان انگیز

اگر قصد دارید ایام تعطیلات نوروز و یا تعطیلات تابستانی خود را به بهترین شکل ممکن بگذرانید و تجربه‌های جدیدی را کسب کنید، بهتر است تفریحات آبی کیش را در اولویت قرار دهید. جاهای دیدنی کیش، تنها به مناطق و مکان‌های دیدنی آن ختم نمی شود؛ بلکه تفریحات متنوع و جذاب بسیاری هم برای گردشگران فراهم آورده است که برای داشتن لحظاتی شاد و پر هیجان، می‌توانید هر یک از این تفریحات را تجربه کنید. در ادامه این مقاله از پته به معرفی پرطرفدارترین تفریحات آبی کیش می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی تفریحات آبی کیش

فرقی ندارد شما عاشق هیجان، سرعت و استرس هستید یا عاشق آرامش و تماشای مناظر دریایی، به هر حال شما می‌توانید در سفر به کیش و با تفریحات آبی کیش به هر یک از اهداف خود برسید. جذاب‌ترین تفریحات آبی کیش، شامل موارد زیر هستند.

 

پاراسل کیش و یک دنیا هیجان

اگه به دنبال یه تجربه فوق العاده هیجان انگیز از یک تفریحی آبی در جزیره زیبای کیش هستید، پاراسل کیش، بهترین گزینه انتخابی است. در پاراسل کیش، شما به یک چتر بزرگ رنگی، که به وسیله طناب‌های محکمی به یک قایق تندرو متصل شده، به ارتفاعات بالاتر می‌روید. در واقع شما به کمک یک جلیقه و چندین کمربند به این چتر بزرگ وصل می‌شوید که اوج هیجان و لذت در این تفریح، هنگام بلند شدن و بالا رفتن چتر پاراسل است.

هنگامی که چتر پاراسل به ارتفاعات بالاتر حرکت می‌کند شما می‌توانید منظره زیبای دریا و ساحل را از نمای بالا تماشا کنید و از این همه زیبایی لذت ببرید. اصولا مدت زمانی که برای این تفریح در نظر گرفته می‌شود، بین ۱۰_۱۵ دقیقه است و تا ارتفاع ۱۵۰_۵۰۰ متر قابل بالا رفتن بوده که این چترها به صورت تک نفره و دونفره هستند.

محدودیت سنی که برای این تفریح وجود دارد، این است که باید کودکان زیر ۱۰ سال همراه با والدین باشند و در غیر این صورت باید بالای ۱۶ سال سن داشته باشند. همچنین اگر دوست داشتید، مدت زمان بیشتری را صرف این تفریح کنید، می‌توانید با هماهنگی و پرداخت مبلغ اضافه‌تر، مدت زمان بیشتری در ارتفاعات بمانید و لذت ببرید. معمولا قیمت پاراسل کیش، با توجه به نوع چتر، میزان ارتفاع و مدت زمان آن مشخص می‌شود.

پاراسل کیش

پارک دلفین‌های کیش

این مجموعه تفریحی زیبا که در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد، دارای مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار است که بیش از ۲۱ پستاندار دریایی همچون دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریای جنوبی، پنگوئن و… در آن گردآوری شده است. پارک دلفین‌های کیش یا همان دلفیناریوم از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی بوده که با اجرای برنامه‌های سرگرم کننده، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

علاوه بر این پارک آبی، فضای سبزی در پارک دلفین‌های کیش وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و دارای بیش از ۱۰۰ گونه از گیاهان زیبایی مانند درخت نخل، بنجامین، آکاسیا، تکوما و… است. علاوه بر این دو مورد، باغ پرندگان نیز با گونه‌های نادری که دارد، زیبایی منحصر به فردی را رقم می‌زند.

اصولا برای ورود به پارک دلفین‌های کیش محدودیت سنی وجود ندارد و حتی بلیط برای نوزادان زیر ۲ سال هم رایگان است؛ البته ورود کالسکه ممنوع بوده و هیچ‌گونه دوربین عکاسی و فیلمبرداری نباید هنگام ورود به این پارک، همراهتان باشد.

پارک دلفین‌های کیش

قایق سواری در جزیره کیش

حقیقتا اسم قایق سواری که به میان می‌آید، چیزی جز هیجان و لذت بردن در ذهن افراد تداعی نمی‌شود که می‌توانید این تفریح هیجان انگیز و بی‌خطر را در کیش تجربه کنید. قایق سواری روی آب‌های نیلگون جزیره کیش همراه با دیدن انواع ماهی‌ها و شنیدن صدای مرغان دریای و امواج آب، یک تجربه بی‌نهایت لذت بخش است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

قایق‌هایی که در جزیره کیش وجود دارند، شرایط و انواع مختلفی دارند که شامل قایق‌های بادبانی، کف شیشه‌ای، تندرو، ماهیگیری و… هستند. اصولا قایق‌های فرانسوی و قایق‌هایی که ظاهر زیباتر و امکانات بیشتری داشته باشند، قیمت بلیط بالاتری دارند. به عنوان مثال قایق‌ کف شیشه‌ای که یک قایق زیبا و پیشرفته است، مناسب‌ترین نوع قایق برای خانواده‌ها و افرادی است که غواصی بلد نیستند.

جدا از اینکه هر یک از این قایق‌ها، با یکدیگر تفاوت دارند، هر قایقی ناخدایی دارد که با اجرای حرکات نمایشی که با مهارت کامل انجام می‌شوند، می‌توانند خاطره‌ای به یادماندنی را برای شما به وجود آورند. همچنین بهتر است بدانید که در قایق سواری جزیره کیش، محدودیتی برای استفاده وجود ندارد، اما کودکان باید همراه با والدین باشند.

قایق سواری در جزیره کیش

اسکوتر زیردریایی کیش

دیدن دنیای زیر آب بدون آموزش‌های ابتدایی غواصی، تجربه‌ای شگفت انگیز در دریای کیش است که تنها کافی است وارد یک دستگاه شبیه موتور سیکلت شوید. تنفس در این دستگاه به راحتی انجام می‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید از این تفریح لذت ببرید.

اسکوتر زیردریایی  دارای یک موتور و ۲ رکاب است که سر افراد داخل حباب شیشه‌ای قرار می‌گیرد و شما می‌توانید تمام زیبایی‌های زیر دریا مانند انواع ماهی‌ها، مرجان‌ها و… را مشاهده کنید. نکته جالب در این نوع تفریح آبی کیش این است که در صورت تجربه نکردن این تفریح، یک لیدر حرفه‌ای می‌تواند همراه شما باشد و شما را راهنمایی کنند.

همچنین شما می‌توانید این اسکوتر جذاب را به کمک پدال زدن حرکت دهید و تا عمق ۲۰ متری دریا، نفوذ کنید. محدودیت‌هایی که برای اسکوتر زیر دریایی وجود دارد، این است که افراد کوتاه‌تر از قد ۱۵۰ سانتی متر و بالاتر از ۱۹۰ سانتی مترو کودکانی که زیر ۱۲ سال سن دارند، نمی‌توانند از این تفریح استفاده کنند. ضمنا افرادی که وزن آن‌ها بیش از ۱۰۵ کیلوگرم باشد، هم از این تفریح، محروم هستند.

اسکوتر زیردریایی کیش

جت اسکی کیش

تفریح جت اسکی کیش را به عاشقان هیجان و تجربه استرس لذت بخش، توصیه می‌کنیم تا یکی از خاطره‌ انگیزترین تفریحات آبی را تجربه کنند. می‌توان گفت جت اسکی مانند قایق‌های تندرو است که راندن آن به سختی قایق نیست و می‌توان دو نفره هم این تفریح را انجام داد.

جت اسکی نه تنها به عنوان یک ورزش در کیش و دریای خزر توسط افراد ورزشکار و با انجام حرکات جذاب نمایشی انجام می‌شود، برای عموم مردم هم آزاد است و قبل از سوار شدن، تمامی آموزش‌ها به افرادی که قصد انجام جت اسکی را دارند، داده می‌شود. اصولا محدودیتی برای این تفریح آبی وجود ندارد و تنها محدودیت آن رعایت فاصله ۱۰۰ متری از دیگر جت سواران و قایق رانان است.

جت اسکی کیش

اسکی روی آب کیش

اسکی روی آب با جت اسکی متفاوت است و به این صورت بوده که پاهای شما روی تخته اسکی ثابت بوده و با استفاده از یک طناب که به یک قایق موتوری متصل است، شما روی آب حرکت می‌کنید. این تفریح را می‌توان یکی از رویای‌ترین تفریحات آبی کیش دانست؛ چرا که با افزایش سرعت و سوار شدن روی موج‌های بلند، حس سوار شدن روی ابرها را خواهید داشت.

نکته قابل توجه در خصوص این تفریح این است که این تفریح محدودیت سنی ندارد، اما فقط افرادی که آمادگی بدنی بالایی دارند می‌توانند این تفریح را انتخاب کنند.

اسکی روی آب کیش

فلای بورد کیش

تجربه همزمان لذت و هیجان در فلای بورد کیش، یک تجربه متفاوت را برای شما رقم می‌زند که در این تفریح شما یک بورد که شبیه کفش بوده را به پا کرده؛ سپس از طریق نیرویی که از سمت جت اسکی به بورد وارد می‌شود، شما به پرواز در می‌آید.

در این تفریح، سرعت در عکس العمل و تصمیم برای حفظ تعادل در حین پرواز روی سطح آب لازم است که این تفریح برخلاف تصور بسیاری از افراد، دشوار نیست و تنها با ۵ دقیقه آموزش، می‌توان آن را یاد گرفت. مدت زمان فلای بورد کیش( جت پک) برای هر فرد، ۲۰ دقیقه بوده و افراد شرکت کننده باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و تا وزن ۹۰ کیلوگرم، مجاز به انجام این تفریح هستند.

فلای بورد کیش

بنانا سواری در کیش

خاطره کارتون بنانا که یکی از نوستالژی‌های دهه شصتی‌ها است، را می‌توان در این تفریح، به یاد آورد. در این تفریح آبی،  افراد شرکت کننده به صورت پشت سر هم روی تیوپ بزرگی سوار می‌شوند و می‌توانند به صورت دسته جمعی، لذت ببرند.

در واقع منظور از بنانا، یک تشک بادی جذاب شبیه موز است که این تشک زیبا به وسیله یک طناب محکم به یک قایق موتوری وصل می‌شود و با حرکت سریع قایق، تشک بادی هم روی آب‌های نیلگون خلیج فارس حرکت کرده و یک تجربه جدید را رقم می‌زند. محدودیت سنی برای بنانا سواری کیش، تنها برای افراد زیر ۴ سال بوده و هرگونه ضبط صدا، عکاسی و فیلمبرداری هم ممنوع است.

بنانا سواری در کیش

شاتل سواری کیش

شاتل سواری کیش را با بنانا سواری اشتباه نگیرید؛ چرا که در بنانا سواری، افراد پشت سر هم قرار می‌گیرند، اما در این تفریح، افراد کنار یکدیگر هستند. در این تفریح، شما سوار تیوپ‌های بزرگی که در دو نوع، تشکی و مبلی می‌شوید و توسط یک طناب محکم که به یک قایق تندرو متصل شده، روی امواج آب، حرکت می‌کنید.

این تفریح هم به صورت تک نفره و هم گروهی انجام می‌شود و یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی است؛ چرا که دارای دو مزیت فوق العاده بوده، یکی اینکه قیمت مناسبی دارد، دوم اینکه می‌توان به صورت خانوادگی سوار بر این تیوپ‌ها شد و از این تفریح، خانوادگی لذت برد. همچنین بهتر است بدانید که محدودیتی برای این تفریح آبی وجود ندارد و تنها پوشیدن جلیقه نجات و رعایت نکات ایمنی لازم است.

شاتل سواری کیش

پدل بورد کیش

در آب‌های مرجانی این تفریح یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی کیش است که فرد باید یا به صورت نشسته یا ایستاده روی قایق سوار شود و با استفاده از پارو زدن، قایق را به حرکت درآورد. جنس این پدل بردها از پی وی سی، چوب، فایبرگلاس و فایبر کربن است که مدت زمان این تفریح یک ساعت بوده و قبل از شروع، آموزش‌های لازم توسط مربیان به افراد داده می‌شود. همچنین این تفریح برای خانم‌ها هم محدودیتی ندارد و می‌توانید یک تجربه عالی و پر از آرامش را حس کنید. تمامی موارد ذکر شده جزو تفریحات آبی کیش هستند که شما می‌توانید یا تهیه بلیط‌های این تفریحات، تجربه‌های جدیدی را کسب کنید.

پدل بورد کیش

کلام پایانی

جزیره زیبای کیش، امروزه محل جذب توریست‌ها و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان است که تفریحات متنوعی هم دارد. یکی از تفریحات جذاب جزیره کیش، تفریحات آبی است که افراد می‌توانند در طول مسافرت خود از این تفریحات استفاده کنند و هیجان و لذت را روی آب‌های نیلگون جزیره کیش تجربه کنند. در مطالب فوق به معروف‌ترین تفریحات آبی کیش پرداختیم که قیمت هر یک از این تفریحات با توجه به نوع تفریح، تعداد نفرات، تور، امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، متفاوت است. شما عزیزان می‌توانید با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره زیبا سفر کنید و تجربیات هیجان انگیزی را برای خود رقم بزنید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید