راهنمای سفر به اصفهان؛ شهر گنبدهای فیروزه ای

استان اصفهان اصفهان ایرانگردی
راهنمای سفر به اصفهان؛ شهر گنبدهای فیروزه ای

نصف جهان، شهری با اصالت و فرهنگ غنی، غرق در هنر نقاشی کلیساها تا کاشی های محصور کننده مساجد، بازارها، عمارت ها و پل های تاریخی که هر کدام در دلشان رازها و قصه ها دارند، ثابت میکند چرا به این شهر نصف جهان میگویند. اگر تجربه سفر به اصفهان را داشته باشید تایید می کنید، یکبار سفر کردن برای مشاهده تمام جاهای دیدنی اصفهان زیبا کم است.

از کوچه مسگرها و سر و صدای قلم‌زنی و لذت درشکه سواری در میدان نقشه جهان گرفته تا سی‌وسه‌پل و پل خواجو و قدم زدن کنار حاشیه زاینده رود که امیدواریم هرزمان قصد سفر کردید، پر آب باشد و هزاران جاذبه دیدنی دیگر، همگی تضمین می کنند لذت بخش ترین تجربه ها را با سفر به این شهر پیش رو دارید. اصفهان که در طول سه سلسله پایتخت ایران بوده، همواره جزو تاریخی ترین شهرهای ایران، از هخامنشیان تا ساسانیان، صفویان تا پهلوی، بوده است. همچنین از جمله پایگاه های مهم سیاسی و اقتصادی در هر دوره تاریخی محسوب می شود.

درخشش و شکوه اصفهان را تنها افرادی می توانند درک کنند که تجربه سفر به شهر گنبد فیروزه ای را داشته باشند. اصفهان که جزو یکی از قطب های مهم گردشگری کشور محسوب می شود، به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام و با آثار تاریخی خارق العاده ای که در دل خود جای داده در یونسکو به ثبت رسیده است.

زاینده رود، شاهرگ اصلی اصفهان، با جریان خود، جان بخش این شهر و مردمانش است. صدای خروشان جریان آب زیر طاق های پل های تاریخی که گهگاهی با صدای آواز سنتی مردمان ترکیب میشود، حتی تصورش هم دلنشین است. در این مقاله نگاه مختصری به تجربه سفر به اصفهان داریم. پس اگر قصد سفر به نصف جهان را دارید این مقاله را دنبال کنید تا سفری خاطره انگیزتر را تجربه کنید.

کاخ چهلستون اصفهان

تاریخچه اصفهان

از قدیمی بودن و اصیل بودن این شهر هر چه بگوییم کم است. از تاریخچه این شهر همان بس که کلی آثار تاریخی از دوران ساسانیان در این شهر به جا مانده است و آن را به شهری تاریخی و باشکوه تبدیل کرده است. پل شهرستان که قدیمی ترین پل این شهر است از زمان ساسانیان به جا مانده است. این شهر ماجراهای کوچک و بزرگ تاریخی را پشت سر گذاشته اما فقط چندتایی از آن به گوش مردم خورده است و از مابقی آن بی خبرند. آیا می‌دانستید اصفهان از قرن اول پس از اسلام توسط مرداویج تا گشایش نخستین نقاشیان اروپایی قدمت دارد.

این شهر به واسطه مکان های تاریخی و آثار گرانبهایی که دارد از دیرباز مورد طمع مهاجمان قرار گرفته و غارت های زیادی را دیده اما از تمامی آن ها سربلند بیرون آمده است. داستان غارت کردن از اصفهان و حمله به این شهر از زمان های قدیم مثلا از زمان تیمور لنگ و محمود افغان بوده تا ظل سلطان و همین چند سال اخیر. قصد همه آن ها آسیب به تمدن ایران و  ویرانی نماد تاریخ ایران بوده است.

 آشنایی با معماری اصفهان

مهم ترین دوره معماری ایران در زمان های قدیم، مربوط به دوره صفویه است. از این رو در اصفهان بناهای تاریخی برگرفته از معماری ایرانی زیاد وجود دارد. جالب است بدانید معماری اصفهان سبک ویژه ای از اصفهان است که تاریخچه آن به قبل از ظهور صفویه هم برمی‌گردد. بعد از اینکه پایتخت ایران به اصفهان منتقل شد، معماری هم تغییر کرد و از قبل بهتر شد. از اواخر قرن نهم تا پایان قرن دوازدهم معماری این شهر ادامه‌دار بود و سبک های مختلف معماری در دوره های زند و قاجار برای ساخت بناها استفاده می‌شد.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم اصفهان

اکثر ایرانیان و حتی افراد خارجی، مردم اصفهان را مردمی با فرهنگ و با اصالت می‌دانند. شاهان زیادی در این شهر زندگی کرده اند و بهتر است بگوییم، این شهر دوران تاریخی زیادی را از سر گذرانده، اتفاقات خوب و بد زیادی در دل این شهر رقم خورده تا اکنون، اصفهان به عنوان یک میراث برای ما به جا مانده است. مردم اصفهان، مردمی اصیل هستند و آداب و رسوم متفاوت و خاص آن ها در آئین‌های مذهبی و سنتی زبان زد است.

از فرهنگ و هنر مردم اصفهان همین بس که این شهر مرکز زیباترین آثار هنری و تاریخی ایران و جهان است. آثاری ارزشمند همچون میناکاری، قالی بافی، مس گری و … است.

برخی از مراسم و سنت هایی که اصفهانیان همچنان انجام می‌دهند، مراسم هایی مثل مراسم‌های چله بزرگ و چله کوچک، آتش‌افروزی و جل جلانی، سقاخوانی، جشن آب پاشان در زاینده رود، چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه‌سوری) و عید نوروز است.

جشن اب پاشان اصفهان

آب و هوای اصفهان چگونه است؟

قبل از سفر به هر شهر و بستن چمدان، چک کردن آب و هوا اهمیت زیادی دارد. اصفهان جزو معدود شهر‌های ایران است که می‌توانید 4 فصل سال را در آن ببینید. بهار در اصفهان آب و هوایی معتدل دارد و زمستان ها سرد و خشک است. پاییز دمای هوا در اصفهان رو به خنکی می رود و در تابستان شدت گرما زیاد می شود. اصفهان جزو شهرهای مرکزی ایران و دارای چند کویر معروف مثل مصر و ورزنه است اما گرمای هوا در این شهر به شدت گرمای هوا در کرمان، یزد و  یا کاشان نیست.

اطلاعات ضروری سفر به اصفهان

  • کد اصفهان: ۰۳۱
  • فاصله تهران تا اصفهان: تقریبا ۴۵۰ کیلومتر (حدود ۵ ساعت و نیم)
  • فرودگاه اصفهان: اصفهان، انتهای بزرگراه شهرک صنعتی جی، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی | تلفن اطلاعات پرواز: ۱۹۹
  • پایانه‌مسافربری اصفهان: ترمینال کاوه در شمال اصفهان، ترمینال صفه در جنوب، ترمینال جی در شرق، ترمینال زاینده رود در غرب
  • ایستگاه راه‌آهن اصفهان: اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، روبروی سپاهان شهر، جنب مجتمع سیتی سنتر
  • تلفن تماس بیمارستان سینا: ۳۲۲۰۵۰۲۵-۰۳۱
  • تلفن تماس بیمارستان امین: ۳۴۴۵۵۰۵۱-۰۳۱
  • بیمارستان امیرالمومنین: ۳۲۲۲۹۱۳۱۸-۰۳۱

بهترین زمان سفر به اصفهان

اصفهان شهر چهارفصلی که در هرماهی از سال به آن سفر کنید زیبایی های آن شما را مجدوب خود خواهد کرد. اصفهان از یک طرف به کویر و سمت دیگر به رشته‌کوه‌های زاگرس می‌رسد همین موضوع سبب شده تا آب و هوای اصفهان به طور کلی معتدل باشد و در تابستان آب و هوای گرم و خشکی داشته باشد. آب و هوای اصفهان در پاییز و زمستان خنک تر است و زیبایی هایی که این شهر دارد در زمستان و پاییز هم جلوه خاص خود را دارد.

به طور کل اگر بخواهید بهترین زمان برای سفر به اصفهان را از نظر آب و هوایی بدانید، بهار با هوای خنک و زیبایی دو چندان درختان چهارباغ، تجربه فوق العاده ای از سفر را به شما خواهد داد. هر چند به دلیل حجم بالای مسافران در این بازه ممکن است هزینه های سفر و خرید بلیط را تا حدودی بالاتر ببرد. اگر به دنبال سفر اقتصادی به اصفهان هستیدو می خواهید که در زمان ارزانی به این شهر سفر کنید، پیشنهاد ما ماه آخر پاییز و زمستان است.

 

بهترین زمان برای سفر به اصفهان

چطور به اصفهان سفر کنیم؟

بسته به بودجه و سلیقه شما می توانید با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی و یا با هواپیما به این شهر سفر کنید. در ادامه هر یک از این روش ها را به شما توضیح می دهیم.

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای سفر به اصفهان دارید، فرودگاه شهید بهشتی، از قدیمی ترین فرودگاه های کشور که بیرون از شهر اصفهان قرار گرفته و همین موضوع یکی از مزیت های این فرودگاه محسوب میشود که سبب شده بسیاری از مشکلات فرودگاه های دیگر از جمله ایجاد آلودگی صوتی برای ساکنین در مورد فرودگاه اصفهان وجود نداشته باشد.

فاصله زمانی فرودگاه تا مرکز شهر از نظر زمانی حدود نیم ساعت است که به راحتی با اختیار گرفتن تاکسی یا سرویس های اینترنتی مثل اسنپ یا تپسی از فرودگاه به مرکز شهر یا برعکس حرکت کنید. فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در حال حاضر بیش از 2 میلیون مسافر داخلی و خارجی را در سال جابجا می کند و به دلیل توریستی بودن اصفهان، این فرودگاه پتانسیل بالایی برای رشد و بهبود خدمات دارد.

راه های زمینی سفر به اصفهان

اگر برای سفر به اصفهان قصد کردید به دل جاده بزنید و از راه های زمینی وارد این شهر بشوید، این چند مسیر به اصفهان منتهی می شوند:

  • مسیر۱: با عبور از شهرهای تهران، قم و کاشان به اصفهان می‌رسد.
  • مسیر ۲: از سمت خرم‌آباد و گذر از دورود و الیگودرز به اصفهان می‌رسد.
  • مسیر ۳: از طرف شیراز و با گذر از شهرهای مرودشت، صفاشهر و شهرضا به اصفهان می‌رسد.
  • مسیر۴: با عبور از شهرهای اراک و خمین به اصفهان می‌رسد.

ترمینال های اتوبوسرانی اصفهان

حجم زیادی از مسافران راه های زمینی به خصوص اتوبوس را برای سفر انتخاب می کنند. اصفهان 4 ترمینال دارد که پر تردد ترین آنها کاوه و صفه است.

  • ترمینال کاوه ، در شمال اصفهان واقع در خیابان کاوه و از اصلی‌ترین ترمینال های اصفهان محسوب می‌شود. بیشترین تردد مسافران از شهرهای مختلف به مقصد این ترمینال انجام می‌شود.
  • ترمینال صفه، در جنوب اصفهان ابتدای جاده اصفهان شیراز قرار دارد. این ترمینال بعد از کاوه، اصلی ترین و پرترددترین ترمینال اصفهان محسوب می‌شود.
  • ترمینال جی ، در خیابان جی، شرق اصفهان قرار دارد و مسیر تهران و یزد را پشتیبانی می‌کند.
  • ترمینال زاینده رود ، درغرب اصفهان در بلوار میرزا کوچک‌خان‌جنگلی قرار دارد.

بهترین زمان سفر به اصفهان

 هزینه سفر به اصفهان

در اکثر سفرها دغدغه اصلی مردم هزینه سفر است. در سفر به اصفهان این هزینه‌ها افزایش می‌یابد، زیرا اصفهان مکان‌های زیادی برای بازدید دارد و بازدید از همه آنها نیاز به هزینه زیادی دارد. اگر می‌خواهید از این همه جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید، باید چند روز در اصفهان بمانید که شامل هزینه هتل، غذا و خرید سوغات اصفهان می‌شود.

متاسفانه اطلاعات کاملی در مورد هزینه سفر به اصفهان در دسترس نیست، اما هزینه سفر به اصفهان بستگی به عوامل مختلفی از جمله مبدا سفر، وسیله نقلیه، اقامت، تفریحات و هزینه‌های غذا دارد و برای بدست آوردن اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید بسته به نوع انتخاب وسیله نقلیه، محل اقامتی که قصد دارید انتخاب کنید و نوع غذا، هزینه حدودی را تخمین بزنید. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیمای اصفهان می‌توانید از سایت پته هزینه آن را مطلع شوید و محل اقامت هم با توجه به اقامتگاه های معرفی شده متغیر خواهد بود.

 سفر با هواپیما به اصفهان

هزینه سفر با هواپیما کمی بیشتر است. باید هزینه سفر هوایی به مقصد، نوع بلیط و شرکتی که آن را خریداری کرده‌اید در نظر بگیرید. خرید بلیط هواپیما در ایام نوروز و تعطیلات آخر هفته گران‌تر است.

اگر می‌خواهید سفری جذاب و بدون دردسر را تجربه کنید، سفر با قطار را امتحان کنید. قیمت بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما ارزان‌تر است، پس اگر نگران هزینه سفر به اصفهان هستید، بلیط قطار تهیه کنید و با قطار به این شهر سفر کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

 سفر به اصفهان با اتوبوس

اتوبوس یکی از گزینه هایی است که می‌توانید برای رفتن به اصفهان انتخاب کنید. هرچند سفر به اصفهان با اتوبوس کمی سخت و طاقت فرساست اما هزینه آن از سفر با هواپیما ارزان تر است و مناسب تر خواهد بود. فاصله تا اصفهان از شهری که در آن هستید، محاسبه می‌شود، مثلا اگر از تهران حرکت کنید حدود 6 ساعت و یا اگر از قم حرکت کنید، حدود 4 ساعت در مسیر خواهید بود. با وجود بیابانی بودن مسیر، مسیر جایی برای لذت بردن ندارد، اما می توانید از رستوران های بین راهی و مجتمع ها استفاده کنید.

 سفر با وسیله شخصی

سفر با ماشین تنها عیبی دارد، خستگی راننده است. اما خوبی آن این است که هرجای سفر احساس خستگی داشتید، می توانید استراحت کنید. همچنین می‌توانید به راحتی بین مجتمع شهری دلخواه توقف کنید یا از شهرهای در مسیر هم دیدن نمایید.

اصفهان

جاذبه های گردشگری سفر به اصفهان

همانطور که گفته شد یکبار سفر به اصفهان برای دیدن تمامی جاذبه های آن کم است. بیشتر این جاذبه ها را بناها و عمارت های تاریخی با معماری خارق العاده تشکیل داده است. سعی کردیم تعدادی از بهترین جاذبه های تاریخی اصفهان را در این مقاله معرفی کنیم تا با آگاهی بیشتری به این شهر سفر کنید.

میدان نقش جهان

اصفهان از جمله شهرهایی محسوب میشود که آثار تاریخی و فرهنگی آن به‌دلیل ثبت در میراث جهانی یونسکو، شهرت و ارزش بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرده است. اولین جاذبه ای که از ایران به ثبت یونسکو رسید، میدان نقش جهان، دومین میدان بزرگ جهان است. میدان نقش جهان در زمان شاه عباس صفوی، زمانی که اصفهان پایتخت صفوی بود ساخته و بهترین شاهکارهای معماری جهان خلق شد و یک تنه میلیون ها گردشگر را در سال به خود جذب میکند.

میدان نقش جهان که به نام های، مسجد امام و مسجد شاه عباس نیز شهرت دارد با 560 متر طول و 160 متر عرض، چند معماری شاهکار دنیا را در دل خود جای داده. مسجد شیخ لطف‌الله در ضلع شرقی، کاخ عالی‌قاپو در ضلع غربی، مسجد امام (مسجد شاه) در جنوب و سردر قیصریه در شمال میدان از جمله معماری هایی هستند که هرچقدر از شکوه و جلال آن بگوییم کم است. حجره های اطراف میدان که به دلیل قدمت بناها، جزو آثار تاریخی به شمار می روند، مرکز خریدی برای سوغات اصفهان، شامل خوراکی ها، صنایع دستی، ظروف مسی، فرش و … محسوب می شود.

حتی اگر برای چندمین بار پا به میدان نقش جهان بگذارید، ممکن نیست بتوانید بی تفاوت از کنار آن عبور کنید. صدای درشکه‌ها از تونل تاریخ عبورتان می‌دهد و یکباره خود را در دوران پادشاهی صفویه و شاه عباس خواهید دید. درواقع هرساعت از شبانه روز که پا به میدان بگذارید، با زیبایی منحصر به فردی شگفت زده خواهید شد.  تجمع بناهای باستانی خیره کننده که هر کدام دل خود تاریخچه و رازهایی دارند، همراه با حجره های تاریخی  که دور تا دور میدان را در برگرفته اند، هرکسی را برای قدم زدن و گذراندن اوقات در میدان نقش جهان تشویق می کند.

میدان نقش جهان اصفهان

مسجد شیخ لطف الله

زیبایی گنبد مسجد شیخ لطف الله که ساخت آن تنها 17سال به طول کشید، چشم هر رهگذری از میدان را به خود جلب می کند. از زیباترین مساجد جهان که به دستور شاه عباس در ضلع شرقی میدان نقش جهان ساخته شد و به عنوان مرکز مذهبی اصفهان قرارگرفت. این مسجد بی صحن و مناره از جمله زیبایی های فوق العاده اصفهان با کتیبه های چشم نواز منقوش و خوشنویسی شده است.

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

عمارت عالی قاپو

از مهم ترین و اصلی ترین کاخ های حکومتی دوران صفوی با تزئینات و نقاشی های فوق العاده بر دیواره های عمارت، از جمله تالار پذیرایی و تالار موسیقی، همچنین 53 اتاق برای استراحت و پذیرایی مهمانان و برگزاری جلسات طراحی شده است.

سفر به اصفهان

مسجد جامع عباسی (امام)

مسجد جامع که در گذشته با نام هایب همچون مسجد شاه، مسجد کبیر عباسی و مسجد سلطانی نیز شناخته میشد، از جمله مهم ترین بناهای دوره صفوی محسوب میشود. آثار و کتیبه های ارزشمند و زیبای زیادی در جای جای این مسجد وجود دارد که هر کدام از آثار هنرمندان مشهور دوران صفویه است و طراحی های مناره ها، گنبدها و کاشی کاری ها، این مسجد را به یکی از شاخصه های مهم معماری دوره صفوی تبدیل کرده است.

 

سردر قیصریه

در ضلع شمالی میدان نقش جهان، بازار بزرگ و سنتی را مشاهده میکنید که یک درب اصلی و 4دروازه فرعی دارد و البته یکی از مهم ترین مراکز اقتصادی اصفهان را تشکیل میدهد. ورودی بازار در میدان نقش جهان با سردری از نقاشی های دوران صفوی منقوش شده. در بازار جریان زندگی را به وضوح مشاهده خواهید کرد. با ورود به این بازار طویل هر وسیله ای که نیاز داشته باشید، از خوراک تا پوشاک و سوغاتی میتوانید خریداری کنید و بعد از بیرون آمدن از بازار خود را به یک آب هویج بستنی یا فالوده در میدان نقش جهان مهمان کنید.

قدیمی ترین و البته مهم‌ترین مرکز خرید اصفهان، بازار قیصریه است. این بازار در دو طبقه مجزا دارد که در طبقه اول، مغازه‌ها اجناس خود را به فروش می‌رسانند و طبقه دوم هم بخش اداری آن است. این بازار سنتی، فضای زیادی دارد، راهروها، دالان‌ها و مغازه‌های آن هنوز هم بافت قدیمی خود را دارند. برای خرید صنایع دستی، منسوجات، فرش و سایر محصولات می‌توانید به بازار قیصریه بروید.

قدم زدن در این بازار یک تیر و چند نشان است. گویا انگار هم از یک مکان تاریخی بازدید می‌کنید، هم از هنر و آثار تاریخی اصفهان. برای رسیدن به این بازار، راه های مختلفی وجود دارد، اما راه اصلی آن از سمت شمال میدان نقش جهان است که به سردر قیصریه هم شهرت دارد.

سر در قیصریه

سی و سه پل

از مشهورترین شاهکارهای معماری جهان که دلیل سفر بسیاری از گردشگران به اصفهان است. بهترین زمان برای دیدن پل‌های تاریخی اصفهان در عصر و شب است. چراکه نورپردازی ها در شب، زیبایی این پل ها چندین برابر می کند.

 

پل خواجو

پل خواجو اصفهان، یکی از قدیمی ترین و زیباترین پل های شهر است که در زمان شاه عباس دوم ساخته شده و حالا یکی از بهترین مکان ها برای شب گردی اصفهانی ها است. معماری خاص، کاشیکاری های منحصر به فرد، رقص نور در طول شبانه‌روز که بر روی نمای رازآلود و فوق العاده ای را نمایان میکند، این پل را از بقیه پل های زاینده رود مشهورتر کرده است. امیدواریم زمانی که اصفهان را برای سفر انتخاب میکنید زاینده جاری از آب باشد و لذت صدای خروشان آب را همراه با آواز اصفهانی ها زیر طاقی های پل بچشید.

سی و سه پل اصفهان

پارک ناژوان اصفهان

تا به اینجا از جاذبه های تاریخی سفر به اصفهان گفتیم اما آنچه لذت این سفر را تکمیل میکند، یک طبیعت بکر و سرسبز است. اگر عاشق طبیعت هستید، بدون اینکه لازم باشد از شهر خارج شوید، خود را به دامان طبیعت ناژوان خواهید رساند. منطقه جنگلی ناژوان با سرسبزی و جریان آب خود در حاشیه ی زاینده رود، نفسی تازه به اصفهان میدهد. این منطقه ی سبز، جدای از باغ ها و زمین های کشاورزی و رودخانه ی جاری، امکانات تفریحی برای گردشگران خود از جمله باغ پرندگان، تله سیژ، آکواریوم، دوچرخه سواری و …قرار داده. شما میتوانید یک روز عصر که آفتاب رفته، همانطور که نسیم خنکی می وزد به طبیعت ناژوان بروید و در کنار حاشیه رودخانه دوچرخه ای کرایه کنید. یا درکنار خانواده زیر آلاچیق های زمین های باغی بنشینید و از طبیعت لذت ببرید.

پارک ناژوان اصفهان

غذاهای سنتی اصفهان را بشناسید (همراه با دسرهای بی نظیر)

غذاهای سنتی اصفهان لیست بلند بالا و طرفداران زیادی هم دارد؛ از خوشمزگی و عطر و طعم غذاهای سنتی اصفهان هرچه بگوییم کم است. ترکیب ادویه‌های مخصوص و ترفندهای سنتی، در نهایت منجر به خلق طعم شگفت انگیزی خواهد شد. بعضی از غذاهای اصفهان شاید رسپی یکسانی داشته باشند، اما تجربه کردن آن‌ها در اصفهان، آن هم در رستوران‌های معروف با هیچ کجای دیگری برابری نخواهد کرد. در ادامه چندتا از این غذاهای سنتی اصفهان که محبوبیت بیشتری دارند را، معرفی خواهیم کرد:

گوشفیل با دوغ اصفهانی

گوشفیل با دوغ اصفهانی یک دسر سنتی و محبوب است که در اصفهان سرو می‌شود. ترکیب گوشفیل و دوغ را فقط می‌توانید در اصفهان امتحان کنید. گوشفیل نوعی شیرینی شبیه به زولبیا و بامیه است. ترکیب طعم شیرین گوشفیل و ترش دوغ شاید در حد تصور بد باشد، اما امتحان کردن آن یک تجربه خوشایند و لذت بخش را از آن شما خواهد کرد.

دوغ و گوشفیل اصفهان

شله بریان

یکی دیگر از غذاهای معروف و محبوب اصفهان، شله بریان است که در تهیه آن از گوشت دنده یا گردن، برنج دانه ریز، پیاز و یکسری ادویه مثل زردچوبه و نمک و فلفل و … استفاده می‌شود. طرز تهیه‌ی خاص این غذا است که آن را معروف کرده و جزو غذاهای سنتی اصفهان قرار داده است. برای چشیدن طعم واقعی این غذای سنتی آن هم برای اولین بار، حتما در رستوران های معروف همین شهر آن را تست کنید.

آش شوربای اصفهانی

آش شوربای اصفهانی نوعی از آش شوربا است که به شیوه خاصی در استان اصفهان تهیه می‌شود و این آش با ویژگی‌ها و طعم متمایز خودش مورد توجه بسیاری از افراد است. این آش ترکیبی از حبوبات مختلف، سبزی‌های مخصوص و خوش عطر، گوشت گوساله و گوسفند و در آخر ادویه‌های خوش عطر است. استفاده از ادویه‌های خاص از جمله زردچوبه و انبه به این آش شوربا طعم خاصی داده و باعث شده این آش متمایز از سایر آش شورباها باشد.همچنین استفاده از کوفته های ریزه تهیه شده از گوشت یکی دیگر از تفاوت های آش شوربای اصفهانی با سایر آش شورباها است.

قیمه ریزه اصفهانی

قیمه ریزه اصفهان یک غذای محلی و معروف است که طرفداران زیادی هم در اصفهان دارد. این غذا به دلیل طعم عالی و منحصر بفردش توانسته افراد زیادی را مجذوب غذای محلی کند. در تهیه این غذای محلی از گوشت چرخ کرده، پیاز، آرد نخودچی، رب و ادویه استفاده می‌کنند. رستوران‌های قدیمی و سنتی اصفهان محل خوبی برای چشیدن قیمه ریزه مخصوص اصفهان هستند.

قیمه ریزه اصفهان

حلیم شیر اصفهان

حلیم شیر یکی از غذاهایی است که معمولا به عنوان صبحانه سرو می‌شود. این حلیم هم مانند حلیم معمولی از گوشت و گندم درست می‌شود اما طعم و مزه آن متفاوت از حلیم‌هایی است که تا به‌حال نوش‌جان کردید. گندم، گوشت و شیر مواد اولیه این حلیم هستند و شاید همین اضافه بودن شیر طعم آن را تغییر داده است و آن را به یک غذای سنتی متفاوت تبدیل کرده است. به هر حال خوردن آن در اصفهان به عنوان وعده صبحانه خالی از لطف نخواهد بود.

خورش ماست

یک دسر محبوب دیگر که فقط در اصفهان می‌توانید آن را پیدا کنید. خورش ماست یک نوع دسر اشرافی است که برای تهیه آن از مرغ یا گوشت، تخم مرغ، ماست، زعفران، زرشک و شکر استفاده می‌کنند. ظاهر و طعم خاص خورش ماست آن را با سایر خورش‌ها متفاوت کرده و در گروه دسرهای سنتی این شهر قرار گرفته است. وجود شکر در این دسر طعم شیرینی به آن داده که شاید به ذائقه خیلی از افراد خوش نیاید.

خورشت ماست اصفهان

بریانی

بریانی یا همان بریانی معروف که احتمالا نام آن را از بین غذاهایی که تا به حال معرفی کرده‌ایم، شنیده باشید. یک غذای سنتی و خیلی خوشمزه که فقط باید در اصفهان تست کنید. گوشت، پیاز، نعناع خشک، دارچین، روغن و زعفران مواد اصلی تشکیل دهنده این غذای سنتی هستند. در رستوران های قدیمی اصفهان این غذا را با مقداری جگر سفید خرد شده و آبگوشت همراه با نان سنگک، کره سرد و ریحان سرو می‌کنند. برای تست بریونی اصفهان حتما با تحقیق و پرس و جو بهترین رستوران را انتخاب کنید تا بتوانید طعم واقعی و اصیل آن را بچشید.

یخمه ترش، به پلو، کوکو قندی، کباب مشتی، نخود آب، یخنی لوبیا، حلیم بادمجان، پلو ماش و قمری و آش اوماج سایر غذاهای خوشمزه اصفهان هستند.

بریانی اصفهان

شکم گردی در سفر به اصفهان: کافه و رستوران های معروف اصفهان

اصفهان، علاوه بر آب و هوای بی‌نظیری که دارد، به عنوان یکی از پایتخت‌های غذایی ایران شناخته می‌شود. اصفهان در زمینه تنوع و لذیذ بودن غذاها و خوراکی‌های محلی بی نظیر است و در این مقاله به برخی از بهترین رستوران های اصفهان می‌پردازیم.

رستوران بریانی اعظم

برای چشیدن طعم واقعی بریانی، می‌توانید رستوران بریانی اعظم را هم انتخاب کنید. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌هایی است که بریانی طبخ می‌کند و 4 شعبه فعال هم در اصفهان در محل‌های مسجد سید، دروازه دولت، چهار باغ بالا و کمال اسماعیل دارد. شلوغی و ازدحام جمعیت در این رستوران می‌تواند برای معرفی و توضیح در مورد مرغوب بودن غذای آن کافی باشد.

بریانی اعظم اصفهان

رستوران خوان گستر

یکی از رستوران های قدیمی با سابقه 27 ساله که دو شعبه فعال در کلیسای وانک و سیتی سنتر اصفهان دارد. این رستوران یکی از رستوران های شلوغ اصفهان است. دکوراسیون زیبا و منحصربفرد و همچنین کیفیت بالای غذاهای این رستوران باعث جذب مشتریان زیادی شده است.

روی دیوارهای این رستوران می‌توانید چهره‌های اصیل ایرانی همچون استاد بدیعی، بنان، اصغر بهاری و استاد شریف را ببینید. اگر گیاهخوار هستید این رستوران برای شما منو اختصاصی آماده کرده تا از بخش سالادبار لذت کافی را ببرید. در رستوران خوان گستر می‌توانید انواع غذای ایرانی را میل کنید.

رستوران شهرزاد

اگر می‌خواهید در فضایی سنتی، اصیل و البته جذاب ایرانی غذا نوش جان کنید، به رستوران شهرزاد بروید. این رستوران جزو بهترین رستوران های اصفهان است که معماری داخلی آن از آینه کاری سنتی و نقاشی‌های زیبا تشکیل شده است. این رستوران هم موقع ناهار و شام بسیار شلوغ است. رستوران شهرزاد در کنار سنتی بودن جزو رستوران های لاکچری است که می‌توانید در آن غذای بین‌المللی هم میل کنید. این رستوران در خیابان چهارباغ عباسی واقع است.

رستوران شهرزاد اصفهان

معرفی کافه رستوران هرمس اصفهان

یکی از بهترین کافه های اصفهان، کافه رستوران هرمس است که دیزاین مدرن‌ و البته رمانتیکی دارد و توانسته با اجرای معماری مدرن به جذابیت فضای داخلی و جذب مشتریان خود بپردازد.دیوارهای سنگی، سقف‌های بلند، شیشه‌های قدیمی در این رستوران قرار دارند. منوی کافه رستوران هرمس بسیار متنوع است و انواع غذاهایی از جمله پیتزا، ساندویچ‌ها، سالادها، غذاهای ایرانی و ایتالیایی، برگرها و دسرهای خوشمزه را در بر دارد و همچنین، قهوه‌ها و نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز در منوی آن وجود دارند. با توجه به همه این انتخابات، هرمس‌ می‌تواند مکانی ایده‌آل برای دیدار با دوستان، خانواده و برگزاری جلسات کسب و کار باشد.

آدرس کافه رستوران هرمس: اصفهان ، خیابان حکیم نظامی، خیابان جلفا، نرسیده به میدان جلفا

شماره تماس کافه: 03135555555

کافه رستوران عمارت نمکدان

عمارت نمکدان یکی از کافه‌های بی‌نظیر و معروف در شهر اصفهان است. این کافه در داخل یک عمارت سنتی زیبا قرار دارد که به طور خاص از تم هنری و فرهنگی اصفهان الهام گرفته است. کافه عمارت نمکدان دارای محیطی زیبا و دلنشین است که دست‌کم آن را باید یک بار در زندگی تجربه کرد و با چشم‌اندازی دل‌فریب و فضایی سنتی و مدرن که باعث می شود در این کافه احساس آرامش داشته باشید.

کافه عمارت نمکدان به عنوان یک رستوران نیز شناخته می‌شود و منوی بسیار متنوع و خوشمزه‌ای دارد که می‌توانید از فست‌فودهای مختلف، غذاهای ایرانی، غذاهای سنتی اصفهانی و دستاوردهای خوشمزه محلی لذت ببرید. همچنین، انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد نیز در این کافه قابل دسترسی هستند.

یکی از جذابیت‌های کافه عمارت نمکدان، طراحی داخلی منحصر به فرد آن است و با دیوارهای سنگی، آبنماهای زیبا، مجسمه‌های هنری که در سراسر کافه قرار دارند، به یک جای خاص برای لذت بردن از غذا و دیدن دکوراسیون تازه و منحصر به فرد می‌باشد.

  • آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، ابتدای گذر پشت مطبخ، کافه عمارت نمکدان
  • ساعت کار: ساعت ۱۰ صبح تا 22 شب
  • شماره تلفن کافه عمارت نمکدان: ۳۲۲۴۷۳۱۳-۰۳۱

رستوران شب نشین

رستورانی با فضای متفاوت از رستوران های ایرانی که توانسته گردشگران داخلی و خارجی و حتی مردم محلی را به خود جذب کند. معماری چینی این رستوران باعث تفاوت این رستوران با سایر رستوران‌های چینی شده است. وجود یک سری امکانات دیگر مثل نورپردازی به جذابیت این رستوران اضافه کرده است. این رستوران معمولا در تایم شب، پذیرای مشتریان بیشتری است. در فضای بیرونی این رستوران هم آبنما خانه و آب و هوای خنک و مطبوع آن را شاهد خواهید بود. شاید فکر کنید در این رستوران فقط باید غذای چینی و فرنگی میل کنید، اما اینطور نیست؛ رستوران شب نشین با انواع غذای ایرانی، خوراک ماهی قزل‌آلا، جوجه چینی با سس تاتار، کباب شیشلیک، باقالی پلو با گوشت گردن و سینی مخصوص سه نفره آماده پذیرای از مهمانان است. همچنین برای رفاه حال مهمانان خود پارکینگ اختصاصی و وای فای رایگان هم در نظر گرفته است. با وجود امکاناتی که رستوران شب نشین دارد، مجهزترین رستوران در اصفهان خواهد بود.

رستوران شب نشین

مراکز خرید اصفهان

مراکز خرید سنتی و مدرن اصفهان بسیار دیدنی و متنوع هستند.

مرکز خرید نگین

به عنوان یکی از مراکز خرید معروف در اصفهان، می‌توان به مرکز خرید نگین اصفهان اشاره کرد که این مرکز خرید با فروشگاه‌های متنوع و برندهای معروف، یک مقصد خرید پرطرفدار است.

مرکز خرید سیتی سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر یکی از مراکز خرید معروف در این شهر است که انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌های متنوعی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. سیتی سنتر با وجود 750 فروشگاه گوناگون، سالن‌های سینما، مراکز همایش‌های بین‌المللی، شهربازی، نگارخانه، موزه و فودکورت شامل انواع کافه‌ها و رستوران‌های سنتی، فرنگی و فست‌فود جزو یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان است. این مرکز تجاری تمام امکانات تفریحی، گردشگری، فرهنگی و خرید را در خود دارد. متراژ آن حدود 500 هزار متر مربع است و در خارج از اصفهان، در بزرگراه اصفهان به شیراز قرار دارد.

سیتی سنتر اصفهان

مجتمع تجاری اوسان

مکانی برای خرید انواع پوشاک، زیورآلات و اکسسوری که می‌توانید از بین 130 فروشگاه مختلف آن‌ها را انتخاب کنید. اجناس این مجتمع تجاری از بین برندهای معتبر داخلی و خارجی است. این مجتمع تجاری در بلوار چهار باغ بالا قرار دارد و دسترسی به آن هم آسان است.

مرکز خرید جلفا

مرکز خریدی مدرن در اصفهان که می‌توانید اجناس متنوعی را از آنجا خریداری کنید. در جلفا طیف وسیعی از اجناس با برندهای معتبر خارجی وجود دارد و تقریبا هر برندی را می‌توانید در مرکز خرید جلفا پیدا کنید. پوشاک، کیف و کفش، مبلمان، زیورآلات، جواهرات، لباس، اسباب بازی و … از جمله وسایلی هستند که در این مرکز خرید با کیفیت بالا عرضه می شوند. مرکز خرید جلفا، انتخاب اول اصفهانی‌ها برای خرید وسایل مورد نیازشان است. اگر به خرید علاقه دارید، بازدید از این مرکز خرید را از دست ندهید.

آدرس مرکز خرید جلفا: خیابان خاقانی – کوچه چهارسوقی‌ها

مرکز خرید ارکیده

مرکز خرید مجلل در اصفهان با 7 طبقه که هم می‌تواند حالت تجاری باشد هم تفریحی. در طبقه بالای این مرکز خرید، رستوران وجود دارد و 200 فروشگاه در این مرکز فعال هستند. در این جا هم برندهای زیادی وجود دارد که محبوبترین و معروف ترین آن مرکز خرید اصفهان است. پوشاک، زیورآلات، ساعت، جواهرات، نگین، عطر و ادکلن همگی در این مرکز خرید وجود دارند. همانطور که گفته شد یک‌طبقه از این فروشگاه به رستوران های مختلف اختصاص دارد که می‌توانید برای استراحت و صرف غذا به آنها سر بزنید.

مرکز خرید ارکیده

مرکز خرید پارک

مرکز خرید پارک یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید اصفهان است که قدمت آن به 40 سال پیش می رسد. وجود پارک در محوطه این مرکز خرید علت نامگذاری آن است. در این مرکز خرید 400 مرکز تجاری فعال قرار دارد؛ ساختمان پزشکان، مشاور مسکن، پارکینگ و رستوران های مختلف هم در این مرکز خرید هستند. مرکز خرید پارک را ارزانترین مرکز خرید اصفهان می دانند؛ اما کیفیت محصولات همچنان خوب است. برای خرید  پوشاک، کیف و کفش، ساعت، جواهرات، لوازم موسیقی، تجهیزات صوتی و تصویری، کامپیوتر و لوازم جانبی، اسباب‌بازی، لوازم ورزشی و لوازم‌التحریر می توانید به این مرکز مراجعه کنید.

بازار هنر

بازار هنر در دوره صفویه و در سال 1083 خورشیدی ساخته شد و یکی از بازارهای قدیمی شهر اصفهان است. در این بازار، جواهرات و طلا به فروش می رسد. جذابیت این بازار باعث شده که گردشگران از این بازار بازدید داشته باشند.

بازار هنر اصفهان

جاهای تفریحی اصفهان

شهر زیبای اصفهان به غیر از طبیعت بکر و بی نظیر و معماری شگفت انگیزش برای جوانان امکانات تفریحی بسیاری دارد. اصفهان انواع سینماهای سه بعدی، پارک ها و کافه ها تا شهربازی های مجهز و هیجان انگیز را درد دل خود جای داده تا هر کسی با هر سلیقه ای در این شهر زیبا بتواند اوقات خوشی را تجربه کند. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین شهربازی ها و پارک های این شهر می پردازیم.

  • شهر بازی دریم لند یا شهر رویاها
  • شهر بازی شهر عجایب
  • شهر بازی کهکشان عجایب سیتی سنتر
  • شهربازی ملک شهر اصفهان
  • مجموعه شهربازی ناژوان

 

پارک ناژوان

یکی از کامل‌ترین و پرطرفدارترین مناطق تفریحی اصفهان پارک جنگلی ناژوان است. علاوه بر زیبایی، وجود یکسری امکانات جذاب تفریحی باعث شده که این پارک برای هر سن و سالی مناسب باشد. برای دسترسی به این پارک باید از بزرگراه شهید حبیب‌اللهی به میدان سهروردی رفته و وارد خیابان الفت شوید ورودی پارک در خیابان الفت است. امکانات تفریحی متنوع مانند تل استیژ، باغ پرندگان، موزه پروانه و خزندگان و … در این منطقه است.

پارک ناژوان اصفهان

پارک صفه

بازدید از پارک صفه در اصفهان خالی از لطف نیست. این پارک علاوه بر داشتن امکانات تفریحی، رفاهی و مرکز خرید محیطی مناسب برای علاقمندان به طبیعت گردی و کوهنوردی است. از جمله خدمات رفاهی این محل می توان به بولینگ، آبشار مصنوعی، زیپ لاین و شهربازی اشاره کرد. گذراندن یک شب در کوه صفه و تماشای این شهر باشکوه از بام اصفهان لذتی است که آن را در هیچ کجای دیگر نمی توانید بجویید. همچنین یکی از محبوب ترین رستوران های اصفهان یعنی رستوران زاگراس در ارتفاعات این کوه واقع شده که به راحتی از طریق ون هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده می توانید به این رستوران بروید و از صرف غذا در ارتفاعات کوه صفه لذت ببرید.

باغ جوان اصفهان

برای اینکه کمی از حال و هوای تاریخی اصفهان فاصله بگیرید، می توانید به باغ جوان اصفهان مراجعه کنید. این باغ یکی از مراکز تفریحی محبوب اصفهان است و بزرگترین باغ و فضای طبیعی این شهر نیز حساب می‌آید. با وجود امکاناتی که برای سرگرمی دارد، می تواند گزینه خوبی برای استراحت و قدم زدن در طبیعت باشد.

معروف‌ترین محله‌ها و خیابان‌های اصفهان

اصفهان بافت قدیمی زیادی دارد که هر قسمت از آن یادآور تاریخ کهن این شهر زیباست. برخی از محله ها و خیابان های این شهر باستانی در میان سایر محله های آن شهرت بسیاری دارد که در ادامه به معرفی تنها بخشی از معروفت ترین آن ها می پردازیم.

بلوار هشت‌بهشت

بلوار یا سرای هشت بهشت محله‌ای قدیمی است که در کاخ هشت بهشت در آن قرار دارد و به همین علت هم معروف شده است. موقعیت مکانی این بلوار به گونه ای است که در نزدیکی چهارباغ عباسی، پارک شهید رجائی و بازار هنر است بنابراین می توانید هنگام بازدید از این محل از جاهای دیدنی و تاریخی چهارباغ عباسی نیز دیدن کنید. همچنین اگر قصد خرید طلا، سوغات و یا پوشاک دارید این منطقه می تواند به لحاظ قیمتی نیز جزو یکی از بهترین مراکز برای خرید باشد.

از دیگر نکات مثبت این بلوار می توان به نزدیکی ان به میدان نقش جهان اشاره کرد که همین مورد و موقعیت مکانی آن را به جذاب ترین مکان برای انتخاب یک تفریح و بازدید یک روزه از معروف ترین مکان های دیدنی اصفهان دانست.

خیابان هشت بهشت اصفهان

خیابان چهارباغ اصفهان

هنگام بازدید از اصفهان حتا به این خیابان بروید و از بافت قدیمی و درختان سر به فلک کشیده آن دیدن نمایید. خیابان چهار باغ یکی از زیباترین خیابان های اصفهان است که با درختان چنار و نارون خودنمایی می کند. این خیابان در 4 فصل سال، زیبایی خود را دارد. اگر موقع برگ ریزان پاییز به اصفهان رفتید، لذت قدم زدن در این خیابان رنگارنگ را از دست ندهید.

خیابان عباس‌آباد اصفهان

این محله در مرکز شهر قرار داد و مخصوص ساکنان تبریزی است. دو طرف این خیابان را درختان سربه فلک کشیده، محصور کرده‌اند که زیبایی این خیابان را چند برابر کرده است. خانه های قدیمی و مغازه های کوچک با بافت قدیمی حس و حال قشنگی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

 

هزینه اقامت در اصفهان

هزینه های سفر به اصفهان یا هر شهر دیگری شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه سفر
  • هزینه اقامت
  • خرید سوغات و یا سایر کالاهای دلخواه
  • هزینه تفریحات
  • و…

قطعا در میان تمام موارد یاد شده هزینه اقامت و سفر جزو مهمترین موارد است.

بیشتر هزینه‌هایی که در سفر به اصفهان متحمل می‌شوید مربوط به هزینه‌های هتل و اقامت است. در اصفهان هتل‌ها و مهمانسراهای زیادی اعم از گران‌قیمت و لوکس و همچنین مناسب بودجه شما وجود دارد که مسافران با توجه به بودجه خود آنها را انتخاب می‌کنند.

البته باید در نظر داشته باشید که سوئیت‌ها، مسافرخانه‌ها و هتل‌های ۳ ستاره اصفهان بسیار تمیز هستند و خدمات خوبی به مسافران ارائه می‌دهند. در برخی فصول مانند زمستان هزینه هتل‌ها کاهش می‌یابد. همچنین اصفهان با وجود گردشگران زیادی که دارد، پارک هایی در اطراف شهر یا داخل شهر برای اطراق مسافران در نظر گرفته است مانند باغ فدک که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

هتل عباسی اصفهان

اصفهان در فصول مختلف

اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه ای در فصول مختلف زیبایی های متفاوتی دارد. این شهر چه پوشیده در برف باشد یا گل ها یا برگ های رنگارنگ هر زمان زیبایی خاص خود را دارد. در ادامه با معرفی جاهای دیدنی اصفهان در فصول مختلف با ما همراه باشید.

 سفر به اصفهان در بهار

بهترین فصل برای سفر به شهرهای مرکزی ایران،‌فصل بهار است. اصفهان با آب و هوای معتدل بهاری شگفت انگیز دارد. بازدید از کویر مصر و ورزنه در بهار و پاییز به دور از سردی هوا و ابر و باران برای عاشقان آسمان پرستاره تجربه ای بی نظیر است. همچنین مکان های دیدنی اصفهان در بهار زیبایی بی نظیری دارد. هر چند ازدحام جمعیت و هزینه سفر و اقامت در این فصل قطعا از معایب سفر به این شهر در فصل بهار هستند.

سفر به اصفهان در تابستان

هر چند تابستان های اصفهان گرم و خشک است اما گرمای هوا آن چنان نیست که برای گردش و تفریح اذیت کننده باشد. زیبایی های طبیعت و در کنار آن فرصت تجربه انواع تفریحات و بازدید از تمام امکان تفریحی و گردشگری از مزایای سفر به اصفهان در فصل تابستان است.

سفر به اصفهان در پاییز

آب و هوای مطبوع پاییزی و طبیعت رنگارنگ اصفهان زیبایی های این شهر تاریخی را بیش از پیش به رخ جهانیان می کشد. قدم زدن در چهارباغ عباسی، بیشه ناژوان و … با درختان سر به فلک کشیده می تواند بهترین فرصت برای گرفتن عکس هایی خارق العاده و تجربه سفری لذت بخش باشد.

به طور کلی سفر در فصل پاییز و زمستان به شهرهای مرکزی ایران مزیت ارزان بودن قیمت و نبود ازدحام جمعیت را با خود به همراه دارد اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سفر به اصفهان در زمستان

شه رچهار فصل ایران، اصفهان زمستان های سرد و خشکی را دارد. البته اگر علاقه به تفریحات زمستانی دارید پست های اسکی زیادی در اطراف اصفهان وجود دارند که می توانید در آن ها تفریحات زمستانی را تجربه کنید. سفر در زمستان به اصفهان شانس بازدید ارزان قیمت از اماکن مختلف را برای شما فراهم می کند.همچنین یکی دیگر از مزایای سفر در زمستان به اصفهان کاهش هزینه های اقامت و سفر است.

سوغات اصفهان چی بخریم؟

اصفهان، اولین شهر جهانی صنایع دستی محسوب می شود که از جمله صنایع آن می توان به خاتم کاری، میناکاری، ظروف مسی، قلم‌زنی، پارچه‌های قلم‌کاری، فیروزه‌کوبی، ملیله‌کاری، قالی، سفال و سرامیک و… اشاره کرد که می توانید به عنوان سوغات هدیه دهید. اما اگر به دنبال خوراکی برای سوغاتی هستید حتما در مورد گز و پولکی اصفهان شنیده اید. از گز و پولکی گرفته تا شیرینی برشتوک، سوهان عسلی و شیرینی برنجی می توانید به عنوان سوغات اصفهان خرید کنید.

سوغات اصفهان

در سفر به اصفهان کجا اقامت کنیم؟

طیف گسترده ای از هتل ها و اقامتگاه ها، از سنتی تا مدرن، گران تا ارزان، برای مسافرین اصفهان قرارگرفته شده. اگر از اصفهانی ها سراغ بهترین هتل اصفهان را بگیرید، به احتمال زیاد نام هتل عباسی را خواهید شنید. هتل پنج ستاره عباسی که در زمان صفوی ساخته شده برای انتخاب اقامتگاه و حتی صرف شام یا ناهار جزو بهترین گزینه ها محسوب می شود. پس از آن هتل عالی قاپو، هتل کوثر، هتل پیروزی، هتل آوین، هتل آسمان، جزو هتل های اصلی اصفهان محسوب می شوند.

 

سخن پایانی

زیبایی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان را نمیتوان در یک مقاله خلاصه کرد. مطمئن باشید سفر به اصفهان هیچ وقت برای شما تکراری نخواهد شد، با هربار سفر به این شهر گنبد فیروزه ای با زیبایی های منحصر به فردش شگفت زده خواهید شد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید