بهترین رستوران های اصفهان که نباید آنها را از دست داد!

استان اصفهان اصفهان ایرانگردی
بهترین رستوران های اصفهان که نباید آنها را از دست داد!

اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای اصفهان را دارید، اما نمی‌دانید آدرس بهترین رستوران های اصفهان کجاست، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. ما در این مقاله از پته بهترین رستوران‌ های ایتالیایی و ایرانی و همچنین بهترین کافه رستوران‌ها و فست فودها را به شما معرفی خواهیم کرد؛ تا با رفتن به آن رستوران‌ها برای خود و دوستان یا خانواده خود، خاطره‌ای به یادماندنی به جای بگذارید.

رستوران ‎های ایتالیایی اصفهان

در این بخش به معرفی رستوران های ایتالیایی در اصفهان خواهیم پرداخت تا اگر شما به اصفهان سفر کنید بتوانید در بهترین رستوران‌های آنجا تجربه خوبی را به دست بیاورید.

رستوران ایتالیایی زاوا

بهتر است بدانید یکی از بهترین رستوران های اصفهان که به صورت تخصصی غذاهای مختلف ایتالیایی سرو می‌کند، رستوران زاوا است. غذاهایی مانند لازانیا و پاستای ایتالیایی در این رستوران طرفداران زیادی دارد و اکثر افرادی که به این رستوران رفته‌اند، علاوه بر غذاهای خوشمزه‌ آنجا، از محیط آرام بخشی که دارد، بیشتر تعریف کرده‌اند.

  • آدرس اینستاگرم رستوران زاوا: zawalounge
  • آدرس رستوران ایتالیایی زاوا در اصفهان: خیابان شیخ صدوق جنوبی، خیابان پرواز، پلاک 47
  • شماره تلفن رستوران زاوا: 03136701000

بهترین رستوران های اصفهان

رستوران ایتالیایی نیوشا

یکی دیگر از رستوران‌هایی که در اصفهان غذای ایتالیایی سرو می‌کند، رستوران نیوشا است. منوی این رستوران به گونه‌ای است که در نگاه اول جلب توجه می‌کند؛ چرا که دارای 58 نوع پیش غذا، اسپاگتی، پیتزا و استیک است.

همچنین اکثر غذاهای ایتالیایی با اسم اصلی در منو نوشته شده‌اند و نکته مهم اینجاست که شما در انتخاب غذا به دلیل شناخت نا کافی، سردرگم نخواهید ماند؛ چون در کنار اسم هر غذا، توضیحات مختصری وجود دارد که شما را با مواد اولیه غذا آشنا خواهد کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید در صورت داشتن هر سوالی، آن را از کارکنان رستوران نیوشا بپرسید.

  • آدرس اینستاگرام رستوران ایتالیایی نیوشا: newsha_italian_restaurant
  • آدرس رستوران نیوشا در اصفهان: خیابان توحید میانی، حدفاصل چهارراه توحید و خیابان مهرداد
  • شماره تلفن رستوران ایتالیایی نیوشا: 03136263763

رستوران ایتالیایی میلان

اولین چیزی که در رستوران میلان باعث جلب توجه افراد می‌شود، دکور مدرن و زیبای آن است که در کم‌تر رستورانی دیده شده است. همچنین یکی از مواردی که باعث جلب توجه افراد شده، منوی دوزبانه (فارسی و انگلیسی) آن است که کار را برای مسافران خارجی راحت‌تر کرده است.

رستوران ایتالیایی میلان جزو بهترین رستوران ‌های اصفهان به حساب می‌آید که در آن غذاهای زیادی سرو می‌شود. اما اغلب افرادی که تجربه خوردن غذا در میلان را داشته‌اند، اعتقاد دارند پیتزا پپرونی میلان بهترین پیتزا در اصفهان هست.

  • آدرس اینستاگرام رستوران ایتالیایی میلان: milan_restaurant
  • آدرس رستوران میلان در اصفهان: ضلع جنوبی پل فردوسی ابتدای بلوار آیینه‌ خانه
  • شماره تلفن رستوران ایتالیایی میلان: 03136640810

رستوران ایتالیایی میلان

رستوران‌ های سنتی اصفهان

رستوران های سنتی اصفهان جزو رستوران‌های محبوبی به شمار می‌آیند که طرفداران زیادی نیز دارند. در این بخش به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

رستوران سنتی شهرزاد

رستوران سنتی شهرزاد در اصفهان تقریبا از دهه 40 در حال فعالیت است و خدمات منحصر به فردی را به مشتریان ارائه می‌دهد. بهتر است بدانید که کیفیت خوب غذاها و دکور قدیمی و زیبای این رستوران در کل اصفهان مشهور است. شما می‌توانید در رستوران سنتی شهرزاد، یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای اصفهانی، یعنی خورشت ماست را سفارش داده و میل کنید.

  • آدرس اینستاگرام رستوران سنتی شهرزاد: shahrzadisfahan
  • آدرس رستوران شهرزاد در اصفهان: خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد
  • شماره تلفن رستوران شهرزاد: 03112204490

رستوران بریانی اعظم

رستوران بریانی بهترین رستوران سنتی اصفهان به شمار می‌آید. جالب است بدانید که آبگوشت بریانی، 400 سال است که در اصفهان سرو می‌شود و یکی از معروف‌ترین غذاهای این شهر است. این رستوران در سال 1295 افتتاح شده و یک پاتوق برای طرفداران بریانی است. شما می‌توانید به همراه دوغ محلی آبگوشت بریانی را سفارش دهید و سپس تمام اصفهان را بدون احساس گرسنگی پیاده ‌روی کنید و از مناظر لذت ببرید.

لازم به ذکر است که این رستوران چهار شعبه دارد که همه آن‌ها در خیابان‌های شلوغی قرار دارند و به همین دلیل ممکن است در روزهای تعطیل که تمام شعبه‌های بریانی اعظم، شلوغ هستند، به شما غذایی نرسد؛ پس باید چند ساعت زودتر به این رستوران بروید.

  • آدرس اینستاگرام رستوران بریانی اعظم: beryaniazam
  • آدرس شعبه اول رستوران بریانی اعظم در اصفهان: دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین
  • شماره تلفن شعبه اول: 03132202070
  • آدرس شعبه دوم: اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست
  • شماره تلفن شعبه دوم: 03133383070
  • آدرس شعبه سوم: اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین
  • شماره تلفن شعبه سوم: 03132125730
  • آدرس شعبه چهارم: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین
  • شماره تلفن شعبه چهارم: 03136280939

رستوران بریانی اعظم

رستوران سنتی نقش جهان

با مراجعه به رستوران سنتی نقش جهان، می‌توانید لذت غذا خوردن در جوار زیباترین میدان اصفهان را تجربه کنید. زیبایی این میدان به قدری زیاد است که هرکسی می‌تواند ساعت‌های طولانی در آنجا قدم بزند و یا استراحت کند.

درواقع یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های غذاخوری اصفهان رستوران سنتی نقش جهان است و در صورتی که به طرف تراس رستوران بروید، می‌توانید تصور کنید که حتی داخل میدان هستید، چون به صورت کامل به میدان نقش جهان دید خواهید داشت. اما توجه کنید که در روزهای سرد زمستان، باید به داخل رستوران بروید. غذاهای سنتی مانند بریانی و خورشت ماست و انواع کباب‌ها در بین منوی سفارشات این رستوران، معروف هستند و شما می‌توانید هرکدام را که خواستید، سفارش بدهید.

  • آدرس اینستاگرام رستوران نقش جهان: restaurant_sonati_naghshejahan
  • آدرس رستوران نقش جهان در اصفهان: میدان امام، نبش مسجد شیخ لطف‌الله
  • شماره تلفن رستوران نقش جهان: 03132200729

رستوران سنتی نقش جهان

رستوران جارچی باشی

اگر در رستوران جارچی باشی غذا بخورید، درواقع غذا خوردن در حمام را تجربه خواهید کرد. باید بدانید که ساختمان رستوران جارچی باشی، حمام عمومی بود که در دوران صفویه و حدود سال 1019 شمسی ساخته شده است. این رستوران دارای فضای شگفت انگیزی است و 250 تا 300 نفر به صورت همزمان می‌توانند در این رستوران غذا بخورند و از فضای آن لذت ببرند.

این رستوران یکی از بهترین رستوران های اصفهان است که چندین دقیقه طول می‌کشد تا شما زوایای زیبا در فضای این رستوران را هضم کنید. کباب کوبیده جارچی باشی در این رستوران طرفداران زیادی دارد و شما هم می‌توانید آن را سفارش بدهید.

  • آدرس اینستاگرام رستوران جارچی باشی: jarchibashi
  • آدرس رستوران جارچی باشی در اصفهان: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم یا کوچه باغ قلندرها، مجموعه تاریخی ملک سلطان جارچی باشی
  • شماره تلفن رستوران جارچی باشی: 03132207453

رستوران جارچی باشی

 

بهترین کافه رستوران ‌های اصفهان

در این بخش از مقاله نیز قصد داریم بهترین کافه های اصفهان را به شما معرفی کنیم تا از آن‌ها دیدن کنید.

کافه رستوران عمارت نمکدان

یکی از بهترین کافه رستوران های اصفهان، عمارت نمکدان است که در یکی از خانه‌های قدیمی شهر از دوران قاجار بنا شده و شباهت زیادی به خانه‌ مادربزرگ‌ها دارد. چرا که نوع معماری آنجا و حوض باصفای آن شما را به دوران کودکی خواهد برد. این رستوران به گونه‌ای ساخته شده که داخل آن پر از اشیای قدیمی مانند: گنجه‌های قدیمی، چرخ خیاطی‌های دستی و… است.

  • آدرس اینستاگرام کافه رستوران نمکدان: mansion
  • آدرس کافه رستوران نمکدان در اصفهان: خیابان استانداری، اول کوچه پشت مطبخ
  • شماره تلفن کافه رستوران: 03132247313

کافه رستوران عمارت نمکدان

کافه رستوران مس و قالی

کافه رستوران مس و قالی نیز یکی دیگر از کافه رستوران های اصفهان است. فضای این رستوران مانند تیمچه‌های بازار تهران است و درواقع در دور تا دور تیمچه این مجموعه، میز و صندلی‌هایی وجود دارند. حتی به امکانات گرمایشی و سرمایشی نیز مجهز هستند و شما می‌توانید حتی در فصل زمستان هم از فضای حیاط بهره‌مند شوید.

هر سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید به این کافه بروید و از منوی رستوران مس و قالی انواع فست فودها و غذاهای سنتی را سفارش دهید. همچنین علاوه بر این موارد، می‌توانید نوشیدنی‌های گرم و سرد و حتی بستنی سفارش داده و از میل آن‌ها لذت ببرید.

  • آدرس اینستاگرام کافه رستوران مس و قالی: messo_qali_cafe
  • آدرس کافه رستوران مس و قالی در اصفهان: میدان نقش جهان، خیابان سپه، حدفاصل میدان و خیابان استانداری، مقابل اداره دارایی، تیمچه مثقالی
  • شماره تلفن رستوران مس و قالی: 0312222764

مس و قالی بهترین رستوران های اصفهان

کافه رستوران هرمس

کافه رستوران هرمس دارای یک محیط مدرن با دکور سیاه و سفید بوده که به همین دلیل توجه اغلب افراد را به خود جلب کرده است. در این کافه رستوران حتی غذاهای ایتالیایی نیز به صورت تخصصی سرو می‌شود. یکی از سفارش‌های محبوب در این رستوران، نان سیر و سیب‌زمینی تنوری است که به نوعی از پیش‌غذاهای ایتالیایی به حساب می‌آید.

پیتزا، پاستا، لازانیا و بیف‌استراگانوف نیز از دیگر مواردی است که شما می‌توانید آن‌ها را از هرمس سفارش دهید. این رستوران حتی دارای منو صبحانه هم هست و شما می‌توانید یکی از صبحانه‌های ایرانی، انگلیسی یا فرانسوی را به دلخواه خود سفارش دهید.

  • آدرس اینستاگرام کافه رستوران هرمس: hermescafe
  • آدرس کافه رستوران هرمس در اصفهان: خیابان حکیم نظامی، خیابان جلفا، نرسیده به میدان جلفا
  • شماره تلفن کافه رستوران هرمس: 03135555555

کافه رستوران هرمس

بهترین فست فودهای اصفهان

در ادامه این قسمت از مطلب نیز بهترین فست فودهای اصفهان را بررسی خواهیم کرد تا شما با بهترین فست فودها در اصفهان به صورت کامل آشنا شوید.

فود کورت سیتی‌ سنتر

مرکز خرید سیتی سنتر، یکی از مراکز خرید بزرگ در جهان است که امکانات تفریحی مختلفی مانند: سالن سینما، زمین بازی، مرکز خرید و… دارد. فود کورت نیز دو طبقه بالای سیتی سنتر را به خود اختصاص داده و شما حتی می‌توانید در فصل بهار و تابستان روی بالکن بنشینید و علاوه بر خورد غذا از منظره زیبا هم لذت ببرید.

شما می‌توانید در فود کورت انواع مختلف پیتزا و ساندویچ و حتی غذاهای ایرانی را سفارش دهید. از غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به پیتزا و لازانیا اشاره کرد. بهتر است بدانید که علاوه بر غذاهای مختلف، می‌توانید انواع نوشیدنی‌های خوشمزه را نیز سفارش دهید.

  • آدرس اینستاگرام فود کورت سیتی سنتر: Isfahan City Center Food Court
  • آدرس فود کورت سیتی سنتر در اصفهان: بزرگ‌راه شهید دستجردی، مرکز تفریحی گردشگری سیتی سنتر
  • شماره تلفن فود کورت سیتی سنتر: 03136550504

فود کورت سیتی‌ سنتر

فست فود آرابو

یکی دیگر از فست فودهای اصفهان، فست فود آرابو است که سابقه بیش از 40 سال فعالیت دارد و از همان موقع شروع فعالیت خود نیز تا کنون سبک دکوری آن را تغییر نداده است. بهترین برگر و رست بیف را می‌توانید در آرابو پیدا کنید. چرا که خیلی از افراد از طعم غذاهای این رستوران قدیمی مخصوصا طعم برگر و رست بیف را تعریف کرده‌اند. بنابراین، مطمئن باشید که کیفیت و طعم غذاهای این رستوران شما را شگفت زده خواهد کرد.

  • آدرس اینستاگرام فست فود آرابو: sandwich
  • آدرس فست فود آرابو در اصفهان: خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، آرابو
  • شماره تلفن فست فود آرابو: 03136276325

فست فود آرابو

 

فست فود بن اپتی

فست فود بن اپتی که اخیرا نام خود را به زیتون تغییر داده است، یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان است که غذاهای مختلفی را سرو می‌کند. شما می‌توانید در باغ باصفای این فست فود، غذای دلخواه خود را میل کرده و از آن فضا لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های مهم این فست فود، تنوع غذاهای ایرانی و فست فود و ساندویچ است که طرفداران زیادی دارند. البته به گفته اغلب اصفهانی‌ها، پاستا آلفردو و پیتزا ایتالیایی این رستوران بیشتر از غذاهای دیگر طرفدار دارد.

  • آدرس اینستاگرام فست فود اپتی: bonappetit_restaurants
  • آدرس فست فود بن اپتی در اصفهان: سه راه حکیم نظامی، ابتدای خیابان دانشگاه، مجموعه 22 بهمن، فست فود بن اپتی (حکیم نظامی)
  • شماره تلفن فست فود بن اپتی: 03169793628

فست فود بن اپتی

سخن پایانی

اصفهان شهر تاریخی است که لقب نصف جهان را به خود اختصاص داده و هر ساله توریست‌ها و مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما اهل اصفهان هستید، یا قصد سفر به اصفهان را دارید، می‌توانید از این لیست بهترین رستوران های اصفهان بهره‌مند شوید و برای نهار، شام و حتی صبحانه خود انتخاب خوبی داشته باشید و از خوردن غذاها لذت ببرید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید