صفر تا صد هزینه سفر به دبی

امارات جهان‌گردی دبی
صفر تا صد هزینه سفر به دبی

دبی یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری خاورمیانه است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از نقاط مختلف جهان می باشد. این شهر با توجه به جاذبه های توریستی منحصر به فرد خود، مراکز تجاری لوکس و پیشرفته با حضور برند های مشهور جهانی، معماری مدرن، مراکز تفریحی جذاب و هیجان انگیز، برگزاری رویدادهای مهم کسب و کار و فن آوری، تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان شده است. هر ساله، بسیاری از مردم از سراسر جهان برای گردشگری و معاملات تجاری اقدام به سفر به دبی می‌کنند اما با توجه به افزایش نمایی نرخ دلار و تفاوت قابل توجه قیمت در دبی در مقایسه با تهران، یکی از مسائل بسیار مهمی که باید قبل از سفر به دبی به آن توجه کرد، هزینه سفر به دبی برای مدیریت بهتر هزینه در طول سفر است. در این مقاله، ما قصد داریم تا هزینه هایی که برای سفر به دبی نیاز است را به طور دقیق بررسی کنیم؛ بنابراین، اگر شما قصد سفر به این شهر توریستی را دارید، با ما تا پایان این مقاله بمانید تا بتوانید با دانش کافی برای سفر آماده شوید.

هزینه های سفر به دبی

همانطور که در بخش قبل خاطر نشان کردیم، هزینه مسافرت به دبی یکی از مهمترین چیزهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. لازم به ذکر است که هزینۀ سفر به این شهر تنها با یک مورد کاهش نمی یابد و آن هم با توجه به هدف گردشگری و یا سفر بازرگانی و همچنین بودجۀ شما تغییر می کند.

بودجه شما برای این سفر شامل موارد مختلف مانند هزینه خرید بلیط سفر، هزینه رزرو یک هتل، هزینه حمل و نقل داخل شهر، هزینه سرگرمی شهر دبی، و غیره است، که باید به دقت قبل از سفر به دبی محاسبه شود. این امر به شما کمک می کند تا سفر خود را به شیوه ای بهتر برنامه ریزی کنید و زمان خوبی داشته باشید بدون اینکه نگران هزینه های جنبه های مختلف آن سفر باشید. در ادامه این مقاله به بررسی برخی از عوامل مؤثر بر هزینه سفر به دوبی می پردازیم.

هزینه سفر به دبی

رزرو بلیط، اولین هزینه سفر به دبی

بدون شک، اولین اقدامی که باید قبل از سفر انجام شود گرفتن بلیط است. بیشتر مسافران از طریق پرواز هوایی به دبی می روند که در این شهر توریستی اولین و راحت ترین گزینه محسوب می شود.

خوشبختانه شرکت های بسیاری در ایران وجود دارند که از پروازهای مستقیم از ایران به دبی حمایت می کنند. این شرکت ها با ارائه خدمات به مسافران کمک می کنند تا مردم بتوانند با توجه به شرایط، نوع سفر و بودجه مورد نظر خود بهترین بلیط هواپیما را انتخاب کنند.

بطور کلی, قیمت بلیط دو سره هواپیما به دبی در سال 1401 در هواپیمای درجه یک حدود 42 میلیون تومان و قیمت بلیط درجه یک اقتصادی, 20 میلیون تومان برای هر نفر بوده است.

البته باید توجه داشت که قیمت بلیط دبی با توجه به شرایط مطلوب هر فرد متفاوت است و همچنین قیمت بلیط می تواند در خطوط هوایی مختلف، به ویژه در زمان اوج سفر متفاوت باشد. معمولا، وقتی به تعطیلات کریسمس و نوروز نزدیک می شویم، قیمت بلیط ها کمی افزایش می یابد.

خوب است بدانیم که علاوه بر سفر هوایی به دبی، گزینه دیگری هم برای مسافران و گردشگران وجود دارد. با وجودی که مسافرت دریایی در مقایسه با مسافرت هوایی از محبوبیت کمتری برخوردار است، اما به دلیل این که این نوع سفر هیجان زیادی را به همراه خواهد داشت و مقرون به صرفه تر از سفر هوایی است، می تواند گزینه خوبی برای سفر به دبی باشد. اگر شما تصمیم خود را گرفته اید و قصد دارید از زیبایی مسیر سفر به دبی لذت ببرید، پس لازم است که ابتدا به بندر لنگه برسید.

برای این منظور می توانید از قطار, اتوبوس و یا حتی خودروی خصوصی استفاده کنید و از آنجا از کشتی های مسافربری برای رفتن به دبی استفاده کنید. به طور کلی, هزینه ی سفر با کشتی به دوبی از 700 هزار تومان شروع و تا حدود 1 میلیون و پانصد هزار تومان افزایش می یابد که ویژه ی کشتی های تندرو است.

اگر قصد خرید بلیط برای سفر به دبی را دارید، پیشنهاد می کنیم که خرید خود را آنلاین و از طریق سایت هایی مانند پته انجام دهید چرا که به راحتی می توانید از بین ایرلاین های متنوع با مناسب ترین قیمت ها دست به انتخاب بزنید. این سایت همچنین اقدام به ارائه بلیط هواپیما دبی تهران نیز می کند که به راحتی از پایتخت ایران سفری راحت به این کشور زیبا نمایید.

هزینه بلیط هواپیما برای دبی

بهای بلیط های هواپیما خارجی برای دبی بسته به فصل و روز سفر متفاوت است. همچنین, خرید بلیط از یکی از شرکت های هوایی ایرانی یا خارجی, بر قیمت بلیط دبی تاثیر دارد. در حال حاضر, قیمت بلیت پروانهی پرواز اقتصادی تهران- دوبی 3 میلیون تومان و بالاتر از آن است. اگر می خواهید بلیط پرواز خود را از شرکت های اماراتی مانند فلای دبی بخرید، باید 13 میلیون تومان و بالاتر از آن هزینه کنید. به یاد داشته باشید که این قیمت ها همیشه به دلیل نوسان شدید ارز بالا و پایین می رود.

سفر به دبی

هزینه سفر به دبی با تور

مطمئن ترین راه برای سفر به دبی استفاده از تورهای دبی است. در این صورت لازم نیست مراحل اخذ ویزا را طی کنید و شرکت مسافرتی این کار را برای شما انجام خواهد داد. اکثر اوقات، هزینۀ سفر به دبی همراه با یک تور کمتر از هزینۀ رزرو هتل و خرید شخصی بلیط هواپیما است.

هزینه سفر به دبی

هزینه رزرو هتل در دبی

دومین مسئله مهم در سفر به دبی هزینه رزرو محل اقامت است که گردشگران باید توجه ویژه ای به آن هنگام برنامه ریزی سفر کنند. بدون شک کیفیت این هتل تاثیر به سزایی در کیفیت این سفر دارد.

به همین دلیل، بیشتر مسافرانی که خواهان سفر به یاد ماندنی در دبی هستند، هتل های چند ستاره را انتخاب می کنند؛ هتل هایی که در سراسر جهان منحصر به فرد هستند و مسافران را با ارائه امکانات و خدمات منحصر به فرد و لوکس شگفت زده می کنند.

البته، به منظور اقامت در این هتل های مجلل، مسافرانی که به دبی می روند، در مقایسه با هتل های دیگر که ممکن است در خارج از دسترس برخی از مردم قرار گیرند، باید هزینه های قابل توجهی را بپردازند.

به همین دلیل، اگر بودجه محدودی برای سفر به دبی در نظر گرفته اید، پیشنهاد می کنیم که هنگام رزرو هتل دبی برای هتل های پنج ستاره نروید، بلکه هتل های کم ستاره و کم هزینه را نیز در نظر بگیرید، زیرا هزینه اقامت در هتل های پنج ستاره در دبی از 9 میلیون تومان در شب برای اتاق های دوگانه شروع می شود و با توجه به شرایط و امکانات هتل افزایش می یابد، در حالی که هزینه اقامت در هتل های چهار ستاره از 4 میلیون تومان در شب شروع می شود؛ باید توجه داشته باشید که تفاوت کیفیت امکانات هتل های پنج ستاره و چهار ستاره بسیار کوچک است و گاهی حتی مسافران هم متوجه کمبود خدمات نمی شوند.

هزینه هتل در سفر به دبی

گزینه های بعدی, سه ستاره و هتل اقتصادی است که هزینهی اقامت در آنها, از دو میلیون تومان در شب شروع می­شود. به همین دلیل هنگام برنامه ریزی سفر به دبی و به منظور برآورد هزینه هتل، لازم است عواملی همچون تعداد ستارگان هتل مورد نظر، کیفیت خدمات هتل، مکان و فاصله از مراکز مهم گردشگری و تجاری را مورد توجه قرار دهیم تا بتوانیم به قیمت نسبی هتل مورد نظر خود را پیدا کنیم.

قبل از رزرو هتل، ما توصیه می کنیم که امکانات هتل های مختلف را از طریق سایت های قابل اعتماد مقایسه کنید، نظرات گردشگرانی که آنجا مانده اند را بخوانید و اطلاعات مربوط به قوانین لغو و زمان های چک کردن هتل را دریافت کنید. اطلاع از زمان تحویل اتاق می‌تواند در برنامه‌ریزی سفر و تعیین زمان پرواز بسیار مفید باشد. اگر می خواهید با یک حیوان خانگی سفر کنید، لازم است که اطلاعاتی در مورد قوانین پذیرش حیوانات خانگی داشته باشید تا مشکلی در اقامت شما وجود نداشته باشد.

 هزینه تفریح و گردشگری در دبی

سومین چیزی که می تواند برای شما در سفر به دبی هزینه داشته باشد، جاذبه های گردشگری و سرگرمی هیجان انگیز در شهر است که شامل بخش بزرگی از هزینه سفر به دبی می باشد.

بنابراین، اگر شما در حال برنامه ریزی برای سفر به این شهر برای اهداف سرگرم کننده هستید، بهتر است به اطلاعات در مورد هزینه های هر یک از این سرگرمی ها و جاذبه های گردشگری قبل از سفر خود را، به طوری که شما می توانید یک طرح مناسب تر برای هزینه های سفر خود را به دبی برنامه ریزی کنید. ورودی برخی از مشهورترین پارک های آبی دبی به این شرح می باشد:

  • Wild Wady پارک آب ورودی قیمت بلیط: 299 درهم
  • قیمت بلیط ورودی پارک آبی لگولند: از 330 درهم
  • ورودی پارک آبی آتلانتیس قیمت بلیط: 320 درهم
  • قیمت بلیط ورودی پارک آبی لاگونا: 210 درهم

هزینه سفر به دبی

سرگرمی‌های زیادی برای کودکان و بزرگسالان در این پارک‌ها فراهم شده‌است. برای داشتن یک روز شاد و سرگرم کننده مطمئن شوید که این پارک های تفریحی و پارک های آبی را بازدید کنید. هزینه های ورودی به پارک ها و پارک های تفریحی در دبی در سال 1402 به شرح زیر است:

  • قیمت بلیط ورودی پارک تفریحی کیدزانیا: 80 تا 260 درهم
  • ورودی شهر کودکان: 10 درهم
  • قیمت بلیط ورودی دبی موشن گیت: 245 درهم
  • قیمت بلیط ورودی دبی بالیوود پارک: از 330 درهم
  • قیمت بلیط ورودی IMG دبی ماجراجویی زمین: از 183 درهم
  • دبی یکی از مجلل ترین شهرهای جهان است که از سازه های زیبا و متنوعی برخوردار است. این شهر شاید تاریخ و طبیعت گیرایی نداشته باشد؛ اما هنوز یکی از گرانترین شهرهای جهان محسوب میشود. در این بخش ما برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری در دبی را به همراه هزینه بازدید از آنها معرفی می کنیم:
  • هزینه بازدید از برج خلیفه در دبی: 154 درهم
  • قیمت بلیط چرخ و فلک عین دبی 150 درهم برای بزرگسالان و 100 درهم برای کودکان
  • هزینه بازدید از آکواریوم دبی 175 تا 400 درهم
  • هزینه بازدید از دلفین دوبی 75 درهم

هزینه سفر به دبی

مواردی مانند رستوران های لوکس، بازدید از مراکز تجاری لوکس و مدرن، برج خلیفه، پارک های مختلف آبی، دلفین و غیره از جمله گزینه های مسافران برای صرف وقت آزاد خود در این شهر هستند. بودجه خود را انتخاب کنید، امکانات مناسب و سرگرمی را انتخاب کنید و لحظات به یاد ماندنی برای خودتان ایجاد کنید.

برای مثال، به جای صرف غذا در رستوران‌های لوکس و صرف هزینه‌های گزاف می‌توانید از غذای خیابانی یا رستوران‌های متوسط استفاده کنید. درباره قیمت غذا باید گفت که قیمت یک بار سرو غذا در رستوران‌های لوکس در سال 1400 حدود سه و نیم میلیون تومان بود که البته در سال 1401 این قیمت افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در همان سال در رستوران‌های معمولی قیمت غذا حدود 800 هزار تومان و در رستوران‌های اقتصادی حدود 400 هزار تومان است. اگر شما می خواهید در مورد بهترین مواد غذایی در دبی بدانید، ما می توانیم چیزهایی مانند فتوش، تبوله، شاشه تاووک، لام بیاجین، هریس، باباغنوش و کوسا موهاشی را ذکر کنیم.

کار بعدی خرید و بازدید از مراکز خرید دبی می باشد. در شهر دبی، مجتمع هایی مانند مرکز خرید باتوتا، مرکز خرید وافی، مرکز خرید وافی امارات، مرکز خرید دیرا، و غیره وجود دارند که در آن ها تقریبا تمامی مارک های معروف و لوکس جهان حضور دارند و کالاهای گران قیمت خود را به مشتریان ارائه می دهند.

اما در عین حال, هستند چیزهایی مانند خروجی هایی که محصولاتی با قیمت های معقول تر دارند و می توانند به مسافران در سفر اقتصادی کمک کنند. فروشگاه دبی مال از جمله فروشگاه هایی است که می توانید برای خرید کالاها با قیمت مناسب به آن مراجعه کنید.

مسئلۀ مهم بعدی، بازدید از مراکز گردشگری، هزینه های تفریحی و حمل و نقل شهری می باشد. برخی افراد در «سفر دبی» به گروه های اقتصادی تجملی علاقه دارند و همه می توانند بر اساس شرایط خود خوش بگذرانند. در میان مراکز مجلل گردشگری دبی، ما باید به چیزهایی مانند برج العرب، برج خلیفه، اسکی دبی و سالن اپرای دبی اشاره کنیم.

شما همچنین می توانید از تاکسی یا مترو برای رفتن به این مکان های توریستی استفاده کنید. شما احتمالا می دانید که تاکسی گرانتر از مترو است، و استفاده از تاکسی حدود 3 برابر هزینه استفاده از مترو خواهد داشت. قیمت یک تاکسی در سال 1401 در دبی حدود 100 هزار تومان و قیمت مترو در این شهر حدود 40 هزار تومان است. بنابراین، اگر قصد دارید سفر اقتصادی داشته باشید، بهتر است از مترو برای حمل و نقل درون شهر استفاده کنید.

هزینه های سرگرمی دبی در سال 1402  چگونه است؟

سرگرمی دبی بسیار متنوع و هیجان انگیز است. شما در سفر به دبی انتخاب های زیادی برای سرگرمی و تفریح دارید. پارک های تفریحی و پارک های آبی در دبی بسیار محبوب و البته ارزان هستند؛ بنابراین بیشتر گردشگران قصد دارند دست کم از یک پارک آبی دیدن کنند. همچنین فعالیت های لوکس تری مانند پرش با چتر نجات (چتربازی) و تور سیاحتی بیابانی وجود دارد که می توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود در برنامه سفر نوروزی دبی شرکت کنید.

تاثیر زمان در هزینه های سفر به دبی

مسئله دیگری که باید در محاسبه سفر به دبی مورد توجه قرار گیرد، زمان سفر می باشد. البته بر همه سفرها این مسئله تاثیر می گذارد و تنها به سفر در دبی مربوط نمی شود؛ زیرا معمولا در زمان های اوج سفر, هزینه ها افزایش می یابند؛ بنابراین اگر می خواهید سفر اقتصادی داشته باشید, حتما به این مسئله توجه کنید.

به‌طور دقیق‌تر، سفر به دبی در فصل‌های پاییز و زمستان معمولا گران‌تر است، زیرا آب و هوای مطلوب باعث می‌شود این فصل‌ها به عنوان فصل اوج سفر در دبی شناخته شوند و هزینه آن بیشتر از سایر فصول باشد؛ در حالی که سفر در نیمه اول سال و در فصل بهار و تابستان به دلیل گرمای شدید ارزان‌تر است.

به همین دلیل اگر قصد دارید سفر اقتصادی ارزان و اقتصادی داشته باشید، در تابستان که دبی آرام و راحت است بهتر است به این شهر سفر کنید و همه خدمات آن با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

زمان سفر به دبی

هزینه دریافت ویزا برای سفر به دبی

برای سفر به دوبی باید پیش نیازهای لازم را آماده کنید. گذرنامه، ویزا و بلیط هواپیما هر کدام هزینه های جداگانه ای دارند. گرفتن روادید دبی معمولا یک هفته طول می کشد و هزینه آن بسته به تعداد روز ویزا بین 520 تا 2200 درهم متفاوت می باشد. هزینۀ روادید گردشگری یک ماه در دبی 520 درهم است.

ویزا دبی را در سریعترین زمان ممکن دریافت کن
درخواست ویزا امارات

هزینه خروج از کشور برای سفر به دبی

شما برای خروج از کشور باید کمتر از یک میلیون تومان پول بپردازید, ضمن گرفتن گذرنامه نیز که در مقایسه با سایر هزینه ها چندان قابل توجه نیست. در حال حاضر برای اولین بار باید 400 هزار تومان مالیات بپردازید, این مقدار برای سفر دوم و سوم به ترتیب 600 و 800 هزار تومان است.

اگر راهی سفر هستید، بخوانید:
عوارض خروج از کشور ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه اجاره خودرو در دبی

بهتر است بدانیم که هزینه اجاره خودرو در دبی مطابق با مدل خودرو و تعداد روزهایی که می خواهید آن را اجاره کنید، متفاوت است. به طور کلی، با توجه به قیمت های ارائه شده در سایت های اجاره خودرو در دبی، شما باید از 20 دلار یا بیشتر در روز برای یک اجاره خودرو مدل پایین برای یک روز پرداخت. به عنوان مثال، برای اجاره یک خودرو 2020 هیوندای، باید 45 دلار (معادل 2 میلیون تومان در فوریه 1401) هزینه کنید. اگر بخواهیم درهمی بگوییم، میانگین قیمت اجاره خودرو در دبی از 145 درهم رسیده است.

هزینۀ سفر به دبی بسته به تعداد روزهای سفر و هتل محل اقامت متفاوت است.

قیمت و تنوع سرگرمی در دبی بسیار متفاوت است. برای اطلاع از آخرین قیمت های سرگرمی در دبی، این مقاله را بخوانید تا قیمت هر یک از مکان های تفریحی یا بلیط ورودی هر یک از مکان های گردشگری به طور جداگانه مشخص شود.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی و معرفی برخی از عوامل مؤثر بر هزینه سفر به دبی از سایت بلیط اصلی پرداخته شده است. چیزهایی که باعث افزایش یا کاهش هزینه‌های شما می‌شوند. آن گونه که در بالا گفته شد, می‌توان گفت که هزینه یک سفر لوکس به دوبی حدود 400 میلیون تومان و هزینه سفر اقتصادی به دوبی 100 میلیون تومان است. دانستن این موارد به شما امکان می دهد تا با توجه به هدف سفر و بودجه خود قبل از سفر به این شهر، سفر بهتری را برنامه ریزی کنید.

خوشبختانه وجود تورهای متعدد در دبی باعث می شود هر کسی که بودجه دارد بتواند این سفر را تجربه کرده و از سرگرمی منحصر به فرد آن لذت ببرد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید