جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

استان اصفهان اصفهان ایرانگردی
جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

اصفهان یکی از شهرهای زیبا با جاذبه‌های دیدنی بسیار است که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. درست است که بهترین زمان سفر به اصفهان بهار است؛ اما زمستان هم حال و هوایی دیگر دارد. در این مطلب از بلاگ پته به معرفی جاهای دیدنی اصفهان در زمستان می پردازیم. با ما همراه باشید تا سرمای زمستان را با گرمای هیجان دلپذیر کنید.

بهترین جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان جزو کلان‌‌ شهرهای کشور ایران به شمار می‌آید که جاهای دیدنی اصفهان در جهان زبان زد عام و خاص است. این شهر به‌ خاطر برخورداری از آب‌وهوای گرم و خشک، نیمه‌ مرطوب و نیمه‌خشک یکی از شهرهای دیدنی برای گردشگران به‌ حساب می‌آید که در هر فصل زیبایی‌های خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد.

حال ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که بهترین وقت برای سفر به اصفهان چه زمانی است؟ برای اینکه بتوانید از بهترین زمان برای سفر خود آگاه شوید، لازم است که هدفتان را از این سفر مشخص کنید. بسیاری از افراد بنا به دلایل خاصی مثل دیدن اماکن شلوغ، قدم‌ زدن در شهر، تجربه تفریحات زمستانه و… قصد سفر به این شهر را پیدا می‌کنند.

سفر به اصفهان و دیدن میدان نقش جهان در هر زمانی زیباست! اما سفر به اصفهان در زمستان، مزایای بسیاری دارد؛ که با برخورداری از آگاهی کامل درباره جاهای دیدنی آن، می‌توانید در این فصل از اماکن زیبای شهر اصفهان دیدن کنید. برخی از جاهای دیدنی اصفهان در فصل زمستان عبارتند از:

پیست اسکی فریدونشهر

پیست اسکی فریدونشهر یکی از مکان‌های زیبا و دیدنی است که در فاصله 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد. اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید با اسکی سواری، هیجان بالایی را تجربه کنید، پیشنهاد ما دیدن‌ کردن از این پیست اسکی است. این مکان مجموعه تفریحی بوده که با مراجعه به آن می‌توانید به اسکی ‌سواری، تله سیژ، بالابر ویژه، نمازخانه و… دسترسی داشته و از هر امکاناتی برخوردار شوید.

پیست اسکی فریدونشهر

شهر زیرزمینی نوش آباد

نوش‌آباد یکی از شهرهای زیرزمینی اصفهان بوده که در وسعت 4 کیلومتری زیرزمین قرار دارد. این شهر برخوردار از قدمت طولانی است که اگر نگرانی درباره هوای سرد اصفهان در زمستان دارید، می‌توانید از شهر نوش‌آباد دیدن کنید.

شهر زیرزمینی نوش آباد

قنات دو طبقه مون

یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان، قنات دوطبقه مون است که در شهر اردستان قرار دارد. این قنات دارای آب خنک و شیرینی بوده که در صورت نیاز، می‌توانید از آن برای شرب استفاده کنید. قنات مون به‌ خاطر دوطبقه ‌بودن داری آب قنات رویی و زیرین است که آب رویی در زیرین نفوذ کرده و به همراه یکدیگر حرکت می‌کنند.

قنات دو طبقه مون

حمام قاضی

حمام قاضی نیز یکی از اماکن تاریخی اصفهان به‌ حساب می‌آید که با حضور در آن، می‌توانید تماشاگر معماری چشم‌نواز حمام باشید. این حمام برخوردار از بخش‌های گوناگون همچون حوضچه، گرم‌خانه، خزینه و… بوده که مردان و زنان بسیاری سالانه از آن دیدن می‌کنند.

حمام قاضی اصفهان

خانه دهدشتی

این خانه نیز جزو مکان‌های دیدنی بوده که از دوران قاجار به‌ جای مانده است. خانه دهدشتی برخوردار از دو محوطه داخلی و باز بوده که در دوطبقه با برخورداری از معماری زیبا و خاصی ساخته شده است.

خانه دهدشتی اصفهان

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر نیز انتخاب خوبی برای گردشگران است که برخوردار از لیست بهترین موزه‌ها می‌باشد. این مکان در نزدیکی عمارت چهلستون واقع شده که امروزه به مکانی برای نمایش آثار هنرمندان تبدیل شده است.

موزه هنرهای معاصر اصفهان

ارگ شیخ بهایی

این ارگ به برج خارون نیز معروف بوده که به‌ خاطر برخورداری از هفت برج عظیم و بزرگ نیز جزو اماکن دیدنی این شهر به شمار می‌آید. ارگ شیخ بهایی با فضای سبز، آب‌نما، کافه سنتی و… مکان تفریحی است که در شهر نجف‌آباد قرار دارد.

ارگ شیخ بهایی

آبدرمانی ورتون

از قدیم نیز گفته‌اند که آب‌درمانی فواید بسیاری برای انسان دارد که می‌توانید با مراجعه به مجموعه آبگرم ورتون در اصفهان، از فواید آن برخوردار شوید. این مجموعه در حدود 35 کیلومتری اصفهان واقع شده که می‌توانید با حضور در آن مشکلات بدنی خود همچون کم‌ خونی، دستگاه گوارش، دردهای روماتیسمی و عصبی خود را بهبود بخشیده و از بین ببرید. موارد بیان شده تنها برخی از جاهای دیدنی اصفهان در زمستان هستند که علاوه بر آن‌ها می‌توانید از سی و سه پل، عمارت عالی‌قاپو، پل خواجو، بازار بزرگ، مسجد جامع و… نیز دیدن کنید.

آبدرمانی ورتون

چرا در زمستان به اصفهان سفر کنیم؟

اصفهان یکی از شهرهای زیبا و پر از اماکن دیدنی است که سفر به آن در هر فصلی، دارای زیبایی‌های خاصی می‌باشد. ولی به‌ طور کلی اگر به دنبال سفر کم‌هزینه و آرامی هستید، بهتر است فصل زمستان را انتخاب کنید. فصل زمستان بهترین زمان برای سفر کردن به این کلان‌شهر بوده که می‌توانید به‌ دو راز ازدحام و شلوغی، سفر زیبایی را برای خود رقم بزنید. سفر به اصفهان در زمستان دارای مزایای بسیاری است که عبارتند از:

  • کم‌هزینه و به‌ صرفه: اگر جزو افرادی هستید که میزان هزینه برایتان اهمیت دارد، بهترین کار سفر به اصفهان در زمستان است. چرا که در این فصل قیمت هتل‌ها، بلیط‌ها و… به حد قابل‌ توجهی کاهش می‌یابد و می‌توانید سفر کم هزینه‌ای را تجربه کنید.
  • خلوت و آرام: معمولا گردشگرانی که قصد سفر به اصفهان را دارند، هر فصلی جز زمستان را انتخاب می‌کنند تا بهتر بتوانند از اماکن آن دیدن کنند. به این خاطر می‌توانید با سفر در زمستان، تماشاگر شهری خلوت و بدون ازدحام باشید.
  • آشنایی با رسوم و فرهنگ: سالانه در فصل زمستان مراسم‌های و جشنواره‌های سنتی بسیاری در این شهر تدارک دیده می‌شود که هر یک جذابیت خاصی دارند. برخی از مراسم‌های آن مختص شب یلدا، اعیاد گوناگون و… است که با تماشای آن‌ها می‌توانید لحظات زیبایی را برای خود و همراهانتان به ثبت رسانید.
لذت سفری به یاد ماندنی در اصفهان با مطالعه:
بهترین رستوران های اصفهان که نباید آنها را از دست داد!

نکات قابل توجه برای سفر به اصفهان در زمستان

اصفهان در فصل زمستان، مقصد زیبایی برای سفر بوده که انگار در سکوت و آرامش بسیار فرا رفته است. ولی سفر در زمستان کار راحتی نیست و باید بتوانید هر جنبه آن را در نظر داشته باشید. اگر جزو افرادی هستید که سفر در زمستان را ترجیح می‌دهید، لازم است یکسری نکات مهم را در نظر بگیرید. برخی از نکات قابل‌توجه برای سفر به اصفهان در زمستان به شکل زیر هستند:

  1. قبل از اقدام به سفر، آب‌وهوا را چک کرده و از وضعیت آن آگاه شوید.
  2. به دلیل سردی هوا در این فصل باید لباس‌ و کفش‌های گرم و مناسبی را همراه داشته باشید.
  3. در صورتی‌ که با خودروی شخصی خود سفر می‌کنید، حتما زنجیرچرخ داشته و قبل از حرکت ماشین را بررسی کامل کنید.
  4. برای دوری از هوای سرد می‌توانید به سراغ تماشای اماکن سرپوشیده بروید.
  5. قبل از سفر تمامی شماره‌های اضطراری را در دفتری یادداشت کرده و به همراه داشته باشید.
  6. اگر قصد سفر با تور را دارید، بهتر است با تحقیق و پرس‌وجو به سراغ تور مناسب و مطمئنی بروید.
  7. برای اینکه برخوردار از محدودیت غذایی نباشید، لازم است تعدادی غذای کنسروی با خود حمل کنید.
  8. در صورت نیاز جعبه کمک‌های اولیه همراه داشته باشید.

جمع بندی

اصفهان از جمله شهرهای زیبا با برخورداری از اماکن گردشگری بسیار زیاد است که سفر به آن، می‌تواند به یکی از بهترین و ماندگارترین تجربیات در ذهنتان تبدیل شود. با سفر به این شهر و دیدن جاهای دیدنی اصفهان و روستاهای اطراف اصفهان در زمستان تجربه ای خاطره انگیز برای خود رقم بزنید. در فصل زمستان می‌توانید از فرهنگ و رسوم مردم آن آگاه شده و از تماشای مکان‌های دیدنی لذت ببرید. سفر به اصفهان از طریقه‌های گوناگونی همچون هواپیما، اتوبوس، قطار و خودروی شخصی ممکن بوده که می‌توانید با تحقیق درست و برحسب بودجه خود، یکی را برگزیده و تدارک سفر خود را بچینید.

حال که با اماکن دیدنی شهر اصفهان در فصل زمستان آشنا شدید، می‌توانید دست به برنامه‌ریزی برای سفر خود زده و با دیدن اماکن دیدنی تجربیات خوبی را برای خود به ثبت رسانید. امید است با بیان این مطالب توانسته باشیم اطلاعات جامع و کاربردی درباره جاهای دیدنی اصفهان در زمستان را در اختیارتان قرار دهیم.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. سلام صبح بخیر

    خانم پاکباز عزیز

    در مقاله شما جای افوس کاملا خالی بود
    افوس یکی از زیباترین و پر بارش ترین نقاط اصفهان است
    زمستان‌های افوس واقعا دیدنی است
    لطفا یه سفر تشریف بیارید

    آیا مفید بود؟