لذت بخش‌ترین زمستان در روستاهای اطراف اصفهان

استان اصفهان اصفهان ایرانگردی
لذت بخش‌ترین زمستان در روستاهای اطراف اصفهان

درست است که لم دادن زیر پتوی گرم و نرم در هوای سرد زمستان خیلی وسوسه کننده است. اما اگر بدانید در اطراف اصفهان چه مکان هایی برای یک سفر مهیج و فراموش نشدنی وجود دارد، همین حالا از جایتان بلند می شوید و برای خرید بلیط هواپیما و سفر فصل زمستان در روستاهای اطراف اصفهان، اقدام می کنید.

 زمستان در روستاهای اطراف اصفهان

لذت بخش‌ترین زمستان در روستاهای اطراف اصفهان

بعضی از روستاهای اطراف اصفهان هستند که سفر به آن ها تابستان و زمستان نمی ‌شناسد. در هر فصلی که شما عازم این روستاها شوید از زیبایی و بی‌حد حصر  جاهای دیدنی اصفهان شگفت زده خواهید شد. دیدن کوچه باغ ‌های قدیمی، آب انبار ها آتشکده‌ ها و حتی قلعه‌ های تاریخی که امروزه خرابه‌ای بیشتر از آن ها به جا نمانده، هنوز هم جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

بعضی از این روستاها هستند که به صورت اختصاصی برای سفر های زمستانی مناسبند. منظورم همان روستاهایی است که به خاطر داشتن چشمه‌ های آب گرم طبیعی، فصل زمستان که می ‌شود، شلوغ‌تر از همیشه هستند. یا همان روستاهایی که به خاطر نزدیکی به پیست اسکی، آخر هفته ها پذیرای عاشقان برف بازی هستند. اگر می ‌خواهید بدانید کدام یک از روستاهای اطراف اصفهان برای سفر زمستانی و تعطیلات آخر هفته مناسب‌ترند، این مقاله از سایت پته را از دست ندهید.

 زمستان در روستاهای اطراف اصفهان

روستای ورتون با چشمه های آبگرم طبیعی

در اطراف اصفهان و جاده نایین یک روستای بسیار معروف وجود دارد که شهرت خود را به خاطر داشتن چشمه ‌های آب معدنی و حوضچه‌ های آب گرمش به دست آورده است. به خاطر توجه گردشگران به این منطقه و خواص درمانی بی‌نظیری که آب گرم طبیعی این روستا دارد، حمام‌ های خصوصی و حمام های عمومی برای استفاده از این آبگرم آماده شده است.

در بخشی از روستا و بالاتر از چشمه ‌های آب گرم، آلاچیق ‌هایی برای نشستن و استراحت مسافران هم آماده شده است. امکان رزرو این اتاق های کوچک نیز برای فصل سرما وجود دارد. بنابراین اگر هنوز هم فکر می ‌کنید دلتان نمی ‌خواهد در هوای سرد زمستان از خانه بیرون بروید، توصیه می ‌کنیم آب گرم ورتون را امتحان کنید و پس از استراحت در چشمه ‌های آب گرم در یکی از کلبه ‌هایی که برای مسافران ساخته شده، اقامت کنید. مطمئن باشید پشیمان نمی ‌شوید.

آدرس: اصفهان –نایین- روستای ورتون- ۱۰ کیلومتر بعد از ورتون

روستای ورتون

روستای چغیورت گنجینه ای پر از جاذبه ها

اگر بخواهیم درباره تمام روستاهای اطراف اصفهان که برای تفریحات زمستانی و گذراندن تعطیلات مناسب هستند، صحبت کنیم، راه زیادی در پیش داریم. بطور قطع بهترین زمان سفر به اصفهان و روستای چغورت معنایی ندارد زیرا این روستا در تمامی فصول زیبایی مخصوص به خود را دارد و حتما باید به روستای چغیورت که ۱۳ کیلومتر تا فریدونشهر فاصله دارد اشاره کنیم. این روستا که از زمان صفویه بنا شده، محل زندگی اقوام گرجی ایران است که
این اقوام در زمان شاه عباس از گرجستان به این منطقه کوچ کرده اند.

روستای چغیورت در فصل بهار و تابستان به خاطر داشتن گیاهان دارویی، چشمه ‌های جوشان و آبشار های بی‌نظیرش، پذیرای گردشگران است. اما در زمستان هم پر از شگفتی است. از آبشار پونه زار گرفته که در فصل زمستان چندان پرآب نیست تا پیست اسکی فریدونشهر که در ارتفاعات گردنه همین روستا قرار گرفته، همه و همه جزو جاذبه ‌های گردشگری چغیورت هستند. البته فکر نکنید تمام شده، غار دالان داغی، غار پیر هشتاد و سکونتگاه ‌های اطراف آبشار پونه ‌زار نیز جزو جاذبه ‌هایی هستند که می‌ توانید از آن ها دیدن کنید.

آدرس: اصفهان -شهرستان فریدونشهر- روستای چغیورت

روستای چغیورت

روستای ابیانه؛ تکه ای از مریخ روی زمین

روستای ابیانه، یکی از همان روستاهایی است که گفتیم رفتن به آنجا و دیدن جاذبه‌ های گردشگری‌اش زمستان و تابستان نمی ‌شناسد. این روستای سرخ رنگ که گویی تکه‌ای از سیاره مریخ است، به خاطر کوچه باغ‌ های تاریخی و خانه ‌های قرمز رنگش، شهرت جهانی دارد. هنگامی که مسیر پر پیچ و خم کوهستانی روستای ابیانه را طی می ‌کنید، پیش خودتان می گویید کی قرار است این راه تمام شود؟ اما همین که به دره ‌های سرسبز می ‌رسید، هیجان زده می ‌شوید و منتظر می ‌مانید تا هرچه زودتر تصویر حیرت انگیزی که منتظرش بودید را پیش چشمانتان ببینید.

پس از ورود به روستای ابیانه با دیدن هتل ‌های قرمز رنگی که جلوی چشمتان قد برافراشته‌اند، خوشحال می ‌شوید. همین که وارد روستا می ‌شوید و خیابان ‌های سنگفرش شده با خانه ‌های قدیمی و سرخ را می ‌بینید خوشحالی‌تان کامل می‌ شود. خانم ‌هایی که با لباس ‌های سنتی و روسری‌ های بلندی که تا زیر زانوهایشان می ‌آید در خیابان ‌ها قدم می ‌زنند، توجه همه را به خود جلب می‌ کنند. حتی صحبت کردن شیرین آن ها می ‌تواند یکی از جاذبه ‌های روستای ابیانه باشد. شاید آب و هوای ابیانه در فصل تابستان در اوج گرما خیلی خنک باشد و شما را سرحال بیاورد، اما در زمستان به خاطر اینکه این روستا در ارتفاعات قرار گرفته، سرد می‌ شود. پس قبل از اینکه بخواهید از آب انبار های روستا، فروشگاه‌ ها و موزه این روستا دیدن کنید، بهتر است در یکی از کافه‌ های آنجا بنشینید و یک چای گرم بنوشید.

آدرس: استان اصفهان- شهرستان نطنز -روستای ابیانه

روستای ابیانه

روستای هونجان منطقه ای با چشمه های جوشان

یکی دیگر از روستاهای اطراف اصفهان که در فصل بهار و تابستان طرفداران بسیاری دارد، روستای هونجان است. این روستا به خاطر چشمه ‌های آب معدنی و چشمه‌ های جوشان زیبایش مانند زرچشمه و چشمه ماش، شهرت پیدا کرده است. به همین خاطر افرادی که می ‌خواهند تابستان‌ ها به یک روستای خنک بروند، اینجا را انتخاب می ‌کنند. البته جاهای دیدنی این روستا مانند قلعه ‌های تاریخی که قدمت آن ها به ۳۷۰ سال پیش برمی‌گردد، در هر فصلی برای گردشگران جذابند. بنابراین در زمستان هم به اندازه کافی جاهای دیدنی برای تفریح و لذت بردن از طبیعت دارد.

آدرس: اصفهان- شهرستان شهرضا -بخش مرکزی دهستان اسفرجان- روستای هنجان

روستای هونجان

روستای کرد علیا با یک شهر زیرزمینی ۲۰۰۰ ساله

اگر هنوز هم نتوانسته‌اید دست از رختخواب گرم و نرمتان را بردارید و منتظر هستید یک مقصد هیجان انگیز را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در آنجا به ماجراجویی بپردازید، روستای کرد علیا همان جایی است که منتظرش بودید.

این روستا به خاطر داشتن یک شهر زیرزمینی قدیمی که از دوران اشکانیان به جا مانده، بهترین مقصد برای افرادی است که می ‌خواهند در دالان‌ های تو در توی این شهر تاریخی قدم بزنند و با عجایب زندگی دوران ایرانیان در زمان اشکانی آشنا شوند. قدمت این شهر تاریخی ۲۰۰۰ سال است و ۲۰ هزار متر مربع وسعت دارد. روستای کرد علیا در فصل ‌های گرم سال هم به خاطر داشتن آبشار های معروفی چون آبشار کرد علیا در ارتفاعات دالان کوه و دشت لاله‌ های واژگون خود، پذیرای گردشگران زیادی است. اما از آنجا که در زمستان نمی ‌توانید این جاذبه ‌ها را ببینید، بهتر است به تماشای شهر زیرزمینی دوره اشکانیان بسنده کنید.

آدرس: اصفهان- شهرستان تیران و کرون- بخش کرون- دهستان کرون علیا- روستای کرد علیا

روستای کرد علیا

روستای خمیران تفریحات آبی در دریاچه سد خمیران

روستاهای اطراف اصفهان از نظر شرایط اقلیمی و آب و هوایی با یکدیگر تفاوت ‌هایی دارند. درست است که آب و هوای اصفهان خشک و بیابانی است، اما بعضی از روستاها همیشه خوش آب و هوا و خنک هستند. بعضی از آن ها هم مانند روستای خمیران، آب و هوای نیمه بیابانی دارند. نکته جالبی که درباره روستای خمیران وجود دارد و باعث شده تا آن را بین بهترین روستاهای اطراف اصفهان معرفی کنیم، وجود دریاچه سد خمیران و امکانات تفریحی اطراف آن است. بیشتر افرادی که روستای خمیران را می ‌شناسند در فصل بهار به خاطر دریاچه زیبای این روستا و تفریحاتی مانند جت اسکی، قایق سواری، شاتل سواری، غواصی، والیبال ساحلی و تفریحات هیجان انگیز دیگر به اینجا می‌روند. اما در زمستان هم روستای خمیران زیبایی‌هایی دارد که نباید آن ها را از دست بدهید. برای سفر به اصفهان ارزان ترین بلیط هواپیما اصفهان را از خریداری کنید.

آدرس: اصفهان -شهرستان تیران و کرون- بخش مرکزی- دهستان ورپشت

روستای خمیران

روستای حجت آباد محلی برای پیکنیک های خانوادگی در زمستان

شهرستان چادگان اصفهان که یکی از شهرستان ‌های گردشگری و خوش آب و هوای استان است در حاشیه زاینده رود قرار گرفته و به خاطر نزدیکی به سد زاینده رود در فصل‌ های بهار و تابستان پذیرای گردشگران زیادی است. اما روستاهای متعددی در این منطقه قرار گرفته‌اند که روستای حجت‌آباد یکی از زیباترین آن ها است. مناطق سرسبز و پوشیده از درخت، هم‌جواری با زاینده رود، گشت و گذار در میان باغ‌ های زیبای میوه و همچنین اقامتگاه‌ هایی که امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی دارند، باعث می ‌شوند تا این روستا در زمستان هم مقصد بسیاری از طبیعت گردان باشد.

آدرس: اصفهان- شهرستان چادگان- روستای حجت‌آباد

روستای حجت آباد

روستای سیور، سفر به بهشت گمشده اصفهان

روستای ۱۵۰۰ ساله سیور در سمیرم اصفهان، بهشتی است که از چشم همگان پنهان مانده است. این روستا که پر از باغ‌های میوه و کندو های زنبور است، نگینی درخشان در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیده است. از دور که به این روستا نگاه می ‌کنید، مانند کارت پستال ‌های قدیمی است که خانه‌ های پلکانی و گلی بالای سر یکدیگر قرار گرفته اند. یادتان نرود اگر به روستای سیور رفتید، حتماً عسل ‌های طبیعی آنجا را امتحان کنید و با خودتان برای سوغات ببرید. شاید در زمستان آب و هوای روستای سیور سرد و برفی باشد، اما مطمئن باشید ارزش دیدن این همه زیبایی را دارد.

آدرس: استان اصفهان- جنوب شهرستان سمیرم -روستای سیور

روستای سیور

روستای مصر با تپه‌ های شنی و کویر معروفش

روستای مصر یکی از زیباترین روستاهای اطراف اصفهان است که به خاطر داشتن کویری بی‌نظیر در فصل پاییز و زمستان مقصد تورهای مسافرتی و طبیعتگردان است. تماشای آسمان پرستاره در کویر مصر و عکاسی در هنگام غروب آفتاب، فوق العاده ‌ترین تصویری است که می ‌توانیم از کویر مصر برای شما توصیف کنیم. خیلی وقت است که دیگر آسمان شهر های شلوغ و دود زده جایی برای ستاره ‌های درخشان ندارند. اما روستاهای کویری مانند روستای مصر هنوز هم به بهترین نحو زیبایی ستارگان پرفروغ آسمان را به رخ گردشگران می ‌کشند.

آدرس: اصفهان -شهرستان خور و بیابانک- دهستان جندق- روستای مصر

دهکده تفریحی چادگان چشم انداز دریاچه زاینده رود

شهرستان چادگان را هنگام معرفی روستای حجت آباد یاد کردیم. اما دهکده تفریحی چادگان با روستای حجت‌آباد فاصله دارد و به خاطر داشتن اقامتگاه‌ های زیبا و امکانات تفریحی و گردشگری، یکی از بهترین مکان ‌های تفریحی در اطراف اصفهان برای تعطیلات زمستانی است. یک مجموعه گردشگری که ۱۴۸۸ ویلا و آپارتمان برای اسکان مسافران دارد. امکانات تفریحی مانند باشگاه اسب سواری، زمین فوتبال، زمین تنیس، زمین والیبال و … نیز باعث شده اند تا مجدداً نام روستای چادگان را در میان فهرستمان قرار دهیم. اسکله قایقرانی این دهکده گردشگری، اتوبوس دریایی و قایق ‌های موتوری و پدالی هم جزو تفریحاتی هستند که می‌توانید از آن ها لذت ببرید. حتی می‌ توانید در استخر چادگان شنا کنید یا از پیست دوچرخه سواری استفاده کنید. اگر به دنبال هیجان بیشتری هستید، می ‌توانید تله کابین سواری کنید. در غیر این صورت می ‌توانید چند ساعتی را در نهایت آرامش به ماهیگیری بپردازید.

آدرس: اصفهان- چادگان -دهکده تفریحی دریاچه زاینده رود

دهکده تفریحی چادگان

روستای طامه، روستای ییلاقی اصفهان

در نزدیکی شهر نطنز یک روستای کوهستانی بسیار زیبا قرار گرفته که به خاطر داشتن چشمه ‌ها و آبشار زیبایش، پناهگاه خنک و امنی برای تابستان ‌های سوزان اصفهان است. این روستا به خاطر داشتن آب و هوای خنک و مناظر زیبا بین طبیعتگردان شهرت زیادی دارد. به همین خاطر افرادی که می ‌خواهند کوهنوردی کنند و قله کرکس را با زیبایی ‌های منحصر به فردش از نزدیک ببینند، این روستا را برای آغاز کوهنوردی خود انتخاب می ‌کنند.

آدرس: استان اصفهان -شهرستان نطنز -روستای طامه

روستای طامه

گذران زمستان در روستاهای اطراف اصفهان

شاید در فصل بهار، دیدن روستاهای اطراف اصفهان جذابیت زیادی داشته باشد، اما مطمئن باشید به قدری مناظر طبیعی و زیبایی دارند که می ‌توانیم در فهرست زیباترین روستاهای اصفهان برای زمستان هم آن را معرفی کنیم.

سؤالات متداول کاربران

پیست اسکی فریدونشهر فاصله کمی تا روستای چیغورت دارد.

روستای ورتون، دارای چشمه آبگرم و چشمه های آب معدنی است.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. باسلام ازروستای بزمه فریدونشهر وازکِفتِ بزمه که درضلع جنوبی روستا قرار دارد مکانی برای پرنده نگری که انواع پرندگان زیبا رامی توان درآنجا دید .تصویری به میان آورید.

    آیا مفید بود؟
    • سلام و عرض ادب همراه گرامی
      حتما در اپدیت های جدید محتوا به این نکته توجه خواهیم داشت

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      ممنون از همراهی شما
      قطعا ششجوان هم جزو زیباترین روستاهای اصفهان هست

      آیا مفید بود؟
  2. با توجه به توضیحاتی که در مورد روستای چغیورت ارائه دادید ولی اطلاعات ناقصی به بازدید کنندگان عزیز ارائه میدید !

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      ممنون از نظرتون
      امیدواریم در تکمیل این محتوا شما و سایر همراهان پته به ما یاری برسانید

      آیا مفید بود؟
      • سلام
        روزتون بخیر
        در مورد روستای چغیورت اطلاعاتتون غلط هست ساکنین روستا گرجی هستن
        از گرجیان گرجستان که زمان شاه عباس به این منطقه گوچ کردن

        آیا مفید بود؟
        • سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی
          ممنون از اینکه اطلاع دادید
          این مورد در محتوا اصلاح شد

          آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی، از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتین سپاسگزاریم.

      آیا مفید بود؟
  3. سلام بسیار عالی بود اما در مورد فریدن بزرگ با وجود صدها روستا ی دیدنی با اقوام مختلف کلیساها ی دیدنی ؛پیست اسکی ورودخانه ها و بخصوص آب وهوای پاک وغیره به جرآت می‌توان گفت در تمام ایران نمونه است که انتظار می‌رود اطلاع رسانی بیشتری برای هموطنان انجام دهید باتشکر ملکپور

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      ممنون از اینکه اطلاع دادید
      حتما در اپدیت محتوا این مورد اضافه می شود

      آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      بله یکی از روستاهای اطراف اصفهان هست و حتما در اپدیت محتوا به این مطلب اضافه می شود.

      آیا مفید بود؟