بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه

از سفر بدانید ایرانگردی
بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه

بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه تمام‌شدنی نیستند که با سفر به آن‌ها، می‌توانید جسم و روح خود را آرام کنید. سفر یکی از تجربه‌های شیرین و به‌یادماندنی است که هر فردی امکان چشیدن لذت آن را دارد. ولی لازمه سفر، شناخت و آگاهی داشتن نسبت به مکان‌های زیبا و دیدنی کشورمان است تا بتوان بهترین مقصد را برای سفر خود انتخاب کرد.

شهرها و روستاهای بسیاری وجود دارد که در اردیبهشت ماه، برخوردار از مناظر طبیعی و زیبایی هستند و با سفر به آن‌ها می‌توانید بخشی از دیدنی‌های کشورمان را تماشا کنید. برخی از بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه شامل مواردی همچون کاشان، باغ پرندگان اصفهان، کوهدشت، کردستان، جنگل‌های گیلان، لفور و سایر موارد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مکان های دیدنی در اردیبهشت ماه

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا سفر در اردیبهشت ماه توصیه می‌شود؟ در واقع باید بدانید که تعداد بالایی از مسافران و گردشگران، این ماه را برای سفر خود برمی‌گزینند. دلیل آن نیز شرایط آب‌وهوایی مناسب این ماه بهاری است که به‌ راحتی و بدون هیچ مشکلی، امکان گردش و تفریح را در سفر خواهید داشت.

زیباترین و بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه دارای تنوع بالایی بوده که هر یک، چشم‌انداز زیبا و عظیمی دارند. در اینجا به برخی از مکان‌های دیدنی که می‌توانید در اردیبهشت ماه به آن‌ها سفر کنید، اشاره می‌کنیم.

بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه

 

کاشان

کاشان یکی از شهرها و مکان‌های زیبای مختص گردشگران بوده که به‌ عنوان یکی از مقاصد برخوردار از جاذبه‌های طبیعی شناخته شده است. این شهر در استان اصفهان واقع شده و معمولا به گل‌های محمدی خود معروف بوده و یکی از مراسمات رایج و پرطرف‌دار آن که نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده، مراسم گلاب‌گیری کاشان است.

طی چندین دهه اخیر لقب‌های مختلفی همچون شهر گل و گلاب، خانه‌های تاریخی، دارالمومنین و پایتخت فرش جهان به آن داده شده است. برخی از جاذبه‌های تماشایی کاشان شامل مواردی همچون باغ فین، تپه سیلک، بازار بزرگ، خانه عباسیان و طباطبایی‌ها و… می‌باشد. سفر به کاشان از طریق مسیرهای مختلفی ممکن است که می‌توانید از سوغات آن همانند سوهان، گلاب، شیرینی‌های سنتی، صنایع‌دستی و فرش‌های دستباف برای عزیزان خود به یادگار بیاورید.

لفور

جنگل لفور یکی از مناطق سرسبز واقع در استان مازندران ملقب به بهشت گمشده کشور ایران است. این مکان مناظر زیبا با آبشارها و رودخانه‌های خروشان و جنگل‌های بسیاری دارد که قدم‌ زدن در آن باعث آرامش روح و روان انسان می‌شود. لفور نیز جزو بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه بوده و برای افراد علاقه‌مند به عکاسی و طبیعت گردی مناسب است. برخی از جاذبه‌های گردشگری منطقه لفور شامل آبشارهای گزو، اسب پل، ورسک، چشمه‌های ملک‌آباد، جنگل‌های توسکا، بلوط و سایر موارد موجود می‌باشد.

شیراز

این شهر نیز یکی دیگر از بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه واقع در مرکز استان فارس است. شیراز سالانه از 15 تا 21 اردیبهشت برخوردار از مراسمات و برنامه‌های خاص مربوط به آداب‌ و رسوم بوده که می‌توانید با سفر در این زمان، از شهر شعر و ادبیات کشورمان بازدید کنید.

این شهر دارای آثار تاریخی بسیاری مثل تخت‌ جمشید، سعدیه، باغ دلگشا، ارک کریمخانی و مسجد وکیل بوده که با سفر به آن در اردیبهشت ماه، امکان بازدید بدون مشکل از این مکان‌های تاریخی را خواهید داشت. شیراز به غذاهای خاص خود از جمله آبگوشت، کباب، حلیم، قورمه سبزی و انواع آش‌های مختلف مشهور می‌باشد.

بازدید از جاهای دیدنی شیراز و جاهای تفریحی شیراز در اردیبهشت ماه می تواند تجربه ای خارق العاده و فراموش نشدنی باشد.

کردستان

یکی دیگر از بهترین مکان‌های گردشگری مختص مسافران، کردستان است که مناظر بکر با مردم خونگرم و مهربانی دارد. این شهر در فصل بهار دارای شرایط آب‌وهوایی مناسب و لطیفی می‌باشد که به‌راحتی امکان لذت‌بردن از هوای تمیز آن را خواهید داشت. جاهای دیدنی آن شامل مواردی همچون کوه آبیدر، دریاچه زریبار، عمارت آصف وزیری و… است.

ترکمن صحرا

دشت ترکمن صحرا نیز یکی دیگر از بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه بوده که منطقه‌ای وسیع واقع در بخش شمال شرقی کشور ایران است. دشت‌های این مکان برخوردار از گل‌های قرمز و زردرنگ بوده و همچنین اینکه ترکمن صحرا آبشاری با آب فراوان نیز دارد.

نیمه شمالی استان گلستان یعنی دشت گرگان ترکمن صحرا گفته می شود و اکثریت مردم این منطقه هم طبری محسوب می شوند. آثار تاریخی ترکمن صحرا شامل برج قابوس، مسجد جامع گرگان و مقبره خالد نبی و همچنین غذاهای معروف آن شامل موردهایی همچون قرمه‌سبزی، چلو قورمه و انواع آش است.

کوهرنگ

یکی دیگر از شهرها و مقاصد زیبا برای طبیعت‌گردی، شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال‌وبختاری است. کوهرنگ دارای طبیعت بکر با کوه‌ها و دشت‌های سرسبز به همراه مردم خونگرم بوده که با این سفر می‌توانید، با لاله‌های واژگون و شقایق‌های قرمز و زرد رنگ آن روبرو می‌شوید. این مکان جزو آثار طبیعی کشور ایران به‌ حساب می‌آید که با تماشای مناظر و جاذبه‌های آن، تجربه به‌یادماندنی را برای خود رقم خواهید زد.

دشت لار

لار نیز جزو جاهای زیبا و طبیعی برخوردار از طبیعت بکر با جاذبه‌هایی از جمله دریاچه و سد لار، چشمه‌های آب‌معدنی و… است. دشت لار در فصل بهار آب‌وهوای خنک و لطیفی دارد که همانند سایر مقاصد، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

باغ پرندگان اصفهان

اگر جزو افرادی هستید که به تماشای پرندگان مختلف علاقه دارید، بازدید از باغ پرندگان اصفهان برای شما امر الزامی به شمار می‌آید. این باغ در پارک ناژوان اصفهان قرار داشته و به بخش‌های گوناگونی تقسیم‌ شده است. این مکان علاوه بر باغ پرندگان، به امکانات رفاهی از جمله رستوران، فروشگاه، کافی‌شاپ و سرویس بهداشتی نیز مجهز می‌باشد. پرندگان موجود در باغ شامل طوطی، جغد، طاووس، عقاب، فلامینگو، شترمرغ و پنگوئن هستند.

جنگل های گیلان

یکی دیگر از بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه، جنگل‌های استان گیلان است. سالانه گردشگران بسیاری از شمال کشور علی‌الخصوص جنگل‌های آن بازدید می‌کنند. با همراه‌ داشتن تجهیزات کمپ می‌توانید در جنگل‌های واقع در گوشه‌ گوشه شمال اقامت کرده و ساعاتی را در بحر طبیعت سپری کنید و از صدای پرندگان، رودخانه‌ها و آبشارهای متنوعی لذت ببرید.

نکات مهم برای طبیعت گردی در اردیبهشت ماه

ممکن است شما نیز همانند سایر افراد، اردیبهشت ماه را برای سفر به مکان‌های مختلف انتخاب کنید. این ماه بهترین زمان برای رفتن به سفر و گردش است که می‌توانید مناظر دیدنی را در زیباترین حالت ممکن تماشا کنید. ولی باید بدانید که سفر در این زمان نیز به در نظرگیری و رعایت یکسری نکات نیاز دارد تا از این طریق بتوان، سفر خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای خود رقم زد. برخی از نکاتی که باید در هنگام سفر به بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه در نظر بگیرید، عبارتند از:

  • ازدحام جمعیت: با سفر در این ماه از سال به‌احتمال زیاد، با شلوغی و ازدحام جمعیت در اماکن مختلف روبرو خواهید شد. به این منظور در صورتی‌ که نمی‌خواهید با شلوغی روبرو شوید، بهتر است زمان مناسب و بدون ازدحامی را برای سفرتان انتخاب کنید.
  • رزرو اولیه: در صورتی‌ که قصد سفر با هواپیما را دارید، بهتر است از قبل دست به رزرو پرواز و محل اقامت خود بزنید تا با پر شدن ظرفیت‌ها روبرو نشوید.
  • اطلاع از شرایط آب‌وهوایی: قبل از اقدام به سفر از وضعیت آب‌وهوایی مقصد و در صورت سفر زمینی از جاده‌ها باخبر شوید.
  • لباس و کفش مناسب: برای دستیابی به سفری بدون دغدغه و مشکل، برخورداری از لباس و کفش مناسب حرف اول را می‌زند. برای اینکه بتوانید به‌ راحتی گشته و به تفریح بروید، به لباس و کفش راحتی نیاز دارید.
  • احترام به آداب‌ورسوم: هر شهر و منطقه‌ای دارای فرهنگ و آداب‌ورسوم خاصی است که نباید احترام به آن‌ها را از یاد ببرید.
  • مواد غذایی و تجهیزات اقامت: مواد غذایی لازمه پخت غذاهای متنوع بوده که سفر بدون غذا و تجهیزات اقامت همچون چادر و وسایل خواب هیچ است.
  • لذت از زمان حال: برای دستیابی به تجربه‌های خاطره‌انگیز باید از هر لحظه خود لذت برده و آن‌ها را ثبت کنید.

بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه

سخن پایانی

بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه دارای تعداد بسیاری بوده که هر یک برخوردار از جاذبه‌های دیدنی هستند. ایران کشور زیبا و پهناوری است که مناظر طبیعی بسیاری از جمله کوه‌، دشت و جنگل را در خود جای داده است. برخی از بهترین مقاصد طبیعت گردی در اردیبهشت ماه اعم از شیراز، ترکمن صحرا، کردستان، دشت لار، لفور، کاشان و… هستند که سفر و بازدید از آن‌ها، تجربه خاصی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در این مقاله شما را با برخی از بهترین مقاصد برای سفر در اردیبهشت ماه آشنا کردیم که هر کدام جزو اماکن دیدنی و شناخته شده کشور ایران هستند. فرقی ندارد که به طبیعت گردی علاقه دارید یا به موارد دیگر، تنها موضوع مهم تجربه سفری خاطره‌انگیز و دلنشین است.

سوالات متداول

بهترین مکان‌های دیدنی مختص طبیعت گردی در اردیبهشت ماه از جمله کاشان، ترکمن صحرا، شیراز، دشت لار، کردستان، لفور و... هستند.

علت آن شرایط آب‌وهوایی مناسب و بدون بارندگی مقاصد طبیعت گردی است.

برای سپری‌کردن زمان خود در سفر، می‌توانید به سراغ تفریحاتی همچون عکاسی، پیاده‌روی، کوهنوردی، شنا و قایق‌سواری در دریاچه‌ها و انواع بازی‌های آبی بروید.

برای سفر به بهترین مکان‌های دیدنی لازم است از مواردی همچون لباس و کفش مناسب، چادر، جعبه‌ کمک‌های اولیه، مواد غذایی و... برخوردار باشید.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • سلام همراه گرامی زیبایی های ایران عزیزمان آنقدر زیاد هستند که در یک مطلب نمی گنجند ولی حتما در آپدیت های بعدی این مطلب به آن اضافه خواهیم کرد

      آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      بله طبیعت بکر، آثار باستانی و آب و هوای چهار فصل ایران را کمتر کشوری در جهان دارد

      آیا مفید بود؟
  1. خانم نویسنده محترم. نیمه شمالی استان گلستان یعنی دشت گرگان رو ترکمن صحرا هم گفته میشه .گرگان تو غرب استان گلستان در نیمه جنوبیه غرب گلستان هست .و جز ترکمن صحرا محسوب نمیشه .و اکثریت مردم این منطقه هم طبری محسوب میشن .

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی ممنون از این که اطلاعات جامعی در اختیار ما و سایر همراهان سایت قرار دادید و اطلاعات تکمیلی خوبی را بیان کردید

      آیا مفید بود؟