جاهای تفریحی شیراز؛ سرزمین تفریحات هیجان انگیز و رویایی

استان فارس ایرانگردی شیراز
جاهای تفریحی شیراز؛ سرزمین تفریحات هیجان انگیز و رویایی

در سفر به شیراز اولین مکانی که ذهن شما را درگیر خود می کند دیدن از آرامگاه حافظ سعدی، تخت جمشید و دیگر جاذبه های بسیار این شهر تاریخی است. شیراز می تواند تمامی انتظار شما از یک سفر بیاد ماندنی را پاسخگو باشد. شما با هر سلیقه ای میتوانید از جاهای تفریحی شیراز بهره ببرید و سفر خوشی برای خود و همراهانتان رقم بزنید. یک روز کامل خود را به خوبی برای گردش،تفریح و خرید مدیریت کنید. در این مقاله قصد داریم تا جاهای تفریحی شیراز را به شما معرفی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

تفریحات شیراز را بیشتر بشناسید (فعالیت های پیشنهادی شیراز)

شهر شیراز، با ثروت فرهنگی و تاریخی خود، جایگاه ویژه‌ای در صنعت گردشگری ایران دارد. در زیر به معرفی برخی از مهم ترین جاهای تفریحی شیراز پرداخته می شود، شایان ذکر است که این جاها تنها یک بخش از تفریحات و جاهای دیدنی شیراز هستند که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر ایران و جهان به خود جلب می‌کنند.

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس در دو فاز و دومین مرکز خرید بزرگ ایران است. این مجتمع بزرگ و مجهز در مدت زمان شش سال بنا شده است. دارای فروشگاهای بزرگ با برندهای متنوع و مراکز تفریحی شامل سینما پردیس با امکانات بروز برای برگزاری کنسرت و تئاتر است. شهربازی،سالن بیلیارد ،سالن بولینگ و فودلند که مکان مناسبی برای تفریح  و رفع گرسنگی در یک روز هیجان انگیز شما در این مکان محیا است. شما می توانید یک روز کامل خود را اختصاص به بازدید از این مرکز تفریحی قرار دهید.

  • آدرس: بلوار دکتر حسابی

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس

مجتمع تفریحی ورزشی تپه کاج

این مجموعه  محبوب در سال 87 با مساحت 4 هزار هکتار در تپه کاج شیراز افتتاح شده است. این محل یک مجموعه  کامل از تفریحات وبازی های فردی یا دسته جمعی شما را درخود جای داده است. از جمله ی این بازی ها  میتوان به اسکیت، مینی گلف،اسب سواری و…نام برد. البته لازم به ذکر است دراین مجموعه شرایط قدی و وزنی برای بعضی از بازی ها الزامی است.

پیشنهاد خواندنی
تفریحات وان ترکیه

در این مکان  کافی شاپ وپارکینگ برای راحتی خیال شما در نظر گرفته شده است. شما میتوانید با خانواده یا دوستان خود یک روز شاد و لذت بخش را در این مجموعه تجربه کنید.

  • آدرس: شهرک صدرا، فاز2، بلوار ولایت

مجتمع تفریحی ورزشی تپه کاج

مجتمع تفریحی زیتون

این مجموعه درمرکز شهر شیراز با معماری زیبا و چشم نوازی درمجاورت بازار بزرگ شیراز بنا شده است. مجتمع تفریحی زیتون 12 طبقه را شامل  می شود. این مجموعه یکی از بلندترین مراکز تفریحی شهر شیراز محسوب می شود. مجموعه زیتون با دارا بودن فروشگاهای متنوع  و قیمت های متفاوت گزینه مناسبی برای خرید شما از این مجموعه است. سینمای سه بعدی این مجموعه توجه عموم بازدید کننده ها رو به خود جلب می کند. دارای شهربازی که لحظات شادی برای کودکان  شما را فراهم می کند.

  • آدرس: خیابان انقلاب، چهارراه 15 خرداد

مجتمع تفریحی زیتون از جاهای تفریحی شیراز

شهربازی سرپوشیده گاندو

شهربازی گاندو با پیشرفته ترین و به روز ترین دستگاه های بازی یک گزینه ایده آل برای سرگرمی بزرگسالان و کودکان است. دارای سالن تولد با گنجایش 100 نفر و چاپ عکس بر روی لباس و ظروف و همچنین غرفه گریم برای کودکان لحظات خوشی را برای شما رقم می زند.

وسایل بازی درشهر بازی گاندو شامل بازی های مسابقه ای، دستگاه قدرت سنج، دستگاه شبیه ساز رانندگی، وسایل بازی هدف گیری، دستگاه های جایزه ای و … می شود. همچنین از دیگر سرگرمی های این مجموعه می توان به 2 لاین بولینگ، ایرهاکی، قطار کودک، ماشین برقی، چرخ و فلک کودک و …. اشاره داشت.

  • آدرس: چهاراه ۱۵ خرداد (پارامونت)، مجتمع زیتون، طبقه ۴

شهربازی سرپوشیده گاندو

 باشگاه پینت بال سیمرغ

باشگاه پینت بال سیمرغ یکی از ایمن ترین باشگاه های پینت بال کشور است. این باشگاه از استاندارد ایمنی برخوردار است و برای بازی خود و کودکانتان مناسب است. بازی پینت بال میتواند یکی از مهیج ترین تجربیات و مفرح ترین آن به خصوص اگر با عزیزانتان می روید باشد. قبل از رفتن به مجموعه سیمرغ حتما اقدام به رزرو کنید تا به موقع بازی را شروع کرده و معطل نشوید.

  • آدرس: حد فاصل چهار راه باغ تخت و فلکه گاز، تالار سبوی عشق

پینت بال سیمرغ از جاهای تفریحی شیراز

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران

یکی از جاهای تفریحی شیراز باشگاه پینت بال چمران است. این باشگاه که مسیر دسترسی راحتی دارد شما را از معطل شدن در ترافیک نجات می دهد. طراحی این باشگاه به صورت محیط جنگل مانند است. برای طبیعی جلوه دادن فضا تمامی دکور فضای بازی مجموعه از چوب واقعی است.

از دیگر نقات قوت مجموعه می توان به لباس های تمیز و تفنگ های نو و سرویس شده و دارای تنظیم درجه پرتاب نام برد. با بازی در این مجموعه دوستانتان را به چالش بکشید و تفریح کنید. درصورتی که تجربه کافی برای بازی پینت بال ندارید نگران نباشید در این مجموعه مربیان با تجربه ای هستند که آماده آموزش نحوه بازی و نکات ایمنی هستند.

  • آدرس: شیراز بلوار شهید چمران

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران

پارک جنگلی انقلاب

این پارک که به پارک زرقان یا پالایشگاه نیر معروف است در شهر شیراز واقع شده. با وسعت 250 هکتار این پارک بزرگترین فضای سبز شهر شیراز است. این پارک همه وسایل رفاهی مانند سرویس بهداشتی و سوپر مارکت و آلاچیق را فراهم کرده و مناسب دورهمی های خانوادگی است. وجود آبنما و مسیر دوچرخه سواری به این پارک جلوه ای زیبا و پر نشاط داده است. در فصل بهار دریاچه مصنوعی پارک آبگیری شده و مناسب قایق سواری می شود. باشگاه اسب سواری زرقان یکی دیگر از جاهای تفریحی شیراز در این پارک است.

  • آدرس: جاده شیراز مرودشت به سمت پالایشگاه

پارک جنگلی انقلاب از جاهای تفریحی شیراز

بوستان کوهستانی دراک

کوه نوردی همواره تفریحی جذاب و پر از لذت بوده اما کوه نوردی در کوه دراک لذت دیگری دارد. این کوه که در آن بوستانی به وسعت580 هزار متر مکعب ساخته شده از بزرگترین پارک های کشور به شمار می رود. پارک کوهستانی دراک با داشتن تفریحات جور وا جور جواب خوبی برای همه سلیقه ها و همه رنج سنی ها برای تفریح کردن است. از تفریحات این پارک می توان به : ترامپولین، اسب سواری، دوچرخه سواری، کافه، زیپ لاین و پل معلق و… اشاره کرد.

  • آدرس: دامنه کوه دراک واقع در شمال غرب شهر شیراز، شهرک برف فروشان

بوستان کوهستانی دراک

فان دی لند شیراز

این مجموعه بازی مخصوص بازی های دسته جمعی و رقابتی است. در این مجموعه همه بازیها به صورت غیر معمول انجام می شود مثلا دارت در ابعاد بزرگ ساخته شده و با پا تیر ها شلیک می شوند. اما جذاب ترین تفریح این مجموعه فوتبال حبابی است در این بازی که هر دور آن ده دقیقه طول می کشد ابتدا فرد وارد توپ های حبابی میشود و سپس با دیگر دوستان خود فوتبال بازی می کند. بیلیارد غول آسا هم یکی دیگر از تفریحات مجموعه به حساب می آید و خوراک عصر های آخر هفته خانوادگی است.

  • آدرس: خیابان قدوسی شرقی

فان دی لند از جاهای تفریحی شیراز

پارک گلها شیراز

پارگ گلها شیراز یکی از دیدنی ترین پارک های این شهر است. در بدو ورود به این بوستان چشمتان به یک آبشار طلایی و گل های رز رونده می افتد. تنوع گل و گیاه در این بوستان بسیار زیاد است.

فرش گل طبیعی که ساخته دست باغبانان خوش ذوق و هنر این پارک است از جاذبه اصلی این بوستان است. در گوشه گوشه این باغ گل زیبا کافه های دنجی وجود دارد که مناسب قرار های عاشقانه شما در محیطی دل انگیز است. امکانات دیگر این پارک شامل: صندلی های چوبی زیر سایه درختان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پیست ماشین شارژی کودکان و پارک بادی است.

  • آدرس: پل شهید چمران، بلوار بهشت، خیابان محمدی

پارک گلها از جاهای تفریحی شیراز

باغ وحش شیراز

باغ وحش شیراز و شیر معروفش سالیان سال بر سر زبان های حیوان دوستان بود. باغ وحش شیراز یکی از بزرگ ترین باغ وحش های کشور با سیستم مکانیزه و مطلوبی است. این باغ که 440 گونه جانوری را در خود جا داده میزبان 15 گونه جانوری ایرانی و 425 گونه خارجی است. شیر معروفی در این پارک به مدت30 سال نگه داری می شد که نام آن داریوش بود وسرانجام در سال 1397 چشم از جهان فرو بست و معروف ترین حیوان این پارک بود.

  • آدرس: بزرگراه شیراز به اصفهان رو به روی پالایشگاه شیراز

باغ وحش شیراز

پارک آبی کوثر

پارک آبی کوثر یکی دیگر از جاهای تفریحی شیراز است. این پارک آبی که از سال1374 شروع به کار کرده از قدیمی ترین پارک های کشور محسوب می شود. داشتن سرسره های بزرگ و بلند که بلندترینش به 50 متر می رسد سالن سونا، جکوزی، کفه تریا و سالن ماساژ امکانات این پارک آبی به حساب می آید. در این پارک با وجود مربیان مجرب همه ساله آموزش شنا و شیرجه انجام می شود و مناسب اوقات فراغت فرزندانتان است.

  • آدرس: بلوار فرهنگ شهر ایستگاه یازدهم

پارک آبی کوثر از جاهای تفریحی شیراز

باغ هنر شیراز

این باغ که سال 1394 افتتاح شد قبل از آن یک باغ انار متروکه بود. باغ هنر شیراز به شما ذوق وهنر را انتقال می دهد. در این باغ علاوه بر مکان ها و آلاچیق های برای استراحت غرفه هایی وجود دارد تا هنر مندان شیرازی صنایع خود را با شما به اشتراک بگذارند. فضای باغ از نورپردازی خوبی برخوردار است و حس خوبی را به شما می دهد.

  • آدرس: بلوار استقلال، بلوار بعثت

باغ هنر شیراز

پارک کوهپایه شیراز

این پارک که چسبیده به دروازه قرآن است از معروف ترین پارک های این شهر است. پارک کوهپایه با داشتن انواع سوغاتی ها و دو بیتی های حافظ حک شده بر روی چوب می تواند یک یادگار خوب از سفر به شیراز باشد. با بالا رفتن از پله های این پارک به چشم انداز این شهر می رسید که به آن گهواره دید می گویند و شهر شیراز و منظره دروازه قرآن از انجا دیدنی است. همچنین بنای تاریخی دیلمی در این پارک از دیگر جاذبه های آن است.

  • آدرس: حد فاصل بلوار امام رضا و هفت تنان

پارک کوهپایه شیراز

سخن پایانی

شهر شیراز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور دارای جاذبه های بی شمار است. در این مقاله سعی کردیم همه تفریح هایی که در شیراز می توان انجام داد را با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم این مطلب در تصمیم شما برای سفر و خرید بلیط هواپیما شیراز به کمک کرده و بتوانید لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید. تجربه شما برای بازدید از مکان های تفریحی چه بوده است؟ برایمان بنویسید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید