مهیج ترین تفریحات تهران کدامند؟ (عکس + آدرس)

استان تهران ایرانگردی شهر تهران
مهیج ترین تفریحات تهران کدامند؟ (عکس + آدرس)

این روز ها جمعیت جوان تهران که اهل تفریح و ورزش هستند، می‌ خواهند با مراکز تفریحی تهران آشنا شوند تا بدانند در روز های تعطیل و اوقات فراغت چه تفریحاتی در تهران انتظار آن ها را می ‌کشد. هدف ما از نوشتن این مطلب هم ارائه اطلاعاتی درباره فعالیت‌ های پیشنهادی در تهران، پایتخت شلوغ و پرجمعیت کشورمان است.

فعالیت های پیشنهادی در تهران + لیست تفریحات تهران (رایگان و غیر رایگان)

اگر اهل تهران هستید و می ‌خواهید در روزهای تعطیل به یکی از مکان ‌های تفریحی تهران بروید، بهتر است از قبل درباره فعالیت ‌های پیشنهادی در تهران و مکان‌ های تفریحی این شهر بزرگ، اطلاعات کافی داشته باشید. به این صورت می توانید متناسب با نیاز و سلیقه‌تان یکی از بهترین تفریحات تهران را برای روزهای آخر هفته و تعطیلات انتخاب کنید.

بعضی از تفریحات تهران مناسب خانواده‌ ها هستند. اما بعضی دیگر از این تفریحات برای جوانان و افرادی مناسب‌اند که عاشق شور و هیجان هستند. از دوچرخه سواری در پارک‌ های زیبای تهران گرفته تا سقوط از ارتفاع بالا در بانجی جامپینگ‌ های تهران، همه و همه را در این نوشتار مورد بررسی قرار می ‌دهیم. پس کمی حوصله به خرج دهید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. مطمئن باشید تفریحات متناسب با سن و شرایط روحی خودتان را پیدا می ‌کنید.

 

مراکز تفریحی تهران برای پیک نیک

بهترین تفریحات پیشنهادی در تهران برای خانواده ‌ها، پیک نیک و تفریح در مکان ‌های گردشگری داخل تهران و خارج از شهر است. اگر وقت کافی داشته باشید، می ‌توانید از تهران خارج شوید و برای پیک نیک و وقت گذرانی به شهر های اطراف بروید. به عنوان مثال می ‌توانید طالقان، روستای برغان، روستای واریش و وردیج، منطقه لار و حتی چالوس و لواسان را برای پیک نیک انتخاب کنید. البته اوشان فشم، دربند و درکه هم گزینه ‌های مناسبی برای پیک نیک اطراف تهران هستند. اما اگر فرصت کافی ندارید، در پایتخت شلوغ و پرهیاهوی ما، پارک‌ های بسیار زیبایی برای پیک نیک هستند که در ادامه به آن ها اشاره می‌ کنیم.

مراکز تفریحی تهران برای پیک نیک

پارک چیتگر

دوچرخه سواری در پارک چیتگر و استراحت با افراد خانواده در اطراف دریاچه چیتگر، یکی از کارهایی است که می ‌توانید در آخر هفته ‌ها انجام دهید. پارک چیتگر یکی از پارک‌ های بزرگ پایتخت است که نزدیک اتوبان تهران کرج قرار دارد. بسیاری از خانواده ‌ها برای گذراندن تعطیلات آخر هفته، این پارک بزرگ را انتخاب می‌ کنند که مسیر پیاده‌روی، دوچرخه سواری، باغ وحش، باشگاه سوارکاری و یک دریاچه بزرگ و زیبا دارد. این دریاچه زیبا امکانات تفریحی متعددی هم دارد. بنابراین اگر می‌ خواهید در پارک چیتگر قایق سواری کنید و یا از باغ راز هستی و گونه‌ های گیاهی متنوع آن دیدن کنید، فرصت کافی در اختیار دارید.

در این پارک یک بوستان به نام بوستان بانوان ریحانه هم تأسیس شده است که دارای امکانات ورزشی برای بانوان است. اگر عاشق تفریحات هیجانی هستید، می ‌توانید در بوستان جنگلی چیتگر به یکی از باشگاه ‌های سوارکاری بروید و یا در مجموعه‌ های تفریحی پینت بال پارک چیتگر، ساعاتی را به بازی و تفریح بگذرانید. باغ وحش بوستان چیتگر، رستوران ‌های متعدد این پارک و امکانات تفریحی دیگری هم هستند که می توانید از آن ها لذت ببرید.

آدرس: تهران- اتوبان تهران کرج- بعد از خروجی شهرک راه آهن

پارک چیتگر

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان تهران یکی از پارک‌ های زیبای پایتخت است که به خاطر داشتن آب و هوای بی‌نظیرش مانند یک جواهر گران‌بها در دل این پایتخت شلوغ و دود زده می ‌درخشد. این پارک که در زمان حکومت پهلوی‌ ها در شمال شرقی پایتخت ساخته شده در منطقه شمیرانات قرار دارد. بخش ‌های متعدد پارک لویزان عبارتند از: باغ پرندگان، طبیعت زیبای این پارک، پیست دوچرخه سواری، مجموعه رستوران ‌های سنتی، تالار های پذیرایی، هتل ‌های پارک لویزان، بولینگ شیان در پارک لویزان. طبیعت زیبای این پارک و امکانات آن جزو دلایلی هستند که باعث شده‌اند، بازدید از پارک لویزان در میان فهرست فعالیت‌ های پیشنهادی در تهران قرار بگیرد.

آدرس: تهران- بزرگراه امام علی – بعد از خروجی بزرگراه شهید زین الدین- خروجی شیان

پارک جنگلی لویزان

پارک یاس فاطمی

پارک یاس فاطمی نیز یکی از بهترین پارک‌ های تهران است که به خاطر داشتن نور کافی در شب، فضای سرسبز و همچنین آلاچیق های بزرگ، مکان مناسبی برای دورهمی ‌های خانوادگی است. بوستان جنگلی فاطمی که ۱۴۰۰ هکتار وسعت دارد در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است. امکانات متعددی در این پارک قرار دارند که می ‌توان از آن ها به زمین بازی کودکان، فوتبال دستی، آلاچیق‌ های خانوادگی، میز تنیس، پارکینگ، زمین مناسب برای گل کوچیک، امکانات صخره‌نوردی برای کودکان، وسایل ورزشی، زمین بازی بزرگسالان، پینت بال و … اشاره کرد.

آدرس: تهران- بزرگراه شهید بابایی- نرسیده به خیابان استخر -پارک یاس فاطمی

پارک یاس فاطمی

پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا در تهران یکی دیگر از مکان ‌های گردشگری است که می ‌توان در فهرست فعالیت ‌های پیشنهادی در تهران، نام آن را هم قرار داد. این پارک که در جنوب پایتخت قرار گرفته، پوشش گیاهی متنوعی دارد. از درختان صنوبر گرفته تا درختان زبان گنجشک، چنار و کاج را هم می‌ توانید در این پارک پیدا کنید. پارک جنگلی توسکا ۳۷ سال قدمت دارد و امکاناتی مانند رستوران، کافه، باغ تالار، استخر، سالن بازی فوتبال و والیبال، مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده‌روی، تجهیزات ورزشی همگانی و … دارد. این پارک در نزدیکی پارک بانوان پردیس و بوستان میرزا کوچک خان نیز قرار گرفته است. پارک ملی سرخه حصار که در دوران قاجار ساخته شده نیز در نزدیکی پارک توسکا قرار دارد. سرای محل کیانشهر که یک مکان فرهنگی است و دارای آمفی تئاتر و کتابخانه عمومی نیز هست، فاصله کمی تا این پارک جنگلی دارد.

آدرس: تهران- بزرگراه آزادگان- کیانشهر جنوبی- پارک جنگلی توسکا

پارک جنگلی توسکا

پارک ملت

یکی از معروف‌ترین پارک ‌های پایتخت، پارک ملت است که در سال ۱۳۴۵ ساخته شده و هنوز هم جزو بزرگ‌ترین پارک ‌های کشور است. اکثر ایرانیان یک خاطره فراموش نشدنی در این پارک بزرگ دارند. پارک ملت در گذشته با نام بوستان شاهنشاهی شناخته می ‌شد و به خاطر اینکه کنار خیابان ولیعصر قرار گرفته، دسترسی به آن آسان است. وجود امکانات متعددی مانند دریاچه مصنوعی، آب نما، پردیس سینمایی، باغ وحش، امکانات ورزشی و رفاهی در این پارک، باعث شده تا بیشتر خانواده ‌ها آخر هفته‌ های خود را در پارک ملت بگذرانند.

مسیر های پیاده‌روی، سینما چهار بعدی، زمین بازی کودکان، میز شطرنج، زمین بازی والیبال و بدمینتون، میز پینگ پنگ، اسکیت، فوتبال دستی، کافه ‌ها، رستوران‌ های پارک ملت و دیگر امکانات تفریحی که در نزدیکی دریاچه این پارک قرار گرفته‌اند، برای تهرانی ‌ها جذابیت زیادی دارند. مسافرانی که به تهران سفر می ‌کنند حتماً به پارک ملت هم سری می‌زنند.

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر -جنب بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)

پارک ملت

پارک جوانمردان

یکی از پارک‌ های زیبا و وسیع تهران که در غرب این شهر قرار گرفته، پارک جوانمردان است. این پارک به خاطر داشتن پیست دوچرخه سواری و تندیس ‌های مشاهیر ایرانی برای گردشگران شناخته شده است. در این پارک می ‌توانید بیشتر از ۳۰ تندیس افراد مشهور و شناخته شده را ببینید. زمین اسکیت پارک جوانمردان به مساحت ۴۶۰۰ متر مربع برای خانواده‌ ها و کودکان آن ها بسیار جذاب است. فضای بازی، شهربازی برای کودکان، امکانات ورزشی، درشکه سواری، پیاده‌روی، باغ هنرمندان و باغ گیاه شناسی بوستان جوانمردان جزو امکانات تفریحی آن هستند. در این پارک، فضاهای کافی برای شکم گردی هم وجود دارد. بنابراین می ‌توانید در کافه‌ ها و رستوران‌ های متنوع این بوستان هم شکم گردی کنید.

آدرس: تهران- همت غرب -جنوب دهکده المپیک

پارک جوانمردان

پارک پلیس

یکی دیگر از پارک ‌های پایتخت که برای پیک نیک و تفریحات خانوادگی پیشنهاد می ‌شود، پارک پلیس است. این پارک در تهرانپارس قرار گرفته است و در گذشته آن را با نام باغ اناری می ‌شناختند. چند سالی بود که این پارک به خاطر انبوه درختان و رفت و آمد افراد خلاف‌کار به محیط ناامنی تبدیل شده بود. اما در سال ۱۳۸۲ نام این پارک تغییر پیدا کرد به خاطر اینکه در هفته پلیس نام این پارک را تغییر دادند و یک پایگاه پلیس در این پارک تأسیس شد تا بتواند امنیت منطقه را تامین کند، گردشگران می ‌توانند با خیال آسوده در این پارک تفریح کنند. از امکانات تفریحی پارک پلیس نیز می ‌توان به زمین بازی کودکان، استخر و آبنما، وسایل بدنسازی، آلاچیق ‌های خانوادگی، رستوران و زمین ‌های ورزشی اشاره کرد.

آدرس: تهران –تهرانپارس- خیابان توحید- پارک پلیس

پارک پلیس

پارک آزادگان

پارک آزادگان که به خاطر وسعت زیاد خود به عنوان بزرگ‌ترین پارک کشور شناخته می ‌شود، یکی از بهترین پارک ‌ها برای پیک نیک و تفریحات خانوادگی است. در این پارک بزرگ، یک دریاچه ۵ هکتاری قرار گرفته که داخل آن یک جزیره ۷۰۰۰ متری قرار دارد. امکانات تفریحی اطراف این دریاچه نیز برای خانواده‌ ها مناسب هستند. یک کتابخانه دو طبقه، آبنمای موزیکال، یک مسجد بزرگ، زمین بازی کودکان، زمین فوتبال بزرگسالان، استخر، ساختمان تریا، مسیر دوچرخه سواری، دومیدانی و آلاچیق ‌های متعددی در این پارک قرار دارند.

آدرس: جنوب تهران -منطقه ۱۵ شهرداری- جنوب کمربندی آزادگان

پارک آزادگان

جاهای تفریحی تهران برای گردش فرهنگی

جاهای تفریحی تهران برای گردش فرهنگی هم زیاد هستند. از سینماهای پایتخت گرفته تا گالری ‌های هنری و کتابخانه ‌ها، همه جزو مکان ‌های تفریحی و فرهنگی محسوب می ‌شوند. در این قسمت به بعضی از مراکز فرهنگی تفریحی تهران اشاره می‌ کنیم.

سینماهای تهران

در سطح پایتخت، سینماهای متعددی قرار دارند که از جمله آن ها می ‌توان به این موارد اشاره نمود.

  • پردیس سینمایی مگا مال
  • پردیس سینمایی چهارسو
  • پردیس سینمایی ارگ
  • پردیس سینمایی کوروش
  • پردیس سینمایی آزادی
  • سینما آستارا
  • پردیس سینمایی هروی سنتر و …

افرادی که می ‌خواهند آخر هفته ‌های خود را با تماشای یک فیلم بگذرانند، می ‌توانند در هر یک از خیابان ‌های اصلی پایتخت، سینما پیدا کنند و فیلم مورد علاقه‌شان را آنجا تماشا کنند.

سینماهای تهران

موزه سینما

موزه سینما تهران یکی از جاذبه ‌های گردشگری پایتخت است که در باغ فردوس قرار گرفته است. این موزه که در سال ۱۳۷۳ تبدیل به یک مجموعه فرهنگی شد در گذشته با عنوان دبیرستان شاپور مورد استفاده قرار می‌ گرفت. معماری این موزه تاریخی به قدری زیبا و چشم نواز است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می ‌کند. در این موزه سینمایی تالار های متعددی وجود دارند که معماری آن ها با یکدیگر تفاوت دارد.

گنجینه عظیمی از آثار هنری و تاریخ سینمای کشورمان در این موزه نگهداری می ‌شود. علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ می‌ توانند در تعطیلات آخر هفته به باغ زیبای فردوس بروند و این موزه را هم از نزدیک ببینند. پیشنهاد می ‌شود در اردیبهشت ماه برای دیدن موزه سینما به باغ فردوس بروید که زیبایی ‌های این باغ موزه دوچندان می ‌شود.

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر- نرسیده به میدان تجریش- عمارت باغ فردوس

موزه سینما

گالری‌ های تهران

تهران علاوه بر اینکه پایتخت سیاسی اقتصادی و تجاری ایران است پایتخت هنری کشورمان هم محسوب می ‌شود. به خاطر همین گالری ‌های هنری متعددی در شهر تهران دایر شده اند که بازدید از آن ها در روزهای آخر هفته، می ‌تواند برای عاشقان هنر جذاب باشد. بعضی از گالری ‌های معروف و خانه موزه‌ های تهران عبارتند از:

  • گالری هنری آران
  • گالری هنری هما
  • نگارستان آن
  • نگارخانه الهه
  • گالری اعتماد
  • گالری سیحون
  • گالری راه ابریشم
  • گالری سین
  • گالری اثر
  • گالری شیرین

گالری‌ های تهران

خانه هنرمندان

خانه هنرمندان یکی از جاهای دیدنی تهران است که در سال ۱۳۷۵ به همت شهرداری پایتخت و افرادی چون غلامحسین نامی، غلامحسین امیرخانی و مرتضی ممیز تأسیس شد. مجموعه‌ای که امروزه به عنوان خانه هنرمندان شناخته می ‌شود یک ساختمان قدیمی است که در دوران قاجار ساخته شده است. همه افرادی که دستی در هنر دارند، خانه هنرمندان ایران را می ‌شناسند. این ساختمان هنری، بخش‌ های مختلفی دارد که عبارتند از:

  • مجموعه هنری گرافیک
  • موسیقی
  • تئاتر
  • مجسمه سازی
  • خوشنویسی و …

بازدید از این بخش ها برای هنردوستان امکان‌پذیر است. در این مجموعه هنری چندین نگارخانه قرار دارد که همگی در محدوده پارک هنرمندان قرار گرفته‌اند. سالن ‌های اجتماعات، سالن نمایش و تالار های متعددی نیز در این مجموعه هنری قرار دارند. بنابراین یکی از فعالیت ‌های پیشنهادی در تهران، رفتن به خانه هنرمندان است که به خاطر داشتن بخش ‌هایی مانند تالار استاد جلیل شهناز، سالن انتظامی خانه هنرمندان، نگارخانه ‌های متعدد و سالن ‌های نمایش خود جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

آدرس: تهران- منطقه ایرانشهر -خیابان انقلاب- خیابان موسوی

خانه هنرمندان

کتابفروشی ‌های تهران

بهترین کتابفروشی ‌های تهران هم جزو مکان‌ هایی هستند که برای تفریحات فرهنگی مناسب‌اند. از شهر کتاب در خیابان شریعتی گرفته تا کتابفروشی هاشمی که نزدیک میدان ولیعصر قرار دارد. همه و همه جزو کتابفروشی‌ های معروف تهران هستند. در این قسمت به چند تا از مهم‌ترین کتابفروشی ‌های تهران اشاره می‌کنیم.

  • کتابفروشی نشر چشمه
  • کتابفروشی گیتاشناسی
  • کتابفروشی پرهام
  • بوکلند
  • کتابفروشی فردا
  • انتشارات جنگل
  • باغ کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب تهران
  • کتابفروشی‌های خیابان انقلاب

کتابفروشی ‌های تهران

جاهای تفریحی تهران برای خرید و پاساژ گردی

خیلی از خانواده ‌ها به خاطر مشغله کاری که دارند، آخر هفته ‌ها را به خرید کردن اختصاص می‌ دهند. البته اگر با این خرج مخارج کمرشکن، پولی برای خرید کردن باقی بماند. به هر حال آشنایی با مراکز خرید و پاساژهای معروف تهران هم خالی از لطف نیست. به همین خاطر در این قسمت به بعضی از مراکز خرید معروف تهران هم اشاره می ‌کنیم.

جاهای تفریحی تهران برای خرید و پاساژ گردی

مرکز خرید بام لند

مرکز خرید بام لند یکی از معروف‌ترین مراکز پایتخت است که نزدیک دریاچه چیتگر قرار دارد. مجموعه بام لند، خود جزو جاذبه ‌های گردشگری است که برای تفریحات شبانه در تهران می ‌توان از آن نام برد. در این مجموعه تفریحی امکانات رفاهی متعددی قرار دارند. کافه ها و رستوران ‌های معروفی هم در بام لند تهران قرار دارند. اما مرکز خرید بام لند نسبت به سایر قسمت ‌های این مجموعه تفریحی، طرفداران بیشتری دارد.

در این مرکز خرید، فروشگاه‌های پوشاک و مد، انواع فروشگاه ‌های لوازم خانگی، لوازم الکتریکی، فروشگاه طلا، ساعت و … را می ‌توانید پیدا کنید. امکانات تفریحی متعددی مانند قایق سواری در بام لند، ماهیگیری، شهر بادی بام لند، فوتبال دستی، اسکای فلایر بام لند، شهربازی سرپوشیده، ساحل شنی پرشین برای کودکان، پیست دوچرخه سواری، پیاده‌روی، پیست پاتیناژ بام لند و … را می‌توان نام برد.

رستوران کشتی رویال لانژ بام لند نیز یکی از رستوران‌ های معروف تهران است که نزدیک این مرکز خرید قرار گرفته است. بعضی از کافه ‌های معروف تهران مانند کافه شمرون، کافه دوکاتی، کافه چای بار، کافه رستوران آنتیکا و … نیز در این مجموعه تفریحی قرار گرفته اند.

آدرس: تهران- بزرگراه شهید همت- خروجی بلوار کاشان- میدان موج- خیابان موج -بلوار صدف- مرکز تجاری تفریحی بام لند

مرکز خرید بام لند

مرکز خرید ایران مال

مرکز خرید ایران مال یکی از مراکز خدماتی رفاهی و تفریحی است که به خاطر وسعت خود، توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. ایران مال که 1 میلیون و ۶۶۹ هزار و پانصد و چهار متر مربع مساحت دارد، یک پروژه بزرگ اقتصادی تجاری است که دارای بخش ‌های متعددی است. مسجد جامع بزرگ ایران مال، باغ ایرانی، باغ دیدار، بازار سنتی، تالار آینه ایران مال، شربت خانه، ایوان اشراق، باغ رستوران ملل، باغ کتاب ایران مال و مرکز خرید بزرگ ایران مال جزو بخش های مختلف آن هستند.

ایران مال یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ های تفریحی تهران است. علاوه بر این ‌ها پردیس سینمایی ایران مال، مجموعه ورزشی شهربازی ایران مال، هلیوم پارک تهران، هتل ایران مال و کافه ‌ها و رستوران ‌های متعددی هم در این مجموعه قرار دارند. بنابراین این مرکز خرید یک شهر کوچک است که می ‌توانید تعطیلات آخر هفته را در آنجا سپری کنید.

آدرس: تهران- اتوبان شهید همت- غرب اتوبان شهید خرازی- ایران مال

مرکز خرید ایران مال

مرکز خرید اپال

یکی دیگر از مراکز تفریحی تهران، مرکز خرید اپال است. این مرکز تجاری در بلوار فرحزادی تهران قرار گرفته است و به خاطر داشتن امکانات تفریحی و سرگرمی برای خانواده‌ ها جذابیت زیادی دارد. فروشگاه ‌های این مرکز خرید بسیار متنوع هستند. از فروشگاه‌ های پوشاک گرفته تا میوه و سبزیجات را هم می‌ توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. بخش‌های متعدد مرکز خرید اپال، عبارتند از:

  • اپال آفیس
  • اپال الکترونیک
  • اپال استایل
  • اپال اسپرت
  • اپال کیدز
  • اپال کویین
  • اپال مد
  • اپال هوم و …

هر یک از این بخش ‌ها مخصوص فروش بعضی از کالاها هستند. رستوران ملل، کافی شاپ ‌های متعدد، نانوایی، قنادی، امکانات تفریحی، ورزشی، شهربازی شهر مشاغل تهران و سینما اوپال هم در این مجموعه قرار گرفته‌اند.

آدرس: تهران -بلوار فرحزادی -میدان کتاب -ابتدای بلوار کوهستان

مرکز خرید اپال

مرکز خرید سانا

مرکز خرید سانا تهران نیز یکی دیگر از مراکز تجاری تفریحی پایتخت است. این مجموعه در سال ۱۳۹۰ ساخته شده و یک مرکز خرید ۱۳ طبقه است که دارای بخش ‌های مختلفی هست. افرادی که عاشق برند های معتبر خارجی و داخلی هستند، برای خرید مرکز سانا را انتخاب می ‌کنند. در این مرکز خرید شهربازی فانی باس، شهر مشاغل لیتل باس، موسسه سانا یوگا، رستوران ‌های متعدد، کافی شاپ ‌ها و فروشگاه‌ های متعددی قرار دارند که ساعت ها شما را سرگرم می‌ کنند. کاخ نیاوران تهران نیز در اطراف این مرکز خرید است. پارک جمشیدیه نیز فاصله کمی تا این مرکز خرید دارد.

آدرس: تهران -بلوار اندرزگو- بین خیابان علوی و کوچه زمانی

مرکز خرید سانا

تفریحات لوکس تهران

تفریحات لوکس تهران برای افرادی جذاب است که عاشق هیجان و خوشگذرانی هستند. بیشتر تفریحات لاکچری تهران نیاز به هزینه‌ های زیادی دارند. از دیدن بخش ‌های متعدد برج میلاد و پانورامای شگفت انگیز پایتخت گرفته تا ورزش گلف را می ‌توان در فهرست تفریحات لوکس تهران قرار داد. بعضی از این تفریحات که علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود می‌ کشند، عبارتند از:

تفریحات لوکس تهران

غواصی اسکوبا

اگر عاشق کاوش در اعماق آب‌ ها هستید، غواصی اسکوبا یک گزینه مناسب برای شما محسوب می ‌شود. به دلیل اینکه تجهیزات غواصی و آموزش آن بسیار گران تمام می ‌شود این تفریح جزو تفریحات لوکس به حساب می‌آید. در شهر تهران بسیاری از مجموعه ‌های تفریحی هستند که امکانات غواصی دارند. از این مجموعه‌ ها می ‌توان به مجموعه غواصی دلفین طلایی، مرکز غواصی مارینا در خیابان شریعتی و مجموعه غواصی آپام در فرمانیه اشاره کرد.

غواصی اسکوبا

پاراگلایدر

پاراگلایدر نیز یکی از تفریحات محبوب جوانان در تهران است که به آن ها این فرصت را می ‌دهد در هوای آزاد پرواز کنند. این ورزش هیجان انگیز نیاز به تجهیزات ایمنی، آموزش و یک همراه متخصص دارد. به همین خاطر هزینه استفاده از آن بسیار زیاد است.

  • یکی از مجموعه ‌های معروف پاراگلایدر تهران، مرکز پاراگلایدر سایت پروازی شهید عسگری است که در شمال شرق میدان دانش و ۵۰۰ متری شرق متروی ورد آورد قرار گرفته است.
  • در ابتدای جاده دریاچه تار و شهر دماوند نیز یک سایت دیگر با نام چنار شرق قرار گرفته است.
  • سایت آموزشی تلو و سایت امامزاده هاشم هم جزو مراکز اصلی پاراگلایدر سواری تهران هستند.
  • در شهر کرج هم سایت‌های پروازی متعددی در منطقه کردان قرار دارند.

پاراگلایدر

اسکی

یکی از تفریحات زمستانی در تهران، رفتن به پیست ‌های اسکی است. جوانان و افرادی که عاشق شور و هیجان هستند با اولین بارش برف در فصل ‌های سرد سال، راهی پیست ‌های اسکی معروف تهران می ‌شوند. همانطور که می دانید تجهیزات و امکانات اسکی هزینه ‌های بالایی دارند. به همین خاطر آن ها را در بین تفریحات پیشنهادی در تهران قرار می ‌دهیم که لوکس و گران قیمت هستند. معروف‌ترین پیست‌ های اسکی تهران عبارتند از:

  • پیست آبعلی در شهرستان دماوند
  • پیست دربند سر در رودبار قصران
  • پیست اسکی شمشک در بزرگراه بابایی
  • پیست اسکی توچال در بزرگراه شهید چمران
  • پیست اسکی دیزین در استان البرز

اسکی

گلف

گلف ورزشی است که نه تنها در ایران، بلکه در تمام کشور های جهان جزو ورزش ‌های گران قیمت محسوب می ‌شود و اغلب افراد سرمایه‌دار هستند که این ورزش را دنبال می ‌کنند. در شهر تهران هم مکان ‌هایی برای تفریحات گران قیمت وجود دارد که از جمله آن ها می‌ توان به مجموعه باشگاه گلف انقلاب در پایتخت اشاره کرد. فضای این منطقه بسیار آرامش بخش و زیبا است و افرادی که امکانات کافی داشته باشند، می ‌توانند این ورزش را در تهران تجربه کنند.

آدرس: تهران -خیابان ولیعصر -ابتدای اتوبان نیایش- مجموعه ورزشی انقلاب

گلف

مکان ‌های تفریحی تهران برای خانواده ‌ها

یکی از تفریحات تهرانی ‌ها رفتن به مکان‌ هایی است که برای وقت گذرانی با خانواده مناسب هستند. جایی که همه افراد خانواده بتوانند خوشحال و راضی باشند، برای یک تعطیلات آخر هفته شاد و پرهیجان مناسب است.

باغ کتاب تهران

یکی از بهترین مکان‌ های تفریحی در پایتخت برای خانواده ‌ها باغ کتاب تهران است. این مجموعه تفریحی که برای خانواده ‌ها و کودکان آن ها با هر سن و سالی مناسب است، دارای بخش ‌های مختلفی مانند سالن سینما، کتاب فروشی، فروشگاه محصولات فرهنگی، بخش رباتیک، شهربازی، اتاق فرار، فودکورت و محل بازی کودکان است. دسترسی به باغ کتاب تهران هم برای خانواده ‌ها خیلی راحت است و می ‌توانند با مترو یا اتوبوس خیلی راحت به این مجموعه فرهنگی بروند.

آدرس: بزرگراه حقانی- بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس- خروجی کتابخانه ملی

باغ کتاب تهران

پارک طالقانی

پارک پر درخت طالقانی، یکی از فضا های سرسبز خوش آب و هوای پایتخت است که برای پیک نیک و تعطیلات آخر گزینه مناسبی است. نزدیکی این پارک به پارک آب و آتش فرصتی را در اختیار شما قرار می ‌دهد تا در یک روز از این دو پارک زیبا دیدن کنید. در پارک طالقانی امکانات ورزشی و فضای سبز وجود دارد. خوبی پارک طالقانی این است که با استفاده از مترو هم می ‌توانید به راحتی به این پارک برسید.

آدرس: بزرگراه حقانی- بعد از پل بزرگراه مدرس

پارک طالقانی

پل طبیعت

پارک آب و آتش و پل طبیعت دو تا از جاهای دیدنی تهران هستند که فاصله کمی از یکدیگر دارند. در واقع پل طبیعت که امروزه به نمادی مدرن از شهر تهران تبدیل شده، بین پارک آب و آتش و پارک طالقانی قرار گرفته است. علاوه بر پارک آب و آتش که دارای پیست اسکیت، مسیر پیاده‌روی، آمفی تئاتر، وسایل ورزشی سینما و فودکورت ‌های معروفی است، پل طبیعت هم دارای جاذبه ‌های زیادی برای تهرانی ‌ها و مسافران است. بخش‌ های مختلف پل طبیعت، رستوران ‌های این پل، کافه‌ های دنج و مسیر پیاده‌روی آن، می ‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند.

آدرس: میدان ونک- بزرگراه حقانی- بعد از چهارراه جهان کودک

پل طبیعت

باغ پرندگان

بسیاری از خانواده‌ ها ترجیح می‌ دهند تعطیلات آخر هفته را با اعضای خانواده خود بگذرانند و چند ساعتی را سرگرم دیدن حیات وحش باشند. در پایتخت بزرگ و شلوغ ما هم یک باغ پرندگان با وسعت ۱۷ هکتار وجود دارد که می ‌تواند مکان مناسبی برای این افراد باشد. انواع پرندگان بومی کشور در این باغ نگهداری می ‌شوند. فضای سبز باغ پرندگان، برکه‌ های متعدد، آبشار مصنوعی و آلاچیق‌ های این مجموعه، همگی برای چند ساعت دور ماندن از شلوغی شهر کافی هستند. در باغ پرندگان رستوران، کافه و زمین بازی هم وجود دارد.

آدرس: بزرگراه شهید بابایی شرق- خیابان کوهستان

باغ پرندگان

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی ملی ایران، یک باغ بزرگ است که ۱۴۵ هکتار وسعت دارد. این باغ که در خاورمیانه نظیر ندارد، شامل بخش ‌های مختلفی است که از گونه ‌های گیاهی نادر و بومی کشورمان نگهداری می ‌کند. در این مجموعه تفریحی، کافه، رستوران و آلاچیق‌ هایی هم برای استراحت خانواده ‌ها تعبیه شده است. بعضی از گونه ‌های گیاهی در این باغ در حال انقراض هستند و ممکن است فرصت دیدن آن ها را هیچ وقت دیگر پیدا نکنید؛ بنابراین اگر به فکر یک تفریح مناسب برای خود و افراد خانواده‌تان هستید، باغ گیاه شناسی را هم فراموش نکنید.

آدرس: اتوبان تهران کرج -خروجی پیکان شهر- شهرک سرو آزاد -خیابان شهید علی گودرزی

باغ گیاه شناسی

آبشار تهران

مجموعه آبشار تهران نیز یکی دیگر از جاهای تفریحی پایتخت است که به صورت مصنوعی طراحی شده، اما فضای بسیار زیبایی برای استراحت و تفریح خانواده‌ ها دارد. این آبشار به صورت طبقاتی است و در هر یک از بخش‌ های آن برکه و آلاچیق ‌های مخصوصی قرار گرفته که خانواده ‌ها می ‌توانند در آنجا بنشینند و چشم انداز زیبای اطراف را تماشا کنند. دریاچه چیتگر هم یکی از مناظر زیبایی است که می ‌توانید از آبشار تهران ببینید.

آدرس: انتهای اتوبان شهید همت غرب- اتوبان شهید خرازی -خروجی آبشار تهران

آبشار تهران

پارک شهر

پارک شهر تهران یکی از پارک‌ های قدیمی است که در سال ۱۳۳۹ ساخته شده است. این پارک به خاطر موقعیت خوبی که دارد به راحتی با انواع وسیله حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است. بیشتر درختان کهنسال این پارک نشان از قدمت تاریخی آن دارند. علاقمندان به دیدن پرندگان نیز می ‌توانند در بخش ‌های مختلف این پارک، پرنده ‌های مورد علاقه خود را ببینند. پارک شهر شامل یک کتابخانه، آکواریوم، فضای سبز بزرگ، وسایل ورزشی، میز پینگ پنگ، نمازخانه و … می ‌شود.

آدرس: خیابان فیاض بخش -خیابان وحدت اسلامی

پارک شهر

پارک پردیسان

برای تفریح در تهران می ‌توانید پارک پردیسان را انتخاب کنید که دارای بخش ‌های متعددی است. معمولاً خانواده ‌ها ترجیح می ‌دهند آخر هفته ‌ها با کودکان خود به جایی بروند که بتوانند از نزدیک حیوانات را به کودکانشان نشان دهند. در پارک پردیسان یک باغ وحش قرار دارد؛ بنابراین افرادی که در این محدوده زندگی می ‌کنند، می ‌توانند خیلی راحت کودکان خود را به باغ وحش پارک پردیسان ببرند. موزه ملی آب، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری، زمین بادبادک بازی، زمین والیبال، سالن نمایش فیلم و سایر مکان‌ های تفریحی این پارک برای خانواده ‌ها مناسب است. از همه مهم تر یک مدرسه خلاق در این پارک قرار دارد که با نام مدرسه طبیعت شناخته می ‌شود و به کودکان آموزش می ‌دهد چگونه با طبیعت رفتار کنند. نکته جالبی که درباره پارک پردیسان وجود دارد این است که یک پل معلق پارک پردیسان را به پارک نهج البلاغه متصل می ‌کند و اگر می ‌خواهید عکس ‌های خاطره انگیزی روی این پل معلق ثبت کنید، حتماً این آخر هفته به پارک پردیسان سری بزنید.

آدرس: ضلع شمالی بزرگراه حکیم- بین شیخ فضل الله و یادگار امام

پارک پردیسان

جاهای تفریحی تهران بر اساس رده سنی

احتمالاً شما هم تجربه جر و بحث و مشاجره برای انتخاب مقصد سفر و مکانی برای پیک نیک و گذراندن تعطیلات آخر هفته را با افراد خانواده خود داشته‌اید. بعضی از افراد خانواده هستند که دوست دارند به پارک ‌های سرسبز بروند و بعضی دیگر تفریحات هیجان انگیز را دوست دارند. اگر در بین افراد خانواده کودک و نوجوان باشد، بیشتر ترجیح می ‌دهند به شهربازی بروند. به همین خاطر ما در این قسمت تصمیم گرفتیم به آن دسته از تفریحات تهران بپردازیم که برای تمام رده‌ های سنی مناسبند.

مکان ‌های تفریحی تهران برای بچه‌ ها

انتخاب مکان ‌های تفریحی تهران برای بچه ‌ها اصلاً کار سختی نیست؛ زیرا تعداد زیادی شهربازی روباز و شهربازی سرپوشیده در تهران وجود دارد که می‌ تواند کودکان با رده سنی پایین را راضی کند. از جمله جاهایی که می ‌تواند برای تفریح کودکان و خانواده آن ها مناسب باشد، موارد زیر هستند.

  • پارک ژوراسیک در سعادت آباد
  • شهربازی ارم در اتوبان تهران کرج
  • شهربازی پارک پرواز در بلوار پاک نژاد
  • سرزمین آفتاب کودک در اتوبان همت غرب -شهرک گلستان
  • سرزمین عجایب در خیابان اشرفی اصفهانی- مرکز خرید تیراژه

مکان ‌های تفریحی تهران برای بچه‌ ها

جاهای تفریحی تهران برای جوانان و نوجوانان

تهران، پایتخت ایران، شهری پر جنب و جوش و جذاب است که جاذبه های گردشگری متعددی را برای جوانان ارائه می دهد. برخی از بهترین جاذبه های تهران برای جوانان عبارتند از:

  • پارک ها و مراکز تفریحی: تهران دارای پارک ها و مراکز تفریحی متعددی است که مکانی عالی برای تفریح و سرگرمی جوانان هستند. برخی از محبوب ترین پارک های تهران عبارتند از:
    • پارک ملت
    • پارک جمشیدیه
    • پارک آب و آتش
    • پارک ارم
  • کاخ های تاریخی و موزه ها: تهران دارای مجموعه ای از کاخ های تاریخی و موزه ها است که در آن می توانید تاریخ و فرهنگ ایران را از نزدیک ببینید. برخی از محبوب ترین کاخ های تاریخی و موزه های تهران عبارتند از:
    • کاخ گلستان
    • موزه ملی ایران
    • موزه هنرهای معاصر تهران
    • موزه آبگینه
  • مراکز خرید و تفریحی: تهران دارای مراکز خرید و تفریحی متعددی است که در آن می توانید خرید کنید، غذا بخورید و از سرگرمی های مختلف لذت ببرید. برخی از محبوب ترین مراکز خرید و تفریحی تهران عبارتند از:
    • مرکز خرید میلاد نور
    • مرکز خرید ونک پارک
    • مرکز خرید پالادیوم
    • مرکز خرید کوروش
  • مکان های هنری و فرهنگی: تهران دارای مجموعه ای از مکان های هنری و فرهنگی است که در آن می توانید از هنر و فرهنگ ایران لذت ببرید. برخی از محبوب ترین مکان های هنری و فرهنگی تهران عبارتند از:
    • تالار وحدت
    • برج میلاد
    • خانه هنرمندان ایران
    • فرهنگسرای نیاوران

در اینجا چند پیشنهاد خاص برای جوانان در تهران آورده شده است:

  • برای یک روز تفریح در فضای باز، می توانید به پارک ملت بروید و از امکانات مختلفی مانند زمین بازی، زمین فوتبال، زمین والیبال، دریاچه مصنوعی و رستوران لذت ببرید.
  • برای یک روز فرهنگی، می توانید به کاخ گلستان بروید و از مجموعه کاخ های تاریخی و موزه های آن دیدن کنید.
  • برای یک روز خرید و تفریح، می توانید به مرکز خرید میلاد نور بروید و از فروشگاه های متنوع، رستوران ها و سرگرمی های مختلف آن لذت ببرید.

تهران شهری است که برای هر سلیقه ای چیزی برای ارائه دارد. با کمی تحقیق، می توانید سفری لذت بخش و فراموش نشدنی را در تهران تجربه کنید.

بعضی از مکان ‌های تفریحی برای رده سنی نوجوانان و جوانان مناسب هستند. معمولاً جوانان و نوجوانان ترجیح می‌ دهند به جاهایی بروند که پاتوق نسل جدید هستند. این افراد سلیقه متفاوتی با دیگر اعضای خانواده دارند و به دنبال تفریحات لوکس، کافه گردی، رستوران گردی و تفریحات هیجان انگیز هستند. بعضی از مکان ‌هایی که در ادامه به آن ها اشاره می ‌کنیم به خاطر داشتن سالن ‌های ورزشی، امکانات صخره‌نوردی، سینمای ۵ بعدی، زیپ لاین، اتاق فرار، کافه و رستوران برای نوجوان ‌ها و جوان ‌ها جذابیت زیادی دارند؛ اما بعضی از این مکان ‌ها هم فقط محلی برای استراحت و تماشای سکوت و آرامش شهر از ارتفاعات تهران هستند. در این قسمت به مکان ‌های تفریحی تهران که برای جوانان و نوجوانان مناسب هستند، اشاره می ‌کنیم.

  • بام تهران در بزرگراه شهید چمران
  • بام محک در شمال بلوار ارتش
  • پارک قیطریه در خیابان قیطریه
  • بولینگ عبدو در خیابان شریعتی
  • کافه‌ های برد گیم در خیابان جردن
  • کافه اطلسی در میدان فلسطین
  • کافه گیک در خیابان کریم خان
  • کافه سیلک در خیابان کارگر شمالی
  • کافه الک دلک در خیابان فرمانیه
  • کافه کورلئونه در شهرک غرب
  • کافه مایند اسپرت سنتر در خیابان گیشا
  • کافه گلکسی کلاب در خیابان نیاوران
  • برج میلاد در بزرگراه همت غرب به شرق
  • اوپارک در بزرگراه تهران کرج

مکان ‌های تفریحی تهران برای جوانان و نوجوانان

مکان ‌های تفریحی تهران برای سالمندان

بعضی از خانواده ‌ها هستند که با پدربزرگ و مادربزرگ ‌ها زندگی می ‌کنند. به همین خاطر ترجیح می ‌دهند تعطیلات آخر هفته خود را با آن ها بگذارند و به محلی بروند که برای تفریح سالمندان هم مناسب است. بعضی از پارک‌ های پایتخت هستند که به خاطر داشتن شرایط مناسب برای حضور سالمندان، معلولان و جانبازان توسط این خانواده ‌ها انتخاب می ‌شوند.

شرایط برای پیاده روی سالمندان در این پارک ‌ها راحت است و اگر قرار باشد از ویلچر یا عصا استفاده کنند، بخش‌های مختلف این پارک‌ ها استاندارد است. در کنار این شرایط مناسب، امکانات تفریحی، زمین‌ های بازی، کافه و رستوران و امکانات ورزشی هم در این پارک‌ ها وجود دارد. بعضی از پارک ‌ها نیز دارای امکاناتی مانند موزه، زمین های بازی، امکانات بازی فکری، فضای پیاده‌روی، فضای دوچرخه سواری و هر چیزی که یک خانواده به آن نیاز داشته باشد، هستند. بهترین مکان ‌های تفریحی تهران برای سالمندان عبارتند از:

  • پارک الغدیر در خیابان هنگام
  • پارک لاله در خیابان کارگر شمالی
  • پارک نیاوران در میدان نیاوران

مکان ‌های تفریحی تهران برای سالمندان

جاهای تفریحی تهران برای علاقمندان به ورزش

افرادی که بخواهند تعطیلات آخر هفته را به ورزش کردن بگذرانند و در کنار خانواده خود تفریح کنند، می ‌توانند پارک‌ هایی را انتخاب کنند که در ادامه به آن ها اشاره می‌ کنیم.

بوستان ولایت

یکی از بزرگترین پارک ‌های شهر تهران برای ورزشکاران بوستان ولایت است. در این پارک زمین اسکیت، مسیر پیاده‌روی، مسیر دوچرخه سواری، کارتینگ، موتور سواری، امکانات صخره‌نوردی، زمین اسکیت، زمین فوتبال، بسکتبال، فوتسال، تنیس و … وجود دارد؛ بنابراین افرادی که عاشق ورزش هستند، می ‌توانند در این پارک هر آنچه که لازم داشته باشند را پیدا کنند.

آدرس: انتهای اتوبان نواب-تقاطع اتوبان تندگویان

بوستان ولایت

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه نیز یکی از تفرجگاه ‌های خوش آب و هوا و دلنشین پایتخت است که ۱۰ هکتار مساحت دارد. این پارک به خاطر چشم‌انداز های طبیعی، پوشش گیاهی بی‌نظیر و زندگی پرندگان خوش آواز در این پارک بین پایتخت نشین‌ها مشهور است. البته این پارک زیبا برای ورزش نیز بسیار مناسب است و دارای امکانات تفریحی متعددی است. در این پارک رستوران، کافه، مراکز تفریحی و یک آبشار و دریاچه مصنوعی هم وجود دارد.

آدرس: انتهای خیابان نیاوران- انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

پارک جمشیدیه

بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران نیز یکی از پارک‌ های مناسب برای بانوان است که می ‌توانند با هر نوع حجابی در آنجا تفریح و ورزش کنند. در این پارک آقایان اجازه ورود ندارند و تمام امکانات ورزشی مانند سالن تیراندازی، استخر روباز، میز پینگ پنگ، زمین تنیس، والیبال، فوتسال، فوتبال و بسکتبال مخصوص خانم‌ ها آن هم بدون حجاب است.

آدرس: بزرگراه حقانی- ابتدای خیابان کاویان

بوستان بهشت مادران

پیست دوچرخه سواری جامین

یک پیست دوچرخه سواری استاندارد در تهران وجود دارد که با نام پیست جامین بین پایتخت نشین ‌ها شناخته می ‌شود. علاوه بر داشتن مسیر های استاندارد دوچرخه سواری، مربیان کارآزموده هم در این پارک هستند که می ‌توانند به افراد مبتدی آموزش بدهند.

آدرس: اتوبان شهید بابایی- روبروی شهرک امید -باشگاه تیراندازی مهام

پیست دوچرخه سواری جامین

دارآباد

دارآباد نیز یکی از محله ‌های قدیمی پایتخت است که در دامنه کوه قرار گرفته و به خاطر عبور رودخانه دارآباد فضایی بسیار مطبوع و دلنشین دارد؛ بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن یک مکان تفریحی مناسب می ‌گردید، می ‌توانید کوه دارآباد را انتخاب کنید. به این صورت هم می ‌توانید کوهنوردی کنید، هم از فضای زیبای این منطقه لذت ببرید.

آدرس: خیابان پور ابتهاج یا کنارگذر سیاری

دارآباد

پارک ساعی

پارک ساعی به خاطر داشتن وسایل ورزشی هوازی، میز پینگ پنگ، زمین بازی، والیبال، فوتبال دستی، مسیر پیاده‌روی، دوچرخه سواری و … یکی از بهترین مکان‌ ها برای تفریح و ورزش کردن است. این پارک در سال ۱۳۲۹ ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ های تفریحی پایتخت است. در پارک ساعی یک کتابخانه، آمفی تئاتر و چندین کافه و رستوران هم وجود دارد.

آدرس: خیابان ولیعصر -پایین‌تر از میدان ونک

پارک ساعی

دربند

دربند یکی از مکان‌ های شلوغ و خوش آب و هوای تهران است که خارج از شهر قرار گرفته است. افرادی که می ‌خواهند آخر هفته ‌ها را به کوهنوردی، تنفس در هوای آزاد و خوردن خوراکی ‌های خوشمزه بگذرانند، درکه تهران را انتخاب می ‌کنند. به این صورت می ‌توانند چند ساعتی را در طبیعت باشند و با افراد خانواده و دوستان خود خوش بگذرانند. کوهستان ‌های منطقه دربند برای صخره‌نوردی و سنگ نوردی هم مناسب هستند. در مسیر رسیدن به بالای کوه نیز یک آبشار دوقلو وجود دارد که زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. امکانات رفاهی مانند تله سیژ هم در دربند وجود دارد. کافه ‌ها، رستوران ‌ها و قهوه‌خانه‌ های معروف دربند هم یکی از پاتوق ‌های اصلی جوانان و نوجوانان تهرانی هستند.

آدرس: میدان تجریش -خیابان دربند -میدان سربند

دربند

درکه

معمولاً اسم دربند و درکه را با هم می ‌آورند؛ اما این دو منطقه نزدیک به یکدیگر نیستند. این دو محله گردشگری حدود ۹ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند؛ بنابراین اگر می ‌خواهید از در یک روز از این دو منطقه تفریحی دیدن کنید، حواستان به این موضوع باشد. درکه مانند دربند، مسیر های پیاده‌روی، کوهنوردی و آب و هوای خوشی دارد. این منطقه برای ورزشکارانی که می ‌خواهند در آب و هوای سالم ورزش کنند نیز بسیار مناسب است. وجود مناطق زیبایی مانند جنگل کارا و پلنگچال در مسیر های پیاده‌روی درکه، باعث شده تا طبیعت گردان برای تعطیلات آخر هفته خود، این منطقه را انتخاب کنند. رستوران ‌های متعددی هم در منطقه درکه وجود دارند که می ‌توانید انواع خوراکی‌ های خوشمزه را در آنجا امتحان کنید و از طبیعت زیبای درکه هم لذت ببرید.

آدرس: بزرگراه چمران- خیابان یمن- خیابان داوودیان

درکه

جاهای تفریحی تهران برای تفریحات مهیج

همان‌طور که در بخش ‌های پیش گفتیم بعضی از جوان ‌ها و نوجوان‌ ها ترجیح می‌ دهند تفریحات مهیج را انتخاب کنند تا آخر هفته‌ ها انرژی ذخیره شده خود را تخلیه کنند. شهر تهران امکانات تفریحی و هیجان انگیز متعددی را برای این دسته از افراد آماده کرده است که می ‌توان از آن ها به موارد زیر اشاره نمود.

زیپ لاین

زیپ لاین یکی از جدیدترین وسایل حمل و نقل است که با استفاده از یک سیم فلزی محکم و قرقره کار می ‌کند. احتمالاً در کلیپ‌ های اینترنتی دیده‌اید که جوان‌ ها برای گذر کردن از روی رودخانه یا دره از زیپ لاین استفاده می ‌کنند. این ورزش هیجان انگیز نیاز به لباس مناسب و آموزش دارد. همچنین دارا بودن شرایط بدنی نرمال برای استفاده از زیپ لاین ضروری است. در تهران مکان ‌های متعددی وجود دارند که جوانان می ‌توانند در آنجا زیپ لاین را تجربه کنند. این محل ‌ها عبارتند از:

زیپ لاین

زیپ لاین برج میلاد

برج میلاد خودش یکی از مکان‌ های تفریحی و جاهای دیدنی تهران است. در بخش تفریحات لوکس تهران نام برج میلاد را بردیم. این برج دارای بخش ‌های متعددی است که دیدن آن ها هزینه زیادی دارد. یکی از بخش ‌های این برج، زیپ لاین است که طرفداران زیادی بین جوانان دارد. طول زیپ لاین این برج ۱۵۰ متر است. افرادی که بخواهند بر روی این دره با زیپ لاین حرکت کنند، می ‌توانند با سرعت ۶۰ کیلومتر به جلو بروند.

توجه: برای استفاده از زیپ لاین، وزن شما باید کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم و سنتان هم بیشتر از ۱۲ سال باشد.

آدرس: بزرگراه شیخ فضل الله نوری -خروجی همت شرق- کنار گذر اختصاصی برج میلاد

زیپ لاین برج میلاد

زیپ لاین دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر نیز یکی از جاهای دیدنی تهران است که در بخش ‌های پیش به آن اشاره کردیم. همان‌طور که گفتیم امکانات تفریح متعددی در این دریاچه و پارک چیتگر برای خانواده ‌ها و جوانان وجود دارد. زیپ لاین چیتگر نیز تجربه‌ای هیجان انگیز است که می‌ توانید در تعطیلات آخر هفته امتحان کنید. شرایط استفاده از این زیپ لاین با برج میلاد متفاوت است. افرادی که بالاتر از ۸ سال داشته باشند، می ‌توانند از آن استفاده کنند.

آدرس: بزرگراه همت غرب- دریاچه خلیج فارس- برج هیجان

زیپ لاین دریاچه چیتگر

زیپ لاین توچال

یکی دیگر از زیپ لاین‌های تهران زیپ لاین توچال است که در مسیری حدود ۲۰۰ متر، شما را با سرعت ۶۰ کیلومتر به جلو می ‌برد. ارتفاع دره‌ای که با زیپ لاین از آن عبور می ‌کنید، ۷۰ متر است؛ بنابراین می ‌توانید نهایت لذت و هیجان را در زیپ لاین توچال تجربه کنید.

آدرس: انتهای خیابان ولنجک- مجموعه فرهنگی ورزشی توچال- بوستان شماره ۲

زیپ لاین توچال

بانجی جامپینگ ‌های تهران

پرش از ارتفاع و سقوط با استفاده از طناب و وسایل ایمنی، تجربه‌ای است که امتحان کردن آن خیلی دل و جرات می ‌خواهد. افرادی که می‌ خواهند هیجان بالا و ترشح آدرنالین را تجربه کنند، می‌ توانند بانجی جامپینگ ‌های تهران را انتخاب کنند که در مناطق مختلف قرار دارند.

بانجی جامپینگ ‌های تهران

بانجی جامپینگ توچال

در مجموعه تفریحی توچال، بانجی جامپینگ هم وجود دارد و افرادی که بخواهند از آن استفاده کنند، باید از ۴۰ متر ارتفاع بپرند. اگر به اندازه‌ای جرات دارید که سقوط آزاد را تجربه کنید، این فرصت را از دست ندهید.

آدرس: بزرگراه شهید چمران- خیابان یمن -خیابان ولنجک -بام تهران

بانجی جامپینگ توچال

بانجی جامپینگ برج میلاد

در برج میلاد نیز یک سکوی پرش با ارتفاع ۲۸۰ متر وجود دارد که در جهان بی‌نظیر است. افرادی که بخواهند از این سکوی پرش بپرند، باید وزنشان بین ۴۵ تا ۱۳۵ کیلوگرم باشد و سنشان بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد. البته استفاده از بانجی جامپینگ نیاز به شرایط بدنی نرمالی دارد و کار هر کسی نیست. این نکته را هم بدانید که هزینه بانجی جامپینگ برج میلاد بالاتر از ۲ میلیون تومان است. پس قبل از رفتن به این مجموعه تفریحی، حتماً از قبل درباره قیمت تفریحات سوال کنید.

آدرس: بزرگراه همت غرب به شرق -خروجی شیخ فضل الله جنوب- مسیر اختصاصی برج میلاد

بانجی جامپینگ برج میلاد

بانجی جامپینگ آدرنالین پارک

یک مجموعه تفریحی ورزشی دیگر نیز در شمال غرب پایتخت ساخته شده که امکانات تفریحی مانند سکوی پرش بانجی جامپینگ و … را دارد. ارتفاع نقطه پرش در بانجی جامپینگ آدرنالین پارک نیز ۴۰ متر است.

آدرس: سعادت آباد- بلوار پیام -نرسیده به میدان بهرود

بانجی جامپینگ آدرنالین پارک

کارتینگ‌ های تهران

کارتینگ ‌های تهران هم جزو مکان‌ های تفریحی و ورزش هستند که برای عاشقان هیجان بسیار مناسبند. افرادی که عاشق رانندگی باشند، می ‌توانند تجربه رانندگی واقعی با سرعت بالا در کارتینگ را امتحان کنند. به خاطر اینکه اکثر امکانات این کارتینگ ‌ها شبیه یکدیگر است و در آنجا می‌ توانید علاوه بر ماشین سواری، آموزش اتومبیلرانی ببینید و در سالن‌ های ورزشی و کافه و رستوران ‌ها اوقاتتان را سپری کنید، فقط به نام و آدرس آن ها اشاره می ‌کنیم.

  • مجموعه کارتینگ آزادی در ضلع شرقی استادیوم آزادی
  • کارتینگ دانیال در خیابان اقدسیه

کارتینگ‌ های تهران

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
صفر تا صد راهنمای سفر به تهران

سورتمه ‌های تهران

یکی از تفریحات هیجان انگیز جدید دیگر، سورتمه سواری است که در تهران می ‌توانید از آن استفاده کنید. پارک‌ ها و مناطق تفریحی علاوه بر بانجی جامپینگ، کارتینگ یا تفریحات هیجان انگیز دیگر، سورتمه هم دارند. در این قسمت به بعضی از معروف‌ترین سورتمه ‌های تهران و آدرس آن ها اشاره می‌ کنیم.

  • سورتمه دربند در خیابان دربند
  • سورتمه توچال در بزرگراه چمران

سورتمه ‌های تهران

پارک ها و مراکز تفریحی تهران

در شهر تهران مراکز تفریحی و پارک های زیادی وجود دارد. یک سری از این پارک ها قدیمی هستند، مانند باغ فردوس، باغ نگارستان و … . اما بعضی دیگر نیز از پارک ها و مراکز تفریحی جدید هستند که اغلب ساکنان تهران و مسافرانی که به این شهر سفر می کنند حتماً در طول سفر خود سری به این پارک ها و مراکز تفریحی می زنند.

از این پارک های معروف که دارای وسایل تفریحی و سرگرمی، باغ وحش و … هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پارک چیتگر
  • پارک آرم
  • دربند و درکه

جاهای دیدنی تهران

  • پل طبیعت
  • بام لند چیتگر
  • باغ گیاه شناسی
  • مجموعه ورزشی انقلاب
  • بوستان جمشیدیه

اتاق‌ های فرار تهران

این روز ها اتاق ‌های فرار، جزو محبوب‌ترین مکان ‌های تفریحی جوان ‌ها هستند که می‌ خواهند ترس و هیجان را به صورت همزمان تجربه کنند. بعضی از این اتاق ‌های فرار دارای بخش ‌های متعددی هستند. در این مجموعه های تفریحی، بازی ‌هایی را برای جوانان و نوجوانان و خانواده‌ ها ترتیب داده اند تا بتوانند از قاتلان، سارقان و بیماری ‌های خطرناک فرار کنند و جان خود را نجات بدهند. معروف‌ترین اتاق‌ های فرار تهران عبارتند از:

  • اتاق فرار طاعون، مجموعه اسکیپ روم دات آی آر در بزرگراه حقانی
  • اتاق فرار توهم، مجموعه اسکیپ مستر در خیابان نارمک
  • اتاق فرار سرقت از بانک، مجموعه کوروش در بزرگراه ستاری
  • اسکیپ روم انیگما در برج میلاد

اتاق‌ های فرار تهران

پینت بال ‌های تهران

ورزش پینت فال و تیراندازی با تفنگ‌هایی که گلوله ‌های رنگی پرتاب می ‌کنند، یکی دیگر از تفریحات مورد علاقه جوانان است. اگر می‌ خواهید با دوستان، همکارانتان یا افراد خانواده یک بازی هیجان انگیز و سرشار از شور و نشاط را تجربه کنید، پینت بال را از دست ندهید. البته فکر نکنید این گلوله ‌های رنگی درد ندارند. اگر از نزدیک مورد اصابت قرار بگیرید، باید چند روزی درد آن را تحمل کنید؛ اما عوضش به یاد خاطرات خوش پینت بالتان می ‌افتید. معروف‌ترین و بهترین پینت بال ‌های تهران عبارتند از:

  • پارک پینت بال شهاب در بزرگراه بسیج
  • پینت بال مجموعه رازی (کانیمانگا) در خیابان کارگر جنوبی
  • پینت بال شاهیراد در مجموعه ورزشی آزادی

پینت بال ‌های تهران

لیزرتگ‌ های تهران

لیزرتگ نیز یک بازی شبیه پینت بال است که به همان اندازه شور و هیجان دارد؛ اما دردش کمتر از پینت بال است! بیشتر نوجوانان و جوانان به این بازی دسته جمعی علاقه دارند و به خاطر جدید بودن آن به دنبال بهترین لیزر تگ‌ های تهران می ‌گردند. پارک ‌ها و مجموعه‌ های تفریحی که دارای امکانات لیزر تگ در تهران هستند، عبارتند از:

  • لیزر تگ باشگاه پرواز در سعادت آباد
  • لیزر تگ مالک اشتر S313 در خیابان ابوذر پنجم

لیزرتگ‌ های تهران

سفر با تور طبیعت گردی

سفر با تور های طبیعت گردی هم یکی از تفریحاتی است که می ‌توانید برای تعطیلات آخر هفته انتخاب کنید. بیشتر تور های مسافرتی برای تعطیلات آخر هفته از چهارشنبه تا جمعه برنامه‌ریزی می‌ کنند و پایتخت نشین‌ ها را به مکان های تفریحی نزدیک تهران می‌برند. به این صورت افرادی که می ‌خواهند از شلوغی شهر دور باشند و تجدید قوا کنند، می ‌توانند از طریق سایت‌ های معتبر، سفر با تور طبیعت گردی را تجربه کنند.

سفر با تور طبیعت گردی

بام تهران

بام تهران یکی از جاهای دیدنی تهران است که برای وقت گذرانی و تماشای مناظر زیبای پایتخت از ارتفاعات بالا، بسیار مناسب است. تهران بام‌ های زیادی دارد؛ اما معروف‌ترین آن ها که با نام بام تهران شناخته می ‌شود، انتهای خیابان ولنجک است. این منطقه کوهستانی که نزدیک ایستگاه اول تله کابین توچال است، دارای امکانات تفریحی و رفاهی مانند سورتمه، زیپ لاین، کافه، رستوران، اتوبوس‌ های برقی و … است. امکاناتی مانند بگ جامپینگ، صخره‌نوردی، ترامپولین، جامپینگ، زمین تنیس، سینما ۵ بعدی، اتاق فرار و … نیز در این منطقه تفریحی وجود دارد.

آدرس: بزرگراه شهید چمران- خیابان یمن- خیابان ولنجک- انتهای خیابان ولنجک- بام تهران

بام تهران

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
جاهای دیدنی تهران نزدیک مترو

پیست اسکی شمشک

این روزها که آب و هوای زمستانی را تجربه می ‌کنیم، بد نیست به بعضی از تفریحات تهران اشاره کنیم که مناسب فصل زمستان هستند. پیست های اسکی تهران جزو محبوب‌ترین مکان ‌های گردشگری برای تعطیلات زمستانه هستند. پیست اسکی شمشک نیز یکی از قدیمی‌ترین پیست ‌های اسکی تهران است که به خاطر داشتن وسعت زیاد و امکانات تفریحی ورزشی متعدد، محلی برای گردش جوانان و نوجوان ‌های تهرانی است.

آدرس: تهران -بزرگراه بابایی -جاده لشکرک -جاده اوشان فشم- شمشک- پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک

پارک آبی اُپارک تهران (اوپارک)

اوپارک بزرگترین پارک آبی در پایتخت است که ۵۵ هزار متر مربع وسعت دارد. این پارک به خاطر داشتن سرسره ‌های بزرگ و استاندارد خود، مشهور است. مجموعه استخر کودکان استخر موج، تفریحات هیجان انگیز مانند رالی شیب، گردالوپ، اوپیچ، اورنگ، اوبیس، جزیره آلوپیا، چاله فضایی، استخر موج، جکوزی و سایر بخش ‌های متعددی که توسط کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است در این مجموعه پارک آبی قرار دارند.

آدرس: کیلومتر چهار بزرگراه تهران کرج -پارک ارم

پارک آبی اُپارک تهران (اوپارک)

فوتبال حبابی بام لند

فوتبال حبابی بام لند نیز یکی دیگر از تفریحات تهران است که جوان ها، نوجوان‌ ها و افراد خانواده آن ها می ‌توانند آن را امتحان کنند. بازی کردن داخل توپ‌های نرم و انعطاف پذیر و تجربه لذت و هیجان به صورت همزمان را می ‌توانید در فوتبال حبابی بام لند امتحان کنید. در شهر تهران مجموعه ‌ها و مراکز فوتبال حبابی زیادی وجود دارند که از جمله آن ها می ‌توان به باشگاه سرخ پوشان، باشگاه ستارگان برفی و فوتبال حبابی بام لند اشاره کرد.

آدرس: شهرک گلستان -میدان موج- بلوار موج -روبروی تالار مروارید -مجموعه تفریحی ورزشی دریاچه خلیج فارس

فوتبال حبابی بام لند

پارک رویا

رویا پارک یا همان پارک رویا یکی از مکان ‌های تفریحی جدید تهران است که به خاطر داشتن بخش ‌های سه بعدی و اتاق ‌های وارونه خود، چند سالی است که بین جوانان شهرت پیدا کرده است. در این پارک به خاطر شرایط طراحی مدرنی که دارد، خطای دید ایجاد می ‌شود و شما می‌ توانید عکس ‌های بسیار زیبا و جذابی را بگیرید. این پارک زیبا یکی از مهم‌ترین مکان های تفریحی است که می ‌توان در میان فعالیت ‌های پیشنهادی تهران به آن اشاره کرد.

آدرس: تهران- خیابان باهن-ر خیابان دارآباد -انتهای خیابان موزه -مجموعه موزه حیات وحش دارآباد- هیومن پارک- ضلع جنوبی مجموعه ساختمان کروی آجری

پارک رویا

پارک ارم

پارک ارم یکی از مشهورترین و بهترین پارک ‌های پایتخت است که از سال ۱۳۵۳ تاکنون در این شهر افتتاح شده است. پارک ارم دارای بخش ‌های مختلفی مانند شهربازی، رالی کودکان، سرسره بادی، استخر توپ، باغ وحش، دریاچه و … است. بزرگترین باغ وحش کشور در پارک ارم قرار دارد و از گونه ‌های متعدد حیوانات و پرندگان در آنجا نگهداری می ‌شود.

آدرس: تهران -کیلومتر ۴ اتوبان تهران کرج -بعد از پل شهید باکری

پارک ارم

بولینگ ‌های تهران

بولینگ یک ورزش هیجان انگیز است که طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر جوان ‌ها و نوجوان ‌ها، خانواده‌ ها هم به صورت دسته جمعی برای امتحان کردن بولینگ به مجموعه های تفریحی ورزشی پایتخت سری می‌زنند. بعضی از معروف‌ترین بولینگ‌ های تهران عبارتند از:

  • بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب در خیابان ولیعصر
  • بولینگ شیان در منطقه لویزان تهران میدان هروی
  • بولینگ اریکه ایرانیان در شهرک غرب
  • بولینگ عبدو (مجموعه شهید چمران) بزرگترین و قدیمی‌ترین بولینگ کشور در خیابان شریعتی تهران

بولینگ ‌های تهران

کافه فکرکده

کافه فکر کرده یکی از بزرگترین کافه ‌های بازی در پایتخت است که برای سرگرمی، اوقات فراغت و گذراندن تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب است. اگر به بازی‌ های فکری علاقه دارید و می ‌خواهید ساعت‌ ها در یک مکان دنج و آرام با دوستانتان وقت بگذرانید، می ‌توانید این کافه را انتخاب کنید.

آدرس: تهران- سعادت آباد- بلوار سرو -مجتمع تجاری اوپال

کافه فکرکده

تهران کجا بریم خوش بگذره؟ (مکان های تفریحی تهران)

مکان‌ های متعددی برای تجربه لحظاتی شاد و خاطره انگیز در تهران وجود دارند که ما به بعضی از آن ها اشاره کردیم. اگر به دنبال مهیج‌ترین تفریحات تهران هستید، می ‌توانید به یکی از مکان‌ هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، سر بزنید. لیست بهترین تفریحات تهران در این مقاله ممکن است کامل نباشد. اگر شما جای دیگری را می ‌شناسید، خوشحال می‌ شویم به ما معرفی کنید.

 

سوالات متداول

بلندترین بانجی جامپینگ تهران سکوی پرش برج میلاد است که 280 متر ارتفاع دارد.

بولینگ عبدو در مجموعه شهید چمران، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بولینگ تهران است

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید