بهترین شهر برای سفر در تابستان؛ خنک ترین شهر در تابستان

از سفر بدانید
بهترین شهر برای سفر در تابستان؛ خنک ترین شهر در تابستان

بسیاری از ما به خاطر تعطیلی مدارس و دانشگاه ‌ها، فصل تابستان را برای مسافرت و گشت و گذار انتخاب می کنیم. البته آفتاب دلپذیر و آسمان آبی هم در این انتخاب بی تأثیر نیستند. شهرهای زیبای ایران هر کدام می ‌توانند مقصد مناسبی برای سفر و تفریح در فصل تابستان باشند، اما بعضی از شهر ها در طول تابستان گرمای طاقت‌فرسایی دارند؛ به همین خاطر ممکن است به این فکر بیفتیم که بهترین شهر برای سفر در تابستان کدام است که آب و هوای خنکی داشته باشد و بتوانیم چند روزی را در این شهر به استراحت و تفریح در آب و هوای خنک بپردازیم. هر چند فعالیت های پیشنهادی در تهران با توجه به خلوتی این شهر مناسب است اما اب و هوای آن قطعا گرم است. در ادامه به معرفی خنک ترین شهرها در تابستان میپردازیم.

خنک ترین شهر برای سفر در تابستان کدام است؟

تابستان می توان به عنوان بهترین زمان لذت از طبیعت، بعد از بهار معرفی کرد؛ اما بسیاری از افراد تصور اشتباهی از سفر در این فصل دارند که باعث میشود لذت دیدن بسیاری از جاذبه ها را از دست بدهند. بیشترین مقصدی که مسافران برای سفر در تابستان انتخاب می کنند، شهرهای شمالی است. انتخاب خوبی است اما گزینه های سفر در تابستان و پیدا کردن خنک ترین شهر در این فصل آنقدر زیاد است که قطعا انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد.

بعضی از شهرهای ایران هستند که آب و هوای بسیار خنکی دارند و می توان از آن ها به عنوان بهترین شهر ایران برای سفر در تابستان نام برد؛ بنابراین قبل از معرفی شهر های خنک و زیبای شمالی، به معرفی خنک ترین شهر ها در تابستان می پردازیم.

اورامان با روستاهای پلکانی مشهور

یکی از شهر های خنک و کوهستانی که در غرب ایران و در استان کرمانشاه واقع شده، منطقه اورامان است که در شهر پاوه قرار دارد. منطقه اورامان و به ویژه روستای های زیبای کوهستانی این منطقه لذت تنفس در هوایی پاک را به شما هدیه می دهند.

اورامان

کردستان دیار دلیران

برای اینکه بتوانیم خنک ترین شهر در تابستان و بهترین گزینه برای مسافرت در تابستان را به شما معرفی کنیم، ابتدا به سراغ مناطق غربی کشور میرویم.

استان کردستان نگین تمام شهرهای غرب ایران است که از لحاظ مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری در میان شهرهای غربی رتبه اول را دارد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
بهترین شهرهای ایران برای مسافرت

شهرها و روستاهای زیبایی که در دامنه های رشته کوه زاگرس قرار دارند، تالاب ها، چشمه‌ها و آبشارها، همه و همه در کنار آب و هوای روح بخش و خنک این شهر باعث شده اند تا هر سال بسیاری از گردشگران به سمت کردستان، دریاچه زریوار مریوان و شهرهای زیبای این استان سفر کنند.

کردستان

پالنگان بهشتی کوچک در کردستان

پالنگان در نزدیکی پاوه و در استان کردستان قرار دارد. این منطقه جزء یکی از خنک ترین شهرهای مناطق کوهستانی استان کردستان است.

رودخانه خروشان و زیبایی که از میان روستای پالنگان عبور می کند، جنگل های بلوط، خانه های پلکانی در اطراف این رودخانه و آبشاری که سرچشمه این رودخانه است. می تواند در دل تابستان تن و جان شما را با نسیم خنک نوازش دهد.

اگر پالنگان را به عنوان مقصد سفر در تابستان انتخاب کردید، حتماً ماهی کباب معروف پالنگان را امتحان کنید. ماهی هایی که از رودخانه خروشان پالنگان صید می شود و تازه و لذیذ روی زغال درختان بلوط کبابی می شود، طعمی بهشتی دارد.

پالنگان

سرعین اردبیل؛ مقصدی خنک برای سفر در تابستان

استان اردبیل هم مانند استان کرمانشاه در غرب کشور قرار دارد. به طور کلی شهرهایی که در شمال غربی ایران قرار دارند دارای آب و هوای بسیار خنکی در تابستان هستند.

سرعین اردبیل و جاذبه های طبیعی روستای خلخال، پل معلق شهر مشگین شهر و دیگر جاذبه های این شهر می توانند علاوه بر آب و هوای خنک مسافران تابستانی را به سمت خود فرا بخوانند.

سرعین، خنک ترین مقصد در تابستان

جنگل مشه با نسیمی خنک در گرمای تابستان

جنگل مشه یکی دیگر از مناطق گردشگری استان اردبیل است که با این شهر ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. این جنگل در شهر یمین قرارگرفته و مقصد بسیاری از مسافران تابستانی است.

آب و هوای خنک این جنگل در کنار استخر آب گرمی که آن را منحصر به فرد کرده باعث می شود تا هر ساله گردشگران زیادی برای فرار از گرما و استفاده از خواص درمانی چشمه های آب گرم به این جنگل سفر کنند.

بهترین مقصد در گرمای تابستان

روستاهای سنگی در کندوان تبریز

خانه های قدیمی با قدمتی هفت هزار ساله در دل کوهستان های تبریز مقصد بسیاری از گردشگران تابستانی هستند. روستای زیبای کندوان در دل کوهستان قرار دارد.

به همین خاطر آب و هوای آن در طول تابستان بسیار خنک و دلپذیر است و جزء بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان قرار می گیرد.

بهترین جا برای سفر در تابستان

لرستان و قلعه تاریخی فلک الافلاک

استان لرستان در مرکز ایران قرار دارد. آبشار زیبای بیشه، قلعه فلک الافلاک و دشت لاله های واژگون جزء مناطق گردشگری این استان زیبا و تاریخی هستند. آب و هوای لرستان هم بسیار خنک و دلپذیر است و می‌توان از آن به عنوان بهترین شهر ایران برای سفر در تابستان نام برد.

شهرهای ختک در تابستان

کوهرنگ شهری یا چشمه های جاودانه

شهر کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای ایران است که به خاطر چشمه های آب خنک در کل کشور شهرت زیادی دارد.

بیشتر شهرهای بزرگ ایران مانند اصفهان و یزد آب آشامیدنی خودشان را از چشمه های پربرکت کوهرنگ می‌ گیرند. زیبایی طبیعت کوهرنگ هم به خاطر وجود چشمه ها و آبشارهای فراوان در این منطقه است که باعث شده آب و هوای آن را در فصل تابستان خنک و دلپذیر کند. یکی از چشمه های معروف استان چهارمحال و بختیاری چشمه دیمه است که در شهر کوهرنگ قرار دارد.

بهترین مقصد برای سفر در تابستان

لردگان شهری دل جنگل های بلوط

شهر لردگان در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. جنگل های پوشیده از درخت بلوط و جاذبه های طبیعی این استان بیشمار هستند.

چشمه های زیبایی مانند چشمه سد کارون و آبشار های زیبایی مانند آبشار آتشگاه که در یکی از روستاهای لردگان قرار دارد، جزء مناطق گردشگری مناسب برای تابستان هستند که اکثر علاقه مندان به طبیعت در طول تابستان حتماً سری به آنجا می زنند.

شهر خنک در تابستان

بهترین مقصد برای سفر در تابستان

تا این قسمت از مقاله درباره شهر های خنک و زیبای استان های مناطق غربی کشور صحبت کردیم. البته بسیاری از شهر های خنک و زیبای غرب کشور را از قلم انداختیم. چرا که تعداد این روستاها و شهرهای خنک و خوش آب و هوا بسیار زیاد است. در این قسمت برخی از شهرها و استان های خنک شمال کشور را به شما معرفی می کنیم که برای مسافرت در تابستان مناسب هستند.

شهرکرد، طبیعتی بکر و بی نظیر

شهرکرد که از آن به عنوان بام تهران نیز یاد می شود، خنک‌ترین شهر در ایران است که دمای آن در طول سال به صورت میانگین ۱۱.۵ سانتی گراد است و خنک‌ترین شهر برای سفر در تابستان به حساب می آید.

 

روستای فیلبند، قدم زدن در میان ابرها

روستای فیلبند یکی از روستا های خنک و پر گردشگر در فصل تابستان است. این روستا در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است.

به همین خاطر آب و هوای این منطقه بسیار خنک و دلنشین است. اگر دوست دارید اولین جایی که صبح ها بعد از بیدار شدن روی آن قدم می گذارید فرشی از ابر باشد، حتماً سری به روستای فیلبند در استان مازندران بزنید.

سفر در تابستان

جنگل گیسوم؛ بهترین مقصد برای سفر در تابستان

یک نمونه از مراکز گردشگری ایران در تابستان که آب و هوای بسیار خنکی دارد، جنگل و ساحل گیسوم است. این ساحل زیبا و خنک در مسیر اسالم به رضوانشهر قرار دارد.

البته تمام به شهرهای ساحلی دریای خزر آب و هوای خنکی دارند، اما این ساحل به دلیل قرار گرفتن در کنار جنگل زیبای گیسوم نسبت به سایر شهرهای دیگر آب و هوای بهتری دارد.

مسافرت در تابستان

جواهرده، جواهری به رنگ سبز در استان مازندران

روستای جواهرده یکی از بهترین مقاصد سفر در تابستان است. این روستای زیبای توریستی در شهرستان رامسر و استان مازندران قرار گرفته است.

آب و هوای مطبوع و خنک، جویبار های پرآب، آبشارهای زیبا در کنار غذاهای محلی شمالی توجه هر گردشگری را به خود جلب می کنند.

جواهرده

جهان نما رویایی با جلوه های بی نظیر در تابستان

جهان نما در یکی از خنک ترین و زیباترین مناطق ایران است و در استان گرگان قرار دارد. این منطقه در تمام فصل های سال پذیرای گردشگران و مسافران بی شماری است، اما به دلیل آب و هوای خنکی که دارد هر سال تابستان بسیاری از مسافران به این دهکده جذاب و رؤیای سفر می کنند.

به خاطر اینکه منطقه جهان نما بیش از ۳۰۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد آب و هوایی بسیار بی نظیر و جذاب دارد.

بهترین مقصد برای مسافرت در تابستان

تالش شهر هشتپر استان گیلان

شهر زیبای تالش در بین رشته کوه های البرز و دریای خزر قرار گرفته است. همین چند کلمه کافی است تا متوجه شوید آب و هوای این شهر تا چه اندازه خنک و دلپذیر است.

شهر تالش به نام هشت پر شهرت دارد و در بسیاری از روزهای سال پوشیده از ابر است. آبشارهای زیبای این شهر دریاچه ها و غار سوباتان جز مناظر گردشگری و زیبای این شهر هستند.

خنک ترین شهر تابستان

ماسال بهشت طبیعت گردان

منطقه ییلاقی ماسال که به بهشت طبیعت‌گردان معروف است، یکی از شهرهای خنک و بسیار خوش آب و هوا در فصل تابستان است.

از خانه ها و کلبه های روستایی گرفته تا غذا های خوشمزه شمالی و گشت و گذار در منطقه ییلاقی اولسبلنگاه، همه و همه جزء خاطرات به یاد ماندنی شما در سفر به ماسال خواهد بود.

خنک ترین مقصد برای سفر در تابستان

دیلمان بر فراز سیاهکل و لاهیجان

دیلمان یکی از مناطق سرسبز استان های شمالی است که از لحاظ زیبایی بی نظیر است. اقامتگاه های اجاره‌ای این منطقه هر سال مملو از گردشگرانی است که برای استفاده از آب و هوای دلپذیر و طبیعت زیبای این منطقه به استان گیلان سفر می کنند.

سرسبزترین شهرها در تابستان

شهر ماسوله؛ میراث ملی ایران

بی شک همه شما شهر ماسوله را می شناسید و درباره خانه های زیبا و پلکانی که در دل کوهستان های سرسبز قرار دارند، شنیده اید یا حداقل یکبار تصویر آن را دیده اید. البته بسیاری از شما هم به این شهر زیبای پلکانی و سرسبز شمال سفر کرده اید و از آب و هوا بی نظیر و صدای طبیعت ماسوله سرمست شده‌اید.

بهترین شهر برای مسافرت در تابستان

شاید تصور کنید که استان‌های خوش آب و هوا و خنک تنها در شمال کشور قرار دارند، اما این طور نیست بسیاری از استان‌ های غربی کشور و حتی استان های مرکزی و جنوب غربی هم مناطق خوش آب و هوا و زیبایی دارند که می توانید در طول تابستان از آب و هوای خنک و دلپذیر آن ها لذت ببرید. در این قسمت به برخی از این شهرهای زیبا و خوش آب و هوا اشاره می کنیم.

چادگان اصفهان

شهر چادگان در استان اصفهان یکی از مناطق خنک و خوش آب و هوای این استان است. البته استان اصفهان به داشتن آب و هوای گرم در تابستان شهرت دارد، اما برخی از مناطق مانند چادگان آب و هوای بسیار دلپذیری دارند. قرار گرفتن در نزدیکی دهکده زاینده رود و سد چادگان باعث شده تا آب و هوای این مناطق کوهستانی بسیار خنک و دلپذیر باشد.

 

بهترین مقصد برای سفر در تابستان

خوانسار

شهر خوانسار یکی دیگر از شهر های زیبا و خوش آب و هوای استان اصفهان است که پوشیده از باغ ها و مناطق سرسبزی است که آب و هوای بسیار خنک و معتدلی در طول فصل تابستان دارند.

چشمه های معروفی مانند چشمه مرزنگوشت و چشمه پیر، جزء جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و خوش آب و هوا هستند. بیشتر گردشگران در فصل بهار برای تماشای لاله های واژگون به خوانسار می روند، ولی در طول تابستان هم آب و هوای خنک این شهر پذیرای گردشگران تابستانی زیادی از سراسر نقاط ایران است.

مقاصد برای سفر در تابستان

اقلید فارس

استان فارس هم مانند استان اصفهان در طول تابستان آب و هوای گرم و خشکی دارد، اما بعضی از مناطق هستند که نزدیکی شهر شیراز قرار دارند و به خاطر وجود چشمه ها و آبشارهای فراوان پوشش گیاهی سبز و سربه فلک کشیده ای دارند.

همین هم باعث می‌شود تا آب و هوای این مناطق بسیار خنک و دلپذیر باشد. بسیاری از باغ های سرسبز و زیبای شیراز در اقلید فارس و در مسیر جاده کامفیروز قرار دارند که برای سفرهای تابستانی بسیار مناسب هستند.

خنک ترین شهرهای تابستان

همدان

شهر همدان یکی از شهرهای غربی کشور است که علاوه بر داشتن مناطق گردشگری زیبا از شهر های تاریخی ایران محسوب می شود.

آب و هوای شهر همدان در تابستان بسیار خنک و دلپذیر است. از مناطق گردشگری همدان می توان به تپه عباس آباد، آبشار گنجنامه، روستاهای زیبا و کوهستانی مانند حیدره، ورکانه و … اشاره کرد. غار علیصدر هم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جذاب و عجیب و غریب در نزدیکی همدان است که در مسیر روستای گل تپه قرار دارد.

شهرهای خنک برای سفر در تابستان

کرمانشاه

استان کرمانشاه روستاها و شهرهای بسیار زیبا و سرسبزی دارد که در طول تابستان آب و هوای خنک و دلپذیری دارند.

شهرهایی مانند پاوه و جوانرود از جمله شهرهای خوش آب و هوا و خنک استان کرمانشاه هستند. در استان کرمانشاه جاذبه های تاریخی مانند طاق بستان و کوه بیستون هم قرار دارند که برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی هستند، اما اگر به خاطر آب و هوای خنک این استان در تابستان به کرمانشاه سفر کردید، سری به سراب نیلوفر بزنید و از آب و هوای دلپذیر این منطقه لذت ببرید.

خنک ترین شهر برای سفر

در پایان…

اگر شرایط سفری چند روزه در تابستان برایتان فراهم شد، این بار بر خلاف همیشه عمل کنید و به غیر از شهرهای شمالی، مقاصد دیگری را هم برای سفر در تابستان مد نظر داشته باشید.

همیشه این دغدغه وجود دارد که بهترین شهر برای سفر در تابستان یا خنک‌ترین شهر در تابستان کجاست؟ اگر عاشق طبیعت و گشت و گذار در آن باشید، انتخاب هایتان کم نخواهد بود.

روستاها و شهرهای بسیاری در کشور وجود دارند که هر یک با طبیعت بکر و خنکی هوا، بیشترین لذت در سفر را به شما خواهند داد. مقاصد خنکی که حتی در اوج تابستان، بهترین آب و هوا را خواهند داشت و علاوه برآن به نسبت مناطق شمالی بسیار خلوت‌تر و به دور از ازدحام و شلوغی خواهند بود.

از جمله بهترین شهرها برای سفر در تابستان می توان به اردبیل، کردستان،کرمانشاه، لرستان و … اشاره کرد. اصفهان، شهرکرد و خوانسار نیز از جمله مقاصد خنک دیگر برای سفر در تابستان است.

 

سوالات متداول

روستای زیبای فیلبند در استان مازندران قرار دارد.

فیلبند در استان مازندران، سرعین اردبیل، کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری و استان کردستان جزء بهترین شهرها برای مسافرت تابستانی هستند.  

شهرکرد یکی از زیباترین و خنک ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان است

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید