مهمترین جاهای دیدنی فرانسه در قلب شهر عشاق

جهان‌گردی فرانسه
مهمترین جاهای دیدنی فرانسه در قلب شهر عشاق

فرانسه یکی از زیباترین کشور های اروپایی است که هر ساله پذیرای ۸۰ میلیون گردشگر از سراسر نقاط جهان است. بنابراین بدیهی است که هر کس دلش بخواهد با جاهای دیدنی فرانسه آشنا شود. سفر به فرانسه رویایی است که با خرید بلیط هواپیما پاریس به واقعیت می‌پیوندد و این فرصت را در اختیار شما قرار می ‌دهد تا بیشتر با حال و هوای جاذبه ‌های دیدنی‌اش آشنا شوید.

برج ایفل؛ قد بلند پاریسی

یکی از معروف‌ترین هنر های معماری جهان، برج ایفل است که در شهر پاریس فرانسه قرار دارد. این برج ۳۲۴ متری یکی از معروف‌ترین جاذبه‌ های گردشگری جهان است و اغلب افراد حتی اگر نام این برج را هم ندانند. با دیدن عکس آن به یاد کشور فرانسه می ‌افتند. این برج که در زمان ساخت خودش یک سازه بی‌نظیر محسوب می ‌شد، هنوز هم محکم و پابرجا در یکی از بخش ‌های مهم پاریس ایستاده و گردشگران را از سراسر نقاط دنیا به طرف خود می ‌کشاند. خوبی برج ایفل این است که گردشگران می ‌توانند با استفاده از آسانسور های پیشرفته بالای برج بروند و از آن بالا منظره زیبای شهر پاریس و رود خروشان سن را تماشا کنند.

آدرس: پاریس- شمال غرب -پارک شان دو مارس

برج ایفل؛ قد بلند پاریسی

کلیسا های پاریس

کشور فرانسه مهد دین مسیحیت است. به همین خاطر کلیسا های بسیار باشکوهی در شهر های مختلف فرانسه ساخته شده‌اند که هنوز برای رهبران مذهبی مهم هستند. بعضی از این کلیسا ها که در شهر پاریس قرار گرفته‌اند، در سال ‌های اخیر، دستخوش تغییرات و وقایع ناگواری شده‌اند. اما هنوز هم باشکوه‌تر از گذشته در شهر عشاق منتظر گردشگرانی هستند که از بخش ‌های مختلف آن ها دیدن کنند. مهمترین کلیسا های پاریس که جزو جا های دیدنی فرانسه محسوب می ‌شوند، عبارتند از:

کلیسای نوتردام پاریس؛ یادگار سوخته

احتمالاً چند سال گذشته در اخبار راجع به کلیسای نوتردام زیاد شنیده‌اید. همه ما با شنیدن کلیسای نوتردام به یاد فیلم گوژ پشت نوتردام می ‌افتیم. شخصیتی که دوران بچگی خیلی از ایرانی ‌ها با آن سپری شده است. این کلیسای زیبای فرانسوی که ۷۰ متر ارتفاع دارد، جز بلندترین ساختمان ‌های قدیمی کشور فرانسه است. درست است که کلیسای نوتردام دچار آتش سوزی شد، اما به همت معماران پاریسی، مجدداً سرپا شد. ظاهر زیبای این کلیسا و مجسمه ‌های چوبی و سنگی معروفش که با استفاده از هنر معماری گوتیک ساخته شده‌اند، برای هر گردشگری جذابیت دارند.

آدرس: پاریس- رود سن -جزیره سیته

کلیسای نوتردام پاریس؛ یادگار سوخته

کلیسای سکره کور چشم در چشم ایفل

کلیسای سکر کور دو مون مارتر یکی دیگر از کلیسا های قدیمی پاریس است که در سال ۱۹۱۴ ساخته شده است. این کلیسای زیبا که نسبت به کلیسا هایی چون نوتردام، تازه تاسیس محسوب می ‌شود، پوشیده از نقاشی ‌های بسیار زیبایی است که در توسط هنرمندان معاصر طراحی شده‌اند. این کلیسا دارای نمای سفید و زیبایی است که چشم بینندگان را به خود خیره می‌ کند.

آدرس: پاریس- محله مون مارتر

کلیسای سکره کور چشم در چشم ایفل

معبد پانتئون پاریس؛ جمع چهره‌ ها جمع است

معبد پانتئون پاریس نیز یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی فرانسه است. این معبد که محل قرارگیری آرامگاه شخصیت ‌های بسیار مهمی مانند ویکتور هوگو، ماری کوری و الکساندر دوما است، با الهام از معماری یونانی و روم باستان ساخته شده است. این معبد در زمان سلطنت لویی پانزدهم در شهر پاریس ساخته شده و جزو شگفتی ‌های قاره اروپا محسوب می ‌شود.

آدرس: پاریس- منطقه تاریخی کارتی لاتن

معبد پانتئون پاریس؛ جمع چهره‌ ها جمع است

کلیسای سنت شاپل پاریس؛ گنجینه‌ای تاریخی و ارزشمند

اگر به دنبال یک کلیسای تاریخی با ظاهر عجیب و شگفت‌انگیز می ‌گردید، کلیسای سنت شاپل می ‌تواند گزینه مورد نظر شما باشد. این کلیسا که با داشتن پنجره ‌های بسیار بلند و رنگارنگ توجه همگان را به خود جلب می ‌کند به قدری هنرمندانه و با ظرافت طراحی شده که نمی ‌توان از آن چشم برداشت. اشیای عتیقه و ارزشمندی در این کلیسا نگهداری می ‌شوند که حتی نمی ‌توان برای آن ها قیمت تعیین کرد. به عنوان مثال تاج خار مسیح در این کلیسا نگهداری می ‌شود که جزو گنجینه ‌های بسیار گران قیمت و ارزشمند است.

آدرس: پاریس- شهر پاریسمی- جزیره دولاسیته

کلیسای سنت شاپل پاریس؛ گنجینه‌ای تاریخی و ارزشمند

آرامگاه اسکار وایلد

آرامگاه اسکار وایلد در یکی از قبرستان‌ های معروف پاریس به نام پرلاشز قرار گرفته است. این قبرستان که همیشه برای بازدید عموم باز است یکی از گورستان ‌های معروف پاریس است که افراد مشهوری در آنجا دفن شده‌اند. اسکار وایلد نیز یک نویسنده معروف است که اصالت ایرلندی دارد. اما در شهر پاریس به خاک سپرده شده است. نکته جالبی که درباره آرامگاه اسکار واید وجود دارد این است که در اولین نگاه مجذوب آثار بوسه عاشقان این نویسنده بر مزارش می‌ شوید. بیشتر افرادی که علاقمند به این نویسنده و آثارش بوده‌اند، روی سنگ قبر او آثار رژ لب و بوسه‌ های خود را به یادگار گذاشته اند. مجسمه یک فرشته با شکل و شمایل عجیب نیز بالای این سنگ قبر قرار گرفته که می ‌خواهد به همگان نشان دهد که این نویسنده مردی بلند پرواز بوده همواره با ارائه ایده ‌های جدید به سمت آسمان پرواز می‌ کرده است.

پاریس: میدان بیست -گورستان پرلاشز

آرامگاه اسکار وایلد

موزه‌ های پاریس

موزه‌ های پاریس در دنیا نظیر ندارند. محال است کسی باشد که نام موزه لوور پاریس را نشنیده باشد. البته موزه لوور تنها موزه فرانسه نیست. در شهر های مختلف فرانسه، موزه ‌های متعددی قرار دارند که هر یک گنجینه‌ های بی‌نظیری از آثار هنری و تاریخی را در خود جای داده‌اند.

موزه لوور پاریس؛ دلتان پیشش جا می ‌ماند

در میان جاهای دیدنی فرانسه یکی از پربازدیدترین مکان ‌ها، موزه لوور پاریس است. در این موزه گنجینه‌ های بی‌نظیری از تمام کشور های جهان نگهداری می ‌شود. حتی یکی از بخش ‌های موزه لوور به آثار تاریخی و هنری دوران باستان ایران اختصاص دارد. از سنگ نگاره‌ ها و نقش برجسته ‌های تخت جمشید گرفته تا تابلو های معروفی چون لبخند ژکوند را می ‌توانید در این موزه ببینید.

آدرس: پاریس- مرکز شهر- بین رود سن و خیابان ریوولی

موزه لوور پاریس؛ دلتان پیشش جا می ‌ماند

موزه انولید پاریس؛ جایی که ناپلئون آرام گرفت

موزه انولید پاریس در واقع موزه‌ای است که به دستور لویی چهاردهم در این شهر ساخته شده است. این موزه که یادگار های مختلفی از جنگ‌ های فرانسه را نگهداری می ‌کند، دارای یک ساختمان بسیار مجلل و باشکوه است. نکته جالبی که درباره این موزه وجود دارد این است که ناپلئون بناپارت که جنگ‌های زیادی را برای کشورش به راه انداخت در این موزه دفن شده است. البته تعدادی از دوستان و یاران او نیز در کنارش آرام گرفته‌اند. نامگذاری موزه انولید نیز به خاطر آسیب دیدگان جنگی و افراد معلولی است که به خاطر فرانسه سلامت خود را از دست داده‌اند. کلمه انولید در زبان فرانسه به معنای معلول و ناتوان است.

آدرس: پاریس –یک کیلومتری میدان سن دو مارس

موزه انولید پاریس

موزه اورسای پاریس؛ برای طرفداران امپرسیونیسم

یکی از زیباترین و بهترین جاهای دیدنی فرانسه، همین موزه اورسای است که آثار هنرمندان نقاشی چون ادگار دگاس، کلود مونه، ادوارد مانه و بسیاری از هنرمندان دیگر را نگه داری می‌ کند. در این موزه مجسمه‌ ها و هنر های تزیینی دیگری هم قرار دارند که اکثر آن ها دارای سبک امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم هستند.

آدرس: پاریس- ایستگاه راه آهن قدیمی در ساحل غربی رود سن

موزه اورسای پاریس

مرکز پمپیدو پاریس؛ عجیب اما متفاوت و مدرن

مرکز پمپیدو یکی از مراکز هنری شهر پاریس است که بیشتر آثار موجود در آنجا مربوط به قرن بیستم و بیست و یکم میلادی می ‌شوند. اگر به آثار هنرمندانی چون ماتیس دو بوفه و پیکاسو هم علاقه دارید، می ‌توانید آثار آن ها را در این مرکز هنری ببینید. به طور کلی شهر پاریس به خاطر ارزش و اعتبار زیادی که برای هنر قائل می ‌شود، دارای موزه ‌ها و مکان ‌های هنری بسیاری است.

آدرس: پاریس- محله باوبرگ- منطقه چهارم پاریس

مرکز پمپیدو پاریس

موزه هنر های زیبا پاریس؛ هم کاخ، هم موزه و هم باغ

یکی دیگر از منحصر به فردترین جاهای دیدنی فرانسه برای علاقمندان به هنر، موزه هنر های زیبا پاریس است. این مجموعه که پر از عتیقه‌ ها و آثار هنری مربوط به قرون وسطی و هنرمندان دوران رنسانس فرانسه است، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. باغ این موزه هم به خاطر طراحی زیبا و فضای سبز دلنشینی که دارد برای گردشگران بسیار جذاب است.

آدرس: خیابان وینستون- شماره ۷۵۰۰۸ کاخ پتی پله- موزه هنرهای زیبا پاریس

موزه هنر های زیبا پاریس

موزه نور

در موزه نور پاریس، شاهکار های هنری نگهداری می ‌شوند که متعلق به هنرمندان مشهور جهان هستند. این آثار هنری که با استفاده از تصاویر صوتی و گرافیکی پیشرفته در معرض دید گردشگران قرار می ‌گیرند به واسطه ویدیو پروژکتور های بزرگی ساخته می ‌شوند که گاهی اوقات ارتفاع آثاری که نشان می‌ دهند به ۱۰ متر می ‌رسد. سیستم طراحی صدا برای این شاهکار های هنری نیز بسیار نوآورانه و جدید است. در این موزه تمام حواس بازدید کنندگان به صورت همزمان به کار گرفته می ‌شود. بنابراین اگر دوست دارید آثار هنری معروف دنیا را به سبک جدیدی ببینید، حتماً به موزه نور پاریس سر بزنید.

آدرس: منطقه ۱۱ پاریس -خیابان سنت مور

موزه نور

کاخ ‌های پاریس

پاریس همیشه محل زندگی پادشاهانی بوده که نقش مهمی در تعیین سرنوشت فرانسه و سایر کشور های جهان داشته‌اند، امروزه نیز بسیاری از جاهای دیدنی فرانسه همین کاخ‌ ها و عمارت ‌هایی هستند که زمانی محل زندگی پادشاهان فرانسه بوده اند. اگرچه امروزه هم خاندان سلطنتی در بعضی از این کاخ‌ ها زندگی می‌ کنند، اما اکثر آن ها جزو جاذبه‌ های گردشگری و مکان‌ های دیدنی فرانسه محسوب می ‌شوند. مهم‌ترین کاخ‌ های کشور فرانسه را در ادامه مشاهده می‌فرمایید.

کاخ ورسای؛ نمایش شکوه پادشاهان زنبق‌ ها

کاخ معروف ورسای پاریس یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین کاخ‌ های موجود در قاره اروپا است. البته این کاخ در خود پاریس نیست و در مناطق اطراف پاریس ساخته شده است. این کاخ که محل زندگی لویی چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم بوده به دلیل اینکه نماد خاندان سلطنتی آن ها گل زنبق بوده با نام پادشاهان زنبق‌ ها نیز شناخته می‌ شود. تزیین ‌ها و نحوه طراحی کاخ ورسای به قدری شگفت انگیز و زیبا است که هنوز هم بعد چندین سال از گذشته تاسیس آن هنوز هم حیرت همگان را برمی‌انگیزد.

آدرس: فرانسه- پاریس- شهر ورسای- میدان آرم

کاخ ورسای

کاخ اپرا گارنیه؛ کاخی برای عاشقان هنر

کاخ اوپرا گارنیه یکی از شاهکار های معماری قرن نوزدهم میلادی است که به خاطر اجرای نمایش ‌ها و موسیقی‌ های معروف اپرا، شهرت چشمگیری پیدا کرده است. صندلی ‌هایی که در این سالن اپرا قرار دارند همگی دارای پوشش مخمل قرمز هستند و احتمالاً حالا که به آن فکر می ‌کنید یاد فیلم ‌های قدیمی فرانسوی می ‌افتید که در سالن ‌های بزرگ اپرا فیلم برداری شده اند و اشراف‌زادگان فرانسوی با لباس ‌های پر زرق و برق و دوربین‌ های مخصوص، مشغول تماشای نمایش و موسیقی‌ های باشکوه هستند. در ورودی این کاخ که یادمان ناپلئون سوم ساخته شده و هیچ وقت محل زندگی پادشاهان نبوده، می ‌توانید مجسمه ‌های باشکوهی را ببینید که نماد هنر های زیبا مانند شعر و موسیقی هستند.

آدرس: نزدیک مرکز پاریس- منطقه ۹ -محله Rue Scribe

کاخ اپرا گارنیه

 پَله رویال پاریس؛ کاخی برای عالیجناب سرخپوش

کاخ پله رویال یکی از شاهکار های معماری سلطنتی فرانسه است. این کاخ که در زمان لویی سیزدهم ساخته شده به خاطر داشتن یک عمارت زیبا و باشکوه و باغ منحصر به فردش برای گردشگران اهمیت ویژه‌ای دارد. دو سالن تئاتر در این کاخ قرار دارند و گردشگران پس از دیدن قسمت ‌های مختلف آن، می ‌توانند در رستوران‌ ها و کافه‌ های این کاخ بنشینند و استراحت کنند.

آدرس: پاریس -ضلع جنوبی موزه لوور

پَله رویال پاریس

قلعه کنسیرژوری؛ نشانه‌ای از دست قدرتمند سرنوشت

یکی از قلعه‌ های تاریخی کشور فرانسه که در قرن دهم میلادی ساخته شده، قلعه کنسیرژوری است. این قلعه که ساخت آن ۴ سال به طول انجامیده، مقر زندگی و حکومت پادشاهان فرانسه در دوران قرون وسطی بوده است. بد نیست بدانید این قلعه یکی از ساختمان‌ های بسیار مهم در زمان انقلاب فرانسه بوده است و نکته ترسناکی که درباره آن وجود دارد این است که زندانیان محکوم به اعدام روزهای واپسین عمرشان را در این قلعه می ‌گذراندند. متاسفانه در این قلعه دادگاه ‌هایی برگزار می‌شد که نتیجه اکثر آن ها اعدام زندانیان بود. سرنوشت شوم اکثر افرادی که در این قلعه بودند و زمانی ریاست دادگاه ‌ها را به عهده داشتند مرگ بود. خود آن ها نیز بعد از سال ‌ها در همین قلعه محکوم به اعدام شدند.

آدرس: جزیره ایل دولاسیته- میان رود سن

قلعه کنسیرژوری

قلعه ‌های دره لوآر، تور

یکی از جاهای دیدنی فرانسه که هنگام خرید تور فرانسه باید از آنجا دیدن کنید، قلعه‌ های دره لوآر در شهر تور هستند. قدمت تاریخی این قلعه ‌ها زیاد است و جزو قلعه ‌های تاریخی کشور محسوب می ‌شوند. در بعضی از این قلعه ‌ها نیز اتفاق‌ های مهم تاریخی مانند ازدواج شاه شارل هشتم رخ داده است. عمارت منترزور، قلعه مولین و قلعه لانگیس که قدیمی‌ترین قلعه در این دره است، همگی جزو آثار تاریخی به جامانده در این شهر هستند.

آدرس: فرانسه- تور -منطقه خوش آب و هوا و سرسبز دره لوآر

قلعه ‌های دره لوآر، تور

کاخ الیزه

کاخ الیزه یکی از بناهای منحصر به فرد در قلب پاریس است که محل اقامت رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون است. این قلعه که بنای ساخت آن در سال ۱۷۱۸ میلادی گذاشته شد، پس از ۴ سال تکمیل شد و در گذشته محل زندگی یکی از معشوقه ‌های زیبای لویی پانزدهم بوده است. اما این کاخ که قدمت آن ۳۰۰ سال است، پس از اینکه بین خاندان سلطنتی و اشراف‌زادگان دست به دست شد، بعد از انقلاب فرانسه به محل زندگی و کار روسای جمهور این کشور تبدیل شد.

آدرس: محله سمت اونور پاریس -نزدیک خیابان شانزلیزه

کاخ الیزه

پارک ‌ها و باغ های پاریس

شهر زیبای پاریس و کشور فرانسه به خاطر داشتن آب و هوای خوب یکی از مناطق مناسب برای تاسیس پارک و فضای سبز است. اغلب پارک‌ ها و باغ ‌های پاریسی محل مناسبی برای استراحت و تفریح گردشگران هستند. بعضی از آن ها به خاطر وجود آثار تاریخی نیز شهرت پیدا کرده اند. به عنوان مثال پارک شان دو مارس که محل قرارگیری برج ایفل است یکی از زیباترین و معروف‌ترین پارک‌ ها و باغ ‌های شهر پاریس است.

باغ لوکزامبورگ پاریس؛ زیبای با اصالت

باغ لوکزامبورگ در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است و جزو جاهای دیدنی فرانسه محسوب می ‌شود. در این باغ یک حوض بسیار بزرگ قرار دارد که دارای چشمه‌ های آب منحصر به فردی است. علاوه بر محوطه سرسبز این باغ که محل مناسبی برای استراحت و پیک نیک شهروندان پاریسی است، سرگرمی ‌های بی‌نظیری هم برای کودکان قرار دارد که گردشگران می‌ توانند از آن ‌ها استفاده کنند.

آدرس: فرانسه- شهر پاریس- مرز محله لاتین و سن ژرمن

باغ لوکزامبورگ پاریس؛ زیبای با اصالت

باغ گیاهان پاریس؛ گنجینه‌ای ۶ میلیونی از گیاهان

باغ گیاهان پاریس نیز یکی از باغ‌ های بسیار بزرگ گیاه شناسی است که از گونه ‌های گیاهی بینظیری نگهداری می ‌کند. بعضی از این گیاهان خشک شده هستند و در حال حاضر توسط دانشمندان روی آن ها تحقیق می ‌شود. این باغ که ۲۶ هکتار مساحت دارد در ابتدا برای تحقیق و پژوهش ساخته شد. اما امروزه یکی از جاذبه ‌های گردشگری و جاهای دیدنی فرانسه است.

آدرس: فرانسه- پاریس- خیابان کوویر57|2

باغ گیاهان پاریس

باغ تویلری پاریس؛ به یاد داستان‌های دربار فرانسه

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه باغ تویلری است. این باغ یک عمارت زیبا دارد که اطراف آن را فضای سبز و پوشش ‌های گیاهی فوق العاده منحصر به فردی پوشانده اند. این باغ میدان کنکورد فرانسه و موزه لوور را از یکدیگر جدا می ‌کند. در این باغ اتفاق ‌های مهمی مانند جشن ‌های تویلری و جشن کریسمس برگزار می ‌شود. باغ تویلری امکانات رفاهی و تفریحی هم برای گردشگران دارد.

آدرس: پاریس -بین میدان کنکورد و موزه لوور

باغ تویلری پاریس

پارک شان دو مارس؛ دیوار صلح را از دست ندهید

پارک شان دومارس یکی از زیباترین و معروف‌ترین پارک‌ های پاریس است که به خاطر قرار گرفتن برج ایفل در وسط آن، برای همه گردشگران و توریست ‌ها شناخته شده است. این پارک در سال ۱۷۸۰ میلادی ساخته شده است و به خاطر قرارگیری برج ایفل محل برگزاری رویداد های ملی بسیاری است. بسیاری از پاریسی ‌ها پارک شان دو مارس را برای تفریح و پیک نیک دوست دارند. علاوه بر برج ایفل یک جاذبه توریستی دیگر به نام دیوار صلح نیز در این پارک قرار دارد. این دیوار که در سال ۲۰۰۰ ساخته شده، یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری پاریس است.

آدرس: پاریس- مقابل مدرسه نظامی- میدان شان دو مارس

پارک شان دو مارس

محله‌ ها و خیابان ‌های پاریس

پاریس شهر عشاق است و دلیل نامگذاری این شهر به خاطر داشتن خیابان ‌ها و محله ‌های دنج و آرامی است که همیشه محل قدم زدن جوانان و عاشقان هستند. حتی رود سن هم یکی از مهم‌ترین بخش‌ های پاریس است که در اطراف آن مکان هایی برای پیاده‌روی و قرار های عاشقانه وجود دارد. بعضی از محله‌ ها و خیابان ‌های پاریس جزو محله ‌های گران قیمت و لوکسی هستند که در تمام دنیا نظیر ندارند. از آنجا که بعضی از محله ‌های پاریس مهد فروشگاه‌ های معروف برند جهانی هستند، برای توریست ‌هایی که به قصد خرید به پاریس سفر می ‌کنند، جذابیت زیادی دارند و این محله های پاریس از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت است. در این قسمت با بعضی از معروف‌ترین خیابان ‌ها و محله ‌های پاریس آشنا می ‌شویم.

خیابان شانزلیزه پاریس؛ لذت ببرید اما خرید نکنید

خیابان معروف شانزلیزه یکی از خیابان‌ های شلوغ و پر رفت و آمد است که شهرت جهانی دارد. محله شانزلیزه نیز خودش یکی از جاهای دیدنی فرانسه است. بسیاری از داستان ‌های رمانتیک و عاشقانه پاریسی در این محله اتفاق افتاده‌اند. رستوران ها، سالن‌ های تئاتر و معروف‌ترین کافه‌ های پاریس هم در این خیابان قرار دارند. افرادی که اهل ذوق و هنر هستند، خیابان شانزلیزه را به خاطر برگزاری نمایش ‌های اروپایی می‌ شناسند. البته این خیابان محل قرارگیری رستوران ‌ها و مهم‌ترین کافه ‌های پاریس است. به خاطر اینکه خیابان شانزلیزه فاصله کمی تا طاق پیروزی دارد و محل قرار گرفتن فروشگاه ‌های گران قیمت دنیا است، عاشقان مد و فشن حتماً به این خیابان سر می ‌زنند. اما خرید کردن از این خیابان، بسیار گران تمام می ‌شود.

آدرس: فرانسه- پاریس منطقه ۸

خیابان شانزلیزه پاریس

محله مون مارت؛ محله‌ای با کافه ‌های رنگارنگ

محله مون مارت پاریس نیز جزو مناطق جذاب این شهر است که به خاطر قدمت تاریخی و فرهنگی که دارد، محل زندگی هنرمندان و دانشمندان خارجی و فرانسوی بوده است. افرادی مانند ونسان ونگوک در این محله زندگی می ‌کرده‌اند. در این محله، کافه ‌های دنجی هم قرار دارند که می ‌توانید در آنجا بنشینید و خیابان‌ های سنگفرش این محله را زیر نظر بگیرید. در این محله آسیاب ‌های آبی و قدیمی قرار گرفته اند که برای گردشگران جذابیت زیادی دارند. کافه معروف مولن رژ نیز در همین محله قرار دارد.

آدرس: شمال پاریس- منطقه ۱۸ -محله مونمارت

محله مون مارت

محله لاتین پاریس؛ به محله روشنفکران خوش آمدید

یکی از محله ‌های قدیمی شهر پاریس که به خاطر قرار گرفتن دانشگاه سوربون و موسسات علمی، شهرت زیادی بین دانشجویان بین‌المللی دارد، محله لاتین است. این منطقه محل رفت و آمد روشنفکران است. به همین خاطر کافه ‌ها و رستوران‌ های متعددی در آنجا دیده می ‌شوند. همچنین تعداد زیادی کتابخانه در این منطقه وجود دارند که دانشجویان همیشه به آنجا سر می‌زنند. جاذبه ‌های دیگری مانند معبد پانتئون، مسجد بزرگ پاریس، باغ گیاهان و موزه کلونی هم در این منطقه محل قرار گرفته‌اند.

آدرس: پاریس- منطقه ۵- قسمتی از منطقه ۶ -اطراف دانشگاه سوربون

محله لاتین پاریس

میدان ‌های پاریس

بعضی از میدان ‌های پاریس محل رویداد های سیاسی و تاریخی هستند. به همین خاطر برای گردشگران، دیدن آن ها جذابیت دارد. البته بعضی از این میدان ‌ها به خاطر قرارگیری آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری شهرت پیدا کرده‌ اند. در این قسمت به میدان ‌های معروف پاریس هم می ‌پردازیم.

 میدان کنکورد پاریس بوی خون می ‌دهد

میدان کنکورد فرانسه مهم‌ترین میدان پاریس است که به خاطر اعدام افراد سرشناسی مانند لاوازیه، لویی شانزدهم و همسرش در این میدان، اهمیت تاریخی و سیاسی زیادی دارد. این میدان که به خاطر مجسمه ابلیسک شهرت بسیاری دارد. همیشه مکانی برای تفریح و استراحت گردشگران است. گفته می ‌شود این ابلیسک در قرن نوزدهم از طرف کشور مصر به فرانسوی ‌ها اهدا شده و قدمت آن به زمان رامسس دوم یکی از فرعون ‌های مصر برمی‌گردد.

آدرس: ابتدای خیابان شانزلیزه -کنار باغ تویلری

میدان کنکورد پاریس

میدان باستیل پاریس؛ مبدأ اعتراض پاریسی در هر زمان

همانطور که گفتیم میدان‌ های فرانسه در طول سال ‌ها، محل تجمع و اتفاقات سیاسی و تاریخی بوده‌اند. میدان باستیل نیز در زمان انقلاب فرانسه اهمیت زیادی برای معترضان داشته است. در این میدان یک قلعه تاریخی با نام قلعه باستیل هم قرار دارد که اکثر اعتراض ‌ها در گذشته از این میدان شروع شده‌اند. ستون ژوئیه نیز که در بیشتر فیلم ‌ها و عکس ‌هایی که از فرانسه منتشر می‌ شود وجود دارد در این میدان است. این ستون به نوعی نماد شهر پاریس و قهرمانانی است که در جنگ ‌های فرانسه شرکت کرده‌اند. برج باستیل جزو جاذبه‌ های گردشگری این میدان است.

آدرس: پاریس- میدان باستیل قلعه باستیل

میدان باستیل پاریس

میدان جمهوری پاریس؛ از اعتراض تا تفریح

میدان جمهوری پاریس اگرچه در گذشته محل تجمع ‌ها و اعتراض مردم شهر پاریس بوده است، اما امروزه تبدیل به مکانی برای گپ زدن، پیک نیک و قرار های دوستانه است. بیشتر شبگرد های پاریسی این میدان را برای تفریح انتخاب می‌ کنند. امروزه دیگر مسیر عبور و مروری برای ماشین ‌ها در اطراف آن وجود ندارد و اکثر بخش ‌های آن برای پیاده‌روی آماده شده‌اند. وجود یک مجسمه بزرگ در این میدان که از جنس برنز ساخته شده و یادبودی از ماریانا است، باعث جذابیت بیشتر این میدان می ‌شود. ارتفاع این مجسمه 9.5 متر است و در سال ۱۸۸۳ در این میدان قرار گرفته است.

آدرس: پاریس- چهارراه منطقه ۳، ۱۰ و ۱۱

میدان جمهوری پاریس

سایر دیدنی‌ های پاریس

جاهای دیدنی فرانسه یکی دوتا نیستند. پس فکر نکنید با معرفی این چند مکان گردشگری، مکان های دیدنی فرانسه به پایان رسیده‌اند. این کشور که اهمیت تاریخی سیاسی زیادی در قاره اروپا دارد محل قرارگیری بسیاری از جاذبه ‌های گردشگری مهم اروپا است. برای تائید این گفته در ادامه به بعضی دیگر از مکان ‌های دیدنی فرانسه اشاره می‌ کنیم.

گالری لافایت پاریس؛ لاکچری به معنای واقعی

گالری لافایت پاریس شاید از نظر بعضی ‌ها فقط یک مرکز خرید لوکس و گران قیمت باشد. اما به خاطر امکانات رفاهی که دارد، می ‌توان از آن به عنوان یکی از جاذبه ‌های گردشگری پاریس هم اشاره نمود. بیشتر فروشگاه‌ های این مرکز خرید، کالا های برند و گران قیمت را به فروش می ‌رسانند. اما اگر قصدتان خرید هم نباشد می ‌توانید به این مرکز خرید سری بزنید و از نزدیک سقف گنبدی شکل و طراحی شیک ۳ ساختمان زیبا و لوکس این مرکز خرید را ببینید.

آدرس: بلوار اوسمان منطقه ۹ پاریس

گالری لافایت پاریس

طاق پیروزی پاریس؛ به احترام سرباز گمنام

بعد از برج ایفل یکی از معروف‌ترین سازه‌هایی که به عنوان نماد کشور فرانسه شناخته می ‌شود، طاق پیروزی است. طاق پیروزی پاریس بزرگترین طاق در کل جهان است و در خیابان معروف شانزلیزه قرار گرفته است. این طاق عظیم به دستور ناپلئون بناپارت ساخته شده است و هدف از ساخت آن، بزرگداشت پیروزی امپراتوری فرانسه بر کشور اتریش بوده است. البته این بنای یادبود به یاد سربازان گمنامی که برای دفاع از فرانسه جان باخته‌اند ساخته شده است.

آدرس: پاریس- منطقه ۸ انتهای خیابان شانزلیزه

طاق پیروزی پاریس

پل الکساندر سوم پاریس؛ برای یک پیاده‌روی لذت بخش شبانه

رود سن از داخل شهر پاریس می‌گذرد و جزو جاذبه ‌ها و زیبایی ‌های این شهر است. از آنجا که معماران و هنرمندان فرانسوی از این فرصت استثنایی استفاده کرده اند و پل‌ های زیادی روی رودخانه سن ساخته‌اند، هر کس برای به رخ کشیدن هنر خود، نهایت تلاشش را برای ساخت پل ‌ها و کاخ ‌های کوچک روی رودخانه سن انجام داده است. پل الکساندر سوم نیز یکی از این پل های معروف است که در سال ۱۹۰۰ میلادی ساخته شده است. این پل دارای ۱۷ متر ارتفاع است و به خاطر داشتن طراحی زیبا و مجسمه ‌های طلایی و برنزی خود شهرت زیادی دارد.

آدرس: فرانسه- پاریس پل الکساندر سوم

پل الکساندر سوم پاریس

برج سن ژاک پاریس؛ هم‌نشینی علم و مذهب

در میدان سن ژاک پاریس، یک برج بسیار زیبا قرار گرفته که برای ساخت آن از معماری گوتیک استفاده شده است. در واقع این برج باقیمانده کلیسای قدیمی است که در میدان سن ژاک و در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده است. یک مجسمه بسیار زیبا از فیزیکدان فرانسوی، پاسکال هم در آنجا نصب شده است که برای گردشگران دیدن آن جذابیت دارد. البته مجسمه ‌های دیگری هم در این میدان هستند که هر یک معنا و مفهوم خاصی دارند.

آدرس: پاریس- خیابان دو ریولی- خیابان نیکولاس فلامل- برج سن ژاک

برج سن ژاک پاریس

مسجد بزرگ پاریس؛ تلفیقی از چند فرهنگ و تمدن

بزرگترین مسجد شهر پاریس که در سال ۱۹۲۶ ساخت آن به پایان رسید، در محله لاتین این شهر قرار گرفته است. معماری این مسجد بسیار بی‌نظیر است و دارای معماری آفریقایی و اسپانیایی است. البته نمی ‌توان گفت که این مسجد به زیبایی مسجد های تاریخی ایران و کشور های همسایه مانند ترکیه است. چند فروشگاه رستوران و چایخانه نیز در اطراف این مسجد قرار دارند که گردشگران می ‌توانند پس از دیدن مسجد در آنجا استراحت کنند.

آدرس: پاریس- محله لاتین

مسجد بزرگ پاریس

گورستان پِرلاشِز؛ آرامگاه چهره‌ها

وقتی در بخش ‌های پیش درباره آرامگاه اسکار وایلد صحبت کردیم، گفتیم که آرامگاه این نویسنده معروف در گورستان پرلاشز قرار گرفته است. حالا نوبت آن رسیده که بیشتر درباره این گورستان معروف پاریس صحبت کنیم. افراد معروفی مانند ادیت پیاف، مولیر، بالزاک و حتی افراد سرشناس ایرانی مانند غلامحسین ساعدی، صادق هدایت و عیسی بهادری هم در این گورستان دفن شده‌اند. به همین خاطر ایرانیانی که به پاریس سفر می ‌کنند، حتماً علاقه دارند آرامگاه صادق هدایت را از نزدیک ببینند. به همین خاطر حتماً سری به گورستان فرانسه می زنند.

آدرس: شرق پاریس- ۳ کیلومتری مرکز شهر- خیابان ۱۶ قوپو

گورستان پِرلاشِز

مرکز ژرژ پمپیدو

یکی از بناهای معروف شهر پاریس که پس از ساخت آن، چهره پاریس به کلی تغییر کرد، مرکز فرهنگی هنری ژرژ پمپیدو است. این اثر معماری دارای سبک پست مدرن است و یکی از جاهای دیدنی فرانسه محسوب می‌شود. بعد از برج ایفل و موزه لوور پاریس، سومین مکان گردشگری که توسط توریست ‌ها مورد توجه قرار گرفته، همین مرکز فرهنگی است. طراحی این پروژه به صورت پلان آزاد است و رویداد ‌های فرهنگی زیادی در این مجموعه اتفاق می‌افتند. امکانات تفریحی زیادی نیز برای گردشگران در این مرکز قرار دارد.

آدرس: منطقه بیبرگ پاریس- نزدیکی لس هالس

دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس یکی از جاهای دیدنی فرانسه است که به خاطر داشتن قلعه ‌های سحرآمیز و طراحی به سبک انیمیشن ‌های والت دیزنی، جذابیت زیادی برای خانواده ‌ها و کودکان آن ها دارد. بخش‌ های مختلف دیزنی لند پاریس مانند قلعه زیبای خفته، دزدان دریایی کارائیب، ادونچرلند و سایر بخش ‌های محبوب خانواده‌ ها همیشه پرطرفدار و محبوب بوده‌اند. به علت وسعت دیزنی لند پاریس در این مجموعه تفریحی چندین هتل، فروشگاه، رستوران و امکانات رفاهی قرار دارد. بنابراین گردشگران می ‌توانند برای بازدید از بخش ‌های مختلف دیزنی لند پاریس در هتل‌ های این مجموعه اقامت کنند.

آدرس: ۳۲ کیلومتری مرکز شهر پاریس- شهر جدید مارن لاواله

دیزنی لند پاریس

دهکده ‌های آلزاس، استراسبورگ

منطقه آلزاس در شرق کشور فرانسه قرار گرفته است و فاصله کمی تا کشور های سوئیس و آلمان دارد. این منطقه که به خاطر داشتن طبیعت زیبا در فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده، دارای روستا های بسیار زیبایی است که همیشه بالکن ‌های آن ها پر از گل‌ های رنگارنگ است. خیابان ‌های سنگفرش شده این منطقه و دهکده‌ های پر گلی مانند دهکده فلوریس و پلاس بیو ویلز د فرانس، جزو زیباترین این دهکده ‌ها هستند. آدرس: شرق فرانسه -مرز آلمان و سوئیس- منطقه آلزاس

دهکده ‌های آلزاس، استراسبورگ

سخن آخر

شاید تصور کنید فهرست جاهای دیدنی فرانسه را بسته ‌ایم و دیگر جایی برای معرفی وجود ندارد. اما اصلاً اینطور نیست. اگر بخواهیم درباره تمام جاذبه ‌های گردشگری فرانسه صحبت کنیم، ممکن است حوصله شما سر برود. پس به همین تعداد از جاذبه گردشگری کفایت می ‌کنیم. در صورتی که شما تجربه رفتن به شهر پاریس و دیدن جاذبه ‌های گردشگری را داشته‌اید، خوشحال می ‌شویم نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید