دیزنی لند فرانسه؛ دنیایی از جادو و خیال در دل حقیقت

جهان‌گردی فرانسه
دیزنی لند فرانسه؛ دنیایی از جادو و خیال در دل حقیقت

جاهای دیدنی فرانسه فقط شامل کلیساهای قدیمی، موزه‌ ها و برج ایفل نمی ‌شوند. این کشور رؤیایی که مقصد سفرهای عاشقانه و رمانتیک است، برای عاشقان هیجان نیز گزینه ‌هایی دارد که سراسر شگفتی هستند. دیزنی لند فرانسه که جزو سرزمین‌ های جادویی محسوب می ‌شوند یکی از جاهای دیدنی محبوب این کشور است که هر ساله علاقمندان زیادی را از نقاط مختلف جهان به سوی خود جذب می کند. اگر قصد بازدید از این جاذبه دیدنی و مهیج پاریس را دارید تنها کافیست از سایت پته برای خرید بلیط هواپیما پاریس اقدام نمایید و سریع خود را اماده یک ماجراجویی مهیج کنید.

دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت است که نه تنها برای کودکان بلکه برای پدر و مادرها هم جذابیت زیادی دارد. شاید بیشتر شما با شنیدن نام دیزنی لند فرانسه به یاد کارتون ‌های قدیمی مانند میکی موس، سیندرلا، سفید برفی و ۷ کوتوله و سایر انیمیشن ‌های دیگر بیفتید. اما بد نیست بدانید که در کشور های اروپایی و آمریکا، شهربازی ‌هایی ساخته‌اند که اکثر آن ها دارای نام دیزنی لند هستند. افرادی که به این شهربازی‌ ها می‌ روند در واقع وارد یک سرزمین جادویی می ‌شوند.

این مجموعه تفریحی شامل دو قسمت پارک تفریحی و بخش طبیعت گردی می ‌شود. در این سرزمین رؤیایی می ‌توانید رستوران گردی کنید و از سرگرمی ‌های متنوع لذت ببرید. حتی می ‌توانید در دیزنی لند پاریس خرید کنید. حالا که متوجه وسعت این پارک شده‌اید، بد نیست این نکته را هم بدانید که برای تفریح و خوشگذرانی در این پارک، می ‌توانید 3 روز کامل وقت بگذارید. البته اگر بخواهید مراقب جیبتان باشید، م می‌توانید مدت زمان کمتری را در این مرکز تفریحی بگذرانید.

دیزنی لند فرانسه

تاریخچه دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس یک پارک بسیار بزرگ است که اولین بار در سال ۱۹۹۲ در شهر پاریس افتتاح شد. این پارک در گذشته با نام Euro Disney Resort شناخته می ‌شد. دیزنی لند پاریس در بخش شرقی این شهر ساخته شده و پس از ۱۰ سال، شاهد افتتاح یک بخش دیگر با نام استودیو والت دیزنی بود.

امروزه ۲۵ سال از افتتاح این مجموعه تفریحی می‌گذرد و بر اساس آمار به دست آمده تا به امروز بیش از ۳۲۰ میلیون نفر از دیزنی لند پاریس دیدن کرده اند. این پارک تفریحی در قاره اروپا شناخته شده است و بسیاری از افراد از سایر کشور های دیگر به این پارک تفریحی می ‌آیند. پارک دیزنی که متعلق به شرکت والت دیزنی است، خارج از ایالت متحده و در قاره اروپا ساخته شده است. دیزنی لند پاریس از نظر وسعت در مرتبه دوم بعد از دیزنی لند توکیو قرار می ‌گیرد. البته بزرگترین دیزنی لند در خود ایالات متحده قرار گرفته است.

تاریخچه دیزنی لند پاریس

بخش‌های مختلف پارک دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس که یکی از پربازدیدترین شهربازی ‌ها در قاره اروپا است، دارای دو پارک اصلی به نام ‌های پارک دیزنی لند و پارک والت دیزنی استودیو است. این پارک تعداد زیادی مراکز تجاری، هتل، زمین گلف، رستوران و … دارد. با توجه به دارا بودن قسمت‌ های مختلف، همه گروه ‌های سنی می ‌توانند وسایل تفریحی و سرگرمی را در این پارک پیدا کنند. خود پارک دیزنی لند دارای ۵ قسمت است که هر یک از آن ها نیز بخش ‌های جداگانه‌ای دارند. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، احتمالاً متوجه وسعت این پارک شده‌اید. بخش‌ های مختلف پارک دیزنی لند را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

بخش‌های مختلف پارک دیزنی لند پاریس

بازی‌ها و تفریحات دیزنی لند پاریس

بازی‌ها و تفریحات دیزنی لند همه از دل انیمیشن ‌های والت دیزنی درآمده‌اند. بنابراین تا جایی که چشم کار می‌ کند، می ‌توانید شخصیت ‌های کارتونی را ببینید و با دنیای هر یک از این شخصیت ‌ها در دیزنی لند پاریس آشنا شوید. از سیندرلا دختر خاکسترنشین گرفته تا سفید برفی و هفت کوتوله، همه را می ‌توانید در این پارک ببینید.

بازی ‌های خانوادگی هم در این پارک تفریحی برای کودکان و والدین آن ها طراحی شده است. اگر تصمیم دارید با دزدان دریایی کاراییب به ماجراجویی بروید و یا می ‌خواهید نمایش ‌های میکی موس معروف را از نزدیک ببینید، فقط کافی است به دیزنی لند پاریس بروید. شاید در میان جاهای دیدنی فرانسه تاکنون نام دیزنی لند را نشنیده باشید. اما این پارک به قدری شهرت دارد که از سراسر قاره اروپا، بازدیدکنندگان برای دیدن آن به فرانسه می ‌روند. در ادامه بخش‌ های مختلفی از دیزنی لند را معرفی می ‌کنیم.

پارک قلعه یا پارک دیزنی لند (The Castle Theme Park)

در پارک دیزنی لند که ظاهر کلی آن به شکل یک قلعه اسرارآمیز است، بازی ‌های متنوعی انتظار شما را می ‌کشند. اگر نام پارک قلعه دیزنی لند را شنیده‌اید، منظور همین پارک بزرگی است که ظاهر آن شبیه قلعه افسانه‌ای در کارتون زیبای خفته است. این قلعه محبوب، رویای بسیاری از کودکان و خانواده‌ هایی است که دوست دارند چند ساعتی را به تفریح و خوشگذرانی بپردازند.

پارک قلعه یا پارک دیزنی لند

بخش هنری انیمیشن‌ های دیزنی (Art of Disney Animation)

در این بخش، بازدیدکنندگان می ‌توانند درباره نحوه تولید فیلم‌ های والت دیزنی نکاتی را یاد بگیرند.

بخش هنری انیمیشن‌ های دیزنی

آلیس در سرزمین عجایب (Alice’s Curious Labyrinth)

این بخش از پارک دیزنی لند بر اساس داستان آلیس در سرزمین عجایب ساخته شده و دارای مسیر های پرپیچ و خمی است که می ‌تواند ساعت‌ ها شما را سرگرم کند. این بخش خودش شامل دو قسمت اصلی است.

آلیس در سرزمین عجایب

پارک استودیو والت دیزنی (Walt Disney Srudio Park)

یک نسخه کوچک از استودیوی معروف هالیوود دیزنی در پارک دیزنی لند پاریس قرار دارد که چندان نتوانسته توجه کودکان را به خود جلب کند. البته این بخش از پارک جزو بخش ‌های بسیار خوب و آموزنده است که شامل دهکده دیزنی و مراکز خرید، رستوران ‌ها و ۶ هتل است که در این محدوده قرار گرفته‌اند. امکان گشت و گذار در این محدوده در مدت زمان کوتاهی فراهم شده است. اما کودکان علاقه چندانی به رفتن به این بخش از دیزنی لند پاریس نشان نمی ‌دهند.

پارک استودیو والت دیزنی

جای دیدنی در دیزنی لند پاریس

جاهای دیدنی و بازی ‌های سرزمین جادویی والت دیزنی به چند بخش تقسیم می ‌شوند که عبارت‌اند از:

  • برج هالیوود
  • راه آهن کوهستان بزرگ
  • سرزمین جادویی
  • قلعه سفید برفی و هفت کوتوله
  • قلعه زیبای خفته و …

در این قسمت می ‌توانید بهترین تفریحات دیزنی لند را ببینید که طرفداران زیادی دارند.

کوه بزرگ تندر (Big Thunder Mountain)

در این قسمت گردشگران می ‌توانند سوار یک ترن اسرارآمیز شوند که از داخل کوه ‌های افسانه‌ای حرکت می ‌کند و یک مسیر پرهیجان را برای آن ها آماده کرده است.

کوه بزرگ تندر

این یک دنیای کوچک است! (It’s small World)

این دنیای کوچک یک مجموعه تفریحی آبی است. بنابراین افرادی که می ‌خواهند کودکانشان را برای قایق سواری ببرند، می ‌توانند وارد این قسمت شوند. امکان کشف دنیاهای جدید در کوچه ‌های کوچک و رنگی برای کودکان در این قسمت از پارک فراهم شده است.

این یک دنیای کوچک است

کوه فرا فضایی جنگ ستارگان (Star Wars Hyperspace Mountain)

یکی از تفریحات منحصر به فرد در دیزنی لند فرانسه که دارای تم جنگ ستارگان است، همین کوه فرا فضایی است. افرادی که عاشق فیلم‌ های پرطرفدار جنگ ستارگان هستند، می ‌توانند به ماجرای این فیلم بپیوندند و ماموریت ناتمام خود را برای هدایت کردن کشتی اکتشافی به پایان برسانند.

کوه فرا فضایی جنگ ستارگان

فانتوم مانور (Phantom Manor)

یکی از قسمت ‌های دوست داشتنی و هیجان انگیز دیزنی لند پاریس، خانه‌ای تسخیر شده است که برای عاشقان ترس و وحشت بسیار جالب است. البته دیزنی لند پاریسی کمی ترسناک‌تر و مخوف‌تر است. بنابراین افرادی که عاشق ماجراجویی و داستان ‌های ترسناک هستند، حتماً باید سری به این خانه ترسناک بزنند که اولین بار در سال ۱۹۹۲ در دیزنی لند پاریس ساخته شد.

فانتوم مانور

سفید برفی و هفت کوتوله (Blanche-Neige et les Sept Nains)

داستان سفید برفی و هفت کوتوله جزو داستان‌ های مهیج و خاطره انگیزی است که همه با آن همزاد پنداری می‌ کنند. بنابراین اگر دوست دارید از نزدیک سفید برفی و هفت کوتوله را ببینید و با ملکه بدجنس این قصه آشنا شوید، حتماً به بخش سفید برفی و هفت کوتوله هم سر بزنید.

قلعه زیبای خفته (Sleeping Beauty Castle)

زیبای خفته یکی از شخصیت‌ های انیمیشنی والت دیزنی است که طرفداران بسیاری دارد. قلعه زیبای خفته نیز یکی از محبوب‌ترین قسمت ‌های دیزنی لند پاریس است. کودکان علاقمند به این کارتون، می ‌توانند سیاه چاله این قصه را از نزدیک ببینند و حتی با اژدهای قصه که در این سیاه چاله قرار گرفته از نزدیک آشنا شوند. بخش زیبای خفته دارای فروشگاه کوچکی برای خرید هدیه و زیورآلات نیز هست.

قلعه زیبای خفته

ادونچرلند یا سرزمین ماجراجویانه (Adventureland)

یک سرزمین موضوعی در دیزنی لند وجود دارد که درباره ماجراجویی ‌های هیجان انگیز از سراسر دنیا، قصه‌ هایی برای بازگو کردن دارد. این سرزمین در ادونچرلند قرار گرفته است. از جنگل ‌های آفریقا گرفته تا کشور های آمریکای جنوبی را می ‌توانید در این بخش ببینید. می ‌توانید به تمدن ‌های دور سفر کنید و از جنگل ‌های دور افتاده آسیایی سر در بیاورید. در دیزنی لند آمریکا هم یک بخش مشابه با ادونچرلند پاریس وجود دارد. اما از نظر موقعیت جغرافیایی این دو بخش با یکدیگر تفاوت‌ هایی دارند.

  • علاءالدین در دیزنی لند پاریس (Le passage Enchant َ e d َ Aladdin)

عاشقان قصه های هزار و یک شب اگر به داستان علاءالدین علاقه داشته باشند، می ‌توانند به این بخش بروند. یکی از قسمت ‌های دیزنی لند پاریس همین است که شباهت بسیاری به شهر عقربه دارد و ماجراجویی ‌های علاءالدین و چراغ جادویش را به تصویر می ‌کشد.

علاءالدین در دیزنی لند پاریس

  • مجموعه فروشگاه و رستوران دیزنی لند پاریس

مجموعه فروشگاه و رستوران دیزنی لند پاریس از بخش‌ های ادونچرلند است که با تم آفریقایی طراحی شده و در آنجا مغازه ‌ها و رستوران ‌های مختلفی قرار دارد. افرادی که از بازی کردن خسته شده باشند، می‌ توانند در این رستوران‌ ها بنشینند و غذایی بخورند و یا از مغازه‌ های این قسمت خرید کنند.

مجموعه فروشگاه و رستوران دیزنی لند پاریس

  • ایندیانا جونز و معبد پریل (indiana jones and the temple of peril)

داستان ماجراجویی ‌های ایندیاناجونز نیز طرفداران بسیاری دارد. به همین خاطر یک بخش از دیزنی لند به این داستان اختصاص دارد. یک ترن بزرگ شبیه فیلم ‌های ایندیاناجونز ساخته شده و بازدید کنندگان را به سفری ماجراجویانه در یک معدن مخوف می ‌برد. انتهای این سفر نیز بازدید کنندگان کمربند های خود را می ‌بندند و به دنبال معبد مرموز پریل می‌ گردند. این دنیای عجیب و غریب بر اساس فیلم ‌های ایندیانا جونز ساخته شده و سراسر شور و هیجان است.

ایندیانا جونز و معبد پریل

  • دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)

کاپیتان جک گنجشکه یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ های منفی در فیلم ‌های سینمایی است. به همین خاطر آخرین بخش دیزنی لند به ماجراجویی دزدان دریایی کارائیب اختصاص داده شده است. البته این بخش در تمام دیزنی لندها وجود دارد و داستان‌ های راز آلود کاپیتان جک اسپارو برای همه جذابیت دارد. این بخش در سال ۲۰۰۳ به دیزنی لند اضافه شده و جزو بخش ‌های محبوب آن است.

دزدان دریایی کارائیب

پرواز پیتر پن (Peter Pan’s Flight)

کارتون پیتر پن یکی دیگر از جاذبه ‌های محبوب این سرزمین جادویی است که بر اساس داستان ‌های همین کارتون، ساخته شده. در این بخش بازدید کننده‌ها سوار یک کشتی سحرآمیز می ‌شوند. سپس همینطور که به موسیقی دلنواز این کارتون گوش می‌ کنند در آسمان پر ستاره از بالای شهر لندن عبور می ‌کنند و ماکت‌ های طبیعی این شهر را زیر پای خود تماشا می ‌کنند. این بخش از پارک، نسبت به سایر بخش ‌ها کمی طولانی‌تر است و طرفداران زیادی هم دارد.

پرواز پیتر پن در دیزنی لند فرانسه

سفرهای پینوکیو (Les Voyages de Pinocchio)

پینوکیو همان عروسک چوبی محبوب که همیشه گول روباه و گربه نره را می‌ خورد هم در سرزمین دیزنی فراموش نشده است. اگر نمی ‌خواهید مانند پینوکیو به خاطر دروغ گفتن دماغتان دراز شود، بهتر است با این ساخته والت دیزنی همراه شوید و داستان ‌های هیجان انگیز پینوکیو و پدر پیرش را دنبال کنید. اگر هم به بخش تبدیل شدن پینوکیو به یک پسر واقعی علاقه مندید، حتماً تا آخر این سفر را ادامه دهید.

سفرهای پینوکیو

زمان مناسب برای سفر به دیزنی لند پاریس

برای سفر به دیزنی لند پاریس و دیدن جاهای دیدنی فرانسه، بهتر است زمانی را انتخاب کنید که آب و هوای این کشور معتدل است. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه گردشگری ماه آوریل تا ژوئن است. البته اگر دوست داشته باشید، می ‌توانید بین ماه ‌های اکتبر تا نوامبر هم برای بازدید از دیزنی لند به پاریس سفر کنید. البته تابستان جزو فصل‌ های پر گردشگر پاریس است. ولی اگر نمی ‌خواهید گرفتار شلوغی شوید، بهتر است در ماه ‌هایی که گفتیم برنامه سفر خود را بچینید.

خرید از دیزنی لند پاریس

محال است با بچه ‌ها به دیزنی لند بروید و نخواهید خرید کنید. البته خریدن سوغاتی از دیزنی لند و تهیه یک یادگاری که همیشه خاطره این سفر را برای شما زنده کند، خیلی هیجان انگیز است. به خاطر همین در دیزنی لند فروشگاه‌ ها و مغازه ‌های زیادی قرار گرفته‌اند که می ‌توانید از آنجا یادگاری ‌های زیبایی را بخرید. انواع اسباب بازی ‌ها، لباس ‌های زیبا، جواهرات، لگو و خیلی چیز های دیگر را می ‌توانید در دهکده دیزنی پیدا کنید که یک محیط جادویی است و کلکسیون ‌های بسیار خاصی را برای فروش قرار داده است.

بازدید کامل دیزنی لند پاریس چند روز زمان می‌برد؟

ممکن است این سوال به ذهن شما برسد که برای دیدن تمام قسمت ‌های دیزنی لند پاریس به چند روز زمان نیاز داریم؟ اگر یک جیب پر از پول داشته باشید و بخواهید همه قسمت ‌های این پارک تفریحی را ببینید، باید سه روز وقت بگذارید تا بتوانید از همه بخش ‌های آن دیدن کنید. البته تفریح و سرگرمی در دیزنی لند پاریس که تمام نمی‌ شود. اما هر گوشه این پارک پر از شگفتی و هیجان است. اگر هم بخواهید فقط از چند تا از قسمت ‌های این پارک دیدن کنید، می ‌توانید یک نصف روز را برای رفتن به دیزنی لند، اختصاص دهید.

ساعات کاری و قیمت بلیط دیزنی لند پاریس

برای مشاهده ساعات کاری و قیمت بلیط دیزنی لند، باید به سایت رسمی این مجموعه مراجعه کنید. این پارک همیشه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است. برای بازدید از پارک والت دیزنی هم می ‌توانید از ۱۰ صبح تا ۱۹ شب به این مجموعه بروید. اگر کودکان زیر سه سال خود را به دیزنی لند می ‌برید، نیازی نیست برای آن ها بلیط تهیه کنید. به طور کلی بلیط‌ های دیزنی لند پاریس، شامل سه دسته می ‌شوند.

  • بلیط MINI
  • بلیط MAGIC
  • بلیط SUPER MAGIC

قیمت هر یک از این بلیط‌ ها برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است. کودکان ۳ تا ۱۱ ساله طبق اطلاعاتی که در سایت دیزنی لند منتشر می ‌شود، مبلغ کمتری از بزرگسالان برای بلیط پرداخت می ‌کنند.

مسیر دسترسی دیزنی لند پاریس

دسترسی به دیزنی لند پاریس خیلی راحت از طریق ماشین و ترن انجام می ‌شود.

ایستگاه ترن مارن لوله تا این پارک، ۲ دقیقه فاصله دارد. با توجه به اینکه این پارک در شهر جدید مقنو لولی ساخته شده و بخش ‌هایی از آن نیز در شهرک شسی قرار گرفته است از شهر پاریس پایتخت فرانسه تا این شهربازی یک ساعت راه است. بنابراین اگر در شهر پاریس باشید، می ‌توانید خیلی راحت از راه آهن شبکه تندروی منطقه‌ای یا RER استفاده کنید و به راحتی به این سرزمین جادویی بروید. مسیر های دسترسی دیگری هم هستند که در ادامه به آن ها اشاره می‌ کنیم.

  • شروع حرکت از ایستگاه‌ های شتله لئل، گقدو لیون و اپرا در مرکز پاریس و انتهای مسیر شهر مارن لول در کنار پارک دیزنی لند است.
  • مسیر بعدی از فرودگاه شارل دوگل پاریس به سمت دیزنی لند است که با قطار های تندرو با نام ته ره وه تنها ۱۰ دقیقه طول می ‌کشد.

اقامتگاه‌ های دیزنی لند پاریس

با توجه به اینکه وسعت دیزنی لند پاریس بسیار زیاد است و همانطور که گفتیم ممکن است دو الی سه روز طول بکشد تا بتوانید تمام بخش‌ های آن را ببینید، می ‌توانید در صورت لزوم یکی از هتل ‌های مجهز و اقامتگاه ‌های لوکس این سرزمین جادویی را برای اقامت انتخاب کنید تا دیگر مشکلی برای رفت و آمد در طول روز های بازدید از دیزنی لند نداشته باشید.

جالب است بدانید که اگر در هتل ‌های این مجموعه اقامت کنید، هر صبح با دیدن شخصیت‌ های کارتونی سر ذوق می ‌آیید و روزتان را با شادی و نشاط آغاز می ‌کنید. از آنجا که یکی از بخش ‌های دیزنی لند برای طبیعت گردان طراحی شده، هتل هایی در این تفرجگاه ‌ها قرار دارند که می ‌توانید با افراد خانواده در آنجا لحظات آرامی را سپری کنید. از معروف‌ترین اقامتگاه ‌های دیزنی لند پاریس می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دیزنی دیوی کراکت رنچ
  • ولیجیز نیچر پاریس

توجه: این اقامتگاه‌ ها دارای پارکینگ هستند و گردشگران می ‌توانند خودروی خود را هم در پارکینگ ‌های هتل پارک کنند. همچنین هر زمان که اراده کنند می توانند از هتل خارج شوند و از امکانات تفریحی لذت ببرند. اکثر هتل ‌ها دارای خدمات ماساژ و استخر هم هستند.

اقامتگاه‌ های دیزنی لند پاریس

در دیزنی لند پاریس چی بخوریم؟

خوبی دیزنی لند پاریس این است که شما می ‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی ‌ها را به همراه خودتان داخل پارک ببرید. البته رستوران‌ ها و خوراکی فروشی ‌های متعددی هم در این پارک قرار دارند که تنقلات، نوشیدنی‌ ها و ساندویچ ‌های مختلفی را به فروش می‌ رسانند. اگر نمی‌ خواهید تمام پولتان را خرج خریدن ساندویچ و نوشیدنی از ۵۰ تا کافه و رستوران پارک دیزنی لند کنید، بهتر است خودتان خوراکی و نوشیدنی همراه داشته باشید.

اگر هم هزینه خورد و خوراک در این پارک برایتان اهمیتی ندارد، می ‌توانید برای جلوگیری از انتظار در صف‌ های طولانی خوراکی فروشی، از قبل به صورت اینترنتی سفارش خودتان را رزرو کنید. رستوران ‌های محبوب دیزنی لند پاریس عبارت‌اند از:

  • رستوران والتز
  • رستوران کاپیتان جک
  • کافه مراکشی عقربه

شباهت ‌ها و تفاوت‌ های دیزنی لند فرانسوی و آمریکایی

نخستین بار اولین دیزنی لند در کالیفرنیای آمریکا و در سال ۱۹۹۵ ساخته شد. بعد از ساخت این مجموعه در پاریس و توکیو هم دو مجموعه تفریحی مشابه ساخته شدند که از نظر بازی ‌ها و بخش ‌های مختلف دارای تفاوت ‌ها و شباهت ‌های زیادی با یکدیگر هستند. پس از گذشت دو سال از افتتاح دیزنی لند آنهایم کالیفرنیا، در نزدیکی اورلندو نیز یک پارک دیگر با نام دنیای والت دیزنی به این مجموعه اضافه شد که از دنیای والت دیزنی شهر پاریس بزرگتر است.

این قسمت دارای دو پارک آبی، ۴ شهربازی، ۲۷ هتل با طراحی کارتون ‌های دیزنی، ۹ هتل معمولی، مرکز خرید، زمین بازی گلف، مکان‌ های تفریحی و کمپ ‌های تفریحی است. دیزنی لند پاریس هم شباهت زیادی از این نظر به مجموعه تفریحی آمریکا دارد.

این دو پارک تفریحی دارای جاذبه‌ های مشابهی مانند ترن هوایی، قلعه زیبای خفته و همچنین قلعه سیندرلا دارند بخشی از دیزنی لند پاریس به ساختمان ‌های قدیمی کوچک آمریکایی اختصاص دارد که دارای طراحی زیبایی هستند و به سبک ساختمان‌ های قرن نوزدهم و بیستم میلادی در آمریکا ساخته شده‌اند. در حال حاضر مجموعه دیزنی لند پاریس در حال توسعه است و قرار است بخش ‌های مختلفی مانند شهر یخی به آن اضافه شود. سرزمین یخی فقط در دیزنی لند پاریس قرار دارد و در مجموعه آمریکایی دیزنی لند نمونه مشابهی ندارد.

نکاتی برای گردشگران

نکاتی برای گردشگران

حالا که به فرانسه سفر کرده‌اید و علاوه بر دیدن جاهای دیدنی فرانسه می‌ خواهید از دیزنی لند پاریس هم دیدن کنید، بهتر است نکات زیر را به خاطر بسپارید.

  • رستوران ‌های موجود در دیزنی لند گران هستند و بر اساس نظر بازدید کنندگان طعم و کیفیت خوبی ندارند. بنابراین می ‌توانید همراه خودتان غذا و نوشیدنی ببرید. در صورتی که قصد سفارش غذا در رستوران ‌های این پارک را دارید به صورت آنلاین اقدام کنید تا ناچار نباشید ساعت های طولانی در صف منتظر بنشینید.
  • قیمت بلیط دیزنی لند پاریس در روزهای مختلف، متفاوت است. بنابراین بهتر است برای خرید بلیط ‌های ارزان قیمت، روزهای کاری را انتخاب کنید و از رفتن به دیزنی لند در روزهای تعطیل، خودداری کنید. زیرا قیمت بلیط در این روزها افزایش پیدا می ‌کند.
  • برای دسترسی به دیزنی لند قبل از حرکت، ساعت قطارها را بررسی کنید تا بتوانید سر موقع به ایستگاه مورد نظر بروید.
  • داخل مجموعه دیزنی لند می ‌توانید مکان ‌هایی را برای تبدیل ارز پیدا کنید.
  • یک سرویس رایگان به نام FASTPASS برای استفاده از وسایل سرگرمی و تفریحات وجود دارد که با استفاده از کارت آن، می ‌توانید سر ساعت مقرر شده به محل مربوطه بروید و در وقت خودتان صرفه‌جویی کنید.

سخن آخر

یکی از جاهای دیدنی فرانسه دیزنی لند است که در شرق پاریس قرار گرفته است. در این نوشتار به معرفی بخش ‌های مختلف این مجموعه تفریحی پرداختیم. اگر عاشق ماجراجویی و سفرهای هیجان انگیز با شخصیت ‌های کارتونی هستید، بازدید از این مجموعه را از دست ندهید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید