بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت

جهان‌گردی فرانسه
بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت

بی علت نیست که فرانسه را جزو رویایی‌ ترین کشورهای اروپایی برشمرده‌ اند؛ کشوری که سرتاسر آن را زیبایی، هیجان و تنوع در بر گرفته است. به طوری که گردشگران بارها و بارها مشتاق سفر به فرانسه هستند. هر کدام از شهرهای این کشور فوق العاده، جاذبه های توریستی بسیاری از جمله کلیساها، موزه ها، برج ها، باغ ها و… را در خود جای داده‌ اند. حتی بوتیک ها، کافه ها و رستوران های فرانسه حال و هوایی متفاوت از هر جای این کره زمین را به گردشگران خود هدیه  می دهند. چنانچه علاقه مند هستید با بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و در نهایت برای خرید بلیط هواپیما و سفر به پاریس اقدام نمایید.

آشنایی با بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت 

هر چند انتخاب بسیار مشکل است اما در این مقاله با بررسی چند شهر برتر فرانسه شما را در انتخاب بهترین شهرهای فرانسه برای سفر راهنمایی خواهیم کرد. فرانسه از بزرگترین کشورها در بخش اروپای غربی بوده که قلمروها و مناطق گسترده‌ ای را در خود جای داده است.فرانسه از معدود کشورهایی است که هم در اقیانوس اطلس و هم در  دریای مدیترانه دارای ساحل است. بنابراین شهرهای ساحلی این کشور  می توانند گزینه های ایده‌ آلی برای سفر به شمار آیند. البته سایر شهرهای فرانسه از جمله پاریس، لیون، نیس و… هم چیزی از نظر جاذبه های گردشگری کم ندارند. در ادامه به معرفی بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت پرداخته و مهمترین جاهای دیدنی و تفریحی آنها را مورد بررسی قرار  می دهیم.

پاریس از بزرگترین و پر جمعیت‌ ترین شهرهای فرانسه بوده که دارای امکانات رفاهی و شهری بسیاری نیز است.

گرنوبل از شهرهای ارزان قیمت فرانسه بوده که ایرانیان  می توانند در ابتدای مهاجرت خود در آنجا زندگی کنند.

 پاریس

بر اساس آمار جهانی شهر پاریس رتبه اول پذیرش گردشگر را در کشور فرانسه کسب کرده است. سالانه جمعیتی برابر با ۴۵ میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر  می کنند. زیبایی و سرسختی منحصر به فرد پاریس باعث شده تا از آن به عنوان شهر عشاق نیز یاد شود. شهری که در تاریخ چند قرن گذشته خود هجده پادشاهی از خاندان لوئی، چهار انقلاب گسترده و دو دوره اشغالگری را پشت سر گذاشته است. برج ایفل از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری پاریس است که به عنوان نماد این شهر نیز شناخته  می شود. هر ساله بیش از ۸ میلیون نفر گردشگر به منظور بازدید از این برج زیبا و دیدنی به پاریس سفر  می کنند. 

با توجه به مهاجر پذیر بودن شهر پاریس تقریباً ۲۰ درصد از پایتخت نشینان مهاجر هستند. به طوری که در هر منطقه و هر محله از این شهر بزرگ فرهنگ، نژاد و زبانی متفاوت را مشاهده خواهید کرد. شگفتی های پاریس به قدری زیاد است که نمی توان در طول چند روز یا حتی چند ماه تمامی آنها را دید یا کشف کرد. شهری پر از رمز و رازهای عاشقانه و تاریخی پرفراز و نشیب که باعث شده در عرصه های فرهنگی، معماری و تاریخی گزینه های زیادی را برای بازدید داشته باشد. بی دلیل نیست که پاریس در لیست بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت قرار گرفته است.

جای جای پاریس از طبیعت کنار رودخانه سن گرفته تا خیابان های سنگفرش شده این شهر سراسر زیبایی و جذابیت است. حتماً از آثار شگفت انگیزی که در موزه لوور پاریس وجود دارند چیزهای زیادی شنیده‌ اید! یا از معماری کلیساهای این شهر مانند کلیسای نوتردام، سنت شاپل، سکره کور توصیفات خارق‌ العاده‌ ای را خوانده‌ اید! در پاریس موزه ها و کاخ های بسیاری نیز هستند که از معروف‌ ترین آنها  می توان موزه هنرهای زیبا، موزه اورسای، موزه آنولید، قلعه کنسیروژری، کاخ ورسای، پله رویال پاریس و کاخ اپرا گارنی را نام برد. 

پیشنهاد  می شود حتماً به خیابان های معروفی مثل شانزلیزه و محله های دوست داشتنی از جمله لاتین و مون مارت سری بزنید. رفتن به سالن های موسیقی، اپرا و اجرای باله در این محلات بدون شک اوقات خوشی را برای گردشگران به همراه خواهد داشت. همچنین در پاریس میدان های زیبایی از جمله میدان کنکورد، جمهوری باستیل و باغ های زیبایی مانند باغ لوکزامبورگ، باغ گیاهان و باغ تویلری وجود دارند.

 بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت

 نیس (Nice) 

نیس از دیگر شهرهای جذاب و زیبای فرانسه است که به عنوان پنجمین شهر بزرگ این کشور نیز به شمار  می آید. از مناظر فوق العاده ریویرا گرفته تا مجموعه های هنری این شهر، هر کدامشان برای گردشگران لطف و صفایی فوق‌العاده دارد. از سال ۱۸۲۰ بود که شهر لوکس و ساحلی نیس توجه مسافران را به خود جلب کرد. مشرف بودن این شهر با دریای مدیترانه و کوه های آلپ باعث شد تا جزو بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت محسوب شود.

 بافت قدیمی نیس باعث شده بسیاری از محله های این شهر مملو از کوچه های باریک و تو در تو باشد. قدم زدن در این کوچه ها بدون شک شما را یاد فیلم های کلاسیک هالیوودی  می اندازد. معماری بسیاری از ساختمان های شهر هنوز هم دست نخورده باقی مانده‌ اند و  می توانید حتی بوتیک ها، رستوران ها و اغذیه فروشی های به جا مانده از چندین نسل قبل را همچنان فعال مشاهده کنید. با فرارسیدن فصل گردشگری قدیمی ترین محله شهر تحت عنوان کورس سلیا (Cours Saleya) شلوغ‌ ترین ماه های خود را در طول سال تجربه  می کند. 

در این منطقه  می توانید از موزه آثار موسیقایی پالائیس لاسکاریس (Palais Lascaris)، کلیسای چاپل دو میسکورده (Chapelle de la Miséricorde) و کلیسای جامع نیس دیدن کنید. در دیگر بخش های شهر نیس کلیسای ارتودوکس سنت نیکولاس با سبک روسی وجود دارد که چهره متفاوتی به این شهر بخشیده است. همچنین بازدید از کلیسای نوتردام نیس که ساخت آن به سبک نئوگوتیک صورت گرفته، برای گردشگران  می تواند بسیار شگفت انگیز باشد.

چنانچه به طبیعت و فضای گلخانه‌ ای علاقه مند هستید بد نیست سری هم به پارک فونیکس بزنید، جایی که گونه های گیاهی کمیابی در آنجا رشد کرده و نگهداری  می شوند. از باغ های قدیمی شهر نیس  می توان به باغ آلبرت اول اشاره کرد که علاوه بر وجود گونه های گیاهی متنوع دارای درختان نخل، امکانات بازی و سرگرمی و مکانی جهت برگزاری کنسرت های تابستانی می باشد.

 نیس (Nice)

لیون (Lyon)

لیون شهری مملو از زیبایی و جایی که است می توانید از خوردن انواع غذاهای خوش طعم فرانسوی لذت ببرید. لیون از شهرهای شلوغ و بزرگ فرانسه است که هنوز هم بافت قدیمی خود را دارد. کوچه های تو در تو، خیابان های سنگفرش شده، کافه، بوتیک و رستوران های قدیمی شما را با خود به دل تاریخ این کشور خواهد برد. با توجه به موقعیت استراتژیک و میراث فرهنگی بسیاری که در لیون وجود دارد این شهر را به عنوان دومین پایتخت فرانسه  می شناسند. همین امر باعث شده تا لیون را جزو بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت بدانیم. در منطقه ویوکس شهر لیون  می توانید طولانی‌ ترین کوچه سرپوشیده را مشاهده کنید. ترابولی که آغاز آن محله سنت جان و پایان آن محله دوبوف است. دو کلیسای مشهور و منحصر به فرد فرانسه تحت عنوان نوتردام فورویر (Basilica of Notre-Dame de Fourvière) و کلیسای جامع سنت جان باتیست (Primatiale Cathédrale Saint-Jean Baptiste) نیز در شهر لیون واقع شده اند.

روزگاری لیون میزبان باشکوه‌ ترین تئاترها در دنیا بوده که از جمله آنها  می توان تئاتر رومی فورویر لیون (Theatres Romains de Fourviere) را نام برد که قدمت آن به زمان سلطنت رومی ها در این کشور بر می گردد. همچنین در موزه های باستانی از جمله موزه لیون (Gallo-Roman Museum of Lyon-Fourvière)  می توانید آثار شگفت انگیزی از زمان گالو رومی مانند موزاییک، سنگ قبر، گلدان، سرامیک، سکه و مجسمه را مشاهده کنید.

بعد از موزه لوور پاریس بزرگترین موزه در فرانسه به موزه هنرهای زیبای لیون (Musée des Beaux-Arts de Lyon) اختصاص دارد که در معبدی بسیار قدیمی بنا گردیده است. این موزه میزبان آثار هنرمندان برجسته فرانسوی مانند ون گوگ، سزان، ادگار دگا، رنوآر، کانالتو، ال گروکو، فرانسیس بیکن و مکس ارنست است.

لیون (Lyon)

بوردو (Bordeaux) 

جای تعجبی ندارد اگر بگوییم بوردو نیز در لیست بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت قرار گرفته است. شهری غنی از گنجینه های معماری و میراث فرهنگی که باعث شده تمامی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود. در حدود ۳۰۰ بنای تاریخی در این شهر وجود دارد. از شاخص‌ ترین آنها  می توان کلیسای جامع بوردو را نام برد که در میان دو قلعه بنا شده است.

بوردو شهری بندری است که در قرن هجدهم اوج شکوفایی خود را تجربه کرد و بعد از آن در مسیر رشد قرار گرفت. بر همین اساس در حال حاضر مملو از ساختمان های نئوکلاسیک است که هر یک معماری شکوهمندی را به نمایش  می گذارند.

در این شهر  می توانید بخش هایی از تاریخ روم و آثار به جا مانده از تمدن آنها را نیز مشاهده کنید. تئاتر بزرگ بوردو که در مرکز قصر de la Comédie قرار دارد. بنایی متشکل از ۱۲ ستون بزرگ به همراه مجسمه های شگفت انگیزی از خدایانی همچون ونوس، جونو و مینروا که به عظمت هر چه بیشتر این بنا افزوده‌ اند.

اگر به موزه و آثار تاریخی علاقه بسیاری دارید حتماً سری به موزه ناحیه آکیتن در این شهر بزنید. از جمله آثار فوق العاده در این موزه  می توان به مجسمه شوالیه کورتون، مجسمه هرکول متعلق به قرن سوم، سکه های طلای گالیک و قبر مونتنی اشاره کرد. در شهر بوردو حتی  می توانید بزرگترین میدان قاره اروپا تحت عنوان میدان Place des Quinconces را مشاهده کنید. میدانی که با فواره های زیبا و مجسمه های باشکوهی از لویی هجدهم فضایی دلنشین را به ارمغان  می آورد. بدون شک گردشگری در این شهر منحصر به فرد فرانسه  می تواند برای مسافران بسیار جالب و خیال انگیز باشد. 

از ساختمان های قرون وسطایی به جامانده در بوردو  می توانLa Grosse Cloche را نام برد که ساخت آن بر روی ویرانه های ساختمانی دیگر در قرن سیزدهم صورت گرفته است. در بوردو پارکی به سبک انگلیسی با عنوان پارک جاردین وجود دارد که در داخل آن  می توانید علاوه بر درختان سرسبز و کهن انواع آبنماها و مجسمه های قدیمی را مشاهده کنید.

بوردو (Bordeaux) 

مارسی (Marseille) 

از دیگر بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت  می توان مارسی را نام برد که شهری قدیمی و بسیار شگفت انگیز است. برخی از آثار تاریخی این شهر قدمتی چند هزار ساله دارند. مارسی از شهرهای بندری است که در موقعیتی منحصر به فرد با دریای مدیترانه قرار دارد. در واقع مارسی همانند پلی قاره اروپا را به آفریقای شمالی وصل  می کند. در بندر ویوکس این شهر رستوران های بسیاری قرار دارند که به سرو انواع غذاهای دریایی خوشمزه و بی نظیر  می پردازند. در این بندر چشم اندازهای  فوق العاده ای از تپهBasilique Notre-Dame de la Garde را مشاهده خواهید کرد که به عنوان نماد شهر مارسی نیز به شمار  می آید.

در دامنه تپه‌ که در جایی بالاتر از بندر قدیمی وجود دارد  می توانید محله Le Panier را مشاهده کنید که خانه های رنگارنگ، کوچه های پیچ در پیچ و خیابان های سنگفرش شده‌ اش مناظری بسیار جالب را به وجود آورده‌ اند.

از بناهای بسیار مهم  می توان به کلیسای نوتردام دولاگارد (Notre-Dame de la Garde) اشاره کرد که بر بالای تپه گارد واقع شده است. همچنین از بزرگترین و باشکوه‌ ترین کلیساهای مسیحیت  می توان کلیسای جامع دولا ماژور (Cathédrale de la Major) را نام برد که ساخت آن در قرن ۱۹ میلادی صورت گرفته است.

در سفر به مارسی  می توانید از جاذبه های گردشگری این شهر مانند قلعه ایف، پارک ملی کلانک، کاخ لونشان، خیریه قدیمی، موزه تمدن های مدیترانه و اروپا و صومعه سنتر ویکتور دیدن کنید.

مارسی (Marseille) 

لیل (Lille)

لیل از شهرهای تاریخی و جذاب فرانسه است که در بخش شمالی این کشور قرار دارد. از مهم‌ترین مناطق این شهر  می توان به منطقه فلاندر (Flanders) اشاره کرد. در واقع مرز میان بلژیک و فرانسه نیز در این منطقه قرار دارد. معماری  بسیاری از ساختمان های شهر لیل از فرهنگ فنلاند نشئت گرفته و حتی غذاهای سرو شده در رستوران ها اغلب  ریشه فنلاندی دارند. لیل از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت است چرا که به بسیاری از شهرهای مهم اروپا از جمله لندن، کلن، بروکسل و پاریس نزدیک بوده و در فاصله اندکی با آنها قرار دارد.

از جاهای دیدنی این شهر  می توان به ساختمان گراند پلاس (Place du Général de Gaulle) اشاره کرد که با توجه به معماری سبک باروک فنلاندی اش جاذبه گردشگری خیره کننده ای برای مسافران خواهد بود. موزه Palais Beaux-Arts نیز با آثار و هنرهای زیبا و خارق‌ العاده‌ اش در ساختمان قدیمی متعلق به قرن نوزدهم قرار دارد. کلیسای جامع لیل (Lille Cathedral ) از کلیساهای کاتولیک روم در این شهر است که نمایی همانند صلیب دارد. همچنین  می توانید از دروازه مشهور پاریس با عنوان طاق پیروزی دیدن کنید که یادآور تصرف لیل در زمان لویی شانزدهم است. 

لیل (Lille)

ایکس آن پروونس (Aix-en-Provence)

حال نوبت آن است که به جنوب فرانسه برویم جایی که شهر ایکس آن پرووانس قرار دارد. شهری با بازارهای رنگارنگ و کافه های متعدد مکانی بی‌ نظیر را برای گردش و استراحت مسافران فراهم کرده است.

 قدمت این شهر به ۱۲۵ سال پیش از میلاد بر می گردد که توسط رومی ها ایجاد شد و بعدها تحت حکومت لومباردها، ویزیگوت ها و فرانسوی ها قرار گرفت. از جمله اماکن دیدنی در ایکس آن پروونس می توان به مجموعه  Fontaine des Quatre Dauphins و Cours Mirabeau اشاره کرد که در قرن هفدهم میلادی بنا  شده اند.

خیابان  Cours Mirabeau از شلوغ‌ ترین خیابان های این شهر است که مرز میان بسیاری از شهرهای قدیمی و جدید فرانسه نیز به شمار  می آید. در سنگفرش های این خیابان  می توانید تا مدت ها پیاده‌ روی کرده و در کافه های آن به صرف نوشیدنی و سرو غذاهای اصیل فرانسوی بپردازید. از دیگر جاذبه های شهر ایکس آن پروونس  می توان به چشمه ها، میادین و فواره های بسیار زیبای آن اشاره کرد. از منحصر به فردترین بازارهای شهر بازار غذا در محلهPlace Richelme و  بازار گل در محلهPlace de l’Hotel de Ville هستند که روزهای شنبه  می توانید برای خرید و پیاده‌ روی به آنها سری بزنید.

ایکس آن پروونس (Aix-en-Provence)

روئن (Rouen) 

روئن این شهر قرون وسطایی را نیز  می توان در شمار بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت قرار داد. جایی که اغلب ساختمان های آن از جمله کلیساهایش با معماری گوتیک و بی‌ نظیرشان جلوه‌ ای باشکوه را به چهره این شهر بخشیده‌ اند. کلیسای جامع نوتردام روئن از جمله این کلیساها است. همچنین در دروازه مرکزی شهر روئن برج های دوقلویی وجود دارند که زمانی سوژه اصلی نقاش برجسته فرانسوی تحت عنوان مونه بوده‌ اند.

از مشهورترین صومعه های قدیمی متعلق به قرن ۱۴  می توان صومعه سنت اوون (Abbatiale Saint-Ouen) را نام برد که منحصر به فردترین ویژگی آن وجود تاج نرماندی در قسمت بالایی صومعه است.

از موزه های مشهور این شهر  می توان به موزه هنرهای زیبا اشاره کرد که در آن انواع مجسمه ها، آثار هنری با قدمت چند صد ساله و نقاشی هایی از هنرمندان معروف فرانسه وجود دارد. همچنین  می توانید سری به مکان Joan of Arc بزنید که روزگاری محل زندانی مادر اورلئان و کشته شدن او بود.

روئن (Rouen) 

آمیین (Amiens) 

آمیین در شمال فرانسه واقع شده است که یک شهر اصیل فرانسوی نیز به شمار  می آید. در این شهر کلیساها، موزه ها و کافه های بسیاری وجود دارد که گشت و گذار در آنها خاطره سفری به یاد ماندنی را برای گردشگران به دنبال خواهد داشت.  کاتدرال نوتردام اصلی‌ ترین گنجینه این شهر است که نامش در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت گردیده است. کلیسایی بسیار بزرگ که به عنوان کلیسای جامع گوتیک فرانسه نیز به شمار  می آید.

موزه پیکاردی در شهر آمیین از موزه های هنر بسیار شگفت انگیزی است که  می توانید در آن شاهکارهای مجسمه سازی و نقاشان فرانسوی متعلق به دوران امپراطوری دوم را مشاهده کنید. 

آمیین (Amiens) 

تولوز (Toulouse) 

از پرجمعیت‌ ترین و بزرگترین شهرهای فرانسه  می توان به تولوز اشاره کرد که جزو بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت نیز محسوب  می شود. این شهر از نظر تجاری در موقعیت بسیار عالی قرار دارد، با این حال تمام فضای شهر آکنده از حس آرامش بوده و گردشگران  می توانند ساعت ها در محله ها و خیابان های این شهر به قدم زدن و پیاده‌ روی بپردازند. علم و صنعت نیز در تولوز اهمیت بسیاری داشته، به طوری که شعبات مهم کمپانی ایرباس و کمپانی اینتل و گسترده ترین مرکز فضایی اروپا در این شهر واقع  شده اند. 

تولوز در بخش جنوب غربی فرانسه قرار دارد و به عنوان جذاب‌ ترین مرکز گردشگری در این منطقه به شمار  می آید. غذاهای محلی متنوع، آب و هوای مطبوع و کافه هایی در فضای باز همه و همه نوید گذراندن لحظاتی خوش را در این شهر می دهد. اما آنچه که تولوز را از دیگر شهرهای بخش جنوبی فرانسه متمایز ساخته، مربوط به معماری منحصر به فرد ساختمان های این شهر است. ساختمان هایی که نمای اغلب آنها با آجرهای صورتی شکل گرفته و باعث شده تا به تولوز لقب (La Ville Rose) یعنی شهر صورتی را بدهند. 

از کلیساهای برجسته فرانسه که در این شهر واقع  شده اند  می توان دو کلیسای Couvent des Jacobins و Basilique Saint-Sernin  را نام برد که آنها نیز دارای آجرنمای قرمز هستند.

از موزه های هنرهای زیبا در تولوز  می توان موزه آگوستین را نام برد که آثار هنری بسیاری از هنرمندان معاصر را به نمایش  می گذارد. از جاذبه های قدیمی تولوز پل ونت نوف بوده که بر بالای رودخانه اصلی این شهر نصب گردیده است.

تولوز (Toulouse) 

مون پلیه (Montpellier) 

مون پلیه نه تنها از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت است بلکه یک شهر دانشجویی و چند فرهنگی نیز به شمار  می آید. مون پلیه واقع در منطقه لانگودوک بوده و شور و نشاط دانشجویان  چهره ای سرزنده را به فضای این شهر بخشیده است.

از جذاب‌ ترین مناطق گردشگری در این شهر  می توان به میدان کمدی (Comédie) اشاره کرد که مناظر زیبایی را پیش روی مسافران  می گشاید. برای رفتن به رستوران و کافه‌ کافی است سری به بخش مرکزی و قدیمی شهر تحت عنوان L’Écusson بزنید جایی که کوچه های تو در تو و سنگفرش شده قرون وسطایی فضایی تاریخی را برای گردشگران تداعی  می کند. مهمترین ساختمان های گوتیک در این منطقه متعلق به کلیسای جامع سن پیر (St Pierre) است. در حومه شهر مون پلیه  می توانید کاخ بسیار قدیمی فلوژرگ (Flaugergues) را مشاهده کنید که اطرافش را باغ های زیبا و سرسبز احاطه کرده‌ اند.

مون پلیه (Montpellier) 

دیژون (Dijon)

دیژون از شهرهای زیبا و کوچک در فرانسه است که از نظر فرهنگی در جایگاه بالایی قرار دارد. با توجه به وجود گنجینه های معماری باشکوه در دیژون، نام آن در لیست یونسکو نیز ثبت شده است.

کاخ Ducs و بنای  Cathédrale Saint-Bénigne در بخش مرکزی شهر واقع  شده اند که در قرون وسطی دوک های Burgundy در آنجا زندگی  می کردند. بازسازی این بنا به سبک نئوکلاسیک در قرن هجدهم صورت گرفت. خردل های تولید شده در این شهر بسیار معروف هستند چرا که به روشی خاص تهیه  می شوند. از کلیساهای معروف دیژون  می توان به کلیسای نوتردام اشاره کرد که در سال های ۱۲۳۰ الی ۱۲۵۰ میلادی ساخت آن صورت گرفته است. ساعتی بر بالای این برج قرار دارد که از شاخص‌ ترین نمادهای دیژون به شمار  می آید. برای آشنایی با فرهنگ و تاریخچه منطقه بورگوندی در این شهر  می توانید سری به موزه مردم شناسی بورگوندی (Musée de la Vie Bourguignonne) بزنید. در این موزه انواع اشیا و لباس های قدیمی متعلق به قرن نوزدهم به نمایش گذاشته شده است.

دیژون (Dijon)

نانت (Nantes) 

در منطقه بریتنی فرانسه، پایتخت قرون وسطایی آن تحت عنوان نانت واقع شده که سرشار از جاذبه های گردشگری و فرهنگی است. هر چند این شهر مدرنیته بوده و پیشرفت های بسیاری در عرصه تکنولوژی داشته،  اما همچنان بافت تاریخی و قدیمی خود را حفظ کرده است. نانت همچنین از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت و گشت و گذار به شمار  می آید. 

در قلب شهر نانت  می توانید  از کلیسای جامع این شهر که قدمت آن به قرن ۱۵ بر می گردد نیز بازدید کنید. همچنین در بخش مرکزی این شهر قلعه بزرگی وجود دارد که زمانی محل استقرار دوک های بریتنی بوده است.  جاذبه های تاریخی این شهر تمامی ندارد. از جمله آنها  می توان تئاتر گرالن (Graslin) اشاره کرد که از سبک ایتالیایی و منحصر به فرد برخوردار است. در بخش ورودی این تئاتر ۸ ستون را مشاهده خواهید کرد که در بالای آنها تندیسی از اساطیر یونانی نصب شده است. 

همچنین  می توانید از پروژه هنری کم نظیر لماشین دو لیل (Les Machines de l’Ile) دیدن کنید که بزرگترین سازه های ماشینی ثابت و خلاقانه را به نمایش گذاشته‌ اند. در واقع پیر اورفیس (Pierre Orefice)  و فرانسوا دولاروزیر (François Delarozière) از هنرمندان معاصر فرانسه هستند که با تاثیر پذیری از آثار داوینچی و ژولون موفق به ساخت این سازه های فوق العاده  شده اند.

نانت (Nantes) 

نانسی (Nancy) 

اگر به معماری های قرن هجدهم فرانسه علاقه مند هستید حتماً بازدید از شهر زیبا و با ظرافت نانسی را در لیست گردشگری خود قرار دهید.

در این شهر  می توانید فضاهای سرسبز بسیاری از جمله باغ ها، پارک ها و گلخانه ها را مشاهده کنید. بسیاری از این پارک ها از جمله Water garde،  Jardin Dominique Alexandre،  Godron و Blondlot Park توسط دوک لوران و پادشاه لهستان استنیلاس در قرن هجدهم ساخته  شده اند.

از اماکن تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو  می توان بهPlace Stanislaus اشاره کرد که کاخ های نئوکلاسیک باشکوهی در سال های ۱۷۵۲ الی ۱۷۶۰ در آنجا ساخته شده است.

در شهر نانسی موزه های شگفت انگیز بسیاری مانند موزه Musee des Beaux-Arts وجود دارد که در آن نقاشی های بسیار ارزشمندی به نمایش گذاشته شده است. همچنین در موزه Musée de l’Ecole de Nancy  می توانید آثار تاریخی بسیاری در حوزه های مختلفی از جمله منسوجات، سرامیک، مبلمان و جواهرات را مشاهده کنید.

نانسی (Nancy) 

شهر سارلا-لا-کاندا 

از دیگر شهرهای نسبتا کوچک در جنوب فرانسه  می توان  سارلا-لا-کاندا را نام برد که تحت عنوان سارلات (Sarlat-la-Canéda) معروف است. این شهر با وجود جمعیت کم دارای تجهیزات و امکانات شهری  فوق العاده ای بوده که آن را به بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت تبدیل کرده است.

میدان های آرام و خیابان های باریک در بخش های تاریخی و مرکزی  سارلا-لا-کاندا وجود دارند که فضایی رمانتیک و اصیل به  چهره شهر بخشیده‌ اند. در بسیاری از تپه ها هنوز هم قلعه های تاریخی از گذشته به چشم  می خورند. بی شک در کنار رودخانه های آرامی که از دره های جنگلی در عبور هستند آرامشی فوق العاده برای گردشگران و مردم این شهر نهفته است.

حتی  می توانید ساعاتی را به قایق سواری در رودخانه پرداخته و یا در مسیرهای سر سبز آن به پیاده‌ روی و دوچرخه سواری مشغول شوید. شهر سارلا-لا-کاندا هر ساله میزبان فستیوال های مختلفی در فصل های تابستان و پاییز است که گردشگران را حسابی سرگرم خواهند ساخت. 

شهر سارلا-لا-کاندا 

شهر پائو 

پائو شهری زیبا که در حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله کمی از مرز اسپانیا قرار گرفته است. در این شهر  می توانید عمارت ها و ویلاهای بسیار قدیمی را که در امتداد خیابان ها بنا  شده اند مشاهده کنید. پائو در فصل تابستان آب و هوایی معتدل و نسبتا گرم را تجربه می کند و در زمستان ها نیز بسیار پربارش است.

چنانچه در فصل های سرد به پائو سفر  می کنید  می توانید از پیست اسکی آن که حدود ۴۵ دقیقه با شهر فاصله دارد استفاده کنید. همچنین با اقامت در این شهر شما دسترسی بسیار نزدیکی به ساحل اقیانوس زیبای اطلس خواهید داشت. پائو جزو شهرهای ورزشی در اروپا به شمار آمده، از این رو  می توانید بزرگترین زمین گلف را در این شهر بیابید که دارای ۱۸ حفره است.

شهر پائو 

شهر استراسبورگ 

از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت  می توان به پایتخت منطقه Grand Est اشاره کرد که استراسبورگ نام دارد. شهری در منطقه آلزاس واقع در بخش شمالی شرقی فرانسه که دو رودخانه معروف راین و ایل نیز از آنجا گذر  می کنند. این شهر به لحاظ تاریخی در موقعیت  فوق العاده ای قرار دارد که این امر باعث شده نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود. استراسبورگ از قرن پنجم میلادی به چهارراه اروپا مشهور شده است.

در این شهر  می توانید ساختمان های قدیمی از دوران لوییس پانزدهم را مشاهده کنید که  چهره ای قرون وسطایی به استراسبورگ بخشیده‌ اند. از معروف‌ ترین کلیساها در این شهر  می توان به کلیسای جامع نوتردام اشاره کرد که معماری بسیار خاصی از سبک گوتیک را به نمایش گذاشته است. 

خیابان های La Petite France نیز از قابل توجه‌ ترین بخش های شهر هستند که  می توانید در مسیر خیابان های باریک و کوچه های تو در توی آنها قدم بزنید. میسون کامرزل از جمله خانه های قدیمی دو هزار ساله با معماری آلزاسی است که طبقات بالای آن از چوب و پنجره های سربی ساخته  شده است.  همچنین موزه معروف آلزاسیان نیز در خانه‌ ای که قدمت آن به سال ۱۶۲۰ بر می گردد واقع شده است. در این موزه مجموعه‌ ای از مبلمان، هنرهای محلی، لوازم منزل و لباس مربوط به اهالی روستای آلزاسی در قرن های ۱۸ و ۱۹ را مشاهده خواهید کرد.

شهر استراسبورگ 

بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی 

برخی از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت نیز در لیست بهترین شهرها جهت زندگی قرار دارند. البته انتخاب بهترین شهرها برای زندگی در این کشور بایستی با توجه به سلیقه و سبک زندگی شما تعیین گردد و نمی توان گفت که اسامی شهرهای نام برده شده با روحیه و طبع کلیه افراد کاملا سازگار است.

مثلاً احتمال دارد شما در پی شهری با بازار کار بالا باشید و یا شهرهای دانشجویی را برای زندگی ترجیح بدهید. برخی نیز شهرهای کوچک و آرام را دوست دارند تا بتوانند در دل طبیعت زندگی بی حاشیه ای را آغاز کنند. شهرهای فرانسه از نظر شرایط زندگی، کار و تحصیل آنقدر متنوع هستند که بتوانید شهری مطابق طبع خود را پیدا کنید. اما بر اساس آمار جهانی که در وبسایت internationalcitizens ثبت شده، لیست  بهترین شهرهای فرانسه برای زندگی عبارتند از:

  • پاریس
  • مون پلیه
  • لیون
  • تولوز
  • پائو
  • نیس
  • بوردو
  • لوبرون
  • بریتانی
  • پروونس

بسیاری از مهاجران در ابتدای مهاجرت خود به فرانسه، ابتدا شهرهای کوچک و ارزان را انتخاب می کنند. سپس با پیشرفت در کار، مهارت و تحصیل کم کم به شهرهایی با امکانات و جمعیت بالا نقل مکان می کنند.

ارزانترین شهرهای فرانسه 

همان طور که اشاره شد انتخاب ارزانترین شهرهای فرانسه در آغاز مهاجرت  می تواند کمک بسیاری به پیشرفت شما در زندگی نماید. در ادامه با لیستی از ارزانترین شهرهای این کشور آشنا خواهید شد.

  • مون پلیه
  • گرنوبل
  • مارسی
  • لیل
  • تولوز
  • نانت
  • استراسبورگ

در این شهرها هزینه های زندگی بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. اما شهرهایی از جمله پاریس، لیون، تولون، بوردو و نیس جزو گران‌ترین شهرهای فرانسه به شمار  می آیند. به عنوان مثال هزینه یک زندگی معمولی در پاریس حدود ۱۷۰۰ یورو خواهد بود. در حالی که در شهر ارزانی مانند نانت این هزینه ها در حدود ۱۱۷۵ یورو برای هر ماه است.

ارزانترین شهرهای فرانسه 

بهترین شهرهای توریستی فرانسه

اغلب شهرهای فرانسه توریستی هستند و در گوشه و کنار خود اماکن تاریخی، طبیعت دلنشین و جاذبه های گردشگری فراوانی را جای داده اند. با این حال از بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت می توان به لیست ده تایی ذیل اشاره کرد:

  • پاریس
  • نیس
  • لیون
  • بوردو
  • مارسی
  • لیل
  • ایکس آن پروونس
  • روئن
  • آیین
  • تولوز

بهترین شهر فرانسه برای زندگی ایرانیان 

بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت کشور فرانسه را انتخاب  می کنند. بنابراین بهتر است با بهترین شهرهای این کشور که مناسب زندگی ایرانیان است بیشتر آشنا شویم. بر اساس آمار جهانی که در وبسایت iranicaonline.org اعلام گردیده است این شهرها عبارتند از: پاریس، گرنوبل، مون پلیه و ایکس آن پروونس. بر اساس این آمار بیش از حدود نیمی از مهاجران ایرانی ترجیح  می دهند در پاریس پایتخت فرانسه زندگی کنند. با توجه به این امر پاریس بهترین شهر فرانسه برای زندگی ایرانیان به شمار  می آید. با توجه به اینکه پاریس دارای جمعیت بالایی بوده و هزینه های زندگی در آن نسبتا گران است  می توانید سایر گزینه های لیست را از جمله گرنوبل و مون پلیه را برای زندگی در فرانسه انتخاب کنید.

در واقع لیست فوق بر اساس تعداد مهاجران ایرانی تهیه شده است. بنابراین شما  می توانید با توجه به فاکتورهای دیگری از جمله بازار کار، آب و هوا و هزینه های زندگی شهر محل سکونت خود را در فرانسه انتخاب کنید.

پاریس هر چند پر جمعیت بوده و هزینه های زندگی در آن بالا است، اما با توجه به مساحت بزرگش از امکانات رفاهی و شهری زیادی برخوردار بوده و بازار کار بسیار فعالی دارد. این عوامل در کنار حضور بسیاری از مهاجران ایرانی دیگر باعث  می شود تا شما نیز مسیرهای رو به پیشرفتی را در این شهر تجربه کنید.

بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت

پر جمعیت‌ ترین شهرهای فرانسه 

اغلب مردم فرانسه در شهرهای بزرگ این کشور زندگی  می کنند که از جمله آنها  می توان به پاریس اشاره کرد که عنوان پر جمعیت‌ ترین شهر حتی در اروپا را به خود اختصاص داده است. به جز پاریس شهرهای دیگری با مساحت های گسترده و جمعیت بالا در فرانسه وجود دارند. برخی از این شهرها در لیست بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت نیز قرار دارند و توانسته اند در عرصه گردشگری بسیار موفق عمل نمایند. به طور کلی جمعیت فرانسه همواره رو به رشد بوده به طوری که در آخرین آمار به دست آمده در سال ۲۰۲۳ جمعیت این کشور به حدود ۶۴ میلیون و ۷۷۶ هزار نفر رسیده است. در ادامه لیست ده تایی از پر جمعیت‌ ترین شهرهای فرانسه در سال ۲۰۲۳ به ترتیب افزایش آورده شده است.

  • پاریس
  • مارسی
  • لیون
  • تولوز
  • نیس
  • نانت
  • استراسبورگ
  • مونت پلیه
  • بوردو
  • لیل

سخن پایانی

در این مقاله با بهترین شهرهای فرانسه برای مسافرت آشنا شدید. همچنین دریافتید که هر یک از این شهرها از چه جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی برخوردار هستند. فرانسه از جذاب‌ ترین کشورهای اروپایی است که  می توانید علاوه بر مسافرت آن را برای زندگی، تحصیل و کار نیز انتخاب کنید. 

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید